abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:13:00 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365279
Zie eerst even dit topic.

In het kort komt het er op neer dat een user door weeronline aansprakelijk gesteld wordt voor geleden schade in verband met het verspreiden van een radarcode. Dit ondanks dat weeronline géén specifieke policy had voor dagabonnementen. Men kon bellen voor een pincode en die dan de hele dag gebruiken. Nergens bij de dagcode wordt verwezen naar abonnementsvoorwaarden die er voor de maandabonnementen wél zijn.

De codes zijn steeds door anderen gepubliceerd, maar men stelt één persoon hiervoor aansprakelijk. In eerste instantie heerste nog de gedachte dat het een loos dreigement zou zijn. Maar vandaag heeft betreffende user een aangetekende brief ontvangen met een nota van inkomstenderving voor twee dagen. Over de overige dagen (zo'n anderhalf jaar denk ik) zijn ze nog in beraad.

Wij zijn van mening dat dit juridisch niet zomaar mogelijk is. Vandaar dus ook de vraag aan de juristen onder ons: Hebben we daar gelijk in? (en hoe zit het met bewijslast?)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:18:59 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_29365412
Om wat voor bedrag gaat het
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:20:04 #3
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_29365431
108.00 euro.
P.S Deze bedrag kan nog flink oplopen als ze nog bezig zijn.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:20:33 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365445
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:18 schreef APK het volgende:
Om wat voor bedrag gaat het
Het gaat nu nog om 2 dagen, volgens wol een bedrag van iets meer dan 100 euri. Het verspreiden van de code gebeurd echter al zo'n anderhalf jaar en ze zijn nog aan het bekijken hoe ze de rest van het geld kunnen verhalen.
pi_29365469
wat een onzin zeg
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29365484
Voor zover ik nu kan zien heb je bij de dagkaart niet akkoord hoeven gaan met welke voorwaarden dan ook. De leveringsvoorwaarden die op de homepage staan melden niets over het al dan niet overdraagbaar zijn van de dienst. M.i. heeft Weeronline geen poot om op te staan.
The pleasures which we most rarely experience give us the greatest delight.
pi_29365487
maar stel nou, speedy reageerd helemaal niet meer op berichten van weeronline.
Wat zou dan hun volgende stap zijn?

het lijkt me niet dat ze aangifte gaan doen zonder bewijzen.
En wat zijn de 'extra' gevolgen t.o.v. nu als er aangifte gedaan is?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:22:38 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365495
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:22 schreef RSM het volgende:
Voor zover ik nu kan zien heb je bij de dagkaart niet akkoord hoeven gaan met welke voorwaarden dan ook. De leveringsvoorwaarden die op de homepage staan melden niets over het al dan niet overdraagbaar zijn van de dienst. M.i. heeft Weeronline geen poot om op te staan.
Dat is dus precies mijn punt. Weeronline stelt echter dat het strafbaar is. En ook dat kan ik nergens terugvinden.
pi_29365496
quote:
Als het zo is dan zijn ze inderdaad helemaal nergens...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24:46 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365542
Ik heb volgend voorbeeld al eens eerder aangehaald in deze discussie.

Stel:
Ik koop zo'n crazy frog filmpje bij jamba via internet en ik speel het daarna met bluetooth door aan mobieltje van willekeurig iemand. Kunnen ze me dan ook een claim aan de broek doen in verband met inkomstenderving?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24:49 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_29365543
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het gaat nu nog om 2 dagen, volgens wol een bedrag van iets meer dan 100 euri. Het verspreiden van de code gebeurd echter al zo'n anderhalf jaar en ze zijn nog aan het bekijken hoe ze de rest van het geld kunnen verhalen.
En in die anderhalf jaar heben ze nooit iets gemerkt en niets aan beveiliging gedaan
Wat kost zo'n code trouwens?
Volgens mij waren er maar maximaal een stuk of 10 mensen in dat topic die de code daadwerkelijk gebruikten en dan nog, hoe kunnen ze aantonen welk persoon bij welk IP-adres hoort?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:24:54 #12
34663 SpeedyGJ
pi_29365545
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:22 schreef kree het volgende:
maar stel nou, speedy reageerd helemaal niet meer op berichten van weeronline.
Wat zou dan hun volgende stap zijn?

het lijkt me niet dat ze aangifte gaan doen zonder bewijzen.
En wat zijn de 'extra' gevolgen t.o.v. nu als er aangifte gedaan is?
Zonder bewijzen komen ze niet ver.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:12 #13
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_29365579
quote:
Juist

Je krijgt de code zo in je schoot geworpen als je deze aanvraagt, zonder dat er staat dat je daarmee accoord gaat met voorwaarden die nieteens bij een dagkaart vermeld staan. Verder wordt er ook niet naar gevraagd idd.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:30 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365588
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:24 schreef APK het volgende:

[..]

En in die anderhalf jaar heben ze nooit iets gemerkt en niets aan beveiliging gedaan
Volgens mij waren er maar maximaal een stuk of 10 mensen in dat topic die de code daadwerkelijk gebruikten en dan nog, hoe kunnen ze aantonen welke persoon bij welk IP-adres hoort?
Dat laatste kunnen ze ook niet aantonen, daarom leggen ze volledige claim bij Speedy neer...

Ze hebben idd nooit iets aan beveiliging gedaan. En wie zegt dat alle unieke IP's allemaal via Speedy gekomen zijn? Misschien heb ik de code wel opgevraagd en deze via MSN aan weervriendjes gegeven. Of misschien heb ik code wel op het werk én thuis gebruikt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:40 #15
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365593
ze hebben geen poot om op te staan, echt niet.. Ik weet niet of speedy ondertussen heeft gereageerd, maar dat moet hij gewoon doen..

je kunt het zo ver laten gaan tot weeronline er een zaak van maakt want die verliezen ze gewoon kei hard omdat ze nooit hebben gezegd dat die code maar door 1 persoon mag worden gebruikt
OJAAJOH?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:26:46 #16
34663 SpeedyGJ
pi_29365595
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:24 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij waren er maar maximaal een stuk of 10 mensen in dat topic die de code daadwerkelijk gebruikten en dan nog, hoe kunnen ze aantonen welke persoon bij welk IP-adres hoort?
Nope niks aan de beveiliging gedaan.
Daarnaast kunnen ze ook niet nagaan wie de code's op het forum hebben gezet, kortom wat doen ze dan??
Juist ze pakken mij eruit omdat ik de beheerder ben van de OP en website.
Lekker makkelijk voor hun dus zonder enkele bewijzen te laten zien.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:12 #17
34663 SpeedyGJ
pi_29365605
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:26 schreef hellmondunited het volgende:
ze hebben geen poot om op te staan, echt niet.. Ik weet niet of speedy ondertussen heeft gereageerd, maar dat moet hij gewoon doen..

je kunt het zo ver laten gaan tot weeronline er een zaak van maakt want die verliezen ze gewoon kei hard omdat ze nooit hebben gezegd dat die code maar door 1 persoon mag worden gebruikt
Ik heb idd al gereageerd.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:16 #18
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365608
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:26 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Nope niks aan de beveiliging gedaan.
Daarnaast kunnen ze ook niet nagaan wie de code's op het forum hebben gezet, kortom wat doen ze dan??
Juist ze pakken mij eruit omdat ik de beheerder ben van de OP en website.
Lekker makkelijk voor hun dus zonder enkele bewijzen te laten zien.
en daarom ga jij ook niks betalen.
OJAAJOH?
pi_29365610
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:22 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn punt. Weeronline stelt echter dat het strafbaar is. En ook dat kan ik nergens terugvinden.
Is het in dit geval niet: wie eist, die bewijst? Want in dat geval is het dus heel belangrijk dat SpeedyGJ NIETS betaalt, omdat hij daarmee impliciet toegeeft dat hij fout zit, wat een verdere claim op zijn minst aannemelijker zou kunnen maken...

Aangezien er op de site van Weeronline klaarblijkelijk geen enkele voorwaarde staat waar je mee accoord moet gaan om van de dienst gebruik te mogen maken, hebben ze zoals anderen ook al gezegd hebben geen poot om op te staan.

Wat precies is volgens Weeronline eigenlijk strafbaar?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:55 #20
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29365623
als er geen voorwaarden zijn genoemd kunnen ze zich uiteraard ook nergens op beroepen. weet je dat echt heel zeker?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29365625
ik neem aan dat als er nergens in de voorwaarden ook maar iets over vermeld staat, z egeen poot hebben om op te staamn.
pech voor ze, jammer, ga maar in een hoekje huilen.
dan wijzigen ze het nu maar en laten betreffende persoon verder met rust, dit gaat nergens over.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:59 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365626
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

Is het in dit geval niet: wie eist, die bewijst? Want in dat geval is het dus heel belangrijk dat SpeedyGJ NIETS betaalt, omdat hij daarmee impliciet toegeeft dat hij fout zit, wat een verdere claim op zijn minst aannemelijker zou kunnen maken...

Aangezien er op de site van Weeronline klaarblijkelijk geen enkele voorwaarde staat waar je mee accoord moet gaan om van de dienst gebruik te mogen maken, hebben ze zoals anderen ook al gezegd hebben geen poot om op te staan.

Wat precies is volgens Weeronline eigenlijk strafbaar?
Het verspreiden van pincodes...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:28:38 #23
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29365637
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef -erwin- het volgende:
als er geen voorwaarden zijn genoemd kunnen ze zich uiteraard ook nergens op beroepen. weet je dat echt heel zeker?
De voorwaarden staan alleen vermeld bij de maandabonnementen, niet bij de dagabo's.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:29:35 #24
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365654
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het verspreiden van pincodes...
is niet strafbaar want ze hebben nooit gezegd dat ze het niet willen, toen ze uiteindelijk wel vroegen om te stoppen, hebben we dat ook onmiddelijk gedaan.
OJAAJOH?
pi_29365681
btw, dit is de pagina waar je de code aan kan vragen:
http://www.weeronlinebv.nl/radar/

het gaat dan om de dagkaart.
zo als je ziet, geen voorwaarden.

procedure is, je belt het nr en je krijgt een code.
Voor zover ik weet worden er ook geen voorwaarden genoemd als je aan de telefoon bent..

[ Bericht 17% gewijzigd door kree op 02-08-2005 18:54:14 ]
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')