Fabulousbakerboy (39), Gorro (30), laurenzo85 (28), Kars- (28), RuneRose (28), Eluc (26), SaintOfKillers (26), Sokolsky (26).quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:45 schreef Sai het volgende:
[..]
Nu krijg je honderd verzoekjes van mensen die je vragen het voor hen te doen.
En nee, ik vraag het je niet, want ik ben veel te bang dat er Hare uit komt..
Geeft niks, ik weet dat je aan me denktquote:Op zondag 21 augustus 2005 01:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sorry, mijn handleiding is nog niet idiot-proof.
Beter uitleggen dan wat SoK deed? Nee.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:59 schreef Hare het volgende:
[..]
Kun je misschien eens een beetje beter als SoK uitleggen hoe je dat nu doet? Excel is niet mijn sterkste punt
Want ik wil namelijk wel weten hoe dicht ik bij Sai sta![]()
ik zie net dat ik de enige ben die idioterne genoemd heeft.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:28 schreef Sokolsky het volgende:
Austin Powers: International Man of Mystery stijgt meer dan 1000 plaatsen.![]()
Maar Stanza del figlio, La, Wag the Dog en Trois Couleurs: Blanc stijgen ook bijna 1000 plaatsen.![]()
Highlander daalt van 208 naar 1489. Tja, toen ik 'm laatst weer op TV zag heb ik m'n cijfer ook een punt naar beneden bijgesteld. Waarom films als Karakter, Idioterne en L'Avventura ook bijna 1000 plaatsen kelderen is mij echter een raadsel. Zijn er mensen verdwenen van Fok! die deze vorig jaar op 1 hadden staan ofzo?
Gij idioot!quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:07 schreef Elroyb het volgende:
[..]
ik zie net dat ik de enige ben die idioterne genoemd heeft.
Iets als dit? Het is niet niet-Engelstalig, maar meer "niet afkomstig uit USA, UK, CAN, NZL, IRL of AUS)quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:05 schreef Elroyb het volgende:
een top-lijst met niet engelstalige films lijkt me ook leuk om te zien.
Vorig jaar had ik 'm wel, maar inmiddels was 'ie gezakt tot 146.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:07 schreef Elroyb het volgende:
[..]
ik zie net dat ik de enige ben die idioterne genoemd heeft.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:12 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Iets als dit? Het is niet niet-Engelstalig, maar meer "niet afkomstig uit USA, UK, CAN, NZL, IRL of AUS)
Thanks!quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:06 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Beter uitleggen dan wat SoK deed? Nee.
Wel kan ik dit geven:
Eluc (32)
Sokolsky (32)
RuneRose (31)
Lonewolf2002 (30)
Saviola (29)
BlaatschaaP (28)
Gorro (28)
Mike (27)
pascalheister (27)
En Sai dus 24.
Toen ik vanmiddag jouw lijstje zag, had ik iets ingetikt van "goh, denk alle Ghibli's en Chaplins weg en al jouw films staan in mijn top-300" maar om een of andere reden toch maar niet gepost.
Het is inderdaad 32.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:19 schreef Hare het volgende:
[..]
Thanks!
Haha, je hoeft je echt niet te schamen hoor
Maareh, hoe kan jij dan er 33 gelijk hebben met mij en ik maar 32 met jouTypo zeker?
Sai kan iig weer rustig slapen vanavond
En ik heb juist vrijwel geen films gezien die onder de kenners geliefd is (Vooral pre jaren 80 films).quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Uit de top 100 en de schaduwlijst heb ik respectievelijk 5 en 20 films niet gezien. Al die films zou ik meteen eens aan mijn to-see lijst toevoegen. De hoogst geplaatste film die ik nog niet heb gezien is in beide lijstje: Citizen Kane![]()
![]()
Ik heb het meest gemeen met Pascalheister en BJB die beide 44 films uit mijn top 100 ook noemde. Runners-up zijn Asskicker14 met 43, Saviola en Eluc met 40 films.
Uit mijn eigen statistiekjes blijkt dat ook voor mij de meerderheid van mijn films van na 1990 stammen. Die heb je denk ik dan toevallig ook bijna allemaal genoemd waarschijnlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 01:51 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En ik heb juist vrijwel geen films gezien die onder de kenners geliefd is (Vooral pre jaren 80 films).![]()
Zie de post van SoK op de vorige pagina.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:06 schreef Elroyb het volgende:
hoe kun je het snelste zien met wie je het meest overeenkomt?
Doen!quote:maar The Seventh Seal moet ik maar eens herwaarderen,
dank je voor de organisatie en verwerking en al die ellendequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:10 schreef Gorro het volgende:
Ik hoop dat er niet te veel cijfertjes in de lijst staan, maar ik vind het zelf altijd leuk om de veranderingen in de lijst te kunnen zien. De excel-sheet met de volledige uitslag en andere leuke lijstjes is hier te downloaden. 's Nachts is hij onbereikbaar, want ik host hem op m'n eigen pc en die staat dan uit. De komende dagen komen er misschien nog een aantal statistiekjes, zoals top 10 per decennium of per land.
Ik wil jullie nog een keer bedanken voor de meewerking aan het bewerkstelligen van deze lijsten. Ik hoop dat jullie ze (met name de schaduw lijst) gebruiken als inspiratiebron voor de vele films die jullie komend jaar gaan bekijken om dan te kunnen pronken met een nog beter lijstje.
Kheb hem ff op rapidshare gezet, hier de link:quote:Op zondag 21 augustus 2005 08:34 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dank je voor de organisatie en verwerking en al die ellende
en nou wakker worden jij
ik wil die sheet ook
Niet eens gezienquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:10 schreef Gorro het volgende:
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle lijstjes die ingeleverd zijn. Opnieuw zijn er meer lijstjes ingeleverd dan vorig jaar, namelijk 154 (vorig jaar 152). Uiteindelijk heeft dat de volgende lijst opgeleverd.
* Fok! Film Top 100 2004
67 235 ––– ––– 1150 ptn. Oldboy (Chan-wook Park, 2003)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | dolle_hond 45 StefanP 44 Flying 41 ranja 34 Sasandra 31 SODA 27 existenz 24 Fabulousbakerboy 20 Frollo 17 Khalein 16 |
Dank, ik heb ze doorgevoerd in de sheet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:42 schreef Dunf het volgende:
mogen een paar correcties nog ?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ code verwijderd ]
Top 10 van de mensen met de meeste aantal films als enige genoemd. Verrassende nummer 1.
Sowieso hebben de Kill Bill films veel punten/plaatsen in moeten leveren. In de reguliere lijst dondert Kill Bill ook naar 44 terwijl hij op nummer 17 vorig jaar binnenkwam...quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kill Bill Vol. 1daalde van plaats 34 64 plaatsen naar 98 en is daarmee de grootste daler in de schaduw top 100.![]()
Uit het oog uit het hart,quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:22 schreef Gorro het volgende:
[..]
Sowieso hebben de Kill Bill films veel punten/plaatsen in moeten leveren. In de reguliere lijst dondert Kill Bill ook naar 44 terwijl hij op nummer 17 vorig jaar binnenkwam...
Ik beweerde ooit dat Kill Bill (I) het 2003 tournament hoofdzakelijk had gewonnen omdat het een Tarantino-hype van 't moment was en dat Cidade de Deus véél meer een blijvertje was. Anderen beweerden toen dat dit niet waar was. Maar deze evolutie ondersteunt mijn theorie toch weer een beetjequote:
hij staat er toch ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Wanneer wordt de échte lijst nou geplaatst?
Dat is de schaduwlijst die is genomen van 31 lijstjes, dus niet de échte lijst.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:33 schreef pascalheister het volgende:
[..]
hij staat er toch ?
Fok! Film Top 100 2005 - 4e editie III
Nietes.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:40 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat is de schaduwlijst die is genomen van 31 lijstjes, dus niet de échte lijst.
Het lijkt ook zoveel op het lijstje van vorig jaar.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:48 schreef Sokolsky het volgende:
Omdat dat een tikfout is.
Typfout inderdaad. En ik heb al een aantal keer geprobeerd het te wijzigen (gisteravond ook al), maar ik krijg steeds dat er databaseproblemen zijn, waarschijnlijk omdat de post zo groot is...quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom staat er dan in godsnaam ''* Fok! Film Top 100 2004''?
Het is aangepastquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:03 schreef NRH het volgende:
Een fout:
Hier staat mijn top-100: Fok! Film Top 100 2005 - 4e editie
Ik heb op 59 Jerry Maguire staan, die 42 punten zijn echter niet aan die film, maar aan Bridget Jones Diary gegeven, een film die niet in m'n top-500 zal komen!
quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:58 schreef Ronno het volgende:
wat zijn de kenmerken waar de lijstjes voor de schaduw top 100 op worden geselecteerd?
edit: puik werk overigens, Gorro. Zal flink wat werk in zitten![]()
Die heb ik de afgelopen twee jaar niet bekend gemaakt en dat doe ik nu ook niet om te voorkomen dat mensen in het vervolg expres hun lijstjes zo gaan maken om maar geselecteerd te worden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:58 schreef Ronno het volgende:
wat zijn de kenmerken waar de lijstjes voor de schaduw top 100 op worden geselecteerd?
Ik heb absoluut vrede met deze winnaarquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:28 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig gedaan met een terechte winnaar lijkt me
wordt hoog tijd voor een nieuwe nummer 1 maargoed verder weer een leuke lijstquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:28 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig gedaan met een terechte winnaar lijkt me
Heb je stiekem kloons gebruikt?quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:28 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik heb absoluut vrede met deze winnaarDaarna wordt het al snel minder, maargoed...
Ik heb de meeste films uit mijn top100 met Toon_Tetten en jay-20- gemeen, nog nooit van die users gehoord![]()
Had ik eigenlijk moeten doen, damn...quote:
Tis niet zozeer blijven hangen alswel nooit voorbij eigen horizon gekekenquote:Op maandag 22 augustus 2005 00:54 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Ik vind de reguliere top 100 een aanfluiting (maar ja, dat heb ik wel met meer toplijsten op het internet). Het publiek blijft immer in de jaren 90 hangen. Jammer maar helaas. Ik ben wel tevreden met de schaduwlijst.
Trouwens. Sokolsky was oa verbaasd dat Kurosawa's Dersu Uzala door niemand genoemd werd. Het verbaast mij juist dat iemand de film WEL noemt. Ik ben een groot fan van Kurosawa en ik vind Dersu Uzala een hele goede film, maar Kurosawa heeft toch op zijn minst 7/8 films gemaakt die eerder het predikaat 'meesterwerk' verdienen en derhalve in een top 100 thuishoren.
Ik heb m nog niet gezien. De films die als enige door mij zijn genoemd:quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:06 schreef beantherio het volgende:
Niemand die Bambi kan waarderen? Is toch echt een klassieker hoor.
Zijn idd wel goede films die je nu noemtquote:Op maandag 22 augustus 2005 01:06 schreef beantherio het volgende:
Grappig dat ik maar liefst 9 films in mijn lijstje heb staan die door niemand anders zijn genoemd. Sommige ervan zelfs erg bekende films:
- Bambi
- The importance of being earnest
- Limelight
- You can count on me
- Whisper of the Heart
- The Right Stuff
- Beautifull Girls
- Life and Death of Colonel Blimp
- Secrets & Lies
Niemand die Bambi kan waarderen? Is toch echt een klassieker hoor.
Prachtige films. Maar om de mieren maar weer even te neuken: Zowel Fellini als Pasolini hebben elk zeker 5 grotere meesterwerken gemaakt. Toch vind ik het natuurlijk leuk dat iemand uberhaupt een Fellini en (vooral) een Pasolini noemt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:17 schreef Eluc het volgende:
[..]
Ik heb m nog niet gezien. De films die als enige door mij zijn genoemd:
Il Casanova di Federico Fellini (Fellini)
Teorema (Pasolini)
Beiden zijn films die aansloten op een aflevering van Zomergasten.
Ik had dan ook 6 Kurosawa's in mijn top-100 staan. Dersu Uzala was de eerste Kurosawa die ik in kleur zag; tezamen met het fantastische personage van Maksim Munzik (als ik die naam goed onthouden heb) betekende dat een blijvertje. Heb 'm een 9- gegeven, evenals Yojimbo en Tengoku to jigoku, die de top-100 net misliepen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:54 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Trouwens. Sokolsky was oa verbaasd dat Kurosawa's Dersu Uzala door niemand genoemd werd. Het verbaast mij juist dat iemand de film WEL noemt. Ik ben een groot fan van Kurosawa en ik vind Dersu Uzala een hele goede film, maar Kurosawa heeft toch op zijn minst 7/8 films gemaakt die eerder het predikaat 'meesterwerk' verdienen en derhalve in een top 100 thuishoren.
Dat heeft PPP natuurlijk ook aan zichzelf te danken. Als je dingen als Salo gaat maken zul je binnen een zeer kleine groep waardering oogsten, maar de grote massa ben je kwijt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:24 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Fellini wordt vaak als grootmeester erkend, Pasolini helaas zelden.
Op 4 maar?quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:27 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
En hoe veranderlijk is mijn top 100 eigenlijk.... ik zou mijn ingeleverde lijstje nu alweer op 4 posities wijzigen.
Zou heel goed kunnen. Maar ik heb als groentje dan ook nog niet veel van de twee gezien. Van Pasolini heb ik verder ooit een fragment uit Il Vangelo Secondo Matteo gezien, dat vond ik zeer indrukwekkend. Van Fellini heb ik 8½ nog hoger in mijn lijst staan. Ook heb ik La Strada van hem gezien, maar neorealisme vind ik niks.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:24 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Prachtige films. Maar om de mieren maar weer even te neuken: Zowel Fellini als Pasolini hebben elk zeker 5 grotere meesterwerken gemaakt. Toch vind ik het natuurlijk leuk dat iemand uberhaupt een Fellini en (vooral) een Pasolini noemt.Fellini wordt vaak als grootmeester erkend, Pasolini helaas zelden.
Ik neem het je natuurlijk absoluut niet kwalijk hoor.quote:k had dan ook 6 Kurosawa's in mijn top-100 staan. Dersu Uzala was de eerste Kurosawa die ik in kleur zag; tezamen met het fantastische personage van Maksim Munzik (als ik die naam goed onthouden heb) betekende dat een blijvertje. Heb 'm een 9- gegeven, evenals Yojimbo en Tengoku to jigoku, die de top-100 net misliepen.
Lol!quote:
155. Man Who Would Be King, Thequote:Op maandag 22 augustus 2005 01:32 schreef kamagurka het volgende:
Ik snap ook niet waarom ik de enige ben die op
Invasion of the body snatchers
Passage to India
The hill
The outlaw Josey Wales
Soylent Green
The Wicker Man
Bad Timing
Get Carter
Thunderbolt and Lightfoot
The man who would be king
Salvador
Heeft gestemd, zijn stuk voor stuk films die zich met gemak kunnen meten aan de zgn. klassiekers van nu. Maar that's FTR for ya![]()
Mwa, dat was zijn allerlaatste film. Waardering had ie toen al lang en ik geloof niet dat die aanhang afhaakte, enkel om Salo. Accatone, Hawks and Sparrows, Mamma Roma, Il Vangelo Secondo Matteo, Edipo Re... Pasolini heeft echt veel goede films gemaakt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:31 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat heeft PPP natuurlijk ook aan zichzelf te danken. Als je dingen als Salo gaat maken zul je binnen een zeer kleine groep waardering oogsten, maar de grote massa ben je kwijt.
Ik sta 7equote:Op zondag 21 augustus 2005 11:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ code verwijderd ]
Top 10 van de mensen met de meeste aantal films als enige genoemd. Verrassende nummer 1.
Mwah... in dat lijstje zitten gewoon films die ik een 4 heb gegeven.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:53 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik sta 7eEn toch als ik die films nakijk vraag ik me af bij de volgende films waarom hier niet meer mensen opgestemd hebben:
* Dobermann
* Layer Cake
* Mean Machine
* 06/05
* Hackers
* The Lady Killers
* Police Academy
Dit is natuurlijk om verschillende redenen. Maar het zijn zeker films die (de meeste dan) wel minimaal een paar keer voor zouden moeten komen, lijkt mij. Bij de overige films was dit makkelijker om te begrijpen omdat je bij een groot aantal ze alleen kijkt als je geintresseerd ben in het bijbehorende thema.
Dat kan kloppen, maar nieuwe aanhang kweken is lastig als dat je bekendste film is.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:42 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Mwa, dat was zijn allerlaatste film. Waardering had ie toen al lang en ik geloof niet dat die aanhang afhaakte, enkel om Salo. Accatone, Hawks and Sparrows, Mamma Roma, Il Vangelo Secondo Matteo, Edipo Re... Pasolini heeft echt veel goede films gemaakt.
Ik zeg toch ook niet iedereenquote:Op maandag 22 augustus 2005 01:55 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mwah... in dat lijstje zitten gewoon films die ik een 4 heb gegeven.
Hey lache, ik sta er ook bijquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ code verwijderd ]
Top 10 van de mensen met de meeste aantal films als enige genoemd.
Yep, ik hem 'm! Thanxquote:Op maandag 22 augustus 2005 10:01 schreef Sokolsky het volgende:
Hare heeft ergens een alternatieve lokatie gepost.
Ik vind de remake beter.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:32 schreef kamagurka het volgende:
Ik snap ook niet waarom ik de enige ben die op
Invasion of the body snatchers
Heeft gestemd, zijn stuk voor stuk films die zich met gemak kunnen meten aan de zgn. klassiekers van nu. Maar that's FTR for ya![]()
Wakker!quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
En nou wakker worden want ik wil die Excel sheet!
Daar zitten inmiddels nog wel een paar foutjes in, die wel in de door mijn gehoste versie verbeterd zijn. Niet dat het veel verschil maakt...quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:01 schreef Sokolsky het volgende:
Hare heeft ergens een alternatieve lokatie gepost.
ik weet niet of ik dat een goed idee vind. tis nou al zo'n werk. ik heb van mijn shortlist een top 200 gemaakt en toen ben ik gestopt, vond t zo al gedoe genoeg.quote:Op maandag 22 augustus 2005 01:39 schreef Sokolsky het volgende:
Mogen we volgend jaar ook top-250s insturen Gorro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |