want?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:57 schreef Oosthoek het volgende:
Wachten. Been there, done that. Het is gewoon de beste keus.
Maar die is dan weer boven budget lijkt mij..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:05 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://www.motoplanete.com/125/CAGIVAmito.jpg]afbeelding][/url]
Leuk 25kw brommert
Ongeveer 2500 ofzo...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:25 schreef Geqxon het volgende:
En je budget is?
Daar heb ik wat aan..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef Oosthoek het volgende:
25kW motoren zijn duur en schaars of gewoon afschuwelijk. Bovendien wil je na een tijdje hoogstwaarschijnlijk wat meer vermogen en zit je met een moeilijk te verkopen aparaat. Als je een jaar wacht heb je een veel groter aanbod, kun je rijden wat je wilt en heb je een machine waar je veel langer plezier van kunt hebben.
Dat waren de redenen voor mij om nog een jaar te wachten
Kan je elke motoren "terugvoeren"?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:55 schreef B_BOY het volgende:
ff een vraagje ik heb ik eeen keer op tv gezien dat motoren die meer dan 25kw hadden kunnen worden begrenst zodat je ze met 25kw rijbewijs mag rijden iemand enig hoe dat zit?
Moet dat niet gekeurd worden nadat je er aan hebt liggen sleutelen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:07 schreef _jero_ het volgende:
Klopt, een heleboel motoren kunnen begrenst worden op 25kw, zodat je er met het lichte rijbewijs op kunt rijden. Denk bv aan de Yamaha Diversion of zelfs een Honda CBR600F. Als je rijbewijs na 2 jaar omgezet wordt naar het grote motorrijbewijs kun je die begrenzing er weer af laten halen.
90% van de statistieken is zelf verzonnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
de meeste rijders gaan in hun 1e jaar onderuit door overmoedig rijgedrag
Ja ok... maar zon ZX6R is vrij prijzigquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
met een ZX6R zul je tot 140 km/h (schat ik) voorlopig genoeg vermogen hebben, of ben je van plan voortdurend harder dan 120km/h te gaan rijden
In theorie kan het met ele motorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:16 schreef Geqxon het volgende:
Zet wel ff een hele vette nadruk op bijna elke motor, want een busa of een gixxer kun je denk ik dus ff niet naar 25kw afvoeren
Daarnaast rijd het nog voor geen meter ook, motoren met 750cc of meer begrenzen rijd gewoon ontzettend klotequote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:07 schreef MewBie het volgende:
[..]
In theorie kan het met ele motormaar jij daar de centjes voor over hebt, is dan de vraag.
Het is namelijk best wel zonde om je busa op 25kw te begrenzen en dat je er dan door elke jan lul wordt uitgetrokken op z'n pauper motor
Niet lonend waarvoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:05 schreef Geqxon het volgende:
Sommige motoren hebben een ombouwset, waarbij het vermogen word terugedraaid naar 25kw. Dit is vaak een duur grapje, en daardoor niet lonend.
Lijkt net alsof je er verstand van hebt!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:26 schreef ploderus het volgende:
Het hangt er van af hoe graag je wilt en hoeveel poen je hebt. Je kunt nu al meteen beginnen, dan een tijdje 25kW rijden en zodra je 21 wordt opnieuw afrijden voor het zware rijbewijs. Nadeel is dan wel dat je opnieuw examengeld moet dokken en je opnieuw dat examen moet gaan halen (wat niet moeilijk zou moeten zijn, tenzij je een irritante examintator hebt..)
Ik zou nog even wachten tot je iets van 20 jaar een 8 maanden bent. Begin dan met rijlessen voor een 25kW. Zo heb je vast een redelijk aantal lessen gehad. Zodra je 21 wordt stap je over op de 'zware' lesmotor. (dit verschil is bij de meeste rijscholen toch niet groot)
Doe je examen ook op een 'zware' motor en voila! je hebt zo snel mogelijk een zwaar rijbewijs met maar één keer examen doen.![]()
Zo heb je ook nog wat tijd om te sparen voor een R1 uit '98 ofzo![]()
Duhuh wat denk je dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:27 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Lijkt net alsof je er verstand van hebt!
Vanaf het begin is het al zo dat, indien je afgereden hebt op een lichte motor, je eerst twee jaar rijervaring op moet doen, waarna je je rijbewijs mag laten omzetten naar 'zwaar'.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef supra_man het volgende:
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?
Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:34 schreef supra_man het volgende:
dus als je 21 bent, wordt er niet automatisch overgegaan tot zwaar motorrijbewijs?
Eerder was dit niet zo. Klopt dit?
Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:39 schreef vetprob het volgende:
[..]
De grens om op te kunnen gaan voor een zwaar rijbewijs ligt op 21 jaar. Als je voor 21ste begint moet je echter 2 jaar 25kW rijden. Na die 2 jaar gaat je zwaar rijbewijs automatisch in.
De datum in de stempel voor het zwaar motorrijbewijs op je roze papiertje staat gewoon 2 jaar later dan de datum waarop je afgereden bent voor licht motorrijbewijs
Dat klopt vrindquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:41 schreef ploderus het volgende:
[..]
Of je doet in de tussentijd opnieuw examen, ditmaal echter op je zware fietsje![]()
Jaquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:31 schreef ploderus het volgende:
Is de slechste beginnersmotor ooit[/sub]
We hadden het over motoren, geen stoombotenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:54 schreef vetprob het volgende:
En vergeet niet dat je papiertje ophalen bij de gemeente ook weer lekker wat kostLeuk zeg.
![]()
Choppers vind ik overigens slechtere beginnesmotoren![]()
Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euroquote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:46 schreef vetprob het volgende:
Niet lonend waarvoorHet kost ongeveer 200 euro, kijkend naar de prijzen die je kwijt bent voor bijvoorbeeld een bandje of andere assocoires is het echt niet zo een hoog bedrag.
Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:31 schreef ploderus het volgende:
O ja, even voor de duidelijkheid.. Dat over die R1 uit '98 was een geintjeIs de slechste beginnersmotor ooit
![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef FCDB het volgende:
ook heb ik ongeveer 3 jaar scooter gereden (handige ervaring voor op de motor??)
Het verschil zit hem meer in de schade aan de motor zelf als er wat zou gebeuren.. De R1 heeft meteen de dagwaarde aan kapschade..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Doe eens een poll op M-F, CR500 of R1.![]()
De eerste Fireblade kon er ook wat van trouwens.![]()
En dat rijd motorquote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, leuk als je een scooter gewend bent. Wil je op de motor in de bocht even bijremmen met je achterrem, trek je de koppeling in
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:32 schreef ploderus het volgende:
De CR500 kan er alleen maar mooier van worden![]()
![]()
Ik neem aan dat als je je 25kw gaat inruilen bij een dealer dat ie iets minder waard is als dat ie ongelimiteerd is? Of zijn er helemaal geen struikelblokken als je hem gaat inruilen?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euroVandaar dat ik het niet echt lonend vind, want dan kun je beter een 25kw motor kopen, en deze na 2 jaar inruilen voor een ongelimiteerde
hij juist meer waard met 25kwquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:06 schreef FCDB het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als je je 25kw gaat inruilen bij een dealer dat ie iets minder waard is als dat ie ongelimiteerd is? Of zijn er helemaal geen struikelblokken als je hem gaat inruilen?
waarom dat dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:11 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
hij juist meer waard met 25kw
Maar lessers wel.... waar gebeurd verhaalquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:13 schreef Geqxon het volgende:
Je remt toch niet in de bocht!
quote:
Maar hoe komt het dan dat je er bijna niet vanaf kan komen?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:16 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Omdat ze zeldzaam zijn en omdat een 25kw kitje geld kost
Je raakt gewoon sowieso je motor moeilijk kwijt volgens mij. Of je moet toevallig net iemand hebben die erg graag wil motor rijden en dat ding kostte wat het kost mee wil nemen. (zoals degene waarvan ik mijn motor heb gekocht en mijn broertjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:25 schreef FCDB het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan dat je er bijna niet vanaf kan komen?
(ergens gelezen)
Te weinig vraag vanwege <21jaar?
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 16:32 schreef ploderus het volgende:
[..]
Het verschil zit hem meer in de schade aan de motor zelf als er wat zou gebeuren.. De R1 heeft meteen de dagwaarde aan kapschade..De CR500 kan er alleen maar mooier van worden
![]()
![]()
Das een behoorlijke kostenpost jaquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar 200 euro? Ik had laatst gebeld voor een Honda SLR650 om te bouwen, en dat koste 700 euroVandaar dat ik het niet echt lonend vind, want dan kun je beter een 25kw motor kopen, en deze na 2 jaar inruilen voor een ongelimiteerde
omg, dan ben je echt een noobquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Maar lessers wel.... waar gebeurd verhaal
Tsjah, als je fijn hard de bocht doordrukt wil er nog wel eens een auto voor je rijden die zich wel aan de snelheid houdt. Dan komt ie nogal snel dichterbijquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
omg, dan ben je echt een noobAls je de bocht niet haalt gewoon die motor flink platdrukken
Ghehe.... tja, vrouw hequote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
omg, dan ben je echt een noobAls je de bocht niet haalt gewoon die motor flink platdrukken
Sja, dan zou ik ook remmenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:57 schreef vetprob het volgende:
[..]
Tsjah, als je fijn hard de bocht doordrukt wil er nog wel eens een auto voor je rijden die zich wel aan de snelheid houdt. Dan komt ie nogal snel dichterbij
Gewoon doordrukken, kun je er vast onderdoor![]()
Mjah, wat moet ik daar nou op zeggen. Met de zware motor met veel rubber aan de grond had ik iig geen problemen. Alles behalve levensgevaarlijk. Maar met de brommer durf ik hetzelfde ook niet te doen hoor.quote:
Dat spreekt voor zich...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:24 schreef vetprob het volgende:
Overigens om ontopic te gaan. Je moet even kijken hoe lang je er over doet voor je je rijbewijs hebt. Als je er 6 maandenover doet en pas ook in september wil beginnen ben je natuurlijk bijna van je 25kW leeftijd af en zou ik het niet doen.
Begin je nu en wil je snel je rijbewijs halen zou ik het gewoon doen.
Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:48 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou wachten 25 kw schiet inderdaad niet op!
Andersom tochquote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoor
Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo (die te duur is voor mij)quote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Rijdt jij 25kw dan? Heb het gevoel van niet.. 25kw leek mij eerst ook echt niks, maar dat valt heel erg mee hoor
Hoop onzin op een rijtje weer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:57 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo en er 2dehands maar weinig zijn en het langzaam is dat is 1 ding wat zkr is topsnelheid valt bij sommige motoren nog wel mee maar het optrekken en de tussenacceleraties zijn traag, daarom heb ik gewacht tot 21!
Ik rijd nu op een suzuki gsxr 600 1998 110pk![]()
Dat is een fabeltje, toen ik in 1993 begon hadden ze het al over strengere eisen die zouden gaan komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:20 schreef FCDB het volgende:
Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken...
Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:48 schreef FCDB het volgende:
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor...
Je weet nooit bij die sjappies
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meerquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:53 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.
Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn.
Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is.![]()
wtf?! Is dat gedaan op een 25kW? Hoe dan? Een burn-out op die slider ofzo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.![]()
De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]
En de tweede avond.![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Ben ik even blij dat ik hem al hebquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:39 schreef Fulcrum_X het volgende:
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden.
Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen.
Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.![]()
De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]
En de tweede avond.![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Het geeft inderdaad best wel een kick!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....
[afbeelding]
Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief?
Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Op je bek gaan ook wel
Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus.
Dan rijd je echt voor lul voor
En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten...
Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezigquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:10 schreef ploderus het volgende:
[..]
Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..
Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk![]()
Ik meen iets te herinneren over iemand die het constant had over gebrek aan grondspeling op zijn vorige motorquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig
Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor isWeet ik allemaal wel, maar op de openbare weg heb je er niks aan.... het staat alleen wel leuk en je krijgt er een kick van volgens jou.
Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
Veel geschreeuw weinig wol, simpel: je doet het dan verkeerdquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:21 schreef ploderus het volgende:
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer![]()
quote:Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig.
quote:Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan.
Maar de hoofddingen zijn nog steeds de remproef, achtjes draaien, stapvoets rijden, slalom.quote:Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer..![]()
quote:Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten..![]()
Heb jij trouwens al een wildcard voor in de MotoGP Youssef?quote:Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan.
Ja?quote:maar dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |