Bedankt voor de linkquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:46 schreef Rietvaerder het volgende:
260 euro
Op www.ring-world.nl kan je bijna alles vinden.
Tada: http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/ringtaxi.htm
quote:De kosten voor drie personen bedragen in totaal 175 ¤.
Als je alleen zou gaan ben je dan 260 euro kwijt...quote:De prijzen van beide ritten bedragen respectievelijk 260 en 350 Euro.
Nee, dat is voor als je met de Vipers mee wilquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, en onderaan
[..]
Als je alleen zou gaan ben je dan 260 euro kwijt...
Ik dacht dat het in opdracht van de grote duitse autofabrikanten in 1923 ofzo gebouwd was. Om hun modellen op te testen. Wiki weet raad:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:18 schreef ook_gek het volgende:
ik heb laatst iets gelezen over dat de ring een stuk van de openbare weg was en dat het gebouwd was in opdracht van Hitler. Wie kan me hier meer over vertellen? Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar namelijk!
quote:The original Nürburgring was meant to be a showcase for German automotive engineering and racing talent, and was built with both purposes in mind. Construction of the track, designed by the Eichler Engineering Firm from Ravensburg (led by Gustav Eichler), began in September 1925. There was then a single 28.265 km (17.5 mile) circuit of, on avarage, 8 to 9 metres in width and a total of 174 bends (but note that there is much disagreement on the total number of bends), which could be split into two sections: the Südschleife (Southern loop) of 7.747 km (4.8 miles) and the Nordschleife (Northern loop) of 22.810 km (14 miles), with both sections sharing two straights (one of which was the start-finish straight) of 2.292 km (1.4 miles) in length. The first World Cycling Championship race took place on June 19, 1927, and the first German Grand Prix a month later.
kom maar op met dat filmpjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:40 schreef Klonk het volgende:
ik heb nog ergens een filmp(je) waarin een BMW M3 in race uitvoering door Hans Joachim Stuck keihard over de ring word gerost.
mijnusername@xs4all.nlquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:45 schreef Googolplexian het volgende:
Paas maar naar mij ... heb nog een paar Gig online over
. Wa's je MSN?
need login for downloadquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef Klonk het volgende:
na ff zoeken kwam ik dit tegen:
Porsche 996 GTR2 On Nordschleife
http://www.fastdrive.org/download.php?view.613
Lotus Exige on Nurburgring
http://www.fastdrive.org/download.php?view.24
PORSCHE 965C ON NURBRUGRING
http://www.fastdrive.org/download.php?view.258
http://www.coolcarvids.co(...)0Skyline%20Story.aviquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:48 schreef ook_gek het volgende:
kijk effe in het filmpjes topic hier in PTA daar staat een film over de nissan skyline. En daar rijd iemand in een zwaar opgepokte skiline GTR 34 met een bloed gang over de ring heen. Is ook zijn 15.000ste ronde op de ring![]()
Ken hem jaquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:18 schreef Klonk het volgende:
Met dank aan Googleplexian voor het hosten![]()
BMW GTR3 op de ring
iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is dat nou weer voor bullshit? Dus er mag niet over de Ring gesproken worden? Als we het over de Ring in een ander topic gaan hebben is het ook niet goed want dan gaan we weer offtopic
fenk joe ferry muts!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:31 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen!
Zolang er gewoon ontopic gepost gaat worden no problem!
geen vreemd beleid iig!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Vreemd beleid hoor, maar goed.
errug kewl filmpje... het is een eer om 'm te hostenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:18 schreef Klonk het volgende:
Met dank aan Googleplexian voor het hosten![]()
BMW GTR3 op de ring
Ik begrijp het volkomen... een Fok-server is ook maar een server. Nu graag ontopicquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
geen vreemd beleid iig!
2 slowchats zijn meer dan genoeg voor PTA, staan we deze slowchat toe is het hek van de dam en krijgen we tig slowchats erbij! En dat is niet de bedoeling!
slowchat is een ook plek om slap te lullen waar je ook verder compleet offtopic kunt gaan.....een wat luchtiger topic waar het vaak vaker offtopic dan ontopic gaat!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is verschil tussen een SC en een normaal topic dan? Voor een subforum.
Coolquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:36 schreef Klonk het volgende:
Nog een leuke pagina, een rondje met de ringtaxi met de ringbabe Sabine
quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Klopt gedeeltelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemenAls ik het dus goed begrijp dan is de ring dus:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden.
quote:Marking the end of the R34 GT-R, is the 2002 Skyline Nur. The name stands for Nürburging, which hints at the car's racing pedigree.
Its the enigne sets the Nur apart from any other Skyline. It is based on the N1 racing unit which has a specifically prepared block, pistons and connecting rods. Unrestricted, the N1 engine will push 450 BHP. With a little tuning, the engine could far exceed that. To meet legal regulations, Nissan has restricted and rated the car to 280 BHP.
1000 of these specially prepared skylines will be offered, all of which have been pre-purchased. Good to see the last of the mighty R34's go out in style.
en nog een kleine toevoeging, er word nog wel degelijk geraced op de lange ring (nordschleife) o.a. een 24 uurs race voor toerwagens, deze race is tevens ook een van de leukste evenementen op de ring en een bezoekje meer dan waard.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemenAls ik het dus goed begrijp dan is de ring dus:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
Ja
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.Nee, het is een rondje, dus veel zul je er niet aan hebben om over de ring te rijden, mensen die de ring op gaan, doen dit puur voor de snelheidskick
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden. klopt
-Officieel niet omdat het dus voor de wet een openbare weg is. Maar in de praktijk dus wel. Moet er wel bij zeggen dat de grindbakken niets voorstellen op de meeste plaatsen..... als je van de baan afraakt raak je 9 vd 10 keer de vangrail... het is echt maar een paar meter gras.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden.
Er word anders steeds meer gecontroleerd op geluid. Vroeger zag je zo nooit... nu zie ik ze elke keer met die klote meters van ze staan. Vooral motoren moeten er aan geloven dit jaarquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:22 schreef Rietvaerder het volgende:
-Klopt. Er word echter wel gecontroleerd op geluid, je mag niet meer dan 95dB produceren, al word het nogal vaak door de vingers gezien.
En wij blazen alleen motoren op zullen we maar zeggenquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goedquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Zolang je met de auto gaatquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:11 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goed
Doe 't liever op de motorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:12 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Zolang je met de auto gaat
Nog meer niet te missen tips en eigenlijk alles wat je wilt weten (meer info over Nordschleiffe is er niet online)quote:First, don't contemplate a trip there unless you're happy with the risks. This is a dangerous road, and serious accidents are an everyday occurence. The Ring is especially dangerous for bikers, and I strongly recommend that bikers drive the Ring in a car first. See my warning page for more details of the risks.
One of the frequent accidents -
this one happened 15 feet in front of me ...
Make sure you have personal accident insurance. In particular, two-wheelers should ensure that their personal accident cover doesn't exclude motorcycling (many policies exclude motorcycles over 125cc).
Check that your vehicle insurance offers fully-comprehensive cover on mainland Europe: some policies revert to bare minimum legal cover when outside the UK. Note in particular that cover for driving/riding other peoples' vehicles is normally valid only in the UK, so you will probably not be insured for taking someone else's car or bike out for a lap. If you want to do this, you will usually have to add the other vehicle to your policy as a 'temporary additional vehicle'. It is probably better to state that you want this in order to share the driving rather than because you want to thrash your mate's wheels around a track ...
Arrange cover for European vehicle recovery, either through your normal annual policy or via a separate policy, but note that AA 5 Star is not suitable as it specifically excludes the Ring. If you don't, and you have a crash or breakdown while out there, you will be facing a very large bill indeed for bringing it back to the UK.
Think about your own ability to deal with an accident: first-aid training is highly recommended.
Be sure your vehicle is road-legal. There is also a noise-limit of 95dB(A), so don't go there with a noisy can unless you have a quiet one with you and know how to reset the car/bike for the legal can. If you can't avoid exceeding the noise-limit, then make sure you bimble through the barriers and keep your revs low until you are past the bridge - many people get noise-tested because they rev their engine in the car-park or go haring off from the start.
They do noise-test vehicles and refuse admission if you fail
quote:It has very occasionally been known for the sun to disappear at the Ring and a drop or two of rain to appear. Or fog. Or snow. Or hail. Or all four at the same time.
One rainy day in May, I managed to grab a ride in the Ringtaxi with Sabine and asked her to talk us through the wet line. These notes were made the next morning, so should be viewed as tentative until I eventually remember to check them with her.
Hocheichen: Go all the way around the outside of the bend. The are two different strips of tarmac in this bend, and the outer one has more grip. The classic wet crash here is to take the normal line, lose the back on the slippy inner band of tarmac, have the back grip again when it reaches the outer tarmac, pendulum round into the left-hander and then either hit the armco on the outside, or the inside, or outside then inside. The latter approach seems quite popular.
Aremburg: All the way around the outside
Adenaur-Forst: This has new tarmac from midway into the first right-hander. The wet line is thus to take advantage of this. After the left-hand exit from Fuchsrohre, stay to the left as usual for the first right-hander, but instead of taking the normal turn-in, continue in a straight line until you are on the new tarmac and then turn-in hard. Despite the much tighter turn-in, the grip on the new tarmac is so much better, it's a safer line.
Bergwerk: All the way around the outside
Mutkurve: Later and slower turn-in to give more margin for error in case of a slide
Brunnchen 1: Towards the outside to avoid the bump and for better grip
Brunnchen 2: Towards the outside to give a gentler angle onto the slippy tarmac on the outside
Pflanzgarten 1: All the way around the outside on entry, then coming in somewhat to avoid the crud at the edge of the track
Pflantzgarten 2: Stay to the right before the jump to avoid the usual struggle to get back to the left, then work your way back to the left on the way down the hill
Net andersomquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:45 schreef Roadster het volgende:
(heb je eigenlijk 50 ronden ervaring en honderden video's bekijken voor nodig).
dan kan je beter met een simulator rijdenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Aan video's bekijken heb je weinig tot niets.... oke, je weet ongeveer wanneer een bocht gaat komen maar meer ook niet. Je kan er namelijk niet van afzien hoe hard je een bocht kan nemen, hoe steil ie is of waar de hobbels/kuilen liggen..
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:54 schreef Draz het volgende:
16-19 sept. ben ik er samen met jackson en meer.
Te herkennen aan een zilvergrijze Honda Prelude 2.2VTi. Rijdt er maar 1 Nederlandse van rond als het goed is
een pc spelletje is heel wat anders dan een echte simulator hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:25 schreef Five_Aces het volgende:
Mja simulator schiet je niet veel mee op denk ik... Ik deed in een PC spelletje 7:29 met M3 GTR, maar als je er voor het eerst in het echt rijd is het geen vergelijk. Gaat zo snel voorbij dat je denkt dat je binnen 2 min alweer op de finish bent.
17 sep staat weer een weekend op het programma btw
dat snap ik, maar een echte simulator is zoveel gaver dan een pc spelletjequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dan nog geeft het nog niet het gevoel wat je in het echt hebt
ja, je word aan het einde van het rondje weer de parkeerplaats opgestuurd en dan mag je na betaling van een handje vol euro's aan de andere kant weer via de slagbomen het circuit op.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:26 schreef Fwnk het volgende:
moet je voor elke ronde opnieuw betalen?
Einzelkarten Nordschleife 2005quote:
ehhh ... Klant van me heeft deze staan:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dan nog geeft het nog niet het gevoel wat je in het echt hebt
Het is een Autobahn ... lijkt me nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mag je ook met brommers op de Nbring?
Dan ben ik er ook een lang weekend met vrienden!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:25 schreef Five_Aces het volgende:
17 sep staat weer een weekend op het programma btw
Ik dacht dat het een circuit was, is het nu in eens een autobahn, waarom moet je ervoor betalen dan?quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het is een Autobahn ... lijkt me niet
nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mag je ook met brommers op de Nbring?
Volgens mij moet het minimaal 60 lopen. Dus je 80CC kan je er ook wel over rammen of je opgevoerde brommer als het alleen aan die restrictie ligtquote:Op zondag 28 augustus 2005 11:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee.
125 cc is volgens mij het minimale, het zal wat zijn zeg...
Officieel gezien is het een Tolweg. Vandaar het entreekaartje. Maar eigenlijk is het gewoon een oud circuitquote:Op zondag 28 augustus 2005 11:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een circuit was, is het nu in eens een autobahn, waarom moet je ervoor betalen dan?
ben jij junkiesietze?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mag je ook met brommers op de Nbring?
Dat zeg ikquote:Op woensdag 31 augustus 2005 04:20 schreef Klonk het volgende:
heilig nijlpaard, dat rondje had ik niet overleefd zonder dat m'n eten weer naar buiten kwam.....
OK... Ik zet bij deze een 1 tegen 10 weddenschap in. Neem die auto en rijd dezelfde tijd + 1 minuut en ik betaal je dus 10 keer je inzet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die PorscheMaar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
TERINGquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
quote:Op donderdag 1 september 2005 02:51 schreef StefanP het volgende:
http://www.s14.ctmnet.de/0003/0003.htm
En in kleur en wat meer detail:
http://www.bmw.com/generi(...)mwm_nordschleife.pdf
Best interessant
Zijn meerdere filmpjes van deze ronde. Ook vanuit helicopter enzo... man doet erg leuk werk op de ringquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Gele Koni's "fatsoenlijke circuit dempers"quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:28 schreef PNG het volgende:
Check camber stabstang verkorte gele verstelbare Koni Assie, laag = relatief, Frans 8V Deltaake als zusje:
[afbeelding]
http://www.aemaeth.nl/xox.mpg
Trouwens wel leuk, zit een ex GSi rijder bij, die Koni's heeft besteld voor zijn Golf IV TDi, hoopt dattie ze zondag heeft, is wel geniaal zoiets vind ik dan weer, hele wereld met plastic troep en slappe zwets, en dan iemand met TDItje en fatsoenlijke circuit dempers. Humor man.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:57 schreef Googolplexian het volgende:
Wel veeeeel beter dan standaard dempers maar ze horen net zo goed op het circuit thuis als die Astra
Definieer circuitauto.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:23 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Astra's zijn anders in de basis echt niet zo heel erg slechte circuitauto's hoor.
Check subframe (is er niet meer):quote:
Dus als ik een Suzuki Alto volgooi met dat spul is het ook een circuit-auto...quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:42 schreef PNG het volgende:
[..]
Check subframe (is er niet meer):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De buitenkant wel. De rest is FIA goedgekeurd voor races (rolkooi, tank-installatie, sleepogen, verlichting, ruiten, etc). Met een (geloof ik) hybride motor is dat ding rete-licht en bloedsnel.quote:
De eerste fok!kers?quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:14 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En zijn de eerste fokkers al naar de Nordschliefe geweest?
dat stukje bij 45sec, ziek, die komt zeker met (minstens?) 1 wiel los, ik zou 'm knijpen als ik bij hem in de auto zou zittenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:06 schreef jackson het volgende:
[..]
De eerste fok!kers?
Ik kom er al bijna 5 jaar...
Ben er dit jaar 2 keer geweest en er komt nog een lang weekend aan
Het topic is dan ook pas 2 weken oud.....quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Oke, maar ik lees in dit topic nooit verslagen met foto's enzo.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:19 schreef Party_P het volgende:
[..]
knip-
Oude 911jes zijn heel listig. Hoeveel pk zou dat ding hebben?
quote:The use of lighter materials such as aluminium for doors and bonnet knocks a full 200 kg off the Carrera´s body weight. In 1987 the CTR faced the sports car establishment at the Volkswagen test track, Ehra-Lessien. The Formula One World Champion Phil Hill and the Le Mans winner Paul Frère set up a top speed of 339.9 km/h, thus making the RUF CTR the fastest production automobile. One year later Bernd Ostmann reached 342 kph at the Nardo track in Italy.
Ik heb er tijden geleden al eens een topic over geopent volgens mij. Toen was er niet echt interresse geloof ikquote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Oke, maar ik lees in dit topic nooit verslagen met foto's enzo.
Ja daarom en op 8200RPM hebben ze er ookal zat over te melden. Daar zitten de echte freaks toch al dus dan heeft het hier weinig zin hehquote:Op zondag 4 september 2005 20:26 schreef Don_Tom het volgende:
Voor hele verslagen kun je natuurlijk ook altijd kijken op nurburgring.nl
Dit staat dus niet op het filmpje maar ik vond het wel een vermelden waard.quote:At Eiskurve the g-forces became too much for my camera mount, and it fell off. So the last couple of minutes are a bit shaky. On the final corner, Galgenkopf, I pointed the camera at Sabine and said "Sabine at work" to which she removed one hand from the steering wheel, started whistling and looking really bored, and steered the car round the corner at approx 120 mph/200 kmh with two fingers, and with all four tyres squealing. How we laughed!
Jørund overtaking the Ring Taxi Only one single thing overtook us on the entire lap. On the exit of Ex-Mühle, Jørund Seim overtook us on one wheel, all beautifully controlled. I watched him in the side mirror as he came up behind us, and he was on one wheel a lot longer than you see on the video. He pulled another wheelie after Bergwerk, but the camera angle and distance don't show this very well. This was his style. There are a few fleeting glimpses of him on the way up Kesselchen. For those that know him, and of his outstanding talent, there is no doubt he was taking it easy by his standards, and he was just out having some fun.
Tragically, just a few hours after this video was taken, Jørund had an accident on the circuit, caused by an earlier oil spill. He died the following morning.
Het filmpje van de 956C is een aanrader. Deze auto heeft ook nog steeds het baanrecord.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef Klonk het volgende:
na ff zoeken kwam ik dit tegen:
Porsche 996 GTR2 On Nordschleife
http://www.fastdrive.org/download.php?view.613
Lotus Exige on Nurburgring
http://www.fastdrive.org/download.php?view.24
PORSCHE 965C ON NURBRUGRING
http://www.fastdrive.org/download.php?view.258
Juist niet, hij bestuurd deze auto met zijn grote teen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef Klonk het volgende:
dat ding lijkt permanent iets anders te willen doen dan de bestuurder.....
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die PorscheMaar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:02 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..
Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn..
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).
Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer.
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me welquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:27 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.
Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft..![]()
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Een 911 gaat niet traag een bocht door..quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
quote:
Deze quote wekte bij mij de suggestie dat hij een auto die hard rechtdoor gaat leuker is dan een auto die hard een bocht door kanquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
Dat filmpje is precies versnelt ? Hoe die kerel zen hoofd draait, zit die aan de speed ofzow ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Word gedaan als er reden toe is... Als er een man of wat onderuit gaan over een oliespoor komt er wel degelijk polizei bij of als de rijder zelf constateerd dat er olie lag.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd?
De belevenis is idd belangrijk, maar naar gelang van tijd wil je toch die rondjes sneller gaan rijden. Gelijke tijden rijden = achteruit gang imhoquote:Op woensdag 7 september 2005 18:39 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisMaar inderdaad, lijkt me enerzijds supervet om er eens uit mn dak te gaan maar als ik dan weer zie dat er ook van dit soort lui rijden...
Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch.
Audi a4 avant tdi 115pk chipped @ 135pk, met sportonderstel.quote:
Achja... ze zijn ook niet happig op videobeelden terwijl ik die wel kan waarderen. Voor de rest waren het wel dikke foto'squote:Op vrijdag 9 september 2005 20:40 schreef Draz het volgende:
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op...
Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien
Het was erg druk op de parking vanwege de scuderia hanseat, echter deze foto's zijn na 6 uur genomen toen de scuderisten weg waren en het een stuk rustiger was. Geen kraam gezien trouwens.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:55 schreef Five_Aces het volgende:
Hm niet druk op de parking. Stond de kraam met bradwurst er nog wel?
Ze hoeven geen 7 doden per jaar te verdoezelen, aangezien die er niet zijn......quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:55 schreef PNG het volgende:
kVind het beetje hypocriet eigenlijk. Niet van jouw hoor.
Hoe gaan we die 7 doden ofzo per jaar verdoezelen dan.
Bovendien lijkt het me een goede waarschuwing, doe niet gek op de ring. Ik heb laatste keer echt 2 ongelukken per rondje gezien. Kweenie hoor. En ze zijn bijna allemaal eenzijdig. Als je op nurburgring.nl vraagt, hoeveel ongelukken gebeuren er nu, dan is het enige antwoord "dat is niet van belang, laten we kijken wie er plezier heeft".
kVind dat toch wel iets om bij stil te staan eigenlijk af en toe. Betekend dus dat er een heleboel mensen de ring op gaan type "nu ga ik eens rondje knallen" en/of iig veel gekker doen dan op de openbare weg/boven hun eigen kunnen rijden, terwijl ieder die er geweest is weet dat die baan omhoog, omlaag, links, rechts gaat en dat als je een beetje normaal doet, er niets aan de hand is. kVind dat beetje voorlichting ergens zelfs.
Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten wordenquote:Op maandag 19 september 2005 14:08 schreef daNpy het volgende:
Ik heb steeds meer zin om weer te gaan.
We moeten de auto van Patje sowieso nog een keer aftesten daar. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel enkele keren gebeuren
Me tooquote:Op maandag 19 september 2005 14:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten worden![]()
Hier ook een GTR Addictquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Topique maar weer eens aanzwengelen!
Sinds een tijdje ben ik beetje verslaafd geraakt aan het spelletje GTR FIA racing. Het is best lastig/ realistisch echt gewoon een goed racespel voor de pc! En kwam vanmiddag een uitbreiding tegen met de Norschleife. Dus voor iedereen die ook alvast eens het circuit wil verkennen? Ook ben ik wel benieuwd hoe realistisch de NS is in dit spel? Heb nu een paar rondjes gereden maar het blijft best lastig, ook met die hoge curbs en hoogteverschillen.
Je zult het spel wel moeten kopen, () Voor de update even googlen naar GTR + The mother + Nordschleife.
Hhhm, is een kwestie van smaak. Feit is wel dat de physics engine van GTR gewoon heel erg goed word neergezet en dat ik met GT4 ervaar dat het op sommige punten niet helemaal goed zit. Bij voorbeeld erg oncontroleerbaar bij overstuur. Zodra je probeert te corrigeren, dan sta je alweer verkeerd om op de baan en ik weet hoe een auto moet reageren als je corrigeert bij overstuur, ik doe veel driften nl. GTR is voor mij echt een topper. Binnenkort ook GT-Legends, welke ook een versie van de Nordschleife zal bevatten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:00 schreef Don_Tom het volgende:
heb hem zelf ook al een tijdje en ik moet zeggen dat ik gt4 een stuk beter vindt. Helaas alleen verkrijgbaar op ps2.
Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic.quote:Op maandag 19 september 2005 15:46 schreef Tjabbo het volgende:
Voor spelletjes hebben we een ander forum en dit is geen slowchattopic.
Graag ontopic houden.
Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic.quote:Op maandag 19 september 2005 15:51 schreef GSi het volgende:
[..]
Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic.
Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spelquote:Op maandag 19 september 2005 15:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic.
GTR is een spel en daarvoor kan je in de betreffende fora terecht. Aan 2 slowchattopics in pta hebben we meer dan genoeg. En daar gaat dit al snel op lijken als we ook al mods voor spellen gaan posten met de vraag 'speel je ook online' erbij.
Hee zo bedoelde ik mijn posts over GTR niet, het was meer als tip voor mensen die het circuit willen leren kennen, of zoals mij geen mogelijkheid hebben om ergens binnen kort voor het echhie de NS op te gaan. Plus dat ik graag eens van iemand zou willen horen hoe realischtisch kwa lengte, hoogte verschillen, bochtenwerk dit circuit is. Omdat ik ooit weleens richting NS wil en me met zo iets een beetje kan voorbereiden hoe&wat?!quote:Op maandag 19 september 2005 16:14 schreef GSi het volgende:
[..]
Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spel![]()
![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 21:34 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Het is mijn bedoeling om zondag naar de Nordschleife te rijden. Ik heb tijdelijk een leuke auto ter beschikking.
het is al gezegd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zeg ik het of doet iemand anders het![]()
Me 2quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:50 schreef Googolplexian het volgende:
zondag?
F1 Sao Paolo en A1GP race 1
Deze boy zit aan de buis gekluisterd komende zondag.
Fotookes:quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:22 schreef jackson het volgende:
Ben een heel weekend geweest... leuk detail dat even de cannonball langskwam op zaterdag. En de Torpedo Run kwam ook nog even langs een paar uur later. Kwa auto's het extreemste weekend ooit voor mij
Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden. Heb jullie ook wel zien lopen denk ik. Apart heh die Mosler! Zijn er maar 2 van gemaakt... erg vet!quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
"Vooral het lage blauwe gevaarte trok veel aandacht. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets op de Ring heb zien rijden."quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:08 schreef jackson het volgende:
[..]
Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden. Heb jullie ook wel zien lopen denk ik. Apart heh die Mosler! Zijn er maar 2 van gemaakt... erg vet!
[edit: ik lees het verslag vanavond even helemaal door]
Ik ga in Oldenzaal mee doen met de kart race.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:50 schreef Googolplexian het volgende:
zondag?
F1 Sao Paolo en A1GP race 1
Deze boy zit aan de buis gekluisterd komende zondag.
Is verslagje van 205 Paskal. Die hierboven met de audi en 356 replica had met hem meegereden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:08 schreef jackson het volgende:
[..]
Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden.
Klopt, was erg gaaf om een keertje met een ervaren ringer als paskal mee te rijden!quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:16 schreef PNG het volgende:
[..]
Is verslagje van 205 Paskal. Die hierboven met de audi en 356 replica had met hem meegereden.
Heeft die rode 205GTi een S16blok? En heeft de eigenaar ook een Porsche?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
Extreme auto jaquote:Op woensdag 21 september 2005 10:33 schreef Rainboww het volgende:
[afbeelding]
deze heb ik op 31 Augustus gemaakt, Maserati MC12![]()
Zijn er maar 50 van wereldwijd!
hij kost dan ook 600.000 euro
quote:Heeft die rode 205GTi een S16blok? En heeft de eigenaar ook een Porsche?
Joh! Je meent het!quote:Op woensdag 21 september 2005 23:33 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Lijkt best veel op een Enzo FXX zo![]()
Heb nederlandse zakenmensen gesproken die afgelopen maandag met die kerel zijn meegereden. Kerel knalt maar op 80% ofzo en dan al onder de 8min rijden. Erg netjes. Hij gaat dit jaar nog een nieuw record proberen te zettenquote:Op woensdag 21 september 2005 17:56 schreef FlowDesign het volgende:
Ronderecord anyone?
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 september 2005 13:12 schreef Five_Aces het volgende:
Dat verdoezelen doen ze heel makkelijk:
Doden die er vallen worden met de helicopter naar Koblenz gevlogen en daar dood verklaard. Officieel vallen ze dus niet op de Nordschleiffe. Onofficieel schijnen het er +/- 15 per jaar te zijn.
waarom nam je die buitenom?quote:Op maandag 19 september 2005 16:38 schreef Five_Aces het volgende:
Plaatje van mezelf op inet gevonden:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 21 september 2005 08:53 schreef Tjabbo het volgende:
Onthouden we ons van slowchat mensen?
Het gaat nu netzo mooi met foto's, filmpjes en info.
Tjabbo. Hoezo offtopic? Ga ff je eigen topics verpesten ofzoquote:Op woensdag 21 september 2005 18:00 schreef FlowDesign het volgende:
offtopic
Slecht lezende users ookquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:10 schreef FlowDesign het volgende:
Overijverige modjes zijn irritant
Dit is géén slowchat. Dat was duidelijk gemaakt in het begin van dit topic.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:05 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
[..]
Tjabbo. Hoezo offtopic? Ga ff je eigen topics verpesten ofzo
Het is S-L-O-W-C-H-A-T weet je wel?
Nee, niet geplanned. Weet niet of er een officieële AutoFans meeting komt waarbij we naar de Ring gaan (sowieso al 1 "grote" vakantie) maar ik ga zelf wel natuurlijk, en een aantal AF leden met mijquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:11 schreef FlowDesign het volgende:
danPy, is er al een nieuwe Autofans.nl Nurburgring meeting gepland?
linkerkant, rechterkant??? ik hobbel gewoon helemaal als ik erdoor rij, met mijn motorquote:Op donderdag 22 september 2005 19:09 schreef daNpy het volgende:
Zowel bij buitenom rijden als binnendoor rijden hobbelt de rechterkant van de auto enorm, en de linkerkant niet. Toeval dat bij beide "weghelften" de rechterkant een zooi is?
Is anderhalve maand geleden door een EDO Porsche aan flarden gereden. ff van nurburgring.nl gejat:quote:Op woensdag 21 september 2005 17:56 schreef FlowDesign het volgende:
Ronderecord anyone?
[afbeelding]
Daar ga je toch de mist in min of meer. 1 de body is totaal anders dan die van de Enzo. Daar bij komt dat de motor ook vrij anders is en ook nog eens computer vrij is. Alles moet de bestuurder zelf doen. Dit betekent dat de rijder als hij ECHT goed kan rijden betere tijden kan neer zetten op een baan. Echter is dat minimaal. Een iets wat slechtere bestuurder kan een net zo goeie tijd neer zetten in een Ferrari omdat hij geholpen word door de auto. Echter met alles uit gezet in de Enzo is deze sneller dan de MC12quote:Op donderdag 22 september 2005 01:54 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Joh! Je meent het!
Het is ook in feite een Enzo, Maserati is van Ferrari (Lees: FIAT) en ze hebben eigenlijk alleen maar een ander carbonkapje er overheen getrokken
Is idd de NS, in het filmpje rijdt hij (ongeveer) van pflanzgarten totaan tiergarten.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:24 schreef Chokeme het volgende:
http://www.stuntcook.com/index.php?i=10898 Een stukje NS volgens mij, weet het niet zeker maar als je die hoogteverschillen ziet..
Gereden in een Lotus Exige
Wij hebben die kerel erover gesproken... die erin rijdt, en die eveneens de importeur van donkervoort is in Duitsland. Hij zou het idd opnieuw proberen in November vertelde hij.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:10 schreef allsystemshalt het volgende:
Donkervoort opnieuw recordhouder Nordschleife
14 november 2005 ·
[afbeelding]
*O*![]()
![]()
Vorig jaar pakte Donkervoort het ronderecord op de Nordschleife van de Nurburgring.
Tot die tijd was de Porsche Carrera GT de snelste. Inmiddels had Porsche het record weer teruggepakt.
Tot vorige week zondag…
Donkervoor heeft sinds zondag 6 november het ronderecord op de Nordschleife weer in handen.
Vorig jaar zetten de Nederlanders een tijd neer die veertien seconden sneller was dan die van de nummer 2: de Porsche Carrera GT.
Inmiddels had Porsche met een FIA GT geprepareerde 996 GT2R het record met 7.15,63 minuten weer scherper gezet.
Sinds vorige week zondag is het record met 7,14.89 minuten weer in handen van Donkervoort.
Voor het record komen alleen auto´s in aanmerking die voldoen aan alle eisen die de Duitse TÜV stelt.
Zo moet de auto voldoen aan emissie-eisen en moeten straatbanden worden gemonteerd. De Donkervoort waarmee dit jaar is geracet,
is vrijwel identiek aan de auto van vorig jaar.
Alleen de wielophanging en schokdempers zijn licht gewijzigd.
Daarmee is de auto uit Lelystad bijna drie seconden sneller dan de recordauto van 2004.
Tijdens de recordpoging was een afgebroken rechter cycle wing het enige smetje.
Dat remde af waardoor de topsnelheid niet boven de 259 km/u kwam.
Vorig jaar is ter ere van de recordpoging de D8 270 RS ontwikkeld.
Daar zijn 25 exemplaren van gebouwd. In vijf maanden tijd was de hele productie uitverkocht.![]()
![]()
![]()
![]()
Michael Vergers is trouwens een Nederlanderquote:Op zondag 27 november 2005 07:05 schreef multatuli het volgende:
"One the world’s most prestigious production car records was obliterated yesterday (28/9/05) by Michael Vergers in Radical’s extraordinary SR8. In road legal trim and riding on Dunlop Direnza tyres he lapped the infamous 13-mile Nordschleife circuit in just 6 minutes 55 seconds, knocking a massive 20 seconds off the previous best!"
Is dat plots niet meer geldig???
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.quote:Op zondag 27 november 2005 13:32 schreef jackson het volgende:
Eerst even beter in verdiepen dus. Ze rijden er ook met M3 GTR enzo rond maar die ronden tellen ook niet mee. Het moet aan speciale eisen voldoen zoals je ziet
Ik kom er al jarenquote:Op zondag 27 november 2005 16:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
Wel grappig... zat net een 5th Gear aflevering op Discovery te kijken (bij de presentatie van Gran Turismo 4 ofzo) waarbij Tiff Needel GT4 test
Hij was zeer onder de indruk over het realisme van het spel. Maar nu het volgende:
De makers van het spel zeggen dat er NERGENS op de simulatie van de Nürburgring meer dan 15 mm verschil zit dan in de realiteitMooi stukje erbij hoe ze metingen namen enzo.
Het is natuurlijk maar een claim maar zelfs Tiff was zeer onder de indruk van, onder andere, LaSarthe waar hij zelf ook LeMans heeft gereden.
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
Ligt dat dan aanquote:Op woensdag 14 december 2005 23:30 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.
Bij een spel mis je sowiso de feeling van het autorijden, maar verder lijkt het bij mij gewoon niet overal hetzelfde te zijn, qua scherpte van bochten en afstand hiertussen. Of het aan mij ligt of aan het spel weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen.quote:Op donderdag 15 december 2005 02:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ligt dat dan aan
- hoe het spel de auto's simuleert;
- dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is;
- een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc);
- dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff)
- iets anders
?
ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden.
Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik.
Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür)
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:31 schreef r8ality het volgende:
Dit topic moet weer eens omhoog, het is tenslotte de mooiste baan van Europa.
Gaat er nog iemand heen toevallig?
Mooi verslagen zijn dit altijd om te lezen.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.
Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan): http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htm
[..]
Wat me vooral opviel als verschil tussen GT4 en int echie (ik heb irl alleen meegereden en niet gestuurd) is dat je je enorm verkijkt op het effect van hoogte verschilquote:Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?![]()
Dus wat je daar gaat doet weet ik niet?
Als ik ga, ga ik met mijn zwager. En zijn tips zijn vooral rustig aandoen, als het kan eerst een paar keer met iemand anders meerijden en de eerste (paar) keer dat je zelf rijdt een ervaren persoon meenemen zodat die instructies kan geven.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Wij zijn een BMW E30 aan het preparen qua " voorbereiding". Hij word dus helemaal circuit-klaar gemaakt.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Succes.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:04 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat.
Dit is echter pas in november bekend gemaakt.
Ik ben er zeker een aantal malen te vinden op de Ring dit jaar. Nu het weer beter gaat worden krijg ik er echt zin in. Geen idee wanneer het precies zal worden maar eind April denk ik ofzo.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Kende jullie deze al?
http://www.rietvaerder.nl/ringcam/
Het begint weer te komen jongens!
De openingstijden van 2006 zijn al (een tijdje weer) bekend!
http://www.ghbiker.de/nue(...)_offen_alle2006.html
Ik ga in mei weer, dat staat vast iig. En dan vast nog wel een paar dagen van de zomer....
En jullie?
Vraag nou niet van die pijnlijke dingenquote:
Whehe... omdat ie van mij isquote:Op maandag 27 maart 2006 17:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom gaat die 440 niet de Ring op?
Verder allemaal een beetje, uh, gaap-auto's of niet?
Oh, toch nog aardig dan.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:24 schreef jackson het volgende:
[..]
Whehe... omdat ie van mij is
Nou goed die VTEC en die BMW zijn leuke speeltjes. Lopen toch 240 en zitten rond de 7.5 op de 100 zo uit mijn hoofd. En waar rij jij mee ?!
Even een n00b vraag: hoe werkt dat eigenlijk met die openingstijden? Die genoemde tijden, geldt dat voor het Toeristenfahren? Hoe komt het dat je op de meeste dagen alleen ´s avonds kunt rijden?quote:Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Het begint weer te komen jongens!
De openingstijden van 2006 zijn al (een tijdje weer) bekend!
http://www.ghbiker.de/nue(...)_offen_alle2006.html
Ik ga in mei weer, dat staat vast iig. En dan vast nog wel een paar dagen van de zomer....
En jullie?
Inderdaad wat de persoon onder jou al zei: overdag word de Ring vaak gebruikt door autofabrikanten of andere race teams/cups...quote:Op maandag 27 maart 2006 19:36 schreef mbvt het volgende:
[..]
Even een n00b vraag: hoe werkt dat eigenlijk met die openingstijden? Die genoemde tijden, geldt dat voor het Toeristenfahren? Hoe komt het dat je op de meeste dagen alleen ´s avonds kunt rijden?
TIA![]()
- Je hoofd zit scheef.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Oh, toch nog aardig dan.
Ik rijd met:
[afbeelding]
nog maar 1 maandje en dan is het ook ringen voor mijquote:Op woensdag 29 maart 2006 07:59 schreef worldpimber het volgende:
Tof topic
Ik ga ook naar De Ring dit jaar, maar dats vanzelfsprekend natuurlijk25 rondenkaart, exacte week nog niet bekend.
[..]
- Je hoofd zit scheef.
- Je had toch een GaySR gekocht?
Post ff picca in volgende topic van je CBR, kunnen we je herkennenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:13 schreef Mercy_symbol het volgende:
nog maar 1 maandje en dan is het ook ringen voor mij![]()
nu maar hopen dat het mooi weer is![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:25 schreef hicham het volgende:
Ben er ook zeker van plan een keer te klapperboemen(<-- dat is dus niet crashen
)
OPM ook wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |