Ganz tollquote:Wacht auf, Verdammte dieser Erde,
die stets man noch zum Hungern zwingt!
Das Recht wie Glut im Kraterherde
nun mit Macht zum Durchbruch dringt.
Reinen Tisch macht mit den Bedrängern!
Heer der Sklaven, wache auf!
Ein Nichts zu sein, tragt es nicht länger
Alles zu werden, strömt zuhauf!
Völker, hört die Signale!
Auf zum letzten Gefecht!
Die Internationale
erkämpft das Menschenrecht.
Es rettet uns kein höh'res Wesen,
kein Gott, kein Kaiser, noch Tribun
Uns aus dem Elend zu erlösen
können wir nur selber tun!
Leeres Wort: des Armen Rechte,
Leeres Wort: des Reichen Pflicht!
Unmündig nennt man uns und Knechte,
duldet die Schmach nun länger nicht!
In Stadt und Land, ihr Arbeitsleute,
wir sind die stärkste der Partei'n
Die Müßiggänger schiebt beiseite!
Diese Welt muss unser sein;
Unser Blut sei nicht mehr der Raben
und der mächt'gen Geier Fraß!
Erst wenn wir sie vertrieben haben
dann scheint die Sonn' ohn' Unterlass!
Später zugedichtete Strophen:
Gewölbe, stark und fest bewehret
die bergen, was man dir entzog.
Dort liegt das Gut, das dir gehöret
und um das man dich betrog.
Ausgebeutet bist du worden!
ausgesogen bis aufs Mark!
Auf Erden rings, in Süd und Norden,
das Recht ist schwach, die Willkür stark!
Abscheulich blähn sich diese Götzen,
die Herrn von Schacht und Eisenbahn.
Sie machten unser Blut zu Schätzen,
sie haben unser Gut vertan.
In Stahltresoren liegt's vergraben.
Wann machen wir die Rechnung glatt?
Das Volk will ja nur wiederhaben,
was man dem Volk gestohlen hat.
Die Herrscher machten uns betrunken.
Der Zauber muss zu Ende sein.
Drum werft ins Heer der Freiheit Funken!
Dann schlägt es mit dem Kolben drein.
Wenn sie uns zwingen, die Barbaren,
Soldat zu spielen noch einmal,
wir werden unsre Kugeln sparen
für unsren eignen General.
Nee, natuurlijk weer een zeer goede betrouwbare neutrale objectieve mod, zoals du_ke, SCH, gelly, Calvobbes, Verbal, etc. Potentiele POL-mods genoeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Krijgen we dan een echte linkse mod?![]()
Sure.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:13 schreef Monidique het volgende:
ExtraWaskracht: kan je deze nog 'parsen'?.
[Slowchat] Politieke Borrelpraat deel 25
Nummer 365541.
Noem je dat neutraal ?!.....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Sidekick het volgende:
Nee, natuurlijk weer een zeer goede betrouwbare neutrale objectieve mod, zoals du_ke, SCH, gelly, Calvobbes, Verbal, etc. Potentiele POL-mods genoeg.
Ik heb dan wel veel klonen, ik gebruik ze vrijwel nooit. Klonen als Kotsmic, pu_ke, Herkotstratos, en Aaahikbengeband zijn eigenlijk maar eenmalige klonen geweest.quote:
Gil-Galed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een linkse moderatie hier op FOK!![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk weer een zeer goede betrouwbare neutrale objectieve mod, zoals du_ke, SCH, gelly, Calvobbes, Verbal, etc. Potentiele POL-mods genoeg.
Wel meezingen uit volle borst.... het is een POL-topicquote:Vader Abraham - wimmetje gaat, pimmetje komt
Het vuur in zijn sigaartje, zijn ogen scherp maar zacht
Op zijn hoofd niet een klein haartje, in strakke klederdracht
Je hem zomaar geloven, maar waarom dan ook niet
Als Pim ons komt verlossen, dan zing ik graag dit lied
Wimmetje gaat, Pimmetje komt
Pimmetje praat, Pimmetje gromt
Pimmetje weet, Pimmetje wacht
Pimmetje denkt, Pimmetje lacht
Er wordt wat afgelogen, ze praten erg slim
Maar een die houdt van daden, en dat is mooie Pim
Daarom zal ik een keer stemmen, op hem recht uit mijn hart
Maar hij moet mij beloven, strijd voor blank bruin geel en zwart
Wimmetje gaat, Pimmetje komt
Pimmetje weet,
Pimmetje wacht
Pimmetje denkt,
Pimmetje lacht
Moet de vlag nou halfstok, of gaat die boven in de wind
Als Pimmetje zijn roeping en zijn avontuur begint
Verdient hij zo het voordeel, van de twijfel al dit jaar
En redt hij zo ons Nederland, voor iedereen leefbaar
Ik zie hem daar al zitten, Pim in het Parlement
Met nieuwe bruggenbouwers, en hij wordt het cement
De held de Nostradamus, de waker over recht
Dan is het voor een tijdje, misschien niet eens zo slecht
Wimmetje gaat,
Pimmetje komt
Pimmetje weet, Pimmetje wacht
Pimmetje denkt, Pimmetje lacht
Ik zie het al. De inspiratie is verdwenen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb dan wel veel klonen, ik gebruik ze vrijwel nooit. Klonen als Kotsmic, pu_ke, Herkotstratos, en Aaahikbengeband zijn eigenlijk maar eenmalige klonen geweest.
Daarnaast zijn de groepsklonen pbagger en Monikick ook niet meer populair.
Ik heb eigenlijk 1 "actieve" kloon, maar die heeft in de afgelopen twee jaar maar 121 posts geplaatst. Allemaal kwaliteitsposts en vooral kwaliteitstopics, maar dat terzijde.
Daag me niet uit een nieuwe MohammedPedo te scheppen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor wat leven in de (kloon)brouwerij. Blaas er een paar nieuw leven in.
Dan wordt het al snel MohammedBanquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Daag me niet uit een nieuwe MohammedPedo te scheppen.
Hehe, ik denk dat Aaahikbengeband nu wel weer toepasselijk is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie het al. De inspiratie is verdwenen.
Het wordt tijd voor wat leven in de (kloon)brouwerij. Blaas er een paar nieuw leven in.
Let's kick some clones![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een fok!ker is heengegaan: Bedreiger raadslid pleegt zelfmoord
Hmmm. Misschien maakte hij toch geen geintje toen hij op FOK aankondigde zelfmoord te plegen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een fok!ker is heengegaan: Bedreiger raadslid pleegt zelfmoord
Hmm nu je het zegt. Mss welquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is de TS die kloon van Sidekick? Je weet wel, die ene met alleen kwaliteitsposts?![]()
Volgens mij gebeurt het niet vaak dat mensen "goed" uit een coma komen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ja dat las ik net ook. Schrok wel ff
Hopelijk komt het nog goed.
Daar heb je gelijk in maar je kunt het toch altijd hopen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:48 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij gebeurt het niet vaak dat mensen "goed" uit een coma komen...
Grappig dat ze over Marokkanen praten. Het zijn toch echte Nederlanders volgens GroenLinks?quote:104 Teletekst vr 26 aug
GL:Marokkanen vaak stage geweigerd
HILVERSUM Marokkaanse scholieren vinden
moeilijk een stage-plek in de bouw,want
werkgevers nemen liever geen Marokkanen
voor een stage aan,blijkt uit onderzoek
in opdracht van GroenLinks.
Jongeren met een Nederlandse achternaam
die naar een bedrijf belden,werden veel
vaker uitgenodigd dan jongeren met een
Marokkaanse naam.Marokkanen hebben in
de bouw 63% minder kans,in de horeca en
detailhandel is er amper verschil.
GroenLinks pleit ervoor dat begeleiders
allochtone leerlingen extra aandacht
geven.Als een bedrijf geen allochtonen
wil voor een stage,moet dat worden
gemeld bij de politie en de branche.
Inderdaad, belachelijk hoor. Met alle plannen die hij heeft (solar challenge, energie met vliegers), of had.....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in maar je kunt het toch altijd hopen.
58 is toch veel te jong.
Ja zo relatief is het leven dan. Ene weekend sta je op lowlands en weekje later lig je in comaquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:54 schreef RichardQuest het volgende:
Inderdaad, belachelijk hoor. Met alle plannen die hij heeft (solar challenge, energie met vliegers), of had.....
Ik ben echt zooo blij dat we in een vrij land leven....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:52 schreef pberends het volgende:
[Als een bedrijf geen allochtonen
wil voor een stage,moet dat worden
gemeld bij de politie en de branche.]
Grappig dat ze over Marokkanen praten. Het zijn toch echte Nederlanders volgens GroenLinks?
Tis gewoon onhaalbaar, dus als een Nederlander geweigerd wordt dan mag dat gewoon, maar als een Marokkaan geweigerd wordt is het discriminatie. Ik dacht dat we dat station anno 2005 wel gepaseerd waren? Overigens hebben Marokkanen het helemaal aan zichzelf te danken als ik allerlei cijfers zie. En ga nou niet zeggen dat ik ze niet over 1 kam mag scheren, want ze praten zelf ontiegelijk graag over de "Marokkaanse gemeenschap" enzovoorts.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik ben echt zooo blij dat we in een vrij land leven....
Ah wat zijn ze toch zieligquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig dat ze over Marokkanen praten. Het zijn toch echte Nederlanders volgens GroenLinks?
OMG, die zijn echt wanhopig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Wil je werken in de bouw?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:58 schreef RichardQuest het volgende:
Ben ik effe blij met mijn oerhollandse naam.
Ik krijg volgende week een Afghaans meisje als stagiaire en dat in een VVD bolwerk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik ben echt zooo blij dat we in een vrij land leven....
Stagiaires. Sinds Clinton heb ik daar hele andere associaties mee.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik krijg volgende week een Afghaans meisje als stagiaire en dat in een VVD bolwerk.![]()
Dit wordt de eerste vrouwelijke stagiaire die ik in mag werken dus die associatie heb ik nog niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Stagiaires. Sinds Clinton heb ik daar hele andere associaties mee.
Alleen in "traditionele klederdracht"quote:Neem mee naar de POL-meet!
De naam? Ik vind het vreemd om iemand aan de hand van z'n naam te beoordelen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah wat zijn ze toch zielig
Wellicht een kwestie van oorzaak en gevolg.
Geert Mak wil ik nog wel 's zien spreken...wisten jullie dat hij zich Christen noemt, en tien jaar geleden noemde hij zich ongelovig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:08 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
*ril*
Wellicht kunnen die afgewezen Marokkaanse bouwvakkers helpen om de boomhutten te bouwen op de campus
Dat er negatiever gereageerd wordt op Marokkaans klinkende achternamen. Dat moet ergens een oorzaak hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:21 schreef RichardQuest het volgende:
De naam?
Een groene linkse christen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:23 schreef RichardQuest het volgende:
Geert Mak wil ik nog wel 's zien spreken...wisten jullie dat hij zich Christen noemt, en tien jaar geleden noemde hij zich ongelovig.
Aan de hand van de naam al vaststellen dat iemand ongeschikt is kan er bij mij echt niet in hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat er negatiever gereageerd wordt op Marokkaans klinkende achternamen. Dat moet ergens een oorzaak hebben.
Jij weet de oorzaak en het gevolg toch al?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:23 schreef MrX1982 het volgende:
GL zou eerst dat moeten onderzoeken voordat ze met zo'n tendentieuze uitspraak komen.
Nee ik zei wellicht.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Aan de hand van de naam al vaststellen dat iemand ongeschikt is kan er bij mij echt niet in hoor.
[..]
Jij weet de oorzaak en het gevolg toch al?
Makquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een groene linkse christen?
Veel erger kan het volgens mij niet. Zo'n Jan Pronk figuur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |