Hoop onzin op een rijtje weer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 03:57 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo en er 2dehands maar weinig zijn en het langzaam is dat is 1 ding wat zkr is topsnelheid valt bij sommige motoren nog wel mee maar het optrekken en de tussenacceleraties zijn traag, daarom heb ik gewacht tot 21!
Ik rijd nu op een suzuki gsxr 600 1998 110pk![]()
Dat is een fabeltje, toen ik in 1993 begon hadden ze het al over strengere eisen die zouden gaan komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:20 schreef FCDB het volgende:
Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken...
Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:48 schreef FCDB het volgende:
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor...
Je weet nooit bij die sjappies
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meerquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:53 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.
Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn.
Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is.![]()
wtf?! Is dat gedaan op een 25kW? Hoe dan? Een burn-out op die slider ofzo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.![]()
De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]
En de tweede avond.![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Ben ik even blij dat ik hem al hebquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:39 schreef Fulcrum_X het volgende:
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden.
Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen.
Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.![]()
De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]
En de tweede avond.![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Het geeft inderdaad best wel een kick!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....
[afbeelding]
Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief?
Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Op je bek gaan ook wel
Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus.
Dan rijd je echt voor lul voor
En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten...
Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezigquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:10 schreef ploderus het volgende:
[..]
Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..
Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk![]()
Ik meen iets te herinneren over iemand die het constant had over gebrek aan grondspeling op zijn vorige motorquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig
Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor isWeet ik allemaal wel, maar op de openbare weg heb je er niks aan.... het staat alleen wel leuk en je krijgt er een kick van volgens jou.
Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
Veel geschreeuw weinig wol, simpel: je doet het dan verkeerdquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:21 schreef ploderus het volgende:
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer![]()
quote:Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig.
quote:Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan.
Maar de hoofddingen zijn nog steeds de remproef, achtjes draaien, stapvoets rijden, slalom.quote:Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer..![]()
quote:Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten..![]()
Heb jij trouwens al een wildcard voor in de MotoGP Youssef?quote:Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan.
Ja?quote:maar dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |