abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:13:00 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365279
Zie eerst even dit topic.

In het kort komt het er op neer dat een user door weeronline aansprakelijk gesteld wordt voor geleden schade in verband met het verspreiden van een radarcode. Dit ondanks dat weeronline géén specifieke policy had voor dagabonnementen. Men kon bellen voor een pincode en die dan de hele dag gebruiken. Nergens bij de dagcode wordt verwezen naar abonnementsvoorwaarden die er voor de maandabonnementen wél zijn.

De codes zijn steeds door anderen gepubliceerd, maar men stelt één persoon hiervoor aansprakelijk. In eerste instantie heerste nog de gedachte dat het een loos dreigement zou zijn. Maar vandaag heeft betreffende user een aangetekende brief ontvangen met een nota van inkomstenderving voor twee dagen. Over de overige dagen (zo'n anderhalf jaar denk ik) zijn ze nog in beraad.

Wij zijn van mening dat dit juridisch niet zomaar mogelijk is. Vandaar dus ook de vraag aan de juristen onder ons: Hebben we daar gelijk in? (en hoe zit het met bewijslast?)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:18:59 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_29365412
Om wat voor bedrag gaat het
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:20:04 #3
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_29365431
108.00 euro.
P.S Deze bedrag kan nog flink oplopen als ze nog bezig zijn.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:20:33 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365445
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:18 schreef APK het volgende:
Om wat voor bedrag gaat het
Het gaat nu nog om 2 dagen, volgens wol een bedrag van iets meer dan 100 euri. Het verspreiden van de code gebeurd echter al zo'n anderhalf jaar en ze zijn nog aan het bekijken hoe ze de rest van het geld kunnen verhalen.
pi_29365469
wat een onzin zeg
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29365484
Voor zover ik nu kan zien heb je bij de dagkaart niet akkoord hoeven gaan met welke voorwaarden dan ook. De leveringsvoorwaarden die op de homepage staan melden niets over het al dan niet overdraagbaar zijn van de dienst. M.i. heeft Weeronline geen poot om op te staan.
The pleasures which we most rarely experience give us the greatest delight.
pi_29365487
maar stel nou, speedy reageerd helemaal niet meer op berichten van weeronline.
Wat zou dan hun volgende stap zijn?

het lijkt me niet dat ze aangifte gaan doen zonder bewijzen.
En wat zijn de 'extra' gevolgen t.o.v. nu als er aangifte gedaan is?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:22:38 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365495
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:22 schreef RSM het volgende:
Voor zover ik nu kan zien heb je bij de dagkaart niet akkoord hoeven gaan met welke voorwaarden dan ook. De leveringsvoorwaarden die op de homepage staan melden niets over het al dan niet overdraagbaar zijn van de dienst. M.i. heeft Weeronline geen poot om op te staan.
Dat is dus precies mijn punt. Weeronline stelt echter dat het strafbaar is. En ook dat kan ik nergens terugvinden.
pi_29365496
quote:
Als het zo is dan zijn ze inderdaad helemaal nergens...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24:46 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365542
Ik heb volgend voorbeeld al eens eerder aangehaald in deze discussie.

Stel:
Ik koop zo'n crazy frog filmpje bij jamba via internet en ik speel het daarna met bluetooth door aan mobieltje van willekeurig iemand. Kunnen ze me dan ook een claim aan de broek doen in verband met inkomstenderving?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24:49 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_29365543
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het gaat nu nog om 2 dagen, volgens wol een bedrag van iets meer dan 100 euri. Het verspreiden van de code gebeurd echter al zo'n anderhalf jaar en ze zijn nog aan het bekijken hoe ze de rest van het geld kunnen verhalen.
En in die anderhalf jaar heben ze nooit iets gemerkt en niets aan beveiliging gedaan
Wat kost zo'n code trouwens?
Volgens mij waren er maar maximaal een stuk of 10 mensen in dat topic die de code daadwerkelijk gebruikten en dan nog, hoe kunnen ze aantonen welk persoon bij welk IP-adres hoort?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24:54 #12
34663 SpeedyGJ
pi_29365545
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:22 schreef kree het volgende:
maar stel nou, speedy reageerd helemaal niet meer op berichten van weeronline.
Wat zou dan hun volgende stap zijn?

het lijkt me niet dat ze aangifte gaan doen zonder bewijzen.
En wat zijn de 'extra' gevolgen t.o.v. nu als er aangifte gedaan is?
Zonder bewijzen komen ze niet ver.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:12 #13
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29365579
quote:
Juist

Je krijgt de code zo in je schoot geworpen als je deze aanvraagt, zonder dat er staat dat je daarmee accoord gaat met voorwaarden die nieteens bij een dagkaart vermeld staan. Verder wordt er ook niet naar gevraagd idd.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:30 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365588
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:24 schreef APK het volgende:

[..]

En in die anderhalf jaar heben ze nooit iets gemerkt en niets aan beveiliging gedaan
Volgens mij waren er maar maximaal een stuk of 10 mensen in dat topic die de code daadwerkelijk gebruikten en dan nog, hoe kunnen ze aantonen welke persoon bij welk IP-adres hoort?
Dat laatste kunnen ze ook niet aantonen, daarom leggen ze volledige claim bij Speedy neer...

Ze hebben idd nooit iets aan beveiliging gedaan. En wie zegt dat alle unieke IP's allemaal via Speedy gekomen zijn? Misschien heb ik de code wel opgevraagd en deze via MSN aan weervriendjes gegeven. Of misschien heb ik code wel op het werk én thuis gebruikt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:40 #15
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365593
ze hebben geen poot om op te staan, echt niet.. Ik weet niet of speedy ondertussen heeft gereageerd, maar dat moet hij gewoon doen..

je kunt het zo ver laten gaan tot weeronline er een zaak van maakt want die verliezen ze gewoon kei hard omdat ze nooit hebben gezegd dat die code maar door 1 persoon mag worden gebruikt
OJAAJOH?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:46 #16
34663 SpeedyGJ
pi_29365595
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:24 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij waren er maar maximaal een stuk of 10 mensen in dat topic die de code daadwerkelijk gebruikten en dan nog, hoe kunnen ze aantonen welke persoon bij welk IP-adres hoort?
Nope niks aan de beveiliging gedaan.
Daarnaast kunnen ze ook niet nagaan wie de code's op het forum hebben gezet, kortom wat doen ze dan??
Juist ze pakken mij eruit omdat ik de beheerder ben van de OP en website.
Lekker makkelijk voor hun dus zonder enkele bewijzen te laten zien.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:12 #17
34663 SpeedyGJ
pi_29365605
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:26 schreef hellmondunited het volgende:
ze hebben geen poot om op te staan, echt niet.. Ik weet niet of speedy ondertussen heeft gereageerd, maar dat moet hij gewoon doen..

je kunt het zo ver laten gaan tot weeronline er een zaak van maakt want die verliezen ze gewoon kei hard omdat ze nooit hebben gezegd dat die code maar door 1 persoon mag worden gebruikt
Ik heb idd al gereageerd.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:16 #18
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365608
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:26 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Nope niks aan de beveiliging gedaan.
Daarnaast kunnen ze ook niet nagaan wie de code's op het forum hebben gezet, kortom wat doen ze dan??
Juist ze pakken mij eruit omdat ik de beheerder ben van de OP en website.
Lekker makkelijk voor hun dus zonder enkele bewijzen te laten zien.
en daarom ga jij ook niks betalen.
OJAAJOH?
pi_29365610
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:22 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn punt. Weeronline stelt echter dat het strafbaar is. En ook dat kan ik nergens terugvinden.
Is het in dit geval niet: wie eist, die bewijst? Want in dat geval is het dus heel belangrijk dat SpeedyGJ NIETS betaalt, omdat hij daarmee impliciet toegeeft dat hij fout zit, wat een verdere claim op zijn minst aannemelijker zou kunnen maken...

Aangezien er op de site van Weeronline klaarblijkelijk geen enkele voorwaarde staat waar je mee accoord moet gaan om van de dienst gebruik te mogen maken, hebben ze zoals anderen ook al gezegd hebben geen poot om op te staan.

Wat precies is volgens Weeronline eigenlijk strafbaar?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:55 #20
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29365623
als er geen voorwaarden zijn genoemd kunnen ze zich uiteraard ook nergens op beroepen. weet je dat echt heel zeker?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29365625
ik neem aan dat als er nergens in de voorwaarden ook maar iets over vermeld staat, z egeen poot hebben om op te staamn.
pech voor ze, jammer, ga maar in een hoekje huilen.
dan wijzigen ze het nu maar en laten betreffende persoon verder met rust, dit gaat nergens over.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:59 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365626
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

Is het in dit geval niet: wie eist, die bewijst? Want in dat geval is het dus heel belangrijk dat SpeedyGJ NIETS betaalt, omdat hij daarmee impliciet toegeeft dat hij fout zit, wat een verdere claim op zijn minst aannemelijker zou kunnen maken...

Aangezien er op de site van Weeronline klaarblijkelijk geen enkele voorwaarde staat waar je mee accoord moet gaan om van de dienst gebruik te mogen maken, hebben ze zoals anderen ook al gezegd hebben geen poot om op te staan.

Wat precies is volgens Weeronline eigenlijk strafbaar?
Het verspreiden van pincodes...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:28:38 #23
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365637
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef -erwin- het volgende:
als er geen voorwaarden zijn genoemd kunnen ze zich uiteraard ook nergens op beroepen. weet je dat echt heel zeker?
De voorwaarden staan alleen vermeld bij de maandabonnementen, niet bij de dagabo's.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:29:35 #24
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365654
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

is niet strafbaar want ze hebben nooit gezegd dat ze het niet willen, toen ze uiteindelijk wel vroegen om te stoppen, hebben we dat ook onmiddelijk gedaan.
OJAAJOH?
pi_29365681
btw, dit is de pagina waar je de code aan kan vragen:
http://www.weeronlinebv.nl/radar/

het gaat dan om de dagkaart.
zo als je ziet, geen voorwaarden.

procedure is, je belt het nr en je krijgt een code.
Voor zover ik weet worden er ook geen voorwaarden genoemd als je aan de telefoon bent..

[ Bericht 17% gewijzigd door kree op 02-08-2005 18:54:14 ]
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:31:32 #26
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29365697
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

De voorwaarden staan alleen vermeld bij de maandabonnementen, niet bij de dagabo's.
En wie ziet die pagina voorbij komen alssie een dagkaart aanvraagt? Niemand toch?
pi_29365702
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:26 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat laatste kunnen ze ook niet aantonen, daarom leggen ze volledige claim bij Speedy neer...

Ze hebben idd nooit iets aan beveiliging gedaan. En wie zegt dat alle unieke IP's allemaal via Speedy gekomen zijn? Misschien heb ik de code wel opgevraagd en deze via MSN aan weervriendjes gegeven. Of misschien heb ik code wel op het werk én thuis gebruikt.
Volgens mij maakt dat allemaal NIETS uit. Het punt is dat er NERGENS vermeld is dat de code strict persoonlijk is, en dus kon NIEMAND weten dat de code niet overdraagbaar was. Volgens mij draait het daar allemaal om, wat Weeronline (wat een stelletje uitzuigers, trouwens, bah! Misschien iets om aan te geven de pers op te zoeken met dit verhaal? Dit soort bedrijven zijn vaak zeer benauwd voor negatieve publiciteit...) verder ook allemaal beweert.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:32:07 #28
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365710
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:30 schreef kree het volgende:
btw, dit is de pagina waar je de code aan kan vragen:
http://www.weeronlinebv.nl/radar/default.asp?L=login.asp&cookiecheck=yes&pass=1

zo als je ziet, geen voorwaarden.
Heeft iemand trouwens al een screen van die site gemaakt? Je zult altijd zien dat de policy er morgen ineens wel staat...
pi_29365714
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:24 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb volgend voorbeeld al eens eerder aangehaald in deze discussie.

Stel:
Ik koop zo'n crazy frog filmpje bij jamba via internet en ik speel het daarna met bluetooth door aan mobieltje van willekeurig iemand. Kunnen ze me dan ook een claim aan de broek doen in verband met inkomstenderving?
Jep dat kunnen ze, auteursrecht / intellectueel eigendom enzo. Maar op inloggegevens zit geen auteursrecht, dus dat mag openbaar gemaakt worden. Overigens ben ik op zoek naar de wetgeving waar ze op zouden doelen, maar ik denk niet dat ze daar wat aan hebben.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:33:15 #30
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365733
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:32 schreef RSM het volgende:

[..]

Jep dat kunnen ze, auteursrecht / intellectueel eigendom enzo. Maar op inloggegevens zit geen auteursrecht, dus dat mag openbaar gemaakt worden. Overigens ben ik op zoek naar de wetgeving waar ze op zouden doelen, maar ik denk niet dat ze daar wat aan hebben.
Ik ben al op zoek geweest naar jurisprudentie, maar kon ook niets vinden.
pi_29365739
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:32 schreef RSM het volgende:

[..]

net gemaakt
http://home.hetnet.nl/~spcs/wol.jpg
pi_29365767
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Als het strafrechterlijk strafbaar zou zijn, zouden ze aangifte moeten doen bij het OM en er een strafzaak van moeten maken. Echter, dan wordt de bewijsvoering nog VEEL belangrijker en gaan ze volgens mij helemaal nat, want keihard bewijs is er niet.

Trouwens, waar staat in de wet dat je een zescijferig nummer niet mag verspreiden? Zou het wel lastig voor mij maken om mijn telefoonnummer aan anderen mede te delen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:36:36 #33
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29365803
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:33 schreef kree het volgende:

[..]

net gemaakt
http://home.hetnet.nl/~spcs/wol.jpg
staat er bij de veel gestelde vragen nog iets, mischien slim om daar ook ff een screenshotje van te maken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:36:54 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365813
Bovendien kunnen ze Speedy niet als enige verantwoordelijk houden. Hij heeft de code vaak niet eens gepubliceerd. Iedereen kocht af en toe wel eens een code. Daarnaast is het zo dat het gros van de gebruikers van betreffende code zelf nóóit een code gekocht zou hebben en dus heeft wol ook geen verlies van díe gebruikers.
pi_29365818
Omdat het volgens de letter der wet toegangscodes zijn. Weeronline had echter wel moeten vermelden dat het persoonlijke codes zijn en dat hebben ze nagelaten
pi_29365849
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:36 schreef Klonk het volgende:

[..]

staat er bij de veel gestelde vragen nog iets, mischien slim om daar ook ff een screenshotje van te maken.
pdf van gemaakt
http://home.hetnet.nl/~spcs/wolfaq.pdf
pi_29365869
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:37 schreef RSM het volgende:
Omdat het volgens de letter der wet toegangscodes zijn. Weeronline had echter wel moeten vermelden dat het persoonlijke codes zijn en dat hebben ze nagelaten
En dus staan ze met lege handen...

Bijzonder onprofessioneel dan.
pi_29365876
Speedy: heb je al iets van een aangifte vernomen? Ik denk dat je voorlopig maar geen contact meer moet hebben met WO totdat er een aangifte op de mat ligt. Ik acht die kans namelijk erg klein, maar ben geen expert.
pi_29365918
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:39 schreef indahnesia.com het volgende:
Speedy: heb je al iets van een aangifte vernomen? Ik denk dat je voorlopig maar geen contact meer moet hebben met WO totdat er een aangifte op de mat ligt. Ik acht die kans namelijk erg klein, maar ben geen expert.
In ieder geval moet Speedy op GEEN enkele manier ook maar laten blijken dat hij denkt dat hij fout zit. Geen excuses, niets. Want gezien de handelwijze van het bedrijf tot nu toe lijkt het mij niet onmogelijk dat ze daar dan misbruik van zouden maken.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:43:15 #40
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365951
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

In ieder geval moet Speedy op GEEN enkele manier ook maar laten blijken dat hij denkt dat hij fout zit. Geen excuses, niets. Want gezien de handelwijze van het bedrijf tot nu toe lijkt het mij niet onmogelijk dat ze daar dan misbruik van zouden maken.
Het verspreiden van de code is direct na de reactie van wol gestaakt!! Zeker ook de eerste twee dagen NIET betalen, dat is gewoon een schuldbekentenis en dan komen ze zeker met vervolgclaim. Vraag is nu dus, op claim reageren of laten gaan....?
pi_29365957
Heeft iemand eigenlijk wel gecheckt of er op een dag uberhaupt wel meer dan een code bestond, of dat iedereen die belde dezelfde code kreeg? In het laatste geval heeft Weeronline helemaal geen zaak...
pi_29365980
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:43 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het verspreiden van de code is direct na de reactie van wol gestaakt!! Zeker ook de eerste twee dagen NIET betalen, dat is gewoon een schuldbekentenis en dan komen ze zeker met vervolgclaim. Vraag is nu dus, op claim reageren of laten gaan....?
Ik denk dat ik niet zou reageren. Laat ze maar met bewijs komen. En graag met een wettelijke onderbouwde reden waarom er betaald zou moeten worden.
pi_29365999
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:43 schreef Jalu het volgende:
Heeft iemand eigenlijk wel gecheckt of er op een dag uberhaupt wel meer dan een code bestond, of dat iedereen die belde dezelfde code kreeg? In het laatste geval heeft Weeronline helemaal geen zaak...
De laatste dag had ik in de ochtend een code gehaald, en een andere user ook nog 1. Deze verschilden van elkaar. (Buiten het feit dat deze wel of niet op Fok! stonden vermeld trouwens)

Inderdaad moet Speedy geen enkel teken van schuld bekennen. Laat ze maar komen met hun aangifte

Stelletje paupers dat het zijn
pi_29366025
quote:

[..]

Het verspreiden van de code is direct na de reactie van wol gestaakt!!
Dat wel, maar dat komt voort uit de onzekerheid van de claim van weerOFFline.nl. Als straks bekend is dat ze geen poot hebben om op te staan/hun fictieve voorwaarden er niet vermeld staan .... wie weet verschijnen ze wel weer ergens ... whehe..
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:47:54 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366054
Volgens mij zijn ze er de laatste dag pas achtergekomen. De codes waar ze nu vergoeding voor vragen zijn namelijk de 2 codes die op betreffende dag zijn aangevraagd.

Volgens mij is er nu een uitzendkracht bezig met het doorlopen van alle DASOO topics om de overige codes te pakken te krijgen...
pi_29366101
quote:

[..]

Het verspreiden van de code is direct na de reactie van wol gestaakt!! Zeker ook de eerste twee dagen NIET betalen, dat is gewoon een schuldbekentenis en dan komen ze zeker met vervolgclaim.
Ik vermoed zelfs dat dat precies is waar Weeronline op uit is.

Nogmaals, als dit echt serieus wordt is het volgens mij niet verkeerd om het woord 'pers' eens te laten vallen bij de mensen achter Weeronline.
pi_29366113
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:47 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij zijn ze er de laatste dag pas achtergekomen. De codes waar ze nu vergoeding voor vragen zijn namelijk de 2 codes die op betreffende dag zijn aangevraagd.
Lijkt me sterk, want zeker 1 van die codes was niet van Speedy, omdat hij dan met mijn nummer gebeld moet hebben.
quote:
Volgens mij is er nu een uitzendkracht bezig met het doorlopen van alle DASOO topics om de overige codes te pakken te krijgen...
Dan wens ik ze succes. Niet ieder 6-cijferig nummer dat we genoemd hebben als 'inlogcode' hoeft er daadwerkelijk 1 te zijn natuurlijk.

"973512 is de weeronline.nl code voor vandaag"
(toch maar ff gechecked dat ik een niet-werkende code typ)
pi_29366132
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat wel, maar dat komt voort uit de onzekerheid van de claim van weerOFFline.nl. Als straks bekend is dat ze geen poot hebben om op te staan/hun fictieve voorwaarden er niet vermeld staan .... wie weet verschijnen ze wel weer ergens ... whehe..
Ik denk dat het nu ook daarom is dat de voorwaarden op hun site nog niet vermeld/aangepast zijn. Daarmee zou Weeronline laten blijken door te hebben dat ze zelf fout hebben gezeten, en dat willen ze nu juist voorkomen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:52:17 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366149
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:50 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, want zeker 1 van die codes was niet van Speedy, omdat hij dan met mijn nummer gebeld moet hebben.
[..]

Dan wens ik ze succes. Niet ieder 6-cijferig nummer dat we genoemd hebben als 'inlogcode' hoeft er daadwerkelijk 1 te zijn natuurlijk.

"973512 is de weeronline.nl code voor vandaag"
(toch maar ff gechecked dat ik een niet-werkende code typ)
Het schijnt ze niet te deren of Speedy die betreffende code wel/niet zelf gekocht heeft. Hij wordt aangesproken voor de verspreiding ervan...
pi_29366157
quote:

JA dat zou zomaar eens kunnen

Want logfiles....? Bluf.

En zo geen bluf, dan allicht rechts-ongeldig. Dan kan ik met een kwartiertje notepad ook wel de gekste onzin bewijzen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_29366201
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:52 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het schijnt ze niet te deren of Speedy die betreffende code wel/niet zelf gekocht heeft. Hij wordt aangesproken voor de verspreiding ervan...
Zelfs dat zou niet correct zijn Dus volgens mij is het bullshit wat ze allemaal willen.

Zelfs een ingehuurde student kost al meer dan dit uitzoeken.
pi_29366203
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:34 schreef Jalu het volgende:

Trouwens, waar staat in de wet dat je een zescijferig nummer niet mag verspreiden? Zou het wel lastig voor mij maken om mijn telefoonnummer aan anderen mede te delen.
inderdaad, bovendien, hier is de code niet eens verder verspreid door de betreffende gebruiker, hooguit is hij 'onzorgvuldig' met zijn logincode omgegaan, waarna anderen er verder misbruik van gemaakt hebben ...

Weeronline zou specifiek moeten aantonen dat hun inlogcode persoonsgeboden is, en dat het niet toegestaan is dat meerdere personen erop inloggen, en dat de oorspronkelijk ontvanger van de inlogcode ook persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden voor vervolgschade bij een verlies van de code .... een specifiek geval van aansprakelijk die zeker niet voortvloeit uit normaal gebruik ..

In dit geval is het essentieel dat de eerste claim niet betaald wordt, het betalen zelf behoud namelijk het erkennen van de schuld in, en zou het later moeilijk maken andere aansprakelijkheidsclaims te ontkennen...
Mocht weeronline schadeloos gesteld worden moeten ze eerst aantonen dat de gebruiker ook aansprakelijk gesteld kan worden voor het verlies van zijn code ...

verder is het sterk de vraag waarom de internetsite zijn logins niet gewoon technisch beperkt tot één uniek persoon, door het bv aan een specifiek IP te koppelen, of heiraan een duidelijke beperking te maken ...
het abbonement is feitelijk een onbeperkte inlog, die, als deze vrij is ook gewoon gedeeld zou kunnen worden, dat is bijna het uitnodigen van misbruik... dat kun je doen, maar dan kun je niet zomaar de ontstane schade gaan verhalen op één persoon ...

Overigens, het kan zijn dat de site aanvullende voorwaarden ergens anders heeft staan of vermeld bij het telefoonnummer, ik zou zeker kijken of die niet ergens anders op de site staan, maar al staan die er , mag duidelijk zijn dat deze niet erg duidelijk vermeld zijn en dus er weinig claims op te baseren zijn ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29366208
quote:

Dan is het nog maar de vraag of ze een historie bijhouden van de telefoonnummers van de bellers (als ze dat al kunnen, sommigen zetten uitgaande nummerweergave uit, terecht dus in dit soort gevallen...) en in die historie terug kunnen zien vanaf welk telefoonnummer welke code is aangevraagd.

Echter is bovenstaande, nogmaals, volkomen hypothetisch volgens mij, simpelweg omdat Weeronline nergens expliciet vermeld heeft dat die codes persoonlijk zijn.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:54:41 #54
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366231
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

JA dat zou zomaar eens kunnen

Want logfiles....? Bluf.

En zo geen bluf, dan allicht rechts-ongeldig. Dan kan ik met een kwartiertje notepad ook wel de gekste onzin bewijzen
Wel een leuk uitzendbaantje, drie jaar Dassoo-topics doorlopen en een beetje de geschiedenis van het weer in NL aan je voorbij laten gaan...
pi_29366281
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dan is het nog maar de vraag of ze een historie bijhouden van de telefoonnummers van de bellers (als ze dat al kunnen, sommigen zetten uitgaande nummerweergave uit, terecht dus in dit soort gevallen...) en in die historie terug kunnen zien vanaf welk telefoonnummer welke code is aangevraagd.

Echter is bovenstaande, nogmaals, volkomen hypothetisch volgens mij, simpelweg omdat Weeronline nergens expliciet vermeld heeft dat die codes persoonlijk zijn.
Tevens is mijn nummer niet geregistreerd, is een pre-paid. Tenzij ze gaan checken bij de CC-maatschappij omdat ik daarmee opwaardeer. Ik denk dat ze bij MasterCard hartelijk zullen lachen om het verhaal.
pi_29366294
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:54 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wel een leuk uitzendbaantje, drie jaar Dassoo-topics doorlopen en een beetje de geschiedenis van het weer in NL aan je voorbij laten gaan...
de SCHAT aan informatie die zo'n lulletje zomaar meeneemt Wie claimt er even een schadevergoeding?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:57:15 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366314
Maar goed, feit is dat Speedy de brief heeft aangenomen (aangetekende brief). Hij zal hier toch wel op moeten reageren lijkt me....
pi_29366324
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:54 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Kun je een boek over schrijven. Ik denk dat ze dat gewoon aan het doen zijn

"Weeronline.nl in drie jaar" nu als e-book te bekijken via een 6-cijferig nummer. U belt met 0900-XXXX en kunt direct inloggen!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:57:53 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_29366336
quote:

[..]

Hij heeft er in ieder geval dus 1 niet gekocht.
Hoe kunnen ze hem nou verantwoordelijk houden voor die andere code, omdat hij topicstarter is
pi_29366355
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Maar goed, feit is dat Speedy de brief heeft aangenomen (aangetekende brief). Hij zal hier toch wel op moeten reageren lijkt me....
Dat maakt niks uit. Ik kan jou ook een brief met een acceptgiro sturen en BETALUH BETALUH erin. Aangetekend.

Verplicht jou geenszins tot reactie lijkt me
pi_29366356
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef flugeltje het volgende:
Staat die brief trouwens hier al ergens? Ik zou hem wel eens willen bekijken.

Hoe weten ze trouwens zijn adres? Reageren op een aangetekende brief is niet verplicht, dus daar zou ik geen tijd aan besteden. (jah, op het werk krijgen we ze ook.. )
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:58:49 #62
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366359
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef APK het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze hem nou verantwoordelijk houden voor die andere code, omdat hij topicstarter is
-knip-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:58:51 #63
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29366361
quote:

[..]

en dat is juridisch al helemaaaaaaaal niet haalbaar

dag weeronline
OJAAJOH?
pi_29366370
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:57 schreef APK het volgende:

[..]

Ook dat is in veel gevallen niet waar. Dus ik zie het eigenlijk ook niet.
pi_29366387
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:58 schreef flugeltje het volgende:

[..]

tekst van Flugeltje
Dat was toch de inlogcode voor zijn eigen website

[ Bericht 6% gewijzigd door indahnesia.com op 02-08-2005 19:07:16 (tekst weg) ]
pi_29366455
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

inderdaad, bovendien, hier is de code niet eens verder verspreid door de betreffende gebruiker, hooguit is hij 'onzorgvuldig' met zijn logincode omgegaan, waarna anderen er verder misbruik van gemaakt hebben ...

Weeronline zou specifiek moeten aantonen dat hun inlogcode persoonsgeboden is, en dat het niet toegestaan is dat meerdere personen erop inloggen, en dat de oorspronkelijk ontvanger van de inlogcode ook persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden voor vervolgschade bij een verlies van de code .... een specifiek geval van aansprakelijk die zeker niet voortvloeit uit normaal gebruik ..

In dit geval is het essentieel dat de eerste claim niet betaald wordt, het betalen zelf behoud namelijk het erkennen van de schuld in, en zou het later moeilijk maken andere aansprakelijkheidsclaims te ontkennen...
Mocht weeronline schadeloos gesteld worden moeten ze eerst aantonen dat de gebruiker ook aansprakelijk gesteld kan worden voor het verlies van zijn code ...

verder is het sterk de vraag waarom de internetsite zijn logins niet gewoon technisch beperkt tot één uniek persoon, door het bv aan een specifiek IP te koppelen, of heiraan een duidelijke beperking te maken ...
het abbonement is feitelijk een onbeperkte inlog, die, als deze vrij is ook gewoon gedeeld zou kunnen worden, dat is bijna het uitnodigen van misbruik... dat kun je doen, maar dan kun je niet zomaar de ontstane schade gaan verhalen op één persoon ...

Overigens, het kan zijn dat de site aanvullende voorwaarden ergens anders heeft staan of vermeld bij het telefoonnummer, ik zou zeker kijken of die niet ergens anders op de site staan, maar al staan die er , mag duidelijk zijn dat deze niet erg duidelijk vermeld zijn en dus er weinig claims op te baseren zijn ...
Trouwens, een zescijferige code is sowieso maar een erg zwakke vorm van beveiliging... Er zijn slechts een miljoen mogelijke combinaties; dus een redelijke kans dat je goed gokt als je een willekeurig nummer invoert.
pi_29366456
quote:

ja doei he

Hij had weleens, en allang niet meer, een getal in zijn avatar staan

[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 02-08-2005 19:08:37 ]
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:02:58 #68
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366491
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu gaan we dan ook allemaal mijn reactie wegknippen...

wilde alleen ff APK duidelijk maken waarom Speedy...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:03:10 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29366496
100 euro.... laat ze maar een case maken.

WOL doen nu nog heel gewichtig met een nette brief en dergelijke, maar een jurist zullen ze nooit erbij halen. Geen enkele advokaat die voor zo'n zaak wil procederen. Na een half uurtje onderzoek zijn de kosten nog erger dan de winst. Gewoon monddood wegzetten, en wachten op de reakties.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:04:05 #70
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366534
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:03 schreef Drugshond het volgende:

WOL doen nu nog heel gewichtig met een nette brief en dergelijke, maar een jurist zullen ze nooit erbij halen. Geen enkele advokaat die voor zo'n zaak wil procederen. Na een half uurtje onderzoek zijn de kosten nog erger dan de winst. Gewoon monddood wegzetten, en wachten op de reakties.
Dat is het dus nú nog.... Dit gaat over 2 codes. Ze zijn zich aan het beraden op de rest van de periode. In totaal zo'n anderhalf jaar gok ik.. Tel uit je winst
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:04:15 #71
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29366538
quote:

al komen ze met een advocaat.. die kunnen niks beginnen omdat dat kut weeronline gewoon verkeerd zit
OJAAJOH?
pi_29366545
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een willekeurig, zescijferig getal. Ga ik ook doen in mijn avatar, een willekeurige getal onder de 1 miljoen, vind ik ook wel leuk.
pi_29366565
quote:

weeronline.nl heeft een domme zet gedaan door hoog van de toren te blazen. Als ze een brief aan mij hadden verstuurd met het verzoek niet meer te doen zou ik dat hier door hebben gegeven en zou ik ermee gestopt zijn, omdat ik geen zin heb ik gezeik en geen zin heb om juridisch uit te zoeken of het wel of niet mag. Nu blèren ze alles bij elkaar om 108 hele euro's.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:06:38 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_29366608
quote:

-knip-
Toeval.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:07:44 #75
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366635
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:06 schreef APK het volgende:

[..]

Toeval.

pi_29366637
Getallen? Ik heb er altijd een reeks in mijn signature staan
pi_29366644
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

Een willekeurig, zescijferig getal. Ga ik ook doen in mijn avatar, een willekeurige getal onder de 1 miljoen, vind ik ook wel leuk.
Crimineel
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:08:23 #78
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366652
Valt me overigens wel op dat nog geen enkele mod of FA gereageerd heeft... Wat is hun standpunt in deze?
pi_29366656
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Crimineel
shit, welke was nu mijn gecodeerde pincode ook alweer
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:09:05 #80
6941 APK
Factual, I think.
pi_29366666
Ik geloof er ook geen ruk van dat 120 mensen die code gebruikt hebben.
pi_29366674
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:08 schreef flugeltje het volgende:
Valt me overigens wel op dat nog geen enkele mod of FA gereageerd heeft... Wat is hun standpunt in deze?
Die zul je niet zien Dit is een geschil tussen WOL en individuele users, fok kijkt wel uit dat ze zich daar in mengen En gelijk hebben ze
pi_29366682
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:08 schreef flugeltje het volgende:
Afzijdig?
pi_29366689
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

shit, welke was nu mijn gecodeerde pincode ook alweer
De vierde is de mijne al, dus die was het niet
pi_29366704
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die zul je niet zien Dit is een geschil tussen WOL en individuele users, fok kijkt wel uit dat ze zich daar in mengen En gelijk hebben ze
Fok heeft wel een mail gehad van Weeronline.
pi_29366713
quote:

[..]

De vierde is de mijne al, dus die was het niet
oowh..
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:10:46 #86
89730 Drugshond
pi_29366714
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:04 schreef flugeltje het volgende:
Dat is het dus nú nog.... Dit gaat over 2 codes. Ze zijn zich aan het beraden op de rest van de periode. In totaal zo'n anderhalf jaar gok ik.. Tel uit je winst
En die willen ze afwentelen op 1 en dezelfde persoon ?!. Die case krijgen ze nooit rond.
Overigens 34.000 posts doorlezen, je moet er maar zin in hebben.

Speedy hoeft alleen de claim te verwerpen
En de dreigen met een stukje publiciteit, FOK! heeft ie al gevonden.

Overigens : Die excussesbrief op aanraden van Yvonne had ik ook nooit verstuurd. Want nu hebben ze een stok om mee te slaan. Maar juridisch stelt die stok ook niet zoveel voor. Omdat er geen disclaimer erachter zat.
pi_29366720
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef APK het volgende:
Ik geloof er ook geen ruk van dat 120 mensen die code gebruikt hebben.
Daat komt vast wel een dijk van een onomstotelijk .TXT bestandje tegenaan te staan, jij ongelovige zondaar Boeten zul je
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:10:57 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366723
quote:

[..]

Ze hebben echter wél een mai/reactie van wol ontvangen. Als Speedy niet thuis geeft zou het zomaar kunnen dat ons aller Danny de claim krijgt omdat hij een klimaat schiep waarin de code verspreid kón worden zonder in te grijpen. Daar zie ik ze gezien de recente ontwikkelingen ook nog wel toe in staat...
pi_29366736
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:10 schreef Jalu het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Volgens Dago had een FA het gezien en is daarop het topic opgeschoond.
pi_29366754
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:10 schreef Jalu het volgende:

[..]

ja, Dagonet heeft gepost dat het moest stoppen, en het stopte

En nu?
pi_29366775
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:10 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ze hebben echter wél een brief van wol ontvangen. Als Speedy niet thuis geeft zou het zomaar kunnen dat ons aller Danny de claim krijgt omdat hij een klimaat schiep waarin dat willekeurig zescijferig getal verspreid kón worden zonder in te grijpen. Daar zie ik ze gezien de recente ontwikkelingen ook nog wel toe in staat...
En dan lacht Danny Weeronline vierkant uit. Niemand kon weten dat het verspreiden van die willekeurige zescijferige getallen niet mocht. Want Weeronline heeft dat aan NIEMAND medegedeeld, via geen enkele weg.

Wil iedereen codes bij deze vervangen door:'willekeurige zescijferige getallen'?
pi_29366780
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nu?
Ik dacht ook dat dat alles was. Nou ja, als Danny een brief krijgt laat ie het misschien hier wel ffies weten
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:13:14 #93
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366796
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nu?
tja, dat dachten wij dus ook... Maar helaas liet wol het er dus niet bij zitten....

Straks gaat wol nog aantonen dat bijvoorbeeld Yvonne dagelijks de code gebruikte om te kijken of ze haar was buiten kon hangen
pi_29366817
Ik sta haast op het punt om hier een code plaatsen en dan zoveel mogelijk mensen er op in te laten loggen.

Gewoon om te bewijzen wat een klojoos het zijn
pi_29366830
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:13 schreef flugeltje het volgende:

[..]

tja, dat dachten wij dus ook... Maar helaas liet wol het er dus niet bij zitten....

Straks gaat wol nog aantonen dat bijvoorbeeld Yvonne dagelijks de code gebruikte om te kijken of ze haar was buiten kon hangen
Daarmee heeft ze wel de verzekeraars weer werk bespaard omdat het wasgoed niet weggewaaid is. Dus eigenlijk kan WOL beter dáár claimen
pi_29366851
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:14 schreef kree het volgende:
Ik sta haast op het punt om hier een code plaatsen en dan zoveel mogelijk mensen er op in te laten loggen.

6-cijferige combinaties genoeg hiero... maar codes? neuh...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:15:51 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366868
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:14 schreef kree het volgende:

Ze zullen het nú toch inmiddels wel dichtgetimmerd hebben?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:16:11 #98
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_29366880
haha......damn wat een gedoe ! Als er nou had gestaan dat het verboden is om de code te verspreiden, dan hadden we er ook nooit een geplaatst.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_29366909
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ze zullen het nú toch inmiddels wel dichtgetimmerd hebben?
ik denk het niet
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:17:13 #100
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29366920
Maar goed, ontopic maar weer.

Juridisch gezien heeft wol geen poot om op te staan.

Laten we dat wol ook weten óf reageren we niet en wachten we af of Speedy een aanvullende claim krijgt of een deurwaarder aan de deur. (die lui bij Interim Justitia zal het bijvoorbeeld worst wezen of het een terechte claim is, ze gaan toch wel verhalen)
pi_29366932
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:16 schreef Oom_Agent het volgende:
haha......damn wat een gedoe ! Als er nou had gestaan dat het verboden is om de code te verspreiden, dan hadden we er ook nooit een geplaatst.
Er is nooit een code geplaats, alleen een reeks willekeurige zescijferige getallen.
pi_29366935
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:16 schreef Oom_Agent het volgende:
tjah... ik weet niets van codes hoor.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:18:23 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29366952
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:13 schreef flugeltje het volgende:

[..]

ja hoor, nog ff

Nou ja goed, ik denk dat het gewoon een staaltje "De brutalen hebben de halve wereld" is. Gewoon pats, aangetekende brief (sjabloontje waar ze in 3 seconden zijn adres in plakken. Benieuwd waar ze dat vandaan hebben sowieso), grote muil, gelijk een rekening, dreigen met meer, maak de mensen maar flink bang, wie weet helpt het.

Ik denk niet dat ze zichzelf met dit optreden een dienst bewijzen
pi_29366979
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:17 schreef flugeltje het volgende:

Laten we dat wol ook weten óf reageren we niet en wachten we af of Speedy een aanvullende claim krijgt of een deurwaarder aan de deur. (die lui bij Interim Justitia zal het bijvoorbeeld worst wezen of het een terechte claim is, ze gaan toch wel verhalen)
Stuur dat incassobureau maar door naar Eindhoven, want die mensen hebben net zo veel recht als jij. NIETS. En dan kunnen ze nog zo groot zijn en ik zo klein, daar ben ik niet van onder de indruk.
pi_29367017
quote:

Uit eigen ervaring (helaas) weet ik dat een incassobureau wel de pogingen opgeeft om te incasseren als het duidelijk is dat de wet niet aan de kant van de eiser staat. (in mijn geval een verzekeringsmaatschappij die mij een jaar lang premie wilde laten betalen omdat ze de opzegging van de (auto)verzekering niet hadden ontvangen. Een kopietje van het vrijwaringsbewijs faxen aan het incassobureau was genoeg...)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:20:15 #106
89730 Drugshond
pi_29367019
ff gekeken.. maar geen disclaimer dus ze geen geen poot om op te staan.
Laat de leeuw maar lekker brullen tot hij schor is. We hebben de screendumps al.. met een datum van posting in dit topic.

Speedy ik zou dit topic maar bookmarken. You might need it.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:22:25 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29367092
quote:

Denk je niet dat ze hier ook meelezen?

Hoi WOLlebollies
pi_29367147
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:20 schreef Drugshond het volgende:
ff gekeken.. maar geen disclaimer dus ze geen geen poot om op te staan.
Laat de leeuw maar lekker brullen tot hij schor is. We hebben de screendumps al.. met een datum van posting in dit topic.

Speedy ik zou dit topic maar bookmarken. You might need it.
ik zou zeggen stuur ze dit
http://home.hetnet.nl/~spcs/woltp.pdf
pi_29367156
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze zichzelf met dit optreden een dienst bewijzen
Da's nog zacht uitgedrukt, publicitair gezien kan het ze heel veel schade berokkenen. Iets wat Speedy zeker achter de hand moet houden...
pi_29367264
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:24 schreef Jalu het volgende:

[..]

Da's nog zacht uitgedrukt, publicitair gezien kan het ze heel veel schade berokkenen. Iets wat Speedy zeker achter de hand moet houden...
Ik had al een mailtje naar NU.nl gedaan. Nu is het komkommer tijd en wordt je stukje als het een beetje klopt gewoon opgenomen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:28:35 #111
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29367270
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:24 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor Jalu... Misschien vindt wol de publiciteit wel prima omdat dan bekend wordt dat verspreiding niet gewenst is. Dat is toch ook de reden dat ze achter Speedy aangaan? Ze willen een voorbeeld stellen lijkt mij...

Ook al zit het juridisch niet helemaal snor, is ze dus blijkbaar worst.
pi_29367372
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor Jalu... Misschien vindt wol de publiciteit wel prima omdat dan bekend wordt dat verspreiding niet gewenst is.
Maar dat geeft toch op zich niets? Zolang ze het op de website niet uitdrukkelijk vermelden kunnen ze roepen wat ze willen. Als verspreiden van die zescijferige getallen niet gewenst is, dan moeten ze dat maar duidelijk vermelden op de site en bij het aanvragen van zo'n cijferreeks.
quote:
Dat is toch ook de reden dat ze achter Speedy aangaan? Ze willen een voorbeeld stellen lijkt mij...
Dat denk ik niet eens, ik denk dat ze op een eenvoudige maar misselijke manier wat extra inkomsten proberen te genereren.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:36:19 #113
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29367547
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:31 schreef Jalu het volgende:

Dat denk ik niet eens, ik denk dat ze op een eenvoudige maar misselijke manier wat extra inkomsten proberen te genereren.
Ze zijn sinds zondag al hun bezoekers kwijt
pi_29367600
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ze zijn sinds zondag al hun bezoekers kwijt
Alle 120
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:40:04 #115
6941 APK
Factual, I think.
pi_29367672
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:28 schreef flugeltje het volgende:

Ik weet het niet hoor Jalu... Misschien vindt wol de publiciteit wel prima omdat dan bekend wordt dat verspreiding niet gewenst is.
Dan hoop ik dat ze het inmiddels beveiligd hebben.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:40:16 #116
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29367684
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik had al een mailtje naar NU.nl gedaan. Nu is het komkommer tijd en wordt je stukje als het een beetje klopt gewoon opgenomen.
Vergeet vkmag.com en geenstijl.nl niet

Vooral voor de VK-gasten zijn dit soort ontwikkelingen op Fok errug sappig.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:40:24 #117
89730 Drugshond
pi_29367689
Aanhef.

Bla bla bla.

Datum : 02-08-2005

Onderwerp : Verwerping van de claim om de dagkaart van 2 dagen radarbeelden te betalen.

Geachte lezer,

Ik heb verbaasd uw reaktie ontvangen waarbij er een claim wordt gemaakt van zegge 108 euro vanwege het (publiekelijk) verspreiden van een radarcode waarmee de neerslaggebieden in Nederland gevisualiseerd kunnen worden.
Aangezien het hier geen individuele code betreft , noch dat uitwisseling hiervan strafbaar is. Zal ik uw claim hierop ongegrond verklaren.
Nergens op uw website is een disclaimer te vinden waarbij een digitaal akkoord gesloten moet worden tussen de verstrekker van de code en het individuele gebruik hiervan. Om mezelf alvast in te dekken zijn er screendumps gemaakt (met dagtekening) van uw website (waarbij duidelijke een disclaimer ontbreekt) en op dit moment zijn we collectief aan het beraadslagen welke defensieve houding we hier aan zullen geven.

Uw claim geeft onvoldoende houvast om hier verder serieus op in te gaan.

Indien u verder wilt gaan met juridische stappen. Dan zien wij deze met vetrouwen tegemoet. Op dit moment wordt de zaak publiekelijk (over verschillende internet flora's) besproken over de te volgen strategie.

Hoogachtend.

Speedy
(handtekening)

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 02-08-2005 19:53:12 ]
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:40:50 #118
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_29367706
Stijlloze actie van Weeronline
Vind dit wel iets voor Geen Stijl

[edit] iets te laat zie ik
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:45:06 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_29367874
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:40 schreef Drugshond het volgende:
vetrouwen
Vet rouwen vind ik nou ook weer een beetje overdreven vanwege 108¤ / 120 bezoekers.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:45:48 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_29367898
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:40 schreef Nightwulf het volgende:
Stijlloze actie van Weeronline
Vind dit wel iets voor Geen Stijl

[edit] iets te laat zie ik
Dan krijgen ze pas écht veel radarkijkers.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:47:07 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29367947
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:45 schreef APK het volgende:

[..]

Vet rouwen vind ik nou ook weer een beetje overdreven vanwege 108¤ / 120 bezoekers.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:47:55 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29367978
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:40 schreef Drugshond het volgende:
internet flora's
Deze is ook leuk
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:49:43 #123
6941 APK
Factual, I think.
pi_29368036
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze is ook leuk
Een weernerd met bier op die een brief gaat schrijven is geen goed idee.
pi_29369043
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze is ook leuk
Ze zijn leuk.. da's vast expres gedaan om de boel wat op de fleuren daaro..
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:10:39 #125
34663 SpeedyGJ
pi_29370902
Geachte .......

We hebben de logfiles van de afgelopen maanden nagekeken en geanalyseerd hierin staan precies vermeld het IP-nummer, datum, tijd en gebruikte codes. Aan de hand van deze combinatie kunnen we dus nazien dat u degene bent geweest die veel codes openbaar heeft gemaakt en illigaal heeft gebruikt. Tevens is inmiddels veel bewijslast vastgelegd door screendumps van het forum.fok.nl te verzamelen. Op dit moment ligt het dossier bij onze Advocaat Hekkelman Terheggen en Rieter in Nijmegen. Overigens kan ik u al meedelen dat de twee codes en bijbehorende kosten slechts een tipje van sluier zijn geweest.

Het enige wat ik u op dit moment kan adviseren is tot een spoedig betaling van bijgesloten factuur. Dat voorkomt extra kosten van incasso.

De door u geleverde bijwijslast beschouw ik als niet betrouwbaar. Deze schijnbare plaatjes van uw onbekende forumvrienden zijn door een ieder met enige kennis van een tekenprogramma te maken!

Overigens kunt u uw forumvrienden al wel vast meedelen dat ook zij aansprakelijk worden gesteld door de door hen openbaar gemaakte codes en illegaal gebruik van codes. We hebben hiervoor de internetproviders via het OM gevraagd om hun adresgegevens uit te leveren.

godverdommese kanker tering klote fuck kut mensen ze willen ook niks weten
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:13:47 #126
34663 SpeedyGJ
pi_29371008
En ik kap met internet, ik kan nu toch alles gaan dokken hou maar op.
Alles komt op mij neer, en dat lezen jullie nu.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:26:24 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29371435
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
En ik kap met internet, ik kan nu toch alles gaan dokken hou maar op.
Alles komt op mij neer, en dat lezen jullie nu.
Nou Speedy, zoals ik reactie lees kan ook ík een claim verwachten... Aangezien ze aangifte willen gaan doen bij OM...

Volgens mij kan half fok een claim verwachten... Ik geloof dat wol ons zojuist de oorlog heeft verklaard.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:29:03 #128
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29371516
Hmmz, ik snap niet waarom 'onze' screendumps 'schijnbare plaatjes' zijn die met behulp van een tekenprogramma te maken zijn en hun screendumps ineens wél gelden als bewijsmateriaal...

Nog steeds bangmakerij van wol, ik ga daar niet in mee. Als de claim komt dan komt ie. Ik wens ze veel succes....

Ik merk aan de reactie van wol overigens dat ze meelezen in dit topic...

Hé jongens en meisjes bij Wol

Edit: O ja Speedy.... Ik zeg het nog één keer. NIET betalen, dat staat namelijk gelijk aan een schuldbekentenis en zullen ze altijd tegen je gebruiken. Ze hebben vanavond gemerkt welke kant dit topic opging en hebben besloten je nog ff extra bang te maken in de hoop dat je tóch betaald.

En mensen bij wol, als je bij mij komt met een claim verwacht ik een volledige specificatie van alle ip's en logfiles. En doe er dan meteen ff het stukje van de policy bij waarin staat dat de dagcodes niet overdraagbaar zijn....

[ Bericht 35% gewijzigd door flugeltje op 02-08-2005 21:35:22 ]
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:33:14 #129
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29371676
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geachte .......

<verhaal>

godverdommese kanker tering klote fuck kut mensen ze willen ook niks weten
mijn god wat een prutsers
quote:
Aan de hand van deze combinatie kunnen we dus nazien dat u degene bent geweest die veel codes openbaar heeft gemaakt en illigaal heeft gebruikt.
quote:
Tevens is inmiddels veel bewijslast vastgelegd door screendumps van het forum.fok.nl te verzamelen.
Dat kunnen ze helemaal niet bewijzen, want zoals ze zelf al aangeven is het heel makkelijk om digitale informatie te bewerken. Wel houden deze correspondentie. Vindt een rechter vast leuk als zij daar direct in het 1e contact al mee komen aanzetten.
quote:
Het enige wat ik u op dit moment kan adviseren is tot een spoedig betaling van bijgesloten factuur. Dat voorkomt extra kosten van incasso.
ja natuurlijk
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:36:01 #130
34663 SpeedyGJ
pi_29371780
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:33 schreef -erwin- het volgende:

[..]

mijn god wat een prutsers
[..]

[..]

Dat kunnen ze helemaal niet bewijzen, want zoals ze zelf al aangeven is het heel makkelijk om digitale informatie te bewerken. Wel houden deze correspondentie. Vindt een rechter vast leuk als zij daar direct in het 1e contact al mee komen aanzetten.
[..]

ja natuurlijk
Ik heb alleen screens gemaakt van de users die die 2 code's hebben gepost, en nog zitten ze te zeggen dat ik zit te liegen en dat deze nep zijn??
Ze kunnen mij godverdomme de pot op.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:36:11 #131
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29371786
het leukste is eigenlijk nog dat die losers nog mee zitten te lezen ook
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:36:49 #132
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29371807
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik heb alleen screens gemaakt van de users die die 2 code's hebben gepost, en nog zitten ze te zeggen dat ik zit te liegen en dat deze nep zijn??
Speedy?? Heb je hen een reactie gestuurd?????
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:37:39 #133
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29371837
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

advocaten liegen voor hun beroep. deze persoon heeft het liegen kennelijk ook al goed geleerd. maar een rechter zal wel oordelen over de waarschijnlijkheid van jouw en hun leugens. in ieder geval is het wel opmerkelijk dat ze onmiddelijk al de suggestie wekken dat jij een oplichter bent. komt niet erg sympathiek over in ieder geval.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:38:54 #134
34663 SpeedyGJ
pi_29371883
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:29 schreef flugeltje het volgende:
Hmmz, ik snap niet waarom 'onze' screendumps 'schijnbare plaatjes' zijn die met behulp van een tekenprogramma te maken zijn en hun screendumps ineens wél gelden als bewijsmateriaal...

Nog steeds bangmakerij van wol, ik ga daar niet in mee. Als de claim komt dan komt ie. Ik wens ze veel succes....

Ik merk aan de reactie van wol overigens dat ze meelezen in dit topic...

Hé jongens en meisjes bij Wol

Edit: O ja Speedy.... Ik zeg het nog één keer. NIET betalen, dat staat namelijk gelijk aan een schuldbekentenis en zullen ze altijd tegen je gebruiken. Ze hebben vanavond gemerkt welke kant dit topic opging en hebben besloten je nog ff extra bang te maken in de hoop dat je tóch betaald.

En mensen bij wol, als je bij mij komt met een claim verwacht ik een volledige specificatie van alle ip's en logfiles. En doe er dan meteen ff het stukje van de policy bij waarin staat dat de dagcodes niet overdraagbaar zijn....
NIET betalen??
Door die klote spanningen enzo heb ik het dus wel betaald dus dan ga je al.
Zoals ik al eerder zei: Ik wordt overspoelt met deze klote zooi, ik krijg alleen op de kop ik moet alles regelen enzo en de rest krijgt maar niks niks niks.

Oja Weeronline medewerkers, ik wil ook compleet alles zien.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:39:08 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29371895
Ze hebben inmiddels de topics van de laatste maanden gelezen... Had ik toch gelijk met m'n uitzendkracht...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:39:31 #136
89730 Drugshond
pi_29371912
quote:
Geachte .......

We hebben de logfiles van de afgelopen maanden nagekeken en geanalyseerd hierin staan precies vermeld het IP-nummer, datum, tijd en gebruikte codes. Aan de hand van deze combinatie kunnen we dus nazien dat u degene bent geweest die veel codes openbaar heeft gemaakt en illigaal heeft gebruikt. Tevens is inmiddels veel bewijslast vastgelegd door screendumps van het forum.fok.nl te verzamelen. Op dit moment ligt het dossier bij onze Advocaat Hekkelman Terheggen en Rieter in Nijmegen. Overigens kan ik u al meedelen dat de twee codes en bijbehorende kosten slechts een tipje van sluier zijn geweest.

De door u geleverde bijwijslast beschouw ik als niet betrouwbaar. Deze schijnbare plaatjes van uw onbekende forumvrienden zijn door een ieder met enige kennis van een tekenprogramma te maken!

Overigens kunt u uw forumvrienden al wel vast meedelen dat ook zij aansprakelijk worden gesteld door de door hen openbaar gemaakte codes en illegaal gebruik van codes. We hebben hiervoor de internetproviders via het OM gevraagd om hun adresgegevens uit te leveren.
Via het OM... lol... dat lukt ze nooit.
Laat maar komen die rechtzaak, zonder disclaimer hebben ze niets helemaal niets.
Nergens is vermeld dat het vrijgeven van deze codes een illegale handeling betreft. Noch dat deze code's een private karakter betreft.

Gewoon wachten op de brief van de advokaat en dan even langs de rechtswinkel.

- Waar blijven de FA's/Admins trouwens ? -
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:40:13 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29371938
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

NIET betalen??
Zoals ik al eerder zei: Ik wordt overspoelt met deze klote zooi, ik krijg alleen op de kop ik moet alles regelen enzo en de rest krijgt maar niks niks niks.

SPEEDY.... GVD zeg

Hoe vaak hebben we nu gezegd NIET BETALEN!!!!!

Verdomme kerel, nu heb je min of meer toegegeven dat je 'fout' zit....
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:40:52 #138
34663 SpeedyGJ
pi_29371961
Laat maar mensen ik hou het niet meer vol.
Ik zie jullie wel in de rechtzaak...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:41:38 #139
89730 Drugshond
pi_29371978
quote:
NIET betalen??

Die betaling had je nooit moeten doen. Maar nu kun je de zaak ook afwentelen alsog het een minnelijke schikking betreft. En daarmee is de kous af.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:41:47 #140
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29371981
quote:

[..]

NIET betalen??

Dat meen je toch niet? Je hebt serieus betaald?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:41:51 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29371985
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
zoals al eerder gezegd, er komt géén rechtzaak. Ze hebben geen poot om op te staan...

Kun je betaling nog terughalen?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:42:27 #142
34663 SpeedyGJ
pi_29371998
Nee dat valt niet terug te halen, iig niet via bankieren lijkt mij......
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:43:47 #143
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372036
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee dat valt niet terug te halen, iig niet via bankieren lijkt mij......
Als je nu eerst eens rechtshulp in had geschakeld ofzo... Dit was bangmakerij en het is ze nog gelukt ook. Meteen je bank bellen en storneren zou ik zeggen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:43:51 #144
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29372039
zeg maar bye bye tegen dat geld dan. tenzij er een rechtszaak komt, maar die komt er waarschijnlijk toch niet omdat die advocaat die er nu druk mee bezig is ze ongetwijfeld zal adviseren om hun verlies te nemen, en in het vervolg de zaken beter te regelen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:44:29 #145
89730 Drugshond
pi_29372061
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ach ik heb al een paar rechtzaken achter mijn naam staan. Een rechtzaak is niks meer of minder dan het regelen van een overeenkomst. Mits deze grondwettelijk onderbouwd is.
In deze kweste heb ik daar mijn vraagtekens/bedenkingen over.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:47:59 #146
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29372169
quote:
Geachte .......

.. geblaat van WO ..

Tevens is inmiddels veel bewijslast vastgelegd door screendumps van het forum.fok.nl te verzamelen.

.. nog meer geblaat van WO ..

Yeah right... en daarmee zijn je eigen screendumps ook onbetrouwbaar verklaard

[edit]hmm... 't was al eerder op gemerkt[/edit]

[ Bericht 5% gewijzigd door DemonRage op 02-08-2005 21:56:33 ]
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:49:56 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372238
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:36 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Speedy?? Heb je hen een reactie gestuurd?????
Speedy, zeg eens eerlijk... Heb je hen een reactie gestuurd?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:51:18 #148
89730 Drugshond
pi_29372295
Ik heb in FB een reaktie geplaatst dat een FA/Admin even wat licht in de duisternis kan werpen..
Volgens mij ben je te snel van start gegaan Speedy (geduld is een schone zaak).
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:55:24 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29372432
Als je maar een voldoende grote muil op zet dan kom je er wel Ik heb nog geen centimeter bewijs gezien. Aan de ene kant dreigen dat ze stapels screenshots hebben, en aan de andere kant onze screenshots waardeloos verklaren... sorry hoor, wat zijn die gasten aan het doen daar? Pure bangmakerij

"nog maar een tipje van de sluier" ja vast wel. CIJFERS noemen ALS je wat kan bewijzen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:58:54 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372541
En dan dat denigrerende toontje....

U en uw forumvrienden

Daar wordt ik nu laaiend van... Arrogantie is mijn trigger zeg maar.
pi_29372632
Wat ze nu doen is pure intimidatie, ze onderbouwen helemaal niets. Ze slaan alleen dreigende taal uit.
Ik denk dat de mensen van Fok dit gerust samen kunnen oplossen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:02:02 #152
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372650
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:01 schreef T1andonly het volgende:
Wat ze nu doen is pure intimidatie, ze onderbouwen helemaal niets. Ze slaan alleen dreigende taal uit.
Ik denk dat de mensen van Fok dit gerust samen kunnen oplossen.
Probleem is dat Speedy al betaald heeft....
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:03:43 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29372713
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:02 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Probleem is dat Speedy al betaald heeft....
Mja, hoe aantrekkelijk het ook is om te denken dat het dan ophoudt... dat was verminderd handig lijkt me.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:03:59 #154
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_29372723
Is dit een goede rel of zo

Je gaat toch niet werkelijk de eerste de beste keer dat je een briefje van de een of andere soort krijgt direct internetbankieren opstarten
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:04:47 #155
89730 Drugshond
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:04:49 #156
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29372761
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:03 schreef ElisaB het volgende:

Je gaat toch niet werkelijk de eerste de beste keer dat je een briefje van de een of andere soort krijgt direct internetbankieren opstarten
veel mensen helaas wel
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:04:53 #157
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372765
quote:

Hij heeft brief écht ontvangen... Ik heb scan gezien.

En ja, Speedy heeft betaald o.b.v. die brief incl nota.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:05:29 #158
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29372795
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:04 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hij heeft brief écht ontvangen... Ik heb scan gezien.

En ja, Speedy heeft betaald o.b.v. die brief incl nota.
hoe zijn ze aan zijn adres gekomen dan?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:05:34 #159
215 misterDre
Paint it black!
pi_29372798
Hij heeft betaald je had voor dat geld een jaar rechtsbijstand kunnen hebben
pi_29372836
Ik begrijp heel goed dat hij uit een angst-reactie betaald heeft, dat is zelfs heel begrijpelijk als je zo in de hoek gedrukt word door zo'n brief.
Maar het kan zelfs een soort van oplichting zijn van dat bedrijf, doordat ze mensen angst aan jagen voor dingen waarvoor ze niet hoeven te betalen.
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:05 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Stond meen ik op zijn site, oid
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:07:02 #161
89730 Drugshond
pi_29372853
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:05 schreef misterDre het volgende:
Hij heeft betaald je had voor dat geld een jaar rechtsbijstand kunnen hebben
Bijna niet helemaal.. en ja ik heb een r.b.verzekering.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:07:04 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29372854
quote:

Als er maar een grote muil achter die brief staat misschien wel Maar goed, issie die honderd ballen kwijt. Dwaling. Niks aan te doen. Gewoon benadrukken dat dat onmogelijk als een schuldbekentenis gezien kan worden. Met die screendumpjes kunnen ze gewoon opzouten natuurlijk, en hun onbekende forumvrienden erbij

Geen disclaimer
Geen logfiles
Geen bewijs

Wegwezen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:07:14 #163
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372857
quote:

[..]

Zijn website geloof ik...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:07:54 #164
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29372887
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:58 schreef flugeltje het volgende:
En dan dat denigrerende toontje....

U en uw forumvrienden

Daar wordt ik nu laaiend van... Arrogantie is mijn trigger zeg maar.
Komt idd nogal onsympatiek over... die loser van weeronline.nl heeft vast nieteens vrienden (internet included).
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:08:07 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372894
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen disclaimer
Geen logfiles
Geen bewijs

Wegwezen.
Je vergat deze eronder te zetten...

dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:08:19 #166
215 misterDre
Paint it black!
pi_29372896
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het gaat om het idee
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:09:01 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29372929
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nog beter, mijn man ís de rechtsbijstandverzekering
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:09:18 #168
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29372941
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:07 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zijn website geloof ik...
ok. want er is namelijk no way dat ze 'via het OM' achter je adresgegevens kunnen komen. het enige wat ze kunnen doen is je provider aanklagen om dat adres te geven. en zelfs brein verliest dat soort zaken. ofwel. opzouten.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_29372958
Nou ze spelen het dus heel hard, want deze brief komt heel dreigend over.
Ik weet niet of weblogs als Geenstijl en Volkomenkut hier wat inzien, maar dat zou wel wat zijn...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:10:46 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29372999
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:08 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Je vergat deze eronder te zetten...

O ja sorry Nou, dat dus
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:11:31 #171
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29373028
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:09 schreef T1andonly het volgende:
Ik weet niet of weblogs als Geenstijl en Volkomenkut hier wat inzien, maar dat zou wel wat zijn...
ik heb ze nog wel dreigender gezien (en geschreven )
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:12:00 #172
33954 ElisaB
pi_29373043
Nou moe... en wanneer is die brief binnengekomen??
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:12:10 #173
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373054
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:09 schreef T1andonly het volgende:
De aangetekende brief die Speedy kreeg had ook al een dergelijke lading... Ik denk dat de mail van wol vanavond geschreven is door iemand die dit topic aan het volgen is en het niet kon waarderen dat alle argumenten zo van tafel werden geveegd. Mail zit vol met spelfouten en is dus waarschijnlijk in een emotionele toestand geschreven...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:12:30 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373069
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef ElisaB het volgende:
vandaag
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:12:52 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373086
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef ElisaB het volgende:
Vandaag, datum staat op gisteren.
pi_29373090
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:11 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Dat begrijp ik heel goed, maar jij hebt waarschijnlijk meer verstand van dit soort dingen dan een gemiddeld persoon. Het jaagt gewoon een hoop angst aan als je zo'n brief krijgt.
Het kan natuurlijk veel dreigender (er word geeneens iets onderbouwt dus echt veel dreiging is er niet, alleen beetje ongefundeert taalgebruik).
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:13:40 #177
33954 ElisaB
pi_29373121
Als dit echt is, dan moet Speedy dus ff op de plaats rust, want anders gaat het heel ingewikkeld worden.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:13:52 #178
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373127
quote:

[..]

Flugel ook

Ze hebben in Speedy net de voor hen juiste persoon uitgekozen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:15:10 #179
89730 Drugshond
pi_29373165
quote:
Same over here.

Ooit 10 jr geleden ontslagen geweest vanwege drugs-gebruik op het werk. (Roken van een joint.)
Terwijl ik ooit bij hetzelfde bedrijf met mede weten van de leiding een space-cake had gebakken in de bedrijfsoven.

Tja.. dat was pas een leuke rechtzaak. De advokaat kwam niet meer bij van het lachen.
De hele handeling was iets van 6 pagina's aan omgekeerde bewijslast (vol met leuke feitjes).

Rechtzaak wel gewonnen overigens.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:16:14 #180
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29373205
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Dat begrijp ik heel goed, maar jij hebt waarschijnlijk meer verstand van dit soort dingen dan een gemiddeld persoon. Het jaagt gewoon een hoop angst aan als je zo'n brief krijgt.
Het kan natuurlijk veel dreigender (er word geeneens iets onderbouwt dus echt veel dreiging is er niet, alleen beetje ongefundeert taalgebruik).
ja ik begrijp ook wel dat veel mensen hierop als een soort paniekreactie maar snel doen wat de tegenpartij wil, maar dat is een irrationeel besluit. voor een paar dagen ff rustig nadenken is namelijk tijd zat. zolang er nog geen dagvaarding in de bus ligt kun je altijd nog betalen als je dat zou willen. daarom maan ik ook tot kalmte

edit: en van onderbouwing is niet eens in de breedste zin van het woord sprake
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:17:41 #181
33954 ElisaB
pi_29373268
Nou Speedy, als je nog eens een brief krijgt, ga dan eerst ff een dag of twee op je handen zitten.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:18:32 #182
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373305
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:13 schreef ElisaB het volgende:
Als dit echt is, dan moet Speedy dus ff op de plaats rust, want anders gaat het heel ingewikkeld worden.
Ik heb je net een mail gestuurd met een scan van de brief die Speedy van wil kreeg... Het is dus écht waar.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:18:57 #183
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29373323
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik heb je net een mail gestuurd met een scan van de brief die Speedy van wil kreeg... Het is dus écht waar.
kun je hem hier ff posten?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_29373336
Even voor de duidelijkheid

PIN:
Personal
Identification
Number

Ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is..
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:20:00 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373363
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:13 schreef ElisaB het volgende:
Ja dit is echt

Maar Speedy moet gewoon ff z'n bed in
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:20:34 #186
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29373379
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:19 schreef jpzegthallo het volgende:

PIN:
Personal
Identification
Number

de benaming is volkomen irrelevant. zonder voorwaarden kan niet redelijkerwijs worden aangenomen dat er beperkende voorwaarden zijn, en welke strekking die hebben. (logisch ook eigenlijk toch?)
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:21:03 #187
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373401
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Het is een scan... Ik stuurde hem alleen naar Elisab omdat ze zichzelf afvroeg of het écht waar is.

Betreft een aangetekende brief waarin Speedy verzocht wordt bijgeleverde nota te betalen en verteld wordt dat ze mogelijkheden onderzoeken om ook het misbruik uit het verleden ook op hem te verhalen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:21:33 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373422
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Lijkt me onhandig, schending briefgeheim en zo
pi_29373431
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:19 schreef jpzegthallo het volgende:

PIN:
Personal
Identification
Number

PIN
Publik Identification number
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:22:08 #190
33954 ElisaB
pi_29373447
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:21 schreef flugeltje het volgende:
Het is een scan... Ik stuurde hem alleen naar Elisab omdat ze zichzelf afvroeg of het écht waar is.

Betreft een aangetekende brief waarin Speedy verzocht wordt bijgeleverde nota te betalen en verteld wordt dat ze mogelijkheden onderzoeken om ook het misbruik uit het verleden ook op hem te verhalen.
Ik zie 'm net binnenkomen en ga 'm ff lezen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:22:25 #191
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29373459
quote:
Doe eens een whois op speedygj.nl
Ik ga naar huis.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:22:58 #192
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29373480
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

voor zover ik weet is er geen wetgeving die het verbiedt om brieven openbaar te maken met toestemming van de ontvanger
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:23:43 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373517
PIN : Pretendeert Imbeciliteit, Niettemin

Maar goed, ontopic maar weer
pi_29373535
Wat ik nou aan het hele verhaal niet snap, hoe komen ze aan het ip adres van Speedy's thuis verbinding? En wat ik al helemaal niet snap is de koppeling tussen zijn ip + zijn adres. Providers geven deze "dienstverlening" niet (zie rechtzaken richting brein). Tenzij hij zijn hosting thuis doet, en zijn whois gegevens daaraan gekoppeld zitten kan dat dus simpel weg -niet-.

Verder zoals eerder geopperd misschien een goed idee om een brief achter je betaling aan te sturen dat je die 108 euro ziet als afbetaling van je zogenaamde schuld en dat hier mee de kous af is, dat alle stappen die ze hierna doen als afgehandel en dus overbodig zijn?
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:24:51 #195
33954 ElisaB
pi_29373565
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:22 schreef ElisaB het volgende:
Ik zie 'm net binnenkomen en ga 'm ff lezen
Gelezen... ow als ik het toch niet zo druk had, dan had ik wel zin om even een robbertje met wol te gaan stoeien

Speedy: relax en doe gewoon ff nix meer!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:25:19 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373591
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:24 schreef Tom-my het volgende:
Wat ik nou aan het hele verhaal niet snap, hoe komen ze aan het ip adres van Speedy's thuis verbinding? En wat ik al helemaal niet snap is de koppeling tussen zijn ip + zijn adres. Providers geven deze "dienstverlening" niet (zie rechtzaken richting brein). Tenzij hij zijn hosting thuis doet, en zijn whois gegevens daaraan gekoppeld zitten kan dat dus simpel weg -niet-.
gewoon van z'n site dus.
quote:
Verder zoals eerder geopperd misschien een goed idee om een brief achter je betaling aan te sturen dat je die 108 euro ziet als afbetaling van je zogenaamde schuld en dat hier mee de kous af is, dat alle stappen die ze hierna doen als afgehandel en dus overbodig zijn?
*Agrees
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:25:33 #197
6941 APK
Factual, I think.
pi_29373597
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

Volgens mij heb ik in MED ook wel eens brieven geplaatst door Danny gezien

Anyway, weerradar-lulletjes, ik heb ook wel eens in die topics gepost.
Waar blijft mijn aangetekende brief?

Adres via de bekende manier te vinden.
pi_29373609
Overigens klinkt het meer als een webmaster die op zn flikker gehad heeft, en afgeeft op de mensen die gebruik maken van een maas in het net die hij zelf gemaakt/gelaten heeft.
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:26:03 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373620
Mail @ Flugeltje BTW
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:26:27 #200
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373639
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:25 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in MED ook wel eens brieven geplaatst door Danny gezien

Anyway, weerradar-lulletjes, ik heb ook wel eens in die topics gepost.
Waar blijft mijn aangetekende brief?

Adres via de bekende manier te vinden.
Ik ben ook in afwachting...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:29:10 #201
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373752
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mail @ Flugeltje BTW
right back at ya...
pi_29373800
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:22 schreef -erwin- het volgende:

[..]

voor zover ik weet is er geen wetgeving die het verbiedt om brieven openbaar te maken met toestemming van de ontvanger
Verveelvuldiging van andermans werk (auteurswet)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:30:11 #203
89730 Drugshond
pi_29373806
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:17 schreef ElisaB het volgende:
Nou Speedy, als je nog eens een brief krijgt, ga dan eerst ff een dag of twee op je handen zitten.
hahahahaha.. maak er maar 2 maanden van.
pi_29373882
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:06 schreef T1andonly het volgende:
Ik begrijp heel goed dat hij uit een angst-reactie betaald heeft, dat is zelfs heel begrijpelijk als je zo in de hoek gedrukt word door zo'n brief.
Maar het kan zelfs een soort van oplichting zijn van dat bedrijf, doordat ze mensen angst aan jagen voor dingen waarvoor ze niet hoeven te betalen.
[..]

Stond meen ik op zijn site, oid
OMG, ik voel mee met Speedy nu. Maar inderdaad mensen, let er wel op, dit kan inderdaad als een vorm van oplichting worden uitgelegd, vergelijkbaar met een spookfactuur, er is namelijk a. geen enkel bewijs en b. niets fout gedaan volgens de voorwaarden van Weeronline zelf.

Het lijkt me heel snel zaak voor Speedy om zijn betaalde geld terug te eisen van Weeronline op grond van de bovengenoemde feiten...
pi_29373891
Maar waar op speedys website staat zijn ip? Onder zijn posts (paar bekeken) niet en in zn profiel niet? Buiten dat is een ip adres alleen geen bewijs. Ip adressen zijn immers niet gekoppelt aan pc's, je kan gehacked zijn, mss wel spyware/virus wat op je pc staat dat naar wol linkt.. whateffa
Cooky
pi_29373907

Speedy, sorry hoor, maar wat ben jij een aap. Je gaat toch niet 108 euro betalen!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:33:40 #207
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29373920
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:30 schreef frederik het volgende:

[..]

Verveelvuldiging van andermans werk (auteurswet)
zit wat in ja. maar is dit verveelvuldigen in de zin die in de auteurswet tracht te beschermen? immers, als jij een kopie naar je advocaat stuurt is dat ook al een verveelvuldiging.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:34:21 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29373950
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:32 schreef Roellio het volgende:

Speedy, sorry hoor, maar wat ben jij een aap. Je gaat toch niet 108 euro betalen!
De reacties van wol waren vrij dreigend...

Speedy is daar van geschrokken en heeft betaald. Jammer, maar gebeurd. Punt is nu om vervolgclaims te voorkomen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:34:37 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_29373958
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:26 schreef flugeltje het volgende:

Ik ben ook in afwachting...
Ik begin trouwens flink pissig te worden.
Ik ken Speedy verder niet, maar het lijkt mij niet goed voor zijn gemoedstoestand, deze volkomen uit de lucht gegrepen claim.

No fucking way dat 90 mensen via die kutcodes meekeken.
Ze hebben geen poot om op te staan omdat ze geen IP-gegevens hebben.
Bovendien werd nergens aangegeven dat de dagcodes niet gedeeld mochten worden.
Site beveiligen?

Ze hebben gewoon een jonge weer-enthousiast, die waarschijnlijk door zijn topics voor veel verkeer naar die kutbetaalsite zorgde, aangepakt.

Flikker toch op.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:35:08 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29373977
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:32 schreef Tom-my het volgende:
Maar waar op speedys website staat zijn ip? Onder zijn posts (paar bekeken) niet en in zn profiel niet? Buiten dat is een ip adres alleen geen bewijs. Ip adressen zijn immers niet gekoppelt aan pc's, je kan gehacked zijn, mss wel spyware/virus wat op je pc staat dat naar wol linkt.. whateffa
Ach joh de bewijslast stelt sowieso geen flikker voor. Weten ze donders goed. Eerst zwaar dreigen met stapels bewijslast in de vorm van screendumps, en als wij over screendumps beginnen, dat maar ongeldig verklaren vanwege tekenprogramma bla bla geneuzel. Denken ze nou serieus dat we een stelletje achterlijke mongolen zijn die te dom zijn om te kakken of WAT???

Zielige lui daar
pi_29373992
wel vreemd dat speedy betaald heeft idd.
Zeker na al de reakties in dit topic.

Of had je daarvoor al betaald dan

Al met al wel een klote situatie, maar gelukkig zijn er een hoop forumvrienden die je willen helpen
pi_29374017
Uit het andere topic:

Ze hebben geen poot om op te staan, maar als die prutser begint te panieken en lukraak ongefundeerde rekeningen gaat overmaken...

Je bent 't trouwens kwijt ook, want geld wat je zelf overmaakt kun je niet laten storneren.

Had dan in ieder geval zwart op wit gehad dat je na betaling van die 108 euro van ze af was. Nu gaan ze door voor de koelkast!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:36:50 #213
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_29374032
Waarom heeft Fok na de eerste brief van wol niet gelijk al die topics met nummertjes onleesbaar gemaakt.
Had een hoop ellende voorkomen.
You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:36:57 #214
6941 APK
Factual, I think.
pi_29374034
quote:
Ip adressen zijn immers niet gekoppelt aan pc's, je kan gehacked zijn, mss wel spyware/virus wat op je pc staat dat naar wol linkt.. whateffa
Ik heb drie IP adressen.
Thuis, op mijn werk en bij vriendin.

Kom maar op met die kutclaim.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:36:59 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29374035
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:34 schreef APK het volgende:

[..]

Ik ken Speedy verder niet, maar het lijkt mij niet goed voor zijn gemoedstoestand, deze volkomen uit de lucht gegrepen claim.

Site beveiligen?

Ze hebben gewoon een jonge weer-enthousiast, die waarschijnlijk door zijn topics voor veel verkeer naar die kutbetaalsite zorgde, aangepakt.

Flikker toch op.
Nou ja precies, dat zeg ik, hoop geblaat, geen wol

Ik zei "geen WOL" Da's 'ne dijenkletsert
pi_29374046
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:

Denken ze nou serieus dat we een stelletje achterlijke mongolen zijn die te dom zijn om te kakken of WAT???
Ehm... brief...dreigement.... geld ---> WOL

dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:37:17 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29374048
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:34 schreef APK het volgende:

[..]

Site beveiligen?

Flikker toch op.
Ik ben ook pissed.... Speedy reageert, begrijpelijk, emotioneel... Maar ik ben inmiddels laaiend. Vooral de denigrerende manier waarop wol reageerde naar Speedy...

U en uw forumvriendjes

Ik ben een volwassen vrouw en hou er niet van aangeduid te worden als 'forumvriendje' (alleen als het lief bedoeld is mag het )
pi_29374051
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:36 schreef Roellio het volgende:
Uit het andere topic:

Ze hebben geen poot om op te staan, maar als die prutser begint te panieken en lukraak ongefundeerde rekeningen gaat overmaken...

Je bent 't trouwens kwijt ook, want geld wat je zelf overmaakt kun je niet laten storneren.

Had dan in ieder geval zwart op wit gehad dat je na betaling van die 108 euro van ze af was. Nu gaan ze door voor de koelkast!
eensch, als het beestje bloed, doorbijten
Cooky
pi_29374061
quote:
Geachte .......

Wat trouwens een lachwekkend onprofessioneel mailbericht zeg! Wel schermen met logfiles maar door andere (let op! getuigen! Ik wil zonder meer voor een rechter getuigen dat de screenshots die hier op Fok staan echt zijn!) getuigen aangevoerd bewijsmateriaal als gemanipuleerde onzin af te doen... Wat een sukkels daar...
pi_29374088
Ik heb dankzij DASOO zelfs 1 keer een code gekocht, dat had ik nooit gedaan als er in DASOO niet over gepraat werd. Dus ze mogen blij zijn met mijn 90 cent en die 100 euro stoppen ze maar in hun reet.
pi_29374090
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik ben ook pissed.... Speedy reageert, begrijpelijk, emotioneel... Maar ik ben inmiddels laaiend. Vooral de denigrerende manier waarop wol reageerde naar Speedy...

U en uw forumvriendjes

Ik ben een volwassen vrouw en hou er niet van aangeduid te worden als 'forumvriendje' (alleen als het lief bedoeld is mag het )
Wil je mijn vriendje zijn?
Cooky
pi_29374156
Jammer dat ik geen beltegoed heb, anders zou ik even een code aanvragen en op Fok! posten.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:39:42 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29374159
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:32 schreef Roellio het volgende:

Ja ja goed, het was verminderd handig. Maar om nou meteen zo te gaan schreeuwen... ga anders lekker die naaiballen helpen, ze zullen nog hulp genoeg nodig hebben
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:39:47 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29374165
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:38 schreef Tom-my het volgende:

[..]

Wil je mijn vriendje zijn?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:39:59 #225
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29374175
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:36 schreef Roellio het volgende:
Uit het andere topic:

Een koelkast op hun harses zul je bedoelen...
pi_29374191
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Same here, en wat mij betreft genoeg reden om de publiciteit op te zoeken...
quote:
U en uw forumvriendjes

Again, same here, al ben ik geen vrouw, en over volwassen zijn de meningen verdeeld... Meerderjarig in ieder geval wel.
pi_29374231
Ik zou 't hele gebeuren naar GS mailen!
pi_29374240
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:39 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:42:04 #229
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29374255
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:41 schreef Roellio het volgende:
Ik zou 't hele gebeuren naar GS mailen!
Tip is al diverse malen voorbij gekomen...
pi_29374305
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:42 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Tip is al diverse malen voorbij gekomen...
Gewoon doen, en dan wol een rekening sturen wegens reclame/adverteer inkomsten
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:44:01 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29374339
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:40 schreef Jalu het volgende:

[..]

Same here, en wat mij betreft genoeg reden om de publiciteit op te zoeken...
Daar wordt het wel eens tijd voor inmiddels ja. GS en VK, lezen jullie mee?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:44:32 #232
89730 Drugshond
pi_29374359
quote:
Zo moeilijk is dat niet.

pi_29374377
speedy, sufkop.

nu jij betaald heb, geef jij indirect toe dat jij het gepleegd hebt. Nu kunnen ze nog meer claimen op jouw naam.

als jij niet betaalde, met mededeling dat je speedyGJ niet bent, kunnen ze je niks wijsmaken (feit!)
pi_29374440
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
dude dat lijkt me meer zn hoster?
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:47:34 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_29374467
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:45 schreef BMW_Master het volgende:
speedy, sufkop.

nu jij betaald heb, geef jij indirect toe dat jij het gepleegd hebt. Nu kunnen ze nog meer claimen op jouw naam.

als jij niet betaalde, met mededeling dat je speedyGJ niet bent, kunnen ze je niks wijsmaken (feit!)
Beetje laat.

Wat nu?
pi_29374473

pi_29374491
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Drugshond, gebruik die Firefox tabs eens.

die kun je openen door op het middelste scrollwiel bij een link te drukken.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:48:22 #238
89730 Drugshond
pi_29374498
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:46 schreef Tom-my het volgende:
dude dat lijkt me meer zn hoster?
Ik weet niet op hij de site host op zijn eigen PC (Apache of iets dergelijks) of inderdaad via een host-site. Aan een host ip-adres hebben ze ook niet zoveel.
pi_29374503
quote:
speedy, sufkop.

Volgens mij maakt dat niets uit. Het is al vaker gezegd, maar Weeronline heeft nergens laten weten dat de gegeven code persoonlijk is en heeft dus geen poot om op te staan met welke claim dan ook. Het aan Speedy gestuurde mailbericht geeft mij de indruk ook dat er iemand bij Worldonline flink zit te zweten, om de simpele reden dat er NIEMAND iets willens en wetens fout heeft gedaan omdat WOL niet aangeeft dat de code persoonlijk is.

Het gaat hier dus om een spookfactuur, en als SpeedyGJ het hard wil spelen heeft hij volgens mij alle reden in handen om aangifte te doen van oplichting bij de politie tegen de verzenders van deze spookfactuur. Als ik Speedy was, stond ik morgenochtend 9 uur bij het politiebureau. En ik geloof dat ik die losers van Weeronline nu nog een mailtje zou sturen met een mededeling dat ik van oplichting aangifte ging doen ook.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:49:26 #240
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29374537
quote:
speedy, sufkop.

Hij is onder druk gezet... en dat is niet netjes van zo'n organisatie. Zo kun je iedereen wel geld afhandig maken.
pi_29374562
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik weet niet op hij de site host op zijn eigen PC (Apache of iets dergelijks) of inderdaad via een host-site. Aan een host ip-adres hebben ze ook niet zoveel.
hosting: http://www.vevida.nl/
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:50:03 #242
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29374565
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niets uit. Het is al vaker gezegd, maar Weeronline heeft nergens laten weten dat de gegeven code persoonlijk is en heeft dus geen poot om op te staan met geen enkele claim. Het aan Speedy gestuurde mailbericht geeft mij de indruk ook dat er iemand bij Worldonline flink zit te zweten, om de simpele reden dat er NIEMAND iets willens en wetens fout heeft gedaan omdat WOL niet aangeeft dat de code persoonlijk is.

Het gaat hier dus om een spookfactuur, en als SpeedyGJ het hard wil spelen heeft hij volgens mij alle reden in handen om aangifte te doen van oplichting bij de politie tegen de verzenders van deze spookfactuur. Als ik Speedy was, stond ik morgenochtend 9 uur bij het politiebureau.

Zoals ik eerder al aangaf zit betreffende mail vol met spelfouten... Lijkt in een emotionele bui geschreven te zijn.
pi_29374586
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:49 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Hij is onder druk gezet... en dat is niet netjes van zo'n organisatie. Zo kun je iedereen wel geld afhandig maken.
Laat speedy een claim wegens afpersing opsturen jegens wol ..
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:52:08 #244
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29374653
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:47 schreef Roellio het volgende:
[afbeelding]

Staat het eigenlijk al op de FP?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:52:58 #245
89730 Drugshond
pi_29374691
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:48 schreef Jalu het volgende:
Volgens mij maakt dat niets uit. Het is al vaker gezegd, maar Weeronline heeft nergens laten weten dat de gegeven code persoonlijk is en heeft dus geen poot om op te staan met welke claim dan ook. Het aan Speedy gestuurde mailbericht geeft mij de indruk ook dat er iemand bij Worldonline flink zit te zweten, om de simpele reden dat er NIEMAND iets willens en wetens fout heeft gedaan omdat WOL niet aangeeft dat de code persoonlijk is.

Het gaat hier dus om een spookfactuur, en als SpeedyGJ het hard wil spelen heeft hij volgens mij alle reden in handen om aangifte te doen van oplichting bij de politie tegen de verzenders van deze spookfactuur. Als ik Speedy was, stond ik morgenochtend 9 uur bij het politiebureau. En ik geloof dat ik die losers van Weeronline nu nog een mailtje zou sturen met een mededeling dat ik van oplichting aangifte ging doen ook.
pi_29374699
hehe, bij fok maken ze het nieuws zelf wel

(nu het weer nog *-))
Cooky
pi_29374777
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:53 schreef Tom-my het volgende:

(nu het weer nog *-))
Als dat zou kunnen, ik heb vakantie... 30 graden graag, lekker weer overdag en 's avonds elke avond spectaculair onweer, dan ben ik tevreden...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:54:54 #248
33954 ElisaB
pi_29374780
Zullen we nu ff allemaal een code kopen en die overal waar we maar kunnen bedenken online zetten
pi_29374784
Damn wat een losers daar....

Kijk maar eens op www.hersenscheet.com daar worden elke maandag gratis porn passwords verspreid.. en daar wordt echt wel meer gebruik van gemaakt dan van deze codes....

en daarbij ze hebben niks om op te staan inderdaad
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:55:26 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29374806
quote:
speedy, sufkop.

Wedden dat die blaaskaken dat zelf nog niet bedacht hadden?? Bedankt BMW
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:55:40 #251
89730 Drugshond
pi_29374819
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:50 schreef Tom-my het volgende:
hosting: http://www.vevida.nl/
Yup... hij heeft zijn werk-PC en zijn web-site gescheiden (dat hoeft niet altijd zo te zijn).
Dus aan zijn website hebben ze ook niet zoveel.
pi_29374823
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:54 schreef ElisaB het volgende:
Zullen we nu ff allemaal een code kopen en die overal waar we maar kunnen bedenken online zetten
En dan vooral elkaars codes online zetten...

Otoh, ik heb nu een code onder mijn avatar staan, er zal vast een dag in de toekomst zijn dat die code daadwerkelijk werkt... Hey mensen van Weeronline, mag ik dan ook zo'n claim verwachten?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:56:35 #253
12646 Oom_Agent
pi_29374851
Op mijn werk zitten ook veel weerfanaten. En die collega's heb ik ook wel eens een code, die ik niet op Fok heb vermeld omdat er al een stond, via de interne mail gestuurd. Moet ik nu met een collectebakje langs mijn 200 collega's
pi_29374863
elisab, is dat niet aanzetten tot klaarblijkelijk 'illegale' acties?

Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:57:39 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29374889
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:54 schreef ElisaB het volgende:
Ja en dat zij dan iedereen gaan natrekken schiet toch op met die ongein zeg
pi_29374921
quote:
Geachte .......

We hebben de logfiles van de afgelopen maanden nagekeken en geanalyseerd hierin staan precies vermeld het IP-nummer, datum, tijd en gebruikte codes. Aan de hand van deze combinatie kunnen we dus nazien dat u degene bent geweest die veel codes openbaar heeft gemaakt en illigaal heeft gebruikt.
Illigaal? Het is niet illigaal.. Of bedoelde je illegaal.. Dat is het ook niet, want er staan nergens voorwaarden/disclaimers etc.. mbt. tot de dagcode van Weeronline.
quote:
Tevens is inmiddels veel bewijslast vastgelegd door screendumps van het forum.fok.nl te verzamelen. Op dit moment ligt het dossier bij onze Advocaat Hekkelman Terheggen en Rieter in Nijmegen. Overigens kan ik u al meedelen dat de twee codes en bijbehorende kosten slechts een tipje van sluier zijn geweest.
Oh, dat is wel lullig. Bewaar de screendumps maar goed, die zijn wel handig .
Ben benieuwd naar de rest van jullie sluier.
quote:

OOOOH waarom zeg je dat nou Loopt niet zo te kutten met je eigen "bewijsmateriaal" . .
quote:

Succes, ben benieuwd naar jullie brief (zitten er ook gratis radarbeelden bij?) Als die ooit aankomt .

Groetjes

PS: Code: 512821

[ Bericht 10% gewijzigd door -Mk- op 02-08-2005 23:09:22 ]
pi_29375060
Ik denk dat er een paar mensen bij advocatenkantoor Hekkelman Terheggen en Rieter in Nijmegen zich kapot lachen nu... Het moet wel de lachwekkendste claim zijn die ze ooit hebben moeten behandelen...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:02:17 #258
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375080
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:01 schreef Jalu het volgende:
Ik denk dat er een paar mensen bij advocatenkantoor Hekkelman Terheggen en Rieter in Nijmegen zich kapot lachen nu... Het moet wel de lachwekkendste claim zijn die ze ooit hebben moeten behandelen...
Zeker als ze dan ook op Fok gaan kijken
pi_29375104
Ik kom donderdag in Nijmegen ik ga dan wel even langs Hekkelman Terheggen en Rieter .
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:03:10 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375113
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:58 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Illigaal? Het is niet illigaal.. Of bedoelde je illegaal.. Dat is het ook niet, want er staan nergens voorwaarden/disclaimers etc.. mbt. tot de dagcode van Weeronline.
[..]
Waar blijven die logfiles nou, meelezende lafbekken?

groetjes,

een onbekende forumvriend
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:04:17 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375167
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:01 schreef Jalu het volgende:
Ik hoop dat ze WOL een flinke rekening sturen Die dan uiteraard WEL onderbouwd is natuurlijk
pi_29375191
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:03 schreef diehgk het volgende:
Ik kom donderdag in Nijmegen ik ga dan wel even langs Hekkelman Terheggen en Rieter .
Arnhem zitten ze, kun je lang zoeken in Nijmegen
http://www.vindadviseurs.nl/adviseurs/36482-3777111
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:04:49 #263
33954 ElisaB
pi_29375196
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:56 schreef Tom-my het volgende:
elisab, is dat niet aanzetten tot klaarblijkelijk 'illegale' acties?

Zolang ik nergens kan vinden wat je wel of niet met je code mag, zie ik niet in wat er illegaal aan is
pi_29375210
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze WOL een flinke rekening sturen Die dan uiteraard WEL onderbouwd is natuurlijk
maar ook gebaseerd op lucht! (heerlijk die woordspelingen )
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:05:18 #265
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375224
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

een onbekende forumvriend
En dat ze dan ook nog gewoon de forumvriendinnetjes vergeten hè.... tsss
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:05:52 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375253
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:05 schreef Tom-my het volgende:

[..]

maar ook gebaseerd op lucht! (heerlijk die woordspelingen )
Ik bedoelde natuurlijk ook een wollige rekening
pi_29375263
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:05 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Discriminatie aanklacht
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:06:53 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375289
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:04 schreef frederik het volgende:

[..]

Arnhem zitten ze, kun je lang zoeken in Nijmegen
http://www.vindadviseurs.nl/adviseurs/36482-3777111
In de mail die Speedy hier plaatste schreef wol zelf Nijmegen... Hmmm...

ben trouwens benieuwd wie van wol zelf hier durft te reageren. Ze lezen mee dus de handjes zullen wellicht wel jeuken om het toetsenbord te beroeren
pi_29375349
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:06 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Kijk even precies in de headers van de email waar die vanaf komt...
Het zou een heel goede grap van Xebro kunnen zijn
pi_29375362
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zolang ik nergens kan vinden wat je wel of niet met je code mag, zie ik niet in wat er illegaal aan is
En daar draait de hele discussie om. Ze hebben 0,0 voorwaarden gesteld aan het verstrekken van die code en doen nu net alsof de gebruikers dat wel zelf kunnen bedenken. Ze staan juridisch verschrikkelijk zwak en proberen dat nu te verbloemen door intimiderend gedrag. Smeerlapperij ten top.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:08:29 #271
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29375364
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die rechtzaak verliezen ze... troostprijs: een Darwin award
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:08:48 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375380
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:05 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Je moet toch echt eens wat vrouwelijker gaan posten hoor flugel
pi_29375381
quote:

[..]

ben trouwens benieuwd wie van wol zelf hier durft te reageren. Ze lezen mee dus de handjes zullen wellicht wel jeuken om het toetsenbord te beroeren
Hij wordt zoooo hard geflest!

Of het is de geniaalste hoax sinds lange tijd, of hij is de domste user die er bestaat.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:08:50 #274
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375382
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:08 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Kijk even precies in de headers van de email waar die vanaf komt...
Het zou een heel goede grap van Xebro kunnen zijn
Tja, brief heb ik dus wél gezien, maar de mail niet... Over de headers kan alleen Speedy uitsluitsel geven...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:09:36 #275
12646 Oom_Agent
pi_29375422
quote:

[..]

Ze zitten ook in Nijmegen, bij mij om de hoek
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:09:41 #276
33954 ElisaB
pi_29375425
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja en dat zij dan iedereen gaan natrekken schiet toch op met die ongein zeg
Ik zie ze met heel veel enthousiasme tegemoet. Weet je, op zich zullen ze wel gelijk hebben dat het niet helemaal de bedoeling is de code online te zetten (hoewel ze imho geen poot hebben om op te staan), maar ik walg van de manier waarop ze nu Speedy om de oren slaan. Degene die de brief geschreven heeft, zou zich moeten schamen voor de knulligheid. Werkelijk...

Als ik directeur was van die toko, dan zou ik me rotschamen dat ik uberhaupt de mogelijkheid open laat dat meerdere mensen met een code kunnen inloggen. Het schaamrood zou me echt op de kaken staan. En dan een faktuur stiren van ¤ 108? Het is werkelijk te kneuterig voor woorden. Kinderachtig en schaamteloos.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:10:14 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375453
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

pssst, regel eens een inval, waarbij de claim van wol dan ineens, oeps, verdwijnt
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:10:43 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375478
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Hee... zeg es ff dat ze moete stoppe...!!!
pi_29375492
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:09 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zie ze met heel veel enthousiasme tegemoet. Weet je, op zich zullen ze wel gelijk hebben dat het niet helemaal de bedoeling is de code online te zetten (hoewel ze imho geen poot hebben om op te staan), maar ik walg van de manier waarop zo nu Speedy om de oren slaan. Degene die de brief geschreven heeft, zou zich moeten schamen voor de knulligheid. Werkelijk...

Als ik directeur was van die toko, dan zou ik me rotschamen dat ik uberhaupt de mogelijkheid open laat dat meerdere mensen met een code kunnen inloggen. Het schaamrood zou me echt op de kaken staan. En dan een faktuur stiren van ¤ 108? Het is werkelijk te kneuterig voor woorden. Kinderachtig en schaamteloos.
Geen woord aan toe te voegen. Helemaal mee eens.
pi_29375524
nieman met vrinden in die cultuur in nijmegen die is wil informeren?
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:13:15 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375575
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:10 schreef flugeltje het volgende:

[..]

pssst, regel eens een inval, waarbij de claim van wol dan ineens, oeps, verdwijnt
Pfff

"Regel eens een inval wegens schaamteloze en herhaaldelijke bedreiging van onschuldige burgers die nog geen millimeter naast de pot pissen" zal je bedoelen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:13:32 #282
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375586
quote:

[..]

Ik zie ze met heel veel enthousiasme tegemoet. Weet je, op zich zullen ze wel gelijk hebben dat het niet helemaal de bedoeling is de code online te zetten (hoewel ze imho geen poot hebben om op te staan), maar ik walg van de manier waarop zo nu Speedy om de oren slaan. Degene die de brief geschreven heeft, zou zich moeten schamen voor de knulligheid. Werkelijk...

Met die laatste mail hebben ze zichzelf ook behoorlijk laten kennen. Ik denk dus écht dat daar een enkel weernurdje met bril zichzelf enorm op zit te winden over ons. Zo iemand die zichzelf verveeld en dan tijdens het surfen op fok is gestuit... Bij gebrek aan een leven vult hij zijn avonden met het intimideren van Speedy... Misschien kan ie beter in het singles topic kijken of hij een vriendinnetje kan vinden
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:15:25 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375666
hee kan je daar vriendinnetjes vinden?

*doei dan
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:16:23 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29375711
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
hee kan je daar vriendinnetjes vinden?

*doei dan
Kom ik al mongool genoeg over? Nee he? Ze denken dat we NOG dommer zijn he? ALLEMAAL en zo? Dat kan nog knap lastig worden
pi_29375822
Is Speedy al weer online?
Hoe is het nu?
Niet meer op ze reageren hoor, en probeer iets te regelen om die 108 euro terug te krijgen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:19:25 #286
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375824
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kom ik al mongool genoeg over? Nee he? Ze denken dat we NOG dommer zijn he? ALLEMAAL en zo? Dat kan nog knap lastig worden
Ik heb geen flauw idee hoe ze over ons denken, maar ik geloof dat ze ons niet al te hoog hebben zitten... Komt goed uit, want ik hen ook niet meer

Jammere van de hele situatie is dat we in weze allemaal dezelfde interesse hebben. Het weer... In plaats dat ze zeggen, tof dat we dezelfde interesse hebben, maar doe er voortaan maar voor betalen, komen ze met deze achtelijke claim.

Gevolg, boycot weeronline.... terwijl ik anders wellicht nog wel eens een dagcode gekocht zou hebben bij zwaar weer... Ik kom dus echt nooit meer op die site.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:20:56 #287
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29375897
quote:

[..]

Als de topmannen/directeuren bij Weeronline.nl inzien wat voor nutteloze rel er door hun medewerkers opgestart is, dan zullen er wel ontslagen vallen. Zeker als er een rechtzaak verloren wordt, waardoor Weeronline.nl behoorlijk wat negatieve publiciteit te verwerken krijgt... fora en weblogs brengen dit nieuws net zo hard naar buiten als de media. Wat dat betreft mogen ze wel oppassen en een 2e keer nadenken over wat voor acties ze ondernemen. De schandpaal is niet ver weg en de nagels liggen al klaar.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:22:19 #288
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29375948
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:20 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Als de topmannen/directeuren bij Weeronline.nl inzien wat voor nutteloze rel er door hun medewerkers opgestart is, dan zullen er wel ontslagen vallen. Zeker als er een rechtzaak verloren wordt, waardoor Weeronline.nl behoorlijk wat negatieve publiciteit te verwerken krijgt... fora en weblogs kunnen brengen dit nieuws net zo hard naar buiten als de media. Wat dat betreft mogen ze wel oppassen en een 2e keer nadenken over wat voor acties ze ondernemen. De schandpaal is niet ver weg en de nagels liggen al klaar.
Ik zorg voor de eieren, ga jij bij de groenteboer langs voor tomaten?
pi_29375987
neem dan kippen, heb je gelijk de veren voor het pek ook
Cooky
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:23:54 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29376012
quote:
De schandpaal is niet ver weg en de nagels liggen al klaar.
Die gaat in mijn sig
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:25:15 #291
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29376070
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:22 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik zorg voor de eieren, ga jij bij de groenteboer langs voor tomaten?
Ik struin liever wat vuilnisbakken af naar wat rottend materiaal... goedkoper kan niet en duurder verdienen ze niet.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:26:35 #292
33954 ElisaB
pi_29376125
quote:
Als de topmannen/directeuren bij Weeronline.nl inzien wat voor nutteloze rel er door hun medewerkers opgestart is, dan zullen er wel ontslagen vallen.
De brief was afkomstig van de directeur

En bij 'topmannen' stel ik me toch iets anders voor
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:27:59 #293
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29376191
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:26 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Okay... dan is het de ene hersenhelft tegen de andere hersenhelft in zijn kop. Als hij hersens heeft teminste...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:28:34 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29376220
quote:

[..]

Alsof een directeur zich met zulk geneuzel om honderd knikkers bezig houdt

Schiet nou toch op zeg

Veel plezier met die 108 piek, dat lossen zijn onbekende vrienden wel op, en nou HEEL rap wegwezen met je absurde geschreeuw

Oh ja jou vin ik harske lief Elisa
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:29:12 #295
89730 Drugshond
pi_29376251
quote:

Maak er maar een tupperware directeur van.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:31:08 #296
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29376340
Zo, nog ff doorposten, deeltje 2 staat al klaar....
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:31:12 #297
34663 SpeedyGJ
pi_29376346
Die mail komt vreemd geneog van:

Met vriendelijke groet,

Drs. ing. Erik Brink
Directeur Marketing & Sales
WeerOnline B.V.

Nudepark 97C
6702 DZ Wageningen
Tel.: 0317-460355
Fax: 0317-460243

Daarnaast zit ik me nu behoorlijk te denken (jaja ben weer afgekoelt mijn moeder is thuis geweest + der vriend) over die ip's van die 2 code's.
Waren dit nou de helft hetzelfde ip's geweest, of verschillende ip's.
Mocht de helft van die ip's het zelfde zijn dan zou ik geen 108 euro moeten betalen, maar juist 60 euro.
Kortom dan zou ik dit als oplichting kunnen zien.
En nee ik stuur geen mails meer, alles wordt nu genegeert, wel hou ik ze
Daarnaast zijn mijn moeder haar vriend dat een rechtzaak wel heel klein is
Kortom, ik voel me nu weer een stukken beter.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:32:03 #298
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29376379
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:31 schreef SpeedyGJ het volgende:

Met vriendelijke groet,

Drs. ing. Erik Brink
WeerOnline B.V.

Nudepark 97C
6702 DZ Wageningen

Daarnaast zit ik me nu behoorlijk te denken (jaja ben weer afgekoelt mijn moeder is thuis geweest + der vriend) over die ip's van die 2 code's.
Waren dit nou de helft hetzelfde ip's geweest, of verschillende ip's.
Mocht de helft van die ip's het zelfde zijn dan zou ik geen 108 euro moeten betalen, maar juist 60 euro.
Kortom dan zou ik dit als oplichting kunnen zien.
En nee ik stuur geen mails meer, alles wordt nu genegeert, wel hou ik ze
Daarnaast zijn mijn moeder haar vriend dat een rechtzaak wel heel klein is
Kortom, ik voel me nu weer een stukken beter.
Goed zo Speedy, rustig aan maar....
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:32:24 #299
34663 SpeedyGJ
pi_29376392
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:32 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Goed zo Speedy, rustig aan maar....
En sorry van zonet
pi_29376399
Ik zou me niet stukken beter voelen als ik net 108 euro was opgelicht!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:32:50 #301
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29376413
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:32 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

En sorry van zonet
Wol verklaart de oorlog, nou die kunnen ze krijgen hoor
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:34:50 #302
33954 ElisaB
pi_29376492
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:31 schreef SpeedyGJ het volgende:

Met vriendelijke groet,

Drs. ing. Erik Brink
WeerOnline B.V.

Nudepark 97C
6702 DZ Wageningen

Ik heb de uittreksels KvK van WOL en hun eigenaren even uitgedraaid. Boeiende materie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')