je kunt bijna het reclamebureau dat erachter zit herkennen, dat wat ook FBTO en Unox cup-a-soup doet ...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:51 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
't is wel een beetje een kakteef ja.
jawohl. Maar moet het meteen ook artistiek verantwoord? Kunnen we niet tussen "normale" mensen dronken worden?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ken jij het Gymnasium of het conservatorium in Groningen? Bij een van beide zit een erg leuke kroeg in de straat.
Doen ze ook de postbank? Daar doet deze me een beetje aan denken.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je kunt bijna het reclamebureau dat erachter zit herkennen, dat wat ook FBTO en Unox cup-a-soup doet ...
Je kunt toch ook gewoon dronken worden, daar hebben die pedofiele communistische kladderaars niets over te zeggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:20 schreef George-Butters het volgende:
[..]
jawohl. Maar moet het meteen ook artistiek verantwoord? Kunnen we niet tussen "normale" mensen dronken worden?![]()
quote:D66 roept kabinet op tot lastenverlichting
Uitgegeven: 11 augustus 2005 14:57
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2005 15:15
DEN HAAG - Regeringsfractie D66 zou het "zeer verstandig" vinden als het kabinet besluit volgend jaar met extra lastenverlichting te komen om de koopkracht van de burgers op te vijzelen. Tweede-Kamerlid Bakker noemt het een goed idee als het kabinet daarvoor de extra aardgasbaten gebruikt. Die bedragen vermoedelijk zo'n anderhalf miljard euro.
Volgens Bakker hebben veel burgers een paar moeilijke jaren achter de rug, mede als gevolg van de hoge olieprijzen. Die olieprijzen leiden voor de staat juist tot extra aardgasinkomsten. "Laat het kabinet die twee tegen elkaar wegstrepen", aldus Bakker donderdag.
Extra vertrouwen
D66 pleitte enkele maanden terug al voor extra lastenverlichting om de economische groei te stimuleren. Bakker noemt het "goed nieuws" dat de groei volgens het Centraal Planbureau volgend jaar weer gaat aantrekken. Door de koopkracht een impuls te geven kan het kabinet zorgen voor "extra vertrouwen" bij de burgers, zegt hij.
VVD-Kamerlid Blok spreekt eveneens van "goed nieuws". Volgens hem wordt het voor het kabinet mogelijk om zijn belofte van het begin van de regeerperiode "eerst het zuur, dan het zoet" waar te maken. Met al aangekondigde maatregelen als afschaffing gebruikersdeel OZB en lesgeld en het deblokkeren van het spaarloon verwachten de liberalen al heel wat inkomensgroepen in koopkracht tegemoet te kunnen komen. "En je kunt nu eenmaal niet iedereen een betere koopkracht garanderen", zegt Blok.
Genoeg geld
PvdA-Kamerlid Crone stelt vast dat er door de hogere gasbaten en de aantrekkende economie "genoeg geld" is om volgend jaar iets extra's te doen. Crone werkt aan een tegenbegroting, waarmee de PvdA een alternatief wil bieden voor de plannen van het kabinet.
Ziektekostenplannen
Naast lastenverlichting voor de lagere en middeninkomens wil de grootste oppositiepartij onder meer geld uittrekken om de ziektekostenplannen van het kabinet te versoepelen en om de burgers te compenseren voor de hogere energierekeningen.
Is er rondom Gronings ontzet niet altijd een debat? In de Martinikerk staat me bij.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:02 schreef George-Butters het volgende:
Zeg euh, er moet toch maar s nagedacht worden over het POL-programma van de meet.
Iemand suggesties?
Ik ga jou slapen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik moest waarachtig vijf keer kijken voor ik deze zin begreep;
In dit filmpje zie je iemand zijn moeder slapen
Het gaat weer wat beter, en opeens is er weer ruimte voor verlichtingquote:
Die conclusie van je. Meesterlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:42 schreef pberends het volgende:
Waarom nemen tattoo-liefhebbers geen tattoo op hun voorhoofd
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=66793quote:De Nederlandse plasticfabrikanten raken steeds verder in het nauw nu de olieprijs tot recordhoogte is gestegen. Olie is namelijk de belangrijkste grondstof voor plasticproducten.
,,De huidige olieprijs is voor veel bedrijven die producten van plastic maken echt een heel groot probleem'', zegt algemeen directeur Erik de Ruijter van de Federatie Nederlandse Rubber- en Kunststofindustrie (NRK). ,,Zo'n 35 tot soms 70 procent van de kostprijs van een willekeurig plastic voorwerp heeft te maken met olie. En die prijs is de afgelopen twee jaar bijna verdubbeld.''
Niet alleen menig automobilist houdt de olieprijs scherp in de gaten. Ook de Nederlandse industrie voor plasticproducten zou er bij gebaat zijn als de huidige prijs van ruim zestig dollar voor een vat ruwe olie wat zou gaan zakken. Immers, olie ligt via de fabricage van bijvoorbeeld etheen en propeen aan de basis van alle kunstoffen die in een huishouden of op het werk te vinden zijn.
,,Het probleem is dat je die snelle stijging van de grondstofprijzen niet zomaar kunt doorberekenen in je eindproduct'', zegt De Ruijter van de NRK. ,,De inkopers van Blokker, Hema of welke winkel dan ook, accepteren het niet als de vliegenmepper of het broodtrommeltje plotseling duurder worden. Dat pikt de consument namelijk niet. Aan die kant valt dus weinig door te berekenen.''
Ook bij de leveranciers van de grondstoffen voor de plastic producten is doorgaans weinig te halen. ,,De plasticfabrikanten zijn vaak kleine bedrijven, gemiddeld 32 werknemers, en die kopen hun grondstoffen in bij vaak hele grote concerns'', zegt De Ruijter. ,,En die zijn in staat om hun gestegen kosten door te berekenen. Veel van onze leden voelen zich dan ook het graan tussen twee molens. Het rendement lag in deze bedrijfstak op zo'n drie procent, maar dat is allang als sneeuw voor de zon verdwenen.''
Om niet ten onder te gaan, moeten de makers van plasticproducten iets anders verzinnen. ,,Het mooie van dit soort periodes is dat je heel creatief wordt'', zegt algemeen directeur R. Bloemsma van Wientjes Kunststoffen in Emmen. ,,Het bedrijf, met ook een vestiging in Roden, maakt onder meer de rode brievenbussen van TNT en onderdelen voor de stemcomputers die bij de verkiezingen worden gebruikt. ,,Je gaat op zoek naar grondstoffen waarbij geen of minder olie nodig is. Voor de innovatie in onze tak is het eigenlijk heel goed als de olie duur is. En je kijkt nog eens goed of je wel efficiënt genoeg werkt, daar valt altijd winst te behalen.''
Ja, dat gezeik "tattoo's vind ik gewoon mooi" komt mijn keel uit. Zet er lekker één op je voorhoofd als je ze zo mooi vind.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die conclusie van je. Meesterlijk![]()
![]()
Waar kan ik dat filmpje nu vinden. Ik heb al op geenstijl gezocht, maar ik kan het niet vindenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, dat gezeik "tattoo's vind ik gewoon mooi" komt mijn keel uit. Zet er lekker één op je voorhoofd als je ze zo mooi vind.
LOL @
[afbeelding]
quote:Kasteleins sjoemelen met bier
Donderdag 11 augustus 2005 - EINDHOVEN – Verschillende Eindhovense cafés schenken stiekem bier van de nieuwe Groningse brouwerij Olm. Daarmee overtreden ze bewust hun contract met duurdere huisbrouwers als Heineken of Bavaria. De kroegen proberen zo de kosten te drukken. Klanten weten van niets en betalen de volle mep.
Daar komt het meestal wel op neer ja. Geen goedkoper bier zodat ze goedkoper kunnen verkopen, nee, zodat ze meer winst kunnen maken. Nóg meer winst. De prijzen zijn in drie jaar tijd al verdubbeld. Inflatie mijn reet! Geen enkel product verdubbelt elke drie jaar in kosten!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |