Dat is nog niet zo lang geleden afgelopen: [Tournament] Acteurs & Actrices Top 20quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:01 schreef peterlamp het volgende:
Kan er ook een poll zijn voor de beste acteur ??
Wat bedoel je hier mee?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 04:49 schreef Undergod het volgende:
10 - Snatch012 - Snatch
Je hebt zelf trouwens wel een goed doordacht lijstjequote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:26 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ja, smaken verschillen, de een vind het een beter dan het ander. Zou saai zijn als iedereen het zelfde had.![]()
Zeg Kamagurka, waar is jouw lijstje dan? Alleen klagen helpt natuurlijk ook niets he.![]()
Je kunt niet meerdere films op 1 plek zetten. Ex aequo kan wel, maar dat betekent dat er onderaan films uit vallen, zodat er in totaal niet meer dan 100 films in staan. Dus of je dat even aan wil passenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:49 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
23. Ningen no Joken I, II, III (Kobayashi, 1959, 1959, 1961) (Part II als kloppend hart)
45. The Godfather Part I + II (Coppola, 1972/1974) (Part II is tikkeltje beter misschien)
89. Samurai Trilogy (Inagaki, 1954/1955/1956) (Miyamoto Musashi: Ketto Ganryu-Jima is mijn favo)
Het merendeel van de lijstjes heeft toch memento, fight club, godfather, lord of the rings, usual suspects, pulp fiction, american history/american beauty, matrix, star wars, shawshank redemption of shindlers list in een of andere volgorde in zijn top10 staan... klinkt dan niet echt alsof je er zelf persoonlijk lang over hebt nagedacht eigenlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:27 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Welke users dan? Ik heb na jouw post even rondgekeken, maar die ljisten niet gezien.
En wat de links betreft: die heb ik ook een hele tijd in mijn Excelsheet gehad.
Dank je! Ik heb dus eigenlijk tussen haakjes al aangegeven welke film je mee kunt tellen. Als je er echt niet uit komt dan verander ik het wel, maar als het zo gaat dan is het toch ook goed?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Je kunt niet meerdere films op 1 plek zetten. Ex aequo kan wel, maar dat betekent dat er onderaan films uit vallen, zodat er in totaal niet meer dan 100 films in staan. Dus of je dat even aan wil passen
Toffe lijst verder.
Ok, je wilt dus alleen degene die tussen haakjes staat punten geven?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:12 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Dank je! Ik heb dus eigenlijk tussen haakjes al aangegeven welke film je mee kunt tellen. Als je er echt niet uit komt dan verander ik het wel, maar als het zo gaat dan is het toch ook goed?
Yep!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:20 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ok, je wilt dus alleen degene die tussen haakjes staat punten geven?
Of je hebt niet zoveel gezien. Of je vindt dat gewoon hele goede films.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Het merendeel van de lijstjes heeft toch memento, fight club, godfather, lord of the rings, usual suspects, pulp fiction, american history/american beauty, matrix, star wars, shawshank redemption of shindlers list in een of andere volgorde in zijn top10 staan... klinkt dan niet echt alsof je er zelf persoonlijk lang over hebt nagedacht eigenlijk![]()
Dat is idd niet meer te verwachten nee, jammer dat films van meer dan 15 jaar oud al zo snel in onbruik raken...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:29 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Of je hebt niet zoveel gezien. Of je vindt dat gewoon hele goede films.
Van de gemiddelde Fokker kun je toch geen lijstje vol Kobayashi's, Eisensteins en Renoirs verwachten? En dat hoeft ook helemaal niet. Daarvoor is die schaduwlijst utigevonden. En daarom zijn lijstjes zoals die van FBB extra interessant; daarvan heb ik er zelfs uit de top-10 al twee niet gezien.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:29 schreef -AnneX- het volgende:
top 5:
1. pulp fiction
2. The Godfather
3. The Matrix
4. Resevoir Dogs
5. The Shawshank Redemption
6. Forest Gump
7. Saving Private Ryan
8. Sin City
9. Goodfellas
10. Thirteen
Films die 15 jaar geleden hip en goed waren zijn inmidddels al zo vaak op tv geweest dat ze niet "goed" meer zijn. Alleen de echte liefhebbers zullen ze nog goed vinden. (Ik heb het hier dus niet over star wars of indiana jones, deze zijn niet veel op tv geweest).quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:40 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat is idd niet meer te verwachten nee, jammer dat films van meer dan 15 jaar oud al zo snel in onbruik raken...
Maar gorro komt altijd wel met een interessante schaduwlijst ja, waarvan ie het recept nooit verraad![]()
Dat geldt dan ook over 15 jaar voor films van nu.... niet echt een goede maatstaf dus voor wat objectief gezien echt goed is me dunktquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Films die 15 jaar geleden hip en goed waren zijn inmidddels al zo vaak op tv geweest dat ze niet "goed" meer zijn. Alleen de echte liefhebbers zullen ze nog goed vinden. (Ik heb het hier dus niet over star wars of indiana jones, deze zijn niet veel op tv geweest).
Misschien omdat sommige van die films gewoon echt heel goed zijn en je gewoon bij blijven?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Het merendeel van de lijstjes heeft toch memento, fight club, godfather, lord of the rings, usual suspects, pulp fiction, american history/american beauty, matrix, star wars, shawshank redemption of shindlers list in een of andere volgorde in zijn top10 staan... klinkt dan niet echt alsof je er zelf persoonlijk lang over hebt nagedacht eigenlijk![]()
Welke LotR film is dit? De tekenfilm, Fellowship of the Ring?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 09:46 schreef oorlam het volgende:
14 The Lord Of The Rings
Nee, maar wel de verklaring waarom deze films (helaas) missen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat geldt dan ook over 15 jaar voor films van nu.... niet echt een goede maatstaf dus voor wat objectief gezien echt goed is me dunkt
Kamagurka bedoelt meer het tijdvak 1900 - 1990. Met name de films uit de eerste helft daarvan komen niet zo vaak op TV hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee, maar wel de verklaring waarom deze films (helaas) missen.
Films uit de tweede helft daarvan ook steeds minder, en deze worden tegenwoordig in de gids vaak al meteen als "arthouse" film bestempelt... omdat ze gewoon ietsjes ouder zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:52 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Kamagurka bedoelt meer het tijdvak 1900 - 1990. Met name de films uit de eerste helft daarvan komen niet zo vaak op TV hoor.
Echt een geweldige lijst! Ik zie nu alweer een paar dozijn films die ik mis in m'n eigen lijstje. Stalker bekeek ik toevallig gisterenavond nog en toen bedacht ik me dat ie eigenlijk onmisbaar is in een top 100. Ik ben ook nog een paar Tarkovsky's, Kurosawa's en Fellini's vergeten en da's eigenlijk haast onvergeeflijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:49 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
*KNIP*
En tot zover mijn Top 100 voor vandaag. De lijst is eeuwig in beweging. 1/5e deel van de lijst wordt ingenomen door mijn favo regisseurs (Kurosawa, Tarkovsky, Godard, Fellini en Bergman), de overige 80 zijn bovenal niet-engelstalige films en klassiekers. Hoe dat komt? Ik weet het niet precies. Verder heb ik iets met Japanse Jidai-geki en samourai-flicks en doet vooral de klassieke cinema uit Italie en Frankrijk veel met me (Rossellini, Antonioni, Pasolini, Visconti, De Sica, Fellini, Godard, Melville, Renoir, Vigo etc) Het valt me nu op hoe weinig moderne films ik verkies. Misschien een tikkeltje meer openstellen voor de moderne cinema. Maar in ieder geval: het was weer leuk om zo’n lijstje samen te stellen!
Is wel te doen, maar die komt er niet. Dit om te voorkomen dat mensen films omhoog gaan stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de tussenstand.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt er eigenlijk ook een keer een tussenstand of is dat voor diegene die dit bij moeten houden niet te doen?
Fok! Film Top 100 2004 IIquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:12 schreef NRH het volgende:
Heeft iemand de link van alle topics van vorig jaar. In de OP wordt alleen naar het eerste deel verwezen, niet naar de uitslag of het topic waar ik toen mijn lijst heb geplaatst!
Jah daar heb je gelijk in, veel succes nog verderquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:33 schreef Gorro het volgende:
[..]
Is wel te doen, maar die komt er niet. Dit om te voorkomen dat mensen films omhoog gaan stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de tussenstand.
Deze is te kort om mee mogen doen. Zou je je lijst nog even aan willen passen?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:49 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
15. Zero de conduite (Vigo, 1933)
dat heeft met smaak te maken denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:43 schreef Knertjager het volgende:
Waarom hebben niet meer mensen Ferris Bueller's Day Off in hun lijst staan? In mijn ogen toch echt een van de betere comedy films die het genre tienerhumor het leven ingeblazen hebben.
Ja, het gebrek aan smaak hequote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:46 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dat heeft met smaak te maken denk ik
Gorro doet de lijstjes meteen invoeren, je kan daarom beter je ge-update lijst opnieuw posten.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:56 schreef Devano het volgende:
Note: Ik heb mijn lijstje ff geupdate.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |