FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Motorrijles] Nu doen? Of jaartje wachten?
FCDBwoensdag 3 augustus 2005 @ 13:28
Ik ben nu 19, wordt in september 20 (das meestal na 19 ). Heb mn autorijbewijs eind 2004 gehaald en heb ook een auto, ook heb ik ongeveer 3 jaar scooter gereden (handige ervaring voor op de motor??)... Nu zit ik te twijfelen om motorrijles nu te gaan halen of pas volgend jaar.

Als het nu ga halen zit ik "vast" aan die 25kw en moet ik wachten tot (ongeveer) mn 22e om zwaarder te gaan rijden. Zo'n groot probleem is dat wachten niet want ik wil best lichter dan die 25kw rijden. Maar ik heb op marktplaats e.d. gekeken maar ik vind het aanbod van 25kw motor zwaar tegen vallen. En dan zijn ze vaak ook nog oud en lelijk! (of heeft iemand een mooie aanrader voor een lichte motor?) Tegen de tijd dat ik dan 21 ben kan ik dan wel 2 examen doen op een zware motor maar dat is dat zijn dan weer 2 extra examens (die ook betaalt moeten worden en dat zie ik niet zitten)

Of ik wacht tot mn 21e en begin meteen te lessen op een zwaardere motor. Dan heb ik een vrije keuze kwa motor. Maar dan heb meer dan een jaar niks

Nu heeft het motorrijbewijs geen echt doel behalve de heb.

Wat kan ik het beste doen volgens jullie?
Oosthoekwoensdag 3 augustus 2005 @ 13:57
Wachten. Been there, done that. Het is gewoon de beste keus.
FCDBwoensdag 3 augustus 2005 @ 13:58
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:57 schreef Oosthoek het volgende:
Wachten. Been there, done that. Het is gewoon de beste keus.
want?

Een argument erbij zou wat meer helpen
Geqxonwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:05


Leuk 25kw brommert
FCDBwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:08
quote:
Maar die is dan weer boven budget lijkt mij..
Geqxonwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:25
En je budget is?
Oosthoekwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:29
25kW motoren zijn duur en schaars of gewoon afschuwelijk. Bovendien wil je na een tijdje hoogstwaarschijnlijk wat meer vermogen en zit je met een moeilijk te verkopen aparaat. Als je een jaar wacht heb je een veel groter aanbod, kun je rijden wat je wilt en heb je een machine waar je veel langer plezier van kunt hebben.

Dat waren de redenen voor mij om nog een jaar te wachten
FCDBwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:31
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:25 schreef Geqxon het volgende:
En je budget is?
Ongeveer 2500 ofzo...
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef Oosthoek het volgende:
25kW motoren zijn duur en schaars of gewoon afschuwelijk. Bovendien wil je na een tijdje hoogstwaarschijnlijk wat meer vermogen en zit je met een moeilijk te verkopen aparaat. Als je een jaar wacht heb je een veel groter aanbod, kun je rijden wat je wilt en heb je een machine waar je veel langer plezier van kunt hebben.

Dat waren de redenen voor mij om nog een jaar te wachten
Daar heb ik wat aan..
Geqxonwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:31
Een honda rebel (mocht het je passen) is op zich ook wel een leuk 25kw brommertje
Blackheartwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:42
Haal je rijbewijs nu, wis weet wat de zakkenvullende inhalige politici er volgend jaar weer aan veranderen. Goedkoper en gemakkelijker word het niet. En je kan dan nog altijd ervoor kiezen geen motor aan te kopen.
B_BOYwoensdag 3 augustus 2005 @ 14:55
ff een vraagje ik heb ik eeen keer op tv gezien dat motoren die meer dan 25kw hadden kunnen worden begrenst zodat je ze met 25kw rijbewijs mag rijden iemand enig hoe dat zit?
Geqxonwoensdag 3 augustus 2005 @ 15:05
Sommige motoren hebben een ombouwset, waarbij het vermogen word terugedraaid naar 25kw. Dit is vaak een duur grapje, en daardoor niet lonend.
FCDBwoensdag 3 augustus 2005 @ 15:06
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:55 schreef B_BOY het volgende:
ff een vraagje ik heb ik eeen keer op tv gezien dat motoren die meer dan 25kw hadden kunnen worden begrenst zodat je ze met 25kw rijbewijs mag rijden iemand enig hoe dat zit?
Kan je elke motoren "terugvoeren"?
Ja elke motor kan je terugvoeren. Alleen stom genoeg kan je het bij de meeste motoren niet officieel krijgen m.a.w, Er is voor bijna elke motor een 25kw kitje verkrijgbaar, maar om het allemaal legaal te maken moet er voor je motor een 2e type goedkeuring zijn. Als deze 2e type goedkeuring er is, kan je motordealer je motor terugvoeren en de papieren opsturen naar de RWD waar vervolgens je kentekenbewijs wordt aangepast en je een mooie 25kw vermelding erop krijgt, waarna je zo bij elke verzekeringsmaatschapij je motor kan verzekeren. LET OP: het kan per bouwjaar verschillen of jouw motor een 2e typengoedkeuring heeft. Wil je weten of jouw motor die typegoedkeuring heeft, moet je even met de importeur belllen. Zij zijn de enige die met zekerheid daar op kunnen andwoorden.

(van het motor forum afgeplukt)
_jero_woensdag 3 augustus 2005 @ 15:07
Klopt, een heleboel motoren kunnen begrenst worden op 25kw, zodat je er met het lichte rijbewijs op kunt rijden. Denk bv aan de Yamaha Diversion of zelfs een Honda CBR600F. Als je rijbewijs na 2 jaar omgezet wordt naar het grote motorrijbewijs kun je die begrenzing er weer af laten halen.
Geqxonwoensdag 3 augustus 2005 @ 15:16
Zet wel ff een hele vette nadruk op bijna elke motor, want een busa of een gixxer kun je denk ik dus ff niet naar 25kw afvoeren
R-Alphwoensdag 3 augustus 2005 @ 15:46
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:07 schreef _jero_ het volgende:
Klopt, een heleboel motoren kunnen begrenst worden op 25kw, zodat je er met het lichte rijbewijs op kunt rijden. Denk bv aan de Yamaha Diversion of zelfs een Honda CBR600F. Als je rijbewijs na 2 jaar omgezet wordt naar het grote motorrijbewijs kun je die begrenzing er weer af laten halen.
Moet dat niet gekeurd worden nadat je er aan hebt liggen sleutelen?
One_Punch_Mickeywoensdag 3 augustus 2005 @ 15:56
nu halen kun je tenminste met een 25kw kun je genoeg plezier beleven en is tevens een goede periode om wat ervaring op te doen de meeste rijders gaan in hun 1e jaar onderuit door overmoedig rijgedrag

met een ZX6R zul je tot 140 km/h (schat ik) voorlopig genoeg vermogen hebben, of ben je van plan voortdurend harder dan 120km/h te gaan rijden
Oosthoekwoensdag 3 augustus 2005 @ 16:19
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
de meeste rijders gaan in hun 1e jaar onderuit door overmoedig rijgedrag
90% van de statistieken is zelf verzonnen.
FCDBwoensdag 3 augustus 2005 @ 16:41
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
met een ZX6R zul je tot 140 km/h (schat ik) voorlopig genoeg vermogen hebben, of ben je van plan voortdurend harder dan 120km/h te gaan rijden
Ja ok... maar zon ZX6R is vrij prijzig en moet ook nog "afgevoerd" worden...?

Dus ligt buiten budget... helaas
One_Punch_Mickeywoensdag 3 augustus 2005 @ 18:05
voor 2500 euro rijd je zo een 25Kw bandit:
Fulcrum_Xdonderdag 4 augustus 2005 @ 02:46
Nu halen.. want rijbewijsje halen wordt steeds maar duurder en duurder. En bovendien moet je nog een dik jaar wachten dan. Ik zou ook wachten tot mijn 21e, maar ik kon het niet meer uithouden en ben begin deze zomer gaan lessen, terwijl ik in januari 21 word.

Desalniettemin ben ik erg blij dat ik mijn A inmiddels heb, en met een 25kw motor vermaak ik me ook wel de komende tijd. Zeker omdat je hem al vrij snel plat kunt leggen in de bocht. Lekker om mee te beginnen dus! En er zijn genoeg leuke motors te krijgen met 25kw hoor.



Anyhow, al eens gekeken naar een Suzuki GS500? Zijn met 25kw op kenteken te krijgen en je vindt ze al voor zo'n 1000 euro. Aangezien ze volvermogen zo'n 48 pk hebben, en met 25kw ongeveer 30-34 pk, scheelt dat niet zo heel erg veel.. dus kwa vermogen matched het nog wel met de fiets zelf. Bovendien is het een 2-cylindertje met luchtkoeling. Dus simpel kwa techniek, maar wel degelijk. En die 2 cylinders trekken ook best met lage toerentallen, dus kwa vermogensverlies valt het wel een beetje mee met 25kw set/kit.

En dat je eerste motor lelijk is.. who cares? Tis niets anders dan een leerfiets.. wie weet ga je er nog mee onderuit oid. Over 2 jaar koop ik ook lekker mijn droom supersportje, maar tot die tijd wil ik ervaring opdoen met mijn GS500. En fun dat heb ik! Heb in 2/3 weken tijd ruim 3200 km gereden, heerlijk
En lekker zuinig ook.. hij doet gemiddeld 1 op 25.. verzekering WA met opzittenden voor 149 euro per jaar, en wegenbelasting 56 euro voor een jaar
MewBiedonderdag 4 augustus 2005 @ 12:07
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:16 schreef Geqxon het volgende:
Zet wel ff een hele vette nadruk op bijna elke motor, want een busa of een gixxer kun je denk ik dus ff niet naar 25kw afvoeren
In theorie kan het met ele motor maar jij daar de centjes voor over hebt, is dan de vraag.
Het is namelijk best wel zonde om je busa op 25kw te begrenzen en dat je er dan door elke jan lul wordt uitgetrokken op z'n pauper motor
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 13:34
Hoi,


Ik zou wachten, maar dan niet gelijk een 100+pk motor kopen, dat is gewoon niet aan te raden.

De hele 25kw regel is 1 groot drama: het is krom en kost klauwen met geld. Daarnaast is 25kw gewoon te weinig en 2 jaar is te lang. 1 jaar lang 35kw of 40kw had veel beter geweest, maar goed.

Dat je (veel) vermogen nodig hebt om plezier te beleven aan het motorrijden is ook absoluut niet waar, maar 25kw is gewoon erg irritant als je bijvoorbeeld eens op de snelweg een auto wilt inhalen, dat duurt gewoon ontzettend lang.

Maar verder vermaak ik me wel met 25kw, het motorrijden gaat tenslotte toch om de bochtjes he. Zo heb ik gisteren een rondje gereden van 800km, om 10 uur weggegaan, binnendoor naar Luxemburg, toen naar de Nurburgring en toen over de Autobahn naar huis gereden, 11 uurtjes onderweg geweest

Om nog even terug te komen op dat vermogen, als je er nou voor kiest om te wachten tot je gelijk zwaar mag zou ik als ik jou was niet gelijk een motor met een hoge pk/kg verhouding.

750cc en zwaardere supersports (GSX-R750, R1, GSX-R1000 etc etc etc) zijn sowieso uitgesloten, als je een beetje normaal wilt leren rijden natuurlijk.

Afhankelijk van je smaak, zou ik gaan kijken naar inderdaad een Bandit600 (ben natuurlijk wel voorbeoordeeld ), CBR600F, Hornet600 en van dat soort spul, gewoon vriendelijke motoren waar een foutje niet zo snel op afgestraft wordt.

Succes! En als je vragen hebt hoor ik het wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rietvaerder op 04-08-2005 13:48:50 ]
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 13:37
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:07 schreef MewBie het volgende:

[..]

In theorie kan het met ele motor maar jij daar de centjes voor over hebt, is dan de vraag.
Het is namelijk best wel zonde om je busa op 25kw te begrenzen en dat je er dan door elke jan lul wordt uitgetrokken op z'n pauper motor
Daarnaast rijd het nog voor geen meter ook, motoren met 750cc of meer begrenzen rijd gewoon ontzettend klote Heeft te maken met het koppel....

Bij de Busa kan je gewoon 3 bougiedoppen los trekken, alhoewel, 1 cilinder van de Busa levert nog meer dan 25kw ook
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 13:46
Ik zou nu gewoon voor dat rijbewijs gaan, je hebt alleen pech dat je net wat te laat begonnen bent. 1 jaar helemaal niet rijden is nog altijd frustrerender dan krap 1 jaar begrenst moeten rijden. In dat jaar kan nog zoveel veranderen.
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:05 schreef Geqxon het volgende:
Sommige motoren hebben een ombouwset, waarbij het vermogen word terugedraaid naar 25kw. Dit is vaak een duur grapje, en daardoor niet lonend.
Niet lonend waarvoor Het kost ongeveer 200 euro, kijkend naar de prijzen die je kwijt bent voor bijvoorbeeld een bandje of andere assocoires is het echt niet zo een hoog bedrag.
Fulcrum_Xdonderdag 4 augustus 2005 @ 13:55
Snelwegen zijn toch geen zak aan om te rijden, dus wat moet je er sowieso (en heb er geen problemen mee met mijn 25kw, die loopt makkelijk 170)
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:26
Het hangt er van af hoe graag je wilt en hoeveel poen je hebt. Je kunt nu al meteen beginnen, dan een tijdje 25kW rijden en zodra je 21 wordt opnieuw afrijden voor het zware rijbewijs. Nadeel is dan wel dat je opnieuw examengeld moet dokken en je opnieuw dat examen moet gaan halen (wat niet moeilijk zou moeten zijn, tenzij je een irritante examintator hebt..)

Ik zou nog even wachten tot je iets van 20 jaar een 8 maanden bent. Begin dan met rijlessen voor een 25kW. Zo heb je vast een redelijk aantal lessen gehad. Zodra je 21 wordt stap je over op de 'zware' lesmotor. (dit verschil is bij de meeste rijscholen toch niet groot)
Doe je examen ook op een 'zware' motor en voila! je hebt zo snel mogelijk een zwaar rijbewijs met maar één keer examen doen.
Zo heb je ook nog wat tijd om te sparen voor een R1 uit '98 ofzo
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:27
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:26 schreef ploderus het volgende:
Het hangt er van af hoe graag je wilt en hoeveel poen je hebt. Je kunt nu al meteen beginnen, dan een tijdje 25kW rijden en zodra je 21 wordt opnieuw afrijden voor het zware rijbewijs. Nadeel is dan wel dat je opnieuw examengeld moet dokken en je opnieuw dat examen moet gaan halen (wat niet moeilijk zou moeten zijn, tenzij je een irritante examintator hebt..)

Ik zou nog even wachten tot je iets van 20 jaar een 8 maanden bent. Begin dan met rijlessen voor een 25kW. Zo heb je vast een redelijk aantal lessen gehad. Zodra je 21 wordt stap je over op de 'zware' lesmotor. (dit verschil is bij de meeste rijscholen toch niet groot)
Doe je examen ook op een 'zware' motor en voila! je hebt zo snel mogelijk een zwaar rijbewijs met maar één keer examen doen.
Zo heb je ook nog wat tijd om te sparen voor een R1 uit '98 ofzo
Lijkt net alsof je er verstand van hebt!

ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:31
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:27 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Lijkt net alsof je er verstand van hebt!

Duhuh wat denk je dan?
Naast motoren heb ik geen ander leven

O ja, even voor de duidelijkheid.. Dat over die R1 uit '98 was een geintje Is de slechste beginnersmotor ooit
supra_mandonderdag 4 augustus 2005 @ 14:34
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?

Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:38
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef supra_man het volgende:
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?

Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
Vanaf het begin is het al zo dat, indien je afgereden hebt op een lichte motor, je eerst twee jaar rijervaring op moet doen, waarna je je rijbewijs mag laten omzetten naar 'zwaar'.
Maar als je in de tussentijd 21 wordt mag je best opnieuw examen doen zodat je eerder zwaar mag rijden.. Kost je alleen weer opnieuw twee keer examengeld
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:39
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef supra_man het volgende:
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?

Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in.

De datum in de stempel voor het zwaar motorrijbewijs op je roze papiertje staat gewoon 2 jaar later dan de datum waarop je afgereden bent voor licht motorrijbewijs
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:41
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:39 schreef vetprob het volgende:

[..]

De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in.

De datum in de stempel voor het zwaar motorrijbewijs op je roze papiertje staat gewoon 2 jaar later dan de datum waarop je afgereden bent voor licht motorrijbewijs
Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsje
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:45
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:41 schreef ploderus het volgende:

[..]

Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsje
Dat klopt vrind
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:48
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:31 schreef ploderus het volgende:
Is de slechste beginnersmotor ooit [/sub]
Ja
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:50
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:45 schreef vetprob het volgende:

[..]

Dat klopt vrind
Het kost je alleen onnodig examengeld
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:51
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:48 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja
Te weinig en te lineair opbouwend vermogen
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:54
En vergeet niet dat je papiertje ophalen bij de gemeente ook weer lekker wat kost Leuk zeg.

Choppers vind ik overigens slechtere beginnesmotoren
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:57
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:54 schreef vetprob het volgende:
En vergeet niet dat je papiertje ophalen bij de gemeente ook weer lekker wat kost Leuk zeg.

Choppers vind ik overigens slechtere beginnesmotoren
We hadden het over motoren, geen stoomboten
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 15:36
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:46 schreef vetprob het volgende:
Niet lonend waarvoor Het kost ongeveer 200 euro, kijkend naar de prijzen die je kwijt bent voor bijvoorbeeld een bandje of andere assocoires is het echt niet zo een hoog bedrag.
Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euro Vandaar dat ik het niet echt lonend vind, want dan kun je beter een 25kw motor kopen, en deze na 2 jaar inruilen voor een ongelimiteerde
Patrick281donderdag 4 augustus 2005 @ 15:38
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:31 schreef ploderus het volgende:
O ja, even voor de duidelijkheid.. Dat over die R1 uit '98 was een geintje Is de slechste beginnersmotor ooit
Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1.
De eerste Fireblade kon er ook wat van trouwens.
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 15:57
Later werden de Blade's vrij sloom ja
Patrick281donderdag 4 augustus 2005 @ 16:00
Sneller, maar hanteerbaarder en vooral minder wild. Same story R1.
En GSX-R750 ook trouwens, nieuwe motors worden alleen maar saaier..
Voor een Gixxer 1000 met bijna 200 pk kan je ook niet echt meer bang worden ..bijna.
Patrick281donderdag 4 augustus 2005 @ 16:09
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef FCDB het volgende:
ook heb ik ongeveer 3 jaar scooter gereden (handige ervaring voor op de motor??)


Ik kreeg afgelopen weekend de scooter van mijn vriendin mee.
Ze zei er nog bij dat het wel leuk moest zijn nu mijn beide motoren niet beschikbaar waren.
Het is way different van motorrijden kan ik je wel vertellen.

Niet alleen het sturen, maar ook het rijden op het fietspad en omgaan met andere weggebruikers.
Een scooter is een scooter, en een motor een motor, staan heel ver wat elkaar af wat mij betreft.
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 16:22
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in
ploderusdonderdag 4 augustus 2005 @ 16:32
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:38 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1.
De eerste Fireblade kon er ook wat van trouwens.
Het verschil zit hem meer in de schade aan de motor zelf als er wat zou gebeuren.. De R1 heeft meteen de dagwaarde aan kapschade.. De CR500 kan er alleen maar mooier van worden
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 16:45
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in
En dat rijd motor
Patrick281donderdag 4 augustus 2005 @ 16:47
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in

En de hele zithouding, bij een scoot zit je achterover, hang je aan het stuur, bij een motor meer naar voren, met de druk op het stuur. Ik weet niet of het daardoor komt dat je gewoon een hele andere blik op de wereld hebt.

Maar goed ts zei het maar als een soort van vraag.
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:32 schreef ploderus het volgende:
De CR500 kan er alleen maar mooier van worden




[ Bericht 3% gewijzigd door Patrick281 op 04-08-2005 16:53:16 ]
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 17:04
Bij een scooter hang je niet aan je stuur hoor
FCDBdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:06
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euro Vandaar dat ik het niet echt lonend vind, want dan kun je beter een 25kw motor kopen, en deze na 2 jaar inruilen voor een ongelimiteerde
Ik neem aan dat als je je 25kw gaat inruilen bij een dealer dat ie iets minder waard is als dat ie ongelimiteerd is? Of zijn er helemaal geen struikelblokken als je hem gaat inruilen?
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:07
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:45 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En dat rijd motor
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:11
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:06 schreef FCDB het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als je je 25kw gaat inruilen bij een dealer dat ie iets minder waard is als dat ie ongelimiteerd is? Of zijn er helemaal geen struikelblokken als je hem gaat inruilen?
hij juist meer waard met 25kw
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 17:13
Je remt toch niet in de bocht!
FCDBdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:15
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:11 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

hij juist meer waard met 25kw
waarom dat dan?
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:15
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:13 schreef Geqxon het volgende:
Je remt toch niet in de bocht!
Maar lessers wel.... waar gebeurd verhaal
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:16
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:15 schreef FCDB het volgende:

[..]

waarom dat dan?
Omdat ze zeldzaam zijn en omdat een 25kw kitje geld kost
FCDBdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:23
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 02:46 schreef Fulcrum_X het volgende:
[afbeelding]
Suzuki GS500

Niet naar gekeken... maar als ik ff op marktplaats kijk zie ik wel wat... maar een echt grote markt is het niet
FCDBdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:25
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:16 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Omdat ze zeldzaam zijn en omdat een 25kw kitje geld kost
Maar hoe komt het dan dat je er bijna niet vanaf kan komen?
(ergens gelezen )

Te weinig vraag vanwege <21jaar?
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:27
Denk het ja. Ik had mijn vorige Bandit trouwens wel in 1x verkocht Aan de eerste kerel die kwam kijken.. en had nog meer geinteresseerden.
_GdR_donderdag 4 augustus 2005 @ 17:31
wachten.
just like me.

3 weken geleden ongeveer geslaagd.
en ga zo weer ff lekker toeren.

zwaaaaar uber.

mn broer heeft niet gewacht en had het op zn 19e gehaald.
hij heeft toen een aprilia RS125 gekocht.
en dat was echt kut. gaat totaal niet vooruit en je rijdt nog voor lul ook.

dus gewoon wachten.
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:45
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:25 schreef FCDB het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dan dat je er bijna niet vanaf kan komen?
(ergens gelezen )

Te weinig vraag vanwege <21jaar?
Je raakt gewoon sowieso je motor moeilijk kwijt volgens mij. Of je moet toevallig net iemand hebben die erg graag wil motor rijden en dat ding kostte wat het kost mee wil nemen. (zoals degene waarvan ik mijn motor heb gekocht en mijn broertje ) Maar 25kW + fijne motoren zijn zeldzaam.

Ik had tenminste de grootste moeite iets leuks te vinden. Dus veel vraag: weinig aanbod = ++
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 16:32 schreef ploderus het volgende:

[..]

Het verschil zit hem meer in de schade aan de motor zelf als er wat zou gebeuren.. De R1 heeft meteen de dagwaarde aan kapschade.. De CR500 kan er alleen maar mooier van worden
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euro Vandaar dat ik het niet echt lonend vind, want dan kun je beter een 25kw motor kopen, en deze na 2 jaar inruilen voor een ongelimiteerde
Das een behoorlijke kostenpost ja Kan liggen aan de manier van begrenzen, maar ook dat de dealer geen zin heeft in nog zo een zeikerd

Remmen in de bocht kan behoorlijk hard, zeker als het droog is. Dus waar dat gezeik hierboven met en 'tjes gaat weet ik ook niet.
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 17:51
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:15 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Maar lessers wel.... waar gebeurd verhaal
omg, dan ben je echt een noob Als je de bocht niet haalt gewoon die motor flink platdrukken
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:57
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:51 schreef Geqxon het volgende:

[..]

omg, dan ben je echt een noob Als je de bocht niet haalt gewoon die motor flink platdrukken
Tsjah, als je fijn hard de bocht doordrukt wil er nog wel eens een auto voor je rijden die zich wel aan de snelheid houdt. Dan komt ie nogal snel dichterbij

Gewoon doordrukken, kun je er vast onderdoor
Rietvaerderdonderdag 4 augustus 2005 @ 17:59
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:51 schreef Geqxon het volgende:

[..]

omg, dan ben je echt een noob Als je de bocht niet haalt gewoon die motor flink platdrukken
Ghehe.... tja, vrouw he
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 19:15
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:57 schreef vetprob het volgende:

[..]

Tsjah, als je fijn hard de bocht doordrukt wil er nog wel eens een auto voor je rijden die zich wel aan de snelheid houdt. Dan komt ie nogal snel dichterbij

Gewoon doordrukken, kun je er vast onderdoor
Sja, dan zou ik ook remmen Maar toch, ik zou het zo veel mogelijk vermijden, dat remmen. Levensgevaarlijk Zelf op mijn kutbrommertje die enorm zacht gaat durf ik mn rem in de boch niet eens aan te raken
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 19:21
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:15 schreef Geqxon het volgende:
Levensgevaarlijk
Mjah, wat moet ik daar nou op zeggen. Met de zware motor met veel rubber aan de grond had ik iig geen problemen. Alles behalve levensgevaarlijk. Maar met de brommer durf ik hetzelfde ook niet te doen hoor. Die is zoveel lichter dat je zo weggelijdt ja.

Motor plat gooien is ook makkelijker gezegd dan gedaan, zelfs onze huiscoureur Riet zal hem niet platter durven gooien dan zijn grens. Zeker niet in eventuele paniek. Maar misschien ben ik te voorbarig. Bij deze alvast mijn nederige excuses

vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 19:24
Overigens om ontopic te gaan. Je moet even kijken hoe lang je er over doet voor je je rijbewijs hebt. Als je er 6 maanden over doet en pas ook in september wil beginnen ben je natuurlijk bijna van je 25kW leeftijd af en zou ik het niet doen.

Begin je nu en wil je snel je rijbewijs halen zou ik het gewoon doen.
FCDBdonderdag 4 augustus 2005 @ 19:59
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:24 schreef vetprob het volgende:
Overigens om ontopic te gaan. Je moet even kijken hoe lang je er over doet voor je je rijbewijs hebt. Als je er 6 maanden over doet en pas ook in september wil beginnen ben je natuurlijk bijna van je 25kW leeftijd af en zou ik het niet doen.

Begin je nu en wil je snel je rijbewijs halen zou ik het gewoon doen.
Dat spreekt voor zich...

Nog ff een vraagje over die theorie? Is dat ongeveer hetzelfde als met de auto?
Dus ik hoef niet echt veel bij te leren hoop ik?

(theorie examen zie ik het meeste tegenop )
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 20:26
Het is natuurlijk gedeeltelijk hetzelfde, gewoon even wat motorspecifieke dingen leren over bijvoorbeeld waar te parkeren of positie op de weg. Als je dan de autotheorie erbij beheerst moet je het kunnen halen
BadEend19donderdag 4 augustus 2005 @ 20:48
Ik zou wachten 25 kw schiet inderdaad niet op!
Fulcrum_Xdonderdag 4 augustus 2005 @ 22:18
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:48 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou wachten 25 kw schiet inderdaad niet op!
Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoor
vetprobdonderdag 4 augustus 2005 @ 22:27
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:18 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoor
Andersom toch ? Eerst is het alles, daarna is het ook niets en wil je ervanaf
Geqxondonderdag 4 augustus 2005 @ 22:41
Je kan ook een paar maanden wachten en op je 21ste verjaardag afrijden
PsychoDude_666donderdag 4 augustus 2005 @ 23:29
Hmm dat van die 25kw regel, dat je dus 2 jaar moet wachten na het behalen van je A voor je 21ste zuigt wel. Ik word over 2 weken 20, en ben op het moment aan het sparen om volgend jaar m´n A te gaan halen, was van plan dit in de vakantie te doen, aangezien ik een nogal drukke studie heb plus ik in de zomervakantie er wel tijd voor heb... Maar goed misschien kan ik dan toch maar eventjes beter wachten tot het eind van de vakantie. Al ben ik niet van plan gelijk een motor te kopen, het is meer om het hebben al vast. Al was ik van plan wel een zxr400 aan te schaffen mocht ik het financieel voor elkaar krijgen.
BadEend19vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:57
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:18 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoor
Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo (die te duur is voor mij)
en er 2dehands maar weinig zijn en het langzaam is ,
topsnelheid valt bij sommige motoren nog wel mee maar het optrekken en de tussenacceleraties zijn traag, daarom heb ik gewacht tot 21!
Ik rijd nu op een suzuki gsxr 600 1998 110pk

[ Bericht 1% gewijzigd door BadEend19 op 05-08-2005 16:50:54 ]
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 08:03
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 03:57 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo en er 2dehands maar weinig zijn en het langzaam is dat is 1 ding wat zkr is topsnelheid valt bij sommige motoren nog wel mee maar het optrekken en de tussenacceleraties zijn traag, daarom heb ik gewacht tot 21!
Ik rijd nu op een suzuki gsxr 600 1998 110pk
Hoop onzin op een rijtje weer. Ik rij een ZX-6R 1998 25kW. Niks RS125 of mito. Hoewel die begrenst is hoef je zeker niet te zeggen dat ie in z'n 1 en 2 'langzaam' is. Ok, je mist heel wat vermogen dan wanneer ie onbegrenst is, maar toch. Dat hoort nu eenmaal bij de 25kW regeling.

Naast de kawa zijn er nog genoeg andere mogelijkheden overigens Zie de banditrijder hierboven en nog wat plebs.

Je kunt nog genoeg plezier hebben, maar je mist zeker de echt hoge snelheden ja. Die je overigens ook niet dagelijks aanspreekt
FCDBvrijdag 5 augustus 2005 @ 16:20
Ik denk dat het toch gewoon ga doen...

Ze voeren niet voor niks die 25kw-regeling in en het lijkt me toch wel beter om rustig te beginnen met motorrijden zodat ik eerst wat ervaring op doe op zo'n motor...

Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken...
Patrick281vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:29
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:20 schreef FCDB het volgende:
Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken...
Dat is een fabeltje, toen ik in 1993 begon hadden ze het al over strengere eisen die zouden gaan komen.
Daarna heb ik dat jarenlang steeds horen vertellen, en toen mijn vriendin vorig jaar ging lessen hoorde ik het weer.
FCDBvrijdag 5 augustus 2005 @ 16:48
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor...

Je weet nooit bij die sjappies
Patrick281vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:50
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.

De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.


En de tweede avond.



Patrick281vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:53
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:48 schreef FCDB het volgende:
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor...

Je weet nooit bij die sjappies
Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.
Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn.
Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is.
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:17
ploderusvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:21
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.
Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn.
Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is.
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer
Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig. Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan.
Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer..
Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten..
ploderusvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:23
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.

De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]

En de tweede avond.

[afbeelding]

wtf?! Is dat gedaan op een 25kW? Hoe dan? Een burn-out op die slider ofzo?
Met een 25kW kan je ook in de bochten toch helemaal niet hard? Dat is toch ook begrenst?
Fulcrum_Xvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:39
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden.

Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen.
ploderusvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:45
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:39 schreef Fulcrum_X het volgende:
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden.

Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen.
Ben ik even blij dat ik hem al heb Tot je 24ste?! Dat is wel erg lang En dan nog eens een verlenging van die periode ook
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 18:52
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.

De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]

En de tweede avond.

[afbeelding]

Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....



Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief?
ploderusvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:58
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....

[afbeelding]

Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief?
Het geeft inderdaad best wel een kick!
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:01
Op je bek gaan ook wel

Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus.

Dan rijd je echt voor lul voor

En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten...
ploderusvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:10
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Op je bek gaan ook wel

Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus.

Dan rijd je echt voor lul voor

En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten...
Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..
Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:14
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:10 schreef ploderus het volgende:

[..]

Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..
Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk
Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig

Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor is Weet ik allemaal wel, maar op de openbare weg heb je er niks aan.... het staat alleen wel leuk en je krijgt er een kick van volgens jou.

Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
ploderusvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:18
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig

Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor is Weet ik allemaal wel, maar op de openbare weg heb je er niks aan.... het staat alleen wel leuk en je krijgt er een kick van volgens jou.

Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
Ik meen iets te herinneren over iemand die het constant had over gebrek aan grondspeling op zijn vorige motor
En die zelfs nog een keer een schuivertje gemaakt heeft doordat zijn step aan de grond zat terwijl er nog te veel druk op dat steppie stond?
Of heb ik dat verkeerd?
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:20
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
Veel geschreeuw weinig wol, simpel: je doet het dan verkeerd

En zoals jij beschrijft is het inderdaad onzin. Maar dan moet je ook geen foto pakken van iemand die er als een aap naasthangt maar iemand die grondspeling creëert om bijvoorbeeld te voorkomen dat de stepjes te hard de grond raken.

bladiebla
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:21
en dan nog, als iemand als een aap er naast gaat hangen, waar ik ook geen voorstander van ben, kan dat gewoon zijn zodat ie een veiligere en stabieler gevoel wil hebben
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:29
Jep, heel weinig wol...

Ga toch fietsen man, ik reed al motor toen jij de krantjes op je Foxje rond bracht.....

Alleen als je echt weet wat je doet ben je waarschijnlijk met knie sneller omdat je die dan ook echt gebruikt waar het voor uitgevonden is

Die vorige motor had inderdaad weinig grondspeling, deze een stuk meer gelukkig. En knieeen zonder sliders? Dies gek

Volgens mij doe ik niet echt gek veel verkeerd hoor, zolang ik inloop in bochten op posers met hun knietje aan de grond met hun ss-je Niets leuker dan met een ouwelullenmotor (om even in jouw taal te praten) een supersport voorbij te blazen in de bochten.

Nee, ik heb geen knietje nodig om op te vallen of om harder door de bocht te gaan
Patrick281vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:35
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:21 schreef ploderus het volgende:
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer
Helemaal waar, ik leste voor 45 gulden per 50 minuten.
quote:
Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig.
Dat is niet waar.

Het ligt gemiddeld nog steeds tussen de 20 en 30 lessen.

Ik had er ruim 40 nodig.
Maar dat was achteraf wel zo verstandig voor de veiligheid.
quote:
Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan.
Dat was ik al met je eens.
quote:
Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer..
Maar de hoofddingen zijn nog steeds de remproef, achtjes draaien, stapvoets rijden, slalom.
Wij deden vlak na de oorlog ook al dat soort dingen oefenen dus voor het examen.
quote:
Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten..
Dan zou ik misschien wel opnieuw gaan lessen.

Owja voor een slide cursus had ik mij ingeschreven bij motoaction, maar die reageren niet meer.
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:37
Ernaast hangen is voornamelijk om er harder doorheen te gaan, ik zie niet in waarom je krampachtig je knieën tegen je tank zou moeten houden als je stepje al tegen de grond ligt. Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan.

Maar jij bent gewoon weer koppig aan janken over je toermotortje. En ja, daar kan je inderdaad hard mee de bocht door zonder je knie uit te hoeven steken, maar dan

ach what te hell

vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:41
Trouwens, wat wordt het nou FCDB?
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:45
quote:
Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan.
Heb jij trouwens al een wildcard voor in de MotoGP Youssef? Man man man wat kan jij uit je nek lullen, net 3 maanden zn rijbewijs en dan denken dat je dan beter een bocht doorgaat met je knietje aan de grond Probeer eerst eens een bocht fatsoenlijk door te gaan met je voeten OP de stepjes

Wat ben jij een prachtig voorbeeld van overmoedigheid zeg... en dat baseer ik op je verhalen hier op Fok!. Heb je namelijk nooit in het echt zien rijden en dat zou ik serieus eens graag willen zien. Want misschien ben je wel echt een supertalent en dan neem ik al mijn woorden terug.

Ik zit niet krampachtig op de motor, integendeel. En je hoeft niet altijd schuin te gaan om hard door een bocht te gaan..... dus niet altijd zit mijn step aan de grond, duurt sowieso veel langer dan bij de vorige Bandit.
quote:
maar dan
Ja?
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:52
Ik ga weer eens proberen van mn internetverslaving af te komen

Hou je taai en laat je niet gek maken

Morgen weer lekker aan het infuus
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:45 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Heb jij trouwens al een wildcard voor in de MotoGP Youssef? Man man man wat kan jij uit je nek lullen, net 3 maanden zn rijbewijs en dan denken dat je dan beter een bocht doorgaat met je knietje aan de grond Probeer eerst eens een bocht fatsoenlijk door te gaan met je voeten OP de stepjes

[quote]
Wat ben jij een prachtig voorbeeld van overmoedigheid zeg...
Dan heb je die verhalen kennelijk niet goed gelezen, want ik kneedown nooit, maar dan ook nooit zomaar in een willekeurige bocht. Het enige wat me gelukt is is op een klaverblad en op een rotonde. En op het klaverblad was mét stepje van voor tot achter tegen de grond.

Dag Riet, kijk eerst maar eens hoe ik echt rij voor je weer met allerlei onzinnige aannames komt. Overmoedig? Ik kan je zelfs zeggen dat ik slechter ben gaan rijden sinds een bepaald incident. Vertrouwen in mijn banden of in een obekende bocht heb ik zeker niet.

Je bent gewoon overdreven anti-kneedown omdat jij het weer niet doet. En zo komt het bij mij over omdat je dat ook met andere dingen weleens hebt gehad.
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:56
Ik ben niet anti-kneedown, want heb het vaak zat gedaan Zie avatar

Zeg alleen dat ik niet-kneedownend gewoon lekkerder een bocht door gaat...

Trouwens, blijft leuk rellen met jou

Wanneer gaan we keertje rijden dan? Want in het echt ben je wel relaxed
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 19:57
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Wanneer gaan we keertje rijden dan?
Toen ik het een keer aanbood wilde je niet.
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 19:58
Ik heb hem ge-edit
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 20:00
Wat ben je mild trouwens Meestal kan ik toch gelijk doodpleuren of oprotten ofzo
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 20:01
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb hem ge-edit


Kick eens af. Doe ik het ook.

...voor nu dan.
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 20:03
Ik wil best een keer met je rijden hoor Ik ben idd aan het afkicken, ik heb voor mezelf gezegd om 11 uur 's morgens moet ik stoppen en vanaf 16:00 mag ik weer
Patrick281vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:30
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben niet anti-kneedown, want heb het vaak zat gedaan Zie avatar
Post eens een full pic, want ik denk nu dat het de vorige eigenaar is.
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 20:35
Duh, dat is Justin ook ja Zei ik dan dat ik het zelf ben?

Ik bedoelde, als ik anti-kd was had ik niet zo'n avatar genomen...... enne, met deze motor heb ik nog geen KD gemaakt nee.... omdat ik niet fijn vind op een sporttour Op een SS is een ander verhaal..
FCDBvrijdag 5 augustus 2005 @ 21:03
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:41 schreef vetprob het volgende:
Trouwens, wat wordt het nou FCDB?
zie:
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:20 schreef FCDB het volgende:
Ik denk dat het toch gewoon ga doen...
Dus laten we zeggen dat het voor 90% vast staat... alleen nog maar ff bellen en de agenda's naast elkaar leggen als die instructeur terug is van vakantie (ben al een beetje wezen rondneuzen..)


ps.
Geweldig als er 2 zitten te "ruzien" in jouw topic... Je ziet door de bomen het bos niet meer... en een echte toevoegende waarde is ver te zoeken... Maar toch wel intressant om te lezen hoe motorrijders met elkaar in discussie gaan..

(dus toch nog wel een toevoegende waarde! )
iig bedankt voor jullie tips
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 21:09
Succes in elk geval
vetprobvrijdag 5 augustus 2005 @ 21:23
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:03 schreef FCDB het volgende:

Dus laten we zeggen dat het voor 90% vast staat... alleen nog maar ff bellen en de agenda's naast elkaar leggen als die instructeur terug is van vakantie (ben al een beetje wezen rondneuzen..)
Goede keuze uiteraard

Misschien zien we je nog wel een keer rellen in Fok!MC
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 21:28
Ik zou jouw nickname natuurlijk als bedreiging kunnen zien

"vet probleem"

FCDBvrijdag 5 augustus 2005 @ 21:29
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:23 schreef vetprob het volgende:

[..]

Goede keuze uiteraard

Misschien zien we je nog wel een keer rellen in Fok!MC
Eerst rijbewijs halen en meer dan genoeg ervaring op doen... daarna pas de relschopper uithangen! Anders heb ik jullie meteen achter me aan
Rietvaerdervrijdag 5 augustus 2005 @ 21:33
Ons? Wij?

Wij zijn de vriendelijkheid zelf hoor
Patrick281zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:56
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:03 schreef FCDB het volgende:
[sub]ps.
Geweldig als er 2 zitten te "ruzien" in jouw topic... Je ziet door de bomen het bos niet meer... en een echte toevoegende waarde is ver te zoeken... Maar toch wel intressant om te lezen hoe motorrijders met elkaar in discussie gaan..


Maar ja tussen hun tweetjes ligt een historie ten grondslag van iets van 2 jaar.
En beiden hebben al een ban of 5-15 op hun naam bij diverse fora.
Maksterzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:37
Zelfs hier de huillie uithangen en pimpen met en avatar die niet van jou is, triest

De MC weet wel waar het over gaat
Rietvaerderzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:39
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:37 schreef Makster het volgende:
Zelfs hier de huillie uithangen en pimpen met en avatar die niet van jou is, triest

De MC weet wel waar het over gaat
Ook goedemorgen. Waar pimp ik mee dan? Heb ik gezegd dat ik het ben? Vind het een mooie foto van de vorige eigenaar. Die nam ik als avatar, so what?

En hoezo huillie, mijn motor kan tenminste rijden

Ey en niet teveel ouwehoeren he, weet waar je huis woont
Maksterzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:42
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:39 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ook goedemorgen. Waar pimp ik mee dan? Heb ik gezegd dat ik het ben? Vind het een mooie foto van de vorige eigenaar. Die nam ik als avatar, so what?

En hoezo huillie, mijn motor kan tenminste rijden

Ey en niet teveel ouwehoeren he, weet waar je huis woont
Laatste woorden die ik er aan vuil ga maken.....

Waarom is er in elk topic waar jij post geouwehoer Als je iedereen nou gewoon is zou negeren dan zullen hun dat ook doen en zijn we er vanaf
Rietvaerderzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:45
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:42 schreef Makster het volgende:

[..]

Laatste woorden die ik er aan vuil ga maken.....

Waarom is er in elk topic waar jij post geouwehoer Als je iedereen nou gewoon is zou negeren dan zullen hun dat ook doen en zijn we er vanaf
Chef, lees nou eerst eens het topic voor je commentaar gaat geven..... er was niets aan de hand tot die Marokkaan zich er weer mee ging bemoeien.

Want hier begon het:
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:20 schreef vetprob het volgende:

[..]

Veel geschreeuw weinig wol, simpel: je doet het dan verkeerd

En zoals jij beschrijft is het inderdaad onzin. Maar dan moet je ook geen foto pakken van iemand die er als een aap naasthangt maar iemand die grondspeling creëert om bijvoorbeeld te voorkomen dat de stepjes te hard de grond raken.

bladiebla
Waarom kijk je altijd mij gelijk aan als er ''geouwehoer'' ergens is terwijl ik helemaal niet de veroorzaker ben?

Het gaat 9 vd 10 keer altijd in deze volgorde: ik reageer subtiel op iets, Youssef begint weer met zwaai smileys en vaak doodsverwensingen en ik reageer daar weer op
Maksterzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:54
Toch nog een laatste keer dan

Misschien komt het door je post geschiedenis en de manier waarop je reageerd. Blijf het vreemd vinden in real life was het altijd vollop lachen maar op Inet is het lachen me wel vergaan

En of Youssef het nu heeft gedaan of jij, zoek dat ff lekker via de mail uit ofzo en niet in topics hiero. Owja ff ontopic, wacht een jaar en ga dan je rijbewijs halen
Rietvaerderzaterdag 6 augustus 2005 @ 10:56
Heb al tegen Youssef gezegd kom dan keer rijden, maar goed. In real life was het altijd volop lachen, nu niet meer dan

Enne, ja ik post bijna niet meer in de Fok! MC dus dan is het moeilijk om op inet te lachen heh

Je hebt trouwens nog niet gezegd waarom ik pimp met mn avatar en waarom ik een huillie ben (Verneuk je daarmee de sfeer van het topic niet dan? )
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:37 schreef Makster het volgende:
Zelfs hier de huillie uithangen en pimpen met en avatar die niet van jou is, triest

De MC weet wel waar het over gaat
Je had ook gewoon het kunnen negeren, zoals je zelf zei
hichamzaterdag 6 augustus 2005 @ 14:08
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
voor 2500 euro rijd je zo een 25Kw bandit:
[afbeelding]
KickeH motor
FCDBzondag 7 augustus 2005 @ 14:41
Nu schiet mij ondertussen weer een vraag naar binnen...

Is een motorverzekering te vergelijken met een auto verzekering? OOK kwa kosten?
vetprobzondag 7 augustus 2005 @ 15:28
Wat iig goedkoop voor de motor is, is de wegenbelasting: ongeveer 60 euro per jaar.

Ik weet niet precies hoe duur een autoverzekering is, maar voor mij (geen schadevrije jaren, sportmotor en jong ) was het zo een 400 euro per jaar. Dan heb ik WA + diefstal. Ik denk dat als je geen sportmotor gaat rijden je al wat goedkoper uit bent.

Beginnend verzekeren is sowieso duur. Volgens mij betalen ouderen met een schadevrij verleden iets meer voor een All-Risk verzekering
Rietvaerderzondag 7 augustus 2005 @ 15:59
Ik betaal 180 euro per jaar voor WA+ diefstal.
vetprobzondag 7 augustus 2005 @ 16:54
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik betaal 180 euro per jaar voor WA+ diefstal.
En het eerste jaar?
FCDBzondag 7 augustus 2005 @ 17:09
Ik denk dat het hoge bedrag ook in de diefstal zit? Dat is met de scooter wel zo...
Rietvaerderzondag 7 augustus 2005 @ 17:31
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 16:54 schreef vetprob het volgende:

[..]

En het eerste jaar?
Ja, ik betaalde het eerste jaar 160 euro, maar toen ik onderuit was gegaan en mn schade vergoed heb gekregen ging ik ongeveer 180 betalen, kan ook 185 zijn

Ik had gewoon gevraagd of ik korting kon krijgen omdat ik 25kw reed en dat kon, zit nu in trede 10 geloof ik (kwam op 70% korting geloof ik )
Rietvaerderzondag 7 augustus 2005 @ 17:40
Correctie, trede 12:



Brakke webcamshot

185,43 dus voor WA+ diefstal (en schade aan eigen motor bij aanrijding veroorzaakt door een dier )
vetprobzondag 7 augustus 2005 @ 17:47
Welke verzekeringsmaatschappij is dat dan? Ik heb hem bij de Univé verzekerd, maar dit moest allemaal snel gebeuren. Voor het volgende jaar toch maar eens wat verder kijken

Je hebt gewoon gezegd dat je een hert/konijn heb aangereden?
Rietvaerderzondag 7 augustus 2005 @ 17:53
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:47 schreef vetprob het volgende:
Welke verzekeringsmaatschappij is dat dan? Ik heb hem bij de Univé verzekerd, maar dit moest allemaal snel gebeuren. Voor het volgende jaar toch maar eens wat verder kijken

Je hebt gewoon gezegd dat je een hert/konijn heb aangereden?
Bij Levob

http://www.wentzel-verzekeringen.nl/ (Maxi Actie Groep, tussenpersoon )
quote:
Je hebt gewoon gezegd dat je een hert/konijn heb aangereden?
Nee, het was een kat ofzo

[ Bericht 4% gewijzigd door Rietvaerder op 07-08-2005 18:02:11 ]
Patrick281zondag 7 augustus 2005 @ 17:58
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:47 schreef vetprob het volgende:
Welke verzekeringsmaatschappij is dat dan? Ik heb hem bij de Univé verzekerd, maar dit moest allemaal snel gebeuren. Voor het volgende jaar toch maar eens wat verder kijken
Vorig jaar kreeg iedereen die zijn verzekering bij de KNMV onderbracht sowiezo het eerste jaar 70% korting.
Die actie liep tot en met oktober als ik het goed heb.

Mijn Beemer was daar tevens met mijn eigen trede's veel goedkoper dan de all risk verzekering die ik al had: 850 euro + alarm tegen slecjts 525 euro.
PsychoDude_666zondag 7 augustus 2005 @ 18:45
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Correctie, trede 12:

[afbeelding]

Brakke webcamshot

185,43 dus voor WA+ diefstal (en schade aan eigen motor bij aanrijding veroorzaakt door een dier )
Ik vind dat echt reuze meevallen hoor! Als je ziet wat ik 2 jaar geleden al voor alleen WA voor scooter kwijt was
Rietvaerderzondag 7 augustus 2005 @ 18:54
Klopt Je hoort mij ook niet klagen
Patrick281zondag 7 augustus 2005 @ 18:55
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ik vind dat echt reuze meevallen hoor! Als je ziet wat ik 2 jaar geleden al voor alleen WA voor scooter kwijt was
Een motorrijder die heeft moeten zwoegen voor zijn papiertje, en zijn fel begeerde motor zal gemiddeld gezien ook iets voorzichtiger en doordachter met zijn spullen zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Patrick281 op 07-08-2005 19:12:38 ]
vetprobzondag 7 augustus 2005 @ 19:00
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Nee, het was een kat ofzo
Goede tip
Rietvaerderzondag 7 augustus 2005 @ 19:02
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:00 schreef vetprob het volgende:

[..]

Goede tip
Normaal word je schade aan de motor ook niet vergoed bij een WA+ verzekering. Maar toen ik de polisvoorwaarden zat te lezen zag ik dat de schade WEL vergoed wordt als je schade hebt opgelopen door het gevolg van een dier Dus ja, dan kan je je fantasie de vrije loop laten