FCDB | woensdag 3 augustus 2005 @ 13:28 |
Ik ben nu 19, wordt in september 20 (das meestal na 19 ![]() Als het nu ga halen zit ik "vast" aan die 25kw en moet ik wachten tot (ongeveer) mn 22e om zwaarder te gaan rijden. Zo'n groot probleem is dat wachten niet want ik wil best lichter dan die 25kw rijden. Maar ik heb op marktplaats e.d. gekeken maar ik vind het aanbod van 25kw motor zwaar tegen vallen. En dan zijn ze vaak ook nog oud en lelijk! (of heeft iemand een mooie aanrader voor een lichte motor?) Tegen de tijd dat ik dan 21 ben kan ik dan wel 2 examen doen op een zware motor maar dat is dat zijn dan weer 2 extra examens (die ook betaalt moeten worden en dat zie ik niet zitten) Of ik wacht tot mn 21e en begin meteen te lessen op een zwaardere motor. Dan heb ik een vrije keuze kwa motor. Maar dan heb meer dan een jaar niks ![]() Nu heeft het motorrijbewijs geen echt doel behalve de heb. Wat kan ik het beste doen volgens jullie? ![]() | |
Oosthoek | woensdag 3 augustus 2005 @ 13:57 |
Wachten. Been there, done that. Het is gewoon de beste keus. | |
FCDB | woensdag 3 augustus 2005 @ 13:58 |
quote:want? Een argument erbij zou wat meer helpen ![]() | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:05 |
![]() Leuk 25kw brommert ![]() | |
FCDB | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:08 |
quote:Maar die is dan weer boven budget lijkt mij.. | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:25 |
En je budget is? | |
Oosthoek | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:29 |
25kW motoren zijn duur en schaars of gewoon afschuwelijk. Bovendien wil je na een tijdje hoogstwaarschijnlijk wat meer vermogen en zit je met een moeilijk te verkopen aparaat. Als je een jaar wacht heb je een veel groter aanbod, kun je rijden wat je wilt en heb je een machine waar je veel langer plezier van kunt hebben. Dat waren de redenen voor mij om nog een jaar te wachten ![]() | |
FCDB | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:31 |
quote:Ongeveer 2500 ofzo... quote:Daar heb ik wat aan.. ![]() | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:31 |
Een honda rebel (mocht het je passen) is op zich ook wel een leuk 25kw brommertje ![]() | |
Blackheart | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:42 |
Haal je rijbewijs nu, wis weet wat de zakkenvullende inhalige politici er volgend jaar weer aan veranderen. Goedkoper en gemakkelijker word het niet. En je kan dan nog altijd ervoor kiezen geen motor aan te kopen. | |
B_BOY | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:55 |
ff een vraagje ik heb ik eeen keer op tv gezien dat motoren die meer dan 25kw hadden kunnen worden begrenst zodat je ze met 25kw rijbewijs mag rijden iemand enig hoe dat zit? | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 15:05 |
Sommige motoren hebben een ombouwset, waarbij het vermogen word terugedraaid naar 25kw. Dit is vaak een duur grapje, en daardoor niet lonend. | |
FCDB | woensdag 3 augustus 2005 @ 15:06 |
quote:Kan je elke motoren "terugvoeren"? Ja elke motor kan je terugvoeren. Alleen stom genoeg kan je het bij de meeste motoren niet officieel krijgen m.a.w, Er is voor bijna elke motor een 25kw kitje verkrijgbaar, maar om het allemaal legaal te maken moet er voor je motor een 2e type goedkeuring zijn. Als deze 2e type goedkeuring er is, kan je motordealer je motor terugvoeren en de papieren opsturen naar de RWD waar vervolgens je kentekenbewijs wordt aangepast en je een mooie 25kw vermelding erop krijgt, waarna je zo bij elke verzekeringsmaatschapij je motor kan verzekeren. LET OP: het kan per bouwjaar verschillen of jouw motor een 2e typengoedkeuring heeft. Wil je weten of jouw motor die typegoedkeuring heeft, moet je even met de importeur belllen. Zij zijn de enige die met zekerheid daar op kunnen andwoorden. (van het motor forum afgeplukt) | |
_jero_ | woensdag 3 augustus 2005 @ 15:07 |
Klopt, een heleboel motoren kunnen begrenst worden op 25kw, zodat je er met het lichte rijbewijs op kunt rijden. Denk bv aan de Yamaha Diversion of zelfs een Honda CBR600F. Als je rijbewijs na 2 jaar omgezet wordt naar het grote motorrijbewijs kun je die begrenzing er weer af laten halen. | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 15:16 |
Zet wel ff een hele vette nadruk op bijna elke motor, want een busa of een gixxer kun je denk ik dus ff niet naar 25kw afvoeren ![]() | |
R-Alph | woensdag 3 augustus 2005 @ 15:46 |
quote:Moet dat niet gekeurd worden nadat je er aan hebt liggen sleutelen? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 3 augustus 2005 @ 15:56 |
nu halen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() met een ZX6R zul je tot 140 km/h (schat ik) voorlopig genoeg vermogen hebben, of ben je van plan voortdurend harder dan 120km/h te gaan rijden ![]() | |
Oosthoek | woensdag 3 augustus 2005 @ 16:19 |
quote:90% van de statistieken is zelf verzonnen. | |
FCDB | woensdag 3 augustus 2005 @ 16:41 |
quote:Ja ok... maar zon ZX6R is vrij prijzig ![]() Dus ligt buiten budget... helaas | |
One_Punch_Mickey | woensdag 3 augustus 2005 @ 18:05 |
voor 2500 euro rijd je zo een 25Kw bandit:![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 4 augustus 2005 @ 02:46 |
Nu halen.. want rijbewijsje halen wordt steeds maar duurder en duurder. En bovendien moet je nog een dik jaar wachten dan. Ik zou ook wachten tot mijn 21e, maar ik kon het niet meer uithouden en ben begin deze zomer gaan lessen, terwijl ik in januari 21 word. Desalniettemin ben ik erg blij dat ik mijn A inmiddels heb, en met een 25kw motor vermaak ik me ook wel de komende tijd. Zeker omdat je hem al vrij snel plat kunt leggen in de bocht. Lekker om mee te beginnen dus! En er zijn genoeg leuke motors te krijgen met 25kw hoor. ![]() Anyhow, al eens gekeken naar een Suzuki GS500? Zijn met 25kw op kenteken te krijgen en je vindt ze al voor zo'n 1000 euro. Aangezien ze volvermogen zo'n 48 pk hebben, en met 25kw ongeveer 30-34 pk, scheelt dat niet zo heel erg veel.. dus kwa vermogen matched het nog wel met de fiets zelf. Bovendien is het een 2-cylindertje met luchtkoeling. Dus simpel kwa techniek, maar wel degelijk. En die 2 cylinders trekken ook best met lage toerentallen, dus kwa vermogensverlies valt het wel een beetje mee met 25kw set/kit. ![]() En dat je eerste motor lelijk is.. who cares? Tis niets anders dan een leerfiets.. wie weet ga je er nog mee onderuit oid. Over 2 jaar koop ik ook lekker mijn droom supersportje, maar tot die tijd wil ik ervaring opdoen met mijn GS500. En fun dat heb ik! Heb in 2/3 weken tijd ruim 3200 km gereden, heerlijk ![]() En lekker zuinig ook.. hij doet gemiddeld 1 op 25.. verzekering WA met opzittenden voor 149 euro per jaar, en wegenbelasting 56 euro voor een jaar ![]() | |
MewBie | donderdag 4 augustus 2005 @ 12:07 |
quote:In theorie kan het met ele motor ![]() Het is namelijk best wel zonde om je busa op 25kw te begrenzen en dat je er dan door elke jan lul wordt uitgetrokken op z'n pauper motor ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 13:34 |
Hoi, Ik zou wachten, maar dan niet gelijk een 100+pk motor kopen, dat is gewoon niet aan te raden. De hele 25kw regel is 1 groot drama: het is krom en kost klauwen met geld. Daarnaast is 25kw gewoon te weinig en 2 jaar is te lang. 1 jaar lang 35kw of 40kw had veel beter geweest, maar goed. Dat je (veel) vermogen nodig hebt om plezier te beleven aan het motorrijden is ook absoluut niet waar, maar 25kw is gewoon erg irritant als je bijvoorbeeld eens op de snelweg een auto wilt inhalen, dat duurt gewoon ontzettend lang. Maar verder vermaak ik me wel met 25kw, het motorrijden gaat tenslotte toch om de bochtjes he. Zo heb ik gisteren een rondje gereden van 800km, om 10 uur weggegaan, binnendoor naar Luxemburg, toen naar de Nurburgring en toen over de Autobahn naar huis gereden, 11 uurtjes onderweg geweest ![]() Om nog even terug te komen op dat vermogen, als je er nou voor kiest om te wachten tot je gelijk zwaar mag zou ik als ik jou was niet gelijk een motor met een hoge pk/kg verhouding. 750cc en zwaardere supersports (GSX-R750, R1, GSX-R1000 etc etc etc) zijn sowieso uitgesloten, als je een beetje normaal wilt leren rijden natuurlijk. Afhankelijk van je smaak, zou ik gaan kijken naar inderdaad een Bandit600 (ben natuurlijk wel voorbeoordeeld ![]() Succes! En als je vragen hebt hoor ik het wel. [ Bericht 1% gewijzigd door Rietvaerder op 04-08-2005 13:48:50 ] | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 13:37 |
quote:Daarnaast rijd het nog voor geen meter ook, motoren met 750cc of meer begrenzen rijd gewoon ontzettend klote ![]() Bij de Busa kan je gewoon 3 bougiedoppen los trekken, alhoewel, 1 cilinder van de Busa levert nog meer dan 25kw ook ![]() ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 13:46 |
Ik zou nu gewoon voor dat rijbewijs gaan, je hebt alleen pech dat je net wat te laat begonnen bent. 1 jaar helemaal niet rijden is nog altijd frustrerender dan krap 1 jaar begrenst moeten rijden. In dat jaar kan nog zoveel veranderen. ![]() quote:Niet lonend waarvoor ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 4 augustus 2005 @ 13:55 |
Snelwegen zijn toch geen zak aan om te rijden, dus wat moet je er sowieso (en heb er geen problemen mee met mijn 25kw, die loopt makkelijk 170) | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:26 |
Het hangt er van af hoe graag je wilt en hoeveel poen je hebt. Je kunt nu al meteen beginnen, dan een tijdje 25kW rijden en zodra je 21 wordt opnieuw afrijden voor het zware rijbewijs. Nadeel is dan wel dat je opnieuw examengeld moet dokken en je opnieuw dat examen moet gaan halen (wat niet moeilijk zou moeten zijn, tenzij je een irritante examintator hebt..) Ik zou nog even wachten tot je iets van 20 jaar een 8 maanden bent. Begin dan met rijlessen voor een 25kW. Zo heb je vast een redelijk aantal lessen gehad. Zodra je 21 wordt stap je over op de 'zware' lesmotor. (dit verschil is bij de meeste rijscholen toch niet groot) Doe je examen ook op een 'zware' motor en voila! je hebt zo snel mogelijk een zwaar rijbewijs met maar één keer examen doen. ![]() Zo heb je ook nog wat tijd om te sparen voor een R1 uit '98 ofzo ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:27 |
quote:Lijkt net alsof je er verstand van hebt! ![]() | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:31 |
quote:Duhuh wat denk je dan? ![]() ![]() Naast motoren heb ik geen ander leven ![]() O ja, even voor de duidelijkheid.. Dat over die R1 uit '98 was een geintje ![]() ![]() | |
supra_man | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:34 |
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs? Eerder was dit niet zo. Klopt dit? | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:38 |
quote:Vanaf het begin is het al zo dat, indien je afgereden hebt op een lichte motor, je eerst twee jaar rijervaring op moet doen, waarna je je rijbewijs mag laten omzetten naar 'zwaar'. Maar als je in de tussentijd 21 wordt mag je best opnieuw examen doen zodat je eerder zwaar mag rijden.. Kost je alleen weer opnieuw twee keer examengeld ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:39 |
quote:De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in. De datum in de stempel voor het zwaar motorrijbewijs op je roze papiertje staat gewoon 2 jaar later dan de datum waarop je afgereden bent voor licht motorrijbewijs ![]() | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:41 |
quote:Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsje ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:45 |
quote:Dat klopt vrind ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:48 |
quote:Ja ![]() | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:50 |
quote: ![]() ![]() | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:51 |
quote:Te weinig en te lineair opbouwend vermogen ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:54 |
En vergeet niet dat je papiertje ophalen bij de gemeente ook weer lekker wat kost ![]() ![]() Choppers vind ik overigens slechtere beginnesmotoren ![]() ![]() | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 14:57 |
quote:We hadden het over motoren, geen stoomboten ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 15:36 |
quote:Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euro ![]() ![]() | |
Patrick281 | donderdag 4 augustus 2005 @ 15:38 |
quote:Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1. ![]() De eerste Fireblade kon er ook wat van trouwens. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 15:57 |
Later werden de Blade's vrij sloom ja ![]() | |
Patrick281 | donderdag 4 augustus 2005 @ 16:00 |
Sneller, maar hanteerbaarder en vooral minder wild. Same story R1. En GSX-R750 ook trouwens, nieuwe motors worden alleen maar saaier.. Voor een Gixxer 1000 met bijna 200 pk kan je ook niet echt meer bang worden ..bijna. ![]() | |
Patrick281 | donderdag 4 augustus 2005 @ 16:09 |
quote: ![]() Ik kreeg afgelopen weekend de scooter van mijn vriendin mee. ![]() Ze zei er nog bij dat het wel leuk moest zijn nu mijn beide motoren niet beschikbaar waren. Het is way different van motorrijden kan ik je wel vertellen. ![]() Niet alleen het sturen, maar ook het rijden op het fietspad en omgaan met andere weggebruikers. Een scooter is een scooter, en een motor een motor, staan heel ver wat elkaar af wat mij betreft. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 16:22 |
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in ![]() | |
ploderus | donderdag 4 augustus 2005 @ 16:32 |
quote:Het verschil zit hem meer in de schade aan de motor zelf als er wat zou gebeuren.. De R1 heeft meteen de dagwaarde aan kapschade.. ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 16:45 |
quote:En dat rijd motor ![]() | |
Patrick281 | donderdag 4 augustus 2005 @ 16:47 |
quote: ![]() En de hele zithouding, bij een scoot zit je achterover, hang je aan het stuur, bij een motor meer naar voren, met de druk op het stuur. Ik weet niet of het daardoor komt dat je gewoon een hele andere blik op de wereld hebt. ![]() Maar goed ts zei het maar als een soort van vraag. ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Patrick281 op 04-08-2005 16:53:16 ] | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:04 |
Bij een scooter hang je niet aan je stuur hoor ![]() | |
FCDB | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:06 |
quote:Ik neem aan dat als je je 25kw gaat inruilen bij een dealer dat ie iets minder waard is als dat ie ongelimiteerd is? Of zijn er helemaal geen struikelblokken als je hem gaat inruilen? | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:07 |
quote: ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:11 |
quote:hij juist meer waard met 25kw | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:13 |
Je remt toch niet in de bocht! | |
FCDB | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:15 |
quote:waarom dat dan? | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:15 |
quote:Maar lessers wel.... waar gebeurd verhaal ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:16 |
quote:Omdat ze zeldzaam zijn en omdat een 25kw kitje geld kost ![]() | |
FCDB | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:23 |
quote: Niet naar gekeken... maar als ik ff op marktplaats kijk zie ik wel wat... maar een echt grote markt is het niet ![]() | |
FCDB | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:25 |
quote:Maar hoe komt het dan dat je er bijna niet vanaf kan komen? (ergens gelezen ![]() Te weinig vraag vanwege <21jaar? | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:27 |
Denk het ja. Ik had mijn vorige Bandit trouwens wel in 1x verkocht ![]() | |
_GdR_ | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:31 |
wachten. just like me. ![]() 3 weken geleden ongeveer geslaagd. en ga zo weer ff lekker toeren. ![]() zwaaaaar uber. mn broer heeft niet gewacht en had het op zn 19e gehaald. hij heeft toen een aprilia RS125 gekocht. en dat was echt kut. gaat totaal niet vooruit en je rijdt nog voor lul ook. dus gewoon wachten. ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:45 |
quote:Je raakt gewoon sowieso je motor moeilijk kwijt volgens mij. Of je moet toevallig net iemand hebben die erg graag wil motor rijden en dat ding kostte wat het kost mee wil nemen. (zoals degene waarvan ik mijn motor heb gekocht en mijn broertje ![]() Ik had tenminste de grootste moeite iets leuks te vinden. Dus veel vraag: weinig aanbod = ++ ![]() quote: ![]() quote:Das een behoorlijke kostenpost ja ![]() ![]() ![]() Remmen in de bocht kan behoorlijk hard, zeker als het droog is. Dus waar dat gezeik hierboven met ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:51 |
quote:omg, dan ben je echt een noob ![]() ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:57 |
quote:Tsjah, als je fijn hard de bocht doordrukt wil er nog wel eens een auto voor je rijden die zich wel aan de snelheid houdt. Dan komt ie nogal snel dichterbij ![]() Gewoon doordrukken, kun je er vast onderdoor ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 4 augustus 2005 @ 17:59 |
quote:Ghehe.... tja, vrouw he ![]() | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 19:15 |
quote:Sja, dan zou ik ook remmen ![]() ![]() ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 19:21 |
quote:Mjah, wat moet ik daar nou op zeggen. Met de zware motor met veel rubber aan de grond had ik iig geen problemen. Alles behalve levensgevaarlijk. Maar met de brommer durf ik hetzelfde ook niet te doen hoor. ![]() ![]() Motor plat gooien is ook makkelijker gezegd dan gedaan, zelfs onze huiscoureur Riet zal hem niet platter durven gooien dan zijn grens. Zeker niet in eventuele paniek. Maar misschien ben ik te voorbarig. Bij deze alvast mijn nederige excuses ![]() ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 19:24 |
Overigens om ontopic te gaan. Je moet even kijken hoe lang je er over doet voor je je rijbewijs hebt. Als je er 6 maanden ![]() Begin je nu en wil je snel je rijbewijs halen zou ik het gewoon doen. ![]() | |
FCDB | donderdag 4 augustus 2005 @ 19:59 |
quote:Dat spreekt voor zich... ![]() Nog ff een vraagje over die theorie? Is dat ongeveer hetzelfde als met de auto? Dus ik hoef niet echt veel bij te leren hoop ik? ![]() (theorie examen zie ik het meeste tegenop ![]() | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 20:26 |
Het is natuurlijk gedeeltelijk hetzelfde, gewoon even wat motorspecifieke dingen leren over bijvoorbeeld waar te parkeren of positie op de weg. Als je dan de autotheorie erbij beheerst moet je het kunnen halen ![]() | |
BadEend19 | donderdag 4 augustus 2005 @ 20:48 |
Ik zou wachten 25 kw schiet inderdaad niet op! | |
Fulcrum_X | donderdag 4 augustus 2005 @ 22:18 |
quote:Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoor | |
vetprob | donderdag 4 augustus 2005 @ 22:27 |
quote:Andersom toch ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 4 augustus 2005 @ 22:41 |
Je kan ook een paar maanden wachten en op je 21ste verjaardag afrijden ![]() | |
PsychoDude_666 | donderdag 4 augustus 2005 @ 23:29 |
Hmm dat van die 25kw regel, dat je dus 2 jaar moet wachten na het behalen van je A voor je 21ste zuigt wel. Ik word over 2 weken 20, en ben op het moment aan het sparen om volgend jaar m´n A te gaan halen, was van plan dit in de vakantie te doen, aangezien ik een nogal drukke studie heb plus ik in de zomervakantie er wel tijd voor heb... Maar goed misschien kan ik dan toch maar eventjes beter wachten tot het eind van de vakantie. Al ben ik niet van plan gelijk een motor te kopen, het is meer om het hebben al vast. Al was ik van plan wel een zxr400 aan te schaffen mocht ik het financieel voor elkaar krijgen. | |
BadEend19 | vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:57 |
quote:Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo (die te duur is voor mij) en er 2dehands maar weinig zijn en het langzaam is , topsnelheid valt bij sommige motoren nog wel mee maar het optrekken en de tussenacceleraties zijn traag, daarom heb ik gewacht tot 21! Ik rijd nu op een suzuki gsxr 600 1998 110pk ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door BadEend19 op 05-08-2005 16:50:54 ] | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:03 |
quote:Hoop onzin op een rijtje weer. ![]() ![]() Naast de kawa zijn er nog genoeg andere mogelijkheden overigens ![]() ![]() Je kunt nog genoeg plezier hebben, maar je mist zeker de echt hoge snelheden ja. Die je overigens ook niet dagelijks aanspreekt ![]() | |
FCDB | vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:20 |
Ik denk dat het toch gewoon ga doen... Ze voeren niet voor niks die 25kw-regeling in en het lijkt me toch wel beter om rustig te beginnen met motorrijden zodat ik eerst wat ervaring op doe op zo'n motor... Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken... | |
Patrick281 | vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:29 |
quote:Dat is een fabeltje, toen ik in 1993 begon hadden ze het al over strengere eisen die zouden gaan komen. Daarna heb ik dat jarenlang steeds horen vertellen, en toen mijn vriendin vorig jaar ging lessen hoorde ik het weer. ![]() ![]() | |
FCDB | vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:48 |
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor... Je weet nooit bij die sjappies ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:50 |
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs. ![]() Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R. ![]() De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb. ![]() ![]() En de tweede avond. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:53 |
quote:Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994. Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn. Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is. ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:17 |
![]() | |
ploderus | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:21 |
quote:Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer ![]() Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig. Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan. Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer.. ![]() Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten.. ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:23 |
quote:wtf?! Is dat gedaan op een 25kW? Hoe dan? Een burn-out op die slider ofzo? ![]() Met een 25kW kan je ook in de bochten toch helemaal niet hard? Dat is toch ook begrenst? ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:39 |
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden. Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen. | |
ploderus | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:45 |
quote:Ben ik even blij dat ik hem al heb ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:52 |
quote:Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan.... ![]() Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief? ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:58 |
quote:Het geeft inderdaad best wel een kick! ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:01 |
Op je bek gaan ook wel ![]() Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus. Dan rijd je echt voor lul voor ![]() En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten... | |
ploderus | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:10 |
quote:Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat.. Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:14 |
quote:Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig ![]() Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor is ![]() Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met... | |
ploderus | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:18 |
quote:Ik meen iets te herinneren over iemand die het constant had over gebrek aan grondspeling op zijn vorige motor ![]() En die zelfs nog een keer een schuivertje gemaakt heeft doordat zijn step aan de grond zat terwijl er nog te veel druk op dat steppie stond? ![]() Of heb ik dat verkeerd? ![]() ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:20 |
quote:Veel geschreeuw weinig wol, simpel: je doet het dan verkeerd ![]() ![]() ![]() bladiebla ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:21 |
en dan nog, als iemand als een aap er naast gaat hangen, waar ik ook geen voorstander van ben, kan dat gewoon zijn zodat ie een veiligere en stabieler gevoel wil hebben ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:29 |
Jep, heel weinig wol... ![]() Ga toch fietsen man, ik reed al motor toen jij de krantjes op je Foxje rond bracht..... ![]() Alleen als je echt weet wat je doet ben je waarschijnlijk met knie sneller omdat je die dan ook echt gebruikt waar het voor uitgevonden is ![]() Die vorige motor had inderdaad weinig grondspeling, deze een stuk meer gelukkig. En knieeen zonder sliders? Dies gek ![]() Volgens mij doe ik niet echt gek veel verkeerd hoor, zolang ik inloop in bochten op posers met hun knietje aan de grond met hun ss-je ![]() Nee, ik heb geen knietje nodig om op te vallen of om harder door de bocht te gaan ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:35 |
quote: ![]() ![]() quote: ![]() Het ligt gemiddeld nog steeds tussen de 20 en 30 lessen. Ik had er ruim 40 nodig. ![]() Maar dat was achteraf wel zo verstandig voor de veiligheid. ![]() quote: ![]() quote:Maar de hoofddingen zijn nog steeds de remproef, achtjes draaien, stapvoets rijden, slalom. Wij deden vlak na de oorlog ook al dat soort dingen oefenen dus voor het examen. ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:37 |
Ernaast hangen is voornamelijk om er harder doorheen te gaan, ik zie niet in waarom je krampachtig je knieën tegen je tank zou moeten houden als je stepje al tegen de grond ligt. Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan. Maar jij bent gewoon weer koppig aan janken over je toermotortje. En ja, daar kan je inderdaad hard mee de bocht door zonder je knie uit te hoeven steken, maar dan ach what te hell ![]() ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:41 |
Trouwens, wat wordt het nou FCDB? | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:45 |
quote:Heb jij trouwens al een wildcard voor in de MotoGP Youssef? ![]() ![]() ![]() ![]() Wat ben jij een prachtig voorbeeld van overmoedigheid zeg... en dat baseer ik op je verhalen hier op Fok!. Heb je namelijk nooit in het echt zien rijden en dat zou ik serieus eens graag willen zien. Want misschien ben je wel echt een supertalent en dan neem ik al mijn woorden terug. Ik zit niet krampachtig op de motor, integendeel. En je hoeft niet altijd schuin te gaan om hard door een bocht te gaan..... dus niet altijd zit mijn step aan de grond, duurt sowieso veel langer dan bij de vorige Bandit. quote:Ja? ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:52 |
Ik ga weer eens proberen van mn internetverslaving af te komen ![]() Hou je taai en laat je niet gek maken ![]() Morgen weer lekker aan het infuus ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:52 |
quote:Dan heb je die verhalen kennelijk niet goed gelezen, want ik kneedown nooit, maar dan ook nooit zomaar in een willekeurige bocht. Het enige wat me gelukt is is op een klaverblad en op een rotonde. En op het klaverblad was mét stepje van voor tot achter tegen de grond. Dag Riet, kijk eerst maar eens hoe ik echt rij voor je weer met allerlei onzinnige aannames komt. Overmoedig? Ik kan je zelfs zeggen dat ik slechter ben gaan rijden sinds een bepaald incident. ![]() ![]() ![]() Je bent gewoon overdreven anti-kneedown omdat jij het weer niet doet. En zo komt het bij mij over omdat je dat ook met andere dingen weleens hebt gehad. | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:56 |
Ik ben niet anti-kneedown, want heb het vaak zat gedaan ![]() ![]() ![]() ![]() Zeg alleen dat ik niet-kneedownend gewoon lekkerder een bocht door gaat... Trouwens, blijft leuk rellen met jou ![]() ![]() Wanneer gaan we keertje rijden dan? Want in het echt ben je wel relaxed ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:57 |
quote:Toen ik het een keer aanbood wilde je niet. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:58 |
Ik heb hem ge-edit ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:00 |
Wat ben je mild trouwens ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:01 |
quote: ![]() ![]() Kick eens af. Doe ik het ook. ...voor nu dan. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:03 |
Ik wil best een keer met je rijden hoor ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:30 |
quote:Post eens een full pic, want ik denk nu dat het de vorige eigenaar is. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:35 |
Duh, dat is Justin ook ja ![]() ![]() Ik bedoelde, als ik anti-kd was had ik niet zo'n avatar genomen...... enne, met deze motor heb ik nog geen KD gemaakt nee.... omdat ik niet fijn vind op een sporttour ![]() | |
FCDB | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:03 |
quote:zie: quote:Dus laten we zeggen dat het voor 90% vast staat... alleen nog maar ff bellen en de agenda's naast elkaar leggen als die instructeur terug is van vakantie (ben al een beetje wezen rondneuzen..) ps. Geweldig als er 2 zitten te "ruzien" in jouw topic... ![]() ![]() ![]() (dus toch nog wel een toevoegende waarde! ![]() ![]() iig bedankt voor jullie tips ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:09 |
Succes in elk geval ![]() | |
vetprob | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:23 |
quote:Goede keuze uiteraard ![]() Misschien zien we je nog wel een keer rellen in Fok!MC ![]() ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:28 |
Ik zou jouw nickname natuurlijk als bedreiging kunnen zien ![]() "vet probleem" ![]() ![]() | |
FCDB | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:29 |
quote:Eerst rijbewijs halen en meer dan genoeg ervaring op doen... daarna pas de relschopper uithangen! ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:33 |
Ons? Wij? Wij zijn de vriendelijkheid zelf hoor ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:56 |
quote: ![]() ![]() Maar ja tussen hun tweetjes ligt een historie ten grondslag van iets van 2 jaar. ![]() En beiden hebben al een ban of 5-15 op hun naam bij diverse fora. ![]() | |
Makster | zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:37 |
Zelfs hier de huillie uithangen en pimpen met en avatar die niet van jou is, triest ![]() De MC weet wel waar het over gaat ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:39 |
quote:Ook goedemorgen. Waar pimp ik mee dan? Heb ik gezegd dat ik het ben? Vind het een mooie foto van de vorige eigenaar. Die nam ik als avatar, so what? En hoezo huillie, mijn motor kan tenminste rijden ![]() ![]() Ey en niet teveel ouwehoeren he, weet waar je huis woont ![]() | |
Makster | zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:42 |
quote:Laatste woorden die ik er aan vuil ga maken..... Waarom is er in elk topic waar jij post geouwehoer ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:45 |
quote:Chef, lees nou eerst eens het topic voor je commentaar gaat geven..... er was niets aan de hand tot die Marokkaan zich er weer mee ging bemoeien. Want hier begon het: quote:Waarom kijk je altijd mij gelijk aan als er ''geouwehoer'' ergens is terwijl ik helemaal niet de veroorzaker ben? Het gaat 9 vd 10 keer altijd in deze volgorde: ik reageer subtiel op iets, Youssef begint weer met zwaai smileys en vaak doodsverwensingen en ik reageer daar weer op ![]() | |
Makster | zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:54 |
Toch nog een laatste keer dan ![]() Misschien komt het door je post geschiedenis en de manier waarop je reageerd. Blijf het vreemd vinden in real life was het altijd vollop lachen maar op Inet is het lachen me wel vergaan ![]() En of Youssef het nu heeft gedaan of jij, zoek dat ff lekker via de mail uit ofzo en niet in topics hiero. Owja ff ontopic, wacht een jaar en ga dan je rijbewijs halen ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:56 |
Heb al tegen Youssef gezegd kom dan keer rijden, maar goed. In real life was het altijd volop lachen, nu niet meer dan ![]() Enne, ja ik post bijna niet meer in de Fok! MC dus dan is het moeilijk om op inet te lachen heh ![]() Je hebt trouwens nog niet gezegd waarom ik pimp met mn avatar en waarom ik een huillie ben ![]() ![]() quote:Je had ook gewoon het kunnen negeren, zoals je zelf zei ![]() | |
hicham | zaterdag 6 augustus 2005 @ 14:08 |
quote:KickeH motor ![]() | |
FCDB | zondag 7 augustus 2005 @ 14:41 |
Nu schiet mij ondertussen weer een vraag naar binnen... Is een motorverzekering te vergelijken met een auto verzekering? OOK kwa kosten? | |
vetprob | zondag 7 augustus 2005 @ 15:28 |
Wat iig goedkoop voor de motor is, is de wegenbelasting: ongeveer 60 euro per jaar. ![]() Ik weet niet precies hoe duur een autoverzekering is, maar voor mij (geen schadevrije jaren, sportmotor en jong ![]() ![]() Beginnend verzekeren is sowieso duur. Volgens mij betalen ouderen met een schadevrij verleden iets meer voor een All-Risk verzekering ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 augustus 2005 @ 15:59 |
Ik betaal 180 euro per jaar voor WA+ diefstal. | |
vetprob | zondag 7 augustus 2005 @ 16:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FCDB | zondag 7 augustus 2005 @ 17:09 |
Ik denk dat het hoge bedrag ook in de diefstal zit? Dat is met de scooter wel zo... | |
Rietvaerder | zondag 7 augustus 2005 @ 17:31 |
quote:Ja, ik betaalde het eerste jaar 160 euro, maar toen ik onderuit was gegaan en mn schade vergoed heb gekregen ging ik ongeveer 180 betalen, kan ook 185 zijn ![]() Ik had gewoon gevraagd of ik korting kon krijgen omdat ik 25kw reed en dat kon, zit nu in trede 10 geloof ik (kwam op 70% korting geloof ik ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 augustus 2005 @ 17:40 |
Correctie, trede 12:![]() Brakke webcamshot ![]() 185,43 dus voor WA+ diefstal (en schade aan eigen motor bij aanrijding veroorzaakt door een dier ![]() | |
vetprob | zondag 7 augustus 2005 @ 17:47 |
Welke verzekeringsmaatschappij is dat dan? Ik heb hem bij de Univé verzekerd, maar dit moest allemaal snel gebeuren. Voor het volgende jaar toch maar eens wat verder kijken ![]() Je hebt gewoon gezegd dat je een hert/konijn heb aangereden? ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 augustus 2005 @ 17:53 |
quote:Bij Levob ![]() http://www.wentzel-verzekeringen.nl/ (Maxi Actie Groep, tussenpersoon ![]() quote:Nee, het was een kat ofzo ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Rietvaerder op 07-08-2005 18:02:11 ] | |
Patrick281 | zondag 7 augustus 2005 @ 17:58 |
quote:Vorig jaar kreeg iedereen die zijn verzekering bij de KNMV onderbracht sowiezo het eerste jaar 70% korting. Die actie liep tot en met oktober als ik het goed heb. ![]() Mijn Beemer was daar tevens met mijn eigen trede's veel goedkoper dan de all risk verzekering die ik al had: 850 euro + alarm tegen slecjts 525 euro. ![]() | |
PsychoDude_666 | zondag 7 augustus 2005 @ 18:45 |
quote:Ik vind dat echt reuze meevallen hoor! Als je ziet wat ik 2 jaar geleden al voor alleen WA voor scooter kwijt was ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 augustus 2005 @ 18:54 |
Klopt ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 augustus 2005 @ 18:55 |
quote:Een motorrijder die heeft moeten zwoegen voor zijn papiertje, en zijn fel begeerde motor zal gemiddeld gezien ook iets voorzichtiger en doordachter met zijn spullen zijn. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Patrick281 op 07-08-2005 19:12:38 ] | |
vetprob | zondag 7 augustus 2005 @ 19:00 |
quote:Goede tip ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 augustus 2005 @ 19:02 |
quote:Normaal word je schade aan de motor ook niet vergoed bij een WA+ verzekering. Maar toen ik de polisvoorwaarden zat te lezen zag ik dat de schade WEL vergoed wordt als je schade hebt opgelopen door het gevolg van een dier ![]() ![]() |