want?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:57 schreef Oosthoek het volgende:
Wachten. Been there, done that. Het is gewoon de beste keus.
Maar die is dan weer boven budget lijkt mij..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:05 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://www.motoplanete.com/125/CAGIVAmito.jpg]afbeelding][/url]
Leuk 25kw brommert
Ongeveer 2500 ofzo...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:25 schreef Geqxon het volgende:
En je budget is?
Daar heb ik wat aan..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef Oosthoek het volgende:
25kW motoren zijn duur en schaars of gewoon afschuwelijk. Bovendien wil je na een tijdje hoogstwaarschijnlijk wat meer vermogen en zit je met een moeilijk te verkopen aparaat. Als je een jaar wacht heb je een veel groter aanbod, kun je rijden wat je wilt en heb je een machine waar je veel langer plezier van kunt hebben.
Dat waren de redenen voor mij om nog een jaar te wachten
Kan je elke motoren "terugvoeren"?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:55 schreef B_BOY het volgende:
ff een vraagje ik heb ik eeen keer op tv gezien dat motoren die meer dan 25kw hadden kunnen worden begrenst zodat je ze met 25kw rijbewijs mag rijden iemand enig hoe dat zit?
Moet dat niet gekeurd worden nadat je er aan hebt liggen sleutelen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:07 schreef _jero_ het volgende:
Klopt, een heleboel motoren kunnen begrenst worden op 25kw, zodat je er met het lichte rijbewijs op kunt rijden. Denk bv aan de Yamaha Diversion of zelfs een Honda CBR600F. Als je rijbewijs na 2 jaar omgezet wordt naar het grote motorrijbewijs kun je die begrenzing er weer af laten halen.
90% van de statistieken is zelf verzonnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
de meeste rijders gaan in hun 1e jaar onderuit door overmoedig rijgedrag
Ja ok... maar zon ZX6R is vrij prijzigquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
met een ZX6R zul je tot 140 km/h (schat ik) voorlopig genoeg vermogen hebben, of ben je van plan voortdurend harder dan 120km/h te gaan rijden
In theorie kan het met ele motorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:16 schreef Geqxon het volgende:
Zet wel ff een hele vette nadruk op bijna elke motor, want een busa of een gixxer kun je denk ik dus ff niet naar 25kw afvoeren
Daarnaast rijd het nog voor geen meter ook, motoren met 750cc of meer begrenzen rijd gewoon ontzettend klotequote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:07 schreef MewBie het volgende:
[..]
In theorie kan het met ele motormaar jij daar de centjes voor over hebt, is dan de vraag.
Het is namelijk best wel zonde om je busa op 25kw te begrenzen en dat je er dan door elke jan lul wordt uitgetrokken op z'n pauper motor
Niet lonend waarvoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:05 schreef Geqxon het volgende:
Sommige motoren hebben een ombouwset, waarbij het vermogen word terugedraaid naar 25kw. Dit is vaak een duur grapje, en daardoor niet lonend.
Lijkt net alsof je er verstand van hebt!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:26 schreef ploderus het volgende:
Het hangt er van af hoe graag je wilt en hoeveel poen je hebt. Je kunt nu al meteen beginnen, dan een tijdje 25kW rijden en zodra je 21 wordt opnieuw afrijden voor het zware rijbewijs. Nadeel is dan wel dat je opnieuw examengeld moet dokken en je opnieuw dat examen moet gaan halen (wat niet moeilijk zou moeten zijn, tenzij je een irritante examintator hebt..)
Ik zou nog even wachten tot je iets van 20 jaar een 8 maanden bent. Begin dan met rijlessen voor een 25kW. Zo heb je vast een redelijk aantal lessen gehad. Zodra je 21 wordt stap je over op de 'zware' lesmotor. (dit verschil is bij de meeste rijscholen toch niet groot)
Doe je examen ook op een 'zware' motor en voila! je hebt zo snel mogelijk een zwaar rijbewijs met maar één keer examen doen.![]()
Zo heb je ook nog wat tijd om te sparen voor een R1 uit '98 ofzo![]()
Duhuh wat denk je dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:27 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Lijkt net alsof je er verstand van hebt!
Vanaf het begin is het al zo dat, indien je afgereden hebt op een lichte motor, je eerst twee jaar rijervaring op moet doen, waarna je je rijbewijs mag laten omzetten naar 'zwaar'.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef supra_man het volgende:
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?
Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef supra_man het volgende:
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?
Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:39 schreef vetprob het volgende:
[..]
De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in.
De datum in de stempel voor het zwaar motorrijbewijs op je roze papiertje staat gewoon 2 jaar later dan de datum waarop je afgereden bent voor licht motorrijbewijs
Dat klopt vrindquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:41 schreef ploderus het volgende:
[..]
Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsje![]()
Jaquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:31 schreef ploderus het volgende:
Is de slechste beginnersmotor ooit[/sub]
We hadden het over motoren, geen stoombotenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:54 schreef vetprob het volgende:
En vergeet niet dat je papiertje ophalen bij de gemeente ook weer lekker wat kostLeuk zeg.
![]()
Choppers vind ik overigens slechtere beginnesmotoren![]()
Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euroquote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:46 schreef vetprob het volgende:
Niet lonend waarvoorHet kost ongeveer 200 euro, kijkend naar de prijzen die je kwijt bent voor bijvoorbeeld een bandje of andere assocoires is het echt niet zo een hoog bedrag.
Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:31 schreef ploderus het volgende:
O ja, even voor de duidelijkheid.. Dat over die R1 uit '98 was een geintjeIs de slechste beginnersmotor ooit
![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef FCDB het volgende:
ook heb ik ongeveer 3 jaar scooter gereden (handige ervaring voor op de motor??)
Het verschil zit hem meer in de schade aan de motor zelf als er wat zou gebeuren.. De R1 heeft meteen de dagwaarde aan kapschade..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1.![]()
De eerste Fireblade kon er ook wat van trouwens.![]()
En dat rijd motorquote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:32 schreef ploderus het volgende:
De CR500 kan er alleen maar mooier van worden![]()
![]()
Ik neem aan dat als je je 25kw gaat inruilen bij een dealer dat ie iets minder waard is als dat ie ongelimiteerd is? Of zijn er helemaal geen struikelblokken als je hem gaat inruilen?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euroVandaar dat ik het niet echt lonend vind, want dan kun je beter een 25kw motor kopen, en deze na 2 jaar inruilen voor een ongelimiteerde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |