ik zal een voorbeeld noemen: Orbs.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:50 schreef iteejer het volgende:
[..]
Er wordt altijd eerst gezocht naar een 'gewone' verklaring. Pas als die heel ongeloofwaardig of gezocht lijkt, wordt er verder gekeken.
Mensen komen meestal pas hier met hun verhaal als ze zelf de normale verklaringen niet konden vinden.
Je mag er rustig over discussieren. Zolang het maar een discussie blijft en geen "geloof met aanhangers".quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:59 schreef Posdnous het volgende:
Mag je nu ook al niet meer discussieren over dingen waarvoor er zogenaamd een logische verklaring is, maar jij en een bepaalde minderheid een andere mening hebben? Wat een bullshit.
Dat mag best, maar dan mag diezelfde meerderheid je best als 'raar' of 'achterlijk' bestempelen. Als je gelooft dat wij hier geregeerd worden door aliens ja dan moet ik daar wel om lachen ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:59 schreef Posdnous het volgende:
Mag je nu ook al niet meer discussieren over dingen waarvoor er zogenaamd een logische verklaring is, maar jij en een bepaalde minderheid een andere mening hebben? Wat een bullshit.
Uiteraard, maar dat geef ik ook aan. Maar, zoals ik al zei in m'n laatste post, andersom kun je hetzelfde zeggen voor de sceptici. En daarmee probeer ik dus aan te tonen dat iedereen in zekere zin de 'waarheid' spreekt; die volgens zijn visie op de dingen om hem (haar) heen. Dus zou je kunnen zeggen dat waarheid relatief is, niet?quote:Nee hoor er zijn er net zo goed die geen enkel respect tonen voor sceptici.
Mee eens!quote:Waar ik wel moeite mee heb zijn de zweverige types die in elke samenzweringstheorie geloven die ze voorgeschoteld krijgen hoe ongeloofwaardig ook. Ik zou namen kunnen noemen maar dat doe ik niet.
Er wanneer begint een 'geloof met aanhangers' .quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:01 schreef 0 het volgende:
[..]
Je mag er rustig over discussieren. Zolang het maar een discussie blijft en geen "geloof met aanhangers".
Tuurlijk mag dat, al lijkt het me slimmer met argumenten te komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat mag best, maar dan mag diezelfde meerderheid je best als 'raar' of 'achterlijk' bestempelen.
Ik vraag jou toch ook niet om De Wolf En De Zeven Geitjes te ontkrachten adhv argumenten?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, al lijkt het me slimmer met argumenten te komen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik vraag jou toch ook niet om De Wolf En De Zeven Geitjes te ontkrachten adhv argumenten?
Ja, het punt is inderdaad dat vele "conspiracy"-aanhangers eigenlijk amper op de inhoud letten van een bepaalde theorie. Het feit dat het de "officiële" waarheid (bv. regeringsverklaringen, de bevindingen van de natuurwetenschappen etc.) tegenspreekt is voor hen eigenlijk al genoeg, en dan gaan ze er meteen in mee. Zo combineren ze uiteindelijk de meest bizarre zaken met elkaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn er net zo goed die geen enkel respect tonen voor sceptici. Ik heb ook niks tegen mensen die geloven in het bovennatuurlijke. Ik laat zelf ook de mogelijkheid open dat er meer is tussen hemel en aarde. Waar ik wel moeite mee heb zijn de zweverige types die in elke samenzweringstheorie geloven die ze voorgeschoteld krijgen hoe ongeloofwaardig ook. Ik zou namen kunnen noemen maar dat doe ik niet.
als er mensen vatbaar zijn voor waanbeelden hoef je er ook niet meer in te geloven he, dus wat lul je nu?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:32 schreef 0 het volgende:
Het gevaar van dit forum is dat mensen die vatbaar zijn voor waanbeelden aangemoedigd worden om in hun eigen waanbeelden te gaan geloven.
wie is jullie dan? je bedoelt jezelf zeker.., jij bent vatbaar anders schrijf je dit alles niet.quote:Zodadelijk gaan jullie met z'n allen een gigantische theepot aanbidden omdat aliens zeggen dat het moet om de aarde te redden
bel dan iemand..vlug dan komop, er is geen tijd meer te verliezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:33 schreef 0 het volgende:
Dit is geen bash, ik ben oprecht bezorgt over enkelen in dit subforum.
het probleem voor jou is dat jij een probleem hebt.quote:
ach jee daar heb je hem ook weer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zie jij aura's? Ben je helderziend?
Daar heeft men geen zin in ±
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:10 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ja, het punt is inderdaad dat vele "conspiracy"-aanhangers eigenlijk amper op de inhoud letten van een bepaalde theorie.
naprater , de mensen die misstanden in bc 911 bespreken weten goed waar ze het over hebbenquote:Het feit dat het de "officiële" waarheid (bv. regeringsverklaringen, de bevindingen van de natuurwetenschappen etc.) tegenspreekt is voor hen eigenlijk al genoeg, en dan gaan ze er meteen in mee. Zo combineren ze uiteindelijk de meest bizarre zaken met elkaar.
Ik ben een simpele sukkel. Ok, dat is een sterk argument.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:13 schreef JoZzephus het volgende:
ok topicstarter..dat is jouw en jullie mening.
nu de mijne.
[..]
Zou je mijn eerdere vraag willen beantwoorden? Want dit is een vrij zinloos topic, dat van TRU onderwerp naar TRU onderwerp springt..Wat wil je hiermee bereiken, je uit enkel je mening over TRU, en verder?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:21 schreef 0 het volgende:
[..]
Ik ben een simpele sukkel. Ok, dat is een sterk argument.
Nu ben ik overtuigd, ik ga een theepot aanbidden.
shht ze horen allesquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:24 schreef BaajGuardian het volgende:
je bent iig beknopt , dat is zeker met jou vergelijking tussen mensen die in truth posten en theepot aanbidders argument
dat een groot percentage van de bevolking simpel is , weten we ook al.
Ik probeer een atheistische wereld te creeren waar logica en gezond verstand centraal staan. Dit is de eerste stapquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:22 schreef Choices het volgende:
[..]
Zou je mijn eerdere vraag willen beantwoorden? Want dit is een vrij zinloos topic, dat van TRU onderwerp naar TRU onderwerp springt..Wat wil je hiermee bereiken, je uit enkel je mening over TRU, en verder?
En mensen die zo simpel over dingen denken zijn gewoon simpele zielen die niet verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:22 schreef bonke het volgende:
truth is gewoon een grote leugen
degenen die rare topics openen over aliens, paranormale gebeurtenissen en meer van dat soort onzin moet gewoon geholpen worden
sorrie, dat was ik er vergeten bij te zettenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En mensen die zo simpel over dingen denken zijn gewoon simpele zielen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:32 schreef bonke het volgende:
[..]
sorrie, dat was ik er vergeten bij te zetten
tnx
het truth forum is er niet om grapjes over te maken hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Jij grapjas, een beetje de dingen omkeren!
![]()
Aangezien jij het serieus genoeg vond om er een topic over te openen, vind ik het ook genoeg om hierop te reageren:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:26 schreef 0 het volgende:
[..]
Ik probeer een atheistische wereld te creeren waar logica en gezond verstand centraal staan. Dit is de eerste stap
aub niet serieus op reageren.
Wel, dat het "all politics and money" is, daar ben ik net als jij van overtuigd. Desondanks meen ik toch een verschil te moeten maken tussen een "redelijk" wantrouwen in bv. de Amerikaanse overheid en een overdréven wantrouwen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
, draai even de zaken om vent ..
[..]
naprater , de mensen die misstanden in bc 911 bespreken weten goed waar ze het over hebben
er zijn ook figuren die er van alles bij verzinnen , dezen verpesten het voor de serieuze onderzoekers
de officiele versie is een grote grap , klopt van geen kanten.
jij wilt gewoon de feiten niet zien , of denk je dat alleen mensen met een stropdas om de absolute waarheid wel even vertellen?
dan heb je dus geen id hoe de wereld in elkaar zit , its all politics and money.
Goed zo A_N!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:25 schreef American_Nightmare het volgende:
shht ze horen alles
Dat geloof ik dus niet, om de eenvoudige reden dat daar geen bronnen voor zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:
dat de Israelische veilig(kuch)heidsdienst altijd voorkennis heeft en hun mannetjes verwijderd is geen hoaxinfo , maar zoals ik al zei , er zijn mensne die er dingen bij bedenken om het verhaal wat meer urgent te maken , dezen dikken dingen dus ook aan en dan krijg je bs als dat mensen allemaal persoonlijk gebeld zouden worden.. nee , maar de belangrijke mensen zijn wel in het algemeen getipt thuis te blijven ja.
Ik vind trouwens, los van de discussie die we nu aan het voeren zijn, dat dit subforum gerust mag blijven bestaan zoals het nu is.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:55 schreef BaajGuardian het volgende:
even aanvulling op iteejers post van mijn kant :
er word nu al een tijdje truth gebruikt (door een aantal vaste hufters) om even te lachen om de *gekken en dwazen*
jullie vinden ons maar idioten die geen realiteitsbesef hebben
een stel doorgedraaiden die niets waard zijn in de oh zo heilige maatscappij van *gezond verstand*
inderdaad , alles wat daarbuiten valt spoort niet , en deze mensen kun je hier bewonderen , of eigenlijk met gorldepostjes uitlokken en/of uitlachen , mischien de ene keer even uit verveling een postje ergens maken zeggend : onzin , in een poging ook de vrijheids van meningsuiting dogma op te gooien
mensen , zo werkt dit niet , en ik ben het er ook mee eens , zoals ik al vaker heb laten weten , dat de bezem maar eens door truth geRAMT moet worden , een beetje dictatorschap mag wel eens hier
Fok is geen democratie , en men komt hier aan het hart van truth te kutten.
korreltje zout zoek je maar in ONz , dit is niet onz ,quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:08 schreef 0 het volgende:
Dit forum mag van mij ook rustig blijven bestaan. Zolang de onderwerpen maar met een korreltje zout genomen worden.
En het lijkt me verstandig om de gekken te weren.
Het is dat truth geen plek om psychiatrie te bedrijven is......quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maar weet je, imo zijn mensen als BG die geen vlieg kwaad doen, en hooguit af en toe een beetje opvliegen, heel wat betere mensen dan diegenen die uren en dagen steken in het verpesten van andermans lol.
Mensen die alles meehebben en tóch het voor anderen gaan verpesten.
Overleg ?quote:Mensen die zichzelf als ubermenschen beschouwen. Want zij kunnen en mogen dat kennelijk doen.
Ik zal het met Mirage overleggen, en met (F)A's maar ik denk dat we zo langzamerhand toe moeten naar een heel wat minder tolerante opstelling.
amenquote:Men vindt dat we de gekken van truth moeten gooien. Laten we beginnen om de onverdraagzamen en de zeikerds eraf te gooien. Want die doen veel meer kwaad.
sorry hoor, maar ik mag toch aannemen dat je niet alles geloofd wat hier voorbij komt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
korreltje zout zoek je maar in ONz , dit is niet onz ,
en het lijkt me verstandig mensen als jou te weren.
Ik zie meer in het mensen weren die zichzelf zo geweldig inschatten dat ze denken te kunnen beoordelen wanneer iemand "gek" is.... grootheidswaanzin enzo......quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:08 schreef 0 het volgende:
Dit forum mag van mij ook rustig blijven bestaan. Zolang de onderwerpen maar met een korreltje zout genomen worden.
Als jij aanneemt dat mensen niet alles geloven wat hier voorbij komt, vanwaar je bezorgdheid topicje dan ?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:13 schreef 0 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar ik mag toch aannemen dat je niet alles geloofd wat hier voorbij komt.
Dus als het aan jou ligt, dan gaan alle poorten van alle inrichtingen voor geestelijk gestoorden open?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:15 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik zie meer in het mensen weren die zichzelf zo geweldig inschatten dat ze denken te kunnen beoordelen wanneer iemand "gek" is.... grootheidswaanzin enzo......
Omdat ik bang ben dat Baaj wel alles gelooft.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als jij aanneemt dat mensen niet alles geloven wat hier voorbij komt, vanwaar je bezorgdheid topicje dan ?
Ja he?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:08 schreef 0 het volgende:
Ik heb veel vertrouwen in je, iteejer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja he?
Een uberforum
Voor alleen de besten onder ons.
De rest mag niet meedoen.
Maar, wie gaat dat beslissen? Wie gaat de rol van psychiater vervullen?
Krijgen we dan een tribunaal wie er goed genoeg is, en wie niet?
Zou jij die rol willen vervullen? Lijkt me uitstekend voor je geschikt!
Er is een groot verschil tussen een opgeleide arts (met de nodige ervaring) en iemand die achter zijn schermpje zit.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:16 schreef 0 het volgende:
[..]
Dus als het aan jou ligt, dan gaan alle poorten van alle inrichtingen voor geestelijk gestoorden open?
Immers niemand is in staat om iemand voor gek te verklaren.
Echte waanzinnigen herkenje vrij snel.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een opgeleide arts (met de nodige ervaring) en iemand die achter zijn schermpje zit.
Dan is er nog een verschil tussen een praktijk!, het dagelijks leven en een discussieforum.
Je bezorgdheid ontroert me.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:17 schreef 0 het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat Baaj wel alles gelooft.
En een zogenaamd door jou als waanzinnig bestempelde persoon heeft geen recht zijn boodschappen in de supermarkt te halen, geen recht om naar het zwembad te gaan, geen recht om naar school te gaan, geen recht om te discussieren op een discussieforum ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |