Me 2quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:50 schreef Googolplexian het volgende:
zondag?
F1 Sao Paolo en A1GP race 1
Deze boy zit aan de buis gekluisterd komende zondag.
Fotookes:quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:22 schreef jackson het volgende:
Ben een heel weekend geweest... leuk detail dat even de cannonball langskwam op zaterdag. En de Torpedo Run kwam ook nog even langs een paar uur later. Kwa auto's het extreemste weekend ooit voor mij
Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden. Heb jullie ook wel zien lopen denk ik. Apart heh die Mosler! Zijn er maar 2 van gemaakt... erg vet!quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
"Vooral het lage blauwe gevaarte trok veel aandacht. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets op de Ring heb zien rijden."quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:08 schreef jackson het volgende:
[..]
Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden. Heb jullie ook wel zien lopen denk ik. Apart heh die Mosler! Zijn er maar 2 van gemaakt... erg vet!
[edit: ik lees het verslag vanavond even helemaal door]
Ik ga in Oldenzaal mee doen met de kart race.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:50 schreef Googolplexian het volgende:
zondag?
F1 Sao Paolo en A1GP race 1
Deze boy zit aan de buis gekluisterd komende zondag.
Is verslagje van 205 Paskal. Die hierboven met de audi en 356 replica had met hem meegereden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:08 schreef jackson het volgende:
[..]
Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden.
Klopt, was erg gaaf om een keertje met een ervaren ringer als paskal mee te rijden!quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:16 schreef PNG het volgende:
[..]
Is verslagje van 205 Paskal. Die hierboven met de audi en 356 replica had met hem meegereden.
Heeft die rode 205GTi een S16blok? En heeft de eigenaar ook een Porsche?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
Extreme auto jaquote:Op woensdag 21 september 2005 10:33 schreef Rainboww het volgende:
[afbeelding]
deze heb ik op 31 Augustus gemaakt, Maserati MC12![]()
Zijn er maar 50 van wereldwijd!
hij kost dan ook 600.000 euro
quote:Heeft die rode 205GTi een S16blok? En heeft de eigenaar ook een Porsche?
Joh! Je meent het!quote:Op woensdag 21 september 2005 23:33 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Lijkt best veel op een Enzo FXX zo![]()
Heb nederlandse zakenmensen gesproken die afgelopen maandag met die kerel zijn meegereden. Kerel knalt maar op 80% ofzo en dan al onder de 8min rijden. Erg netjes. Hij gaat dit jaar nog een nieuw record proberen te zettenquote:Op woensdag 21 september 2005 17:56 schreef FlowDesign het volgende:
Ronderecord anyone?
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 september 2005 13:12 schreef Five_Aces het volgende:
Dat verdoezelen doen ze heel makkelijk:
Doden die er vallen worden met de helicopter naar Koblenz gevlogen en daar dood verklaard. Officieel vallen ze dus niet op de Nordschleiffe. Onofficieel schijnen het er +/- 15 per jaar te zijn.
waarom nam je die buitenom?quote:Op maandag 19 september 2005 16:38 schreef Five_Aces het volgende:
Plaatje van mezelf op inet gevonden:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 21 september 2005 08:53 schreef Tjabbo het volgende:
Onthouden we ons van slowchat mensen?
Het gaat nu netzo mooi met foto's, filmpjes en info.
Tjabbo. Hoezo offtopic? Ga ff je eigen topics verpesten ofzoquote:Op woensdag 21 september 2005 18:00 schreef FlowDesign het volgende:
offtopic
Slecht lezende users ookquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:10 schreef FlowDesign het volgende:
Overijverige modjes zijn irritant
Dit is géén slowchat. Dat was duidelijk gemaakt in het begin van dit topic.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:05 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
[..]
Tjabbo. Hoezo offtopic? Ga ff je eigen topics verpesten ofzo
Het is S-L-O-W-C-H-A-T weet je wel?
Nee, niet geplanned. Weet niet of er een officieële AutoFans meeting komt waarbij we naar de Ring gaan (sowieso al 1 "grote" vakantie) maar ik ga zelf wel natuurlijk, en een aantal AF leden met mijquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:11 schreef FlowDesign het volgende:
danPy, is er al een nieuwe Autofans.nl Nurburgring meeting gepland?
linkerkant, rechterkant??? ik hobbel gewoon helemaal als ik erdoor rij, met mijn motorquote:Op donderdag 22 september 2005 19:09 schreef daNpy het volgende:
Zowel bij buitenom rijden als binnendoor rijden hobbelt de rechterkant van de auto enorm, en de linkerkant niet. Toeval dat bij beide "weghelften" de rechterkant een zooi is?
Is anderhalve maand geleden door een EDO Porsche aan flarden gereden. ff van nurburgring.nl gejat:quote:Op woensdag 21 september 2005 17:56 schreef FlowDesign het volgende:
Ronderecord anyone?
[afbeelding]
Daar ga je toch de mist in min of meer. 1 de body is totaal anders dan die van de Enzo. Daar bij komt dat de motor ook vrij anders is en ook nog eens computer vrij is. Alles moet de bestuurder zelf doen. Dit betekent dat de rijder als hij ECHT goed kan rijden betere tijden kan neer zetten op een baan. Echter is dat minimaal. Een iets wat slechtere bestuurder kan een net zo goeie tijd neer zetten in een Ferrari omdat hij geholpen word door de auto. Echter met alles uit gezet in de Enzo is deze sneller dan de MC12quote:Op donderdag 22 september 2005 01:54 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Joh! Je meent het!
Het is ook in feite een Enzo, Maserati is van Ferrari (Lees: FIAT) en ze hebben eigenlijk alleen maar een ander carbonkapje er overheen getrokken
Is idd de NS, in het filmpje rijdt hij (ongeveer) van pflanzgarten totaan tiergarten.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:24 schreef Chokeme het volgende:
http://www.stuntcook.com/index.php?i=10898 Een stukje NS volgens mij, weet het niet zeker maar als je die hoogteverschillen ziet..
Gereden in een Lotus Exige
Wij hebben die kerel erover gesproken... die erin rijdt, en die eveneens de importeur van donkervoort is in Duitsland. Hij zou het idd opnieuw proberen in November vertelde hij.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:10 schreef allsystemshalt het volgende:
Donkervoort opnieuw recordhouder Nordschleife
14 november 2005 ·
[afbeelding]
*O*![]()
![]()
Vorig jaar pakte Donkervoort het ronderecord op de Nordschleife van de Nurburgring.
Tot die tijd was de Porsche Carrera GT de snelste. Inmiddels had Porsche het record weer teruggepakt.
Tot vorige week zondag…
Donkervoor heeft sinds zondag 6 november het ronderecord op de Nordschleife weer in handen.
Vorig jaar zetten de Nederlanders een tijd neer die veertien seconden sneller was dan die van de nummer 2: de Porsche Carrera GT.
Inmiddels had Porsche met een FIA GT geprepareerde 996 GT2R het record met 7.15,63 minuten weer scherper gezet.
Sinds vorige week zondag is het record met 7,14.89 minuten weer in handen van Donkervoort.
Voor het record komen alleen auto´s in aanmerking die voldoen aan alle eisen die de Duitse TÜV stelt.
Zo moet de auto voldoen aan emissie-eisen en moeten straatbanden worden gemonteerd. De Donkervoort waarmee dit jaar is geracet,
is vrijwel identiek aan de auto van vorig jaar.
Alleen de wielophanging en schokdempers zijn licht gewijzigd.
Daarmee is de auto uit Lelystad bijna drie seconden sneller dan de recordauto van 2004.
Tijdens de recordpoging was een afgebroken rechter cycle wing het enige smetje.
Dat remde af waardoor de topsnelheid niet boven de 259 km/u kwam.
Vorig jaar is ter ere van de recordpoging de D8 270 RS ontwikkeld.
Daar zijn 25 exemplaren van gebouwd. In vijf maanden tijd was de hele productie uitverkocht.![]()
![]()
![]()
![]()
Michael Vergers is trouwens een Nederlanderquote:Op zondag 27 november 2005 07:05 schreef multatuli het volgende:
"One the world’s most prestigious production car records was obliterated yesterday (28/9/05) by Michael Vergers in Radical’s extraordinary SR8. In road legal trim and riding on Dunlop Direnza tyres he lapped the infamous 13-mile Nordschleife circuit in just 6 minutes 55 seconds, knocking a massive 20 seconds off the previous best!"
Is dat plots niet meer geldig???
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.quote:Op zondag 27 november 2005 13:32 schreef jackson het volgende:
Eerst even beter in verdiepen dus. Ze rijden er ook met M3 GTR enzo rond maar die ronden tellen ook niet mee. Het moet aan speciale eisen voldoen zoals je ziet
Ik kom er al jarenquote:Op zondag 27 november 2005 16:25 schreef multatuli het volgende:
[..]
Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical.
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
Wel grappig... zat net een 5th Gear aflevering op Discovery te kijken (bij de presentatie van Gran Turismo 4 ofzo) waarbij Tiff Needel GT4 test
Hij was zeer onder de indruk over het realisme van het spel. Maar nu het volgende:
De makers van het spel zeggen dat er NERGENS op de simulatie van de Nürburgring meer dan 15 mm verschil zit dan in de realiteitMooi stukje erbij hoe ze metingen namen enzo.
Het is natuurlijk maar een claim maar zelfs Tiff was zeer onder de indruk van, onder andere, LaSarthe waar hij zelf ook LeMans heeft gereden.
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef PNG het volgende:
[..]
Fotookes:
http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm
Ligt dat dan aanquote:Op woensdag 14 december 2005 23:30 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer.
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb.
Bij een spel mis je sowiso de feeling van het autorijden, maar verder lijkt het bij mij gewoon niet overal hetzelfde te zijn, qua scherpte van bochten en afstand hiertussen. Of het aan mij ligt of aan het spel weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen.quote:Op donderdag 15 december 2005 02:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ligt dat dan aan
- hoe het spel de auto's simuleert;
- dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is;
- een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc);
- dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff)
- iets anders
?
ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden.
Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik.
Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür)
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:31 schreef r8ality het volgende:
Dit topic moet weer eens omhoog, het is tenslotte de mooiste baan van Europa.
Gaat er nog iemand heen toevallig?
Mooi verslagen zijn dit altijd om te lezen.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger.
Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan): http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htm
[..]
Wat me vooral opviel als verschil tussen GT4 en int echie (ik heb irl alleen meegereden en niet gestuurd) is dat je je enorm verkijkt op het effect van hoogte verschilquote:Op donderdag 15 december 2005 03:57 schreef Don_Tom het volgende:
Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ?![]()
Dus wat je daar gaat doet weet ik niet?
Als ik ga, ga ik met mijn zwager. En zijn tips zijn vooral rustig aandoen, als het kan eerst een paar keer met iemand anders meerijden en de eerste (paar) keer dat je zelf rijdt een ervaren persoon meenemen zodat die instructies kan geven.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Wij zijn een BMW E30 aan het preparen qua " voorbereiding". Hij word dus helemaal circuit-klaar gemaakt.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Setambre het volgende:
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen?
Succes.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:04 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat.
Dit is echter pas in november bekend gemaakt.
Ik ben er zeker een aantal malen te vinden op de Ring dit jaar. Nu het weer beter gaat worden krijg ik er echt zin in. Geen idee wanneer het precies zal worden maar eind April denk ik ofzo.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Kende jullie deze al?
http://www.rietvaerder.nl/ringcam/
Het begint weer te komen jongens!
De openingstijden van 2006 zijn al (een tijdje weer) bekend!
http://www.ghbiker.de/nue(...)_offen_alle2006.html
Ik ga in mei weer, dat staat vast iig. En dan vast nog wel een paar dagen van de zomer....
En jullie?
Vraag nou niet van die pijnlijke dingenquote:
Whehe... omdat ie van mij isquote:Op maandag 27 maart 2006 17:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom gaat die 440 niet de Ring op?
Verder allemaal een beetje, uh, gaap-auto's of niet?
Oh, toch nog aardig dan.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:24 schreef jackson het volgende:
[..]
Whehe... omdat ie van mij is
Nou goed die VTEC en die BMW zijn leuke speeltjes. Lopen toch 240 en zitten rond de 7.5 op de 100 zo uit mijn hoofd. En waar rij jij mee ?!
Even een n00b vraag: hoe werkt dat eigenlijk met die openingstijden? Die genoemde tijden, geldt dat voor het Toeristenfahren? Hoe komt het dat je op de meeste dagen alleen ´s avonds kunt rijden?quote:Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Het begint weer te komen jongens!
De openingstijden van 2006 zijn al (een tijdje weer) bekend!
http://www.ghbiker.de/nue(...)_offen_alle2006.html
Ik ga in mei weer, dat staat vast iig. En dan vast nog wel een paar dagen van de zomer....
En jullie?
Inderdaad wat de persoon onder jou al zei: overdag word de Ring vaak gebruikt door autofabrikanten of andere race teams/cups...quote:Op maandag 27 maart 2006 19:36 schreef mbvt het volgende:
[..]
Even een n00b vraag: hoe werkt dat eigenlijk met die openingstijden? Die genoemde tijden, geldt dat voor het Toeristenfahren? Hoe komt het dat je op de meeste dagen alleen ´s avonds kunt rijden?
TIA![]()
- Je hoofd zit scheef.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Oh, toch nog aardig dan.
Ik rijd met:
[afbeelding]
nog maar 1 maandje en dan is het ook ringen voor mijquote:Op woensdag 29 maart 2006 07:59 schreef worldpimber het volgende:
Tof topic
Ik ga ook naar De Ring dit jaar, maar dats vanzelfsprekend natuurlijk25 rondenkaart, exacte week nog niet bekend.
[..]
- Je hoofd zit scheef.
- Je had toch een GaySR gekocht?
Post ff picca in volgende topic van je CBR, kunnen we je herkennenquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:13 schreef Mercy_symbol het volgende:
nog maar 1 maandje en dan is het ook ringen voor mij![]()
nu maar hopen dat het mooi weer is![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:25 schreef hicham het volgende:
Ben er ook zeker van plan een keer te klapperboemen(<-- dat is dus niet crashen
)
OPM ook wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |