abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29824028
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:10 schreef BVO het volgende:

[..]

In de Islam zien ze Allah niet als "iemand die 'boven' 'alles' zit te 'regelen' ".
Niet meer dan in het Christendom in ieder geval.
neem je me in de maling?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:12:29 #152
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824054
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

neem je me in de maling?
Liefde (voor Hind en andere Marokkaanse meisjes) maakt blind.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_29824092
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:12 schreef Bupatih het volgende:

[..]

sorry
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:14:45 #154
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29824107
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

neem je me in de maling?
Nee. .
quote:

[..]

So true. .
Maareh, over die Marokkaanse meisjes gesproken.. ik ben weer weg. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_29824125
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:04 schreef Bupatih het volgende:
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Als je iets slechts zegt, denkt of doet met betrekking tot god of Jezus. Dan wordt je wel en niet gestraft.

Je wordt wel "gestraft" omdat karma bestaat, dus voor elke slechte gedachte of actie krijg je "ongeluk" en voor elke goede of actie gedachte krijg "geluk".

Je wordt niet gestraft alszijnde dat je naar de hel gaat of moet branden. Het is dus niet zo dat je na je dood naar de hemel of de hel gaat.
pi_29824134
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:14 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee. .
In de islam is het Allah die als regelt.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:19:32 #157
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824224
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:15 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Als je iets slechts zegt, denkt of doet met betrekking tot god of Jezus. Dan wordt je wel en niet gestraft.
Je wordt wel "gestraft" omdat karma bestaat, dus voor elke slechte gedachte of actie krijg je "ongeluk" en voor elke goede of actie gedachte krijg "geluk".
Wát? Waarom dat dan weer? !
Dus als iemand nou de hele tijd God, Jezus en zijn moeder belachelijk zou maken kan het zo gebeuren dat hij de volgende dag met een hartinfarct in het ziekenhuis ligt???

Nou ja zeg.
quote:
Je wordt niet gestraft alszijnde dat je naar de hel gaat of moet branden. Het is dus niet zo dat je na je dood naar de hemel of de hel gaat.
Bestaat er dan een hemel? Bestaat er dan een hel?
En ook weer hier geldt:
Bewijs?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:21:37 #158
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29824304
quote:
Trouwens....als je allemaal slechte dingen zegt, denkt en doet over God, Jezus of christenen, word je dan gestraft?

Zo ja, waarom?
Zo nee, waarom niet?
Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.
Waarom Hij je niet straft? Omdat hij ondanks dat je die slechte dingen doet WEL van je houd. Hij verafschuwt JOUW niet, maar de slechte dingen die je doet. Je oordeel zal op het eind van je leven niet zozeer liggen op de daden die je gedaan hebt, maar of je God en Jezus wel aanvaard hebt in je leven. Dat is het belangrijkste punt van het Christendom. Geloven!

Hope that make sense

EDIT: zoals je misschien merkt hebben junkie19 en ik een andere gedachte over het geloof.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:24:11 #159
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824385
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:21 schreef Zombine het volgende:

[..]

Nee, Hij zal je niet straffen. Pas als je dood gaat zal Hij een oordeel over je hebben.
Waarom Hij je niet straft? Omdat hij ondanks dat je die slechte dingen doet WEL van je houd. Hij verafschuwt JOUW niet, maar de slechte dingen die je doet. Je oordeel zal op het eind van je leven niet zozeer liggen op de daden die je gedaan hebt, maar of je God en Jezus wel aanvaard hebt in je leven. Dat is het belangrijkste punt van het Christendom. Geloven!

Hope that make sense
Leuk, twee totaal verschillende antwoorden.

Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe. Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Hij kan dan niet mijn "slechte dingen" verafschuwen, want die zijn er niet. Heeft hij dan alsnog een negatief oordeel over mij?
Simpelweg omdat ik hem en Jezus niet aanvaard, terwijl ik wel mijn hele leven braaf, lief en respectvol leefde?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:26:13 #160
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29824446
ik vind dat je gelovigen belachelijk mag maken aangezien hun ons mensenras belachelijk maken tegenover de rest van de planeet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29824460
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:24 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Maar...maar...
Wat als ik nou héél lief doe. Ik respecteer mijn medemens, ik leef als een volwaardig mens, ik help mensen waar het maar kan en er is niks slecht over mij te zeggen. Máár, ik aanvaard God en Jezus niet in mijn leven.
Hij kan dan niet mijn "slechte dingen" verafschuwen, want die zijn er niet. Heeft hij dan alsnog een negatief oordeel over mij?
Simpelweg omdat ik hem en Jezus niet aanvaard, terwijl ik wel mijn hele leven braaf, lief en respectvol leefde?
zoals ik al zei you will burn

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2005 22:27:02 ]
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:27:58 #162
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824501
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zoals ik al zei you will burn
Wat nou?!
Ik vraag me gewoon dingen af
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:29:07 #163
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29824539
Zo, ik ben weg.
Ik lees morgen alles wel weer terug.

pi_29824553
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:27 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Wat nou?!
Ik vraag me gewoon dingen af
nou........

Ik vind je stelling niet helemaal kloppen.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:38:43 #165
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29824775
quote:

Maar...maar...
Ik moet zeggen dat ik die ander zijn gedachte over het geloof niet vaak hoor. Waar haal je die informatie vandaan junkie19? Is het een eigen interpretatie?

Wat betreft dat andere:
Ik snap wat je bedoelt, Ik heb er zelf ook moeite mee dat ondanks dat iemand heel goed leeft toch in de hel gegooit wordt. Ik begrijp best dat je daar moeite mee hebt.

Offtopic: Anders begin ik bijna alle zinnen met ik
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:39:44 #166
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29824794
quote:

[..]

Niet weer he

Ennuh.. God schrijf je met een hoofdletter
Friends don't let friends remain beardless...
pi_29825021
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:21 schreef Zombine het volgende:

[..]

Hope that make sense

EDIT: zoals je misschien merkt hebben junkie19 en ik een andere gedachte over het geloof.
Niet echt Zombine. Ik ben het zeker met je eens dat je God of Jesus (of Allah, operator, bron van al het leven , etc) moet erkennen.

Ik zelf vind alleen dat het meeste van het originele Christendom gemanipuleerd is. Jesus zei: "The kingdom of my Father is Within".
Ook zei hij:
"Pick up a stone, break a twig and I'll be their".

Ik vind niet dat iemand een kerk nodig heeft om contact te hebben met god. Laat staan een priester... en kijkende naar Jesus zijn originele uitspraken klopt dat.

"Er is niets wat tussen iemand en god kan staan, ook geen kerk of geloof".

Je mag natuurlijk geloven wat je geloven wilt, het belangrijkste is en blijft dat je God erkend.
pi_29825092
Dit is echt kansloos, er zal nooit een eind aan deze 'discussie' komen.
pi_29825182
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:38 schreef Zombine het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik die ander zijn gedachte over het geloof niet vaak hoor. Waar haal je die informatie vandaan junkie19? Is het een eigen interpretatie?

Wat betreft dat andere:
Ik snap wat je bedoelt, Ik heb er zelf ook moeite mee dat ondanks dat iemand heel goed leeft toch in de hel gegooit wordt. Ik begrijp best dat je daar moeite mee hebt.

Offtopic: Anders begin ik bijna alle zinnen met ik
Als je goed en eerlijk leeft maar 0,0 aan het geloof doet dan sta je mijn inziens dichter bij God dan iemand die slecht en oneerlijk leeft maar toch Jesus aanvaard..

Ik denk zelfs dat er genoeg Atheïsten zijn die eigenlijk toch wel (onderbewust) in God geloven en een goed leven leiden.

Trouwens wie zegt dat er een hel is? Ik heb niets gelezen in de teksten van Jesus daarover.. Ok de bijbel staat er vol van, in de bijbel staat ook dat je je zonden kunt "goedmaken" door naar de kerk te gaan en te bidden (of geld geven!). Jesus was fel op tegen.
pi_29825192
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
Jou reactie is ook zo zinvol..
pi_29825248
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:24 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Maar...maar...
Ik denk a) dat er geen oordeel over je komt nadat je dood bent gegaan. En b) dat je prachtig leeft op die manier. Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat er een hoger "iets" is. Ook al noem je dat knoepsiepie.. En weten dat er een hoger iets is, dat is hetzelfde als God en Jezus aanvaarden..
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:06:21 #172
125640 fridelidelidela
Vrijheid. Rechtvaardigheid.
pi_29825432
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:51 schreef Chriz2k het volgende:
Joh.
LATEN WE ELKAAR GEEN MIETJE NOEMEN
pi_29825522
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Jou reactie is ook zo zinvol..
Jouw hippiegelul overtuigt ook niet echt.
pi_29825573
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:09 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Jouw hippiegelul overtuigt ook niet echt.
A) ik ben geen hippie
B) ik wil niets en niemand overtuigen
C) iemand beledigen is slechte karma
pi_29825626
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:11 schreef junkie19 het volgende:

[..]

A) ik ben geen hippie
B) ik wil niets en niemand overtuigen
C) iemand beledigen is slechte karma
1. Okay.
2. Lijkt er wel op.