abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29439215
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 03:57 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

Ik rijd geen 25 kw omdat je dan uitkomt bij bij rs125 of cagiva mito en anders bij een motor vanaf 2000 ofzo en er 2dehands maar weinig zijn en het langzaam is dat is 1 ding wat zkr is topsnelheid valt bij sommige motoren nog wel mee maar het optrekken en de tussenacceleraties zijn traag, daarom heb ik gewacht tot 21!
Ik rijd nu op een suzuki gsxr 600 1998 110pk
Hoop onzin op een rijtje weer. Ik rij een ZX-6R 1998 25kW. Niks RS125 of mito. Hoewel die begrenst is hoef je zeker niet te zeggen dat ie in z'n 1 en 2 'langzaam' is. Ok, je mist heel wat vermogen dan wanneer ie onbegrenst is, maar toch. Dat hoort nu eenmaal bij de 25kW regeling.

Naast de kawa zijn er nog genoeg andere mogelijkheden overigens Zie de banditrijder hierboven en nog wat plebs.

Je kunt nog genoeg plezier hebben, maar je mist zeker de echt hoge snelheden ja. Die je overigens ook niet dagelijks aanspreekt
Vet proppig man.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:20:57 #77
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_29446120
Ik denk dat het toch gewoon ga doen...

Ze voeren niet voor niks die 25kw-regeling in en het lijkt me toch wel beter om rustig te beginnen met motorrijden zodat ik eerst wat ervaring op doe op zo'n motor...

Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken...
Nobody likes us.We Don't Care
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:29:43 #78
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29446263
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:20 schreef FCDB het volgende:
Dan erbij ontloop ik nu ook de KWATS die het CBR/overheid/rijscholen willen gaan doen om het moeilijker/zwaarder/duurder/langer te maken...
Dat is een fabeltje, toen ik in 1993 begon hadden ze het al over strengere eisen die zouden gaan komen.
Daarna heb ik dat jarenlang steeds horen vertellen, en toen mijn vriendin vorig jaar ging lessen hoorde ik het weer.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:48:45 #79
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_29446625
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor...

Je weet nooit bij die sjappies
Nobody likes us.We Don't Care
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:50:19 #80
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29446647
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.

De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.


En de tweede avond.



  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:53:40 #81
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29446694
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:48 schreef FCDB het volgende:
ik vind een theorie examen en 2 praktijk examens al moeilijk en meer dan zat... dus mochten ze daarbij iets veranderen/moeilijker maken dan ben ik dat mooi voor...

Je weet nooit bij die sjappies
Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.
Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn.
Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is.
pi_29448195
Vet proppig man.
pi_29448281
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Uiteraard wordt het niveau gaandeweg opgekrikt, maar het slagingspercentage was in 1993 echt niet hoger dan het nu is. Ze hadden het toen al over de nieuwe regels voor 1994.
Zo verzinnen ze elk jaar wel wat, en ik zou iedere vervandering voor mijn gevoel ook wel voor willen zijn.
Maar het is niet zo dat morgen de rijbewijzenwereld ineens compleet anders is.
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer
Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig. Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan.
Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer..
Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten..
pi_29448324
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.

De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]

En de tweede avond.

[afbeelding]

wtf?! Is dat gedaan op een 25kW? Hoe dan? Een burn-out op die slider ofzo?
Met een 25kW kan je ook in de bochten toch helemaal niet hard? Dat is toch ook begrenst?
pi_29448582
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden.

Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen.
pi_29448681
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:39 schreef Fulcrum_X het volgende:
Ze waren in de politiek wel weer aan het knoeien over nieuwe regelingen.. dat je pas op je 24e op volvermogen mag stappen en dat die 2 jaar 25kw regeling, 3 jaar zou worden.

Ook mede daarom ben ik toch maar gaan lessen.
Ben ik even blij dat ik hem al heb Tot je 24ste?! Dat is wel erg lang En dan nog eens een verlenging van die periode ook
pi_29448801
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
Even een visueel bewijs dat je wel plezier kan hebben met een klein rijbewijs.
Dit zijn de knee sliders van een pas met motorrijden begonnend maatje met een 25 kw ZX6R.

De eerste avond, met 2-3 maanden rijbewijs in handen als ik het goed heb.
[afbeelding]

En de tweede avond.

[afbeelding]

Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....



Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief?
pi_29448902
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dan is het rijden inderdaad ineens veel leuker als je dat kan....

[afbeelding]

Vraag me af hoe je jouw post nou bedoel, positief of negatief?
Het geeft inderdaad best wel een kick!
pi_29448952
Op je bek gaan ook wel

Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus.

Dan rijd je echt voor lul voor

En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten...
pi_29449094
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Op je bek gaan ook wel

Besides, heeft het op de openbare weg totaal geen nut..... beetje posen dus. Zo heb ik eens op mijn vorige Bandit achter een aap op een streetfighter op het klaverblad gereden die er als ik een gek naast hing, en maar knieeen... en ik reed normaal achter hem met 2 vingers in mn neus.

Dan rijd je echt voor lul voor

En iedere josti kan het.... zegt naar mijn mening helemaal niks over je rijkwaliteiten...
Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..
Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk
pi_29449142
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:10 schreef ploderus het volgende:

[..]

Als je een motor rijdt met beperkte grondspeling heeft het wel degelijk nut. Je motor blijft rechter op, terwijl je met dezelfde snelheid een bocht neemt. Het kan dus juist voorkomen dat je op je bek gaat, doordat je nu minder snel/hevig je step aan de grond rijdt.. Of later zelfs je uitlaat..
Maar verder blijft de kick ook erg belangrijk
Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig

Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor is Weet ik allemaal wel, maar op de openbare weg heb je er niks aan.... het staat alleen wel leuk en je krijgt er een kick van volgens jou.

Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
pi_29449191
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Op het circuit komt het van pas ja. Of ga je mij vertellen dat jij op de Neerlandsche wegen op 100% van je kunnen rijdt? Zo ja, ben je niet slim bezig

Je hoeft mij trouwens niet te vertellen waar een KD voor is Weet ik allemaal wel, maar op de openbare weg heb je er niks aan.... het staat alleen wel leuk en je krijgt er een kick van volgens jou.

Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
Ik meen iets te herinneren over iemand die het constant had over gebrek aan grondspeling op zijn vorige motor
En die zelfs nog een keer een schuivertje gemaakt heeft doordat zijn step aan de grond zat terwijl er nog te veel druk op dat steppie stond?
Of heb ik dat verkeerd?
pi_29449208
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik niet in elk geval, ik kan zonder knietje harder door de bocht dan met...
Veel geschreeuw weinig wol, simpel: je doet het dan verkeerd

En zoals jij beschrijft is het inderdaad onzin. Maar dan moet je ook geen foto pakken van iemand die er als een aap naasthangt maar iemand die grondspeling creëert om bijvoorbeeld te voorkomen dat de stepjes te hard de grond raken.

bladiebla
Vet proppig man.
pi_29449225
en dan nog, als iemand als een aap er naast gaat hangen, waar ik ook geen voorstander van ben, kan dat gewoon zijn zodat ie een veiligere en stabieler gevoel wil hebben
Vet proppig man.
pi_29449298
Jep, heel weinig wol...

Ga toch fietsen man, ik reed al motor toen jij de krantjes op je Foxje rond bracht.....

Alleen als je echt weet wat je doet ben je waarschijnlijk met knie sneller omdat je die dan ook echt gebruikt waar het voor uitgevonden is

Die vorige motor had inderdaad weinig grondspeling, deze een stuk meer gelukkig. En knieeen zonder sliders? Dies gek

Volgens mij doe ik niet echt gek veel verkeerd hoor, zolang ik inloop in bochten op posers met hun knietje aan de grond met hun ss-je Niets leuker dan met een ouwelullenmotor (om even in jouw taal te praten) een supersport voorbij te blazen in de bochten.

Nee, ik heb geen knietje nodig om op te vallen of om harder door de bocht te gaan
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:35:23 #96
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_29449364
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:21 schreef ploderus het volgende:
Het slagingspercentage is misschien niet veel veranderd. De totale kosten des te meer
Helemaal waar, ik leste voor 45 gulden per 50 minuten.
quote:
Rijlessen zijn niet alleen duurder, gemiddeld zijn er ook meer rijlessen nodig.
Dat is niet waar.

Het ligt gemiddeld nog steeds tussen de 20 en 30 lessen.

Ik had er ruim 40 nodig.
Maar dat was achteraf wel zo verstandig voor de veiligheid.
quote:
Verder is enige tijd geleden het examen al opgesplitst in een examen bijzondere verrichtingen en een examen rijden op de weg.. Niet echt veel moeilijker dan eerst, maar de kosten zijn daardoor wel aardig omhoog gegaan.
Dat was ik al met je eens.
quote:
Ook zijn er extra bijzondere verrichtingen bijgekomen.. Niet echt heel boeiend, maar moet toch gebeuren.. Op zich zitten er wel nuttige dingen bij, dat dan wel weer..
Maar de hoofddingen zijn nog steeds de remproef, achtjes draaien, stapvoets rijden, slalom.
Wij deden vlak na de oorlog ook al dat soort dingen oefenen dus voor het examen.
quote:
Alleen jammer dat wheelies, stoppies en powerslides nog steeds niet in het examenpakket zitten..
Dan zou ik misschien wel opnieuw gaan lessen.

Owja voor een slide cursus had ik mij ingeschreven bij motoaction, maar die reageren niet meer.
pi_29449383
Ernaast hangen is voornamelijk om er harder doorheen te gaan, ik zie niet in waarom je krampachtig je knieën tegen je tank zou moeten houden als je stepje al tegen de grond ligt. Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan.

Maar jij bent gewoon weer koppig aan janken over je toermotortje. En ja, daar kan je inderdaad hard mee de bocht door zonder je knie uit te hoeven steken, maar dan

ach what te hell

Vet proppig man.
pi_29449443
Trouwens, wat wordt het nou FCDB?
Vet proppig man.
pi_29449518
quote:
Bovendien heeft je knietje een "derde poot" functie mét voelt veel stabieler aan.
Heb jij trouwens al een wildcard voor in de MotoGP Youssef? Man man man wat kan jij uit je nek lullen, net 3 maanden zn rijbewijs en dan denken dat je dan beter een bocht doorgaat met je knietje aan de grond Probeer eerst eens een bocht fatsoenlijk door te gaan met je voeten OP de stepjes

Wat ben jij een prachtig voorbeeld van overmoedigheid zeg... en dat baseer ik op je verhalen hier op Fok!. Heb je namelijk nooit in het echt zien rijden en dat zou ik serieus eens graag willen zien. Want misschien ben je wel echt een supertalent en dan neem ik al mijn woorden terug.

Ik zit niet krampachtig op de motor, integendeel. En je hoeft niet altijd schuin te gaan om hard door een bocht te gaan..... dus niet altijd zit mijn step aan de grond, duurt sowieso veel langer dan bij de vorige Bandit.
quote:
maar dan
Ja?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:52:30 #100
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29449647
Ik ga weer eens proberen van mn internetverslaving af te komen

Hou je taai en laat je niet gek maken

Morgen weer lekker aan het infuus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')