abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:27:06 #101
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29819455
Gelovige hier!
quote:
ze nemen iets aan van een ander als waarheid, omdat ze niet de moeite of capaciteit hebben om zelf bewust na te denken over het een en ander. Dat raak ik gewoon gefrustreerd van
Lijkt erop dat jij denkt dat Christenen zich nergens in verdiepen. Zoals de evolutietheorie jouw het meest aanspreekt, zo spreekt het scheppingsverhaal Christenen meer aan.
Waarom wordt er eigenlijk altijd direct geroepen dat gelovigen geestelijk zwak en dom zijn?

Gelovigen worden uitgelachen/uitgescholden/vermoord omdat ze geloven in een god. Is dat teken van geestelijke zwakheid? Dacht het niet!

En waarom gelovigen dom zijn ben ik ook nog steeds niet achter. Er zijn toch ook Christelijke wetenschappers. Zijn die dan ook maar dom? Ik ken trouwens genoeg Christelijken die zeker niet dom zijn.

Enuuuh, je moet niet gefrustreerd raken. Is niet goed voor je.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:27:11 #102
125640 fridelidelidela
Vrijheid. Rechtvaardigheid.
pi_29819456
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:11 schreef Salvad0R het volgende:
ah, een hardnekkig gefrustreerde met irritante postlayout.
Nou-nou. Het is dat het me niet deert.
quote:
Jawel joh, maar het kan niets anders dan "vaag" zijn, omdat het vooralsnog buiten ons geestelijke vermogen ligt om uberhaupt te bepalen "wat" het is dat het universum gemaakt heeft.
Als je zegt dat "God" dat heeft gedaan, dan denk ik van, joh, dat las ik ook laatst in de telegraaf joh.
Het kan niet anders dan een "vaag begrip" zijn, er zijn ook mensen die niet zo'n Zekerheid nodig hebben om zich goed te voelen.
Dus het is een vaag begrip. Dan zijn we het daar over eens, dat is al iets.
quote:
Hoe kan je trachten hetgeen wat het universum gemaakt heeft te concretiseren ? Dat is sowieso een teken van angst voor het onbekende.
Dat is juist datgene dat met elke theorie over het ontstaan van de aarde gepoogd wordt. Dat zie ik niet als 'angst voor het onbekende' maar als 'zoektoch naar de waarheid'. En dat er niet 1 waarheid is waar iedereen mee kan leven, dat vind ik verder geen probleem. Juist omdat het voor de mens waarschijnlijk nooit duidelijk zal worden wat daadwerkelijk de aarde heeft doen ontstaan.
Voor iedereen is er "een intelligentie" en sommigen noemen deze "God" en anderen "een intelligentie".
quote:
Ik heb vrede met het feit dat het universum is gemaakt door een nog nader te verklaren vorm van intelligentie.

De wetenschap zal het uitwijzen .
Reken daar vooral niet op.
quote:
voor de 3e keer, de ontdekking van DNA, bouwstenen des fuckin levens, we kunnen anno 2005 (!!!!) eigen god spelen, je bepaalt Zelf of je kind gezond ter wereld komt, met wat voor kleur haar, ogen, enz.. Daarnaast is het getal "phi" ook wel interessant.
het is een universele constante in de verhoudingen van lichaamlijke proporties van Elke levensvorm.
Het was iets in de richting van 1.67 ozo.
Deel de lengte van je schouder tot je vingertop door de lengte van je elleboog naar je vingertop, krijg je dat getal.
Deel de lengte van je ogen, door de breedte van je ogen, krijg je dat getal.
Deel de lengte van een kat van kop tot staart door de hoogte van de grond tot zn schouders, krijg je dat getal.
Dat soort wetenschappelijk bewijzen dacht ik eigenlijk aan.
Maar wat bewijs dat dan eigenlijk? Dat er "een intelligentie" is? Het bewijst eigenlijk exact datgene wat je ermee wilt bewijzen. Er zijn Christenen die exact deze argumenten, dat het leven erg ingewikkeld in elkaar zit aangrijpen om te bewijzen dat de Bijbelse God wel moet bestaan. En het grappige is dat jij exact hetzelfde doet alleen heb jij het niet over 'God', maar over "een intelligentie".

Waarschijnlijk lig jij qua gedachtengoed veel dichterbij die 'verwerpelijke Christenen' dan je denkt, alleen verschillen jullie op enkele punten zoals het klassieke Scheppingsverhaal. Je zou die "intelligentie" waar jij het over hebt even goed "God" kunnen noemen, het zou verder niets veranderen aan je verhaal.
quote:
Dan ben je gewoon een dom iemand.
Ben duidelijk genoeg geweest over war-on-terror, kruistochten, zelfverrijking van priesters ALL OVER THE WORLD, enzovoorts.
Je bent gewoon igorant. Bord voor je hoofd.
Ach ik kan net zo makkelijk met argumenten komen als "in Afrika leven vele mensen alleen nog voort omdat ze overtuigd zijn van het bestaan van God".

Dat zou net zo kinderlijk zijn.
quote:
ik geloof in een vorm van intelligentie die het universum heeft gemaakt.
En als wie die "intelligentie" nou eens "God" noemen, verandert er dan iets aan je verhaal?

En trouwens: beledigingen zijn een teken van zwakte.

[ Bericht 1% gewijzigd door fridelidelidela op 20-08-2005 19:32:21 ]
LATEN WE ELKAAR GEEN MIETJE NOEMEN
pi_29819588
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:10 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Ook een beetje simpel, hč.
"God is alles".
"Alles wat je ziet, ruikt, voelt, hoort, proeft is God."

Dat is nog steeds geen bewijs. Jij zegt dat alles om je heen God is, maar het wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is.

Wat als ik nou beweer dat alles Knoeksiefloepsie is.
Moet je bewijs?
Kijk maar naar het universum. Het is nog steeds aan het groeien en is altijd veranderlijk. Dát kun je zien als Knoeksiefloepsie.
Kijk daar scoor je een belangrijk punt! Het gaat inderdaad niet om de naam. Je kunt het ook "de bron van al het leven", "vader", "operator" (beetje matrix idee) of voor mij part zelfs "Knoeksiefloepsie" noemen.

Het gaat erom dat je erkent dat er een hogere macht is die verantwoordelijk is voor al het leven (of beter gezegd; een macht die alles is).

Jij hebt duidelijk een probleem met het woord God, wat logisch is gezien de grote hoeveelheid disinfo over God. Wist je trouwens dat de echte uitspraak van "God" "Gad" is. Dus met een kleine a? Het is niet voor niets dat de kerken en corrupte relegiën van nu het veranderd hebben in God met een kleine om, het omgekeerde van dog in het Engels.

Dus kort gezegd. Zodra jij in Knoeksiefloepsie geloofd, zit je op 1 lijn met God en ben je geen Atheďst (meer). Je bent pas een Atheďst als je ontkent en verwerpt dat God bestaat.

Yeah..
pi_29819603
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:27 schreef Zombine het volgende:
Gelovige hier!
[..]

Lijkt erop dat jij denkt dat Christenen zich nergens in verdiepen. Zoals de evolutietheorie jouw het meest aanspreekt, zo spreekt het scheppingsverhaal Christenen meer aan.
Waarom wordt er eigenlijk altijd direct geroepen dat gelovigen geestelijk zwak en dom zijn?

Gelovigen worden uitgelachen/uitgescholden/vermoord omdat ze geloven in een god. Is dat teken van geestelijke zwakheid? Dacht het niet!

En waarom gelovigen dom zijn ben ik ook nog steeds niet achter. Er zijn toch ook Christelijke wetenschappers. Zijn die dan ook maar dom? Ik ken trouwens genoeg Christelijken die zeker niet dom zijn.

Enuuuh, je moet niet gefrustreerd raken. Is niet goed voor je.
Ik ken geen enkele ongelovige die naar wapens grijpt om gelovigen af te maken, serieus.
Het gaat altijd om het feit dat een ander Niet dezelfde overtuiging heeft als hij/zij zelf.
de christelijke aanname van de realiteit is simpelweg, wetenschappelijk verwerpelijk.
Het kan best zijn dat jij wetenschappers kent met christelijke achtergrond, maar dat komt omdat hun ouders ze zo hebben opgevoed.
pi_29819678

Mensen lees mijn posts!! Het kost een paar minuten en dan weet je precies hoe het echt zit. Het is beter dan een levenlang twijfelen of je uren met discussies bezig te houden..

pi_29819718
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:27 schreef fridelidelidela het volgende:

[..]

Nou-nou. Het is dat het me niet deert.
[..]

Dus het is een vaag begrip. Dan zijn we het daar over eens, dat is al iets.
[..]

Dat is juist datgene dat met elke theorie over het ontstaan van de aarde gepoogd wordt. Dat zie ik niet als 'angst voor het onbekende' maar als 'zoektoch naar de waarheid'. En dat er niet 1 waarheid is waar iedereen mee kan leven, dat vind ik verder geen probleem. Juist omdat het voor de mens waarschijnlijk nooit duidelijk zal worden wat daadwerkelijk de aarde heeft doen ontstaan.
Voor iedereen is er "een intelligentie" en sommigen noemen deze "God" en anderen "een intelligentie".
[..]

Reken daar vooral niet op.
[..]

Maar wat bewijs dat dan eigenlijk? Dat er "een intelligentie" is? Het bewijst eigenlijk exact datgene wat je ermee wilt bewijzen. Er zijn Christenen die exact deze argumenten, dat het leven erg ingewikkeld in elkaar zit aangrijpen om te bewijzen dat de Bijbelse God wel moet bestaan. En het grappige is dat jij exact hetzelfde doet alleen heb jij het niet over 'God', maar over "een intelligentie".

Waarschijnlijk lig jij qua gedachtengoed veel dichterbij die 'verwerpelijke Christenen' dan je denkt, alleen verschillen jullie op enkele punten zoals het klassieke Scheppingsverhaal. Je zou die "intelligentie" waar jij het over hebt even goed "God" kunnen noemen, het zou verder niets veranderen aan je verhaal.
[..]

Ach ik kan net zo makkelijk met argumenten komen als "in Afrika leven vele mensen alleen nog voort omdat ze overtuigd zijn van het bestaan van God".

Dat zou net zo kinderlijk zijn.
[..]

En als wie die "intelligentie" nou eens "God" noemen, verandert er dan iets aan je verhaal?

En trouwens: beledigingen zijn een teken van zwakte.
Ja ach, de beledigingen die ik spui moet je maar met een korrel zout nemen, we zijn geen van allen in een positie om te bepalen wat een ander dient te geloven...
Alleen het feit dat sommigen logica & wetenschap in de wind slaan uit angst hun overtuiging te verlizen, maakt me gewoon pissed.
Ben gewoon energiek i guess.
En je hebt wel gelijk, kwa RICHTING van gedachtengangen ligt iedereen dicht bij elkaar, we streven allemaal naar het vinden van een voor ons acceptabele overtuiging die we kunnen gebruiken als basis om een stabiel leven op te bouwen.
Verder houdt de vergelijking op.
Ik zal nooit overtuigd raken van wat voor religieuze richting dan ook.
De mens is niet in een positie om zo'n egocentrische houding aan te nemen t.o.v. het universum .
Er is meer dan alleen de aarde people .
pi_29819751
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:35 schreef junkie19 het volgende:

Mensen lees mijn posts!! Het kost een paar minuten en dan weet je precies hoe het echt zit. Het is beter dan een levenlang twijfelen of je uren met discussies bezig te houden..

okay jehova . bedankt.
pi_29819772
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele ongelovige die naar wapens grijpt om gelovigen af te maken, serieus.
Ik herinner me een aantal posts geleden ene SalvadOR, die zei dat alle gelovigen maar eens geruimd moesten worden.

Verder, Adolf Hitler anyone?
pi_29819778
Ik heb vandaag een heel deel van deze discussie gemist
* Casparovvv gaat zich weer even inlezen
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:39:45 #110
125640 fridelidelidela
pi_29819779
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het gaat altijd om het feit dat een ander Niet dezelfde overtuiging heeft als hij/zij zelf.
En je meent dat als er geen geloven waren dat er dan ook geen oorlog was?

De Tweede Wereldoorlog bijvoorbeeld is niet onstaan omdat de (Christelijke?) Hitler een hekel had aan het Joodse geloof...
quote:
Het kan best zijn dat jij wetenschappers kent met christelijke achtergrond, maar dat komt omdat hun ouders ze zo hebben opgevoed.
Oke dit is dan wel weer een erg grappige manier van logica.
pi_29819851
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:39 schreef fridelidelidela het volgende:

[..]

En je meent dat als er geen geloven waren dat er dan ook geen oorlog was?

De Tweede Wereldoorlog bijvoorbeeld is niet onstaan omdat de (Christelijke?) Hitler een hekel had aan het Joodse geloof...
[..]

Oke dit is dan wel weer een erg grappige manier van logica.
De joodse gemeenschap verklaarde in 1933 de oorlog aan Nazi-Duitsland.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:42:30 #112
125640 fridelidelidela
pi_29819852
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:37 schreef Salvad0R het volgende:
Ik zal nooit overtuigd raken van wat voor religieuze richting dan ook.
En dat is jouw goed recht, niemand die jou wil dwingen om wel in bijvoorbeeld de Bijbelse God te geloven.

Ik meen alleen dat jouw haat voor (o.a.) Christenen totaal onnodig en ongefundeerd is.
pi_29819864
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:39 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik herinner me een aantal posts geleden ene SalvadOR, die zei dat alle gelovigen maar eens geruimd moesten worden.

Verder, Adolf Hitler anyone?
Euh,,. dat zijn maar details joh
pi_29819959
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:42 schreef fridelidelidela het volgende:

[..]

En dat is jouw goed recht, niemand die jou wil dwingen om wel in bijvoorbeeld de Bijbelse God te geloven.

Ik meen alleen dat jouw haat voor (bijvoorbeeld) Christenen totaal onnodig en ongefundeerd is.
eensch.

Haat voor mensen die er een bepaalde geloofsovertuiging op na houden is imo een deel stoerdoenerij en een deel een totaal ongefundeerd en belachelijk denkbeeld van (bijvoorbeeld) Christenen.
pi_29820015
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:42 schreef fridelidelidela het volgende:

[..]

Ik meen alleen dat jouw haat voor (o.a.) Christenen totaal onnodig en ongefundeerd is.
het is geen haat.
ik ben echt niet zo'n hippie die gelovigen gaat haten om hun overtuiging.
Het frustreert me gewoon dat wetenschap & logica worden genegeerd... dat is gewoon gevaarlijk.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:50:28 #116
125640 fridelidelidela
pi_29820075
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

het is geen haat.
Het frustreert me gewoon dat wetenschap & logica worden genegeerd... dat is gewoon gevaarlijk.
Je gaat anders wel erg ver in die 'frustraties' en toespelingen aan het Christelijke geloof...
pi_29820082
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

het is geen haat.
Daarmee stel je dat alle gelovigen wetenschap negeren? Fout. Ik, en naast mij vele anderen zijn benieuwd naar wat daar gezegd wordt. Er zijn Christenen die er hun werk van hebben gemaakt de Bijbel met de wetenschap te vergelijken.
pi_29820100
maar goed, ff genoeg over mijn gebash, ik bash nu eenmaal. maar stiekem ben ik vet lief en behulpzaam .
we waren op de goede weg !
We zijn er eigenlijk allemaal van overtuigd dat er "een" vorm van intelligentie aan te pas heeft moeten komen, om het universum te laten ontstaan, right?
Volgens mij denkt niemand dat het universum er op een gegeven moment gewoon "was", zonder invloed van wat dan ook .
een atheist is trouwens minstens zo kortzichtig als een overtuigd christen.
een atheist kiest ook de gemakkelijke weg: "er bestaat geen hogere intelligentie, klaar, slotje"
Dat vind ik ook verwerpelijk nl...
pi_29820257
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:50 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Daarmee stel je dat alle gelovigen wetenschap negeren? Fout. Ik, en naast mij vele anderen zijn benieuwd naar wat daar gezegd wordt. Er zijn Christenen die er hun werk van hebben gemaakt de Bijbel met de wetenschap te vergelijken.
mijn inziens is het combineren van een religie als het christendom en wetenschap onmogelijk.
Hoe kan je aan de ene kant denken dat de aarde echt bewust door een "god" gecreeerd is... terwijl aan de andere kant wetenschap duidelijk maakt dat planeten worden gevormd uit rondzwervend puin wat aan elkaar gaat kleven, enzovoorts, enzovoorts...
evolutie... onze 99,9% genetische overeenkomst met chimpansees, al die dingen... hoe kan je dat plaatsen in een religieus kader???
pi_29820334
Bijbel is flauwekul, en of god dat is, daar is nog geen bewijs voor.
pi_29820546
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:29 schreef FuifDuif het volgende:
Salvad0R, dat mag, maar de manier waarop jij over gelovigen praat. Man oh man, wat een idioot ben jij.
It's time to Kick ass & Chew bubblegum.... and I'm all outta Gum ....
pi_29820659
ik heb mezelf 14.gif
pi_29821210
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

mijn inziens is het combineren van een religie als het christendom en wetenschap onmogelijk.
Hoe kan je aan de ene kant denken dat de aarde echt bewust door een "god" gecreeerd is... terwijl aan de andere kant wetenschap duidelijk maakt dat planeten worden gevormd uit rondzwervend puin wat aan elkaar gaat kleven, enzovoorts, enzovoorts...
evolutie... onze 99,9% genetische overeenkomst met chimpansees, al die dingen... hoe kan je dat plaatsen in een religieus kader???
Als ik jou comments lees dan zie ik al snel wat je verkeerd doet:

Je verward God met religie
Daarom zal het nog kort herhalen voor je:
God is geen man met een grote baard dit op een troon in de hemel zit. Helaas is dat vaak het beeld wat de mensen hebben wanneer zij in God "geloven" of aan God denken. Ik denk dat je God beter kunt zien als: Onconditionele liefde, levenkracht en het universum.

of kort gezegd:
God is alles wat is.

Hij is dus én het rondzwervende puin wat planeten volt, én de wetenschap, én de chimpansees, én de mens, én het bewustzijn én alle triljoenen planeten en andere levensvormen die CREATIE kent.

Kerk en religie hebben niets te maken met God! Want:
Er is niets wat tussen iemand en God in kan staan, ook geen religie of kerk.

Het is duidelijk dat jij mijn comments niet hebt gelezen, maar (bhoeoeoe ) ondertussen scheld jij mij wel uit voor Jehova .

Jij bent duidelijk platgegooid met veel disinfo, als je mijn comments alsnog leest dan zul je een beetje snappen hoe het zit.

Probeer een beetje open te staan voor meningen van anderen Salvador! Je zit bij hoog en laag te roepen dat het "geloof" slecht is (wat vaak het geval is). Maar besef dat niet geloven in "the operators", "source of all creation", "een hogere macht", "Knoeksiefloepsie", "God", "Allah" of welke naam je het ook geven wilt absolute waanzin is!. Ik denk zelfs dat er geen enkel dier is die niet in God geloofd....

Het enige wat je hoeft te doen om "weer op 1 lijn" met God te komen is simpelweg erkennen dat God (the operators, source of all creation, een hogere macht, Knoeksiefloepsie, Allah of welke naam je het ook geven) bestaat. Als je nog meer wilt doen dan kun je eventueel mediteren (dat is jezelf ontspannen, al je gedachten en gevoelens stoppen en alleen maar "zijn").

[ Bericht 4% gewijzigd door junkie19 op 20-08-2005 20:39:28 (die smiley moest er gewoon bij..) ]
pi_29821428
Ik geloof in zoiets als god ja.
pi_29822201
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:07 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

It's time to Kick ass & Chew bubblegum.... and I'm all outta Gum ....
Waarvan is dat ook al weer? Johnny Bravo? Help es .
pi_29822693
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarvan is dat ook al weer? Johnny Bravo? Help es .
Duke Nukem
pi_29822727
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Als ik jou comments lees dan zie ik al snel wat je verkeerd doet:

Je verward God met religie
Daarom zal het nog kort herhalen voor je:
God is geen man met een grote baard dit op een troon in de hemel zit. Helaas is dat vaak het beeld wat de mensen hebben wanneer zij in God "geloven" of aan God denken. Ik denk dat je God beter kunt zien als: Onconditionele liefde, levenkracht en het universum.

of kort gezegd:
God is alles wat is.

Hij is dus én het rondzwervende puin wat planeten volt, én de wetenschap, én de chimpansees, én de mens, én het bewustzijn én alle triljoenen planeten en andere levensvormen die CREATIE kent.

Kerk en religie hebben niets te maken met God! Want:
Er is niets wat tussen iemand en God in kan staan, ook geen religie of kerk.

Het is duidelijk dat jij mijn comments niet hebt gelezen, maar (bhoeoeoe ) ondertussen scheld jij mij wel uit voor Jehova .

Jij bent duidelijk platgegooid met veel disinfo, als je mijn comments alsnog leest dan zul je een beetje snappen hoe het zit.

Probeer een beetje open te staan voor meningen van anderen Salvador! Je zit bij hoog en laag te roepen dat het "geloof" slecht is (wat vaak het geval is). Maar besef dat niet geloven in "the operators", "source of all creation", "een hogere macht", "Knoeksiefloepsie", "God", "Allah" of welke naam je het ook geven wilt absolute waanzin is!. Ik denk zelfs dat er geen enkel dier is die niet in God geloofd....

Het enige wat je hoeft te doen om "weer op 1 lijn" met God te komen is simpelweg erkennen dat God (the operators, source of all creation, een hogere macht, Knoeksiefloepsie, Allah of welke naam je het ook geven) bestaat. Als je nog meer wilt doen dan kun je eventueel mediteren (dat is jezelf ontspannen, al je gedachten en gevoelens stoppen en alleen maar "zijn").
heheh
Vind je heus geen jehova
de manier waarop je alles uitlegt is echt wel okay, kan me er wel in vinden
maar ik verwar niets...
Op een gegeven moment zal wetenschap versmelten met religie, zodra overtuigingen de realiteit benaderen
pi_29822799
i love life
Dat is het belangrijkste .
pi_29823340
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Duke Nukem
Aaaah ja natuurlijk !
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:50:11 #130
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823394
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:32 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Kijk daar scoor je een belangrijk punt! Het gaat inderdaad niet om de naam. Je kunt het ook "de bron van al het leven", "vader", "operator" (beetje matrix idee) of voor mij part zelfs "Knoeksiefloepsie" noemen.

Het gaat erom dat je erkent dat er een hogere macht is die verantwoordelijk is voor al het leven (of beter gezegd; een macht die alles is).

Jij hebt duidelijk een probleem met het woord God, wat logisch is gezien de grote hoeveelheid disinfo over God. Wist je trouwens dat de echte uitspraak van "God" "Gad" is. Dus met een kleine a? Het is niet voor niets dat de kerken en corrupte relegiën van nu het veranderd hebben in God met een kleine om, het omgekeerde van dog in het Engels.

Dus kort gezegd. Zodra jij in Knoeksiefloepsie geloofd, zit je op 1 lijn met God en ben je geen Atheďst (meer). Je bent pas een Atheďst als je ontkent en verwerpt dat God bestaat.

Yeah..
Leuk verhaal , maar zo bedoelde ik het niet.
God is volgens jullie de schepper, alles en de maker van alles.
Maar hoe kom je daarbij? Heb je bewijs?
En ik citeer nu:
"God is alles wat is."
"Mijn bewijs dat God bestaat is heel simpel; kijk maar naar het universum. Het is een nog steeds aan het groeien en is altijd veranderlijk. Dát kun je zien als God."
En mijn punt met die Almachtige Knoeksiefloepsie is dat iemand vanalles kan beweren (in dit geval dat Knoeksiefloepsie alles geschapen heeft), zonder enig bewijs en dat miljoenen mensen dat eeuwenlang gaan geloven.

Kom op, wij zijn homo sapiens. Wij zijn mensen. Slimme wezens die kunnen nadenken. Die zelf kunnen nadenken.
Wáárom geloven 'wij' dan in iets dat zich nog nooit heeft laten zien of nog nooit van zich heeft laten horen.

Wáárom moeten veel gelovigen een bepaalde leidraad in hun leven hebben om beslissingen te maken én om te realiseren dat vrede heilig is en oorlog fout.
Zijn wij als mensheid dan zo diep gezonken dat we zulke simpele dingen pas gaan realiseren als een of ander boek of kerkelijk leider dat vertelt op papier, in de kerk of op de Amerikaanse televisie.

Ik leef al 17 jaar vreedzaam en ik respecteer de medemens, ik doe ze geen pijn en ik heb een hekel aan ruzies en oorlogen.
Maar guess what...ik heb geen boek, Allah, Madonna, kerk of wat dan ook nodig. !!

Waarom kunnen andere mensen dat niet??
En waarom geloven ze in iets dat zich nog nooit heeft laten zien en waar geen duidelijk bewijs van is?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_29823478
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:50 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Leuk verhaal , maar zo bedoelde ik het niet.
God is volgens jullie de schepper, alles en de maker van alles.
Maar hoe kom je daarbij? Heb je bewijs?
En ik citeer nu:
"God is alles wat is."
"Mijn bewijs dat God bestaat is heel simpel; kijk maar naar het universum. Het is een nog steeds aan het groeien en is altijd veranderlijk. Dát kun je zien als God."
En mijn punt met die Almachtige Knoeksiefloepsie is dat iemand vanalles kan beweren (in dit geval dat Knoeksiefloepsie alles geschapen heeft), zonder enig bewijs en dat miljoenen mensen dat eeuwenlang gaan geloven.

Kom op, wij zijn homo sapiens. Wij zijn mensen. Slimme wezens die kunnen nadenken. Die zelf kunnen nadenken.
Wáárom geloven 'wij' dan in iets dat zich nog nooit heeft laten zien of nog nooit van zich heeft laten horen.

Wáárom moeten veel gelovigen een bepaalde leidraad in hun leven hebben om beslissingen te maken én om te realiseren dat vrede heilig is en oorlog fout.
Zijn wij als mensheid dan zo diep gezonken dat we zulke simpele dingen pas gaan realiseren als een of ander boek of kerkelijk leider dat vertelt op papier, in de kerk of op de Amerikaanse televisie.

Ik leef al 17 jaar vreedzaam en ik respecteer de medemens, ik doe ze geen pijn en ik heb een hekel aan ruzies en oorlogen.
Maar guess what...ik heb geen boek, Allah, Madonna, kerk of wat dan ook nodig. !!

Waarom kunnen andere mensen dat niet??
En waarom geloven ze in iets dat zich nog nooit heeft laten zien en waar geen duidelijk bewijs van is?
You will burn
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:53:01 #132
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823485
quote:
Is?
Dat is jouw mening.
En andere gelovigen denken er weer anders over. Die geloven weer wél in God, een bebaarde man boven in de hemel. Die geloven wél in de kerk.
Waarom zeg je dat wij open moeten staan voor jouw kant van het verhaal, maar doe je dat zelf niet als het gaat om die andere groep gelovigen (die wel geloven in kerk, God, etc..)
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:53:20 #133
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823498
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

You will burn
You know what...I don't give a damn.
pi_29823562
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:53 schreef Bupatih het volgende:

[..]

You know what...I don't give a damn.
not yet
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:55:49 #135
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823565
[dit stuk is eigenlijk niet voor junkie19, want die denkt anders over God dan vele users hier ]

Als God bestaat zou die zichzelf wel een keer mogen showen.
Hij creeërt de aarde, hij creeërt de mens en alles wat daarbij hoort.
Maar hey...kijk eens rond. De pleuris is al eeuwen aan het uitbreken. Oorlog, armoede, honger, aanslagen..... Waar blijft hij?
Wordt het niet eens tijd dat 'ie van zijn wolk afstapt en de mensen toespreekt? Dat het nu de spuigaten uitloopt?

Hij heeft ons op aarde gezet. Daar hebben wij niet voor gekozen. Hij mag dus best voor ons zorgen.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:56:13 #136
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823581
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

not yet
Hé, als God mij laat branden in de hel zegt dat meer over hem dan over mij.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:58:03 #137
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29823652
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:55 schreef Bupatih het volgende:
[dit stuk is eigenlijk niet voor junkie19, want die denkt anders over God dan vele users hier ]

Als God bestaat zou die zichzelf wel een keer mogen showen.
Hij creeërt de aarde, hij creeërt de mens en alles wat daarbij hoort.
Maar hey...kijk eens rond. De pleuris is al eeuwen aan het uitbreken. Oorlog, armoede, honger, aanslagen..... Waar blijft hij?
Wordt het niet eens tijd dat 'ie van zijn wolk afstapt en de mensen toespreekt? Dat het nu de spuigaten uitloopt?

Hij heeft ons op aarde gezet. Daar hebben wij niet voor gekozen. Hij mag dus best voor ons zorgen.
Eigen verantwoordelijkheid, Bupa. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_29823689
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:56 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Hé, als God mij laat branden in de hel zegt dat meer over hem dan over mij.
Ik heb niet gezegt dat je gaat branden in hel misschien wel in paradijs
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:59:43 #139
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823706
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:58 schreef BVO het volgende:

[..]

Ja joh. Het is allemaal één grote test!
Hij wacht tot we elkaar allemaal uitmoorden en er nog één iemand overblijft.
En die neemt 'ie dan mee naar zijn hemelse paradijs, alwaar diegene zijn hele, onsterfelijke leven lekker kan chillen!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:00:03 #140
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823720
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegt dat je gaat branden in hel misschien wel in paradijs
Da's al een beter uitzicht. .
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:00:57 #141
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823753
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:58 schreef BVO het volgende:

[..]

Oh, en als toevoeging dat veel van die pleurissen uitbraken omdat mensen in hem geloofden en in zijn naam iets gedaan wilden krijgen!

How ironic.
pi_29823801
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:00 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Da's al een beter uitzicht. .
people make their own fate
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:03:32 #143
125640 fridelidelidela
pi_29823828
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:04:19 #144
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823844
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
pi_29823868
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:04 schreef Bupatih het volgende:
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
je vraag is aan?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:06:33 #146
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823907
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je vraag is aan?
Diegen die gelooft in een God als iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen'
pi_29823916
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:06 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Diegen die gelooft in een God als iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen'
volgens de islam wel.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:07:38 #148
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29823934
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

volgens de islam wel.
Niet.
pi_29823982
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:07 schreef BVO het volgende:

[..]

Niet.
Explain yourself
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:10:38 #150
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29824013
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Explain yourself
In de Islam zien ze Allah niet als "iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen' ".
Niet meer dan in het Christendom in ieder geval.
pi_29824028
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:10 schreef BVO het volgende:

[..]

In de Islam zien ze Allah niet als "iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen' ".
Niet meer dan in het Christendom in ieder geval.
neem je me in de maling?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:12:29 #152
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824054
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

neem je me in de maling?
Liefde (voor Hind en andere Marokkaanse meisjes) maakt blind.
pi_29824092
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:12 schreef Bupatih het volgende:

[..]

sorry
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:14:45 #154
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29824107
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

neem je me in de maling?
Nee. .
quote:

[..]

So true. .
Maareh, over die Marokkaanse meisjes gesproken.. ik ben weer weg. .
pi_29824125
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:04 schreef Bupatih het volgende:

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Als je iets slechts zegt, denkt of doet met betrekking tot god of Jezus. Dan wordt je wel en niet gestraft.

Je wordt wel "gestraft" omdat karma bestaat, dus voor elke slechte gedachte of actie krijg je "ongeluk" en voor elke goede of actie gedachte krijg "geluk".

Je wordt niet gestraft alszijnde dat je naar de hel gaat of moet branden. Het is dus niet zo dat je na je dood naar de hemel of de hel gaat.
pi_29824134
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:14 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee. .
In de islam is het Allah die als regelt.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:19:32 #157
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824224
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:15 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Als je iets slechts zegt, denkt of doet met betrekking tot god of Jezus. Dan wordt je wel en niet gestraft.
Je wordt wel "gestraft" omdat karma bestaat, dus voor elke slechte gedachte of actie krijg je "ongeluk" en voor elke goede of actie gedachte krijg "geluk".
Wát? Waarom dat dan weer? !
Dus als iemand nou de hele tijd God, Jezus en zijn moeder belachelijk zou maken kan het zo gebeuren dat hij de volgende dag met een hartinfarct in het ziekenhuis ligt???

Nou ja zeg.
quote:
Je wordt niet gestraft alszijnde dat je naar de hel gaat of moet branden. Het is dus niet zo dat je na je dood naar de hemel of de hel gaat.
Bestaat er dan een hemel? Bestaat er dan een hel?
En ook weer hier geldt:
Bewijs?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:21:37 #158
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29824304
quote:

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.
Waarom Hij je niet straft? Omdat hij ondanks dat je die slechte dingen doet WEL van je houd. Hij verafschuwt JOUW niet, maar de slechte dingen die je doet. Je oordeel zal op het eind van je leven niet zozeer liggen op de daden die je gedaan hebt, maar of je God en Jezus wel aanvaard hebt in je leven. Dat is het belangrijkste punt van het Christendom. Geloven!

Hope that make sense

EDIT: zoals je misschien merkt hebben junkie19 en ik een andere gedachte over het geloof.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:24:11 #159
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824385
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:21 schreef Zombine het volgende:

[..]

Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.
Waarom Hij je niet straft? Omdat hij ondanks dat je die slechte dingen doet WEL van je houd. Hij verafschuwt JOUW niet, maar de slechte dingen die je doet. Je oordeel zal op het eind van je leven niet zozeer liggen op de daden die je gedaan hebt, maar of je God en Jezus wel aanvaard hebt in je leven. Dat is het belangrijkste punt van het Christendom. Geloven!

Hope that make sense
Leuk, twee totaal verschillende antwoorden.

Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe. Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Hij kan dan niet mijn "slechte dingen" verafschuwen, want die zijn er niet. Heeft hij dan alsnog een negatief oordeel over mij?
Simpelweg omdat ik hem en Jezus niet aanvaard, terwijl ik wel mijn hele leven braaf, lief en respectvol leefde?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:26:13 #160
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29824446
ik vind dat je gelovigen belachelijk mag maken aangezien hun ons mensenras belachelijk maken tegenover de rest van de planeet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29824460
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:24 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe. Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Hij kan dan niet mijn "slechte dingen" verafschuwen, want die zijn er niet. Heeft hij dan alsnog een negatief oordeel over mij?
Simpelweg omdat ik hem en Jezus niet aanvaard, terwijl ik wel mijn hele leven braaf, lief en respectvol leefde?
zoals ik al zei you will burn

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2005 22:27:02 ]
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:27:58 #162
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824501
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zoals ik al zei you will burn
Wat nou?!
Ik vraag me gewoon dingen af
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:29:07 #163
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824539
Zo, ik ben weg.
Ik lees morgen alles wel weer terug.

pi_29824553
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:27 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Wat nou?!
Ik vraag me gewoon dingen af
nou........

Ik vind je stelling niet helemaal kloppen.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:38:43 #165
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29824775
quote:

Maar...maar...
Ik moet zeggen dat ik die ander zijn gedachte over het geloof niet vaak hoor. Waar haal je die informatie vandaan junkie19? Is het een eigen interpretatie?

Wat betreft dat andere:
Ik snap wat je bedoelt, Ik heb er zelf ook moeite mee dat ondanks dat iemand heel goed leeft toch in de hel gegooit wordt. Ik begrijp best dat je daar moeite mee hebt.

Offtopic: Anders begin ik bijna alle zinnen met ik
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:39:44 #166
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29824794
quote:

[..]

Niet weer he

Ennuh.. God schrijf je met een hoofdletter
Friends don't let friends remain beardless...
pi_29825021
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:21 schreef Zombine het volgende:

[..]

Hope that make sense

EDIT: zoals je misschien merkt hebben junkie19 en ik een andere gedachte over het geloof.
Niet echt Zombine. Ik ben het zeker met je eens dat je God of Jesus (of Allah, operator, bron van al het leven , etc) moet erkennen.

Ik zelf vind alleen dat het meeste van het originele Christendom gemanipuleerd is. Jesus zei: "The kingdom of my Father is Within".
Ook zei hij:
"Pick up a stone, break a twig and I'll be their".

Ik vind niet dat iemand een kerk nodig heeft om contact te hebben met god. Laat staan een priester... en kijkende naar Jesus zijn originele uitspraken klopt dat.

"Er is niets wat tussen iemand en god kan staan, ook geen kerk of geloof".

Je mag natuurlijk geloven wat je geloven wilt, het belangrijkste is en blijft dat je God erkend.
pi_29825092
Dit is echt kansloos, er zal nooit een eind aan deze 'discussie' komen.
pi_29825182
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:38 schreef Zombine het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik die ander zijn gedachte over het geloof niet vaak hoor. Waar haal je die informatie vandaan junkie19? Is het een eigen interpretatie?

Wat betreft dat andere:
Ik snap wat je bedoelt, Ik heb er zelf ook moeite mee dat ondanks dat iemand heel goed leeft toch in de hel gegooit wordt. Ik begrijp best dat je daar moeite mee hebt.

Offtopic: Anders begin ik bijna alle zinnen met ik
Als je goed en eerlijk leeft maar 0,0 aan het geloof doet dan sta je mijn inziens dichter bij God dan iemand die slecht en oneerlijk leeft maar toch Jesus aanvaard..

Ik denk zelfs dat er genoeg Atheďsten zijn die eigenlijk toch wel (onderbewust) in God geloven en een goed leven leiden.

Trouwens wie zegt dat er een hel is? Ik heb niets gelezen in de teksten van Jesus daarover.. Ok de bijbel staat er vol van, in de bijbel staat ook dat je je zonden kunt "goedmaken" door naar de kerk te gaan en te bidden (of geld geven!). Jesus was fel op tegen.
pi_29825192
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
Jou reactie is ook zo zinvol..
pi_29825248
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:24 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Maar...maar...
Ik denk a) dat er geen oordeel over je komt nadat je dood bent gegaan. En b) dat je prachtig leeft op die manier. Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat er een hoger "iets" is. Ook al noem je dat knoepsiepie.. En weten dat er een hoger iets is, dat is hetzelfde als God en Jezus aanvaarden..
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:06:21 #172
125640 fridelidelidela
pi_29825432
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
Joh.
pi_29825522
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Jou reactie is ook zo zinvol..
Jouw hippiegelul overtuigt ook niet echt.
pi_29825573
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:09 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Jouw hippiegelul overtuigt ook niet echt.
A) ik ben geen hippie
B) ik wil niets en niemand overtuigen
C) iemand beledigen is slechte karma
pi_29825626
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:11 schreef junkie19 het volgende:

[..]

A) ik ben geen hippie
B) ik wil niets en niemand overtuigen
C) iemand beledigen is slechte karma
1. Okay.
2. Lijkt er wel op.
3. Hippie.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:15:01 #176
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29825679
junkie19: Ik begrijp vanuit je tekst dat je niet in de hemel en niet in de hel gelooft!?! In de bijbel wordt over de hemel gesproken, en nog meer over de hel. Waarom denk jij dat ze niet bestaan?
En zou je mij het bijbelvers kunnen geven waarin staat dat je je zonden kunt goedmaken door naar de kerk te gaan of door geld te geven? Zoals ik de bijbel begrepen heb is de enige manier om vergeving te krijgen door vergeving te vragen.

Wat had het voor nut voor Jezus om te sterven voor ons, als er toch geen ander leven na dit leven is?

Ik ben het ook niet geheel met je eens dat je alleen maar hoeft te geloven in een hoger "iets". Onder iets kan je namelijk veel meer dingen verstaan dan de Christelijke God. Bijvoorbeeld een alienras of een oude egyptische god.
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:34:02 #177
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29828175
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:15 schreef Zombine het volgende:
junkie19: Ik begrijp vanuit je tekst dat je niet in de hemel en niet in de hel gelooft!?! In de bijbel wordt over de hemel gesproken, en nog meer over de hel. Waarom denk jij dat ze niet bestaan?
En zou je mij het bijbelvers kunnen geven waarin staat dat je je zonden kunt goedmaken door naar de kerk te gaan of door geld te geven? Zoals ik de bijbel begrepen heb is de enige manier om vergeving te krijgen door vergeving te vragen.
als een boek over iets spreekt is het dan meteen daarmee bewezen?
quote:
Wat had het voor nut voor Jezus om te sterven voor ons, als er toch geen ander leven na dit leven is?
wat heeft het voor nut voor eenieder te sterven als er toch geen ander leven na dit leven is , dat is de goeie vraag.
in mijn weten is dit dat oneindigheid ondragelijk is en de dood enkel een overgang is naar een anderre versie , vanaf nul , return to innocence zeg maar , daar heb je jezus niet voor nodig , de mensen in jezus tijd wel
quote:
Ik ben het ook niet geheel met je eens dat je alleen maar hoeft te geloven in een hoger "iets". Onder iets kan je namelijk veel meer dingen verstaan dan de Christelijke God. Bijvoorbeeld een alienras of een oude egyptische god.
om je zeepbel te laten knappen , lees eens Sumerische texten jongen , is ouder dan de bijbel.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:57:16 #178
125878 Gabry
Lento Violento
pi_29828829
Ik weet niet wat het universum heeft geschapen etc.. voor de big bang
Ik weet niet hoe het komt dat babytjes beginnen met denken voordat ze geboren worden..
en er zijn nog een aantal andere vage dingen in het leven..

Ik geloof best dat er een god kan zijn.
Maar waarom zouden de wensen van God en onze instincten tegenovergesteld aan elkaar zijn?
ik geloof niet dat god een persoon is, of uit liefde bestaat oid,
of dat het leven een test is of dat god om ons geeft.

Ik geloof dat het meer zoiets als de Force is, een kracht dat alles voortstuwd of dingen creert.
De "wereld" hoeft niet met gevoel te zijn gecreert, of met een achterliggende gedachte.
Als dit het geval is bestaat goed of kwaad ook niet.
Ik geloof ook niet dat er uberhaubt een hoger doel voor ons is.

Dat geloof ik. Ik ben wel katholiek opgevoed trouwens..
En ik bid soms, als ik denk wat hulp nodig te hebben
It never hurts to try..

[ Bericht 3% gewijzigd door Gabry op 21-08-2005 05:38:21 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_29831965
Trouwens het is toch ook zo dat als iedereen van het bestaan van god afweet, hij en
Jezus Christus terug zullen keren naar de aarde?
pi_29831982
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:27 schreef Zombine het volgende:
Gelovige hier!
[..]

Omdat dat scheppingsverhaal gewoon klinklare onzin is.
Wetenschap jongens, daar kan zo'n fantasie verhaal echt niet tegen op.
Ik heb ook in god geloofd, maar voor mij was het allang duidelijk dat de bijbel
gewoonweg onmogelijk was.

De big bang theorie vind ik dan toch was realistischer klinken.
Voor mij maakt die ene missing link ook geen ene bal uit. Als die wetenschappers het al tot
zover hebben uitgezocht, dan kan 1 zo'n missing link echt niet meteen zeggen: Kijk het klopt niet.
Ze hebben die hele ontwikkeling van een klein diertje naar een mens al uitgerekend en je gaat me
niet zeggen dat door 1 missing link het meteen maar allemaal gelogen is etc..
pi_29831993
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:15 schreef Zombine het volgende:

Waarom zijn er mensen die zelfmoord plegen? Waarom geloven mensen sommige mensen
in geesten? Hij geloofde er gewoon in dat hij zichzelf moest opofferen. Maar waarom zijn
er dan van die mensen die hem geloven?? Geen idee. Lees de bijbel en zet alle feiten eens op
elkaar en ga dat vergelijken. geloof me, van die bijbel KLOPT NIETS. Dat er een god is
ga ik niet ontkennen, want dat is gewoon nog niet bewezen. Maar ik geloof er niet in.

Het is gewoon veel te makkelijk om te zeggen: God heeft alles gemaakt, na je
dood ga je naar de hemel als je een goed mens bent geweest en als je slecht was ging je naar de hel. Al het slechte op de wereld komt door de duivel etc..
Het is wel erg makkelijk om als je ergens geen antwoord op weet, meteen een god erbij te halen, terwijl je geen uitlsuitend bewijs hebt dat er een god IS.
Zijn jullie soms bang dat je op sommige dingen gewoon geen antwoord op kunt krijgen? Hebben jullie een houvast in het leven nodig? Of zijn jullie gewoon
bang dat er naar de dood niets meer is?
Als het niet 1 van deze dingen is, dan is het gewoon domweg geloven in een spoorkjesverhaal.
pi_29832169
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 08:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zijn er mensen die zelfmoord plegen? Waarom geloven mensen sommige mensen
in geesten? Hij geloofde er gewoon in dat hij zichzelf moest opofferen. Maar waarom zijn
er dan van die mensen die hem geloven?? Geen idee. Lees de bijbel en zet alle feiten eens op
elkaar en ga dat vergelijken. geloof me, van die bijbel KLOPT NIETS. Dat er een god is
ga ik niet ontkennen, want dat is gewoon nog niet bewezen. Maar ik geloof er niet in.

Het is gewoon veel te makkelijk om te zeggen: God heeft alles gemaakt, na je
dood ga je naar de hemel als je een goed mens bent geweest en als je slecht was ging je naar de hel. Al het slechte op de wereld komt door de duivel etc..
Het is wel erg makkelijk om als je ergens geen antwoord op weet, meteen een god erbij te halen, terwijl je geen uitlsuitend bewijs hebt dat er een god IS.
Zijn jullie soms bang dat je op sommige dingen gewoon geen antwoord op kunt krijgen? Hebben jullie een houvast in het leven nodig? Of zijn jullie gewoon
bang dat er naar de dood niets meer is?
Als het niet 1 van deze dingen is, dan is het gewoon domweg geloven in een spoorkjesverhaal.
Stel je komt thuis na een lange vakantie, je vindt je huis heel netjes ingericht met nieuwe meubels en alles op zijn plaats. Ga je er dan vanuit dat alles via een big bang is gebeurt? Of iets met intelligentie, macht en aanwezigheid?

In bovengenoemde voorbeeld vraag ik me af wat eerder een sprookjesverhaal zou zijn,
Overigens snap ik ook niet waarom een kloof is tussen wetenschap en religie? Kan prima samengaan.
pi_29832341
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 08:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stel je komt thuis na een lange vakantie, je vindt je huis heel netjes ingericht met nieuwe meubels en alles op zijn plaats. Ga je er dan vanuit dat alles via een big bang is gebeurt? Of iets met intelligentie, macht en aanwezigheid?
Nee, dan ga ik er vanuit dat een goede vriend van me mijn huis opnieuw heeft ingericht
terwijl ik weg was. Al helemaal niets bovennatuurlijks. Als ik moet kiezen tussen god
of de big bang kies ik voor de big bang omdat ik een god.. tja toch wel erg bovennatuurlijk vind
en het lijkt me erg onrealistisch. De big bang, tja dat zeggen wetenschappers ( dacht ik ) en aangezien die ook ziektes kunnen genezen, en andere dingen hebben uitgezocht zal het toch wel kloppen lijkt mij.
En dus doordat ik 'weet' dat die bijbel niet kan kloppen ga ik er dus ook vanuit dat een god
ook waarschijnlijk niet bestaat en dat die ook verzonnen is.
pi_29832371
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dan ga ik er vanuit dat een goede vriend van me mijn huis opnieuw heeft ingericht
terwijl ik weg was. Al helemaal niets bovennatuurlijks. Als ik moet kiezen tussen god
of de big bang kies ik voor de big bang omdat ik een god.. tja toch wel erg bovennatuurlijk vind
en het lijkt me erg onrealistisch. De big bang, tja dat zeggen wetenschappers ( dacht ik ) en aangezien die ook ziektes kunnen genezen, en andere dingen hebben uitgezocht zal het toch wel kloppen lijkt mij.
En dus doordat ik 'weet' dat die bijbel niet kan kloppen ga ik er dus ook vanuit dat een god
ook waarschijnlijk niet bestaat en dat die ook verzonnen is.
Je mist mijn punt, wanneer je je huis anders ingericht ziet, ga je er vanuit dat iemand er iets mee te maken moet hebben. Zelf verwees je naar een "goede vriend" . Een goede vriend zal niet bijv je koelkast in de badkamer neer zetten toch? Er speelt een intelligentie.

Tussen de Big bang en Scheppingsverhaal van Griekse mythologie vind ik die van Zeus zelfs logischer.

Dus doordat jij "weet" dat die bijbel niet kan kloppen, ga jij er dus vanuit dat 1 miljard christenen ernaast zitten en dus een sprookje volgen?
pi_29832443
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je mist mijn punt, wanneer je je huis anders ingericht ziet, ga je er vanuit dat iemand er iets mee te maken moet hebben. Zelf verwees je naar een "goede vriend" . Een goede vriend zal niet bijv je koelkast in de badkamer neer zetten toch? Er speelt een intelligentie.

Tussen de Big bang en Scheppingsverhaal van Griekse mythologie vind ik die van Zeus zelfs logischer.

Dus doordat jij "weet" dat die bijbel niet kan kloppen, ga jij er dus vanuit dat 1 miljard christenen ernaast zitten en dus een sprookje volgen?
We hebben hier ook voor balkenende gekozen, dus..
maar, er is geen intelligentie nodig geweest om iets prachtigs als de grand canyon te maken.. dat was niks anders dan water onder de invloed van zwaartekracht.. Of mooie rotsformaties die door de wind zijn uitgeslepen.. Zijn allemaal voorbeelden van mooie (ingewikkelde) dingen die niet dor een intelligentie veroorzaakt zijn.
Bovendien zijn begrippen als ingewikkeld en mooi behoorlijk subjectief.. En zijn ze onderhevig aan menselijke denkbeelden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_29832463
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:43 schreef Bensel het volgende:

[..]

We hebben hier ook voor balkenende gekozen, dus..
maar, er is geen intelligentie nodig geweest om iets prachtigs als de grand canyon te maken.. dat was niks anders dan water onder de invloed van zwaartekracht.. Of mooie rotsformaties die door de wind zijn uitgeslepen.. Zijn allemaal voorbeelden van mooie (ingewikkelde) dingen die niet dor een intelligentie veroorzaakt zijn.
Bovendien zijn begrippen als ingewikkeld en mooi behoorlijk subjectief.. En zijn ze onderhevig aan menselijke denkbeelden.
Sperma, eicellen, baarmoeder, longen en zuurstof. Is voor jou niet intelligent? Alles is met "toeval" voortgekomen?

Alles om je heen heeft een functie en jij beweert dat het niets met intelligentie te maken heeft?
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:57:32 #187
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_29832534
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sperma, eicellen, baarmoeder, longen en zuurstof. Is voor jou niet intelligent? Alles is met "toeval" voortgekomen?

Alles om je heen heeft een functie en jij beweert dat het niets met intelligentie te maken heeft?
Toeval? Nee. Variatie en selectie? Ja

Jij redeneert uit onwetendheid, je snapt niet hoe dat alles tot stand gekomen is en bedenkt er maar meteen een intelligentie bij. En niet alles heeft een functie, denk aan het staartbotje en aan de blindedarm.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_29832585
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:57 schreef roobje het volgende:

[..]

Toeval? Nee. Variatie en selectie? Ja

Jij redeneert uit onwetendheid, je snapt niet hoe dat alles tot stand gekomen is en bedenkt er maar meteen een intelligentie bij. En niet alles heeft een functie, denk aan het staartbotje en aan de blindedarm.
Variatie en intelligentie zijn niet tegenstrijdig

Jij redeneert uit kennis? Ik snap niet hoe alles tot stand is gekomen? Hmm, schepping van Adam vind ik een prima uitleg. Longen en zuurstof, man en vrouw. Zon om je warm te houden vind jij allemaal natuurlijk niet intelligent.. Wij als intelligente mensen hadden het weel beter aangepakt he?

Je gaat er vanuit dat uit onwetendheid redeneer, nou prima kom dan met tegenargumenten? of was dat je tegeargument..?

Alles om je heen heeft een functie
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:48:27 #189
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_29834362
Jouw gebrek aan argumenten is mijn argument. Jij kan geen bewijs aanvoeren voor die intelligentie. Ik redeneer inderdaad uit kennis. What's your point?

Dat wij longen hebben en gebruik maken van de energie van de zon is niet meer dan logisch, als we dat niet hadden ontwikkeld dan zouden we niet bestaan, duh. Volgens mij ben je zo iemand die om zich heen kijkt en denkt: "wow wat een mooie natuur, zo mooi daar moet wel iets achter zitten". Maar je vergeet even dat er op dat zelfde moment in Afrika ergens een jongetje een oogwurm in zijn oog heeft zitten die langzaam zijn oog opeet en hem blind maakt. Dát is ook de natuur. Dát is dan ook de schepping van die intelligentie van je.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_29834400
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

pff.. nee, het heeft absoluut niks met intelligentie maken.. Bewijs maar dat het wel zo is.. en nee, kom dan niet met het bestaat, dus het is zo. dat is een cirkelredenring en is dus geen valide argument. Bovendien zie ik ook ongeloofelijke stupideit.. lemmings die zichzelf van rotswanden afgooien, het bestaan van organen die helemaal geen functie meer hebben (wat heeft een walvis aan een bekken, of een slang aan de overblijfselen van kleine pootjes, waar ze niks mee kunne, of zelfs in jou zittemn er ongebruikte elementen, zoals je staartbotje, je blinde darm (waarvan het wormvormig aanhangsel zelfs dodelijk kan zijn). bovendien bevat je DNA voor 90% rotzooi.. dit junk DNA heeft geen nut, en kost zelfs gigantisch veel energie om te repliceren (nu hebben wij zoogdieren dat over algemeen wel genoeg, bacterien niet, en daar komt dus ook geen junk dna voor. En bacterien kunnen 3 ORF's in een gen hebben, waardoor er effectef 3 genen op de plaats van 1 zitten)
Twitch.tv/bensel15
pi_29834719
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:48 schreef roobje het volgende:
Jouw gebrek aan argumenten is mijn argument. Jij kan geen bewijs aanvoeren voor die intelligentie. Ik redeneer inderdaad uit kennis. What's your point?

Dat wij longen hebben en gebruik maken van de energie van de zon is niet meer dan logisch, als we dat niet hadden ontwikkeld dan zouden we niet bestaan, duh. Volgens mij ben je zo iemand die om zich heen kijkt en denkt: "wow wat een mooie natuur, zo mooi daar moet wel iets achter zitten". Maar je vergeet even dat er op dat zelfde moment in Afrika ergens een jongetje een oogwurm in zijn oog heeft zitten die langzaam zijn oog opeet en hem blind maakt. Dát is ook de natuur. Dát is dan ook de schepping van die intelligentie van je.
Wat me opvalt is dat je zonder argumenten komt, en hetgene wat je neerzet over mij zie jij als "argument". Als je redeneert uit kennis, deel je kennis dan.

Ik maak geen uitzondering tussen de schepping, ik zie jou als een evenwaardig schepping van de schepper. Het is heel logisch en intelligent dat jij een verwarming aanlegt om swinters niet kou te lijden. Zelfde is ook met de zon, noem het moeder natuur , noem het God of noem het intelligent design, maar intelligentie valt er wel in te vinden.
pi_29834829
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat me opvalt is dat je zonder argumenten komt, en hetgene wat je neerzet over mij zie jij als "argument". Als je redeneert uit kennis, deel je kennis dan.

Ik maak geen uitzondering tussen de schepping, ik zie jou als een evenwaardig schepping van de schepper. Het is heel logisch en intelligent dat jij een verwarming aanlegt om swinters niet kou te lijden. Zelfde is ook met de zon, noem het moeder natuur , noem het God of noem het intelligent design, maar intelligentie valt er wel in te vinden.
NEE, dat valt er niet in te vinden, tenm minste niet met de gangbare definitie van intelligentie.. Wat is dan jouw definitie van intelligentie?
Twitch.tv/bensel15
pi_29834872
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 08:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat dat scheppingsverhaal gewoon klinklare onzin is.
Wetenschap jongens, daar kan zo'n fantasie verhaal echt niet tegen op.
Ik heb ook in god geloofd, maar voor mij was het allang duidelijk dat de bijbel
gewoonweg onmogelijk was.
Volgens de bijbel heeft God de mens gemaakt met een eigen wil. Dan is het toch niet vreemd meer als mensen in de wetenschap 'geloven'? Dat is ook het antwoord op die verhaaltjes van: ''Als God bestaat, waarom bestaat er dan oorlog, ruzie, geweld, verdriet etc.''. De mens heeft een eigen wil, en wordt niet 24/7 door God bestuurd en geregeld.
quote:
De big bang theorie vind ik dan toch was realistischer klinken.
Voor mij maakt die ene missing link ook geen ene bal uit. Als die wetenschappers het al tot
zover hebben uitgezocht, dan kan 1 zo'n missing link echt niet meteen zeggen: Kijk het klopt niet.
Ze hebben die hele ontwikkeling van een klein diertje naar een mens al uitgerekend en je gaat me
niet zeggen dat door 1 missing link het meteen maar allemaal gelogen is etc..
uitgerekend? Bedacht zul je bedoelen?
het is altijd nog de evolutie theorie.
pi_29834880
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:06 schreef Bensel het volgende:

[..]

NEE, dat valt er niet in te vinden, tenm minste niet met de gangbare definitie van intelligentie.. Wat is dan jouw definitie van intelligentie?
In betreffende context, iets scheppen met functie en reden vooraf.
pi_29834973
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:50 schreef Bensel het volgende:

[..]

pff.. nee, het heeft absoluut niks met intelligentie maken.. Bewijs maar dat het wel zo is.. en nee, kom dan niet met het bestaat, dus het is zo. dat is een cirkelredenring en is dus geen valide argument. Bovendien zie ik ook ongeloofelijke stupideit.. lemmings die zichzelf van rotswanden afgooien, het bestaan van organen die helemaal geen functie meer hebben (wat heeft een walvis aan een bekken, of een slang aan de overblijfselen van kleine pootjes, waar ze niks mee kunne, of zelfs in jou zittemn er ongebruikte elementen, zoals je staartbotje, je blinde darm (waarvan het wormvormig aanhangsel zelfs dodelijk kan zijn). bovendien bevat je DNA voor 90% rotzooi.. dit junk DNA heeft geen nut, en kost zelfs gigantisch veel energie om te repliceren (nu hebben wij zoogdieren dat over algemeen wel genoeg, bacterien niet, en daar komt dus ook geen junk dna voor. En bacterien kunnen 3 ORF's in een gen hebben, waardoor er effectef 3 genen op de plaats van 1 zitten)
Bewijs maar dat het wel zo is, kan ik ook met een reactie komen als bewijs maar dat het niet zo is, zo kunnen we uren door gaan. De schepping is gebeurt via een hoger intelligentie zelfs een 'super-atheist' bleek dat toe gegeven te hebben en te erkennen.

Overigens is stupiditeit een resultaat van vrije wil. Dat wij niet weten waarvoor sommige lichaamsdelen dienen betekent niet dat ze geen functie hebben, Alleen omdat je het nog niet weet. De wetenschap gaat steeds verder vooruit,
pi_29835058
O mensen, een gelijkenis wordt gegeven, luistert er naar. Voorzeker, degenen die grij in plaats van Allah aanbidt kunnen zelfs geen vlieg scheppen, al zouden zij daar allen toe samenwerken. En indien een vlieg iets van hen zou wegnemen, zouden zij dat niet kunnen terugnemen. Zwak is zowel de zoeker als de gezochte.
pi_29835406
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bewijs maar dat het wel zo is, kan ik ook met een reactie komen als bewijs maar dat het niet zo is, zo kunnen we uren door gaan. De schepping is gebeurt via een hoger intelligentie zelfs een 'super-atheist' bleek dat toe gegeven te hebben en te erkennen.

Overigens is stupiditeit een resultaat van vrije wil. Dat wij niet weten waarvoor sommige lichaamsdelen dienen betekent niet dat ze geen functie hebben, Alleen omdat je het nog niet weet. De wetenschap gaat steeds verder vooruit,
Nee, je kunt niet komen met een bewijs dat het niet zo is.. want dat is er nl.. Iets moet nog altijd falsificeerbaar zijn, wil je het kunnen bewijzen.
Twitch.tv/bensel15
pi_29835468
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

we weten allang dat overbodige dingen nergens voor dienen.. Ik zou eerst maar eens gaan inlezen in de biologie voordat je dergelijke uitspraken doet.
Twitch.tv/bensel15
pi_29835563
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:07 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Volgens de bijbel heeft God de mens gemaakt met een eigen wil. Dan is het toch niet vreemd meer als mensen in de wetenschap 'geloven'? Dat is ook het antwoord op die verhaaltjes van: ''Als God bestaat, waarom bestaat er dan oorlog, ruzie, geweld, verdriet etc.''. De mens heeft een eigen wil, en wordt niet 24/7 door God bestuurd en geregeld.
[..]

uitgerekend? Bedacht zul je bedoelen?
het is altijd nog de evolutie theorie.
pff.. de zwaartekracht theorie is ook nog altijd een theorie, en het zal ook nooit een feit worden..
dat wil nog niet zeggen dat het niet waar is.. Theorien zijn verklaringen voor verschijnselen. en het verschijnsel evolutie theorie is erg duidelijk waar te nemen. God mag niet eens een theorie genoemd worden, omdat het niet te falsificeren is.
Twitch.tv/bensel15
pi_29835658
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:28 schreef Bensel het volgende:

[..]

Nee, je kunt niet komen met een bewijs dat het niet zo is.. want dat is er nl.. Iets moet nog altijd falsificeerbaar zijn, wil je het kunnen bewijzen.
Vele wetenschappers die zich niet blindelings betitelen als atheďsten, hebben toegegeven aan een rol van een Almachtige Schepper in de Schepping van het universum. Deze Schepper moet een "wezen" zijn, Die zowel materie als tijd geschapen heeft, maar Zelf onafhankelijk is van beide. De bekende astronoom Hugh Ross heeft dit te zeggen: "Als het begin van tijd gelijktijdig is aan het begin van het heelal, zoals de ruimtetheorie zegt, dan moet de 'reden' van het heelal een soort van 'bestaan' zijn, opererend in een tijddimensie die compleet onafhankelijk is en moest het al bestaan voordat de tijddimensie van het heelal bestond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')