lolquote:Op maandag 15 augustus 2005 15:32 schreef sigme het volgende:
Hoor es, jij bent hier verworden tot de "excuus rechtse knakker" (bron)
Mensen buiten een land hebben een meer rigide binding met een land dan mensen die in dat land wonen... Wat bedoel je daarmeequote:Op maandag 15 augustus 2005 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar zoals zo vaak is de binding met het land van herkomst meer rigide dan de mensen in het land zelf hebben.
Wanneer men zich hier blijvend vestigt lijkt de keuze mij duidelijk.quote:Het wordt tijd dat mensen kiezen.
Daar is dan ook geen sprake van.quote:Je kunt niet blijven modderen tussen twee landen.
Ik zie de relatie tussen je argumenten en je conclusie niet.quote:Daarom zou een Nederlands paspoort niet zomaar verstrekt mogen worden aan nieuwkomers.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006900.htmlquote:Dag vriendjes, dag vriendinnetjes
Ik moet zeggen dat mijn honderdvijftig jaar links zijn in een klap verdampte toen de eerste blauwe envelop links naar binnen gleed en rechts geopend werd. Zoveel? Zoveel duizend euro's voor subsidieclubjes en lamme uitkeringstrekkers? Al mijn zuur verdiende pleuri's down the drain!
Ik heb mij de afgelopen maanden het schompes genetwerkt en ingelikt om aan de macht te komen en mijn zakken te vullen. Als redactielid van GeenStijl praat dat toch wat makkelijker. Maar nu blijkt dat al dat geld linea recta in de zak van zielige Marokkaantjes, lesbische leefwerk-clubjes, milieufascisten, opvangtehuizen voor honden met spataderen en mensen met 'pijn aan hun rug' verdwijnt.
Een schande is het! Dat hebben ze me nooit verteld bij de SP. Ook Femke Halsema heeft mij nooit verteld dat het verdomd veel pijn doet als al die nullen op je bankrekening afgedragen moeten worden aan jonge zelfstandige vrouwen met een neppe burnout die werken bij nader inzien iets voor mannen vinden.
Oprotten met je subsidieclubjes. Opstaan uit die rolstoel en werken! Je kunt het dus je wilt het! Als je goed zoekt vind ook jij die leuke goedbetaalde baan heus wel. Ik besef nu terdege hoe dit mooie, prachtige land stukgemaakt wordt door de Den Uyls en Wouter Bosjes met hun sinterklaasmentaliteit.
Ja, reken maar dat ik nu aan de andere kant sta. Ik begrijp nu dat wij ons jaren en jarenlang ons uit de naad gewerkt hebben voor luiaards, laffe slakken en natuurlijk de buitenlanders en drugsgebruikers. Want die kosten het meest hè, de buitenlanders en de drugsgebruikers. Eigenlijk zijn die de schuld van mijn belastingenveloppen.
Ik ben woest! Woest op het (s)linkse volk dat mij jarenlang voor de gek heeft gehouden, woest op de rooie sinterklazen. Ik wil rechtser dan rechts worden. Zal ik mijn hoofd kaal scheren? Zal ik JOVD-lid worden? Zal ik de Nederlandse vlag kussen? Ik doe goedverdoemme alles om die blauwe envelop maar minder zwaar te laten worden.
LucasDeLinkseLul draagt rechts. LucasDeRechtseRukker, LucasDeRechtseVuller, LucasLovesHansvanBaalen, LucasvanDam. Rechts zo die gaat, op naar het liberale genot en het paradijs van de vrije markt. Dood aan krakers en de belastingdienst! Het ga jullie goed...
LucasDeLinkseLul
Dat ze zich meer vasthouden aan tradities en sterker hechten aan een identiteit die in het land van herkomst wellicht al verdwenen is.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:46 schreef kLowJow het volgende:
Mensen buiten een land hebben een meer rigide binding met een land dan mensen die in dat land wonen... Wat bedoel je daarmee.
Doe dan ook afstand van het Marokkaanse paspoort.quote:Wanneer men zich hier blijvend vestigt lijkt de keuze mij duidelijk.
Hmm sommige voelen zich in Nederland Marokkaan en in Marokko Nederlander. Lijkt me toch een geval van tussen wal en schip vallen.quote:Daar is dan ook geen sprake van.
De conclusie is er een waarbij mensen duidelijk moeten kiezen voor een identiteit waarbij je een andere identiteit moet opgeven. Dat is inherent aan het emigreren naar een ander land.quote:Ik zie de relatie tussen je argumenten en je conclusie niet.
Binding hebben met een land is niet hetzelfde als het onlenen van je identiteit hieraan. We hebben het niet over hetzelfde. Jij hebt het eerder over culturele en geloofsaspecten die men in ere poogt te houden. Ik zie hierin geen link met het aannemen van een tweede paspoort wanneer dit mogelijk is, simpelweg om dat dit niet de beweegreden daarvoor is. Redenen om zo'n tweede paspoort te nemen zijn juist vooral pratisch van aard.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
Dat ze zich meer vasthouden aan tradities en sterker hechten aan een identiteit die in het land van herkomst wellicht al verdwenen is.
Hetzelfde geldt voor Nederlanders die bijv. in Australië, Canada of waar ook ter wereld wonen. Een soort van bewijsdrang.
Als jij van mening bent dat iemand zijn identiteit ontleent aan zijn paspoort kan ik mij deze redeneertrant voorstellen.quote:Doe dan ook afstand van het Marokkaanse paspoort.
Ja, dit heeft echter niets te maken met het paspoort op zich.quote:Hmm sommige voelen zich in Nederland Marokkaan en in Marokko Nederlander. Lijkt me toch een geval van tussen wal en schip vallen.
Kiezen voor één identiteit... het lijkt mij, dat identiteit in de context waarbinnen en de manier waarop jij het hier gebruikt, vooral afhankelijk is van de perceptie van anderen, en niet zo zeer van de eigen overtuiging.quote:De conclusie is er een waarbij mensen duidelijk moeten kiezen voor een identiteit waarbij je een andere identiteit moet opgeven. Dat is inherent aan het emigreren naar een ander land.
LucasLovesHansvanBaalenquote:Op maandag 15 augustus 2005 15:58 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006900.html.
Maar door het aannemen van dat tweede paspoort versterk je wel de binding met dat land. Een paspoort verschaft je namelijk het burgerschap van een land.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:58 schreef kLowJow het volgende:
Binding hebben met een land is niet hetzelfde als het onlenen van je identiteit hieraan. We hebben het niet over hetzelfde. Jij hebt het eerder over culturele en geloofsaspecten die men in ere poogt te houden. Ik zie hierin geen link met het aannemen van een tweede paspoort wanneer dit mogelijk is, simpelweg om dat dit niet de beweegreden daarvoor is. Redenen om zo'n tweede paspoort te nemen zijn juist vooral pratisch van aard.
Dat ben ik idd van mening.quote:Als jij van mening bent dat iemand zijn identiteit ontleent aan zijn paspoort kan ik mij deze redeneertrant voorstellen.
Klopt maar wel met de status die je ontleent aan zo'n paspoort. In Nederland zeg je vol trots ik heb een Marokkaans paspoort en in Marokko vol trots melden dat je een Nederlands paspoort hebt.quote:Ja, dit heeft echter niets te maken met het paspoort op zich.
Niet geheel mee eens. Je kiest immers zelf voor dat tweede paspoort en maakt dan ook zelf onderscheid tussen jezelf en iemand met maar één paspoort. Je ziet duidelijk het verschil tussen autochtonen en allochtonen. Buiten het uiterlijke verschil. Maar meer de culturele en religieuze verschillen zorgen voor problemen.quote:Kiezen voor één identiteit... het lijkt mij, dat identiteit in de context waarbinnen en de manier waarop jij het hier gebruikt, vooral afhankelijk is van de perceptie van anderen, en niet zo zeer van de eigen overtuiging.
Jij schijnt immers te vinden dat iemand zich niet Nederlands kan voelen, of voldoende Nederlands kan zijn, wanneer deze persoon in het bezit is van een dubbele nationaliteit, ook al verbindt deze persoon zijn leven aan dit land, en geeft hij te kennen hier altijd te willen blijven. Hierbij presenteer je je eigen perceptie van de situatie als maatgevend.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:21 schreef yvonne het volgende:
O, en Sidekick is ECHT geen optie, 16 jaar, zwaar forum, ja TomTom op IDO gaat prima, maar is van een iets andere categorie.
Te jong, school, foute vrienden.
Mja, het is gewoon een bureaucratisch document waar ik het liefst zonder mee zou willen doen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:51 schreef kLowJow het volgende:
gen een behoorlijke vergoeding verplicht bent af te nemen wanneer je bepaalde andere landen wil bezoeken. Afhankelijk van het land dat je wil bezoeken kan het ene boekje handiger zijn dan het andere.
Ja ik ontleen mijn Nederlandse nationaliteit aan mijn paspoort. Daarin staat immers dat ik een Nederlander ben voor de wet.quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:51 schreef kLowJow het volgende:
MrX1982, ontleen jij jouw Nederlandse nationaliteit aan het feit dat jij een Nederlands paspoort hebt, uit het feit dat je geen andere paspoorten hebt, of aan iets anders? Ontleen jij jouw burgerschap aan je paspoort?
De waarde die jij aan een paspoort toekent bestaat voor mij niet. Het is voor mij geen bevestiging van mijn nationaliteit, geen bewijs van mijn burgerschap of verbondenheid met het land wier stempel erin gedrukt staat.
Het is slechts een klein boekje wat je tegen een behoorlijke vergoeding verplicht bent af te nemen wanneer je bepaalde andere landen wil bezoeken. Afhankelijk van het land dat je wil bezoeken kan het ene boekje handiger zijn dan het andere.
Dus wanneer je ervoor kiest geen paspoort aan te schaffen, ben je geen Nederlander. Logisch toch.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja ik ontleen mijn Nederlandse nationaliteit aan mijn paspoort. Daarin staat immers dat ik een Nederlander ben voor de wet.
Het Nederlanderschap is dus voor een select gezelschap te koop. Hoe zullen we hen noemen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:03 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus wanneer je ervoor kiest geen paspoort aan te schaffen, ben je geen Nederlander. Logisch toch.
Een paspoort is verplicht. of identiteitsbewijs voor mietjesquote:Op maandag 15 augustus 2005 18:03 schreef kLowJow het volgende:
Dus wanneer je ervoor kiest geen paspoort aan te schaffen, ben je geen Nederlander. Logisch toch.
Onzin. Pas vanaf een bepaalde leeftijd. Daarbij ben je ook als je de wet overtreedt, en geen identiteitsbewijs op zak hebt, nog steeds Nederlander hoor. Zo sta je ook in de GBA opgenomen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:13 schreef MrX1982 het volgende:
Een paspoort is verplicht. Iedere Nederlander moet een paspoort hebben
of identiteitsbewijs
De mijne is verlopenquote:Op maandag 15 augustus 2005 18:13 schreef RichardQuest het volgende:
Heb jij een Marokkaans paspoort, KlowJow? Hoe werkt dat met verlengen?
Nee hoor je kunt vanaf elke leeftijd een paspoort krijgen als Nederlander.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:16 schreef kLowJow het volgende:
Onzin. Pas vanaf een bepaalde leeftijd. Daarbij ben je ook als je de wet overtreedt, en geen identiteitsbewijs op zak hebt, nog steeds Nederlander hoor. Zo sta je ook in de GBA opgenomen.
Het is niet verplicht. Op die opmerking reageerde ik.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee hoor je kunt vanaf elke leeftijd een paspoort krijgen als Nederlander.
Praktische overwegingen. In de tijd dat ik mijn paspoort kreeg kon je met een Nederlands paspoort maar één of twee keer de grens over naar de Spaanse kolonie waar mijn familie naast woont. Met een Marokkaans paspoort kon je zo vaak je wilde heen en weer reizen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:21 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom heb je een Marokkaans paspoort kLowJow. Je neemt zo'n paspoort toch omdat je jezelf Marokkaan voelt?
Natuurlijk heb ik er een bepaalde binding mee. Ik heb daar immers een groot gedeelte van mijn familie wonen.quote:Of heb je geen enkele binding met Marokko?
Volgens mij zitten jullie op een andere golflengte....quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:21 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom heb je een Marokkaans paspoort kLowJow. Je neemt zo'n paspoort toch omdat je jezelf Marokkaan voelt?
Ik val gezien mijn dubbele nationaliteit tussen wal en schip.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:29 schreef Drugshond het volgende:
Is KlowJow een Marokko-Kees ?!?
Aha vandaar dat je zo hammerde op de praktische overwegingen van een Marokkaans paspoort.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:25 schreef kLowJow het volgende:
Praktische overwegingen. In de tijd dat ik mijn paspoort kreeg kon je met een Nederlands paspoort maar één of twee keer de grens over naar de Spaanse kolonie waar mijn familie naast woont. Met een Marokkaans paspoort kon je zo vaak je wilde heen en weer reizen.
Maar door het hebben van een Marokkaans paspoort is je binding sterker dan zonder Marokkaans paspoort omdat je een bewijs hebt van het staatsburgerschap.quote:Natuurlijk heb ik er een bepaalde binding mee. Ik heb daar immers een groot gedeelte van mijn familie wonen.
Als jij zo'n Duits paspoort nu in je schoot geworpen kreeg, wat verandert er dan in je leven?quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:36 schreef MrX1982 het volgende:
Stel dat ik naast mijn Nederlandse paspoort ook een Duits paspoort zou hebben. Dan voel ik me sterker verbonden met Duitsland dan dat ik nu voel.
Also also... we hoeven helemaal niet wachten op de 5e colonne.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:32 schreef kLowJow het volgende:
Ik val gezien mijn dubbele nationaliteit tussen wal en schip..
Hij probeerde het te verbergen, maar ik speel ALLES door.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:
Wel cool dat kLowJow een Marokkaan is en ik dat al die tijd niet heb geweten.
Zo zie je maar weer dat op een forum niets is zoals het lijkt. In het echt ben ik bijvoorbeeld heel aardig![]()
De Duitse keuken is iets beter dan de Nederlandse keuken.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:38 schreef RichardQuest het volgende:
Als jij zo'n Duits paspoort nu in je schoot geworpen kreeg, wat verandert er dan in je leven?
Hij heeft het idd goed verborgen weten te houden. Niet zo opzichtig als Mutant01quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:39 schreef RichardQuest het volgende:
Hij probeerde het te verbergen, maar ik speel ALLES door.
Dat is natuurlijk hypothetisch. Niemand werpt mij ineens een Duits paspoort in de schoot.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:38 schreef RichardQuest het volgende:
Als jij zo'n Duits paspoort nu in je schoot geworpen kreeg, wat verandert er dan in je leven?
Tolle keuken ja.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De Duitse keuken is iets beter dan de Nederlandse keuken.![]()
Dat is hypotetisch ja, zoals jij een hypotetische bewering maakte. Maar zeg 's, wat zou dat met jou doen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk hypothetisch. Niemand werpt mij ineens een Duits paspoort in de schoot.
Ik zou eerlijk gezegd wel meer binding met dat land voelen dan zonder zo'n bewijs.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:45 schreef RichardQuest het volgende:
Dat is hypotetisch ja, zoals jij een hypotetische bewering maakte. Maar zeg 's, wat zou dat met jou doen?
Bij mij zou het document geen hol veranderen, de reden achter het document wellicht.
HD topic nog gelezen ?!quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Laten we spirituele hulp naar Afrika sturen. Alle oude bijbels en koran's naar Niger! Kunnen de ontwikkelingsgelden weer omlaag.
En dat document op zich? (mijn hypotetische vraag dus)quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd wel meer binding met dat land voelen dan zonder zo'n bewijs.
Ja, was voor iemand anders btw, dus ik bedankt jullie later wel 8).quote:
Zolang de kama-sutra en Mein Kampf maar in Nederland blijft...quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Laten we spirituele hulp naar Afrika sturen. Alle oude bijbels en koran's naar Niger! Kunnen de ontwikkelingsgelden weer omlaag.
Hmm Gaat heen en vermenigvuldig.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |