Juist niet, hij bestuurd deze auto met zijn grote teen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef Klonk het volgende:
dat ding lijkt permanent iets anders te willen doen dan de bestuurder.....
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die PorscheMaar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:02 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..
Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn..
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).
Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer.
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me welquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:27 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.
Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft..![]()
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Een 911 gaat niet traag een bocht door..quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
quote:
Deze quote wekte bij mij de suggestie dat hij een auto die hard rechtdoor gaat leuker is dan een auto die hard een bocht door kanquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
Dat filmpje is precies versnelt ? Hoe die kerel zen hoofd draait, zit die aan de speed ofzow ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Word gedaan als er reden toe is... Als er een man of wat onderuit gaan over een oliespoor komt er wel degelijk polizei bij of als de rijder zelf constateerd dat er olie lag.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd?
De belevenis is idd belangrijk, maar naar gelang van tijd wil je toch die rondjes sneller gaan rijden. Gelijke tijden rijden = achteruit gang imhoquote:Op woensdag 7 september 2005 18:39 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisMaar inderdaad, lijkt me enerzijds supervet om er eens uit mn dak te gaan maar als ik dan weer zie dat er ook van dit soort lui rijden...
Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch.
Audi a4 avant tdi 115pk chipped @ 135pk, met sportonderstel.quote:
Achja... ze zijn ook niet happig op videobeelden terwijl ik die wel kan waarderen. Voor de rest waren het wel dikke foto'squote:Op vrijdag 9 september 2005 20:40 schreef Draz het volgende:
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op...
Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien
Het was erg druk op de parking vanwege de scuderia hanseat, echter deze foto's zijn na 6 uur genomen toen de scuderisten weg waren en het een stuk rustiger was. Geen kraam gezien trouwens.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:55 schreef Five_Aces het volgende:
Hm niet druk op de parking. Stond de kraam met bradwurst er nog wel?
Ze hoeven geen 7 doden per jaar te verdoezelen, aangezien die er niet zijn......quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:55 schreef PNG het volgende:
kVind het beetje hypocriet eigenlijk. Niet van jouw hoor.
Hoe gaan we die 7 doden ofzo per jaar verdoezelen dan.
Bovendien lijkt het me een goede waarschuwing, doe niet gek op de ring. Ik heb laatste keer echt 2 ongelukken per rondje gezien. Kweenie hoor. En ze zijn bijna allemaal eenzijdig. Als je op nurburgring.nl vraagt, hoeveel ongelukken gebeuren er nu, dan is het enige antwoord "dat is niet van belang, laten we kijken wie er plezier heeft".
kVind dat toch wel iets om bij stil te staan eigenlijk af en toe. Betekend dus dat er een heleboel mensen de ring op gaan type "nu ga ik eens rondje knallen" en/of iig veel gekker doen dan op de openbare weg/boven hun eigen kunnen rijden, terwijl ieder die er geweest is weet dat die baan omhoog, omlaag, links, rechts gaat en dat als je een beetje normaal doet, er niets aan de hand is. kVind dat beetje voorlichting ergens zelfs.
Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten wordenquote:Op maandag 19 september 2005 14:08 schreef daNpy het volgende:
Ik heb steeds meer zin om weer te gaan.
We moeten de auto van Patje sowieso nog een keer aftesten daar. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel enkele keren gebeuren
Me tooquote:Op maandag 19 september 2005 14:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten worden![]()
Hier ook een GTR Addictquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Topique maar weer eens aanzwengelen!
Sinds een tijdje ben ik beetje verslaafd geraakt aan het spelletje GTR FIA racing. Het is best lastig/ realistisch echt gewoon een goed racespel voor de pc! En kwam vanmiddag een uitbreiding tegen met de Norschleife. Dus voor iedereen die ook alvast eens het circuit wil verkennen? Ook ben ik wel benieuwd hoe realistisch de NS is in dit spel? Heb nu een paar rondjes gereden maar het blijft best lastig, ook met die hoge curbs en hoogteverschillen.
Je zult het spel wel moeten kopen, () Voor de update even googlen naar GTR + The mother + Nordschleife.
Hhhm, is een kwestie van smaak. Feit is wel dat de physics engine van GTR gewoon heel erg goed word neergezet en dat ik met GT4 ervaar dat het op sommige punten niet helemaal goed zit. Bij voorbeeld erg oncontroleerbaar bij overstuur. Zodra je probeert te corrigeren, dan sta je alweer verkeerd om op de baan en ik weet hoe een auto moet reageren als je corrigeert bij overstuur, ik doe veel driften nl. GTR is voor mij echt een topper. Binnenkort ook GT-Legends, welke ook een versie van de Nordschleife zal bevatten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:00 schreef Don_Tom het volgende:
heb hem zelf ook al een tijdje en ik moet zeggen dat ik gt4 een stuk beter vindt. Helaas alleen verkrijgbaar op ps2.
Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic.quote:Op maandag 19 september 2005 15:46 schreef Tjabbo het volgende:
Voor spelletjes hebben we een ander forum en dit is geen slowchattopic.
Graag ontopic houden.
Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic.quote:Op maandag 19 september 2005 15:51 schreef GSi het volgende:
[..]
Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic.
Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spelquote:Op maandag 19 september 2005 15:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic.
GTR is een spel en daarvoor kan je in de betreffende fora terecht. Aan 2 slowchattopics in pta hebben we meer dan genoeg. En daar gaat dit al snel op lijken als we ook al mods voor spellen gaan posten met de vraag 'speel je ook online' erbij.
Hee zo bedoelde ik mijn posts over GTR niet, het was meer als tip voor mensen die het circuit willen leren kennen, of zoals mij geen mogelijkheid hebben om ergens binnen kort voor het echhie de NS op te gaan. Plus dat ik graag eens van iemand zou willen horen hoe realischtisch kwa lengte, hoogte verschillen, bochtenwerk dit circuit is. Omdat ik ooit weleens richting NS wil en me met zo iets een beetje kan voorbereiden hoe&wat?!quote:Op maandag 19 september 2005 16:14 schreef GSi het volgende:
[..]
Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spel![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |