abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:26:58 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35641752


Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1

[PDF] 2006 sporting regulations - F1



Race kalender 2006*
12 maart Bahrein, Sakhir
19 maart Maleisië, Sepang
02 april Australië, Melbourne
23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps *
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

*wijzigingen voorbehouden


De Fok! F1Manager zal vanavond geopend worden!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 02-03-2006 14:46:51 ]
pi_35641772
tvp

edit: link naar Super Aguri in OP moet zijn http://www.saf1.jp/ (dus niet .com)
Calm down, please!
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:36:39 #3
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35642081
Ik wilde al een nieuw topic openen omdat ik het vorige had volgemaakt maar ik kon je OP niet vinden.. tenminste niet zodat ik hem zo kon overzetten...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35642128
quote:
Anthony Davidson breekt ronderecord in Valencia

De testcoureur van het Honda-team, Anthony Davidson, heeft het ronderecord op het Spaanse circuit van Valencia gebroken. Gisteren brak Kimi Raikkonen in zijn McLaren het ronderecord dat deze winter was gereden, maar Anthony Davidson heeft het algemene record gebroken.

De Brit laat zien dat zijn team in erg goede staat is op het moment. Vorige week zette Jenson Button een erg scherpe rondetijd in Barcelona, met vlak daarachter Fernando Alonso in zijn Renault.

Opmerkelijk is de snelheid die Davidson neer wist te zetten. Kimi Raikkonen reed gisteren de snelste tijd in Valencia van deze winter, de Fin reed een 1:09.423. Davidson reed vanochtend naar een 1:08.536, bijna één seconde sneller dan Raikkonen gisteren reed. Later vandaag meer over de test in Valencia.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5568
Calm down, please!
pi_35642144
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:36 schreef CybPraetorian het volgende:
Ik wilde al een nieuw topic openen omdat ik het vorige had volgemaakt maar ik kon je OP niet vinden.. tenminste niet zodat ik hem zo kon overzetten...
Gewoon quote, copy, paste, toch?
Calm down, please!
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:39:57 #6
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35642206
teeveepee
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:41:37 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35642263
tvp

Wow die Davidson
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:47:15 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35642466
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
tvp

edit: link naar Super Aguri in OP moet zijn http://www.saf1.jp/ (dus niet .com)
done
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:15:01 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35643386
tvp
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35643548
tvpje maar weer dan.

Vaag trouwens dat die Davidson zoveel eraf weet te halen. Ben wel benieuwd waar ze ineens een seconde vandaan halen. Dat is echt enorm veel.
pi_35643556
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
link naar Super Aguri in OP moet zijn http://www.saf1.jp/ (dus niet .com)
Het is ook zo'n nuttige en informatieve site...
.
pi_35643656
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:19 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Het is ook zo'n nuttige en informatieve site...
Dat komt wel

Psycho: Ik vraag me af of dat niet met de V10 was
Calm down, please!
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:34:07 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35644098
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat komt wel

Psycho: Ik vraag me af of dat niet met de V10 was
Googol: Denk het niet. Onderstaand komt van de Honda site.
quote:
Day two testing report from Valencia

The weather was slightly cooler in Valencia yesterday morning (Wednesday) for the start of the second day of the test, with a track temperature of 7˚c and an ambient temperature of 8˚c.


Anthony Davidson ran through some early set-up runs to check the balance of the car before completing a tyre evaluation, covering 55 laps in the morning session.

He continued to work on tyre evaluation programme throughout the afternoon, looking at options for the forthcoming races. Anthony completed a further 89 laps in the afternoon session, bringing his total for the day to 144 laps.

Anthony will conclude the test today – the final day of running before the start of the new season.

NB: Pedro De La Rosa is driving a 2005 V10 McLaren

1 K. Raikkonen 01:09.427
2 P. De La Rosa 01:09.851
3 A. Davidson 01:10.303
4 D. Coulthard 01:11.080
5 R. Schumacher 01:11.122
6 J. Trulli 01:12.162
7 A. Wurz 01:12.258
Daar wordt expliciet naar de la Rosa gewezen dat die een V10 bestuurt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35645119
Doet Davidson goed. Ben inderdaad benieuwd waar Honda die seconde winst vandaan haalt.

Tevens tvp
pi_35645369
tvp
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:35:28 #16
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35646418
Zou wel heel knap zijn van Davidson/Honda
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35647378
Deeltje 3 alweer


Rossi is toch goed voor Ferrari; "It was good to have Valentino Rossi with our team. All the media focussed on him instead of me so I could work calmly and have no pressure from the media," bron

Nieuwe taktiek?
Where facts are few, experts are many.
pi_35650539
quote:
Teams bereiken testakkoord

Volgens het Duitse magazine Auto Motor und Sport hebben vijf topteams een overeenkomst ondertekend voor een beperking van het aantal tests tot 36 dagen. Tegen alle verwachtingen heeft Ferrari zich aangesloten bij Renault, McLaren, Honda en Williams voor de testbeperking. De overige teams zouden hun goedkeuring moeten geven via fax.

De Scuderia veegde vorig seizoen zijn voeten aan de mondelinge overeenkomst tussen de andere teams, omdat Ferrari het beter vond om het aantal testkilometers te beperken en niet het aantal testdagen. Ferrari moest hiervoor heel wat kritiek slikken van de andere teams en de fans.

De nieuwe overeenkomst loopt vanaf de Grote Prijs van Bahrein op 12 maart tot de Grote Prijs van Brazilië op 22 oktober. In de eerste vier weken van augustus, tussen de Duitse en Turkse GP, geldt er een algemeen testverbod.

Vanaf 2008 wilde de Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) een testbeperking opleggen aan alle teams. Het was diezelfde FIA die eind 2001 besloot om de teams onderling een testbeperking te laten afspreken. Echter ontstond er sindsdien niets als onenigheid tussen de teams.
bron
Calm down, please!
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:07:44 #19
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35652155
Haha. Mag Toyota dit jaar lekker gaan etteren in plaats van Ferrari
pi_35657528
oops
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 maart 2006 @ 23:18:13 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35661529
Valt me echt mee van Ferrari dat ze nu wel zichzelf een beperking met betrekking tot het testen opleggen. De vraag is echter of ze zich er aan gaan houden, omdat ze een circuit zo ongeveer naast de fabriek hebben liggen, waar ze andere jaren veelvuldig getest hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:59:32 #22
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35663162
Oh ja, de manager is open.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 07:37:45 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35668064
Geen dream team Raïkkönen - Alonso

Uitgegeven: 2 maart 2006 19:01
Laatst gewijzigd: 2 maart 2006 20:07

AMSTERDAM - McLaren-Mercedes beschikt in 2007 niet over het Raikkonen-Alonso dream team dat ze in gedachten hadden. De manager van wereldkampioen Alonso sluit uit dat het duo teamgenoten wordt in 2007. Intussen beweren diverse Finse kranten dat hun landgenoot al een contract bij Ferrari heeft getekend.

“Kimi wordt volgend jaar niet de teamgenoot van Fernando”, verklaarde Alonso’s manager Adrian Campos op de Spaanse radio Cadena SER. “Dat weet ik heel zeker.”

En de voormalige F1-rijder zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben. Want aan de andere kant van Europa wordt er intussen ook veel geschreven over de breuk tussen McLaren en Raikkonen. De Finse kranten IS Urheilu, IS Veikkaaja en Ilta Sanomat zijn nu helemaal zeker dat “The Iceman” volgend jaar richting Ferrari trekt.

Een bericht in de Duitse pers lijkt dat te bevestigen. Een anonieme Ferrari-medewerker zou aan Express verklaard hebben dat de Fin een contract heeft getekend. Ferrari zou echter niet dezelfde fout als McLaren willen maken door de overstap van de Fin te snel aan te kondigen.

Tot zover de geruchten, want officieel is er nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Bij McLaren en Ferrari wil men niet op de geruchten in gaan. Raïkkönen zelf liet zich deze week nog ontvallen pas halverwege dit seizoen een beslissing te willen nemen. De Fin wil eerst weten hoe competitief McLaren dit seizoen is.

Bron: nu.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:04:06 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35668790
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Valt me echt mee van Ferrari dat ze nu wel zichzelf een beperking met betrekking tot het testen opleggen. De vraag is echter of ze zich er aan gaan houden, omdat ze een circuit zo ongeveer naast de fabriek hebben liggen, waar ze andere jaren veelvuldig getest hebben.
Ze hebben nu een eerlijkere verdeling van de bandenleveranciers. Ferrari hield vorig seizoen ook vol dat het vele testen puur voor banden was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35669928
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:04 schreef sanger het volgende:
Ferrari hield vorig seizoen ook vol dat het vele testen puur voor banden was.
Ze waren dan ook het enige Bridgestone team dat echt tijd en geld in het testen stak...
.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:52:45 #26
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_35672881
Weet iemand of de races via het internet te bekijken zijn? liefst live natuurlijk.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:30:23 #27
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35674043
Damn nog een week en dan eindelijk!

Full scale Jacques attack!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35674143
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef TimoBasso het volgende:
Damn nog een week en dan eindelijk!

Full scale Jacques attack!
Jacques

en dan nog een week en dan weer
Calm down, please!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:41:31 #29
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35676507
ik heb net een beetje proberen mn team samen te stellen maar zie toch nog (misschien 1 schoonheidsfoutje)

het plaatje van Webber en Sato is zeer verwarrend. Er is gebruikt gemaakt van het plaatje van vorig jaar maar de shirts die ze aan hebben is best verwarrend.

Webber rijd dit jaar bij Wiliams. BMW maakt daar geen onderdeel meer vanuit; desondanks staat er duidelijk een BMW logo op zn shirt. Het lijkt daardoor dat er 3 rijders zijn voor BMW!!

Sato rijd dit jaar voor Super Aguri. Er is een plaatje gebruikt van zn BAR tijd waarop ook nog eens een Honda logo staat. ok, Super Aguri gebruikt wel Honda motoren maar het lijkt net of het een Honda team is.

Misschien als er voor deze rijders een ander plaatje beschikbaar is dan kunnen deze worden doorgevoerd, helpt de overzichtelijkheid...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:57:12 #30
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_35677202
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:41 schreef CybPraetorian het volgende:
ik heb net een beetje proberen mn team samen te stellen maar zie toch nog (misschien 1 schoonheidsfoutje)

het plaatje van Webber en Sato is zeer verwarrend. Er is gebruikt gemaakt van het plaatje van vorig jaar maar de shirts die ze aan hebben is best verwarrend.

Webber rijd dit jaar bij Wiliams. BMW maakt daar geen onderdeel meer vanuit; desondanks staat er duidelijk een BMW logo op zn shirt. Het lijkt daardoor dat er 3 rijders zijn voor BMW!!

Sato rijd dit jaar voor Super Aguri. Er is een plaatje gebruikt van zn BAR tijd waarop ook nog eens een Honda logo staat. ok, Super Aguri gebruikt wel Honda motoren maar het lijkt net of het een Honda team is.

Misschien als er voor deze rijders een ander plaatje beschikbaar is dan kunnen deze worden doorgevoerd, helpt de overzichtelijkheid...
Daar is een topic voor
De FOK! F1 manager, deel 4
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 3 maart 2006 @ 14:05:04 #31
35237 Nuongirl
pi_35677494
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Daar is een topic voor
De FOK! F1 manager, deel 4
We lezen hier ook mee, en we werken er aan
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:11:46 #32
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35677779
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Daar is een topic voor
De FOK! F1 manager, deel 4
sorry wist ik niet

[ Bericht 9% gewijzigd door CybPraetorian op 03-03-2006 14:27:22 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:21:03 #33
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_35678119
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:11 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

sorry wist ik niet :S
was ook vriendelijk bedoeld.

off topic:
Ik moet mijn hotmail adres maar een keer aanpassen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:26:59 #34
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35678371
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

was ook vriendelijk bedoeld.

off topic:
Ik moet mijn hotmail adres maar een keer aanpassen
snap ik: ik heb het daar ook al gepost met wat voorzetjes van mogelijke plaatjes.
kan ik ook mn bijdrage leveren
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35685919
Ook een leuk bericht dit van F1racing:

Williams neemt risico

Williams kiest bij de eerste race van het seizoen voor de aanval, maar neemt daarbij wel een risico. Het team heeft besloten de naadloze versnellingsbak, de “seamless shift”, te gaan gebruiken, alhoewel deze als onbetrouwbaar te boek staat.


Voor het nieuwe seizoen was de combinatie van motor en versnellingsbak zodanig ontworpen dat bij het schakelen er geen kracht verloren zou gaan en het voor het gevoel naadloos zou verlopen. In de eerste tests bleek echter dat de nieuwe versnellingsbak erg onbetrouwbaar was en er werd dan ook naderhand veel getest met een conventionele versnellingsbak.
Voor de race in Bahrein kiest het team nu toch voor de nieuwe versnellingsbak. Het teams ie ervan overtuigd dat deze betrouwbaarder is geworden en de race zal overleven. De verwachting is dat door de inzet van nieuwe versnellingsbak de auto tweetiende van een seconde per rondje sneller is.

Spannend voor de mensen die Williams hebben gekozen met de F1 manager.
pi_35686340
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:46 schreef SimtekF1 het volgende:
Ook een leuk bericht dit van F1racing:
Hey, die is gewoon van de F1manager. Was bijna bang dat ze m'n bericht hadden gejat .
pi_35687300
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:01:02 #38
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_35687950
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef SupaMario het volgende:
Zou wel heel knap zijn van Davidson/Honda
een topper
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:06:32 #39
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35688087
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:02 schreef mbn het volgende:

[..]

Hey, die is gewoon van de F1manager. Was bijna bang dat ze m'n bericht hadden gejat .
tis eerder andersom
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35697089


ferrari zo te zien met een nieuwe voorvleugel, die renault flaps lijken wel vast te zitten aan de neus
pi_35698315
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Weet iemand of de races via het internet te bekijken zijn? liefst live natuurlijk.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:38:29 #42
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35698364
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]
nee, mag niet van Bernie, ze zijn alleen via live timing op formula1.com te zien
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35699965
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
tvp

edit: link naar Super Aguri in OP moet zijn http://www.saf1.jp/ (dus niet .com)
Ik ben gek op .jp websites
pi_35700143
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:38 schreef WEST het volgende:

[..]

nee, mag niet van Bernie, ze zijn alleen via live timing op formula1.com te zien
\

Damn, dat wordt zondags gewoon naar huis, aangezien in mijn studentenwoning geen kabel is
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_35702971
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:02 schreef mbn het volgende:

[..]

Hey, die is gewoon van de F1manager. Was bijna bang dat ze m'n bericht hadden gejat .
Hehe shit, verkeerde bron.
Sorry.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 13:10:16 #46
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_35707897
Nog een weekje.
Kben beniuwd wat 'onze' Nederlanders gaan doen.
Burnt to the core but not broken
  maandag 6 maart 2006 @ 12:19:42 #47
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35769769
Ik begin al duchtig zenuwachtig te worden..

Weet iemand of de duitser dit jaar ook gewoon de vrije trainingen uitzend?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 6 maart 2006 @ 12:29:47 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35770127
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:19 schreef TimoBasso het volgende:
Ik begin al duchtig zenuwachtig te worden..

Weet iemand of de duitser dit jaar ook gewoon de vrije trainingen uitzend?
N-TV ? ik hoop het wel want dan kan ik vrijdagmiddag ff naar de vrije trainingen kijken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 6 maart 2006 @ 12:34:12 #49
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35770279
anyway ik hoop vanavond de voorbeschouwing van Bahrain online te krijgen. Hangt een beetje van de drukte die is heb.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 6 maart 2006 @ 13:09:10 #50
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35771417
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:34 schreef WEST het volgende:
anyway ik hoop vanavond de voorbeschouwing van Bahrain online te krijgen. Hangt een beetje van de drukte die is heb.
Zet hem op
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35773015
Ok ... leuk voor alle managers en andere F1-fans:
quote:
The First Race of 2006

We are now less than a week away from the start of the 2006 F1 season. The Formula 1 teams have covered thousands of kilometres in testing to have their cars both fast and reliable for the first race but we know that only a few teams actually manage to achieve that target on time.

Trying to figure out which team is on form and which is not is always hard but this season it is even harder due to a number of changes in the regulations. There is the new V8 engine, the re-introduction of tyre changes and the new (and somewhat confusing) qualifying rules.
Many are hoping that we'll have a 4 way fight for the Championship this year and whilst this would be great news for Formula 1, I very much doubt that would happen.

Testing times are hard to read at the best of times but it is the only data available. Renault and Honda have been the most reliable and both have also been very fast. McLaren started their pre-season testing with little reliability but improved dramatically in the last few test sessions. The expectation was that lap times would be around 2.5 seconds slower in 2006 due to the reduced engine capacity. Those 3 teams set time much closer to the lap records for 2005. In fact Honda set a time even faster than the lap record of 2005 in Valencia!
Ferrari are hard to read as they have hardly shared testing with another team to make time comparisons. It doesn't appear that they are as reliable as before and whilst they've showed some impressive speed in Fiorano, they didn't appear to be particularly fast in Mugello.
Toyota were the first to test their new car back in November and have had a major update since then. They seem to be reliable but their times are not so impressive.
Williams seem to be struggling with their 'seamless' gearbox and that is a big enough distraction while BMW Sauber seems to have the reliability and a bit of speed.

So who is hot and who is not ?
Expect to see another fight between Renault and McLaren, Ferrari could be close depending on how good the Bridgestones are while Honda may become a threat later in the season.
Toyota and Williams will need time to adjust to the Bridgestones while BMW Sauber may surprise a few.
It will take at least half a season to see the effect of Newey at Red Bull while MF1, Toro Rosso and Super Aguri will be circulating at the back in that order.

Check out the Pre-season analysis of the final Barcelona Test

The Sakhir track (track layout) offers a combination of long straights and slow speed corners offering a number of overtaking opportunities. Cars will run a high downforce configuration.
The weather will not be as hot as it was last year as the race is run a month earlier so it will have less of an effect on the car however it will be the first time for many teams to run their cars in the warm temperatures of the Middle East.

Ferrari, Honda and Toro Rosso actually tested at this track in February giving them an advantage over the rest of the field at this race. How much of an advantage remains to be seen but at least they will save some mileage on their engines during the practice sessions and that may help them the following week in Malaysia.

Here is a team by team preview:

Renault: Seem to have both reliability and speed. That despite being the last team to actually run their V8 engine in the car on the track. Testing showed they are consistently fast over long distances and that is more important than setting a single superfast lap.
They finished 2005 on a high by winning the Constructors' Title and they will be contenders for the 2006 titles.
Reliability 9.5/10 - Speed 9.5/10 (Latest Renault Team News)

Drivers: Fernando Alonso is the new World Champion and will try to defend his title and will most likely succeed in a similar way to 2005. He has proved to be a top class driver and he will try his best. His move in 2007 to McLaren shouldn't affect things at Renault as both himself and the team want to win. Of course things could be different if he struggles early in the season but there is no reason to expect that.

Giancarlo Fisichella will be closer to Alonso this year but will still be slower. His only hope is for Alonso to struggle early in the season and that isn't likely to happen.


McLaren: They were very unreliable early in pre-season testing but improved dramatically in the last few tests. The earlier problems must have set them back a bit but it does look like they have a very fast car, possibly the fastest. The question remains though, can the McLaren be reliable in the first few races ? I am not too confident!
The departure of Adrian Newey to Red Bull Racing will have an effect on the team. The extent will be measured by the rate of development on the McLaren car compared to the others.
Reliability 9.0/10 - Speed 9.5/10 (Latest McLaren Mercedes Team News)

Drivers: Kimi Raikkonen having finished 2nd in the Drivers' Championship twice he wants to do one better. If the McLaren is reliable, he could do it, otherwise he may have to attempt winning the title with another team. (Rumours have it that Raikkonen is heading to Ferrari in 2007)
In any case, we will be entertained by Raikkonen fighting it out with his team-mate and Alonso.

Juan Pablo Montoya has to at least match Raikkonen. Of course he would want to beat him but that would be difficult. Montoya needs to be more consistent and avoid backmarkers then he may have a chance!.


Ferrari: They didn't really impress in pre-season testing but were not slow either. It is unlikely that Bridgestone will have the tyres to match Michelin and that means Ferrari will be behind the Michelin top runners.
They've also had issues with reliability and the car doesn't appear to be as reliable as their earlier cars.
It would be great to see them back at the top challenging Renault and McLaren for wins but that isn't likely to happen particularly in the early part of the season.
Reliability 9.0/10 - Speed 9.0/10 (Latest Ferrari Team News)

Drivers: Michael Schumacher remains as committed as ever doing the majority of the testing for the team. If the car is fast and reliable, he will challenge for the title but I suspect it will be a bit behind and that may trigger his decision to retire, move to another team for a new challenge or (as rumours have it) set up his own F1 team for a totally different challenge!

Felipe Massa will be hoping to stay as close as possible to Michael. That will be difficult given the little amount of time he spent testing the new car. That is a strange one as a new driver would need as much time as possible in a new car but I suspect that the team need good technical feedback when testing the new car and Massa isn't experienced enough!.


Toyota: The didn't look impressive in testing and it is thought they are struggling adapting to the Bridgestone tyre. They've been testing the new car for nearly 4 months and one would expect them to be strong but so far they don't appear to be. They may surprise though!
Reliability 9.0/10 - Speed 8.5/10 (Latest Toyota Team News)

Drivers: Ralf Schumacher can have a few good races each season. He has been consistent in that. Can he move a step up and make most of his races good races ? I doubt it.

Jarno Trulli is probably the best qualifier in the field and last year he demonstrated some consistency during the races as well. If he can maintain that consistently, he'll beat his team-mate but he won't challenge for the title and that isn't only due to his car.


Williams: They should capitalise on the power of the Cosworth early in the season as that engine is believed to be the most powerful at this stage. That is unlikely for Williams as they struggle with a new gearbox that has given them major problems in testing. If and when they fix the problems with the gearbox it may be too late as the manufacturers would have caught up with Cosworth.
Unless Williams gets a 'works' engine, they won't be title contenders.
Reliability 8.0/10 - Speed 8.5/10 (Latest Williams BMW Team News)

Drivers: Mark Webber has to deliver this year and that doesn't necessarily mean race wins if the car isn't fast enough. He must be consistent and stay focused despite the problems with the car. The skill is there.

Nico Rosberg is the GP2 Champion and has the potential to be a force to reckon with in a few years. This will be a learning year for him and going head to head against Mark will give us an idea of how good he is. Don't expect miracles though but he might match Webber later in the year on familiar tracks.


Honda: Despite the stunning times set in testing and the impressive reliability from the new car, I still doubt that Honda will challenge for the title. They may win a few races later this season but the car doesn't appear to be consistent enough in race trim. The current team don't have much experience in winning and that will take some time.
Reliability 9.5/10 - Speed 9.5/10 (Latest Honda F1 Team News)

Drivers: Jenson Button in a similar (if not worse) position to Webber. He needs to win races this year. Button has had good seasons and bad ones. If this is to be a good season for him then he will have to win a few races!
It will be an interesting fight between him and Barrichello although I suspect Button to have the upper hand this season.

Rubens Barrichello will be eager to prove his critics wrong who claim he can only be a good support driver. He has the full support of Honda and is a proven winner. It will take him a bit of time to settle at Honda but after a few races we should see him close to Button beating him occasionally.


Red Bull: Have had problems with their cars in testing and it will take Adrian Newey a while before any of the changes he makes are felt on the track. Expect a much stronger car later in the season.
Reliability 8.0/10 - Speed 8.0/10 (Latest Red Bull Racing Team News)

Drivers: David Coulthard is a very consistent driver. If the Red Bull is capable of points finishes, he will deliver. He better keep an eye on Klien though!

Christian Klien has a secured drive this year and none of that driver swap stuff. He will excel further and possibly surprise many.


BMW Sauber: Along with Honda, they will most likely fight for the title of most improved team of 2006 (compared to the Sauber of 2005 of course!). The new team has been working hard and the results from testing indicate they are on the right track. They are downplaying their chances but they too will surprise many.
Reliability 9.0/10 - Speed 8.5/10 (Latest BMW Sauber Team News)

Drivers: Nick Heidfeld will impress at BMW Sauber and if the car is very good, you'll see some very good results.

Jacques Villeneuve will have to match Heidfeld otherwise he may not even make it to the end of the season. Given that he's been with the team for a whole season, the two should be close but it really depends if Villeneuve still has what it takes and in the past few seasons he didn't show that.


MF1 Racing: They will have an interesting fight with Toro Rosso and later on Super Aguri. Don't expect them to compete with any other team.
Reliability 8.0/10 - Speed 7.0/10 (Latest MF1 Racing Team News)

Drivers: Christian Albers moves to MF1 from Minardi. He'll probably be quicker than his team-mate Montreiro but not as consistent.

Tiago Monteiro isn't fast but is consistent. He'll probably score a few points for the team over the season but won't impress with his speed!.


Toro Rosso
: They will be the only team running a restricted V10 against the wishes of many of the other teams who argue that Toro Rosso can afford to buy V8 engines. They will run the Red Bull of last year with some modifications. But even then, they will not achieve any better than 9th. They remain a small team so don't expect them to start challenging the midfield runners all of a sudden.
They should capitalise on their reliability and score a few points early given that they are running a modified and restricted 2005 car but they will drop back as the season progresses.
Reliability 8.0/10 - Speed 7.0/10 (Latest Toro Rosso Team News)

Drivers: Vitantonio Liuzzi will start his first full season in F1. His performances in 2005 weren't anything impressive but that could have been due to the driver swap situation with Klien. This is his chance to show what he can do.

Scott Speed makes his F1 debut with Toro Rosso. It will be interesting to see how he compares to Liuzzi. It is great to see an American make it to Formula 1. Now lets hope he impresses.


Super Aguri: A 2002 Arrows modified for 2006 regulations running a 2006 Honda V8. I wonder if the car can handle that powerful engine!.
Don't expect much from Super Aguri until they race their new car scheduled in time for the European races. Until then, the races will be test events.
Reliability 7.0/10 - Speed 6.0/10

Drivers: Takuma Sato has the speed but seems to go over the limit too often. He shouldn't bother the rest of the field though.

Yuji Ide is virtually an unknown. He raced in the Formula Nippon series in Japan last year finishing second in the Championship. He has a steep learning curve ahead and hopefully he will gain experience without harming the chances of the other drivers.
bron
Calm down, please!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:38:15 #52
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35801832
Bijna.. Donderdag de Redbull & Toro Rosso team launch?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:39:25 #53
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35801857
en de eerste van 2006 staat er

[F1] Gulf Air Bahrain Grand Prix, Round 1
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:55:40 #54
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35803925
quote:
De vice-president van Mercedes Motorsport, Norbert Haug, heeft in de aanloop daar de eerste Grand Prix van het seizoen de berichten over een onbetrouwbare V8-motor ontkend.


"In het begin was de nieuwe MP4-21 niet probleemloos en waren we niet waar we wilden zijn," gaf Haug toe. "Maar in de daaropvolgende vijf-en-een-halve week, of 40 dagen tot de laatste test op Valencia op 1 maart, liet ons team zien waar het toe in staat is. Zowel met de motor als met het chassis."

"Gedurende 28 testdagen hebben Kimi, Juan Pablo en Pedro in totaal 8.692 kilometer, wat neerkomt op een Grand Prix-afstand per dag en dus 28 Grand Prix-afstanden, gereden ter voorbereiding op de eerste races," vertelde hij verder. "De rondetijden gingen steeds verder naar beneden en de lange runs zagen er goed uit ten opzichte van de korte runs."

"Onze nieuwe V8-motor heeft meerdere malen de druk van twee raceweekenden ondergaan en soms ook wel tot 50 procent meer, op de circuits van Barcelona en Valencia en op onze dyno's in Brixworth en Stuttgart," besloot Haug.
Bron


we weten je te vinden norbert als het toch weer mis gaat
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35806042
quote:
Yuji Ide hangt startverbod boven het hoofd

Voor debutant Yuji Ide lijkt 2006 een moeilijk seizoen te worden nog voor het goed en wel begonnen is. De 31-jarige Japanner, die uit zal komen voor het onlangs opgerichte Super Aguri team, kampt met hoofdpijn en problemen met zijn gezichtsvermogen, klachten die hij vorig jaar heeft opgelopen bij een ongeluk in de seizoensfinale van de Japanse GT-raceklasse.

Weliswaar heeft Ide van Formule 1-dokter Gary Hartstein voorlopig groen licht gekregen om in Bahrein aan de start te verschijnen maar volgens het Duitse tijdschrift Motorsport aktuell wordt hij “bij nog een eventuele schuiver veiligheidshalve meteen teruggefloten.”
bron

Managers opgelet
Calm down, please!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:14:34 #56
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35806361
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron

Managers opgelet
Tegenvaller
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35806713
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Tegenvaller
Ik vond 'm al een beetje met z'n ogen knijpen op de foto
Calm down, please!
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:00:56 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35835525
Ik las net op automotorundsport.de dat Emirates voor dit seizoen hoofdsponsor van Mclaren wordt, vandaag zullen ze dit met een persconferentie aankondigen.

http://www.auto-motor-und(...)i_mclaren.105687.htm
pi_35836737
Toch effe hier
quote:
A1 Grand Prix naar Zandvoort

De A1 Grand Prix raceklasse, waarin Jos Verstappen de eer van ons land verdedigt, komt zo goed als zeker naar Circuit Park Zandvoort. De race zal medio oktober 2006 plaatsvinden. De bestuurders van het circuit zijn al sinds december 2005 in onderhandeling met sjeik Maktoem. Volgens een woordvoerder van het circuit is de overeenkomst nagenoeg rond en worden op dit moment de laatste details besproken.

Waar de woordvoerder van het circuit nog enige voorzichtigheid in acht nam, bleek circuitdirecteur Hans Ernst al volledig overtuigd van de komst van de nieuwe raceklasse. In het blad van de Kamer van Koophandel liet hij het volgende weten:

''Het is heel bijzonder dat we de A1 Grand Prix in huis hebben kunnen halen. Het is namelijk een enorme publiekstrekker en een opsteker voor het bedrijfsleven in en om Zandvoort, waar in oktober het toeristenseizoen afloopt. Daarnaast trekt de race miljoenen televisiekijkers, een geweldige promotie voor het circuit."

Ernst verwacht circa 70.000 bezoekers tijdens de race.

Provincie Noord-Holland heeft inmiddels een vergunning afgegeven voor de uitbreiding van het aantal racedagen op het circuit. Buurgemeente Bloemendaal heeft echter bezwaar aangetekend tegen die beslissing, waardoor de Raad van State het laatste woord heeft. Die neemt waarschijnlijk deze maand al een beslissing. Naar verwachting zal de vergunning worden goedgekeurd.

De A1 Grand Prix organisatie wilde nog niet op het nieuws reageren. "We zijn momenteel bezig met het samenstellen van de kalender voor seizoen 2006/2007. Tegen de tijd dat er iets te melden valt zullen we dat direct wereldkundig maken."
bron:
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5596
Calm down, please!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:23:04 #60
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35840491
quote:
Ralf haalt uit naar Raikkonen
Toyota-rijder Ralf Schumacher haalt aan de vooravond van het nieuwe seizoen nog even flink uit naar McLaren-coureur Kimi Raikkonen.

Ralf zei: "Iedereen denkt dat Kimi zo 'cool' is, maar dat denkt iedereen alleen maar omdat hij helemaal niets zegt. Als ik zo over de paddock zou lopen, dan zou iedereen mij een arrogante zak vinden." Ralf denkt dat Renault en Honda vooraan zullen rijden in Bahrein. "In de wintertests waren Renault en Honda constant erg snel. McLaren deed het ook niet slecht. McLaren zal niet ver achter Renault en Honda zitten."
Wat een zeikerd is Ralf zeg wanneer gaat hij eerst zelf een goed rijden en zijn eigen echt bewijzen!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35840581
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:23 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Wat een zeikerd is Ralf zeg wanneer gaat hij eerst zelf een goed rijden en zijn eigen echt bewijzen!
Ergens heeft hij wel gelijk hoor .... ALS Kimi iets zegt versta ik 'm niet (Mr.VoiceBox) maar hij zegt al zo weinig... F1-kijkers zijn het 'm niet waard, denk ik, want ik heb begrepen dat hij verbaal redelijk en regelmatig uit de bocht kan vliegen met een drankje op.

Geef mij maar Barrichello
Calm down, please!
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:02:07 #62
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35841682
Als ik zo over de paddock zou lopen, dan zou iedereen mij een arrogante zak vinden


dat ben je al ralf
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:27:38 #63
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35842517
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ergens heeft hij wel gelijk hoor .... ALS Kimi iets zegt versta ik 'm niet (Mr.VoiceBox) maar hij zegt al zo weinig... F1-kijkers zijn het 'm niet waard, denk ik, want ik heb begrepen dat hij verbaal redelijk en regelmatig uit de bocht kan vliegen met een drankje op.

Geef mij maar Barrichello
Daar heb je wel gelijk ik, maar ik bedoel waar maakt hij zich druk om. Hij kan zich beter bezig houden met zijn eigen rijstijl te verbeteren want dat kan echt nog wel stukken beter. Hij kan roepen wat hij wil of Kimi en zijn Broer maar voorlopig hebben hun toch al veel meer gepresteerd als hem!
Zal ie een beetje jaloers zijn??
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:29:03 #64
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35842561
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk ik, maar ik bedoel waar maakt hij zich druk om. Hij kan zich beter bezig houden met zijn eigen rijstijl te verbeteren want dat kan echt nog wel stukken beter. Hij kan roepen wat hij wil of Kimi en zijn Broer maar voorlopig hebben hun toch al veel meer gepresteerd als hem!
Zal ie een beetje jaloers zijn??
ja, in 2002 zouden Montoya en Ralf handtekeningen uitdelen en bijna iedereen kwam voor montoya, naja die kwam jammer genoeg niet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:33:20 #65
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35842681
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:02 schreef WEST het volgende:
Als ik zo over de paddock zou lopen, dan zou iedereen mij een arrogante zak vinden


dat ben je al ralf
Rolex Ralf
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35842719
terugzeikpost
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:54:16 #67
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35843425
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Rolex Ralf
't schijnt dat ie nog altijd pissig wordt van die bijnaam
Hij scheen toch ook meer van het eigen geslacht te genieten?
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:09:16 #68
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35843941
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

't schijnt dat ie nog altijd pissig wordt van die bijnaam
Hij scheen toch ook meer van het eigen geslacht te genieten?
hij had toch ook de vrouw van zijn broer een keer genaait ofzo?

edit: lamaar dat was Heinz Harald Frentzen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35852372
Zo kun je het nieuws ook brengen natuurlijk...........

Klapvee bij SBS Autosport passé
De één ergerde er zich dood aan, de ander zat elke week op de tribune in de studio; Het klapvee, oftewel, het publiek bij de uitzendingen van SBS autosport op televisie. Maar goed nieuws voor de mensen die zich mateloos ergerden aan dit publiek, vanaf dit jaar zullen we geen publiek meer zien tijdens de uitzendingen, dat meldt het blad Formule 1.

Hierdoor zullen er vanaf nu meer reportages komen vanaf locatie en minder vanuit de studio. Olav Mol laat als commentaar weten dat hij het jammer vindt, maar wel begrijpelijk. Volgens de commentator van het programma was het publiek te kostbaar.

Wat wél blijft is Tom Coronel als deskundige in de studio. Maar of iedereen daar nou zo blij mee is....
http://www.formula1.nl/in(...)sbs_autosport_passe/
pi_35852747
wtf, schumacher met zijn eigen team?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35852977
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
wtf, schumacher met zijn eigen team?
Nee.
pi_35854330
quote:
Tv-gids voor komend weekend (F1 en A1GP)

Komend weekend zal een druk weekend zijn voor de autosportfan. De Formule 1 zal het seizoen starten in Bahrein en de A1GP zal de 1 na laatste race van het seizoen rijden en grote kans dat beide races spectaculair worden. Om ervoor te zorgen dat je niks mist geven we je een overzicht van wanneer wat wordt uitgezonden.

Zaterdag
11.55- 12.30 : Formule 1 Kwalificatie (SBS6)
23.05 - 00.55: A1GP Kwalificatie (RTL7)

Zondag
09.30 - 11.00: Herhaling Formule 1 kwalificatie (SBS6)
11.30 - 12.25: Voorbeschouwing Grand Prix van Bahrein (SBS6)
12.15 - 13.45: Herhaling A1GP kwalificatie (RTL7)
12.25 - 14.00: Grand Prix van Bahrein (SBS6)
22.20 - 23.15: A1GP Sprintrace (RTL7)
23.45 - 01.20: A1GP Featurerace (RTL7)

Maandag
17.50 - 18.20: Samenvatting A1GP (RTL7)
bron
Calm down, please!
pi_35867293
Zaterdag uitzending van de kwalificatie vindt SBS6 niet echt de moeite waard?
pi_35867310
Oohooo te snel
quote:
Is de kwalificatie maar 30 minuten?
"11.55- 12.30" Lijkt me niet toch.

En de uitzending op zondag is ook maar net anderhalf uur. Ook behoorlijk kort. Kan net de GP in.

[Bericht van Cars: Klopt, dat eerste was een typfoutje. Ik heb de eindtijden nu maar weggehaald aangezien die vaak toch niet helemaal kloppen en dus eigenlijk vrij zinloos zijn (enige wat ze doen is fouten in het nieuwsbericht veroorzaken)]
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:07:46 #75
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35871870
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:02 schreef Googolplexian het volgende:
Toch effe hier
[..]

bron:
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5596
wow! Dat wordt ff flink op tijd kaartjes kopen want als dit niet uitverkocht wordt dan weet ik het ook niet meer! Eerste keer sinds 1993 dat Jos een race rijdt op Zandvoort?
pi_35874432
Wanneer z'n laatste race was op Zandvoort weet ik niet maar ik weet wel dat hij in 1996 nog in de Arrows op Zandvoort heeft rondgescheurd.
pi_35874495
Ik hoop dat honda zal vlammen dit weekend ( Maar niet in die zin van de jaren hiervoor )
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:37:57 #78
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35874529
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:07 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

wow! Dat wordt ff flink op tijd kaartjes kopen want als dit niet uitverkocht wordt dan weet ik het ook niet meer! Eerste keer sinds 1993 dat Jos een race rijdt op Zandvoort?
Zandvoort en uitverkocht wat klopt er niet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35874571
Hoeveel plaats is er in principe op de duinen?
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:43:35 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35874671
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:37 schreef HPoi het volgende:
Zo kun je het nieuws ook brengen natuurlijk...........

Klapvee bij SBS Autosport passé
De één ergerde er zich dood aan, de ander zat elke week op de tribune in de studio; Het klapvee, oftewel, het publiek bij de uitzendingen van SBS autosport op televisie. Maar goed nieuws voor de mensen die zich mateloos ergerden aan dit publiek, vanaf dit jaar zullen we geen publiek meer zien tijdens de uitzendingen, dat meldt het blad Formule 1.

Hierdoor zullen er vanaf nu meer reportages komen vanaf locatie en minder vanuit de studio. Olav Mol laat als commentaar weten dat hij het jammer vindt, maar wel begrijpelijk. Volgens de commentator van het programma was het publiek te kostbaar.

Wat wél blijft is Tom Coronel als deskundige in de studio. Maar of iedereen daar nou zo blij mee is....
http://www.formula1.nl/in(...)sbs_autosport_passe/
Gelukkig zeg.. dat dartspubliek hoort er niet in thuis.
The truth was in here.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:45:00 #81
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35874711
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef Rory78 het volgende:
Hoeveel plaats is er in principe op de duinen?
nou er kunnen zeker wel 100.000 mensen daar komen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:55:25 #82
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35875045
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:34 schreef SimtekF1 het volgende:
Wanneer z'n laatste race was op Zandvoort weet ik niet maar ik weet wel dat hij in 1996 nog in de Arrows op Zandvoort heeft rondgescheurd.
Ik was er bij

Maar dat was geen race....
pi_35875375
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef WEST het volgende:

nou er kunnen zeker wel 100.000 mensen daar komen.
Of ze dan weer op een redelijke manier uit Zandvoort kunnen komen is een tweede.


Persoonlijk is het mij om het even of er nog op Zandvoort geraced wordt in vooraanstaande klassen. Het is niet bepaald meer een fantastisch circuit, de locatie zelf is ook niet echt je van het en constant het Nederlanse geouwehoer over geluidsdagen e.d. is ook om te janken.

Als zo'n klasse ipv Zandvoort naar Spa of Brno zou gaan vind ik dat zelf mooier. Zandvoort is niet goed genoeg meer.

Edit
Oh wacht F1. Niet A1.
Toch goed
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:25:36 #84
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35875962
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:07 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Of ze dan weer op een redelijke manier uit Zandvoort kunnen komen is een tweede.


Persoonlijk is het mij om het even of er nog op Zandvoort geraced wordt in vooraanstaande klassen. Het is niet bepaald meer een fantastisch circuit, de locatie zelf is ook niet echt je van het en constant het Nederlanse geouwehoer over geluidsdagen e.d. is ook om te janken.

Als zo'n klasse ipv Zandvoort naar Spa of Brno zou gaan vind ik dat zelf mooier. Zandvoort is niet goed genoeg meer.

Edit
Oh wacht F1. Niet A1.
Toch goed
Nu je het er zo over hebt, Assen ligt een stuk minder lawaaigevoelig en is ook een best mooi circuit (En heeft FIA-certificering om er bijna alles behalve F1 op te rijden!)
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:33:24 #85
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35876238
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:07 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Of ze dan weer op een redelijke manier uit Zandvoort kunnen komen is een tweede.
ja ok kijk maar toen ik nog official was op het circuit toen gingen wij redelijk op tijd weg om de GP van usa te kijken alleen tja file en de GP was net afgelopen toen kwam ik pas thuis

in feite kunnen ze beter een circuit bouwen in de flevopolder maar das weer een ander verhaal
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:34:44 #86
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35876291
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:34 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
hm wordt er zondag dus op tijd uit...

9.30 de wekker zetten want de kwalificatie kan ik zaterdag nooit zien..
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35879295
quote:
Bahrain Grand Prix - driver preview quotes

The months of preparation are finally over and this weekend the drivers will find out whether all the hard work has been worth it...

Fernando Alonso, Renault
2005 Qualifying - 1st, 2005 Race - 1st
“Bahrain is a unique circuit, because a lot of sand blows onto the surface from outside the circuit. This makes the feeling and driving style quite complex, because as you go into each corner, you don't know what the conditions are like or how much grip you have. The high temperatures also make life difficult for the engineers with the cooling of the car. I think there are still some unknowns for the first race.

“I am excited to arrive in Bahrain with number one on the car, and I will be trying to enjoy this year to the maximum. Honda, Ferrari, McLaren and Renault have been the four big teams in winter testing, and now we must check in the opening races. For sure, Renault are the ones to beat because we are the world champions, and I am confident we have done a good job.”

Giancarlo Fisichella, Renault
2005 Qualifying - 10th, 2005 Race - DNF
“Bahrain is one of the new generation circuits, with excellent facilities. I have liked it ever since I drove there for the first time. There are some challenging corners and you have to attack the braking zones, which I enjoy. I didn't have much luck there last year, but I believe we will be strong in 2006.

“The tests showed us that Honda are very strong, and McLaren have made a big step forward. We don't know about Ferrari because we haven't done much running with them, but Renault are definitely among the favourites.”

Kimi Raikkonen, McLaren
2005 Qualifying - 9th, 2005 Race - 3rd
"It is great to be back racing in Bahrain this weekend. It has been a busy winter season for us, with hard work taking place in every part of the team. Since my first outing in the MP4-21 at Barcelona on Thursday 26th January I have covered more than 3200 km with the new car. The car has felt good on track and is quick, which can be seen from the improvements in lap times of more than 3 seconds. Of course I want to carry on from our performance last year and be challenging for race wins, however we will only see where we are in Bahrain after qualifying. It is also going to be interesting this weekend to go back to tyre changes in the pit stops, we had to adapt driving styles slightly for last year as we didn't have tyre changes, so it may mean people are more aggressive as it is not so important to look after your tyres. Bahrain is a good track, it always seems to have exciting races and I hope there will be another one this year to start the 2006 season."

Juan Pablo Montoya, McLaren
2005 Qualifying - NA, 2005 Race - NA
"The start of the 2006 season will be even more exciting than the previous years with all the changes of the technical and sporting regulations. It is a bit different for me this year as I now know the team and the car really well from the very start of the season. We have completed some intensive work on the test track. Since starting my test programme with the MP4-21 on 24 January I have been at the wheel for 12 days and covered more than 3500 km. In addition to this I have spent 8 days at the McLaren Technology Centre with the engineers, working on debriefs, seat-fitting and in the simulation department and I feel well prepared for the long season ahead. But as always there is a lot of work still to be done. The Bahrain track hasn't been my most successful venue to date, and starting there will be slightly tougher for me, as I didn’t race there last season. However I qualified well in 2004 and I always enjoy driving on tracks designed by Hermann Tilke. It has a good mix of corners, turn 12 is pretty cool and quite like Eau Rouge, so you are pushing it hard through the corner as it sweeps you right up the hill. The track is quite tough on the brakes though, as there are a number of long straights and slow corners, and little chance for them to cool. However it is not as bad as Canada, but we do need to make sure we manage this through the race."

Michael Schumacher, Ferrari
2005 Qualifying - 2nd, 2005 Race - DNF
“We are well prepared and want to do well right from the start of the season. Further, we know the track fairly well as we tested there in mid-February. To be honest, I felt much less hopeful last year even though Bahrain was the third race in the calendar and this year it is the first. Last season we didn't even know if we would be able to get the new car to the starting grid, though we did it in the end. The race went quite well and I managed to keep pace with Fernando Alonso before suffering from hydraulic problems. This time, I think, we will be more competitive."

Ralf Schumacher, Toyota
2005 Qualifying - 6th, 2005 Race - 4th
"It's always nice to return to racing after the long winter break. Of course we will have to wait and see how the first couple of races go before we can truly compare our position to the others. But we hope to take some points in the first few races and take it from there. Our whole winter test programme has been targeting reliability and that is what we will need early in the season. We've been working with the TF106 since November so we've had plenty of time to put mileage on all the mechanical parts. The tests have gone well and both the car and the new V8 engine have run reliably so we should be confident heading to Sakhir, which is a great modern facility. Bahrain will be hot but at this time of year it should not be exceptional. Either way, all the teams have so much experience that the heat shouldn't make any difference from a technical point of view. So let's hope it's nice and warm. After a winter in Europe, that would be very welcome..."

Jarno Trulli, Toyota
2005 Qualifying - 3rd, 2005 Race - 2nd
"I've only had good results when I've raced in Bahrain, particularly last year when I made the podium in second place. I had never been to the area before the race arrived on the calendar but Bahrain is incredible as an F1 venue. The facilities are state-of-the-art, much like Malaysia and China, and it has treated me well so far! It would be wonderful to achieve something similar again, so that is why everyone at Toyota has worked all winter to be as prepared as possible for this first grand prix of the year. The new season brings new challenges in every area. There are lots of new factors - the V8 engine, our Bridgestone tyres and of course the new qualifying system where cars will be eliminated during the session. That will be a bit more complicated than last year but it still boils down to producing a quick lap just when it matters. I'm confident that the TF106 can deliver strong results, but as ever we will only find out when we get on track with everyone this weekend."

Mark Webber, Williams
2005 Qualifying - 5th, 2005 Race - 6th
“Usually the first race of the season is at home in Australia, so the start of this year’s Championship has a very different feel about it for me, and it’s certainly a much quieter start than I’m used to! After all the pre-season testing and guessing games, I don’t think there’ll be a driver on the grid who’s not looking forward to getting down to what it’s all about, and that’s pitching yourself against everyone else. Race weekends are absolutely brilliant, we have our practice sessions, qualifying and the race and there can be no excuses at the end of it. You just have to get the maximum result possible for your team and yourself. The first race always has an extra buzz because it delivers the answers to those unresolved questions from pre-season testing. I’m looking forward to seeing where we’re at and to see what the first part of the season may bring for Williams. Bahrain can’t come quick enough!”

Nico Rosberg, Williams
2005 Qualifying - NA, 2005 Race - NA
“After so much testing, its going be good to finally race and it will be very interesting to see where we are compared with the others teams. I'm very confident, though, as the recent tests have been going well for me and I feel very much at home in the car. I am looking forward to my first Formula One race, especially because it’s on a track that I really enjoy and one that I have had great success at having won the GP2 Championship there last year.”

Rubens Barrichello, Honda
2005 Qualifying - 15th, 2005 Race - 9th
"It's really exciting for me to be racing for the very first time as a Honda Racing F1 Team driver. Since I have joined the team at the start of the year, it has been a very intense period of working hard on the test track and with the engineers. We have covered an incredible amount of laps and have been able to establish good reliability as well as improve the pace of the car. For me, our most important test was in Bahrain last month where we could work on the set-up of the car in the hot weather we will face this weekend and also complete a lot of laps, which really helped my physical conditioning. I feel very much at home with the team now and I can't wait for the first race of the new season, where I believe we will be very competitive."

Jenson Button, Honda
2005 Qualifying - 11th, 2005 Race - DNF
"Our pre-season testing programme has been extremely positive. The RA106 was strong and reliable from the start which has enabled us to complete plenty of mileage and given me the confidence to push the development from an early stage. I tried to complete as much testing as possible over the winter, which is reflected by the amount of kilometres I have driven. I have also been training hard and feel mentally and physically stronger than ever before. The Bahrain International Circuit is a great track and I enjoy racing here. There are several overtaking opportunities which always makes things exciting and the fast flowing sections are great. Testing in Bahrain in February was hugely beneficial for us and we are the only Michelin team to have tested the tyres and our car in the hot conditions prior to the race. I think that we have a really competitive package, and although this is the first time we will really see where we are compared to the other teams, I hope to be challenging for wins. I can't wait for the racing to begin this weekend."

Nick Heidfeld, BMW Sauber
2005 Qualifying - 4th, 2005 Race - DNF
"Bahrain is hosting the curtain-raiser for the first time. That's something very special, and I think it will be reflected in the atmosphere of the event. They say ticket sales are high. What's special about the circuit is quite simply that it's in the desert. It means the track surface is always very sandy and dirty at the start, which results in very little grip. Lap times only improve gradually. Record temperatures such as the 42 Celsius we had last year are probably not on the cards for 2006, so the race won't be quite such a strain.

“The Bahrain circuit is an average to high-speed track. It demands high aerodynamic efficiency and a good engine for the long straight. We did a lot of testing over the winter and I feel pretty confident. I'm desperately looking forward to my first race after a long gap and I can't wait to see what the competition is like. It's hard to make any predictions, but my guess is that Renault and Honda will be in the lead to start with, possibly followed by McLaren and Ferrari, and then a group of closely bunched teams. We will probably be in with that group."

Jacques Villeneuve, BMW Sauber
2005 Qualifying - 16th, 2005 Race - 11th
"Bahrain is one of the hottest races of the year, and on top of that the first race is always the hardest one physically. So for sure it will be tough for the drivers and for the cars. Some teams have been testing on the Bahrain track recently, which means that they will have a big advantage. The track itself is fun and not too physical muscularly. We will cope with the heat, we are ready for that.

“We have done a lot of winter testing, much more than one year ago, which is very positive. However, it's time to start. I'm really looking forward to the first race, because this is what it's all about."

Robert Kubica, third driver, BMW Sauber

2005 Qualifying - NA, 2005 Race - NA
"I'm looking forward to a very, very interesting weekend. It will certainly be a steep learning curve for me, but it also means attending a race for the first time since 1995 without actually taking part. I know ten of the 18 grand prix circuits - all the European ones plus Sao Paulo. That means I've got three new circuits lined up right from the start. So far I've always managed to learn the circuits easily. I only know the Bahrain track from television and computer games, which I really enjoy, although they hardly teach you more than the track layout.

“I'm really looking forward to my new task and will do everything I can to provide the team with valuable information. I'll be learning a lot, not just in terms of the car and driving: I will also experience how the team operates on a GP weekend."

Takuma Sato, Super Aguri
2005 Qualifying - 13th, 2005 Race - DNF
“I am very excited to be going to Bahrain with a brand new team. They have done a great job to ensure that we made it to the first race - and that is a fantastic achievement. We shook down the car with our 2006 aero package last week and although we did not get to do much running due to bad weather, the car worked well immediately.

“It will feel very different starting the season in Bahrain. The circuit in Sakhir provides an exciting race, but it is demanding on the car, especially on the brakes due to the number of low-speed corners and the heat. We know that it will be a difficult start for what will be a very challenging year, but we are very much looking forward to it.”

Yuji Ide, Super Aguri
2005 Qualifying - NA, 2005 Race - NA
“I have been studying race simulations to learn the Bahrain circuit and the braking for the first corner looks challenging! I have never visited Bahrain, so I am excited to go. I am expecting tough conditions as it is my first F1 race but also because of the hot weather. I have driven in the heat at Sepang in Malaysia for Formula Nippon, but I know that dry heat will be very different. Whenever I race in hot conditions I am very careful to monitor my liquid intake and take care of what I am drinking for my re-hydration. The anticipation of my first Formula One race is nearly over and I am very excited about it.”


More to follow.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 09-03-2006 15:12:15 ]
Calm down, please!
pi_35879837
quote:
Schumacher speelt mee in Asterix Film

Formule 1 coureur, voetballer, en nu ook al talenten als acteur. Samen met onder andere voetballer Zinédine Zidane gaat Michael Schumacher een rolletje spelen in de Frans-spaans-Duitse film ‘Asterix bij de Olympische Spelen’. De hoofdrol in de film is weggelegd voor de Franse acteur Gérard Depardieu die Obelix zal gaan spelen.

De film, waarin Asterix door Clovis Cornillac gepeeld zal worden, zal vanaf 19 juni opgenomen gaan worden in het Zuid-Spaanse landschap.

Het gaat niet om een goedkoop b-filmpje, want met een budget van 78 miljoen euro zal het de duurste film ooit in de Europese Bioscopen worden.

Welke rol er voor Michael Schumacher weggelegd is, maakt het bericht niet bekend.


bronnetje


Ik denk dat 'ie één van de Romeinse atleten gaat spelen zie het al helemaal voor me. Asterix en de Olympische Spelen was één van de leukere strips.
Calm down, please!
pi_35880236
Ik vind hem wel wat voor Caesar...
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:13:48 #90
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_35882163
is de torro rosso intussen al gepresenteerd?
De Narcis van Gabon
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:15:34 #91
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35882208
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:13 schreef PogueMahone het volgende:
is de torro rosso intussen al gepresenteerd?
`

zie nog niks tussen de media berichten. dus nee nog niet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35882491
Viel me gisteren ineens op, Toro Rosso betekent Rode Stier, Red Bull
pi_35882565
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:24 schreef Borkydude het volgende:
Viel me gisteren ineens op, Toro Rosso betekent Rode Stier, Red Bull
No shit Sherlock!

.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:36:40 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35882916
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Ik maak hieruit op dat Ide gewoon rijdt dit weekend. Ben wel benieuwd naar zijn verrichtingen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:52:10 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35883471
quote:
Haug: "Toro Rosso kan podium halen"

Volgens Norbert Haug, directeur van Mercedes Motorsport, kan het nieuwe Scuderia Toro Rosso dé sensatie van het seizoen gaan worden. De Duitser verwacht dat het opleidingsteam van Red Bull dusdanig veel voordeel heeft van het feit dat ze gebruik mogen maken van V10-motoren, dat een podiumplaats haalbaar is.

In tegenstelling tot alle andere teams, die gebruik moeten maken van V8-motoren, wordt Toro Rosso aangedreven voor V10-krachtbronnen. Volgens Haug levert dit een aanzienlijk voordeel op. "Scuderia Toro Rosso heeft meer paardenkrachten dan wij, dat is geen geheim. Ik verwacht dat STR 10% meer motorvermogen heeft dan wij."

"Dit is geen kritiek, dit is een constatering", haast Haug zich te zeggen. "Tijdens de wintertests was STR al snel en ik ben er van overtuigd dat ze in Bahrein sterk voor de dag zullen komen. Een podiumplaats is misschien wel mogelijk. Ik maak er geen probleem van, maar het is een feit dat STR een groot voordeel heeft ten opzichte van de andere teams."

Scuderia Toro Rosso, de opvolger van Minardi, zal in Bahrein aan de start staan met coureurs Vitantonio Liuzzi en Scott Speed.
Niet dat ik Haug nou gelijk geloof, maar stel dat het zou gebeuren.
Dan is er toch sprake van oneerlijke concurrentie (met toestemming welliswaar)? Er zullen in dat geval vast teams beginnen te piepen.
Hoe lang zou Toro Rosso dan door mogen blijven rijden met hun V10-s?
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:03:34 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35883882
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Niet dat ik Haug nou gelijk geloof, maar stel dat het zou gebeuren.
Dan is er toch sprake van oneerlijke concurrentie (met toestemming welliswaar)? Er zullen in dat geval vast teams beginnen te piepen.
Hoe lang zou Toro Rosso dan door mogen blijven rijden met hun V10-s?
Dan schroeft de FIA in Maleisië de toerenbegrenzer van de V10 terug. Die optie heeft men opengelaten in de reglementen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35886311
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Niet dat ik Haug nou gelijk geloof, maar stel dat het zou gebeuren.
Dan is er toch sprake van oneerlijke concurrentie (met toestemming welliswaar)? Er zullen in dat geval vast teams beginnen te piepen.
Hoe lang zou Toro Rosso dan door mogen blijven rijden met hun V10-s?
MF1 heeft al eens iets gezegd dat ze protest aantekenen zodra STR voor hun eindigt.
Dat gaat dus absoluut gebeuren.

Ik vind het ook nergens over gaan. Het Red Bull B-team met B-rijders zal ff iedereen naar huis rijden omdat ze een truc met de regelementen uitvoeren. Laat ze maar lekker illegaal bevonden worden en dan compleet niets bijzonders meer presteren. Dank u wel FIA voor het op tijd duidelijk maken wat wel en niet mag.

Maar, als het een enorme klucht gaat worden is dat natuurlijk wel vermakelijk
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:30:11 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35886372
Tja, het is in ieder geval Red Bull niet aan te rekenen dat ze dit proberen. Als de FIA de reglementen zo neerzet, dan is het het proberen waard natuurlijk.

En op een nieuwe klucht zit ik wel weer te wachten. Indianapolis is toch alweer even geleden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:31:38 #99
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35886410
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Niet dat ik Haug nou gelijk geloof, maar stel dat het zou gebeuren.
Dan is er toch sprake van oneerlijke concurrentie (met toestemming welliswaar)? Er zullen in dat geval vast teams beginnen te piepen.
Hoe lang zou Toro Rosso dan door mogen blijven rijden met hun V10-s?
met Scot Speed? hij mag danwel de naam speed dragen maar dat straalt hij niet uit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:00:04 #100
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35887330
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:31 schreef WEST het volgende:

[..]

met Scot Speed? hij mag danwel de naam speed dragen maar dat straalt hij niet uit
Ik zie hem Liuzzi nog wel om de oren rijden
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')