abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29995635
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee ik zei wellicht.
. Welke andere mogelijkheden komen in je op?

Ik kan het zonder onderzoek ook wel beantwoorden. Bedrijven willen geen mensen met een Marokkaanse naam omdat ze bang zijn dat er monitors gaan verdwijnen en dat er slechtere communicatie is.

Aan de hand van de naam . Zielig hoor.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29995686
Tsja na zijn boekenweek essay kan ik Geert Mak dus totaal niet meer serieus nemen.

Zijn boek In Europa is overigens wel erg goed.
pi_29995735
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:28 schreef RichardQuest het volgende:
. Welke andere mogelijkheden komen in je op?

Ik kan het zonder onderzoek ook wel beantwoorden. Bedrijven willen geen mensen met een Marokkaanse naam omdat ze bang zijn dat er monitors gaan verdwijnen en dat er slechtere communicatie is.

Aan de hand van de naam . Zielig hoor.
Ach GL verschaft ze weer de rol die ze graag zien. Die van slachtoffer.

Hoe kan je via de telefoon weten of iemand een Marokkaan is?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:32:30 #154
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_29995783
Mak wil niet eens meer bij Buitenhof verschijnen, omdat hij daar te kritisch behandeld werd
pi_29995862
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja na zijn boekenweek essay kan ik Geert Mak dus totaal niet meer serieus nemen.

Zijn boek In Europa is overigens wel erg goed.
"De eeuw van mijn vader" vond ik ook wel aardig om te lezen, maar door zijn essay is hij wel compleet ongeloofwaardig geworden.
pi_29995867
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mak wil niet eens meer bij Buitenhof verschijnen, omdat hij daar te kritisch behandeld werd

Kritisch zal hij wel niet behandeld worden tijdens de linkse lente
pi_29995906
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee, mijn ervaring is ook dat afwijkende (lees rechtse) meningen niet echt gewaardeert worden bij dit soort bijeenkomsten.
pi_29995917
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:34 schreef Chewie het volgende:
"De eeuw van mijn vader" vond ik ook wel aardig om te lezen, maar door zijn essay is hij wel compleet ongeloofwaardig geworden.
Dat boek heb ik nooit gelezen. Maar na zijn boekenweek essay hoef ik eigenlijk ook niets meer van hem te lezen.
pi_29995966
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:36 schreef Chewie het volgende:
Nee, mijn ervaring is ook dat afwijkende (lees rechtse) meningen niet echt gewaardeert worden bij dit soort bijeenkomsten.
Logisch dit moet een linkse blijheid bijeenkomst worden daar past rechts realisme niet bij

Dat iemand als Geert Mak komt zegt genoeg.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:40:21 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29996026
Alles heeft een oorzaak. Dat maakt het nog niet per definitie gerechtvaardigd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:40:38 #161
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_29996037
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:34 schreef MrX1982 het volgende:

Blijkbaar was Paul Scheffer hem al te veel, dus je weet het nooit.
pi_29996257
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Blijkbaar was Paul Scheffer hem al te veel, dus je weet het nooit.
Een "kritische" noot van Femke is het ergste wat Mak kan overkomen tijdens dat weekend
quote:
Geert Mak over de angst in de samenleving en het politieke klimaat
Ik ben benieuwd wat voor prachtige vergelijkingen hij nu weer uit de (historische) kast tovert.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:57:39 #163
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_29996613
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk weer een zeer goede betrouwbare neutrale objectieve mod, zoals du_ke, SCH, gelly, Calvobbes, Verbal, etc. Potentiele POL-mods genoeg.
en ik en ik!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_29996614

Uitkering onmiddelliijk stop zetten. Wat een enorm kansloos project.
pi_29996672
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:57 schreef George-Butters het volgende:

[..]

en ik en ik!
Ik wil je wel voordragen hoor
pi_29996754
quote:
Bijstandstrekker vindt weinig werk in Westland

Gepubliceerd op vrijdag 26 augustus 2005

DEN HAAG (ANP) - Het wil maar niet vlotten om bijstandstrekkers aan het werk te helpen in de land- en tuinbouw. Bij een proefproject in het Westland zijn tot nu toe dertien bijstandsgerechtigden uit Den Haag geplaatst. Dat heeft de gemeente vrijdag gezegd.

Vorig jaar werden in een ander, landelijk proefproject in totaal 85 mensen met een bijstandsuitkering bemiddeld naar werk in de land- en tuinbouw. In de sector staan jaarlijks ongeveer 20.000 vacatures open.

Een woordvoerster van de gemeente Den Haag wijt het lage aantal bijstandstrekkers dat werk heeft gevonden in de kassen van het Westland aan een tekort aan vacatures. Volgens haar is het proefproject te laat van start gegaan, waardoor het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) de meeste vacatures al had opgevuld door werkvergunningen aan bijvoorbeeld Polen af te geven.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=613595/sc=2cd45f
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:12:57 #167
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_29997189
Nu eerst s fijn snacken!

FRIKANDELLEN!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_29997261
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach GL verschaft ze weer de rol die ze graag zien. Die van slachtoffer.

Hoe kan je via de telefoon weten of iemand een Marokkaan is?
Zoals er staat wordt dat aan de hand van de naam beslist.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29997390
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:14 schreef RichardQuest het volgende:
Zoals er staat wordt dat aan de hand van de naam beslist.
Een onderzoek waarom werkgevers negatiever zijn lijkt me een stuk interessanter dan zo'n kinderachtig GL "onderzoekje".
pi_29997501
quote:
Politici Mexico ervaren armoede aan den lijve

van onze redactie buitenland
MEXICO CITY - Hebben politici eigenlijk wel enig idee hoe het is om in bittere armoede te leven? Die vraag wordt meestal met een volmondig ,,nee'' beantwoord. Vier politici uit Mexico vonden het tijd voor een inhaalslag.

De vier brachten vier dagen en drie nachten door in een bouwval waarin het krioelde van de spinnen, slangen en schorpioenen. Hun actie, bedoeld om aandacht te vragen voor het lot van de armen, kreeg de titel 'Vile Brother' (miserabele broer).

En hoewel de politici hun actie nadrukkelijk niet wilden presenteren als een variant op de tv-show Big Brother, besteedden televisieprogramm's er vanaf het begin - afgelopen zondag - veel aandacht aan. En net als in Big Brother moesten de politici, die later gezelschap kregen van een vakbondsleider en een radiopresentator, diverse taken verrichten. Bijvoorbeeld het op straat verkopen van etenswaren, precies zoals de oorspronkelijke bewoners van het krot gedwongen waren te doen om te kunnen overleven.

Na afloop van het project werd het bouwval, opgetrokken uit houten stokken, blik en stukken plastic en verstoken van sanitaire voorzieningen, door de politci afgebroken. De zeven leden tellende familie die er woonde, kreeg er elders een nieuw, stenen huis voor in de plaats. Vijf jaar lang hadden ze in de hut in Aguascalientes gewoond, rondkomend van zo'n twaalf dollar per dag. Dat geld werd bijeengesprokkeld met de verkoop van doughnuts en het wassen van bussen.

'Vile Brother', werd bedacht door een radiopresentator uit Aguascalientes. Hij werd gedreven door verontwaardiging over het feit dat de huizen die de overheid voor de armen bouwt niet groter zijn dan dertig vierkante meter. Hij daagde lokale politici uit aan den lijve te ondervinden hoe het is om dag en nacht in erbarmelijke omstandigheden te moeten leven.

,,We wisten dat armoede bestond'', reageerde vakbondsleider Alfredo Gonzalez na afloop. ,,Maar we hadden er geen idee van dat het zó erg was.''
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=67659
pi_29997713
quote:
Aha de Eerdmans methode heeft ook gehoor gevonden in Mexico

Meer dan een handige PR stunt is het volgens mij niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door MrX1982 op 26-08-2005 15:30:40 ]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:28:35 #172
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29997851
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een onderzoek waarom werkgevers negatiever zijn lijkt me een stuk interessanter dan zo'n kinderachtig GL "onderzoekje".
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:40 schreef Sidekick het volgende:
Alles heeft een oorzaak. Dat maakt het nog niet per definitie gerechtvaardigd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29997885
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dit is al vaker onderzocht, ik kan me nog een artikel in de Volkskrant herineren, maar ook het UWV heeft het probleem al 's gemeld.
pi_29997894
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:57 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]

Uitkering onmiddelliijk stop zetten. Wat een enorm kansloos project.
Lul niet man. Tomaten moeten maar in Polen geplukt worden, weg met die subsidie-slurpers. Ik dacht dat wij een modern land waren.
pi_29997956
Ik zou trouwens heel populair kunnen zijn op zo'n GroenLinks festival. Gewoon SCH en du_ke nalullen. Misschien voor de lol eens proberen.
pi_29998024
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]
Maar de conclusie die GL trekt is tamelijk simplistisch en wat schieten Marokkanen ermee op?
Ze kunnen zich nu beroepen op discriminatie en hun zogenaamd achtergestelde positie misbruiken.

Een negatief beeld ontstaat niet zomaar.
pi_29998124
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:29 schreef pberends het volgende:
Lul niet man. Tomaten moeten maar in Polen geplukt worden, weg met die subsidie-slurpers. Ik dacht dat wij een modern land waren.
Wat een onzin. Werklozen kosten de maatschappij onnodig veel geld. Mensen worden lui en verdienen een schop onder hun reet.

Overigens is er niets mis met Polen die willen werken maar de werklozen zouden ook gedwongen moeten worden iets te doen. Het hebben van een uitkering is geen vrijbrief voor een parasitair leven.
pi_29998174
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:29 schreef pberends het volgende:

[..]

ze hebben daar strengere winters dan hier hoor bovendien heeft de tomatensector geen subsidies nodig, als ze het al kregen
pi_29998186
Yo Niggas, ben de brakheid weer bijna te boven. Heb me redelijk gedragen gister, niet eens muur geknuffeld !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29998243
Sidekick gefeliciteerd!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:39:56 #181
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_29998309
oh ja Kickie gefeliciflapstaard!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_29998347
Ik ben er ook niettegen om mensen met een uitkering min of meer te dwingen aan het werk te gaan (mag van mij ook in een vorm van vrijwilligers ofzo).
pi_29998497
Uitkeringen zouden er alleen moeten zijn voor mensen die écht niet kunnen werken zoals chronisch zieken en gehandicapten. Daar zou ook nooit op mogen worden bezuinigd.

De rest kan altijd wel werken maar men is vaak te lui en voelt zich te goed voor bepaald werk. Wat mij betreft ontoelaatbaar.
pi_29998542
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Werklozen kosten de maatschappij onnodig veel geld. Mensen worden lui en verdienen een schop onder hun reet.

Overigens is er niets mis met Polen die willen werken maar de werklozen zouden ook gedwongen moeten worden iets te doen. Het hebben van een uitkering is geen vrijbrief voor een parasitair leven.
Ow ja, ik zie al die werkeloze managers al tomaten plukken. Tomaten plukken is laagwaardig werk, het moet maar verplaatst worden naar het buitenland.
pi_29998554
Oh van harte gefeliciteerd Sidekick.

Nog vele (blauwe en linkse) jaren
pi_29998659
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:45 schreef pberends het volgende:
Ow ja, ik zie al die werkeloze managers al tomaten plukken. Tomaten plukken is laagwaardig werk, het moet maar verplaatst worden naar het buitenland.
Niets mee mis om als werkloze manager tomaten te gaan plukken. Door mensen die gewoon kunnen werken een uitkering te geven worden ze lui en voor je het weet zitten ze jaren in zo'n werkloze scene (krakers bijv.) en wat schiet je daarmee op?
pi_29998678
quote:

[..]

is Brabant, Zeeland ook goed?
pi_29998727
quote:

[..]

Wel laagwaardig werk waar we goed mee verdienen als Nederland zijnde .
pi_29998765
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niets mee mis om als werkloze manager tomaten te gaan plukken. Door mensen die gewoon kunnen werken een uitkering te geven worden ze lui en voor je het weet zitten ze jaren in zo'n werkloze scene (krakers bijv.) en wat schiet je daarmee op?
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=186753

Je moet deze rapportage is bekijken. Geen Nederlander die dit soort werk meer wil doen. En terecht, dat is gewoon asociaal.
pi_29998795
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wel laagwaardig werk waar we goed mee verdienen als Nederland zijnde .
Wat lul je, verkoop je soms tomaten?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:51:58 #192
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29998862
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:50 schreef pberends het volgende:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=186753

Je moet deze rapportage is bekijken. Geen Nederlander die dit soort werk meer wil doen. En terecht, dat is gewoon asociaal.
Ik ga eens kijken maar het is ook asociaal om te parasiteren op de samenleving.
pi_29999120
http://www.hetschnitzelparadijs.nl/trailerpopup.html?size=large

Oh oh, wat gezellig die allochtonen. Al die Nederlanders voelen zich ook zo gigantisch thuis met al die allochtonen. Echt een toevoeging.
pi_29999171
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken maar het is ook asociaal om te parasiteren op de samenleving.
Als je dat werk moet doen, dan belandt je binnen een paar maanden in de WAO. Veel duurder dan de WW of bijstand.
pi_29999313
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat lul je, verkoop je soms tomaten?
haha nee hoor echt niet maar de teelt van tomaten (en komkommers etc.) Levert gewoon goed geld op. Vooral de export naar duitsland is erg groot.
pi_29999375
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha nee hoor echt niet maar de teelt van tomaten (en komkommers etc.) Levert gewoon goed geld op. Vooral de export naar duitsland is erg groot.
Waarom doen we geen beroep op werkeloze Duitsers?
pi_29999532
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je dat werk moet doen, dan belandt je binnen een paar maanden in de WAO. Veel duurder dan de WW of bijstand.
Laat ze ook maar straat vegen, opruimen of in de plantsoenendienst. Nederland is een zooitje en dat kan best wat netter.
pi_29999554
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:58 schreef pberends het volgende:
Maar dit werk is verdwenen. Daar kan je dus moeilijk werklozen te werk stellen.
Lullig voor die mensen dat ze hun baan kwijt raken maar zo gaat dat nou eenmaal.
pi_29999571
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:57 schreef pberends het volgende:
http://www.hetschnitzelparadijs.nl/trailerpopup.html?size=large

Oh oh, wat gezellig die allochtonen. Al die Nederlanders voelen zich ook zo gigantisch thuis met al die allochtonen. Echt een toevoeging.
Die film lijkt me best aardig eigenlijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')