Pietverdriet | woensdag 10 augustus 2005 @ 13:40 |
Volgens het AD van vandaag (heb helaas geen toegang tot de online versie, iemand?) is roest terug van weggeweest. Een aantal franse en japanse auto's en zelfs een mercedes schijnen weer te roesten. Dit komt doordat men een heel dunne zinklaag, of geheel geen zinklaag gebruikt voor het plaatstaal van de auto's en ook holle ruimtes niet meer behandeld tegen roest. Dit om tijd en geld te besparen in de productie. Niet echt een verbetering die we meemaken. [ Bericht 2% gewijzigd door Pietverdriet op 10-08-2005 13:47:42 ] | |
Eefske1986 | woensdag 10 augustus 2005 @ 13:50 |
ik hoorde op het nieuws dat het om en ford en huyandai zou gaan?? lijkt me wel raar hoor, dat je als autofabrikant nu zou bezuinigen op je anti roest behandeling.... | |
BazzoS | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:08 |
ik hoorde het ook op de radio, en Ford deed het er idd het minste aan, om roest te voorkomen. | |
Deetch | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:17 |
Van alle fords van na 1999 die getest waren bleken de wielkasten verroest te zijn. | |
renkie | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:22 |
Klopt, van mercedes heb ik meerdere verhalen gehoord hierover. Belachelijk, en mensen kregen ook geen support van de dealer/importeur | |
allsystemshalt | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:22 |
Snijden ze zichzelf niet behoorlijk in de vinger? *Minder verkoop nieuwe auto's *Heel veel garantie zaken *Imago probleem ![]() | |
kutvent | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:26 |
En niet eens bij Alfa ![]() | |
MouseOver | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:39 |
quote:Oh, maar dat heeft opel vanaf midden jaren 80 ook gedaan. Wat daar van terecht gekomen is blijkt nu. De verantwoordelijke topman (kom even niet op z'n naam) is trouwens midden jaren 90 naar vw gegaan dus maar eens zien wat daar nog allemaal gaat gebeuren. | |
Mr_M | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:43 |
Mijn vader heeft een Mazda Premacy uit 2001. Deze begint ook te roesten bij de wielkasten, een klein beetje nog maar. Of dit aan de slechte kwaliteit of aan het slecht schoonmaken van de wielkasten ligt? In beide gevallen is 4 jaar te snel. | |
mhr-zip | woensdag 10 augustus 2005 @ 14:48 |
quote:Daar is het nooit weg geweest ![]() Kwaliteit van een auto, is meer dan wel of niet roesten.... [ Bericht 9% gewijzigd door mhr-zip op 10-08-2005 14:58:54 ] | |
Pietverdriet | woensdag 10 augustus 2005 @ 15:03 |
Denk dat het een enorm imago schade met zich mee gaat brengen. Immers, wie gaat er nu nog een auto kopen waarvan bekend is dat de fabrikant heeft lopen besparen op roestbescherming. Iemand trouwens meer informatie? | |
MouseOver | woensdag 10 augustus 2005 @ 15:28 |
Als je googled op "focus roest" krijg je iig aardig wat hits. Ben verder even aan het zoeken naar de naam van die topman waar ik het over had, maar moet zo weg. Op m'n werk hebben we ca. 15 mercedes sprinters en een stuk of 40 vito's en daar zie je ook aardig wat roestende exemplaren tussen. Bij sommige komt het duidelijk door slecht herstelde schade, maar andere lijken gewoon uit zichzelf te roesten. Erg vreemd want zo oud zijn ze niet. | |
dark_humanity774 | woensdag 10 augustus 2005 @ 15:44 |
quote:Misschien staat er steeds: de focus heeft totaal geen last van roest ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 10 augustus 2005 @ 16:10 |
quote: quote: | |
Pony-Lover | woensdag 10 augustus 2005 @ 18:03 |
Lekker dun plaatstaal gebruiken en geen antiroest laag zorgen er naturlijk ook voor dat de auto's goedkoper te produceren zijn en mensen bovendien sneler een nieuwe moeten kopen. | |
Samcali | woensdag 10 augustus 2005 @ 18:07 |
quote:...maar dan wel eentje van een ander merk (een ezel stoot zich enz...) | |
w31rd0 | woensdag 10 augustus 2005 @ 18:22 |
De ford Ka van mijn vriendin had aan elke kant een dik roestgat op de dorpel vlak achter het voorwiel kwamen wij achter. We hebben de auto dan ook maar direct verkocht. | |
Uddel | woensdag 10 augustus 2005 @ 18:45 |
Keuze van de fabrikant, het is namelijk niet verboden daarop te besparen, maar of het slim is.. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 10 augustus 2005 @ 19:09 |
quote:Gaat idd. gewoon om hoge verkoopaantallen en lage km. kosten tijdens de garantieperiode cq. de leaseperiode, zeg eerste 3 jaar. Wat er daarna mee gebeurt kan de fabriek/dealer niet boeien; en als je goedkoop wilt fabriceren zijn daar mogelijkheden genoeg om te bezuinigen. OFF-TOPIC: Zo over-engineered als otoos aan het begin van de jaren 90 krijgen we nooit meer terug. ![]() Audi 80/100, BMW E30/E36/E34, MB W124, VW Golf 2 en Volvo 700/850; die dingen roestten nauwelijks en de motoren waren ook vrijwel onverwoestbaar. Heb zelf een BMW E30 en een E36 staan en me ma heeft een MB 300 TE, bij elkaar 1000000 kms en nog geen koppakking vervangen, de 1990 E30 heeft een paar bruine randjes, beide anderen nog geen plekje. | |
Pietverdriet | woensdag 10 augustus 2005 @ 20:48 |
Helpt maar één ding tegen, dat is Naming and Shaming! | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 10 augustus 2005 @ 21:10 |
Toyota's roesten (sinds 89~91) niet.. ![]() Die geven ook al jaaaaren, 12 jaar garantie tegen roest e.d. ![]() | |
smvs | woensdag 10 augustus 2005 @ 21:23 |
Ik heb een Escort en woon op Texel in de zeewind. Tel uit je roest. | |
Pietverdriet | woensdag 10 augustus 2005 @ 21:24 |
Toyota is de standaard voor kwaliteit in de autoindustrie. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 10 augustus 2005 @ 21:49 |
quote:welnee, het is troep ![]() | |
Hyperdude | woensdag 10 augustus 2005 @ 22:55 |
quote:Ach; troep is het niet direct, wel lelijk iha. ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 10 augustus 2005 @ 23:02 |
Who cares, al die nieuwe auto's van nu gaan met een jaartje of vijf naar afrika, daar roest het nooit weer ![]() | |
Caerbannog | woensdag 10 augustus 2005 @ 23:43 |
De Fords van dit moment zijn bagger wat betreft roestbescherming. Een tijdje terug was ik bij een bevriende autoschade hersteller, die van een Ford dealer 12 focussen mee had gekregen. De kitranden bij de deuren zijn van slechte kwaliteit, en heir onder begint het te roesten. In eerste instantie valt het niet op, maar roesten doen ze allemaal. Focus rijders kunnen dit vaak duidelijk zien aan de onderkant van de deur. Het valt onder garantie, dus de dealer mag het gaan herstellen. Focus rijders dus even opletten, en evt. mee terug gaan! Mondeo doet 't geloof ik ook, zij het in mindere mate. | |
Blackheart | donderdag 11 augustus 2005 @ 08:20 |
Effe naar een Tectyl of waxoil dealer/koetswerkbeschermer, en je wagen heeft een garantie tegen roest door een onafhankelijk "fabrikant" Dat is in alle geval mijn plan als ik volgende week mijn nagelnieuwe wannabe roestbak heb. Zeker wezen. | |
Metro2005 | donderdag 11 augustus 2005 @ 09:41 |
Blij is met zijn niet roestende 12 jaar oude citroën BX en met zijn niet roestende 9 jaar oude Citroën Xantia ![]() | |
2NutZ | donderdag 11 augustus 2005 @ 15:02 |
ik heb zelf ook een beetje roest tussen het achterraam en het begin vd kofferbakklep zeg maar, daar zit een hele kleine spleet tussen. Zit een klein bobbeltje en er komt roest.... Nu ga ik dit ff erafschuren maar wat voor spul kan ik er et beste op gooien na het schuren? zodat de roest nie terugkomt? et plekje is zo groot als een vingertop ong. Is er speciaal spul voor? | |
Blackheart | donderdag 11 augustus 2005 @ 17:19 |
2Nut2, het hangt er van af. Als het oppervlakteroest is. Gewoon afschuren, zinkspray , grondlak daarover en dan de kleurlak. of als de afwerking van minder belang is, elk soort roestwerende verf doet de truk dan wel. Is het roest van binnen naar buiten zit je met grotere miserie. Wil je dat goed en permanent oplossen, moet het profiel open, ontroesten, terug dichtlassen, en dan volspuiten met een materiaal dat voorkomt dat het terug kan roesten. | |
D-super | zondag 14 augustus 2005 @ 01:56 |
quote:The same here ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Collega met Astra GSI is er doodziek van, zijn achterschermen zitten vol met gaten, BX uit 1991 is roestvrij. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 30 november 2005 @ 11:25 |
*Kick* begrijp van een vriend van me dat het ook met milieuwetgeving te doen heeft, organische oplosmiddelen die niet meer mogen.. | |
wonko | woensdag 30 november 2005 @ 12:01 |
quote:Good ol' Alfasud....roestend in den folder. | |
wonko | woensdag 30 november 2005 @ 12:07 |
quote:Een beter milieu roest onder je weg. ![]() | |
PNG | woensdag 30 november 2005 @ 14:40 |
quote:Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is. Echte probleem is dat die auto's nooit preventief behandelt zijn, ook niet door de eigenaren. Ik zelf heb gelukkig nog nooit een spatje roest gehad. Wel 2x getectyld en 1x gewaxed preventief in zijn vorige leven. Zegt iemand hierboven ook. Voor de toekomst. Ben je nu in het bezit van bv zo'n Focus, Mondeo, ik zag laatst bij de garage idd een E klasse, roest voorscherm bobbelend onder de lak. Doe der NU preventief wat aan. En zoek uit hoe de betreffende roest "werkt", en dan kun je het vaak voorkomen. Je ziet bij Opel wat die jaren tot 1992, 95 pas echt over, wat dat met je imago doet, en dat was zeker terecht. Maar je ziet hoe lang dat doorgaat. Je hebt dat ervoor ook een tijd gezien met Japanners. Als die auto's toen af fabriek behandelt waren had 85% van het probleem verdwenen. Zelfs nu zie je dat imago nog steeds bij Alfa, terwijl realiteit is dat het allang opgelost is. Zo zie je hoe imago werking werkt en hoe belangrijk het is. Ik weet van mijn vader dat hij vroeger al kochttie een Mitsubishi Galant, hij altijd preventief meteen kokerbalken en kasten deed, maar tis nu wel 2005... Zeker als daalijk over een jaar of 5 juist deze auto's van 2000 -> nu bij jongeren belanden bv die Focussen e.d. Ik denk dat met name op langere termijn een merk behoorlijk op zijn bek gaat met dit soort grappen. Wat ik ook schokkend vond uit het onderzoek was dat ze bij 4 v/d 10 enige mate van roest vonden. | |
Herr.Flick | woensdag 30 november 2005 @ 15:10 |
Bosch of Opel ![]() oud nieuws, maar als je het aan iemand verteld is het toch nooit waar... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 30 november 2005 @ 18:54 |
quote:Opel Bosch ![]() maakt niets uit, allemaal troep ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 30 november 2005 @ 19:05 |
quote:Ach, ford is binnenkort toch failliet. | |
PeuRac | woensdag 30 november 2005 @ 19:14 |
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest) ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 30 november 2005 @ 19:23 |
quote:Sja, het is schandalig, maar waar. Ik heb gelukkig een leasebak. | |
PeuRac | woensdag 30 november 2005 @ 19:27 |
quote:Was de onze ook gelukkig ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 30 november 2005 @ 19:36 |
quote: ![]() Onzin, Opels roesten NOOIT! Kijk maar naar ome Jan zijn Astra, die is uit '97 en ook nog roestvrij. vandaag is trouwens de oxygensensor vervangen van de Avensis, 3 keer raden van welk merk die sensor was ![]() (je mag ook 3x raden wel merk er nu in zit) ![]() | |
PNG | woensdag 30 november 2005 @ 20:30 |
quote:Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ? kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ? | |
Hugster | donderdag 1 december 2005 @ 01:43 |
quote:ding was in 2000 gewoon splinternieuw. | |
PNG | donderdag 1 december 2005 @ 04:04 |
Pcies, en daar willen we psies naartoe. Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer. Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago. Vandaar mijn vraag. Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ? kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ? | |
PNG | donderdag 1 december 2005 @ 04:05 |
Maar we dwalen af, back to topic. Solly. | |
DeeCruise | donderdag 1 december 2005 @ 04:19 |
quote:om de een of andere reden vind ik het maar een kutreply van je. Ik weet niet of het komt doordat je probeerd te pimpen met je so-called beroep, of vanwege het feit dat je laat doorschemeren dat je de gemiddelde fok-user inferieur aan jouw goddelijke inzicht vind, maar ik kom er nog wel achter... | |
DeeCruise | donderdag 1 december 2005 @ 04:21 |
quote:Maar dat had je zelf zo te zien ook al door.....zoals je al zegt, we dwalen af... | |
t0y | donderdag 1 december 2005 @ 05:47 |
quote:Ik denk dat niemand op fok er ook maar iets om geeft dat jij 10.000 per maand hebt verdient voor Audi A-fairs. En dat neerkijkende gedrag van je, dat irriteert me mateloos. Daarnaast krijg ik het idee dat je bepaalde woorden hebt weggelaten. quote: quote: [ Bericht 6% gewijzigd door t0y op 01-12-2005 06:08:53 ] | |
LostFormat | donderdag 1 december 2005 @ 05:54 |
quote:Bert Visscher wannabee. ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 1 december 2005 @ 09:46 |
quote:Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest. quote: bron maar ome zal wel met z'n auto ergens tegen aan gereden zijn in het 1e jaar met z'n zatte ballen, en dit vlug hebben laten verbloemen door meneer B. Eunhaas. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 1 december 2005 @ 10:08 |
quote: ![]() Peurac wil nog wel eens pimpen met zijn bolides ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 1 december 2005 @ 10:09 |
quote: ![]() ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 1 december 2005 @ 10:12 |
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 1 december 2005 @ 10:16 |
quote:Oude Toyota's ook (uit de jaren 70) Gelukkig hebben ze dat verholpen in de jaren 80 | |
allsystemshalt | donderdag 1 december 2005 @ 10:23 |
Die oranje opels konden er ook wat an hoor ![]() ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 1 december 2005 @ 10:25 |
quote:Oranje? ik zie alleen maar bruine.... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 1 december 2005 @ 10:26 |
quote:iedereen weet dat elk merk wel wat kan mankeren. Het blijft echter een feit dat het eene merk meer gebreken heeft dan het andere. Maar als jij alles weet over NOTAM's e.d. Wat is dan de laatste voor de Avensis T25? [ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 01-12-2005 10:48:00 ] | |
wonko | donderdag 1 december 2005 @ 12:52 |
quote:Alfasud volgens mij...maar mijn vader heeft nog een Simca gehad...dat roestte best wel ja. | |
Metro2005 | donderdag 1 december 2005 @ 15:47 |
quote:dat MEEN je niet ![]() | |
mighty_myte | donderdag 1 december 2005 @ 15:49 |
* mighty_myte is blij met roestloze VW Jetta uit '91. ![]() | |
Metro2005 | donderdag 1 december 2005 @ 16:00 |
quote:Simca's en oudere citroëns en peugots enzo haalden inderdaad de garantieperiode meestal niet nee, daarvoor waren ze al helemaal vergaan. Maarja dat gold voor elk merk, ook voor bv toyota's ed uit die tijd. De toyota die mijn ouders vroeger hadden daar kon je op een gegeven moment (ding was 3 jaar oud ofzo) bijna instappen zonder de deur open te doen zeg maar ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 1 december 2005 @ 16:08 |
quote:Hyperdude had het er ook al over, wij hadden een Golf 2, mijn schoon papa rijd er nog steeds mee, ding heeft vrijwel geen roest en loopt al meer dan 15 jaar probleemloos | |
PeuRac | donderdag 1 december 2005 @ 16:08 |
quote:In 2000 nieuw gekocht, ergens in oktober geleverd meende ik. Het was een lease auto, alle beurten dus bij de dealer gedaan, altijd bij dezelfde. Toen de auto in 2003 voor de apk moest, werd deze afgekeurd op roest. Wat en waar het precies was weet ik niet, er moesten alleen onderdelen besteld worden en daar moesten we op wachten. Ik kan je zeggen dat deze actie, plus nog een gevalletje met de remmen van de auto (modificatie welke niet doorgevoerd was ondanks dat ik al 2x bij de dealer was geweest wegens slecht remmen), het vertrouwen in het merk heel erg diep gezonken is. | |
PeuRac | donderdag 1 december 2005 @ 16:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 1 december 2005 @ 16:27 |
quote:Dus garantie, dus geen kosten, dus wat is nu je verhaal.... ![]() een enkeling blijf je houden, al vind ik je verhaal erg sterk, en ik neem aan dat de lease maatschappij ook geen genoegen neemt met een plaatje lassen! | |
PeuRac | donderdag 1 december 2005 @ 16:36 |
quote:De dealer had de leasemaatschappij niks verteld, maar dat is een ander verhaal. Het ging erom dat nieuwe auto's roesten, wat ik bevestigde uit eigen ervaring. | |
Herr.Flick | donderdag 1 december 2005 @ 16:50 |
quote:Maar dit is dus echt een uitzondering, zelfs de 1e zafira's die al bij de handelaren staan heb ik tot nu toe nog geen roestplekken kunnen ontdekken. ![]() | |
PeuRac | donderdag 1 december 2005 @ 17:20 |
quote:Trek het rubber van de achterruitwisser eens aan de kant, roesten ze bijna allemaal | |
Blackheart | donderdag 1 december 2005 @ 17:26 |
Mijn opel omega 2.0 i uit 1989 had geen spatje roest, en starte als een tiet , tot ik een firma wagen kreeg. Dan ging ik gratis rijden. De Opel Record 2.0 E uit 1984 was wat anders, maar het inlassen van 2 RVS platen in de voorste wielkasten loste dat prachtig op. En dat was ook de enige roest daarop gevonden. | |
j22flyingdownwind | donderdag 1 december 2005 @ 17:55 |
quote:Hier op school rijden toyota's met roest hoor ![]() ![]() Mijn auto heeft ook 'n paar kleine blaasjes (MB W210 290td combi 1997) . Wordt gewoon onder garantie verholpen hoor (30 jaar garantie op roest etc..) | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 1 december 2005 @ 18:02 |
quote:Dat is dan van schade afkomstig (zo niet, is het garantie) Maar Toyota's uit '95 roesten niet. Ik zou dan ook graag een foto willen zien van die auto's ![]() | |
marky | vrijdag 2 december 2005 @ 18:22 |
Mijn Xantia uit 98 roest ook nog nergens. Toch best wel wat steenslag plekjes op de neus maar ook daar blijft het roestbruin weg. Mijn vader had een BX progress heeft er 10 jaar meegereden ook geen pokkel roest. Het is natuurlijk ook gewoon dat de auto's te lang meegaan tegenwoordig. Er moet iets zijn waarvoor iemand een andere koopt. | |
Sterke_Yerke | vrijdag 2 december 2005 @ 18:51 |
quote:Zou ook niet best zijn als een auto uit 98 roest ![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 2 december 2005 @ 18:52 |
quote:Of datsun's. Als je er een nieuw kocht was ie 7 jaar later helemaal rot | |
j22flyingdownwind | zaterdag 3 december 2005 @ 13:32 |
quote:Slecht onderhoud wil ook wel helpen hoor ![]() Ik geloof echt wel dat toyota's niet onderhevig aan roest zijn, maar denk nou niet meteen dat er nu geen toyota's zonder roest bestaan... want die rijden er zeker wel. Geen enkele auto die uit plaatstaal is vervadigd zal 100% roestvrij kunnen blijven | |
NightFlight | zaterdag 3 december 2005 @ 14:48 |
Rust roest.... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 3 december 2005 @ 23:10 |
quote:uiteraard. slecht onderhoud na schade dan ![]() Maar gewoon om de nieuwsgierigheid, welk type is dat dan, die 95'er die roest? | |
StefanP | zondag 4 december 2005 @ 06:10 |
Nou ja zeg, dat vind ik echt niet kunnen. Ik wist het niet en behoor tot de groep die dacht dat roest uitgebannen was sinds de jaren 90. Alle merken uit de artikelen op pagina 1 kunnen het vergeten om mijn geld te krijgen. Welke merken zorgen nog wel goed voor een antiroest behandeling? Dan weet ik waar ik auto's van kan kopen. | |
osmo | zondag 4 december 2005 @ 10:53 |
Laat maar lekker roesten, mijn A2 is van plastic en aluminium gemaakt ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 4 december 2005 @ 22:19 |
quote:Je auto roest ook alleen is het bij aluminium niet erg ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 5 december 2005 @ 00:32 |
quote:Toyota's ![]() ![]() | |
StefanP | maandag 5 december 2005 @ 01:06 |
![]() | |
j22flyingdownwind | maandag 5 december 2005 @ 09:03 |
quote:Starlett, Corolla, allebei in roze (ik denk dat 't rood bedoeld was, kwaliteit vd lak he ![]() edit; die starslet is overigens uit '96 [ Bericht 5% gewijzigd door j22flyingdownwind op 05-12-2005 09:10:44 ] | |
Tommy_Kuklinski | maandag 5 december 2005 @ 12:04 |
quote:verkleuren gebeurt idd wel, maar dat heb je snel met rood natuurlijk. ![]() maak eens een foto van de roest, voor de collectie ![]() | |
j22flyingdownwind | maandag 5 december 2005 @ 15:53 |
Zul je tot 9 januari moeten wachten, dan ben ik weer op school ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 5 december 2005 @ 19:29 |
quote:Ah! Dat is relaxe.. ![]() Jij werkt toch in de "automotive" wereld? | |
j22flyingdownwind | dinsdag 6 december 2005 @ 10:35 |
Jazeker We hebben nog een mooie toyota landcruiser voor je staan ![]() hij rijdt alleen niet meer, en dit is geen grap: automatische versnellingsbak in diggelen | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 6 december 2005 @ 11:53 |
quote:Wat voor LandCruiser? en heeft ie roest? ![]() | |
fordrwd4ever | dinsdag 6 december 2005 @ 12:17 |
Valt me tegen dat Ford nu nog steeds hetzelfde probleem heeft.. roest op de wielranden achter. Had m`n 91 scorpio ook, inderdaad door loslaten van de kitlaag die aan de binnenkant zit. Nu dus verse plaatwerk in laten zetten, en gelijk maar goed getectyleerd . Maffe is, dat is echt de enige plek waar roest zit, zelfs de binnenkant van de dorpels is roestvrij. (nu zeker, met een extra laag tectyl) En deze heeft nog geen zinklaag. Ook nog geen roest op de overige bekende plekjes: akkubak, balk boven de radiator, achterlichten, wielkasten voor.. | |
DrugTherapy | dinsdag 6 december 2005 @ 12:53 |
dus dit betekent dat mij half jaar oude fiesta st gewoon naar de klote gaat ![]() weet iemand waar ik moet kijken voor beginnende plekjes of iets dergerlijks??? | |
j22flyingdownwind | dinsdag 6 december 2005 @ 12:58 |
quote:Weet niet of ie roest heeft. Ik neem geen moeite om te kijken ![]() 't Is zon enorm groot hok. Kost nieuw bijna een ton geloof ik, en je krijgt een auto die te week is voor de normale weg, de zwaar en te groot voor in het terrein, en te plastic voor het geld ![]() Nou moet ik zeggen dat het niet vreemd is dat de bak al kapot is, de auto heeft al 55.000 km gelopen ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 6 december 2005 @ 13:03 |
quote:Binnekant wielkasten, onder raamrubbers, onder spoilers (als je die hebt ![]() ![]() | |
DrugTherapy | dinsdag 6 december 2005 @ 13:12 |
quote:had ik nou maar een toyota gekocht ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 6 december 2005 @ 13:14 |
Zeg tommy, wist je trouwens dat een toyota uit 1995 met roest (niet uit schade) geen aanspraak kan doen op garantie. Carosseriegarantie van 12 jaar is pas iets van het laatste type ![]() Dan kan mijn benz wel een blaasje hebben op mijn achterklep (die nu behandeld wordt), maar ik heb wel 30 jaar garantie (nee geen km beperking ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 6 december 2005 @ 20:23 |
quote: ![]() ![]() quote:Ik heb liever een auto die niet roest, dan 30 jaar garantie ![]() maar je statement is duidelijk, Toyota is troep en Mercedes is geweldig ![]() ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 6 december 2005 @ 20:49 |
quote:Nee tommy, het is beide bagger.... geen roest my ass... en deze... ala supra deluxe... ![]() zo, ff 20 sec. gegoogled! ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Herr.Flick op 06-12-2005 21:24:52 ] | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 6 december 2005 @ 22:29 |
quote: ![]() Supra, die roesten wel eens, vooral wit en rood. chrome bumpers van de 4runner ook, daar is ook een oplossing voor. Corolla E10, staat later in de reacties weer dat de auto roestvrij is ![]() Op de raamstijl na, wat in de reactie ook al staat, dat kan gebeuren door het vervangen van het raam. Maar het komt tot 92 ook voor, dat heb ik ook nooit ontkent, maar daarna zijn het over het algemeen uitzonderingen. Kijk maar op autotrader, speuders e.d. daar zijn b.v. de Corolla E10's allemaal roestvrij, de mijne ook. | |
Herr.Flick | dinsdag 6 december 2005 @ 23:22 |
quote:Ook de andere reacties lezen : quote:Dus beide auto's hebben roest door een andere raam.... Jij moet vertegenwoordiger worden!! ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 6 december 2005 @ 23:58 |
quote:je meent het ![]() ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 december 2005 @ 16:09 |
quote:Grappig dat je iets niet gelooft als het jou niet uitkomt ![]() ![]() En nee toyota is niet bagger. Ik probeer je alleen duidelijk te maken in jou utopische wereld dat Toyota niet jé van hét is. Kijk eens op autoweek review. Staat een corolla op van 2004 ofzo, met weetik veel hoeveel electronische problemen. Dat JIJ geen problemen met je jap hebt wil neit zeggen dat niemand dat heeft. Bovendien staat er een paar posts verder dat je nooit hebt gezegt dat toyota's van 92 niet roesten. Dat heb je wel, je schreef dat in de jaren 80 het roestprobleem opgelost werd. In een latere post verbeterde je dit al in begin jaren 90... Wat wordt t nu? ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 december 2005 @ 16:28 |
Oh btw spreek net studiegenootje die bij Toyota Oostendorp in Helmond werkt. Nieuwe Avensis DCAT 177pk diesel... versnellingsbak naar de ballen. Geloof je me niet? ![]() ![]() www.autodorp.nl daar staat t tel. nummer vast wel ergens... ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 16:35 |
quote:Maakt Bosch ook al versnellingsbakken ![]() moet niet gekker worden!! ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 7 december 2005 @ 16:56 |
quote:punt 1; weet jij niets van mij, dus je hoeft ook niet in te schatten wat voor "type" ik ben ![]() punt 2; weet ik best wel, waarschijnlijk beter dan jou, aangezien ik "af en toe" wat met Toyota's te maken heb, dat die dingen ook wel wat mankeren. Sterker nog, de betrouwbaarheid van tegenwoordig is stukken minder dan in de jaren 90. verder heb ik verkondigd dat Toyota's vanaf 88 verzinkt zijn (dus rotten ze een stuk minder dan daarvoor) en vanaf begin 90 roest zelden meer voor komt (iig niet zo erg als in de jaren 70-80) als laatste; wat heeft een defecte versnellingsbak te maken met roest? je komt een beetje gefrustreerd over moet ik zeggen ![]() quote:kut he, als die nou gewoon van Denso was geweest, was er NIETS aan de hand met die D-CAT ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 07-12-2005 17:02:39 ] | |
Sterke_Yerke | woensdag 7 december 2005 @ 16:57 |
Moet je voor de aardigheid eens naar autoweek.nl gaan en myreviews lezen van vrij nieuwe auto's. En dan vooral kia, geen 1 auto die geen problemen geeft voordat de magische 10 km grens is overschreden ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 december 2005 @ 17:17 |
quote:Bak heeft niets met roest te maken, maar omdat je zo ongeloofwaardig reageert over het verhaal van de LC. ![]() ![]() Ik reageer idd gefrustreerd op mensen die zomaar wat blaten en niets aannemen wat hun niet uitkomt in de discussie ![]() Als je aanneemt dat ik gefrustreerd over kom, mag ik ook aannemen dat jij zo'n type bent zoals ik eerder beschreef ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 17:20 |
quote:Maken die wel versnellingsbakken dan ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 7 december 2005 @ 17:29 |
quote:Uiteraard zijn er uitzonderingen. Zeker als er "miljoenen" stuks gemaakt worden. Alleen is het zo dat "in de regel" roest nooit\zelden voorkomt bij die auto's. Ik zie het persoonlijk ook zelden, en hoor het niet vaak, wat uiteraard niet wil zeggen dat het niet voorkomt. quote:dan zijn we wat mij betreft klaar met deze discussie. ![]() quote:Per jaar, ongeveer hetzelfde aantal als Bosch ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 december 2005 @ 17:35 |
Hou er rekening mee dat het allemaal nieuw is voor toyota. Die kunnen nog niet met zo'n kracht omgaan ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 7 december 2005 @ 17:37 |
quote: ![]() ik zal het doorgeven ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 december 2005 @ 17:41 |
Geweldig dat je er op in gaat ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 7 december 2005 @ 17:43 |
quote:Ik ben wel in voor een geintje ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 17:52 |
quote:Okee dan : TOYOTA = KUTROEST(vernellings)BAK ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 7 december 2005 @ 17:53 |
Ik weet niet of dat wel zo grappig is ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 18:56 |
quote:Sorry... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 7 december 2005 @ 20:14 |
quote:Toyota's roesten helemaal niet ![]() al vanaf 1912! ![]() | |
RRRobert | donderdag 8 december 2005 @ 23:33 |
Het rottige met die jonge auto's die roesten is: zo gauw ze uit de lease gaan (terug naar de dealer) wordt er schijnbaar van alles aan gedaan om de roest op een zo goedkoop mogelijke wijze zoveel mogelijk te maskeren, voordat -ie in de verkoop gaat.![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 9 december 2005 @ 16:44 |
Jezusman ben je mooi klaar mee, roest op een 97'er. ![]() Mijn opel is 14 jaar oud en nog bijna geen roest ![]() |