Ehm, laat maar. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik FokBlock gebruik, dus hoe minder ik erover zeg, hoe beterquote:
Is dit een soort van ik kan nergens op stemmen deze ronde opmerking? Of een ordinaire tvp.?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:25 schreef dwerg het volgende:
* gelezen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is dit een soort van ik kan nergens op stemmen deze ronde opmerking? Of een ordinaire tvp.?
Tja de stemmers op imdb zien in tegenstelling tot jou niet die hogere artistieke waarde van Josie and the pussycats in. Daar kan ik verder ook niks aandoen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 18:56 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nee hoor.
Dat betekent 'ik kan zelfs niet één keer op Josie and the pussycats stemmen dus dit toernooi is wat mij betreft al voorbij'.
Zo obscuur zijn deze films nou ook weer niet, maar je hebt wel een punt dat er wel erg weinig echt populaire (misschien door critici minder beoordeelde) films in zitten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
En dan zeggen ze dat het Muziekforum vol snobs zit.
Dit gaat niet om de verkiezing 'Beste film van 2001 volgens de users van Fok', maar om de titel 'Beste film van 2001 volgens users van IMDB die er genoegen in scheppen om de meest obscure films hoge cijfers toe te kennen'.
Ach, maakt het echt veel uit welke films er nu juist in de eerste ronde uitgaan? Ze staan er toch maar bij om aan een bepaald getal te raken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo obscuur zijn deze films nou ook weer niet, maar je hebt wel een punt dat er wel erg weinig echt populaire (misschien door critici minder beoordeelde) films in zitten.
Ach, maakt 't uit, 't wordt toch wel weer die droL of the Rings.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
Dit gaat niet om de verkiezing 'Beste film van 2001 volgens de users van Fok', maar om de titel 'Beste film van 2001 volgens users van IMDB die er genoegen in scheppen om de meest obscure films hoge cijfers toe te kennen'.
Denk dat Donnie en Amelie ook een hele grote kans maken .quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ach, maakt 't uit, 't wordt toch wel weer die droL of the Rings.
En dan ook nog Minoes weg moeten stemmen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:55 schreef victorinox het volgende:
* De 1e Ronde
![]()
1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring vs. Spy Game
4. Donnie Darko vs. Koroshiya 1 (Ichi the Killer)
12. Shrek vs. Minoes
Kan ik ff op weinig stemmen.
Ik hoop 't.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Denk dat Donnie en Amelie ook een hele grote kans maken .
Vrijwel de enigste goede Nederlandse film die ik de afgelopen jaren gezien heb.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dan ook nog Minoes weg moeten stemmen.Moest ik ook, trouwens, helaas.
Dan heb je vast het verrassend interessante Nynke, het ijzersterke Van God Los en het óngelooflijke goeie Familie niet gezien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:17 schreef victorinox het volgende:
Vrijwel de enigste goede Nederlandse film die ik de afgelopen jaren gezien heb.![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan heb je vast het verrassend interessante Nynke, het ijzersterke Van God Los en het óngelooflijke goeie Familie niet gezien.
Beschouw ze als tips.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef victorinox het volgende:
Inderdaad.
Als ik alle films uit het aziatische rek in de videotheek heb gezien, zal ik er aan denken.quote:
Die laat ik altijd mooi staan, die films.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:09 schreef victorinox het volgende:
Als ik alle films uit het aziatische rek in de videotheek heb gezien, zal ik er aan denken.
Om maar te zwijgen van het geweldige Cloaca en het prachtige Simon, dat zelf het ongelovelijk goed geörganiseerdequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan heb je vast het verrassend interessante Nynke, het ijzersterke Van God Los en het óngelooflijke goeie Familie niet gezien.
Cloaca en Simon, zeker, mee eens.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Om maar te zwijgen van het geweldige Cloaca en het prachtige Simon, dat zelf het ongelovelijk goed geörganiseerdeFOK! Beste Nederlandse film tournament won.
![]()
Maandagavond op zijn laatst, misschien al morgenavond. Dat hangt af hoe storm het hier nog loopt de komende dagen. Ga rondes denk ik telkens 3-4 dagen open houden om het tempo er lekker in te houden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:27 schreef Sokolsky het volgende:
Wanneer sluit deze ronde? Ik heb nog een paar films liggen.
Vind je The Royal Tenenbaums zo slechtquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:31 schreef Sai het volgende:
* De 1e Ronde
28. The Royal Tenenbaums vs. La Stanza Del Figlio!!!!
Volgens mijquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vind je The Royal Tenenbaums zo slecht
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij't hij op de loting.
Dat stelde ik ook voor...quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:03 schreef Gorro het volgende:
Ik vind het overigens een beetje krom dat de films met lage IMDb er meteen uitgeschrapt zijn. Dan was een constructie met de 43 hoogste IMDb cijfers meteen door en de 42 overgebleven strijden om de laatste 21 plaatsen een veel betere constructie geweest.
ik zie imdb dan ook maar als een halve graadmeter, enkel de bekende films met zeer veel stemmen krijgen een rating van ook "gewonere" mensen, velen verwarren artistiek/kunst met een goede filmquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
Wrahahaha!!!.... erhm, was het maar zo..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:10 schreef dwerg het volgende:
users van IMDB die er genoegen in scheppen om de meest obscure films hoge cijfers toe te kennen'.
Film is naar het schijnt ook een kunst.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:43 schreef catfish het volgende:
ik zie imdb dan ook maar als een halve graadmeter, enkel de bekende films met zeer veel stemmen krijgen een rating van ook "gewonere" mensen, velen verwarren artistiek/kunst met een goede film
Enneh... welke mensen stemmen dan op die onbekende films? Dat zijn de abnormalen?quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:43 schreef catfish het volgende:
[..]
ik zie imdb dan ook maar als een halve graadmeter, enkel de bekende films met zeer veel stemmen krijgen een rating van ook "gewonere" mensen, velen verwarren artistiek/kunst met een goede films
De meeste art-films krijgen nochtans hogere cijfers dan hollywoodproductie's.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wrahahaha!!!.... erhm, was het maar zo..![]()
Maar ook vermaak.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Film is naar het schijnt ook een kunst.
Het zit hem net in de termen die je ook zelf gebruikt. Een film tegen een product.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
De meeste art-films krijgen nochtans hogere cijfers dan hollywoodproductie's.
Kunst kan perfect vermakelijk zijn. Of strontvervelend. Dat zijn geen exclusieve termen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:15 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar ook vermaak.
En vermaak telt bij mij hoger dan kunst.
Weet ik, ik hou dan ook alleen maar van vermakelijke kunst.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kunst kan perfect vermakelijk zijn. Of strontvervelend. Dat zijn geen exclusieve termen.
net steeds de verkeerde combi´squote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* De 1e Ronde
![]()
1. Lord of the Rings: Fellowship of the Ring vs. Spy Game
2. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain vs. 25 Watts
3. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away) vs. Bully
4. Donnie Darko vs. Koroshiya 1 (Ichi the Killer)
5. Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) vs.Lost and Delirious
6. Sennen joyu (Millennium Actress) vs. Pacte des loups, Le (Brotherhood of the Wolf)
7. Failan vs. The Discovery of Heaven
8. Monsters, Inc. vs. Bizita Q (Visitor Q)
9. Mulholland Dr. vs. Blow
10. Nirgendwo in Afrika vs. Harry Potter And The Scorcer's Stone
11.. No Man's Land vs. K-PAX
12. Shrek vs. Minoes
13. Wit vs. Enemy at the Gates
14. Das Experiment vs. Gosford Park
15. A Beautiful Mind vs. Metoroporisu (Metropolis)
16. El Hijo de la Novia vs. Monster's Ball
17. Familie vs. Siu lam juk kau (Shaolin soccer)
18. Ghost World vs. Tape
19. Hedwig and the Angry Inch vs. The Believer
20. Moulin Rouge! vs. Katakuri-ke no kôfuku (The Happiness of the Katakuris)
21. The Others vs. To End All Wars
22. Y tu mamá también vs. Training Day
23. The Man Who Wasn't There vs. Uprising
24. Aoi haru (Blue Spring) vs. De Grot
25. Black Hawk Down vs. El Espinazo del Diablo
26. Elling vs. Frailty
27. Lantana vs. In the Bedroom
28. The Royal Tenenbaums vs. La Stanza Del Figlio
29. AmnesiA vs. Met Grote Blijdschap
30. Lucia y el Sexo vs. Xingfu shiguang (Happy Times)
31. Musa vs. The American Astronaut
32. Ocean's Eleven vs. Waking Life
Ik denk dat dat ook komt doordat het aantal arthouseproducties waar je iets over hoort een veel kleiner percentage is van het totale aanbod dan de blockbusters waar je over hoort. Van alle 'kleine' films weet je van misschien tien procent dat ze überhaupt bestaan, om grote blockbusters kun je nauwelijks heen. Die tien procent bestaat dan logischerwijs uit de 'betere' producties.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
De meeste art-films krijgen nochtans hogere cijfers dan hollywoodproductie's.
Ja. Maar je zou wel kunnen stellen dat kunst op een andere manier vermaakt. Iets dat vermaak meer de fantasie stimuleert en kunst meer het intellect. Of dat in ieder geval probeert. Hoewel het één natuurlijk niet exclusief het domein van het één is en het ander alleen voorkomt bij het ander. Ofzo.quote:Op zondag 14 augustus 2005 19:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kunst kan perfect vermakelijk zijn. Of strontvervelend. Dat zijn geen exclusieve termen.
Maar waar zit het verschil tussen fantasie en intellect? Of is er geen verschil? Zijn ze verschillend of liggen ze eerder in het verlengde van elkaar?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:38 schreef Sai het volgende:
[..]
Ja. Maar je zou wel kunnen stellen dat kunst op een andere manier vermaakt. Iets dat vermaak meer de fantasie stimuleert en kunst meer het intellect. Of dat in ieder geval probeert. Hoewel het één natuurlijk niet exclusief het domein van het één is en het ander alleen voorkomt bij het ander. Ofzo.
quote:Op zondag 14 augustus 2005 23:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
30. Lucia y el Sexo vs. Xingfu shiguang (Happy Times) 3-0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |