abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29822693
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarvan is dat ook al weer? Johnny Bravo? Help es .
Duke Nukem
pi_29822727
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:31 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Als ik jou comments lees dan zie ik al snel wat je verkeerd doet:

Je verward God met religie
Daarom zal het nog kort herhalen voor je:
God is geen man met een grote baard dit op een troon in de hemel zit. Helaas is dat vaak het beeld wat de mensen hebben wanneer zij in God "geloven" of aan God denken. Ik denk dat je God beter kunt zien als: Onconditionele liefde, levenkracht en het universum.

of kort gezegd:
God is alles wat is.

Hij is dus én het rondzwervende puin wat planeten volt, én de wetenschap, én de chimpansees, én de mens, én het bewustzijn én alle triljoenen planeten en andere levensvormen die CREATIE kent.

Kerk en religie hebben niets te maken met God! Want:
Er is niets wat tussen iemand en God in kan staan, ook geen religie of kerk.

Het is duidelijk dat jij mijn comments niet hebt gelezen, maar (bhoeoeoe ) ondertussen scheld jij mij wel uit voor Jehova .

Jij bent duidelijk platgegooid met veel disinfo, als je mijn comments alsnog leest dan zul je een beetje snappen hoe het zit.

Probeer een beetje open te staan voor meningen van anderen Salvador! Je zit bij hoog en laag te roepen dat het "geloof" slecht is (wat vaak het geval is). Maar besef dat niet geloven in "the operators", "source of all creation", "een hogere macht", "Knoeksiefloepsie", "God", "Allah" of welke naam je het ook geven wilt absolute waanzin is!. Ik denk zelfs dat er geen enkel dier is die niet in God geloofd....

Het enige wat je hoeft te doen om "weer op 1 lijn" met God te komen is simpelweg erkennen dat God (the operators, source of all creation, een hogere macht, Knoeksiefloepsie, Allah of welke naam je het ook geven) bestaat. Als je nog meer wilt doen dan kun je eventueel mediteren (dat is jezelf ontspannen, al je gedachten en gevoelens stoppen en alleen maar "zijn").
heheh
Vind je heus geen jehova
de manier waarop je alles uitlegt is echt wel okay, kan me er wel in vinden
maar ik verwar niets...
Op een gegeven moment zal wetenschap versmelten met religie, zodra overtuigingen de realiteit benaderen
pi_29822799
i love life
Dat is het belangrijkste .
pi_29823340
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Duke Nukem
Aaaah ja natuurlijk !
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:50:11 #130
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823394
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:32 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Kijk daar scoor je een belangrijk punt! Het gaat inderdaad niet om de naam. Je kunt het ook "de bron van al het leven", "vader", "operator" (beetje matrix idee) of voor mij part zelfs "Knoeksiefloepsie" noemen.

Het gaat erom dat je erkent dat er een hogere macht is die verantwoordelijk is voor al het leven (of beter gezegd; een macht die alles is).

Jij hebt duidelijk een probleem met het woord God, wat logisch is gezien de grote hoeveelheid disinfo over God. Wist je trouwens dat de echte uitspraak van "God" "Gad" is. Dus met een kleine a? Het is niet voor niets dat de kerken en corrupte relegiën van nu het veranderd hebben in God met een kleine om, het omgekeerde van dog in het Engels.

Dus kort gezegd. Zodra jij in Knoeksiefloepsie geloofd, zit je op 1 lijn met God en ben je geen Atheïst (meer). Je bent pas een Atheïst als je ontkent en verwerpt dat God bestaat.

Yeah..
Leuk verhaal , maar zo bedoelde ik het niet.
God is volgens jullie de schepper, alles en de maker van alles.
Maar hoe kom je daarbij? Heb je bewijs?
En ik citeer nu:
"God is alles wat is."
"Mijn bewijs dat God bestaat is heel simpel; kijk maar naar het universum. Het is een nog steeds aan het groeien en is altijd veranderlijk. Dát kun je zien als God."
En mijn punt met die Almachtige Knoeksiefloepsie is dat iemand vanalles kan beweren (in dit geval dat Knoeksiefloepsie alles geschapen heeft), zonder enig bewijs en dat miljoenen mensen dat eeuwenlang gaan geloven.

Kom op, wij zijn homo sapiens. Wij zijn mensen. Slimme wezens die kunnen nadenken. Die zelf kunnen nadenken.
Wáárom geloven 'wij' dan in iets dat zich nog nooit heeft laten zien of nog nooit van zich heeft laten horen.

Wáárom moeten veel gelovigen een bepaalde leidraad in hun leven hebben om beslissingen te maken én om te realiseren dat vrede heilig is en oorlog fout.
Zijn wij als mensheid dan zo diep gezonken dat we zulke simpele dingen pas gaan realiseren als een of ander boek of kerkelijk leider dat vertelt op papier, in de kerk of op de Amerikaanse televisie.

Ik leef al 17 jaar vreedzaam en ik respecteer de medemens, ik doe ze geen pijn en ik heb een hekel aan ruzies en oorlogen.
Maar guess what...ik heb geen boek, Allah, Madonna, kerk of wat dan ook nodig. !!

Waarom kunnen andere mensen dat niet??
En waarom geloven ze in iets dat zich nog nooit heeft laten zien en waar geen duidelijk bewijs van is?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_29823478
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:50 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Leuk verhaal , maar zo bedoelde ik het niet.
God is volgens jullie de schepper, alles en de maker van alles.
Maar hoe kom je daarbij? Heb je bewijs?
En ik citeer nu:
"God is alles wat is."
"Mijn bewijs dat God bestaat is heel simpel; kijk maar naar het universum. Het is een nog steeds aan het groeien en is altijd veranderlijk. Dát kun je zien als God."
En mijn punt met die Almachtige Knoeksiefloepsie is dat iemand vanalles kan beweren (in dit geval dat Knoeksiefloepsie alles geschapen heeft), zonder enig bewijs en dat miljoenen mensen dat eeuwenlang gaan geloven.

Kom op, wij zijn homo sapiens. Wij zijn mensen. Slimme wezens die kunnen nadenken. Die zelf kunnen nadenken.
Wáárom geloven 'wij' dan in iets dat zich nog nooit heeft laten zien of nog nooit van zich heeft laten horen.

Wáárom moeten veel gelovigen een bepaalde leidraad in hun leven hebben om beslissingen te maken én om te realiseren dat vrede heilig is en oorlog fout.
Zijn wij als mensheid dan zo diep gezonken dat we zulke simpele dingen pas gaan realiseren als een of ander boek of kerkelijk leider dat vertelt op papier, in de kerk of op de Amerikaanse televisie.

Ik leef al 17 jaar vreedzaam en ik respecteer de medemens, ik doe ze geen pijn en ik heb een hekel aan ruzies en oorlogen.
Maar guess what...ik heb geen boek, Allah, Madonna, kerk of wat dan ook nodig. !!

Waarom kunnen andere mensen dat niet??
En waarom geloven ze in iets dat zich nog nooit heeft laten zien en waar geen duidelijk bewijs van is?
You will burn
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:53:01 #132
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823485
quote:
Hij is dus én het rondzwervende puin wat planeten volt, én de wetenschap, én de chimpansees, én de mens, én het bewustzijn én alle triljoenen planeten en andere levensvormen die CREATIE kent.
Is?
Dat is jouw mening.
En andere gelovigen denken er weer anders over. Die geloven weer wél in God, een bebaarde man boven in de hemel. Die geloven wél in de kerk.
Waarom zeg je dat wij open moeten staan voor jouw kant van het verhaal, maar doe je dat zelf niet als het gaat om die andere groep gelovigen (die wel geloven in kerk, God, etc..)
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:53:20 #133
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823498
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

You will burn
You know what...I don't give a damn.
pi_29823562
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:53 schreef Bupatih het volgende:

[..]

You know what...I don't give a damn.
not yet
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:55:49 #135
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823565
[dit stuk is eigenlijk niet voor junkie19, want die denkt anders over God dan vele users hier ]

Als God bestaat zou die zichzelf wel een keer mogen showen.
Hij creeërt de aarde, hij creeërt de mens en alles wat daarbij hoort.
Maar hey...kijk eens rond. De pleuris is al eeuwen aan het uitbreken. Oorlog, armoede, honger, aanslagen..... Waar blijft hij?
Wordt het niet eens tijd dat 'ie van zijn wolk afstapt en de mensen toespreekt? Dat het nu de spuigaten uitloopt?

Hij heeft ons op aarde gezet. Daar hebben wij niet voor gekozen. Hij mag dus best voor ons zorgen.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:56:13 #136
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823581
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

not yet
Hé, als God mij laat branden in de hel zegt dat meer over hem dan over mij.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:58:03 #137
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29823652
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:55 schreef Bupatih het volgende:
[dit stuk is eigenlijk niet voor junkie19, want die denkt anders over God dan vele users hier ]

Als God bestaat zou die zichzelf wel een keer mogen showen.
Hij creeërt de aarde, hij creeërt de mens en alles wat daarbij hoort.
Maar hey...kijk eens rond. De pleuris is al eeuwen aan het uitbreken. Oorlog, armoede, honger, aanslagen..... Waar blijft hij?
Wordt het niet eens tijd dat 'ie van zijn wolk afstapt en de mensen toespreekt? Dat het nu de spuigaten uitloopt?

Hij heeft ons op aarde gezet. Daar hebben wij niet voor gekozen. Hij mag dus best voor ons zorgen.
Eigen verantwoordelijkheid, Bupa. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_29823689
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:56 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Hé, als God mij laat branden in de hel zegt dat meer over hem dan over mij.
Ik heb niet gezegt dat je gaat branden in hel misschien wel in paradijs
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:59:43 #139
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823706
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:58 schreef BVO het volgende:

[..]

Ja joh. Het is allemaal één grote test!
Hij wacht tot we elkaar allemaal uitmoorden en er nog één iemand overblijft.
En die neemt 'ie dan mee naar zijn hemelse paradijs, alwaar diegene zijn hele, onsterfelijke leven lekker kan chillen!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:00:03 #140
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823720
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegt dat je gaat branden in hel misschien wel in paradijs
Da's al een beter uitzicht. .
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:00:57 #141
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823753
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:58 schreef BVO het volgende:

[..]

Oh, en als toevoeging dat veel van die pleurissen uitbraken omdat mensen in hem geloofden en in zijn naam iets gedaan wilden krijgen!

How ironic.
pi_29823801
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:00 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Da's al een beter uitzicht. .
people make their own fate
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:03:32 #143
125640 fridelidelidela
Vrijheid. Rechtvaardigheid.
pi_29823828
LATEN WE ELKAAR GEEN MIETJE NOEMEN
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:04:19 #144
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823844
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
pi_29823868
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:04 schreef Bupatih het volgende:
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
je vraag is aan?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:06:33 #146
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29823907
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je vraag is aan?
Diegen die gelooft in een God als iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen'
pi_29823916
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:06 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Diegen die gelooft in een God als iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen'
volgens de islam wel.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:07:38 #148
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29823934
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

volgens de islam wel.
Niet.
pi_29823982
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:07 schreef BVO het volgende:

[..]

Niet.
Explain yourself
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:10:38 #150
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29824013
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Explain yourself
In de Islam zien ze Allah niet als "iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen' ".
Niet meer dan in het Christendom in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')