Ehm, laat maar. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik FokBlock gebruik, dus hoe minder ik erover zeg, hoe beterquote:
Is dit een soort van ik kan nergens op stemmen deze ronde opmerking? Of een ordinaire tvp.?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:25 schreef dwerg het volgende:
* gelezen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is dit een soort van ik kan nergens op stemmen deze ronde opmerking? Of een ordinaire tvp.?
Tja de stemmers op imdb zien in tegenstelling tot jou niet die hogere artistieke waarde van Josie and the pussycats in. Daar kan ik verder ook niks aandoen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:56 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dat betekent 'ik kan zelfs niet één keer op Josie and the pussycats stemmen dus dit toernooi is wat mij betreft al voorbij'.
Zo obscuur zijn deze films nou ook weer niet, maar je hebt wel een punt dat er wel erg weinig echt populaire (misschien door critici minder beoordeelde) films in zitten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
En dan zeggen ze dat het Muziekforum vol snobs zit.
Dit gaat niet om de verkiezing 'Beste film van 2001 volgens de users van Fok', maar om de titel 'Beste film van 2001 volgens users van IMDB die er genoegen in scheppen om de meest obscure films hoge cijfers toe te kennen'.
Ach, maakt het echt veel uit welke films er nu juist in de eerste ronde uitgaan? Ze staan er toch maar bij om aan een bepaald getal te raken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo obscuur zijn deze films nou ook weer niet, maar je hebt wel een punt dat er wel erg weinig echt populaire (misschien door critici minder beoordeelde) films in zitten.
Ach, maakt 't uit, 't wordt toch wel weer die droL of the Rings.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
Dit gaat niet om de verkiezing 'Beste film van 2001 volgens de users van Fok', maar om de titel 'Beste film van 2001 volgens users van IMDB die er genoegen in scheppen om de meest obscure films hoge cijfers toe te kennen'.
Denk dat Donnie en Amelie ook een hele grote kans maken .quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ach, maakt 't uit, 't wordt toch wel weer die droL of the Rings.
En dan ook nog Minoes weg moeten stemmen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:55 schreef victorinox het volgende:
* De 1e Ronde
![]()
1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring vs. Spy Game
4. Donnie Darko vs. Koroshiya 1 (Ichi the Killer)
12. Shrek vs. Minoes
Kan ik ff op weinig stemmen.
Ik hoop 't.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Denk dat Donnie en Amelie ook een hele grote kans maken .
Vrijwel de enigste goede Nederlandse film die ik de afgelopen jaren gezien heb.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dan ook nog Minoes weg moeten stemmen.Moest ik ook, trouwens, helaas.
Dan heb je vast het verrassend interessante Nynke, het ijzersterke Van God Los en het óngelooflijke goeie Familie niet gezien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:17 schreef victorinox het volgende:
Vrijwel de enigste goede Nederlandse film die ik de afgelopen jaren gezien heb.![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan heb je vast het verrassend interessante Nynke, het ijzersterke Van God Los en het óngelooflijke goeie Familie niet gezien.
Beschouw ze als tips.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef victorinox het volgende:
Inderdaad.
Als ik alle films uit het aziatische rek in de videotheek heb gezien, zal ik er aan denken.quote:
Die laat ik altijd mooi staan, die films.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:09 schreef victorinox het volgende:
Als ik alle films uit het aziatische rek in de videotheek heb gezien, zal ik er aan denken.
Om maar te zwijgen van het geweldige Cloaca en het prachtige Simon, dat zelf het ongelovelijk goed geörganiseerdequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan heb je vast het verrassend interessante Nynke, het ijzersterke Van God Los en het óngelooflijke goeie Familie niet gezien.
Cloaca en Simon, zeker, mee eens.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Om maar te zwijgen van het geweldige Cloaca en het prachtige Simon, dat zelf het ongelovelijk goed geörganiseerdeFOK! Beste Nederlandse film tournament won.
![]()
Maandagavond op zijn laatst, misschien al morgenavond. Dat hangt af hoe storm het hier nog loopt de komende dagen. Ga rondes denk ik telkens 3-4 dagen open houden om het tempo er lekker in te houden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:27 schreef Sokolsky het volgende:
Wanneer sluit deze ronde? Ik heb nog een paar films liggen.
Vind je The Royal Tenenbaums zo slechtquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:31 schreef Sai het volgende:
* De 1e Ronde
28. The Royal Tenenbaums vs. La Stanza Del Figlio!!!!
Volgens mijquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vind je The Royal Tenenbaums zo slecht
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij't hij op de loting.
Dat stelde ik ook voor...quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:03 schreef Gorro het volgende:
Ik vind het overigens een beetje krom dat de films met lage IMDb er meteen uitgeschrapt zijn. Dan was een constructie met de 43 hoogste IMDb cijfers meteen door en de 42 overgebleven strijden om de laatste 21 plaatsen een veel betere constructie geweest.
ik zie imdb dan ook maar als een halve graadmeter, enkel de bekende films met zeer veel stemmen krijgen een rating van ook "gewonere" mensen, velen verwarren artistiek/kunst met een goede filmquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
Wrahahaha!!!.... erhm, was het maar zo..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
users van IMDB die er genoegen in scheppen om de meest obscure films hoge cijfers toe te kennen'.
Film is naar het schijnt ook een kunst.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:43 schreef catfish het volgende:
ik zie imdb dan ook maar als een halve graadmeter, enkel de bekende films met zeer veel stemmen krijgen een rating van ook "gewonere" mensen, velen verwarren artistiek/kunst met een goede film
Enneh... welke mensen stemmen dan op die onbekende films? Dat zijn de abnormalen?quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:43 schreef catfish het volgende:
[..]
ik zie imdb dan ook maar als een halve graadmeter, enkel de bekende films met zeer veel stemmen krijgen een rating van ook "gewonere" mensen, velen verwarren artistiek/kunst met een goede films
De meeste art-films krijgen nochtans hogere cijfers dan hollywoodproductie's.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wrahahaha!!!.... erhm, was het maar zo..![]()
Maar ook vermaak.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Film is naar het schijnt ook een kunst.
Het zit hem net in de termen die je ook zelf gebruikt. Een film tegen een product.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
De meeste art-films krijgen nochtans hogere cijfers dan hollywoodproductie's.
Kunst kan perfect vermakelijk zijn. Of strontvervelend. Dat zijn geen exclusieve termen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:15 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar ook vermaak.
En vermaak telt bij mij hoger dan kunst.
Weet ik, ik hou dan ook alleen maar van vermakelijke kunst.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kunst kan perfect vermakelijk zijn. Of strontvervelend. Dat zijn geen exclusieve termen.
net steeds de verkeerde combi´squote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* De 1e Ronde
![]()
2. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain vs. 25 Watts
3. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away) vs. Bully
5. Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) vs.Lost and Delirious
6. Sennen joyu (Millennium Actress) vs. Pacte des loups, Le (Brotherhood of the Wolf)
7. Failan vs. The Discovery of Heaven
8. Monsters, Inc. vs. Bizita Q (Visitor Q)
9. Mulholland Dr. vs. Blow
10. Nirgendwo in Afrika vs. Harry Potter And The Scorcer's Stone
11.. No Man's Land vs. K-PAX
12. Shrek vs. Minoes
13. Wit vs. Enemy at the Gates
14. Das Experiment vs. Gosford Park
15. A Beautiful Mind vs. Metoroporisu (Metropolis)
16. El Hijo de la Novia vs. Monster's Ball
17. Familie vs. Siu lam juk kau (Shaolin soccer)
18. Ghost World vs. Tape
19. Hedwig and the Angry Inch vs. The Believer
20. Moulin Rouge! vs. Katakuri-ke no kôfuku (The Happiness of the Katakuris)
21. The Others vs. To End All Wars
22. Y tu mamá también vs. Training Day
23. The Man Who Wasn't There vs. Uprising
24. Aoi haru (Blue Spring) vs. De Grot
25. Black Hawk Down vs. El Espinazo del Diablo
26. Elling vs. Frailty
27. Lantana vs. In the Bedroom
28. The Royal Tenenbaums vs. La Stanza Del Figlio
29. AmnesiA vs. Met Grote Blijdschap
30. Lucia y el Sexo vs. Xingfu shiguang (Happy Times)
31. Musa vs. The American Astronaut
32. Ocean's Eleven vs. Waking Life
Ik denk dat dat ook komt doordat het aantal arthouseproducties waar je iets over hoort een veel kleiner percentage is van het totale aanbod dan de blockbusters waar je over hoort. Van alle 'kleine' films weet je van misschien tien procent dat ze überhaupt bestaan, om grote blockbusters kun je nauwelijks heen. Die tien procent bestaat dan logischerwijs uit de 'betere' producties.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ja. Maar je zou wel kunnen stellen dat kunst op een andere manier vermaakt. Iets dat vermaak meer de fantasie stimuleert en kunst meer het intellect. Of dat in ieder geval probeert. Hoewel het één natuurlijk niet exclusief het domein van het één is en het ander alleen voorkomt bij het ander. Ofzo.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kunst kan perfect vermakelijk zijn. Of strontvervelend. Dat zijn geen exclusieve termen.
Maar waar zit het verschil tussen fantasie en intellect? Of is er geen verschil? Zijn ze verschillend of liggen ze eerder in het verlengde van elkaar?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:38 schreef Sai het volgende:
[..]
Ja. Maar je zou wel kunnen stellen dat kunst op een andere manier vermaakt. Iets dat vermaak meer de fantasie stimuleert en kunst meer het intellect. Of dat in ieder geval probeert. Hoewel het één natuurlijk niet exclusief het domein van het één is en het ander alleen voorkomt bij het ander. Ofzo.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
30. Lucia y el Sexo vs. Xingfu shiguang (Happy Times) 3-0
Ja, Donnie Darko is natuurlijk veel stoerder om op te stemmen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:56 schreef Eluc het volgende:
15. Donnie Darko vs. Shrek
Mooi om te zien hoe Shrek wordt afgemaakt
Hmmm, ik zie toch weinig arthouse in die imdb-lijst hoor.. het meeste is toch het vrij gangbare hollywood-oscarwerk. Niet dat dat per definitie slechtere films zijn, maar om nou te stellen dat mensen massaal hoog instemmen op films met een hoog obscuur art-gehaltequote:Op zondag 14 augustus 2005 19:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind Shrek ook veel beter, maar het is niet stoer om daarop te stemmenquote:Op maandag 15 augustus 2005 00:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, Donnie Darko is natuurlijk veel stoerder om op te stemmen.
bah, er zijn zat komedies die rond de vijf krijgen die gerust een 6 mogen hebben, ik ken trouwens niet zoveel komedies die in de top 250 staan, wat mij raar lijkt, want er bestaan er toch best veel, maar dit terzijdequote:Op zondag 14 augustus 2005 19:08 schreef Sokolsky het volgende:
Eh, catfish: goede comedies krijgen hoge cijfers, slechte comedies niet. Da's toch logisch?
Supersaaie drama's krijgen geen hoge cijfers hoor. Boeiende, meeslepende en interessante drama's wel.
ik probeerde net aan te tonen dat Shaolin Soccer dus zo'n voorbeeld is...quote:Shaolin Soccer is geen graadmeter voor alle Aziatische films. Mag ik vragen welke van die Aziatische films die zo in de top aanwezig zijn jij overrated vindt?
wel, ik heb best veel statistiek gehad op school enzo, 1300 stemmen is ivm smaak en subjectieve scores niks waard, vooral als je geen gemiddeld publiek hebtquote:En waarom is het erg om Moulin Rouge en Katakuris tegenover elkaar te zetten? In dit tournament bepalen de Fokkers wat zij de beste film van 2001 vinden; sommigen zullen Moulin Rouge beter vinden, anderen Katakuris. Wat is nou het probleem? Vergeet trouwens niet dat 1300 stemmen best veel is.
Al deze top250 films hebben komische elementen volgens imdb. Bekijk zelf maar of je het echte komedies vind of niet:quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef catfish het volgende:
[..]
bah, er zijn zat komedies die rond de vijf krijgen die gerust een 6 mogen hebben, ik ken trouwens niet zoveel komedies die in de top 250 staan, wat mij raar lijkt, want er bestaan er toch best veel, maar dit terzijde
[..]
Waarom mag men dat niet zeggen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef catfish het volgende:
ik probeerde net aan te tonen dat Shaolin Soccer dus zo'n voorbeeld is...
toevallig Kung Fu Hustle al gezien? zelfde regisseur, nog een groter kassucces, ook leuker om naar te kijken vind ik, maar zeg please niet dat het de beste film is van 2005
[..]
quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:29 schreef Eluc het volgende:
Inderdaad. Ik vind Shrek ook veel beter, maar het is niet stoer om daarop te stemmen
Als ik net aangeef dat Shaolin Soccer niet maatgevend is voor de Aziatische cinema moet je natuurlijk niet met een film van dezelde regisseur aankomen. Wie zegt hier dat Kung Fu Hustle de beste film van 2005 zou zijn? Ik vind dat werk van Stephen Chow helemaal niks, maar ben wel liefhebber van Aziatische films. Niet van alle uiteraard, want die markt is heel breed; ik denk breder dan de Westerse.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef catfish het volgende:[...]
ik probeerde net aan te tonen dat Shaolin Soccer dus zo'n voorbeeld is...
toevallig Kung Fu Hustle al gezien? zelfde regisseur, nog een groter kassucces, ook leuker om naar te kijken vind ik, maar zeg please niet dat het de beste film is van 2005
[..]
In de imdb top 250 zit natuurlijk ook een criteria voor een minimaal aantal votes verwerkt, juist om hem niet over te laten lopen met films met een 8.5 en maar 1000 stemmen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hmmm, ik zie toch weinig arthouse in die imdb-lijst hoor.. het meeste is toch het vrij gangbare hollywood-oscarwerk. Niet dat dat per definitie slechtere films zijn, maar om nou te stellen dat mensen massaal hoog instemmen op films met een hoog obscuur art-gehalte
Films die gewoon behoorlijk standaard vermaak vormen zullen idd niet extra punten scoren op originaliteit of extra impact nee, vind ik niet zo vreemd. Uitzonderlijk goed gemaakt hollywoodvermaak krijgt daarentegen echt wel waardering hoor (ook bij mij).
quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
![]()
* De 2e Ronde
![]()
![]()
1. The Man Who Wasn't There vs. Aoi haru (Blue Spring)
2. The Others vs. Musa
3. Das Experiment vs. Pacte des loups, Le (Brotherhood of the Wolf)
4. Nirgendwo in Afrika vs. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)
5. Enemy at the Gates vs. Elling
6. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring vs. La Stanza Del Figlio
7. Ghost World vs. Y tu mamá también
8. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain vs. A Beautiful Mind![]()
9. Monster's Ball vs. The Believer
10. Lucia y el Sexo vs. No Man's Land
11. Monsters, Inc. vs. Met Grote Blijdschap
12. Black Hawk Down vs. Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl)
13. Failan vs. Waking Life
14. Lantana vs. Mulholland Dr.
15. Donnie Darko vs. Shrek
16. Katakuri-ke no kôfuku (The Happiness of the Katakuris) vs. Familie
Precies, waardoor het toch wel weer de (recente) bekendere films zijn die uiteindelijk hoog scoren in die lijstquote:Op maandag 15 augustus 2005 10:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
In de imdb top 250 zit natuurlijk ook een criteria voor een minimaal aantal votes verwerkt, juist om hem niet over te laten lopen met films met een 8.5 en maar 1000 stemmen.
Zonde dat ik La Stanza del Figlio nog niet heb gezien. Lijkt me een leuke film en ik ben niet kapot van LotR.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:13 schreef Sai het volgende:
LotR - Stanza del Figlio staat 5-5Spannend!
begint serieus off topic te gaan, maar jaquote:Op maandag 15 augustus 2005 00:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Al deze top250 films hebben komische elementen volgens imdb. Bekijk zelf maar of je het echte komedies vind of niet:
lange lijst
Dat is nu al weer heel anders.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:13 schreef Sai het volgende:
LotR - Stanza del Figlio staat 5-5Spannend!
Ik ben blijkbaar de enige die op Gosford park heeft gestemdquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:29 schreef Sokolsky het volgende:
14. Das Experiment vs. Gosford Park 18-1
Over opvallende uitslagen gesproken. Ik heb ook op Experiment gestemd, maar had toch verwacht dat dit wat spannender zou zijn.
Gosford Park, wat een draak van een film.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:39 schreef Posdnous het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige die op Gosford park heeft gestemd.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:40 schreef Posdnous het volgende:
6. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring vs. La Stanza Del Figlio Eitje.
Aardige film wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gosford Park, wat een draak van een film.
das dan fijn, maar Donnie Darko is de grootste kutfilm van de afgelopen 10 jaarquote:Op maandag 15 augustus 2005 00:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, Donnie Darko is natuurlijk veel stoerder om op te stemmen.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:23 schreef Sai het volgende:
Kom op Stanza! Nanni, je kunt het!
Mensen kunnen geen fan zijn van Nanni Moretti?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]je stemt zeker alleen maar op Stanza omdat je een hekel aan LOTR hebt?
Jawel maar LOTR: FOTR is natuurlijk een veel betere film. Check alleen IMDB alquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mensen kunnen geen fan zijn van Nanni Moretti?
Heb je La Stanza del Figlio gezien?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Jawel maar LOTR: FOTR is natuurlijk een veel betere film. Check alleen IMDB al
Zucht.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
ik kan t me niet voorstellenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nee maar ik weet zeker dat ik er nix aan vind. Ik hou niet van dat soort films en dat weet jij ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Heb je La Stanza del Figlio gezien?
Ik vind Fellowship of the Rings de beste Lord of the Rings-film, maar Stanza is één van weinige films waarbij ik iedere keer dat ik hem zie heel dicht bij janken kom. Moretti in de kermisattractie en het uitzwaaien van het meisje en haar vriendje vanuit de auto op het einde zijn twee momenten waar ik heel sterk door ben geraakt. Vandaar. Niet omdat ik gewoon hoop dat LotR er zo snel mogelijk uitvliegt (hoewel, voor komisch effect misschien wel, niet omdat ik het een slechte film vind).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]je stemt zeker alleen maar op Stanza omdat je een hekel aan LOTR hebt?
Eindelijk geef je toe dat La Passion de Jeanne d'Arc een betere film is dan, pakweg, National Treasure of Mr. & Mrs. Smith.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ok you got mequote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:09 schreef Sai het volgende:
[..]
Eindelijk geef je toe dat La Passion de Jeanne d'Arc een betere film is dan, pakweg, National Treasure of Mr. & Mrs. Smith..
Door die bijna-tranen had je niet gezien dat er 4 hobbits stondenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ok you got me
Verder....tsja jou mening maar ik moest bijna huilen in LOTR 3 als Aragorn koning wordt...en hij zegt tegen de 3 hobbits: "you bow for no one" en dat dan iedereen voor hun gaat buigen. Prachtig gewoon!
Waarom belachelijk?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aardige film wel..
In tegenstelling tot het belachelijke Das Experiment.
Omdat ze van het aardig interessante Stanford-experiment zo'n ongelooflijk zooitje hebben gemaakt, inclusief volledig onbegrijpelijke en onlogische plotwendingen en zelfs afglijdt naar een soort Steven Seagal-film einde.quote:
Mja... ze pretenderen ook totaal niet een film gemaakt te hebben over wat er waarschijnlijk zou zijn gebeurt als het Stanford experiment door was gegaan. De eerste helft ongeveer is trouwens wel bijna hetzelfde als wat er gebeurde totdat het experiment stop werd gezet. (Op het verhaaltje van de journalist na dan.) Erg realistisch is de film niet, maar dat is het gros niet, bijna geen enkele film trouwens. Dat Steven Segal einde heb ik dan gemist ofzo, of was het een alternatief einde??? Vond het nogal meevallen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat ze van het aardig interessante Stanford-experiment zo'n ongelooflijk zooitje hebben gemaakt, inclusief volledig onbegrijpelijke en onlogische plotwendingen en zelfs afglijdt naar een soort Steven Seagal-film einde..
Wat betreft Stanza en LOTR: LOTR is leuk is misschien leuk als je van elfjes en kabouters en wat al niet meer houdt, als liefhebber van wat realistischer cinema zit je echt niet op die onzin te wachten.
Stanza is dan ook nog een echte topper op dat gebied, dus om te zeggen dat mensen gewoon expres tegen LOTR stemmen is gewoon dom.
We zijn inmiddels al bij de 2de rondequote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:02 schreef -XX- het volgende:
1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring vs. Spy Game2. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain vs. 25 Watts
5. Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) vs.Lost and Delirious
6. Sennen joyu (Millennium Actress) vs. Pacte des loups, Le (Brotherhood of the Wolf)
8. Monsters, Inc. vs. Bizita Q (Visitor Q)
9. Mulholland Dr. vs. Blow
10. Nirgendwo in Afrika vs. Harry Potter And The Scorcer's Stone
12. Shrek vs. Minoes
13. Wit vs. Enemy at the Gates14. Das Experiment vs. Gosford Park
15. A Beautiful Mind vs. Metoroporisu (Metropolis)
16. El Hijo de la Novia vs. Monster's Ball
17. Familie vs. Siu lam juk kau (Shaolin soccer)
18. Ghost World vs. Tape
19. Hedwig and the Angry Inch vs. The Believer
20. Moulin Rouge! vs. Katakuri-ke no kôfuku (The Happiness of the Katakuris)
21. The Others vs. To End All Wars
23. The Man Who Wasn't There vs. Uprising
24. Aoi haru (Blue Spring) vs. De Grot
25. Black Hawk Down vs. El Espinazo del Diablo
26. Elling vs. Frailty
28. The Royal Tenenbaums vs. La Stanza Del Figlio
29. AmnesiA vs. Met Grote Blijdschap
30. Lucia y el Sexo vs. Xingfu shiguang (Happy Times)
31. Musa vs. The American Astronaut
32. Ocean's Eleven vs. Waking Life
2 stemmen voor Familie... 2 stemmen voor 1 van de top 5 beste films van dit decennium.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
![]()
* De 2e Ronde
![]()
![]()
De Uitslag
16. Katakuri-ke no kôfuku (The Happiness of the Katakuris) vs. Familie 1-2
Veel mensen zullen wel één van de twee niet gezien hebben, zulke populaire films zijn het niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
2 stemmen voor Familie... 2 stemmen voor 1 van de top 5 beste films van dit decennium.
Ik had zelfs allebei niet gezien. Familie staat voor morgenavond op het programma.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Veel mensen zullen wel één van de twee niet gezien hebben, zulke populaire films zijn het niet.
Betekent dat dat je mijn stemmen niet hebt meegeteld?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Opvallend is dat iedereen op duel 15 heeft gestemd.
Ga weg met je gelul man! Donnie Darko is met gemak een van de beste films van dit decenniumquote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
2 stemmen voor Familie... 2 stemmen voor 1 van de top 5 beste films van dit decennium.
jouw stemmen stonden ergens helemaal achterin op mijn excel sheet, dus was me niet opgevallen dat je als enige niet gestemt had. Welke van de twee heb je eigenlijk niet gezien? Of allebei niet?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:46 schreef California het volgende:
[..]
Betekent dat dat je mijn stemmen niet hebt meegeteld?.
Donnie Darko.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Welke van de twee heb je eigenlijk niet gezien? Of allebei niet?
Ik weet niet waarvan, maar mag ik je hierheen verwijzen?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:11 schreef Sai het volgende:
*memo maakt
Oh ja, Donnie Darko, daar ging mijn post ook echt over.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:33 schreef kamagurka het volgende:
Ga weg met je gelul man! Donnie Darko is met gemak een van de beste films van dit decennium
echte donderdagavond - zomerfilmquote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:12 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik had zelfs allebei niet gezien. Familie staat voor morgenavond op het programma.
Nee, we vinden een NL flutfilm de beste film van het decceniumquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh ja, Donnie Darko, daar ging mijn post ook echt over.
Suk-kel.
En ik vind jou een smakeloze zeurpietquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:09 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vind die kamagurka helemaal niet gezellig.
(overigens blijft Familie steken op 103; dat scheelt weer voor Gorro)
Kan ik een afspraak maken voor het Beste Film van 1998-tournament? Ik vind Fear & Loathing.... namelijk uitermate kutquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:12 schreef kamagurka het volgende:
Voor gezelligheid ga je maar naar je meidentheekransje, hier gaat het om film![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kan ik een afspraak maken voor het Beste Film van 1998-tournament? Ik vind Fear & Loathing.... namelijk uitermate kut.
Ja mama...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:31 schreef Sokolsky het volgende:
Er zijn een heleboel toernooien. Waaronder eentje van 1957, moet jou toch wel aanspreken. Maar daar moet je wel een beetje gezellig doen hoor...
Het is te prijzen dat mensen zich willen bezighouden met films uit de oude doos, als dat is wat je bedoeltquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:39 schreef Sokolsky het volgende:
Gezien jouw uitlatingen in het de Fok! Top 100-topics.
Flutfilm.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:07 schreef kamagurka het volgende:
Nee, we vinden een NL flutfilm de beste film van het deccenium
Jij noemde Donnie Darko, hoor. Een film die ik ook erg goed vind.quote:you l-o-s-e
Hopelijk heb je Ghost World wel gezien, want dan kan je in de echte ronde 3quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:32 schreef RuneRose het volgende:
Ronde 3
2. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain vs. 25 Watts
12. Shrek vs. Minoes
14. Das Experiment vs. Gosford Park
Jeutje, ik heb echt niet veel gezien. Ook veel films die wat lullig uitkomen; Donnie Darko is een van mijn favoriete films, maar ik heb "Koroshiya 1" niet gezien, en zo met nog een aantal.![]()
He he he. Beetje dom, dacht dat wat daar stond de 3e ronde al was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hopelijk heb je Ghost World wel gezien, want dan kan je in de echte ronde 3wel op Donnie stemmen. Want dit is wel het meeste vage wat ik ooit in een tournament heb meegemaakt. Op ronde 1 stemmen, terwijl we al bij ronde 3 zijn. Maar dan wel dat voldoende beseffen om er ronde 3 er boven te zetten.
Arcee, schat, ondersteun La Vie Revee des Anges eens in het 1998-tournamenttopic?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Flutfilm.
[..]
Jij noemde Donnie Darko, hoor. Een film die ik ook erg goed vind.
Already.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 19:47 schreef Sai het volgende:
[..]
Arcee, schat, ondersteun La Vie Revee des Anges eens in het 1998-tournamenttopic??
Waarom? Goede regisseur, IMDB top250, degelijke film.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Others is toch wel imo de verassing van dit tournament.
In het Aziatische tournament heb je 5 keer tegen Spirited Away gestemd, toen vloog 'ie eruit tegen Hero. De 10 red je dus nog niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien klein jubileum, zou best wel eens 10de opeenvolgende keer kunnen zijn dat ik tegen Spirited Away stem, dit tournament + aziatische films
Hm, hij blijkt niet meer in die top250 te staan. Maar hij stond er ooit wel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:33 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom? Goede regisseur, IMDB top250, degelijke film.
Mmm. In het animatiefilm-tournament heb ik er ook nog verschillende keren tegen gestemdquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
In het Aziatische tournament heb je 5 keer tegen Spirited Away gestemd, toen vloog 'ie eruit tegen Hero. De 10 red je dus nog niet.
Gezien de stemmen in deze ronde zul je voor dat jubileum moeten wachten tot een volgend tournament...
Waarom stem je dan maar op 3 daarvanquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:50 schreef Sai het volgende:
De vier die ik het liefste zie winnen en de vier die ik het liefste niet door wil zien gaan staan allemaal keurig tegenover elkaar trouwens..
Vast omdat het zo'n hondseerlijke jongen is die niet stiekum op Amelie stemt als ie Familie niet heeft gezienquote:Op zondag 21 augustus 2005 01:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom stem je dan maar op 3 daarvan
Vond het ook best een leuke, goede film. Maar tot de beste 8 van 2001 zal ik hem niet rekenen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:33 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom? Goede regisseur, IMDB top250, degelijke film.
Mee eensquote:Op zondag 21 augustus 2005 05:07 schreef Eluc het volgende:
1. The Others vs. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)
3. Mulholland Dr. vs. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring
4. Donnie Darko vs. Lucia y el Sexo
Nu 8-9quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:36 schreef Asskicker14 het volgende:
The Others en Spirited Away staan nu op 8 - 8. Spannend.
the others heb ik niet gezienquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:37 schreef Sokolsky het volgende:
9-10 weer. Waarom stemmen Mike en Dos37 niet op The Others?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |