quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:10 schreef BVO het volgende:
[..]
In de Islam zien ze Allah niet als "iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen' ".
Niet meer dan in het Christendom in ieder geval.
Liefde (voor Hind en andere Marokkaanse meisjes) maakt blind.quote:
sorryquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:12 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Liefde (voor Hind en andere Marokkaanse meisjes) maakt blind.
![]()
Nee.quote:
So true.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:12 schreef Bupatih het volgende:
[..]
![]()
Als je iets slechts zegt, denkt of doet met betrekking tot god of Jezus. Dan wordt je wel en niet gestraft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:04 schreef Bupatih het volgende:
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Wát? Waarom dat dan weer?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:15 schreef junkie19 het volgende:
[..]
Als je iets slechts zegt, denkt of doet met betrekking tot god of Jezus. Dan wordt je wel en niet gestraft.
Je wordt wel "gestraft" omdat karma bestaat, dus voor elke slechte gedachte of actie krijg je "ongeluk" en voor elke goede of actie gedachte krijg "geluk".
Bestaat er dan een hemel? Bestaat er dan een hel?quote:Je wordt niet gestraft alszijnde dat je naar de hel gaat of moet branden. Het is dus niet zo dat je na je dood naar de hemel of de hel gaat.
Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.quote:Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?
Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Leuk, twee totaal verschillende antwoorden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:21 schreef Zombine het volgende:
[..]
Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.
Waarom Hij je niet straft? Omdat hij ondanks dat je die slechte dingen doet WEL van je houd. Hij verafschuwt JOUW niet, maar de slechte dingen die je doet. Je oordeel zal op het eind van je leven niet zozeer liggen op de daden die je gedaan hebt, maar of je God en Jezus wel aanvaard hebt in je leven. Dat is het belangrijkste punt van het Christendom. Geloven!
Hope that make sense
zoals ik al zei you will burnquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:24 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Leuk, twee totaal verschillende antwoorden.![]()
Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe.Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Hij kan dan niet mijn "slechte dingen" verafschuwen, want die zijn er niet. Heeft hij dan alsnog een negatief oordeel over mij?
Simpelweg omdat ik hem en Jezus niet aanvaard, terwijl ik wel mijn hele leven braaf, lief en respectvol leefde?
Wat nou?!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zoals ik al zei you will burn
nou........quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:27 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Wat nou?!
Ik vraag me gewoon dingen af
Ik moet zeggen dat ik die ander zijn gedachte over het geloof niet vaak hoor. Waar haal je die informatie vandaan junkie19? Is het een eigen interpretatie?quote:Leuk, twee totaal verschillende antwoorden.
Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe. Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Hij kan dan niet mijn "slechte dingen" verafschuwen, want die zijn er niet. Heeft hij dan alsnog een negatief oordeel over mij?
Simpelweg omdat ik hem en Jezus niet aanvaard, terwijl ik wel mijn hele leven braaf, lief en respectvol leefde?
Niet weer hequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:12 schreef Bupatih het volgende:
[..]
![]()
Niet echt Zombine. Ik ben het zeker met je eens dat je God of Jesus (of Allah, operator, bron van al het leven , etc) moet erkennen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:21 schreef Zombine het volgende:
[..]
Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.
Waarom Hij je niet straft? Omdat hij ondanks dat je die slechte dingen doet WEL van je houd. Hij verafschuwt JOUW niet, maar de slechte dingen die je doet. Je oordeel zal op het eind van je leven niet zozeer liggen op de daden die je gedaan hebt, maar of je God en Jezus wel aanvaard hebt in je leven. Dat is het belangrijkste punt van het Christendom. Geloven!
Hope that make sense
EDIT: zoals je misschien merkt hebben junkie19 en ik een andere gedachte over het geloof.
Als je goed en eerlijk leeft maar 0,0 aan het geloof doet dan sta je mijn inziens dichter bij God dan iemand die slecht en oneerlijk leeft maar toch Jesus aanvaard..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:38 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik die ander zijn gedachte over het geloof niet vaak hoor. Waar haal je die informatie vandaan junkie19? Is het een eigen interpretatie?
Wat betreft dat andere:
Ik snap wat je bedoelt, Ik heb er zelf ook moeite mee dat ondanks dat iemand heel goed leeft toch in de hel gegooit wordt. Ik begrijp best dat je daar moeite mee hebt.
Offtopic: Anders begin ik bijna alle zinnen met ik![]()
Jou reactie is ook zo zinvol..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
Dit is echt kansloos, er zal nooit een eind aan deze 'discussie' komen.
Ik denk a) dat er geen oordeel over je komt nadat je dood bent gegaan. En b) dat je prachtig leeft op die manier. Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat er een hoger "iets" is. Ook al noem je dat knoepsiepie.. En weten dat er een hoger iets is, dat is hetzelfde als God en Jezus aanvaarden..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:24 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Leuk, twee totaal verschillende antwoorden.![]()
Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe.Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Joh.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
Dit is echt kansloos, er zal nooit een eind aan deze 'discussie' komen.
Jouw hippiegelul overtuigt ook niet echt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef junkie19 het volgende:
[..]
Jou reactie is ook zo zinvol..
A) ik ben geen hippiequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:09 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Jouw hippiegelul overtuigt ook niet echt.
1. Okay.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:11 schreef junkie19 het volgende:
[..]
A) ik ben geen hippie
B) ik wil niets en niemand overtuigen
C) iemand beledigen is slechte karma
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |