Waarom met een bek vol tanden?quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat mag je uiteraard vinden, maar mocht de consctructie zo zijn zoals het AD beschrijft dan moet je toch wel met een bek vol tanden staan aangezien je PSV voor vanalles hebt uitgemaakt, het eigen bestuur is dan nog vel erger bezig en riekt zeer naar neo-slavernij.
Je moet niet vergeten dat hij inmiddels een stuk minder te willen heeft. Hij heeft zich bij Feyenoord onmogelijk gemaakt, en tussen Feyenoord en PSV komt geen overeenkomst. Vermoedelijk ook niet tussen Feyenoord en een andere Nederlandse club..quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:48 schreef Dylan Dog het volgende:
A Bola baseert zich op bronnen in Nederland en die weten niks meer dan wij weten. Als Kalou niet wilt, gaat hij dus niet naar Benfica.
Tis natuurlijk maar weer afwachten wat er van waar is, maar Sky Sports is doorgaans een best betrouwbare bron.quote:Benfica have agreed a deal to sign Feyenoord forward Salomon Kalou.
Feyenoord sold the rights to Kalou earlier this week to a group of British investors for ¤9 million and they will now loan the player to Benfica.
Kalou will sign a five-year deal with Benfica, although their loan deal for the player is only scheduled to last for an initial three-year period.
The news finally ends PSV Eindhoven's hopes of landing the player.
PSV had been tracking the Ivorian all summer and had even threatened court action to try and force their rivals to sell them the player.
However, Kalou will now travel to Portugal on Monday and sign at the Estadio da Luz.
Meanwhile, Feyenoord have decided not to offer a contract to Sota Hirayama.
The 20-year-old Japanese striker failed to impress and has now signed a contract with Heracles.
Dat had je al kunnen merken aan hoe snel hij Feyenoord wil verlaten.quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:29 schreef cultheld het volgende:
Als Kalou werkelijk naar Benfica verkast, dan blijkt maar weer hoe graag hij Nederlander wil worden
Dat zou dan wel een mooi bijkomend voordeel zijn - als het bij Feyenoord ergens mis zit, dan is het op het niveau van directie en bestuur. Ik vrees maar al te zeer dat dit verhaal zeker een kern van waarheid bezit. Journalistiek gezien kan ik me niet voorstellen dat het AD dit geheel uit de duim zegt en aangezien Feyenoord beweert dat het verhaal totale onzin is. 1 van de 2 partijen staat vreselijk te liegen, niet een beetje, maar enorm. En wie zou er het meest belang hebben bij die leugens?quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:08 schreef RedGuy het volgende:
Als dit waar is, moeten Wotte en VdH zo snel mogelijk vertrekken, liegen tegen de supporters..
AD heeft al gezegd snel met bewijzen te komen:quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou dan wel een mooi bijkomend voordeel zijn - als het bij Feyenoord ergens mis zit, dan is het op het niveau van directie en bestuur. Ik vrees maar al te zeer dat dit verhaal zeker een kern van waarheid bezit. Journalistiek gezien kan ik me niet voorstellen dat het AD dit geheel uit de duim zegt en aangezien Feyenoord beweert dat het verhaal totale onzin is. 1 van de 2 partijen staat vreselijk te liegen, niet een beetje, maar enorm. En wie zou er het meest belang hebben bij die leugens?
quote:7/8/2005 - AD komt maandag met meer informatie omtrent bericht over Kalou
(Gepost door RvN)
Chris Nijnatten van het Algemeen Dagblad bleef vanmiddag in een interview voor Langs de Lijn bij de inhoud van het artikel over Kalou dat zaterdag zoveel opschudding veroorzaakte. (Het is in het archief van de NOS na te beluisteren, in uitzending van 15 tot 16.00 uur) Maandag zal de krant met meer informatie komen. Hij zei er wel bij dat Kalou hier medewerking aan zal moeten verlenen en niet verwacht dat Kalou dat zal doen omdat Kalou eerder in een interview heeft laten weten naar PSV te willen. 'Feyenoord had het voornemen om hem te verkopen aan een investeringsmaatschappij en heeft dat inmiddels geconcretiseerd.' aldus Van Nijnatten. 'Ik denk dat wij momenteel goed materiaal aan het vergaren zijn om te bewijzen dat we gelijk hebben. We zouden het niet publiceren als we 100% ervan overtuigd zijn dat we gelijk hebben.'
Goed voor de afzet hequote:Op zondag 7 augustus 2005 22:48 schreef rubbereend het volgende:
AD heeft al gezegd snel met bewijzen te komen:
maargoed als t totaal uit de duim gezogen zou zijn dan zou dat op de termijn dodelijk zijn voor de afzetquote:
bij zn vriendinquote:
ze zijn toch nog niet getrouwd. Dat mag dan toch niet?quote:
nee dat is seks voor de wedstrijdquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze zijn toch nog niet getrouwd. Dat mag dan toch niet?
tijdens weer wel?quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:37 schreef pascalheister het volgende:
[..]
nee dat is seks voor de wedstrijd
En dan wordt 'ie vermoord door een Feyenoord-hooligan.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:57 schreef gitaarsnaar het volgende:
Gaat ie straks bij Benfica voetballen. Wordt ie geneutraliseerd tot portugees [daar doen ze niet zo moeilijk]. Schiet op het WK06 de winnende treffer tegen Nederland in de finale![]()
Nee hoor, want Feyenoord-hooligans kijken niet naar het Nederlands Elftal.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:03 schreef pekel het volgende:
[..]
En dan wordt 'ie vermoord door een Feyenoord-hooligan..
Nee, die houden helemaal niet van voetbal namelijkquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:04 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, want Feyenoord-hooligans kijken niet naar het Nederlands Elftal.
Het bericht wat morgen in AD staat:quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
AD heeft al gezegd snel met bewijzen te komen:
[..]
Jammer, ik was eerder.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:41 schreef cultheld het volgende:
Hoe laat zou het op ad.nl staan?
OMFG. Zwaaien maar met je handen v.d Herik en de rest van Feyenoord.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het bericht wat morgen in AD staat:
Ook Kuyt verkocht aan investeerders
zeker omdat Linse het afgelopen maandag het al over zo'n groep had,ben benieuwd.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:10 schreef Suijk het volgende:
Nou, lekker is dat. Als ik dat vanavond zo hoorde, lijkt me er zeker een kern van waarheid in te zitten.
Het zou me echt niet verbazen als dit ook nog waar is. v/d Herik lijkt me nou niet echt de meest slimme man op Aarde.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:12 schreef RedGuy het volgende:
Ik geloof er niks van, het bestuur snapt toch ook wel dat je een onhoudbare situatie schept bij de supporters als je Kalou én Kuyt verkoopt.
Dan zoeken de Feyenoord hooligans VdH op, terwijl de rest van Nederland meedoet aan het belspelletje tijdens Nederland - Macedonië.
Nee, ik ga dan gewoon om 5 uur naar bed en sta om 1 uur op.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:55 schreef LuNaTiC het volgende:
Haal jij een nachtje door voor de primeur cultheld?
Heerlijk he, vakantie.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, ik ga dan gewoon om 5 uur naar bed en sta om 1 uur op.
Ik moet het ook allemaal zien, en als VdH morgen weer met een statement op feyenoord.nl komt begin ik toch echt te twijfelen aan het AD, er valt ook niks te vinden over dat investeringsbedrijf.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:16 schreef SCH het volgende:
Maar als Fey Kuyt heeft verkocht zonder dat Dirk dat wist dan zijn de rapen gaar.
quote:
Denk je dat vdH morgen schrijft: mea culpa, het AD heeft gelijk?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ik moet het ook allemaal zien, en als VdH morgen weer met een statement op feyenoord.nl komt begin ik toch echt te twijfelen aan het AD, er valt ook niks te vinden over dat investeringsbedrijf.
Niet correct, Feyenoord moet ook tot een akkoord komen met eventuele clubs, anders krijgen ze een boete van 20 miljoen, als ik het goed begrijp..?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef heiden6 het volgende:
Eigenlijk is het geniaal - het levert per direct 14 miljoen op, of ze nu verkocht worden of niet. Als Kalou en Kuijt nooit tot een akkoord komen waar die maatschappij achter staat, spelen ze gewoon nog twee jaar hier.
Jij studeert vast bedrijfseconomiequote:Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef heiden6 het volgende:
Eigenlijk is het geniaal - het levert per direct 14 miljoen op, of ze nu verkocht worden of niet. Als Kalou en Kuijt nooit tot een akkoord komen waar die maatschappij achter staat, spelen ze gewoon nog twee jaar hier.
k denk dat t wel wat ingewikkelder ligtquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef heiden6 het volgende:
Nee, maar als VdH helemaal niks erover zegt, weet ik genoeg.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk je dat vdH morgen schrijft: mea culpa, het AD heeft gelijk?
Dit blijft nog wel een tijdje rondzingen ben ik bang.
Feyenoord moet eraan meewerken, het is echter ook aan de spelers om een akkoord te bereiken. Stel dat Kalou er niet uit komt met Benfica, of dat die maatschappij er niet komt, dan speelt Kalou bij Feyenoord en levert hij alsnog 9 miljoen op.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:21 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Niet correct, Feyenoord moet ook tot een akkoord komen met eventuele clubs, anders krijgen ze een boete van 20 miljoen, als ik het goed begrijp..?
Jij hebt ff gebeld met je collega's? Ik ken een sportjournaliste van Sportweek, maar die weet er helaas niet veel meer van dan ikquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:23 schreef SCH het volgende:
Ik twijfel niet meer aan het verhaal van het AD
Ja, cultheld, ik denk echt dat ze een koffertje met cash krijgen. Dit omdat ik enorm dom ben, en bij lange na niet zo intelligent als jij. Daarom vindt iedereen je hier ook zo'n fijne gozer, en ziet men je liever dood dan levend posten.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij studeert vast bedrijfseconomie
Maar de transferrechten is Feyenoord dan wel kwijt, dus in feite is Kalou dan een huurling.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Feyenoord moet eraan meewerken, het is echter ook aan de spelers om een akkoord te bereiken. Stel dat Kalou er niet uit komt met Benfica, of dat die maatschappij er niet komt, dan speelt Kalou bij Feyenoord en levert hij alsnog 9 miljoen op.
Gelijk persoonlijk worden, het raakt je echt hequote:Op maandag 8 augustus 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, cultheld, ik denk echt dat ze een koffertje met cash krijgen. Dit omdat ik enorm dom ben, en bij lange na niet zo intelligent als jij. Daarom vindt iedereen je hier ook zo'n fijne gozer, en ziet men je liever dood dan levend posten.
Dan kan iedereen dus sportjournalist van Sportweek worden wanneer ze net zoveel weten als jijquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij hebt ff gebeld met je collega's? Ik ken een sportjournaliste van Sportweek, maar die weet er helaas niet veel meer van dan ik
sportweek loopt wel vaker achter de feiten aan.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij hebt ff gebeld met je collega's? Ik ken een sportjournaliste van Sportweek, maar die weet er helaas niet veel meer van dan ik
Lees je alle berichten in dit topic?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:18 schreef rubbereend het volgende:
als ze dit echt ook ngo eens achter de rug van Kalou hebben zitten bekokstoven en Kalou wil niet dan heeft Kalou ook nog eens een flinke stok om mee te slaan tijdens een eventuele rechtzaak
Dat hangt er vanaf of het achter zijn rug om is gebeurd of niet. Als hij het nu in de krant leest, zal Dirk zich morgen toch wel in zijn beSCHuitje verslikkenquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:24 schreef Suijk het volgende:
Kalou is dan misschien een ander verhaal, omdat hij Nederlander wil worden, maar bijvoorbeeld Kuijt zal het zijn reet roesten of hij via zo'n kantoor bij de Spurs terecht komt denk ik.
Lees je eigen opmerking terug, voor je begint te janken over persoonlijk worden. En ik weiger nog langer met jou in discussie te gaan, omdat je toch niets anders doet dan trollen. Dacht je dat ik iedere keer alinea's aan tekst en uitleg oplever wanneer jij net doet of je het niet begrijpt?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Gelijk persoonlijk worden, het raakt je echt he
Lees eens terug wat je zojuist uitkraamde. Geloof je dat nou echt?
nee PSV had alle rechten en alleen de inkomsten uit een eventuele transfer zijn voor een gedeelte gegarandeerd voor de financier.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:27 schreef The_M het volgende:
[..]
Lees je alle berichten in dit topic?![]()
Maar als het waar is denk ik dat Feyenoord deze situatie uitlegt als zijnde "het gebruiken van externe financiers" waarvan PSV ook Kezman heeft betaald....In principe was Kezman toch ook eigendom van zo'n externe financier? Alleen bepaalde die externe financier niet de toekomst van een speler, en ik heb het idee dat dat bij Feyenoord wel aan de orde is.......
En als dat van Kuijt ook nog waar is breekt de hel los in Rotterdam![]()
In principe gebeurt er bij een normale transfer niet veel anders. De clubs komen tot een akkoord, dan wordt pas met de speler gesproken of hij daar wel heen wil. Het is meer het idee, dat je eigen persoon 'verkocht' is aan een bedrijf, iets psychologisch denk ik.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of het achter zijn rug om is gebeurd of niet. Als hij het nu in de krant leest, zal Dirk zich morgen toch wel in zijn beSCHuitje verslikken![]()
Ik troll? Ik wijs je alleen op je foute aanname dat Feyenoord ook geld krijgt wanneer speler en club er niet uit komen. Denk je nou echt dat die investeringsmaatschappij voor lul betaalt? Een speler kan niet tegen z'n wil worden verkocht aan zo'n maatschappij.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Lees je eigen opmerking terug, voor je begint te janken over persoonlijk worden. En ik weiger nog langer met jou in discussie te gaan, omdat je toch niets anders doet dan trollen. Dacht je dat ik iedere keer alinea's aan tekst en uitleg oplever wanneer jij net doet of je het niet begrijpt?
heb je niet al eens vaker gezegd dat je niet op Cultheld zou reageren?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Lees je eigen opmerking terug, voor je begint te janken over persoonlijk worden. En ik weiger nog langer met jou in discussie te gaan, omdat je toch niets anders doet dan trollen. Dacht je dat ik iedere keer alinea's aan tekst en uitleg oplever wanneer jij net doet of je het niet begrijpt?
Ik vind dat toch wel een groot verschil eigenlijk. En het blijft belangrijk in hoeverre de speler op welk moment waarover is geinformeerd door de club, en niet door het AD.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:30 schreef Suijk het volgende:
[..]
In principe gebeurt er bij een normale transfer niet veel anders. De clubs komen tot een akkoord, dan wordt pas met de speler gesproken of hij daar wel heen wil. Het is meer het idee, dat je eigen persoon 'verkocht' is aan een bedrijf, iets psychologisch denk ik.
In een hoge toren?quote:
Die investeringsmaatschappij koopt de transferrechten van Feyenoord, en dat levert het geld op. Daar is geen toestemming van Kalou of Kuijt voor nodig. Dat is wel nodig voor de verkoop aan een andere club, waarvan de maatschappij dan weer profijt heeft. Maar of zo'n transfer er nu wel of niet komt, en wanneer, dat doet er niet toe.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik troll? Ik wijs je alleen op je foute aanname dat Feyenoord ook geld krijgt wanneer speler en club er niet uit komen. Denk je nou echt dat die investeringsmaatschappij voor lul betaalt? Een speler kan niet tegen z'n wil worden verkocht aan zo'n maatschappij.
Het is net heroïne, ontzettend slecht voor je, maar probeer er maar eens mee te stoppen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heb je niet al eens vaker gezegd dat je niet op Cultheld zou reageren?
Dat denk ik toch wel.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:38 schreef heiden6 het volgende:
Daar is geen toestemming van Kalou of Kuijt voor nodig.
Dat zou zo'n maatschappij toch nooit doen? Wat als Kalou niet bijtekent en in 2008 gratis de Kuip uitwandelt?quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die investeringsmaatschappij koopt de transferrechten van Feyenoord, en dat levert het geld op. Daar is geen toestemming van Kalou of Kuijt voor nodig. Dat is wel nodig voor de verkoop aan een andere club, waarvan de maatschappij dan weer profijt heeft. Maar of zo'n transfer er nu wel of niet komt, en wanneer, dat doet er niet toe.
Althans, dat is hoe ik het interpreteer. De uitleg is vrij beknopt, en ik ben er niet geheel in thuis, maar volgens mij komt dit in de buurt. Overigens staat het je vrij om me te verbeteren als jij het beter weet; ik hoor het graag. Maar loop niet zo te huilen over een formulering die wat kort door de bocht is, want je weet best wel wat ik bedoel.
[..]
Het is net heroïne, ontzettend slecht voor je, maar probeer er maar eens mee te stoppen.
Precies, de afspraak tussen Feyenoord en die mij. is er dus al - maar de spelers moeten nog tekenen. Dus feitelijk is er nog niks.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat denk ik toch wel.
Quote uit het artikel: Zowel Kalou als Kuyt dient nog wel een handtekening te zetten. Doen ze dat niet, dan vervalt de afspraak.
Daar had ik in m'n enthousiasme even overheen gelezen, dit lijkt me al een stuk realistischer constructie dan wat ik zonet schreef.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat denk ik toch wel.
Quote uit het artikel: Zowel Kalou als Kuyt dient nog wel een handtekening te zetten. Doen ze dat niet, dan vervalt de afspraak.
Dat wil men dus voorkomen met die handtekening, maar die handtekening betekent natuurlijk niet dat men per sé wegmoet. Ik vraag me af wat er voor K2 voor implicaties zijn. Ook vraag ik me af waarom Feyenoord dit nu precies doet, en of er plannen zijn om het vaker te doen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zou zo'n maatschappij toch nooit doen? Wat als Kalou niet bijtekent en in 2008 gratis de Kuip uitwandelt?
idd dus Feyenoord zit er het meest naast als dit werkelijk zo is. Hwet AD is namelijk al met de nuancering gekomen dat de spelers nog moeten tekenenquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, de afspraak tussen Feyenoord en die mij. is er dus al - maar de spelers moeten nog tekenen. Dus feitelijk is er nog niks.
Dus feitelijk hebben het AD en Fey allebei gelijk, alhoewel Fey het verhaal als totale onzin verkocht.
Ja maar als Kuyt en Kalou nou gewoon niet willen tekenen? Krijgt Feyenoord volgens jou dan toch die smak geld? Ik kan het bijna niet geloven dat een investeringsmaatschappij zo dom zou zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar had ik in m'n enthousiasme even overheen gelezen, dit lijkt me al een stuk realistischer constructie dan wat ik zonet schreef.
[..]
Dat wil men dus voorkomen met die handtekening, maar die handtekening betekent natuurlijk niet dat men per sé wegmoet. Ik vraag me af wat er voor K2 voor implicaties zijn. Ook vraag ik me af waarom Feyenoord dit nu precies doet, en of er plannen zijn om het vaker te doen.
Het meest benieuwd ben ik nog of het toch niet totale onzin blijkt te zijn. Overigens lees ik niets van een bron of onderbouwing, terwijl dat wel min of meer beloofd werd.
Plus dat Fey gisteren bij hoog en laag beweerde dat het totale onzin is en er niets van waar is etc. Volgens mij is er sowieso wel iets van waar en dan heeft Feyenoord een groot probleem.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
idd dus Feyenoord zit er het meest naast als dit werkelijk zo is. Hwet AD is namelijk al met de nuancering gekomen dat de spelers nog moeten tekenen
Nee, natuurlijk niet. Dan gaat de deal immers niet door.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja maar als Kuyt en Kalou nou gewoon niet willen tekenen? Krijgt Feyenoord volgens jou dan toch die smak geld? Ik kan het bijna niet geloven dat een investeringsmaatschappij zo dom zou zijn.
Geld krijgen voor een constructie die niet wordt gebruiktquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:
Dan vangt Feyenoord wel voor die transferrechten; alleen worden deze niet gebruikt, lijkt mij.
Jorien en Troost zeiden toch nog nooit van die invmij gehoord te hebben? Er is ook nergens een site van te vinden, plus het gebruiken van de term 'soccer' indiceert eerder een Amerikaans bedrijf,quote:08-08-2005: Benfica weet van niets en Kalou wil niet naar Portugal
[Bron: FR-Fans.nl]
Volgens berichten in zowel Nederland (Algemeen Dagblad) en Portugal zou Salomon Kalou, via de investeringsmaatschappij die hem zou hebben gekocht, naar Benfica kunnen. Trainer Erwin Koeman zocht vanwege deze berichten meteen contact met zijn broer Ronald, momenteel trainer van deze Portugese club, om te vragen of hem daar iets over bekend is. Dat bleek niet het geval. ,,Ronald heeft me bezworen dat hij van niets weet'', aldus de Feyenoordcoach tegenover het Algemeen Dagblad.
Onder andere Skysports meldt momenteel dat Kalou morgen al voor drie jaar zal tekenen bij Benfica. Dat bericht zal dus complete onzin zijn als we het bovenstaande mogen geloven. Helemaal omdat Kalou volgens journalist Hugo Borst helemaal niet naar Benfica wil. Dat zei Borst vanavond in Studio Voetbal.
Dan wel natuurlijkquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dan gaat de deal immers niet door.
Het scenario waar ik op doel is als er wel handtekeningen komen van K2, maar de spelers niet aan een andere club verkocht worden. Dan vangt Feyenoord wel voor die transferrechten; alleen worden deze niet gebruikt, lijkt mij.
Als ik het goed begrijp wordt het recht op de verkoop van K2 verkocht, en de inkomsten daarvan. Dat staat los van het gebruik. Zoals ik het nu interpreteert koopt men een paar nieuwe schoenen, maar is men afhankelijk van een ander om erin te kunnen lopen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geld krijgen voor een constructie die niet wordt gebruikt
Feyenoord krijgt een deel van de transferrechten, die zijn er pas als ze (of één) getransfereerd worden lijkt mij.
ik denk dat er voor de speler ook wel een aantal afspraken gemaakt worden aangezien spelers over het algemeen een deel van de transfersom krijgen. Ik denk dat de spelers verplicht zijn om op een gegeven moment mee te werken aan een transfer of dat ze een contract moeten verlengen want anders zouden die transferrechten binnen 2 jaar waardeloos zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wordt het recht op de verkoop van K2 verkocht, en de inkomsten daarvan. Dat staat los van het gebruik. Zoals ik het nu interpreteert koopt men een paar nieuwe schoenen, maar is men afhankelijk van een ander om erin te kunnen lopen.
*Op verslag wacht.quote:Op maandag 8 augustus 2005 05:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
* BliksemSchigt het AD gaat lezen
En hier op het forumquote:Op maandag 8 augustus 2005 06:12 schreef cultheld het volgende:
Wat een paupers zijn het toch ook bij Feyenoord (de directie).
Hij zal nu wel definitief uitgekeken zijn op Feyenoord, en terecht ook lijkt mij. Het wordt zo wel een erg vermakelijke soap.quote:Op maandag 8 augustus 2005 06:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kalou was verbijsterd toen hij het nieuws hoorde. Net als alle spelers kreeg hij zaterdag van trainer Erwin Koeman het verzoek niets over deze zaak meer te zeggen. Het enige dat hij gisteren kwijt wilde, was: "Ik weet niet of ik moet lachen of huilen."
quote:Op maandag 8 augustus 2005 09:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Volgens mij moet het AD hun krant vullen en komen ze met dit soort onzin....
Mocht het toch waar zijn dan moet de directie opstappen, en snel ook!
Dat kun je 364 van de 365 dagen per jaar zeggen denk ikquote:Op maandag 8 augustus 2005 00:23 schreef RedGuy het volgende:
Ik, als Feyenoord supporter, twijfel op dit moment aan alles.
De Volkskrant.quote:De transferperikelen rond Ivoriaanse aanvaller Salomon Kalou leiden tot verwarring in en rond De Kuip. Kalou blijft bij Feyenoord, zegt voorzitter Jorien van den Herik. Maar is dat wel zo? Hoe een investeringsmaatschappij (SIR), een betrekkelijk nieuw fenomeen in het voetbal, verwarring sticht.
Feyenoord houdt staande dat aanvaller Salomon Kalou niet is verkocht en derhalve ook dit seizoen in De Kuip zal voetballen. ‘Zondag spelen we tegen NAC met Salomon Kalou, zoals we dat in alle wedstrijden van dit seizoen zullen doen’, zegt voorzitter Jorien van den Herik tegenover de Volkskrant.
De preses spreekt met klem tegen dat Feyenoord de 20-jarige Ivoriaanse aanvaller, zonder diens medeweten, zou hebben verkocht aan investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations (afgekort SIR), voor een bedrag van 9 miljoen euro. Dit meldde het Algemeen Dagblad zaterdag. Volgens de krant wil de in de voetbalwereld onbekende investeringsmaatschappij Kalou ter beschikking stellen aan Benfica, met de bedoeling hem na een of twee jaar door te verkopen. Saillant in dit verhaal is dat Ronald Koeman trainer is van Benfica. Broer Erwin coacht Feyenoord.
‘Navraag binnen de organisatie heeft mij geleerd dat er uitsluitend een ontmoetingsgesprek is geweest met die investeringsmaatschappij’, reageert Van den Herik. ‘Die partij is bij ons overigens niet bekend onder de naam Soccer Investments and Representations. Er is alleen kennisgemaakt met de vertegenwoordiger.’
Volgens Van den Herik is het verhaal van de vertegenwoordiger aangehoord, waarna de club heeft gevraagd de ideeën schriftelijk te bevestigen. ‘Dat doen we voor de dossiervorming, en dat is een standaard-procedure. In driekwart van alle gevallen leidt een dergelijk gesprek tot niets en wordt er ook niets bevestigd. Ook nu dus niet.’
Ondanks de in Van den Heriks ogen incorrecte berichtgeving, eist Feyenoord geen rectificatie. ‘Waarom zouden we? Iedereen mag schrijven wat hij wil. Dat gebeurt toch al’, reageert technisch directeur Mark Wotte.
‘In Portugal heeft een investeringsmaatschappij geroepen dat ze Kalou heeft gekocht, maar daar kan geen sprake van zijn. De zaakwaarnemers Rodger Linse en Jan de Visser hebben namens Kalou wel gesproken met de mensen van Soccer Investments and Representations, die daarna een bod bij Feyenoord hebben neergelegd’, zegt Wotte.
‘Het bod dat is gedaan tijdens onze oefenstage in China, was veel te laag. Feyenoord is ook niet bereid Kalou te laten vertrekken. We houden hem gewoon aan zijn tweejarig contract. Wat dat betreft is ons standpunt onveranderd.’
Jan de Visser spreekt deze lezing tegen. ‘Op verzoek van Wotte hebben Rodger en ik woensdag in Den Haag en op Schiphol gesproken met technisch directeur Vega van Benfica en Nelio Lucas van een investeringsmaatschappij, waarvan ik de naam ben vergeten. Benfica had zich eerst keurig bij ons gemeld, dus toen hebben wij gezegd: als Feyenoord toestemming geeft, kunnen we praten.
‘Wotte liet Rodger per sms weten dat we met de man van die investeringsmaatschappij konden praten, maar dat vonden wij niet voldoende. Want Lucas en Vega konden ons geen schriftelijke verklaring van Feyenoord tonen, terwijl wij een mandaat wilden zien. Het enige dat Lucas riep was ‘Trust us, trust us’, maar ik vertrouw dus even helemaal niemand meer’, zegt De Visser. ‘Er is verder geen contractbespreking geweest. En nu wachten we dus maar af.’
Van den Herik hoopt dat de storm rond De Kuip zal gaan liggen. ‘Ik hoop dat de perswaan van de dag snel ten einde komt.’
Het kan, niet ongebruikelijk in deze wereld, een maatschappij zijn die met haar zetel huist in het Carabisch gebied, vandaar de term soccer die aan die kant van de wereld wordt gebruikt om voetbal aan te duiden, het hoeft niet Amerikaans te zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:53 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Jorien en Troost zeiden toch nog nooit van die invmij gehoord te hebben? Er is ook nergens een site van te vinden, plus het gebruiken van de term 'soccer' indiceert eerder een Amerikaans bedrijf,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |