abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29658345
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:32 schreef sigme het volgende:
Hoor es, jij bent hier verworden tot de "excuus rechtse knakker" (bron)
lol

Het is me eindelijk gelukt om genoemd te worden op dat forum.

Ik laat me gewoon niet zo snel kennen en zeker niet wegjagen
pi_29658520
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar zoals zo vaak is de binding met het land van herkomst meer rigide dan de mensen in het land zelf hebben.
Mensen buiten een land hebben een meer rigide binding met een land dan mensen die in dat land wonen... Wat bedoel je daarmee .
quote:
Het wordt tijd dat mensen kiezen.
Wanneer men zich hier blijvend vestigt lijkt de keuze mij duidelijk.
quote:
Je kunt niet blijven modderen tussen twee landen.
Daar is dan ook geen sprake van.
quote:
Daarom zou een Nederlands paspoort niet zomaar verstrekt mogen worden aan nieuwkomers.
Ik zie de relatie tussen je argumenten en je conclusie niet.
pi_29658930
quote:
Dag vriendjes, dag vriendinnetjes

Ik moet zeggen dat mijn honderdvijftig jaar links zijn in een klap verdampte toen de eerste blauwe envelop links naar binnen gleed en rechts geopend werd. Zoveel? Zoveel duizend euro's voor subsidieclubjes en lamme uitkeringstrekkers? Al mijn zuur verdiende pleuri's down the drain!

Ik heb mij de afgelopen maanden het schompes genetwerkt en ingelikt om aan de macht te komen en mijn zakken te vullen. Als redactielid van GeenStijl praat dat toch wat makkelijker. Maar nu blijkt dat al dat geld linea recta in de zak van zielige Marokkaantjes, lesbische leefwerk-clubjes, milieufascisten, opvangtehuizen voor honden met spataderen en mensen met 'pijn aan hun rug' verdwijnt.

Een schande is het! Dat hebben ze me nooit verteld bij de SP. Ook Femke Halsema heeft mij nooit verteld dat het verdomd veel pijn doet als al die nullen op je bankrekening afgedragen moeten worden aan jonge zelfstandige vrouwen met een neppe burnout die werken bij nader inzien iets voor mannen vinden.

Oprotten met je subsidieclubjes. Opstaan uit die rolstoel en werken! Je kunt het dus je wilt het! Als je goed zoekt vind ook jij die leuke goedbetaalde baan heus wel. Ik besef nu terdege hoe dit mooie, prachtige land stukgemaakt wordt door de Den Uyls en Wouter Bosjes met hun sinterklaasmentaliteit.

Ja, reken maar dat ik nu aan de andere kant sta. Ik begrijp nu dat wij ons jaren en jarenlang ons uit de naad gewerkt hebben voor luiaards, laffe slakken en natuurlijk de buitenlanders en drugsgebruikers. Want die kosten het meest hè, de buitenlanders en de drugsgebruikers. Eigenlijk zijn die de schuld van mijn belastingenveloppen.

Ik ben woest! Woest op het (s)linkse volk dat mij jarenlang voor de gek heeft gehouden, woest op de rooie sinterklazen. Ik wil rechtser dan rechts worden. Zal ik mijn hoofd kaal scheren? Zal ik JOVD-lid worden? Zal ik de Nederlandse vlag kussen? Ik doe goedverdoemme alles om die blauwe envelop maar minder zwaar te laten worden.

LucasDeLinkseLul draagt rechts. LucasDeRechtseRukker, LucasDeRechtseVuller, LucasLovesHansvanBaalen, LucasvanDam. Rechts zo die gaat, op naar het liberale genot en het paradijs van de vrije markt. Dood aan krakers en de belastingdienst! Het ga jullie goed...

LucasDeLinkseLul
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006900.html

.
pi_29659661
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:46 schreef kLowJow het volgende:
Mensen buiten een land hebben een meer rigide binding met een land dan mensen die in dat land wonen... Wat bedoel je daarmee .
Dat ze zich meer vasthouden aan tradities en sterker hechten aan een identiteit die in het land van herkomst wellicht al verdwenen is.
Hetzelfde geldt voor Nederlanders die bijv. in Australië, Canada of waar ook ter wereld wonen. Een soort van bewijsdrang.
quote:
Wanneer men zich hier blijvend vestigt lijkt de keuze mij duidelijk.
Doe dan ook afstand van het Marokkaanse paspoort.
quote:
Daar is dan ook geen sprake van.
Hmm sommige voelen zich in Nederland Marokkaan en in Marokko Nederlander. Lijkt me toch een geval van tussen wal en schip vallen.
quote:
Ik zie de relatie tussen je argumenten en je conclusie niet.
De conclusie is er een waarbij mensen duidelijk moeten kiezen voor een identiteit waarbij je een andere identiteit moet opgeven. Dat is inherent aan het emigreren naar een ander land.
pi_29661140
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
Dat ze zich meer vasthouden aan tradities en sterker hechten aan een identiteit die in het land van herkomst wellicht al verdwenen is.
Hetzelfde geldt voor Nederlanders die bijv. in Australië, Canada of waar ook ter wereld wonen. Een soort van bewijsdrang.
Binding hebben met een land is niet hetzelfde als het onlenen van je identiteit hieraan. We hebben het niet over hetzelfde. Jij hebt het eerder over culturele en geloofsaspecten die men in ere poogt te houden. Ik zie hierin geen link met het aannemen van een tweede paspoort wanneer dit mogelijk is, simpelweg om dat dit niet de beweegreden daarvoor is. Redenen om zo'n tweede paspoort te nemen zijn juist vooral pratisch van aard.
quote:
Doe dan ook afstand van het Marokkaanse paspoort.
Als jij van mening bent dat iemand zijn identiteit ontleent aan zijn paspoort kan ik mij deze redeneertrant voorstellen.
quote:
Hmm sommige voelen zich in Nederland Marokkaan en in Marokko Nederlander. Lijkt me toch een geval van tussen wal en schip vallen.
Ja, dit heeft echter niets te maken met het paspoort op zich.
quote:
De conclusie is er een waarbij mensen duidelijk moeten kiezen voor een identiteit waarbij je een andere identiteit moet opgeven. Dat is inherent aan het emigreren naar een ander land.
Kiezen voor één identiteit... het lijkt mij, dat identiteit in de context waarbinnen en de manier waarop jij het hier gebruikt, vooral afhankelijk is van de perceptie van anderen, en niet zo zeer van de eigen overtuiging.

Jij schijnt immers te vinden dat iemand zich niet Nederlands kan voelen, of voldoende Nederlands kan zijn, wanneer deze persoon in het bezit is van een dubbele nationaliteit, ook al verbindt deze persoon zijn leven aan dit land, en geeft hij te kennen hier altijd te willen blijven. Hierbij presenteer je je eigen perceptie van de situatie als maatgevend.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:20:20 #156
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29661864
quote:
LucasLovesHansvanBaalen

pi_29662207
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:58 schreef kLowJow het volgende:
Binding hebben met een land is niet hetzelfde als het onlenen van je identiteit hieraan. We hebben het niet over hetzelfde. Jij hebt het eerder over culturele en geloofsaspecten die men in ere poogt te houden. Ik zie hierin geen link met het aannemen van een tweede paspoort wanneer dit mogelijk is, simpelweg om dat dit niet de beweegreden daarvoor is. Redenen om zo'n tweede paspoort te nemen zijn juist vooral pratisch van aard.
Maar door het aannemen van dat tweede paspoort versterk je wel de binding met dat land. Een paspoort verschaft je namelijk het burgerschap van een land.
quote:
Als jij van mening bent dat iemand zijn identiteit ontleent aan zijn paspoort kan ik mij deze redeneertrant voorstellen.
Dat ben ik idd van mening.
quote:
Ja, dit heeft echter niets te maken met het paspoort op zich.
Klopt maar wel met de status die je ontleent aan zo'n paspoort. In Nederland zeg je vol trots ik heb een Marokkaans paspoort en in Marokko vol trots melden dat je een Nederlands paspoort hebt.
quote:
Kiezen voor één identiteit... het lijkt mij, dat identiteit in de context waarbinnen en de manier waarop jij het hier gebruikt, vooral afhankelijk is van de perceptie van anderen, en niet zo zeer van de eigen overtuiging.

Jij schijnt immers te vinden dat iemand zich niet Nederlands kan voelen, of voldoende Nederlands kan zijn, wanneer deze persoon in het bezit is van een dubbele nationaliteit, ook al verbindt deze persoon zijn leven aan dit land, en geeft hij te kennen hier altijd te willen blijven. Hierbij presenteer je je eigen perceptie van de situatie als maatgevend.
Niet geheel mee eens. Je kiest immers zelf voor dat tweede paspoort en maakt dan ook zelf onderscheid tussen jezelf en iemand met maar één paspoort. Je ziet duidelijk het verschil tussen autochtonen en allochtonen. Buiten het uiterlijke verschil. Maar meer de culturele en religieuze verschillen zorgen voor problemen.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:48:51 #158
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29662608
Ik mocht dit lekken:
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 12:21 schreef yvonne het volgende:

O, en Sidekick is ECHT geen optie, 16 jaar, zwaar forum, ja TomTom op IDO gaat prima, maar is van een iets andere categorie.

Te jong, school, foute vrienden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29662684
MrX1982, ontleen jij jouw Nederlandse nationaliteit aan het feit dat jij een Nederlands paspoort hebt, uit het feit dat je geen andere paspoorten hebt, of aan iets anders? Ontleen jij jouw burgerschap aan je paspoort?

De waarde die jij aan een paspoort toekent bestaat voor mij niet. Het is voor mij geen bevestiging van mijn nationaliteit, geen bewijs van mijn burgerschap of verbondenheid met het land wier stempel erin gedrukt staat.

Het is slechts een klein boekje wat je tegen een behoorlijke vergoeding verplicht bent af te nemen wanneer je bepaalde andere landen wil bezoeken. Afhankelijk van het land dat je wil bezoeken kan het ene boekje handiger zijn dan het andere.
pi_29662692
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:48 schreef Sidekick het volgende:
Ik mocht dit lekken:
[..]
Dat las ik toevallig eergisteren nog .
pi_29662842
quote:
Ik mocht dit lekken:
[..]
Wat was Yvonne toen wijs.
pi_29662924
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:51 schreef kLowJow het volgende:
gen een behoorlijke vergoeding verplicht bent af te nemen wanneer je bepaalde andere landen wil bezoeken. Afhankelijk van het land dat je wil bezoeken kan het ene boekje handiger zijn dan het andere.
Mja, het is gewoon een bureaucratisch document waar ik het liefst zonder mee zou willen doen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29662981
quote:
Ik mocht dit lekken:
[..]
"Foute vrienden"
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_29663013
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:51 schreef kLowJow het volgende:
MrX1982, ontleen jij jouw Nederlandse nationaliteit aan het feit dat jij een Nederlands paspoort hebt, uit het feit dat je geen andere paspoorten hebt, of aan iets anders? Ontleen jij jouw burgerschap aan je paspoort?

De waarde die jij aan een paspoort toekent bestaat voor mij niet. Het is voor mij geen bevestiging van mijn nationaliteit, geen bewijs van mijn burgerschap of verbondenheid met het land wier stempel erin gedrukt staat.

Het is slechts een klein boekje wat je tegen een behoorlijke vergoeding verplicht bent af te nemen wanneer je bepaalde andere landen wil bezoeken. Afhankelijk van het land dat je wil bezoeken kan het ene boekje handiger zijn dan het andere.
Ja ik ontleen mijn Nederlandse nationaliteit aan mijn paspoort. Daarin staat immers dat ik een Nederlander ben voor de wet.
pi_29663056
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja ik ontleen mijn Nederlandse nationaliteit aan mijn paspoort. Daarin staat immers dat ik een Nederlander ben voor de wet.
Dus wanneer je ervoor kiest geen paspoort aan te schaffen, ben je geen Nederlander. Logisch toch.
pi_29663079
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dus wanneer je ervoor kiest geen paspoort aan te schaffen, ben je geen Nederlander. Logisch toch.
Het Nederlanderschap is dus voor een select gezelschap te koop. Hoe zullen we hen noemen?
pi_29663137
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:03 schreef kLowJow het volgende:
Een paspoort is verplicht. of identiteitsbewijs voor mietjes

Je bent een Nederlander omdat je een Nederlands paspoort hebt.

Ik ben een Nederlander voor de wet maar voor de rest voel ik me geen Nederlander in de zin van trots zijn op dit land.
Ik zou niet willen sterven voor dit land en haar idealen
pi_29663200
Nee, je bent geen Nederlander omdat je een Nederlands paspoort hebt MrX1982. Als Nederlander kun je een Nederlands paspoort aanvragen.
pi_29663299
Een paspoort is verplicht. Iedere Nederlander moet een paspoort hebben

of identiteitsbewijs
pi_29663305
Heb jij een Marokkaans paspoort, KlowJow? Hoe werkt dat met verlengen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29663376
kLowJow is een undercover Marokkaan
pi_29663378
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:13 schreef MrX1982 het volgende:
Een paspoort is verplicht. Iedere Nederlander moet een paspoort hebben

of identiteitsbewijs
Onzin. Pas vanaf een bepaalde leeftijd. Daarbij ben je ook als je de wet overtreedt, en geen identiteitsbewijs op zak hebt, nog steeds Nederlander hoor. Zo sta je ook in de GBA opgenomen.
pi_29663393
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:13 schreef RichardQuest het volgende:
Heb jij een Marokkaans paspoort, KlowJow? Hoe werkt dat met verlengen?
De mijne is verlopen .
Maar verlengen kan gewoon bij het consulaat.
pi_29663477
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:16 schreef kLowJow het volgende:
Onzin. Pas vanaf een bepaalde leeftijd. Daarbij ben je ook als je de wet overtreedt, en geen identiteitsbewijs op zak hebt, nog steeds Nederlander hoor. Zo sta je ook in de GBA opgenomen.
Nee hoor je kunt vanaf elke leeftijd een paspoort krijgen als Nederlander.
pi_29663520
Waarom heb je een Marokkaans paspoort kLowJow. Je neemt zo'n paspoort toch omdat je jezelf Marokkaan voelt?

Of heb je geen enkele binding met Marokko?
pi_29663557
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee hoor je kunt vanaf elke leeftijd een paspoort krijgen als Nederlander.
Het is niet verplicht. Op die opmerking reageerde ik.
pi_29663599
Oh ja. Foutje
pi_29663607
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:21 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom heb je een Marokkaans paspoort kLowJow. Je neemt zo'n paspoort toch omdat je jezelf Marokkaan voelt?
Praktische overwegingen. In de tijd dat ik mijn paspoort kreeg kon je met een Nederlands paspoort maar één of twee keer de grens over naar de Spaanse kolonie waar mijn familie naast woont. Met een Marokkaans paspoort kon je zo vaak je wilde heen en weer reizen.
quote:
Of heb je geen enkele binding met Marokko?
Natuurlijk heb ik er een bepaalde binding mee. Ik heb daar immers een groot gedeelte van mijn familie wonen.
pi_29663625
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:21 schreef MrX1982 het volgende:
Volgens mij zitten jullie op een andere golflengte....
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:29:49 #180
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29663803
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:29 schreef Drugshond het volgende:
Is KlowJow een Marokko-Kees ?!?
Ik val gezien mijn dubbele nationaliteit tussen wal en schip. .
pi_29663885
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:25 schreef kLowJow het volgende:
Praktische overwegingen. In de tijd dat ik mijn paspoort kreeg kon je met een Nederlands paspoort maar één of twee keer de grens over naar de Spaanse kolonie waar mijn familie naast woont. Met een Marokkaans paspoort kon je zo vaak je wilde heen en weer reizen.
Aha vandaar dat je zo hammerde op de praktische overwegingen van een Marokkaans paspoort.
Maar een Marokkaans paspoort is dus niet verplicht? Ik dacht namelijk altijd dat je het automatisch kreeg als Marokkaan of je nu wilt of niet. Ook al ben je in Nederland geboren.
quote:
Natuurlijk heb ik er een bepaalde binding mee. Ik heb daar immers een groot gedeelte van mijn familie wonen.
Maar door het hebben van een Marokkaans paspoort is je binding sterker dan zonder Marokkaans paspoort omdat je een bewijs hebt van het staatsburgerschap.
Stel dat ik naast mijn Nederlandse paspoort ook een Duits paspoort zou hebben. Dan voel ik me sterker verbonden met Duitsland dan dat ik nu voel.
pi_29663932
Wel cool dat kLowJow een Marokkaan is en ik dat al die tijd niet heb geweten.

Zo zie je maar weer dat op een forum niets is zoals het lijkt. In het echt ben ik bijvoorbeeld heel aardig
pi_29663957
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:36 schreef MrX1982 het volgende:
Stel dat ik naast mijn Nederlandse paspoort ook een Duits paspoort zou hebben. Dan voel ik me sterker verbonden met Duitsland dan dat ik nu voel.
Als jij zo'n Duits paspoort nu in je schoot geworpen kreeg, wat verandert er dan in je leven?
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:39:07 #185
89730 Drugshond
pi_29663968
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:32 schreef kLowJow het volgende:
Ik val gezien mijn dubbele nationaliteit tussen wal en schip. .
Also also... we hoeven helemaal niet wachten op de 5e colonne. .. Die zit hier al aan de koffie.
pi_29663982
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:
Wel cool dat kLowJow een Marokkaan is en ik dat al die tijd niet heb geweten.

Zo zie je maar weer dat op een forum niets is zoals het lijkt. In het echt ben ik bijvoorbeeld heel aardig
Hij probeerde het te verbergen, maar ik speel ALLES door.
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:40:06 #187
89730 Drugshond
pi_29663999
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:38 schreef RichardQuest het volgende:
Als jij zo'n Duits paspoort nu in je schoot geworpen kreeg, wat verandert er dan in je leven?
De Duitse keuken is iets beter dan de Nederlandse keuken.
pi_29664021
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:39 schreef RichardQuest het volgende:
Hij probeerde het te verbergen, maar ik speel ALLES door.
Hij heeft het idd goed verborgen weten te houden. Niet zo opzichtig als Mutant01
pi_29664054
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:38 schreef RichardQuest het volgende:
Dat is natuurlijk hypothetisch. Niemand werpt mij ineens een Duits paspoort in de schoot.
pi_29664108
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:40 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De Duitse keuken is iets beter dan de Nederlandse keuken.
Tolle keuken ja.
pi_29664132
Autobahn en Duits bier

Mijn oma is in Duitsland geboren
pi_29664156
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk hypothetisch. Niemand werpt mij ineens een Duits paspoort in de schoot.
Dat is hypotetisch ja, zoals jij een hypotetische bewering maakte. Maar zeg 's, wat zou dat met jou doen?

Bij mij zou het document geen hol veranderen, de reden achter het document wellicht.
pi_29664184
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:45 schreef RichardQuest het volgende:
Dat is hypotetisch ja, zoals jij een hypotetische bewering maakte. Maar zeg 's, wat zou dat met jou doen?

Bij mij zou het document geen hol veranderen, de reden achter het document wellicht.
Ik zou eerlijk gezegd wel meer binding met dat land voelen dan zonder zo'n bewijs.
pi_29664200
Laten we spirituele hulp naar Afrika sturen. Alle oude bijbels en koran's naar Niger! Kunnen de ontwikkelingsgelden weer omlaag.
pi_29664208
Een dagje Amsterdam in de toeristenmodus is overigens écht niet leuk. Ik voelde me net een buitenlander!

Ik heb maar één paspoort .
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:48:31 #196
89730 Drugshond
pi_29664230
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Laten we spirituele hulp naar Afrika sturen. Alle oude bijbels en koran's naar Niger! Kunnen de ontwikkelingsgelden weer omlaag.
HD topic nog gelezen ?!
pi_29664232
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd wel meer binding met dat land voelen dan zonder zo'n bewijs.
En dat document op zich? (mijn hypotetische vraag dus)
pi_29664256
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

HD topic nog gelezen ?!
Ja, was voor iemand anders btw, dus ik bedankt jullie later wel 8).
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:49:37 #199
89730 Drugshond
pi_29664264
quote:
Zolang de kama-sutra en Mein Kampf maar in Nederland blijft...
pi_29664266
quote:
Hmm Gaat heen en vermenigvuldig.

Dat hebben ze juist niet nodig in Afrika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')