Dat komt waarschijnlijk omdat jij nationaliteit en het bezit van een paspoort aan elkaar koppelt. Je bent wat Marokko betreft Marokkaan wanneer je vader een Marokkaan is. Een paspoort moet je net als hier in Nederland aanvragen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Aha vandaar dat je zo hammerde op de praktische overwegingen van een Marokkaans paspoort.
Maar een Marokkaans paspoort is dus niet verplicht? Ik dacht namelijk altijd dat je het automatisch kreeg als Marokkaan of je nu wilt of niet. Ook al ben je in Nederland geboren.
Zo zie ik dat dus niet. Staatsburger ben ik door geboorte van Nederland en Marokko. Daar verandert geen paspoort iets aan. Verder is een paspoort zeker niet het enige bewijs hiervan, en op zichzelf nietszeggend.quote:Maar door het hebben van een Marokkaans paspoort is je binding sterker dan zonder Marokkaans paspoort omdat je een bewijs hebt van het staatsburgerschap.
Stel dat ik naast mijn Nederlandse paspoort ook een Duits paspoort zou hebben. Dan voel ik me sterker verbonden met Duitsland dan dat ik nu voel.
Dat is een stukje papier maar daar ontleen je wel meer gevoel aan dan zonder dat document.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:48 schreef RichardQuest het volgende:
En dat document op zich? (mijn hypotetische vraag dus)
Dus als je een Duits paspoort krijgt, ga jij je opeens meer Duitser voelen? Vreemd hoor.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een stukje papier maar daar ontleen je wel meer gevoel aan dan zonder dat document.
Ja we denken echt compleet anders of een paspoort en de identiteit die je daaraan ontleent. Ik ontleen mijn identiteit aan mijn paspoort en jij ziet het als een praktisch (hulp)middel.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:50 schreef kLowJow het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat jij nationaliteit en het bezit van een paspoort aan elkaar koppelt. Je bent wat Marokko betreft Marokkaan wanneer je vader een Marokkaan is. Een paspoort moet je net als hier in Nederland aanvragen.
Praktische overwegingen is overigens ook de enige reden waarom ik een Nederlands paspoort heb. Ik heb geen paspoort nodig om mij Nederlander of Marokkaan te kunnen noemen. Nationaliteit is wat mij betreft sowieso een irrelevante classificatie. Ik begrijp echter de noodzaak hiertoe van overheidswege bij de inrichting en huishouding van een land.
Zo zie ik dat dus niet. Staatsburger ben ik door geboorte van Nederland en Marokko. Daar verandert geen paspoort iets aan. Verder is een paspoort zeker niet het enige bewijs hiervan, en op zichzelf nietszeggend.
Ja ik zou meer binding voelen met Duitsland.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:54 schreef RichardQuest het volgende:
Dus als je een Duits paspoort krijgt, ga jij je opeens meer Duitser voelen? Vreemd hoor.
Actueel en verhelderend zou ik zeggen. Vermoeiend zijn discussies met mij altijd.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Inderdaad. Vermoeiende en zinloze discussie.
Ha. Ik heb dan ook echt recht op een dubbele nationaliteit als zoon van een Nederlandse moeder en Marokkaanse vader.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Also also... we hoeven helemaal niet wachten op de 5e colonne... Die zit hier al aan de koffie.
Geert Wilders belachelijk maken... een dagtaak voor uitkeringstrekkers. Ze zouden eigenlijk een toeslag moeten krijgen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:50 schreef zakjapannertje het volgende:
Geert Wilders in de mix:
http://www.panzerfaust.org/pivot/entry.php?id=495
Aha undercover Marokkaan klopt dus welquote:Op maandag 15 augustus 2005 18:58 schreef kLowJow het volgende:
Ha. Ik heb dan ook echt recht op een dubbele nationaliteit als zoon van een Nederlandse moeder en Marokkaanse vader.
Ik voel mij als mens boven dergelijke trivialiteiten verheven.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik voel mij een Fok-user ondanks het ontbreken van een Fok-IDkaart.
Nou ja, jullie hebben het over jullie persoonlijke gevoel bij een paspoort. Z'n legale betekenis is geen actuele discussie toch?quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Actueel en verhelderend zou ik zeggen. Vermoeiend zijn discussies met mij altijd.
Voel je je wel zoals andere mensen je zien?quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik voel mij als mens boven dergelijke trivialiteiten verheven.
Dat was inderdaad een zijstapje.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nou ja, jullie hebben het over jullie persoonlijke gevoel bij een paspoort. Z'n legale betekenis is geen actuele discussie toch?
Dat lijkt me per definitie onmogelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:19 schreef sizzler het volgende:
[..]
Voel je je wel zoals andere mensen je zien?
Dat hangt er vanaf hoe primair je het niveau van beide bekijkt.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:39 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat lijkt me per definitie onmogelijk.
Nog 1 uurquote:Op maandag 15 augustus 2005 15:21 schreef Yildiz het volgende:
"Donner wacht hete herfst"
Ik ga straks bij thuiskomst de befaamde brief naar de Metro sturen, die verwacht ik dan snel in de krant, en zal ik persoonlijk het vuur aan zijn schenen leggen.
Met z'n alle-internetrommel-moet-opgeslagen worden want dat helpt tegen het terrorisme
en het-verplicht-invoeren-van -RFID-dik-kans
en al die biometrie-paspoort-onderzoeken (dat faalt, want een mensengezicht veranderd)
Hier voor je Donner, one fucking landslide on your way.
Ik voel me geen van beiden. Ik hecht dan ook geen waarde aan nationaliteit an sich. Ik heb er geen gevoel bij en vind het een leeg begrip. Wel voel ik mij verbonden met mensen, wat een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel voortbrengt. Dit beperkt zich echter niet tot Nederland. Ik maak onderdeel uit van de Nederlandse samenleving, op een manier die niet van toepassing is op de Marokkaanse samenleving. In die zin ben ik wellicht Nederlander als dat de defninitie is die je hanteert.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe primair je het niveau van beide bekijkt.
Zien mensen je als een Marokkaan en voel je je Nederlander? Of andersom? Van beide een beetje?
Nee. Islamitisch opgevoed is iets lastiger... wat versta je hieronder? Ik ben gedeeltelijk opgevoed door een moslim.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
Ben je eigenlijk een moslim of islamitisch opgevoed kLowJow?
Ah okquote:Op maandag 15 augustus 2005 19:56 schreef kLowJow het volgende:
Nee. Islamitisch opgevoed is iets lastiger... wat versta je hieronder? Ik ben gedeeltelijk opgevoed door een moslim.
Och wat is lekkerquote:Op maandag 15 augustus 2005 19:53 schreef MrX1982 het volgende:
du_ke je was toch op vakantie in Nederland?
Lekker weer gehad?
Bij mij idem.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:52 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik voel me geen van beiden. Ik hecht dan ook geen waarde aan nationaliteit an sich. Ik heb er geen gevoel bij en vind het een leeg begrip. Wel voel ik mij verbonden met mensen, wat een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel voortbrengt. Dit beperkt zich echter niet tot Nederland. Ik maak onderdeel uit van de Nederlandse samenleving, op een manier die niet van toepassing is op de Marokkaanse samenleving. In die zin ben ik wellicht Nederlander als dat de defninitie is die je hanteert.
Hoe andere mensen mij zien is afhankelijk van hun visie op dergelijke zaken, en zal dus van persoon tot persoon verschillen. Het is mij om het even.
quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ha. Ik heb dan ook echt recht op een dubbele nationaliteit als zoon van een Nederlandse moeder en Marokkaanse vader.
Oh dat valt nog wel mee dan. Beetje regen kan geen kwaadquote:Op maandag 15 augustus 2005 20:02 schreef du_ke het volgende:
Och wat is lekker. heb me wel prima vermaakt ondanks een pittige regenbui 9die van 10 tot 16 duurde vrijdag
).
Dat brengt groepsgevoel hè, in ieder geval als je met een groep was.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och wat is lekker. heb me wel prima vermaakt ondanks een pittige regenbui 9die van 10 tot 16 duurde vrijdag
).
Niet echt. Mijn vader was niet erg belijdend.quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah ok
Je komt ook niet pro-islam over. Maar ik vroeg het me toch af
Islamitisch opgevoed in de zin van naar de moskee gaan, ramadan, islamitische normen, waarden en tradities.
Dat zeer zeker en achteraf kan je er prima om lachen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat brengt groepsgevoel hè, in ieder geval als je met een groep was.
Jij moet een aantal buitenfokse hate-adressen uit je favorieten schrappen...quote:Op maandag 15 augustus 2005 19:07 schreef kLowJow het volgende:
trivialiteiten
cool.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:06 schreef kLowJow het volgende:
Niet echt. Mijn vader was niet erg belijdend.
quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij moet een aantal buitenfokse hate-adressen uit je favorieten schrappen...![]()
De zelfbenoemde propagandist van dit woord is een entiteit die nét iets te veel deze sentimentalisering inzet om zijn etiketterend gelijk te halen.![]()
Heerlijk die ongezouten kritieken van jequote:Op maandag 15 augustus 2005 20:13 schreef pberends het volgende:
Fantastisch kut-programma dat NSE op Talpa.
- Zit totaal geen structuur in.
- Gaat iets te snel.
- Pijpers is een mislukte heks (niet mijn mening, maar ik ben een democraat)
- Opinie viel wel heel erg mee.
- Die nieuwsman die in z'n uppie zit.
- Geacteerde en voorbestudeerde kutgrapjes.
- Van Gangelen heeft een peniskop.
Nee, ik ga dit programma zeker niet meer kijken. Alhoewel ik zeker weet dat dit programma er over 2 maanden heel anders uitziet omdat het totaal niet scoort. Ik kijk nog liever RTL Boulevard.
Nee, totaal niet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
cool.
Maar is het ondanks dat niet lastig om tussen twee werelden groot gebracht te worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |