Bedankt voor de linkquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:46 schreef Rietvaerder het volgende:
260 euro
Op www.ring-world.nl kan je bijna alles vinden.
Tada: http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/ringtaxi.htm
quote:De kosten voor drie personen bedragen in totaal 175 ¤.
Als je alleen zou gaan ben je dan 260 euro kwijt...quote:De prijzen van beide ritten bedragen respectievelijk 260 en 350 Euro.
Nee, dat is voor als je met de Vipers mee wilquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, en onderaan
[..]
Als je alleen zou gaan ben je dan 260 euro kwijt...
Ik dacht dat het in opdracht van de grote duitse autofabrikanten in 1923 ofzo gebouwd was. Om hun modellen op te testen. Wiki weet raad:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:18 schreef ook_gek het volgende:
ik heb laatst iets gelezen over dat de ring een stuk van de openbare weg was en dat het gebouwd was in opdracht van Hitler. Wie kan me hier meer over vertellen? Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar namelijk!
quote:The original Nürburgring was meant to be a showcase for German automotive engineering and racing talent, and was built with both purposes in mind. Construction of the track, designed by the Eichler Engineering Firm from Ravensburg (led by Gustav Eichler), began in September 1925. There was then a single 28.265 km (17.5 mile) circuit of, on avarage, 8 to 9 metres in width and a total of 174 bends (but note that there is much disagreement on the total number of bends), which could be split into two sections: the Südschleife (Southern loop) of 7.747 km (4.8 miles) and the Nordschleife (Northern loop) of 22.810 km (14 miles), with both sections sharing two straights (one of which was the start-finish straight) of 2.292 km (1.4 miles) in length. The first World Cycling Championship race took place on June 19, 1927, and the first German Grand Prix a month later.
kom maar op met dat filmpjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:40 schreef Klonk het volgende:
ik heb nog ergens een filmp(je) waarin een BMW M3 in race uitvoering door Hans Joachim Stuck keihard over de ring word gerost.
mijnusername@xs4all.nlquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:45 schreef Googolplexian het volgende:
Paas maar naar mij ... heb nog een paar Gig online over
. Wa's je MSN?
need login for downloadquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef Klonk het volgende:
na ff zoeken kwam ik dit tegen:
Porsche 996 GTR2 On Nordschleife
http://www.fastdrive.org/download.php?view.613
Lotus Exige on Nurburgring
http://www.fastdrive.org/download.php?view.24
PORSCHE 965C ON NURBRUGRING
http://www.fastdrive.org/download.php?view.258
http://www.coolcarvids.co(...)0Skyline%20Story.aviquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:48 schreef ook_gek het volgende:
kijk effe in het filmpjes topic hier in PTA daar staat een film over de nissan skyline. En daar rijd iemand in een zwaar opgepokte skiline GTR 34 met een bloed gang over de ring heen. Is ook zijn 15.000ste ronde op de ring![]()
Ken hem jaquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:18 schreef Klonk het volgende:
Met dank aan Googleplexian voor het hosten![]()
BMW GTR3 op de ring
iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is dat nou weer voor bullshit? Dus er mag niet over de Ring gesproken worden? Als we het over de Ring in een ander topic gaan hebben is het ook niet goed want dan gaan we weer offtopic
fenk joe ferry muts!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:31 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen!
Zolang er gewoon ontopic gepost gaat worden no problem!
geen vreemd beleid iig!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Vreemd beleid hoor, maar goed.
errug kewl filmpje... het is een eer om 'm te hostenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:18 schreef Klonk het volgende:
Met dank aan Googleplexian voor het hosten![]()
BMW GTR3 op de ring
Ik begrijp het volkomen... een Fok-server is ook maar een server. Nu graag ontopicquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:34 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
geen vreemd beleid iig!
2 slowchats zijn meer dan genoeg voor PTA, staan we deze slowchat toe is het hek van de dam en krijgen we tig slowchats erbij! En dat is niet de bedoeling!
slowchat is een ook plek om slap te lullen waar je ook verder compleet offtopic kunt gaan.....een wat luchtiger topic waar het vaak vaker offtopic dan ontopic gaat!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is verschil tussen een SC en een normaal topic dan? Voor een subforum.
Coolquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:36 schreef Klonk het volgende:
Nog een leuke pagina, een rondje met de ringtaxi met de ringbabe Sabine
quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Klopt gedeeltelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemenAls ik het dus goed begrijp dan is de ring dus:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden.
quote:Marking the end of the R34 GT-R, is the 2002 Skyline Nur. The name stands for Nürburging, which hints at the car's racing pedigree.
Its the enigne sets the Nur apart from any other Skyline. It is based on the N1 racing unit which has a specifically prepared block, pistons and connecting rods. Unrestricted, the N1 engine will push 450 BHP. With a little tuning, the engine could far exceed that. To meet legal regulations, Nissan has restricted and rated the car to 280 BHP.
1000 of these specially prepared skylines will be offered, all of which have been pre-purchased. Good to see the last of the mighty R34's go out in style.
en nog een kleine toevoeging, er word nog wel degelijk geraced op de lange ring (nordschleife) o.a. een 24 uurs race voor toerwagens, deze race is tevens ook een van de leukste evenementen op de ring en een bezoekje meer dan waard.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemenAls ik het dus goed begrijp dan is de ring dus:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
Ja
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.Nee, het is een rondje, dus veel zul je er niet aan hebben om over de ring te rijden, mensen die de ring op gaan, doen dit puur voor de snelheidskick
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden. klopt
-Officieel niet omdat het dus voor de wet een openbare weg is. Maar in de praktijk dus wel. Moet er wel bij zeggen dat de grindbakken niets voorstellen op de meeste plaatsen..... als je van de baan afraakt raak je 9 vd 10 keer de vangrail... het is echt maar een paar meter gras.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef errorken het volgende:
- Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc.
- Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming.
- Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden.
Er word anders steeds meer gecontroleerd op geluid. Vroeger zag je zo nooit... nu zie ik ze elke keer met die klote meters van ze staan. Vooral motoren moeten er aan geloven dit jaarquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:22 schreef Rietvaerder het volgende:
-Klopt. Er word echter wel gecontroleerd op geluid, je mag niet meer dan 95dB produceren, al word het nogal vaak door de vingers gezien.
En wij blazen alleen motoren op zullen we maar zeggenquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goedquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:04 schreef Five_Aces het volgende:
Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring![]()
Zolang je met de auto gaatquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:11 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goed
Doe 't liever op de motorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:12 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Zolang je met de auto gaat
Nog meer niet te missen tips en eigenlijk alles wat je wilt weten (meer info over Nordschleiffe is er niet online)quote:First, don't contemplate a trip there unless you're happy with the risks. This is a dangerous road, and serious accidents are an everyday occurence. The Ring is especially dangerous for bikers, and I strongly recommend that bikers drive the Ring in a car first. See my warning page for more details of the risks.
One of the frequent accidents -
this one happened 15 feet in front of me ...
Make sure you have personal accident insurance. In particular, two-wheelers should ensure that their personal accident cover doesn't exclude motorcycling (many policies exclude motorcycles over 125cc).
Check that your vehicle insurance offers fully-comprehensive cover on mainland Europe: some policies revert to bare minimum legal cover when outside the UK. Note in particular that cover for driving/riding other peoples' vehicles is normally valid only in the UK, so you will probably not be insured for taking someone else's car or bike out for a lap. If you want to do this, you will usually have to add the other vehicle to your policy as a 'temporary additional vehicle'. It is probably better to state that you want this in order to share the driving rather than because you want to thrash your mate's wheels around a track ...
Arrange cover for European vehicle recovery, either through your normal annual policy or via a separate policy, but note that AA 5 Star is not suitable as it specifically excludes the Ring. If you don't, and you have a crash or breakdown while out there, you will be facing a very large bill indeed for bringing it back to the UK.
Think about your own ability to deal with an accident: first-aid training is highly recommended.
Be sure your vehicle is road-legal. There is also a noise-limit of 95dB(A), so don't go there with a noisy can unless you have a quiet one with you and know how to reset the car/bike for the legal can. If you can't avoid exceeding the noise-limit, then make sure you bimble through the barriers and keep your revs low until you are past the bridge - many people get noise-tested because they rev their engine in the car-park or go haring off from the start.
They do noise-test vehicles and refuse admission if you fail
quote:It has very occasionally been known for the sun to disappear at the Ring and a drop or two of rain to appear. Or fog. Or snow. Or hail. Or all four at the same time.
One rainy day in May, I managed to grab a ride in the Ringtaxi with Sabine and asked her to talk us through the wet line. These notes were made the next morning, so should be viewed as tentative until I eventually remember to check them with her.
Hocheichen: Go all the way around the outside of the bend. The are two different strips of tarmac in this bend, and the outer one has more grip. The classic wet crash here is to take the normal line, lose the back on the slippy inner band of tarmac, have the back grip again when it reaches the outer tarmac, pendulum round into the left-hander and then either hit the armco on the outside, or the inside, or outside then inside. The latter approach seems quite popular.
Aremburg: All the way around the outside
Adenaur-Forst: This has new tarmac from midway into the first right-hander. The wet line is thus to take advantage of this. After the left-hand exit from Fuchsrohre, stay to the left as usual for the first right-hander, but instead of taking the normal turn-in, continue in a straight line until you are on the new tarmac and then turn-in hard. Despite the much tighter turn-in, the grip on the new tarmac is so much better, it's a safer line.
Bergwerk: All the way around the outside
Mutkurve: Later and slower turn-in to give more margin for error in case of a slide
Brunnchen 1: Towards the outside to avoid the bump and for better grip
Brunnchen 2: Towards the outside to give a gentler angle onto the slippy tarmac on the outside
Pflanzgarten 1: All the way around the outside on entry, then coming in somewhat to avoid the crud at the edge of the track
Pflantzgarten 2: Stay to the right before the jump to avoid the usual struggle to get back to the left, then work your way back to the left on the way down the hill
Net andersomquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:45 schreef Roadster het volgende:
(heb je eigenlijk 50 ronden ervaring en honderden video's bekijken voor nodig).
dan kan je beter met een simulator rijdenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Aan video's bekijken heb je weinig tot niets.... oke, je weet ongeveer wanneer een bocht gaat komen maar meer ook niet. Je kan er namelijk niet van afzien hoe hard je een bocht kan nemen, hoe steil ie is of waar de hobbels/kuilen liggen..
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:54 schreef Draz het volgende:
16-19 sept. ben ik er samen met jackson en meer.
Te herkennen aan een zilvergrijze Honda Prelude 2.2VTi. Rijdt er maar 1 Nederlandse van rond als het goed is
een pc spelletje is heel wat anders dan een echte simulator hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:25 schreef Five_Aces het volgende:
Mja simulator schiet je niet veel mee op denk ik... Ik deed in een PC spelletje 7:29 met M3 GTR, maar als je er voor het eerst in het echt rijd is het geen vergelijk. Gaat zo snel voorbij dat je denkt dat je binnen 2 min alweer op de finish bent.
17 sep staat weer een weekend op het programma btw
dat snap ik, maar een echte simulator is zoveel gaver dan een pc spelletjequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dan nog geeft het nog niet het gevoel wat je in het echt hebt
ja, je word aan het einde van het rondje weer de parkeerplaats opgestuurd en dan mag je na betaling van een handje vol euro's aan de andere kant weer via de slagbomen het circuit op.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:26 schreef Fwnk het volgende:
moet je voor elke ronde opnieuw betalen?
Einzelkarten Nordschleife 2005quote:
ehhh ... Klant van me heeft deze staan:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dan nog geeft het nog niet het gevoel wat je in het echt hebt
Het is een Autobahn ... lijkt me nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mag je ook met brommers op de Nbring?
Dan ben ik er ook een lang weekend met vrienden!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:25 schreef Five_Aces het volgende:
17 sep staat weer een weekend op het programma btw
Ik dacht dat het een circuit was, is het nu in eens een autobahn, waarom moet je ervoor betalen dan?quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het is een Autobahn ... lijkt me niet
nee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mag je ook met brommers op de Nbring?
Volgens mij moet het minimaal 60 lopen. Dus je 80CC kan je er ook wel over rammen of je opgevoerde brommer als het alleen aan die restrictie ligtquote:Op zondag 28 augustus 2005 11:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee.
125 cc is volgens mij het minimale, het zal wat zijn zeg...
Officieel gezien is het een Tolweg. Vandaar het entreekaartje. Maar eigenlijk is het gewoon een oud circuitquote:Op zondag 28 augustus 2005 11:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een circuit was, is het nu in eens een autobahn, waarom moet je ervoor betalen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |