same herequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oeh, ik kan niet wachten!!
aaah dan pasquote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:16 schreef Googolplexian het volgende:
tvp
Nog 5 daagjes, als het goed is.
Het is niet zo moeilijk.... In het begin krijg je een budget en daarvan moet je twee rijders, een chassis, een motor en banden kopen. Als jouw combinatie tijdens de kwali en race wint dan groeit je budget zodat je betere rijders en materiaal kunt kopen.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:46 schreef Tarado het volgende:
ik heb het nog nooit gespeeld, kan ik ergens de regels vinden of moet ik gewoon wachten tot de 2006 versie klaar is?
Waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:00 schreef Borkydude het volgende:
Wanneer begint t Woensdag>?
Zodra de manager open is, op f1.fok.nl, kun je een FAQ vinden waar alles in staat uitgelegd.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:46 schreef Tarado het volgende:
ik heb het nog nooit gespeeld, kan ik ergens de regels vinden of moet ik gewoon wachten tot de 2006 versie klaar is?
Frequently Asked Questions. In de F1manager komt het neer op een handleidinkje van de manager.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:25 schreef oort83 het volgende:
Wat is een FAQ?? dat las ik al een paar keer hier op fok... (ben hier net nieuw)
Nix gokquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:02 schreef TimoBasso het volgende:
De eerste ronde is altijd gaaf ..
Heerlijke gok tent :p
Lekker bedrag heb je om te starten danquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nix gokAlonso 1, Shumacher 2, Button 3
nee ze zijn traagquote:Op woensdag 1 maart 2006 14:44 schreef Borkydude het volgende:
Doet ie het al?
quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:10 schreef Nuongirl het volgende:
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.
Take your time to do it rightquote:
Omdat het denk ik begrijpelijk is dat ze hun team zo snel mogelijk af willen hebbenquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zijn al die mensen zo ongeduldig.. Als ie het 10 maart maar doet
1. Omdat ik de prijzen van de afzonderlijke onderdelen wil weten zodat ikquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zijn al die mensen zo ongeduldig.. Als ie het 10 maart maar doet
Daarom dus zo laat!quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
1. Omdat ik de prijzen van de afzonderlijke onderdelen wil weten zodat ik
2. die in een database kan stoppen waarmee ik
3. alle combinaties die ik met mijn startgeld kan kopen uitreken die ik vervolgens
4. correleer tegen in het verleden behaalde resultaten waardoor ik
5. de theoretisch lucratiefste combinatie kan aanschaffen die vervolgens
a. lek rijdt
b. ontploft of
c. gewoon niet van start gaat.
En dat kan ik niet in twee dagen!
Jongens, speciaal voor Barbaaf openen we hem op 9 maartquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
3. alle combinaties die ik met mijn startgeld kan kopen uitreken die ik vervolgens
a. lek rijdt
b. ontploft of
Dat progje maak je van te voren en zo gauw de site online is start je 'm op. Tijd zat dus.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:06 schreef Barbaaf het volgende:
a. lek rijdt
b. ontploft of
Het lijkt ook compleet niet nuttig te zijnquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:06 schreef Barbaaf het volgende:
a. lek rijdt
b. ontploft of
Grrrquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:48 schreef Nuongirl het volgende:
Jongens, speciaal voor Barbaaf openen we hem op 9 maart
heb ik nog liggen van vorig jaar, alleen die data invoeren is zo'n t*f*sklus maar ookquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:28 schreef Arcee het volgende:
Dat progje maak je van te voren en zo gauw de site online is start je 'm op. Tijd zat dus.
heeft gelijk dus neem mijn vorige post gerust met een kilootje zoutquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:48 schreef Light het volgende:
Het lijkt ook compleet niet nuttig te zijn
quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef Nuongirl het volgende:
Morgenavond gaat de F1-manager open![]()
-einde mededeling-
Als er geen gekke dingen gebeuren, maar daar gaan we niet vanuit![]()
Tenzij dat onderdeel is van het progje.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:21 schreef Barbaaf het volgende:
heb ik nog liggen van vorig jaar, alleen die data invoeren is zo'n t*f*sklus maar ook
Ik had geprobeerd dat te scripten maar kwam er achter dat het sneller ging de pagina's met vi te bewerken tot hapklare brokken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tenzij dat onderdeel is van het progje.
Het is morgenavondquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef Nuongirl het volgende:
Morgenavond gaat de F1-manager open![]()
-einde mededeling-
Als er geen gekke dingen gebeuren, maar daar gaan we niet vanuit![]()
de avond is nog maar 33 minuten oudquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:04 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Het is morgenavond
maar ik zie nog niets
quote:
quote:
Ik kan niets doen momenteelquote:
eten?quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:31 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ik kan niets doen momenteel![]()
En degene die er wel wat aan kan doen, was niet om 6 uur thuis en moest ook nog eten
Oei ... dat klinkt niet goed. Zo te horen is er nog veel werk te doenquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:31 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
En degene die er wel wat aan kan doen, was niet om 6 uur thuis en moest ook nog eten
Nee dat valt meequote:Op donderdag 2 maart 2006 20:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Oei ... dat klinkt niet goed. Zo te horen is er nog veel werk te doen
Dus nog even afwassen en we gaan online.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:31 schreef Nuongirl het volgende:
Eigenlijk wil ik een afwasmachinequote:Op donderdag 2 maart 2006 20:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus nog even afwassen en we gaan online.
hij is weer dicht wegens wat foutjesquote:
ojeequote:Op donderdag 2 maart 2006 21:36 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
hij is weer dicht wegens wat foutjes
even geduld
quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:43 schreef Barbaaf het volgende:
Hij lijkt het te doen, nog niets aangekocht maar kan me wel aanmelden![]()
![]()
Super Aguri heeft wel een Honda motor voor je liggenquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:29 schreef Arcee het volgende:
Krap budget, zeg. Je kunt niks van Renault, McLaren, Ferrari of Honda nemen.
normaal moet je dan transferkosten betalen, maar weet niet zeker of dat al van toepassing is omdat het spel nog niet begonnen isquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef Borkydude het volgende:
Luister, stel je kiest Button, die is 65 Miljoen, kan je hem dan inruilen voor 65 miljoen? Anders moet ik namelijk ff een rekenmachine erbij pakken en zorgen dat ik niet over me budget heen ga.
Als je Button kiest kom je sowieso nu al niet uit.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:33 schreef Borkydude het volgende:
Luister, stel je kiest Button, die is 65 Miljoen, kan je hem dan inruilen voor 65 miljoen? Anders moet ik namelijk ff een rekenmachine erbij pakken en zorgen dat ik niet over me budget heen ga.
niet weghalen, maar ruilenquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:38 schreef Borkydude het volgende:
Hoe kan je iets weghalen dan? Banden verqwijderen ofzo.
Je kan niks verwijderen, maar als het goed is wel kostenloos wisselen. Omdat je sowieso een volledig team nodig hebt, is verwijderen ook niet nodig.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:38 schreef Borkydude het volgende:
Hoe kan je iets weghalen dan? Banden verqwijderen ofzo.
Ik heb meer variatie en nog geld over ook (ben eigenlijk best wel happy zo)quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://sport.fok.nl/f1/profiel/51718
Straks even weer omruilen voor iets beters dus.
Tis nu al misleidend!quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik heb meer variatie en nog geld over ook (ben eigenlijk best wel happy zo)
STR it is
Correct, tot 11 maart geen transferkosten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:37 schreef D.Rose het volgende:
Heb ff gekeken, nog geen transferkosten nu
Origineel wachtwoord.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:40 schreef ElmarO het volgende:
Heb een subleage aangemaakt voor SPT. Het wachtwoord is formule1
http://sport.fok.nl/f1/subleagues/1306
we hadden jullie ook het drievoudige kunnen geven van het huidige budget, maar dan was het spelelement er een beetje uitquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Damn best lastig, tis een krap budget...
Vooral die poll is leuk (lees sarcastisch).quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:55 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
we hadden jullie ook het drievoudige kunnen geven van het huidige budget, maar dan was het spelelement er een beetje uit
LOL, tis gewoon jammer dat je niet nou al een top coureur en bijvoorbeeld een mindere coureur kan kopen. maar wat je zegt, het moet wel spannend blijvenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:55 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
we hadden jullie ook het drievoudige kunnen geven van het huidige budget, maar dan was het spelelement er een beetje uit
Nope. tot 11 maart is het kosteloos om te wisselenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:56 schreef wamp1e het volgende:
en gaat me dat nu al geld kosten om te veranderen?
Kost geen geld om te veranderen (zie eerdere posts)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:56 schreef wamp1e het volgende:
is het beter om coureurs/motor/chassis op elkaar af te stemmen of kan je ook gewoon alles doorelkaar gooien
en gaat me dat nu al geld kosten om te veranderen?
*edit* ik kan niet eens meer een motor en chassis kopen met raikonen. moet dus wel veranderen.
Same herequote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:02 schreef wamp1e het volgende:
hehe dit is grappig, ga wel beetje lopen kloten. (ik vertrouw op mijn geluk)
moet toch wat doen op stage
vorig jaar was het 20.000 per puntquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:19 schreef David_Aames het volgende:
dit is de eerste keer dat ik meedoe, hoeveel geld krijg je eigenlijk per punt? Want met o weinig geld zit er nieteens een topcoureur in want dan kun je zelf eht goedkoopste team/noter niet meer kopen
met als antwoord van Nuongirl:quote:ik heb net een beetje proberen mn team samen te stellen maar zie toch nog (misschien 1 schoonheidsfoutje)
het plaatje van Webber en Sato is zeer verwarrend. Er is gebruikt gemaakt van het plaatje van vorig jaar maar de shirts die ze aan hebben is best verwarrend.
Webber rijd dit jaar bij Wiliams. BMW maakt daar geen onderdeel meer vanuit; desondanks staat er duidelijk een BMW logo op zn shirt. Het lijkt daardoor dat er 3 rijders zijn voor BMW!!
Sato rijd dit jaar voor Super Aguri. Er is een plaatje gebruikt van zn BAR tijd waarop ook nog eens een Honda logo staat. ok, Super Aguri gebruikt wel Honda motoren maar het lijkt net of het een Honda team is. Ook lijkt het daardoor dat er 3 voor BAR zijn...
Misschien als er voor deze rijders een ander plaatje beschikbaar is dan kunnen deze worden doorgevoerd, helpt de overzichtelijkheid...
misschien kan je hier wat mee?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:05 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
We lezen hier ook mee, en we werken er aan
Je kunt er ook bijvoorbeeld een Red Bull-motor naast zetten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:30 schreef sanger het volgende:
ik ga de gok wagen. Neem de (in mijn ogen) snelste coureur van dit moment. En de rest neem ik prut. Als de race in Bahrein geweest is lach ik of huil ik. Dat laat ik dan nog wel weten.
Dat red je financieel nietquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je kunt er ook bijvoorbeeld een Red Bull-motor naast zetten.
Nee, klopt, maar voor Albers kun je natuurlijk net zo goed een goedkopere kluns nemen.quote:
RTFM.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef wamp1e het volgende:
hoeveel gaan transfer kosten zijn? 5% ofzo?
Er zijjn niet veel goedkopere klunsen dan Albersquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, klopt, maar voor Albers kun je natuurlijk net zo goed een goedkopere kluns nemen.![]()
Wie heeft het over Button? Button kan idd nooit.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Er zijjn niet veel goedkopere klunsen dan Albers
Als ik bv Button zou nemen, en dan voor de rest al het goedkoopste dan kom je al niet meer uit.
De vraag is dan wel ofdat je met een Ide niet meer punten verliest, dan dat je met een Red Bull motor pakt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:17 schreef Arcee het volgende:
Maar voor Albers kan je ook Liuzzi, Sato, Speed of Ide nemen. Met die laatste kun je wel een Red Bull-motor nemen.
Kun je ook punten verliezen?? (ik ben duidelijk op zoek naar een regelement, want er staat er wel 1 op de fp, maar dies zo schandalig kort dat de helft er niet instaat)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:19 schreef mbn het volgende:
[..]
De vraag is dan wel ofdat je met een Ide niet meer punten verliest, dan dat je met een Red Bull motor pakt.
http://sport.fok.nl/f1/puntentelling/quote:op vrijdag 3 maart 2006 19:55[/url] schreef David_Aames het volgende:[/b]
[..]
Kun je ook punten verliezen?? (ik ben duidelijk op zoek naar een regelement, want er staat er wel 1 op de fp, maar dies zo schandalig kort dat de helft er niet instaat)
In de FAQ en de al door HPoi gegeven puntentelling kan je alle regels vinden. Vooral bij chassis en motor kan je minpunten krijgen vanwege defecten enzo. Het is in de afgelopen twee jaar echter maar zelden voorgekomen dat een bepaald onderdeel over een geheel weekend negatieve punten scoorde.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:55 schreef David_Aames het volgende:
[..]
Kun je ook punten verliezen?? (ik ben duidelijk op zoek naar een regelement, want er staat er wel 1 op de fp, maar dies zo schandalig kort dat de helft er niet instaat)
Welkomquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik doe mee
Zal wel niks worden, heb al jaren niet meer de F1 gevolgd
Word jij eens lid van de PTA SC subleagequote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Welkom
volg hier recent nieuws: http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1+in+het+Nederlands
bekijk hier de testtijden van afgelopen tijd: http://www.newsonf1.com/
pwd?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Word jij eens lid van de PTA SC subleage
4.5 MB? soort van ultieme manager offline ofzo?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:48 schreef Diabolus het volgende:
om iedereen nog even te helpen:
http://members.home.nl/mdz/manager.xls (4,5 mb)
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:58 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
4.5 MB? soort van ultieme manager offline ofzo?
ik download hem iig wel ff, ff kijken wat het is.
die ander wat hier eerst stond vond ik niet zo...
WoW... zit hier ook een gebruikt aanwijzing van 4.5 mb bij? of kan je het uitleggen?
ok ik kom alweer wat verder, bied wel veel overzicht, maar hoe geef je aan wat je mogelijke geld bedrag is...
we hebben nu allemaal 140.000.000 maar straks win ik bijvoorbeeld 5 miljoen erbij, dan heb ik virtueel 145.000.000 hoe geef je dat aan
[afbeelding]
en dit dan? de onderste roodomcirkelde bedragen zijn binnen mn budget maar waarom niet geel??
en wat is trouwens de beste keus qua banden volgens jullie?
hoe bedoel je? ik had gewoon veel vragen...quote:
Boeie met die sheet.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef CybPraetorian het volgende:
hoe bedoel je? ik had gewoon veel vragen...![]()
![]()
ik snap nog steeds niet hoe ik mn geldbedrag aanpas! ik heb nu dan wel 140.000.000 maar over verloop van tijd heb ik natuurlijk meer te besteden. Hoe krijg je dan die gele kleur over de beschikbare bedragen heen...
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gebruiksaanwijzing van de manager heb gelezenquote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
hoe bedoel je? ik had gewoon veel vragen...![]()
![]()
ik snap nog steeds niet hoe ik mn geldbedrag aanpas! ik heb nu dan wel 140.000.000 maar over verloop van tijd heb ik natuurlijk meer te besteden. Hoe krijg je dan die gele kleur over de beschikbare bedragen heen...
Hij wil een uitleg over die Excelsheet. Het is maar waar je je energie aan wilt verspillen.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een gebruiksaanwijzing van de manager heb gelezen
Zo moeilijk is het niet.
Die Excel-sheet ziet er een stuk moeilijker uit dan de managerquote:Op zondag 5 maart 2006 16:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij wil een uitleg over die Excelsheet. Het is maar waar je je energie aan wilt verspillen.
de mijne ook al hoorquote:Op zondag 5 maart 2006 16:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die Excel-sheet ziet er een stuk moeilijker uit dan de manager
Ach ... hij gaat iig wel verantwoordelijk om met z'n geld. Mijn centen zijn allang op
Ik word ook niet wijs uit die sheet. Dat gelequote:Op zondag 5 maart 2006 16:49 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
de mijne ook al hoor![]()
en aangezien ik totaal geen antwoord krijg op mn vraag: laat maar zitten dan ook![]()
kijk een mede stander. Nou dat gele geeft aan dat het binnen je budget ligt. Maar waar aangegeven wordt dat het budget 140miljoen is, kom ik niet uit...quote:Op zondag 5 maart 2006 16:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik word ook niet wijs uit die sheet. Dat gelezegt mij niets iig.
140 miljoen is waar iedereen mee begint in de manager.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:53 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
kijk een mede stander. Nou dat gele geeft aan dat het binnen je budget ligt. Maar waar aangegeven wordt dat het budget 140miljoen is, kom ik niet uit...
Variabel. Afhankelijk van wat je transfertquote:Op zondag 5 maart 2006 16:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat zijn de transferkosten na de eerste race?
niet een vast percentage of zo?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Variabel. Afhankelijk van wat je transfert
Surequote:Op zondag 5 maart 2006 16:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat zijn de transferkosten na de eerste race?
Sjoem, doe jij ook mee met de PTA SC subleage?
Ik denk het niet want daar zijn de tranferbedragen vaak te rond voor.quote:
donequote:Op zondag 5 maart 2006 17:02 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Sure
Zou je me misschien het wachtwoord kunnen mailen?
http://sport.fok.nl/f1/faq bedoel je?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:28 schreef Dnl het volgende:
Staat er niet ergens een handige handleiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |