Hij is deze zomer gekomen en staat denk ik snel in de basis.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:34 schreef methodmich het volgende:
Laat Valencia eerst maar in de basis komen.
Het zal inderdaad moeilijk voor Benfica worden om de tweede ronde te halen. Alle drie de tegenstanders zullen niet makkelijk zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:45 schreef tong80 het volgende:
Koeman zal niet blij zijn met de loting.
De kans lijkt me juist groter als voorgaande jaren. Zeker met een goede keeper in de goal.quote:MANCHESTER UNITED
Sir Alex Ferguson hunkert naar nieuw succes met Man Utd, dat de laatste jaren zowel Europees als nationaal een bijrol had. Met slechts het aantrekken van Ji-Sung Park en Edwin van der Sar lijkt de selectie niet bijzonder versterkt. Ferguson zal hopen dat zijn ervaren krachten als Neville, Keane, Scholes, Van Nistelrooij en Ferdinand samen met jonkies als Rooney en Cristiano Ronaldo boven zichzelf uitstijgt en een herhaling van 1999 mogelijk maakt. Die kans lijkt niet groot.
Voor wie zal hij er in komen denk je?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij is deze zomer gekomen en staat denk ik snel in de basis.
Ik denk dat ie met JRR, Senna en Tacchinardi op 't middenveld gaat spelen. Hij zal de concurrentiestrijd met Revilla aan moeten gaan. Voorin dan het duo Forlán en Figueroa met held José Mari als invaller.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Voor wie zal hij er in komen denk je?
Ben ik best met je eens ben vooral benieuwd wie er op de plek van Smith gaat spelen.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:21 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd of Ronald Europees wel kan winnen.
En Villarreal kan best wel eens stunten tegen Man Utd.
Ja ik zie het net.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef DutchGooner het volgende:
Villarreal v manyoo is op Canal plus trouwens
Hmm, Kromkamp stond schijnbaar wel in de basis (Infostradasports):quote:Op woensdag 14 september 2005 20:41 schreef Dos37 het volgende:
de beide opstellingen
Villarreal
M Barbosa, R Javi Venta, G Rodriguez, S Quique Alvarez, R Arruabarrena, J Riquelme, M Josico, M Senna, J Sorin, D Forlan, L Figueroa
Subs: J Lopez Vallejo, A Guayre, R Hector Font, J Kromkamp, A Tacchinardi, G Santi Cazorla, J Pena
Man Utd
E Van der Sar, J O'Shea, R Ferdinand, M Silvestre, G Heinze, D Fletcher, P Scholes, A Smith, C Ronaldo, R van Nistelrooy, W Rooney
Subs: T Howard, R Giggs, J Park, L Miller, K Richardson, P Bardsley, G Pique
Ja er klopte idd weinig van Riquelme was zelfs geblesseerd.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:54 schreef brighton het volgende:
[..]
Hmm, Kromkamp stond schijnbaar wel in de basis (Infostradasports):
Sebastián Viera (Uru)
Jan Kromkamp (Ned)
Gonzalo Rodriguez (Arg)
Quique Alvarez (C)
Rodolfo Arruabarrena (Arg)
Héctor Font
Josico
Marcos Senna (Bra)
Juan Pablo Sorín (Arg)
Diego Forlan (Uru)
Guayre
Behoorlijk ja.quote:
Doet Van Nistelrooij zoiets bij een ander mens, is ie de manquote:Op woensdag 14 september 2005 23:58 schreef Radegast het volgende:
Die Rooney heeft echt het IQ van een visstick![]()
Sja, maar ref's die zo op hun strepen gaan staan....quote:
Maar hij moet het ook gewoon niet doen.quote:Op donderdag 15 september 2005 07:39 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sja, maar ref's die zo op hun strepen gaan staan....
Kim had deze keer 100% gelijk.quote:Op donderdag 15 september 2005 07:39 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sja, maar ref's die zo op hun strepen gaan staan....
Rood voor SCUM is altijd terecht, maar ik vind het altijd zo flauw van Ref's om voor dit soort zaken een 2e geel te geven...quote:
Een tijdje?quote:Op donderdag 15 september 2005 09:58 schreef Doc het volgende:
Zo, FatBastard hoeven we gelukkig een tijdje niet meer te zien op de Europese velden. Keane ook niet, Heinze geblesseerd.Ga zo door!
Agh laat doc maar lullenquote:
Jammer dat die er niet in ging, zou zijn eerste doelpunt buiten de box zijn geweest denk ik.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:36 schreef zjroentje het volgende:
Die aanname van Ruud bij die pegel op de lat.
Hij stond alweer binnen de 16 bij het schot.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:41 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jammer dat die er niet in ging, zou zijn eerste doelpunt buiten de box zijn geweest denk ik.
Hehe, ik ook. Hij had nog een ander afstandsschotje ook.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:41 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hij stond alweer binnen de 16 bij het schot.
Maar ik let er dus ook elke keer op.
Volgens mij staat ie al op 1 hele buiten de 16 en het enige wat ik jammer vond, was dat ie z'n been niet brakquote:Op woensdag 28 september 2005 10:41 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jammer dat die er niet in ging, zou zijn eerste doelpunt buiten de box zijn geweest denk ik.
Uitermate jammer.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Benfica voetbalde toch leuk, jammer dat ze niet beloond zijn daarvoor.
Boeiend, we hebben Ooijer.quote:Op woensdag 2 november 2005 23:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
Lekkere keuze van Kromkamp trouwens met dat Villarreal, die zit wel heel erg vaak op de bank. Zal ie al spijt hebben. Moet uitkijken dat dat geen Davids-Inter geval wordt en buiten de boot valt bij Oranje.
Jawel,veel mensen schieten daarmee iets op,zeker als Benfica wint over 2 wekenquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:33 schreef Dos37 het volgende:
nog 0-0 in Manchester een stand waar niemand wat mee opschiet.
Lijkt me leuk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:50 schreef ErikT het volgende:
T is spannend, maar dat is dan ook alles. 8 goals, echt sneu. Man U kan er zomaar uitvliegen
Dat denk ik nietquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:46 schreef Dos37 het volgende:
We winnen wel bij Koeman en de zijne.
40.000 fans mee...quote:Portugezen helpen Lille aan nieuw CL-record (VI)
Lille heeft het eigen Champions League-record aangescherpt. Liefst 76.184 toeschouwers zagen de Fransen met 0-0 gelijkspelen tegen Benfica.
De wedstrijd is de meest bezochte in de Champions League op Franse bodem. Lille had het record al in handen na de 1-0 overwinning op Manchester United, toen 66.470 fans de tribunes bevolkten in het Stade de France.
Lille dankt het nieuwe record grotendeels aan de grote Portugese enclave die de voorlaatste groepswedstrijd bezocht. Naar schatting kwamen er liefst 40.000 Portugezen opdagen om hun favoriete Benfica aan te moedigen.
Lille speelt in het Stade de France nabij Parijs omdat de eigen thuishaven - Stade Grimonprez-Jooris - met ruim 21.000 plaatsen aan de kleine kant is en bovendien niet aan de eisen van de UEFA voldoet.
Olympique Marseille had met 56.789 toeschouwers in het thuisduel met Man United (19 oktober 1999) het Franse record tot aan dit seizoen in handen.
Tis leuk hoor, maar zo verbazingwekkend is het nu ook weer niet.quote:
voor wie?quote:Op donderdag 24 november 2005 12:15 schreef zjroentje het volgende:
Treurigheid troef in deze poule.
Al voorzie ik weinig problemen in Lissabon.
ManU. Natuurlijk.quote:
quote:Op woensdag 23 november 2005 19:23 schreef methodmich het volgende:
Ik zie Benfica wel winnen thuis van SCUM, dankzij meestertacticus ondanks Ronald Koeman.
Als het zo moet....quote:In één geval* wordt het erg ingewikkeld. Als ManU gelijkspeelt én Villarreal verliest, eindigt Lille als koploper en Benfica als vierde. Wie de tweede CL-plaats grijpt en wie als nummer drie naar de UEFA Cup gaat, hangt af van de scores.
De strijd in de stand tussen Villarreal en ManU is in dat geval een ware thriller. De twee clubs hebben evenveel punten en de onderlinge duels eindigden beide in 0-0, zodat op basis van dat criterium geen winnaar is te bepalen.
Vervolgens is het doelsaldo over alle groepsduels beslissend. Het is niet ondenkbaar dat ook daar geen winnaar uit te halen valt. Verliest Villarreal met één goal verschil, dan blijven Villarreal en ManU een doelsaldo van nul houden.
Als voorlaatste regel telt het aantal doelpunten dat een ploeg heeft gemaakt in alle wedstrijden in de poule. Zowel ManU als Villarreal staat nu op twee.
Is er na de duels van woensdag nog steeds geen verschil, dan gaat de club met de hoogste coëfficiënt op de UEFA-ranglijst verder in de CL en dat is Manchester United. Villarreal mag dan als troost in het UEFA Cuptoernooi aansluiten.
quote:Op woensdag 7 december 2005 16:44 schreef Football_Lad het volgende:
Alsjeblieft Benfica,win vanavond van United......
leuke feiten over deze wedstrijd.quote:STATS
# Benfica will qualify for the last 16 of the Champions League if they win this match.
# If Benfica draw they will qualify for the Uefa Cup only if Villarreal win the other match.
# Manchester United can only be sure of qualification for the Champions League last 16 if they win.
# A draw could be enough for United but only if there is a winner in the other match. Even then, they are reliant on the tie-breakers if Lille are victorious.
# A draw guarantees at least Uefa Cup football for the Red Devils.
# Sir Alex Ferguson's side can still finish in any of the four positions in this group.
Definitions of terms used:-
Champions League (CL) - only group phase matches and beyond of this competition which began in 1992/1993.
Champions Cup/Champions League - all matches played since it began in 1955/1956 including qualification matches.
European matches - all matches played in the major European tournaments (Fairs Cup, Uefa Cup, Cup Winners' Cup, Champions Cup, Champions League).
Uefa Super Cups, Intertoto Cups and the old Intercontinental Cup competition are excluded.
Head-to-Head
# Manchester United and Benfica have met each other four times in European history, with United winning all four encounters.
# In 1968, United beat Benfica 4-1 in extra time in the Champions Cup final at Wembley. After 90 minutes the score was 1-1 through goals by Bobby Charlton and Jaime de Silva Graca. In extra time George Best, Brian Kidd and Bobby Charlton led United to a 4-1 victory.
# In 1965/66, United won 3-2 at home and 5-1 away in the quarter-finals of the Champions Cup.
# Earlier this season, United secured a 2-1 home win by virtue of goals from Ryan Giggs and Ruud van Nistelrooy scored. Simao netted for Benfica.
# Benfica have lost three out of seven home matches against English clubs. The other four matches were an equal share draws and victories.
# Overall they have recorded three wins, two draws and 11 defeats against opponents from England.
# Manchester United have secured two wins in six visits to Portugal.
European history
# Both teams have won the Champions Cup/Champions League twice.
# Benfica won the Champions Cup two years in a row in 1961 and 62, beating Barcelona and Real Madrid respectively.
# Manchester United won the 1968 Champions Cup beating Benfica in the final. In 1999 United won the Champions League.
# The Old Trafford club have 29 seasons of European competition under their belt, including 10 in the Champions League.
# Benfica have 44 seasons of experience in European competition. However, this is only their third Champions League campaign.
# In 1994/95 the Portuguese club were eliminated by AC Milan in the quarter-finals.
# In 1998/99 they were eliminated in the Group stage, finishing second in group F to Kaiserslautern.
# Manchester United have played 225 European matches, Benfica 264.
Current European form
# Manchester United have not scored a single goal in each of their last three Champions League matches.
# Their last CL goals came in the 2-1 win over Benfica on 27 September, when Ryan Giggs and Ruud van Nistelrooy scored.
# Before that match the Red Devils had failed to score in four successive CL matches, marking the worst ever CL streak without scoring by an English club. Deportiva La Coruna own the competition record sequence of eight.
# United have also failed to score in their last five CL away matches. The second longest streak ever for any club in the CL. Olympiacos hold the record with eight away matches without scoring.
# United's last away goals came on 15 September 2004 at Olympique Lyon (2-2), when Ruud van Nistelrooy netted twice.
# United have failed to win their last three CL matches. The club record is five and was set between December 1997 and October 1998.
# Benfica have failed to win their last four CL matches, which equals their club record set between December 1994 and September 1998.
# Benfica's sole win this CL season came in their opening group match, when they defeated Lille 1-0.
# Benfica have failed to score in the last two CL matches. However, Benfica have scored more goals (three) than any other team in Group D.
Player and disciplinary info
# There are no players suspended for this match.
# Nuno Gomes (Benfica) and Alan Smith and Mikael Silvestre (United) will be suspended upon receiving another yellow card.
# Manchester United's squad includes last year's CL top scorer Ruud van Nistelrooy, when he netted eight goals from seven matches.
# The Dutch striker has scored 43 times in 53 CL matches.
# If he keeps goal, Edwin van der Sar will become the seventh player in the current United squad to make 50 CL appearances, joining Gary Neville, Ryan Giggs, Paul Scholes, Ole Gunnar Solskjær, Mikael Silvestre and Ruud van NIstelrooy.
# Gary Neville already has 91 CL matches under his belt. Only Raul (99), Roberto Carlos (97), David Beckham (95), Paolo Maldini (92) and Oliver Kahn (92) have more CL experience.
# Benfica's Nuno Gomes has netted five times in 10 CL matches.
# Giorgios Karagounis is Benfica's most experienced player with 32 CL appearances.
Other miscellaneous facts
# Manchester United are two goals away from scoring 300 in the Champions Cup/Champions League.
# Last season United finished third in the Premiership trailing Chelsea and Arsenal.
# Sir Alex Ferguson's side won 3-0 home to Portsmouth on Saturday, with goals from Paul Scholes, Wayne Rooney and Ruud van Nistelrooy.
# The Old Trafford club are currently second in the table, 10 points behind Chelsea having played a game less.
# Benfica won their 31st Portuguese championship last season three points clear of FC Porto.
# Benfica coach Ronald Koeman won the 1992 Champions Cup as a player with Barcelona.
# Benfica won 1-0 at CS Maritimo on Saturday, with the winner from Mantorras.
# Benfica are sixth in Portugal's LIGA, six points behind leaders FC Porto.
jammer dat haalt ze nie meerquote:
quote:Op woensdag 7 december 2005 22:44 schreef fanneke het volgende:
Ze halen niet eens de UEFA Cup. Wat een heerlijk avondje.![]()
en jij zag dit niet aankomen? ik voorspel dit al 2 jaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:50 schreef The_Great_Cornolio het volgende:
Ik mag hopen dat hier consequenties op volgen.. Sir Alex heeft dat "magische" niet meer, hij weet de groep niet meer te motiveren.. Daarbij mag de verdediging es onder de loep genomen worden, Silvestre en O'Shea, dat zijn toch geen verdedigers voor 'n Europese "grootmacht"?
Tering, ik ben zwaar geëmotioneerd moet ik eerlijk zeggen
Wat een mooi resultaat.quote:Op woensdag 7 december 2005 23:08 schreef twi het volgende:
Cristiano Ronaldo, wat een huilebalkjeEn dat hooghouden ook. Lekker dat je eruit ligt
![]()
Als dat hooghouden goed gaat komt er een smerig lachje tevoorschijn en als iets hem niet zint begint ie te jankenquote:Op woensdag 7 december 2005 23:08 schreef twi het volgende:
Cristiano Ronaldo, wat een huilebalkjeEn dat hooghouden ook. Lekker dat je eruit ligt
![]()
Denk eens na man! En alle andere Benfica-aanhangers / Man-United uitlachers ook.quote:
Heb ik nou ff lekker SCHIJT aan!!United ligt eruit..................quote:Op woensdag 7 december 2005 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Denk eens na man! En alle andere Benfica-aanhangers / Man-United uitlachers ook.
Portugal krijgt nu dus weer lekker wat extra punten op de UEFA-coëfficiënten ranglijst, dus komen we ze dit seizoen in ieder geval niet meer voorbij![]()
Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan ManU niet echt uitstaan... (jammer dat Park er zit)quote:Op woensdag 7 december 2005 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Denk eens na man! En alle andere Benfica-aanhangers / Man-United uitlachers ook.
Portugal krijgt nu dus weer lekker wat extra punten op de UEFA-coëfficiënten ranglijst, dus komen we ze dit seizoen in ieder geval niet meer voorbij![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 00:04 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Dit komt nog een beetje in de buurt.
[afbeelding]
Wat een mooie avond. Niet eens Uefa Cup voor Manure.
Ik zak een paar dagen terug wat beelden van Gascoigne n.a.v. zijn ontslag als manager en moest toen aan Rooney denken...'zo ziet Rooney er dus over 20 jaar uit'.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:16 schreef pascalheister het volgende:
die actie van Rooney dan op het eind
Die redneck wordt nog veel erger dan Gazza.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:58 schreef fanneke het volgende:
Hij is nu al net zo gestoord als Gazza.![]()
Hij heeft voor z'n 16e verjaardag een hoer van z'n vader gekregen. Daar werd hij tevens door ontmaagdquote:Op donderdag 8 december 2005 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Die redneck wordt nog veel erger dan Gazza.
Wat deed ie?quote:Op donderdag 8 december 2005 00:16 schreef pascalheister het volgende:
Laat ze er de volgende wedstrijd maar uitvliegen danquote:Op woensdag 7 december 2005 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland heeft 2 teams, Portugal 1.quote:Op donderdag 8 december 2005 07:58 schreef Lionheaad het volgende:
Zo loopt Nederland nog niet in op Portugal kwa punten
Heeft ie nog gejankt?quote:Op donderdag 8 december 2005 08:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Geweldig ook hoe die Ronaldo gefrustreerd rondliep, ik had wel een rode kaart verwacht later in de wedstrijd maar het ging goed.
Nou nou idd, wat een aanslag.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:16 schreef pascalheister het volgende:
Dat lijkt me lastig. Real is ook tweede in hun poule gewordenquote:Op donderdag 8 december 2005 09:14 schreef Leatherface het volgende:
Benfica is for real. Zoveel is nu wel duidelijk.
Ik zal dan ook zeker niet juichen vanwege de winst van de die Portugezen, want die deugen niet - maar SCUM heeft de op een na meest ergerlijke (wel de meest ergerlijkse voetballende) Portugees in de gelederen .quote:Op donderdag 8 december 2005 12:31 schreef zjroentje het volgende:
Ik bedenk me trouwens net dat het weer die kutPortugezen zijn die de trekker overhalen.
Maureenhoquote:Op donderdag 8 december 2005 12:37 schreef zjroentje het volgende:
Dan wil ik ook weten wie de meest ergelijke is.
Die middelvinger was voor de mensen die "filho da puta" zongen.. zoon van een hoer.. http://youtube.com/player.swf?video_id=n3nHgHuKz4c&l=32quote:Op woensdag 7 december 2005 23:21 schreef DrDentz het volgende:
ja jammer dat ie niet ging janken zoals bij portugalnu alleen zn middelvingertje.. naja toch wat stoerder
Unforseen circumstancesquote:
Of je fuckt de lay-out even op.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:39 schreef DutchGooner het volgende:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8735485089&ru=http://search.ebay.nl:80/8735485089_W0QQcatrefZC5QQfclZ3QQfromZR7QQfrppZ50QQfsooZ1QQfsopZ1QQnojsprZyQQpfidZ0QQsacatZQ2d1QQsofocusZbsQQfviZ1
Ruud naar PSV danquote:Op donderdag 8 december 2005 13:32 schreef Toolmannetje het volgende:
Qua schoonmaak speculeer ik alvast dat van Nistelrooij en Saha verkocht gaan worden..
Ferdiand zal nog wel blijven zitten en mogen bouwen
Doe maar naar een Real ofzo,daar schiet mijn FC tenminste nog iets mee op.quote:
Da was toch Djemba-Djembaquote:
Yeah right.quote:
Besiktas.quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:58 schreef The_Great_Cornolio het volgende:
Djemba-Djemba is naar Aston Villa gegaan en Kleberson naar Turkije ergens, als ik me niet vergis..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |