Sterker nog, misschien gaat het liberalisatieproces dan wel sneller!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:30 schreef pberends het volgende:
Wat een slimmerikken zijn jullie toch ook. De som is heel simpel:
VVD-ambtenaren als parlementariërs en ministers moeten voor het minimumloon gaan werken. Deze lonen worden door de overheid betaald, dus dat bespaart de overheid veel geld als ze voor het minimumloon gaan werken (het zijn immers ambtenaren). Van dat geld kunnen weer de belastingen omlaag. Want daar zijn VVD'ers zo groot voorstander van.
Is het echt zo ingewikkeld?
Wat snap je niet aan de som die ik net maakte? Het is simpel en heel logisch. VVD'ers willen een kleinere overheid, nou ga dan werken voor het minimumloon als je een VVD-bestuurder bent. Dan verkleint de overheid zich vanzelf.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Het een heeft niks met het ander te maken... je komt aan met de VVD omdat die met het plan zijn gekomen de overheid teverkleinen, daarom moeten ze maar minder verdienen. 1+1=?
En dus zijn ze hypocriet. Maar jij snapt het nu tenminste.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:32 schreef Adagio het volgende:
VVD'ers willen ongetwijfeld de belasting omlaag, want dan blijft er meer over om uit te geven. Maar daar gaan ze zèlf natuurlijk niet voor inleveren... kom nou...
je bedoeld hun inkomen maandelijks?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:04 schreef deepthroat het volgende:
Op zich een goed plan, maar niet alleen voor de VVD, voor al die gasten in Den Haag. Die linkse gasten die altijd zo lopen te schreeuwen dat er mensen zijn die onder het bestaansminimum leven kunnen van hun salaris makkelijk 10 van die gezinnen per jaar voeden, dus die mogen dan ook wel hun steentje bijdragen. Reken maar uit, meer dan de helft van het parlement alleen al is links, 75 * 10 is 750 gezinnen per jaar, da's toch netjes.
Maar de VVD wil ook meer marktwerking (ben je nou liberaal of niet?)...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de som die ik net maakte? Het is simpel en heel logisch. VVD'ers willen een kleinere overheid, nou ga dan werken voor het minimumloon als je een VVD-bestuurder bent. Dan verkleint de overheid zich vanzelf.
Joh!!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:40 schreef teknomist het volgende:
Ik ben VVD-er (lid zelfs) en heb allang tegen het bestaansminimum aangezeten.
Was het zo doorzichtig?quote:
Als je je drugs maar kan betalen, armoedzaaierquote:
Precies, drugs zijn goedkoop, Fok! is gratis en ik heb een AH-bonuskaart. Ik red het welquote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Als je je drugs maar kan betalen, armoedzaaier
bonuskaarthoer dat je er bent!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Precies, drugs zijn goedkoop, Fok! is gratis en ik heb een AH-bonuskaart. Ik red het wel.
Probleem van het idee is dat veel capabele personen deze baan dan niet langer willen aangezien zij elders meer kunnen verdienen en zij liever de financiele zekerheid hebben voor hun gezin of voor zichzelf. Te verwachten valt dat de kwaliteit van het geleverde werk door de overheid dan achteruitgaat wat ongewenst is aangezien dit iedereen zal benadelen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:04 schreef deepthroat het volgende:
Op zich een goed plan, maar niet alleen voor de VVD, voor al die gasten in Den Haag. Die linkse gasten die altijd zo lopen te schreeuwen dat er mensen zijn die onder het bestaansminimum leven kunnen van hun salaris makkelijk 10 van die gezinnen per jaar voeden, dus die mogen dan ook wel hun steentje bijdragen. Reken maar uit, meer dan de helft van het parlement alleen al is links, 75 * 10 is 750 gezinnen per jaar, da's toch netjes.
Jij wilt ook alle GL-ers ontdoen van hun auto's en motormaaiers?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:33 schreef pberends het volgende:
[..]
En dus zijn ze hypocriet. Maar jij snapt het nu tenminste.
Da's onzin. De rechtse partijen zouden niet mee dienen te doen aan de parlementsverkiezingen. Dat zou pas van karakter getuigenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:26 schreef pberends het volgende:
VVD'ers in het parlement en hun ministers zouden voor het minimumloon moeten gaan werken vind ik. VVD'ers zijn namelijk echte liberalen en zijn voor verkleining van de overheid. Nou voeg de daad dan bij het woord en ga als ambtenaar dan ook voor het minimumloon werken. Zo kunnen de belastingen tenminste omlaag ipv dat het dure overheidsgeld gespendeert wordt aan de lonen van VVD-politici en bestuurders.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de som die ik net maakte? Het is simpel en heel logisch. VVD'ers willen een kleinere overheid, nou ga dan werken voor het minimumloon als je een VVD-bestuurder bent. Dan verkleint de overheid zich vanzelf.
Volgens Pberends is het vaak 6 heb ik het idee.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
. 1+1=?
Er is niet tegengestemd dat scholen boeken kunnen uitlenen/kopen/etc. ; het waarom werd gister op radio1 utigelegd. Men is er alleen op tegen om dat centraal te regelen. Het staat ouders en scholen vrij hierover afspraken te maken, wat niet zo vreselijk ondenkbaar is als het gunstig voor beiden is.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
VVD stemde tegen het plan om de scholen boeken te laten kopen.
zodat de ouders de boeken kunnen huren......
men zei doodleuk dat ze al zoveel deden voor het onderwijs.
Moge de hel hen inhalen wegens ontslag...
wat heeft dat er mee te maken? Wat ze willen is dat mensen op vrijwillige basis ene overeenkomst kunnen sluiten en dat daar de overheid niet tussen hoeft te zitten.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:31 schreef Tafkahs het volgende:
ja, dat vind ik ook, als je tegen die beschermregels bent, werk dan voor het minimumloon of lager zoals je zelf propageert als vvd'er.
Mja, ben ik met je eens, echter zie ik geen enkele partij die z'n kamerleden voor het minimum laat werken. Ja, de SP, maar die stort het ook niet terug naar de overheid, maar laat het in z'n eigen partijkas vloeien.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:33 schreef pberends het volgende:
[..]
VVDer die ambtenaar isquote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:38 schreef pberends het volgende:
Jammer dat zoveel mensen m'n plan niet snappen, het is zo klaar als een klontje. VVD'ers die ambtenaar zijn en gaan werken voor het minimumloon = verkleining van de overheid. Want ze zijn zo gigantisch voorstander van dat laatste.
Dat roep ik al jaren maar niemand luistertquote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Ministers en parlementsleden zijn toch wel degelijk ambtenaren? En zo niet, ze worden betaald door de overheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
VVDer die ambtenaar is
Hoeveel van zulke VVD ambtenaren zijn er eigenlijk volgens jou?
kabinet, 2e kamer is geen ambtenaar he
amb·te·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
VVDer die ambtenaar is
Ongetwijfeldquote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:47 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou in een groenlinkse vuiniszak wel eens willen snuffelen of er iets in zit dat belastend is voor het milieu.
Ik denk dat hij daar niet eens over wil nadenken.quote:zo zou ik ook graag willen dat wouter bos zijn zoontje op een zwarte school doet.
Vrij veel er zijn zelfs hele netwerken voor.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
VVDer die ambtenaar is
volgens mij niet hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
amb·te·naar (de ~ (m.), ~s/-naren)
1 persoon die aangesteld is in een door de overheid beheerde dienst => staatsdienaar
Volgens mij vallen kabinetsleden en kamerleden hier weldegelijk onder.
hoeveel ambtenaren die lid zijn van de VVD zijn er nou?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vrij veel er zijn zelfs hele netwerken voor.
Dat zul je aan die ambtenaren of de VVD moeten vragenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoeveel ambtenaren die lid zijn van de VVD zijn er nou?
jij had het over hele netwerken, jij bent dus de aangewezen persoon om met cijfers te komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zul je aan die ambtenaren of de VVD moeten vragen.
Ik zou zeggen trap google eens aan.
Daar ging de stelling in eerste plaats niet over. Het ging om VVD-parlementsleden en ministers.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoeveel ambtenaren die lid zijn van de VVD zijn er nou?
hoe is overheid gedefinieerd danquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Weer een fantastische onderbouwing![]()
volgens mij is kabinet + 2e kamer dus geen ambtenaar.quote:over·heid (de ~ (v.))
1 instantie waar het openbaar gezag berust => autoriteiten, het bevoegd gezag
Zijn kabinetsleden en kamerleden in dienst van die overheid?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoe is overheid gedefinieerd dan
[..]
volgens mij is kabinet + 2e kamer dus geen ambtenaar.
het ging ook om ambtenaren? Lees je eigen OP maarquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar ging de stelling in eerste plaats niet over. Het ging om VVD-parlementsleden en ministers.
De VVD gedachte van kleine overheid is het inkrimpen van diensten, zonder het terugdringen van de kosten. m.a.w. we krijgen hierdoor minder waar voor ons geld.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:30 schreef McCarthy het volgende:
de VVD gedachte van kleine overheid is er meer een van dat de overheid zich met zo min mogelijk zaken bemoeit, dus wat het onderbetalen van ministers en kamerleden daar mee te maken heeft snap ik niet.
De hoogste schijf is in de jaren 90 gedaald hoor. Dus niet zo zeiken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De VVD gedachte van kleine overheid is het inkrimpen van diensten, zonder het terugdringen van de kosten. m.a.w. we krijgen hierdoor minder waar voor ons geld.
Daar staat tegenover dat de lagere schijven in die tijd zijn verhoogd en ook het BTW percentage van 17,5% naar 19% is verhoogdquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:56 schreef McCarthy het volgende:
[..]
De hoogste schijf is in de jaren 90 gedaald hoor. Dus niet zo zeiken.
als enige liberale partij (en zelfs daar valt over te discusieren, heb eens ene hoogleraar gehoord en die vond het wel meevallen) is het natuurlijk lastig je zin doordrukken. dat snap je hoop ik wel/quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat de lagere schijven in die tijd zijn verhoogd en ook het BTW percentage van 17,5% naar 19% is verhoogd![]()
Het was Zalm zelf welke de BTW verhoging heeft verzonnen en er door heeft gedruktquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
als enige liberale partij (en zelfs daar valt over te discusieren, heb eens ene hoogleraar gehoord en die vond het wel meevallen) is het natuurlijk lastig je zin doordrukken. dat snap je hoop ik wel/
op mijn exmiddelbare school gebeurd dat al jaren dat de school koopt en wij ze lenenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:08 schreef zhe-devilll het volgende:
VVD stemde tegen het plan om de scholen boeken te laten kopen.
zodat de ouders de boeken kunnen huren......
men zei doodleuk dat ze al zoveel deden voor het onderwijs.
Moge de hel hen inhalen wegens ontslag...
ik ga dus ook Wilders stemmenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het was Zalm zelf welke de BTW verhoging heeft verzonnen en er door heeft gedrukt![]()
Het verhogen van belastingen aan de onderkant en het verlagen van belastingen aan de bovenkant is typerend voor de VVD. Deden ze maar wat jij probeert vol te houden, nl, voor iedereen vooruitgang realiseren, dan was het mijn favoriete partij geweest. De werkelijkheid is dus helaas echter anders.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:26 schreef pberends het volgende:
VVD'ers in het parlement en hun ministers zouden voor het minimumloon moeten gaan werken vind ik. VVD'ers zijn namelijk echte liberalen en zijn voor verkleining van de overheid. Nou voeg de daad dan bij het woord en ga als ambtenaar dan ook voor het minimumloon werken. Zo kunnen de belastingen tenminste omlaag ipv dat het dure overheidsgeld gespendeert wordt aan de lonen van VVD-politici en bestuurders.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:24 schreef KlappernootatWork het volgende:
En Harry Mens zou ook eens rond moeten komen van een bijstandsuitkering... lekker Liberaal, daar houd hij toch van?
Hoeveel is bijstand?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:24 schreef KlappernootatWork het volgende:
En Harry Mens zou eens rond moeten komen van een bijstandsuitkering...
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat de lagere schijven in die tijd zijn verhoogd en ook het BTW percentage van 17,5% naar 19% is verhoogd![]()
Wilders?!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik ga dus ook Wilders stemmen
jij ook begrijp ik ?
te weinig...quote:
Bron?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]laagste tarief is destijds verlaagd van 35,3% naar 32,9%, dus hoezo verhoogd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |