Welke LotR film is dit? De tekenfilm, Fellowship of the Ring?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 09:46 schreef oorlam het volgende:
14 The Lord Of The Rings
Nee, maar wel de verklaring waarom deze films (helaas) missen.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat geldt dan ook over 15 jaar voor films van nu.... niet echt een goede maatstaf dus voor wat objectief gezien echt goed is me dunkt
Kamagurka bedoelt meer het tijdvak 1900 - 1990. Met name de films uit de eerste helft daarvan komen niet zo vaak op TV hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee, maar wel de verklaring waarom deze films (helaas) missen.
Films uit de tweede helft daarvan ook steeds minder, en deze worden tegenwoordig in de gids vaak al meteen als "arthouse" film bestempelt... omdat ze gewoon ietsjes ouder zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:52 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Kamagurka bedoelt meer het tijdvak 1900 - 1990. Met name de films uit de eerste helft daarvan komen niet zo vaak op TV hoor.
Echt een geweldige lijst! Ik zie nu alweer een paar dozijn films die ik mis in m'n eigen lijstje. Stalker bekeek ik toevallig gisterenavond nog en toen bedacht ik me dat ie eigenlijk onmisbaar is in een top 100. Ik ben ook nog een paar Tarkovsky's, Kurosawa's en Fellini's vergeten en da's eigenlijk haast onvergeeflijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:49 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
*KNIP*
En tot zover mijn Top 100 voor vandaag. De lijst is eeuwig in beweging. 1/5e deel van de lijst wordt ingenomen door mijn favo regisseurs (Kurosawa, Tarkovsky, Godard, Fellini en Bergman), de overige 80 zijn bovenal niet-engelstalige films en klassiekers. Hoe dat komt? Ik weet het niet precies. Verder heb ik iets met Japanse Jidai-geki en samourai-flicks en doet vooral de klassieke cinema uit Italie en Frankrijk veel met me (Rossellini, Antonioni, Pasolini, Visconti, De Sica, Fellini, Godard, Melville, Renoir, Vigo etc) Het valt me nu op hoe weinig moderne films ik verkies. Misschien een tikkeltje meer openstellen voor de moderne cinema. Maar in ieder geval: het was weer leuk om zo’n lijstje samen te stellen!
Is wel te doen, maar die komt er niet. Dit om te voorkomen dat mensen films omhoog gaan stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de tussenstand.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Komt er eigenlijk ook een keer een tussenstand of is dat voor diegene die dit bij moeten houden niet te doen?
Fok! Film Top 100 2004 IIquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:12 schreef NRH het volgende:
Heeft iemand de link van alle topics van vorig jaar. In de OP wordt alleen naar het eerste deel verwezen, niet naar de uitslag of het topic waar ik toen mijn lijst heb geplaatst!
Jah daar heb je gelijk in, veel succes nog verderquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:33 schreef Gorro het volgende:
[..]
Is wel te doen, maar die komt er niet. Dit om te voorkomen dat mensen films omhoog gaan stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de tussenstand.
Deze is te kort om mee mogen doen. Zou je je lijst nog even aan willen passen?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:49 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
15. Zero de conduite (Vigo, 1933)
dat heeft met smaak te maken denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:43 schreef Knertjager het volgende:
Waarom hebben niet meer mensen Ferris Bueller's Day Off in hun lijst staan? In mijn ogen toch echt een van de betere comedy films die het genre tienerhumor het leven ingeblazen hebben.
Ja, het gebrek aan smaak hequote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:46 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dat heeft met smaak te maken denk ik
Gorro doet de lijstjes meteen invoeren, je kan daarom beter je ge-update lijst opnieuw posten.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:56 schreef Devano het volgende:
Note: Ik heb mijn lijstje ff geupdate.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |