quote:Laatste post:
Lishe, Luuke is jouw kind (en die van je vriend/man natuurlijk), dus ik zou proberen niet teveel van die andere mensen aan te trekken. Tips kunnen natuurlijk altijd handig zijn, maar ik zou uiteindelijk gewoon je eigen gevoel volgen hoor!![]()
Als ze nog niet goed zelfstandig kan zitten zou ik haar in de maxi-cosi meenemen denk ik. Als je regelmatig stopt en pauzeert moet dat wel kunnen toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:45 schreef Lishe het volgende:
En dan heb ik ook nog ons 'vakantie-dilemma'; We gaan een autorit maken van 7 uur, Luuke is dan 8 maanden oud. De ene helft van de familie (die ook meegaan dus) zegt dat ze in een autostoeltje moet omdat ze het dan beter volhoudt, de andere helft (thuisblijvers) zeggen dat ze gewoon in de maxi-cosi kan. Ik snap beide argumenten, maar mijn voorkeur gaat uit naar de maxi-cosi, voor haar rug en veiligheid. Hun tegen-argument is ook; jamaar een keertje 7 uur kan geen kwaad.![]()
En nu??
Nee, bij ons niet. Maar wij zijn dus al iets eerder overgestapt.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:10 schreef Sugar het volgende:
Maar was dat bij jullie kindjes dan niet al best snel zo? Dat hoofdje over de rand?
Goed!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:11 schreef lily het volgende:
Hee, Tex hoe gaat het met jouw blije mannetje?
Lijkt mij wel een goed idee. En als er geen plek is, zou ik em gewoon bij een van de familieleden in de auto zetten, tis hun ideequote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:38 schreef piglet het volgende:
Maar Lishe, is het misschien een optie om zowel een autostoel als de maxicosi in de auto te zetten (of moet er nog een passagier mee)?
t zal per kind verschillend zijn, maar maxim lag absoluut niet lekker meer in zn cosiquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:48 schreef Leah het volgende:
Volgens mij zitten ze juist lekkerder in een maxi cosi op langere ritten. Het is toch nog meer liggen als zitten in mijn beleving.
Mijn logica is dan ook dat het juist op langere ritten veel minder vermoeiend voor ze is, omdat ze het lange zitten eigenlijk nog helemaal niet kunnen (je ziet ze dan ook al vrij snel opzij zakken!).
Ik ben ook erg opgelucht dat ze niks mankeert, was zo zenuwachtig vanmorgen toen ik naar het ziekenhuis moest. Gelukkig kan ik me soms drukker maken dan noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Faja-lobi, wat fijn dat Morgaine's oogjes in orde zijn!
Kijk eens in haar profielquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb helaas geen mailadres van je
Veeeeeeel te hardquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:32 schreef beefcake het volgende:
Noah en Julius!!Wat gaat het toch hard he
![]()
van harte alvastquote:Op zondag 31 juli 2005 20:00 schreef Bar_en_Mar het volgende:
alvast van harte gefeliciteerd Ghita met Jordy
Veel borstelen en de hoofdhuid masseren, ze verkopen ook speciale shampoo maar daar ben ik persoonlijk geen fan vanquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hoe krijg je het gemakkelijkste berg weg kwam er net bij het badderen achter dat Thijs last heeft van Berg, volgens mij zit het er ook al eventjes het is al wat bruiniger van kleur....
Nu gaat alles prima, maar de start was even doorbijten omdat Katrine al een hartoperatie ondergaan heeft (toen ze 9 dagen oud was). Gelukkig heeft Rikshospitalet in Oslo zeer veel ervaring (staat in de wereldtop) met hartoperaties op (hele) kleine kinderen, en Ullevål Sykehus heeft een van Europa's beste kinder intensive care afdelingen, dus Katrine heeft de best mogelijke behandeling gehad (ze is tussen deze twee ziekenhuizen heen en weer gebracht met een ambulance... de ziekenhuizen liggen maar een kilometer of 3 van elkaar af).quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:23 schreef TearSong het volgende:
Gaat zeker snel Fogel! Hoe is het met Katrine en Henrik?
komt aardig overeen met jayden 2 weken geleden (al heb die volgens mij nu een groeispurt) Hij was toen 8.3 bij 71 cmquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:35 schreef Sugar het volgende:
Maria weegt 8.5 kilo en is 73 cm. lang. Alles oké en de prik doorstaan!
Ze is dus wel wat lichter en volgens mij ook kleiner dan gemiddeld.
Jayden groeit in vlagen. zo komt ie niks aan en zo heb ie een speurt. Ik denk als ik over 3 weekjes daar ben voor zijn prik dat ik er vast wel weer een half kilootje bij op mag tellen (als dit speurtje doorzet). Alicia was trouwens nog kleiner en lichter met 11 mnd (69 cm bij 7340)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:52 schreef Sugar het volgende:
Huh, Knor, ik dacht écht dat Jayden een grote beer was, joh!Niet dus! Lijkt ie toch op z'n zussie, ondanks dat het zo'n grote eter is!!!
Beter!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:41 schreef Githa het volgende:
Noah, hoe gaat het met je ? ...
Wat lief dat je naar Dylan vraagtquote:
Oh nou, dankjewel hoor Sugar!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:41 schreef Sugar het volgende:
Oh nou, geweldig, hoor Maxim!
Mariaquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:59 schreef Sugar het volgende:
Maria kan kruipschuiven! heel stoer en erg wennen voor ons!
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Verder heeft ze een beetje witte aanslag op haar tong en zijn we dus bang voor spruw. Ik vind ook dat ze raar (chemisch ofzo) uit haar mondje ruikt, hangt dat samen met spruw? Want afgaand op het kwijlen en haar handje in de mond steken, denk ik ook weer aan een tandje wellicht. (Hoort daar soms een raar luchtje uit mondje bij?)
Ik zou het een weekje later nog eens proberen en niet teveel naar het boekje kijken, elk kindje is andersquote:Op maandag 15 augustus 2005 09:53 schreef Stiekemurd het volgende:
Benthe is inmiddels al ruim de 8 maanden gepasseerd en moet nu "volgens het boekje" goed leren kauwen en dus met stukjes leren eten. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd of ze weigert of ze begint te kokhalzen. Moet ik nu iedere keer proberen of gewoon wat later aan beginnen?? Of hoe kun je ze laten wennen aan stukjes? Brood, koek etc eet ze zonder problemen.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:09 schreef texelonia het volgende:
Ja klopt Githa, maar dat Noah bij het CB was is ook alweer een paar weken geleden he![]()
Noah zat toen met gewicht precies op de middenlijn en lengte iets erboven.
Noahquote:Noah heeft weer iets nieuws trouwensNa elke hap eten gaat ie met z'n tong zn mond en kin aflikken
[afbeelding]
Niet zo'n duidelijke foto helaas, en hij deed zn tong er nog veel verder uit dan op de foto, maar het was echt zo'n grappig gezicht
Blij dat je een andere benaderingswijze hebt gekozen, die komt veel oprechter over.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:17 schreef Icaä het volgende:
Githa, als ik je foto zie, maak ik me echt, oprecht zorgen over de veiligheid van je zoon. En dat is niet om te katten. Ik gun niemand - en jou ook niet - dat je baby ernstig letsel overkomt in een aanrijding. Je hebt werkelijk geen idee welke krachten daarbij vrij komen, zelfs bij lage snelheden.
Onzin! je manier van aanspreken is niet echt tactvol om zachtjes uit te drukken.quote:Dat het cb het er mee eens is zegt me niks. De waarde van cb-adviezen wisselt sterk, zoals je ongetwijfeld zelf ook wel hebt ondervonden.
Je reactie en dan met name hetkomt bij mij vooral over als - ladiedadieda, ik luister lekker toch niet.
Ik zat er ook echt niet om te springen om nu zoveel geld uit te moeten geven voor zo'n stoel als ik niet dacht dat het echt echt nodig was.quote:Je hebt alle recht om je kind groter te zien worden en daar trots op te zijn. Maar kun je daar (omwille van de veiligheid van je kind!) geen twee maanden mee wachten? Hij gaat nog heel lang in die andere stoel zitten hoor.
mag daarvoor zijn meningenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:34 schreef Leah het volgende:
Ik vond er weinig mis mee, Evenstar....
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:47 schreef Leah het volgende:
Het verschil met een stoeltje en een cosi is het volgende;
Als je een aanrijding krijgt worden ze in de cosi (omdat die omgekeerd zit) IN de stoel gedrukt, terwijl in een autostoel het nekje een klap naar voren maakt. Mag iedereen voor zichzelf uit maken wat je beter lijkt...
Zat ik me ook net te bedenken...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:53 schreef moussy het volgende:
Ik moet me er ff mee bemoeien
Als ze de gordels in een cosie af kunnen doen, kunnen ze dat ook in een gewone autostoel![]()
yup, zal ie zeker ook kunnen maar doordat hij beter kan zien en meer in een zithouding zit, ondanks de slaapstand, accepteerd hij het.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:53 schreef moussy het volgende:
Ik moet me er ff mee bemoeien
Als ze de gordels in een cosie af kunnen doen, kunnen ze dat ook in een gewone autostoel![]()
Tjah die babyzaak ben ik dus ook geweest voor de aanschaf en heb Jordy en maxi cosy meegenomen. Ook daar hetzelfde adviesquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:52 schreef danosa het volgende:
Ja nog een bemoeial van de autostoelbrigade, het spijt me Githa, maar Jordy is echt nog niet te oud voor de maxi-cosi. Ik begrijp het niet dat hij nu al in een autostoel zit? Stap eens een babyzaak binnen en vraag eens daar om advies. Ik ben destijds bij Babyplanet langs geweest en ipv mij een stoel te verkopen kreeg ik goed advies en dat was zo lang mogelijk in de maxi-cosi houden. Ik ging dus zonder stoel weg maar wel met zeer goede informatie. Mag ik vragen waarom het cb tegen je zegt Jordy in een grotere autostoel te zetten of vindt je dat vervelend? Ik probeer echt niet te rellen maar hier zakt echt mijn broek van af, je lieve kleine mannetje is net een half jaar geweest, what's next een fietsstoeltje?
Ja hoor, bij ons ligt er een klos touw naast de stoel van Cas. Die probeert nml zn gordels in zijn gewone stoel af te doen. Dus ieder ritje knopen we zijn gordels vastquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:57 schreef Ladybos het volgende:
Maar waarom er dan niet voor zorgen dat de schouderbanden niet meer af kunnen in de maxicosi, is toch vrij simpel op te lossen lijkt me...
Met schade aan zijn rug zal hij ook een grote vent wordenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:58 schreef Ladybos het volgende:
Moussy dat is waar maar dubbelgevouwen in de kinderstoel gaat ie niet dood aan, en dit kan wel degelijk het verschil tussen dood en leven uitmaken.
Amenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja hoor, bij ons ligt er een klos touw naast de stoel van Cas. Die probeert nml zn gordels in zijn gewone stoel af te doen. Dus ieder ritje knopen we zijn gordels vastCas heeft gewoon niks te willen zolang ík bepaal!
Die mag later samen met Freek in therapiequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja hoor, bij ons ligt er een klos touw naast de stoel van Cas. Die probeert nml zn gordels in zijn gewone stoel af te doen. Dus ieder ritje knopen we zijn gordels vastCas heeft gewoon niks te willen zolang ík bepaal!
Ik heb liever dat mijn kind nu jankt achter in de auto, omdat hij iets niet los kan krijgen, dan dat ik straks jank omdat mn kind dood is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:01 schreef reni het volgende:
ik geef t je te doen.
Onze oudste was ook zo,n sterke
Als ze iets wou gaf ze niet op en bleef doorgaan tot het haar lukte .
Dat kan in een auto tot hele gevaarlijke dingen lijden.
Want je moet nog steeds op de weg letten en je eigenlijk om je kind geen zorgen maken
En daar zat hij maar heel eventjes in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:58 schreef Ladybos het volgende:
Moussy dat is waar maar dubbelgevouwen in de kinderstoel gaat ie niet dood aan, en dit kan wel degelijk het verschil tussen dood en leven uitmaken.
Met een kromme rug blijft ie kleiner en zou hij toch juist langer in de maxicosi moeten passen ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:00 schreef moussy het volgende:
[..]
Met schade aan zijn rug zal hij ook een grote vent worden
en btw "ons gebeurt het niet"
Pas maar op want of ze nu goed zit of niet over 3 maanden hoor je nog dat ze dubbel gevouwen in de tsoel zitquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
En daar zat hij maar heel eventjes in.
Ik heb Demi van de week ook eventjes in de kinderstoel gezet, gewoon om te kijken hoe ze erop reageerde en hoe goed ze er in zat, wel met dekentje ter ondersteuning erachter enzo.
Ze zat overigens niet dubbelgevouwen maar dat doet er niet toe.
hahaha, moet ik nu ter bewijs een foto gaan maken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:05 schreef Githa het volgende:
[..]
Pas maar op want of ze nu goed zit of niet over 3 maanden hoor je nog dat ze dubbel gevouwen in de tsoel zit![]()
Jah, dank je Babyfeet!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:04 schreef babyfeet het volgende:
Zat net te denken
volgens mij zit jordy dan ook helemaal niet fijn in de cosie
en wil hij gewoon graag alles zien
en ik zou het toch ook niet fijn vinden dat ik zou moeten stoppen om mijn kind onder de stoel vandaan kan halen omdat hij eruit gekomen is....
en ik vind gewoon ieder zijn eigen keuze
had je mijn foto nog gezien githa?
die dingen verkopen ze bij halfords vanaf 8,95 als ik het goed gezien had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |