abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:05:23 #51
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29326659
Jordy! Hoera voor je eerste half jaar!! (Mam, succes )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 17:08:24 #52
81992 Githa
pi_29328665
Namens Jordy, dank je wel voor de felicitaties
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 17:16:09 #53
45833 crew  Fogel
pi_29328885
Ik zag net in de lijst dat de namen van mijn kinderen er nog niet bij stonden.
Katrine en Henrik heten ze (en ik ben de vader), morgen zijn ze alweer 4 weken oud... tijd gaat snel!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_29329132
Gaat zeker snel Fogel! Hoe is het met Katrine en Henrik?

Ik ben overigens ook heel benieuwd hoe het met Didier gaat van Romek en z'n vrouw (Linda, als ik het nog goed weet?)

Jordy: een half jaar al weer, gefeliciteerd!

Hier hebben we weer een bezoekje aan het CB achter de rug. Tomas is nu 6350 gram en en 65,5 cm. Met z'n gewicht iets onder het gemiddelde, met z'n lengte er iets boven maar op het CB waren ze 100% tevreden (en wij ook hoor!). Hij heeft ook een prikje gehad. Na z'n eerste en tweede prikje had hij er 's middags echt last van, hij bleef flink huilen. Na een zetpilletje viel hij meestal goed in slaap. En nu heb ik dus dit keer maar 'preventief' een zetpil gegeven aan het eind van de ochtend en nu slaapt hij de hele middag al prima!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:02:17 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29334342
Volgens mij is Noah's 2e tandje aan het doorkomen. Het flessen drinken gaat weer rampzalig (40ml ipv 200 ), net zoals voordat het 1e tandje doorbrak. En hij kwijlt zoals ie nog nooit gekwijld heeft, zelfs niet bij zn eerste tandje nee! Verder ook wat huileriger enzow.
De dentinox lijkt niet echt te helpen. Hij likt het er ook altijd meteen af, dus vroeg me al af hoe zoiets kon werken, maar goed...

Hij zegt nu steeds papa en bah en sinds 2 dagen ook mama Ik dacht dat ie toch niet zou weten wat ie zegt, maar soms ga ik toch bijna twijfelen. Als ie 'Bah' zegt tijdens het eten van mijn zelf gemaakte prakje of als ik tegen zijn zin in zn gezchtje en handjes schoonmaak en hij draait zich om naar Micha om heel zielig "papa" te zeggen Of als ie in de box zit te huilen en ik kom de kamer binnen en hij strekt zn armpjes naar me uit en hij op heel zielig toontje "mammie" zegt
Of het is wel héél toevallig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29334763
Hoe krijg je het gemakkelijkste berg weg kwam er net bij het badderen achter dat Thijs last heeft van Berg, volgens mij zit het er ook al eventjes het is al wat bruiniger van kleur....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 20:17:37 #57
81992 Githa
pi_29334922
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:13 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hoe krijg je het gemakkelijkste berg weg kwam er net bij het badderen achter dat Thijs last heeft van Berg, volgens mij zit het er ook al eventjes het is al wat bruiniger van kleur....
Veel borstelen en de hoofdhuid masseren, ze verkopen ook speciale shampoo maar daar ben ik persoonlijk geen fan van De plekken met babyolie insmeren, goes masseren en dan uitwassen werkt ook wel maar dan blijven de haartjes wat vettig.

Succes
pi_29334955
Ik hoor altijd dat je het makkelijk weg krijgt door eerst olie op z'n hoofdhuid te doen, en dan vervolgens (zachtjes) met een kartonnetje (of een bankpasje ofzo ) over de plekjes waar het zit te 'schrapen' dan schijnt het zo mee te komen. Zwitsal heeft ook speciale bergpads, dat zijn een soort 'watjes' gedrenkt in borageolie waarmee je z'n hoofd moet insmeren. Als je zelf wat borageolie of teunisbloemolie hebt kun je dat ook gebruiken lijkt mij...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_29335112
thx lady's zal het morgen gelijk eens doen rommelen met olie

Thijs had ook beetje pech vandaag;

Eerst viel hij vanmorgen een tand door zijn lip (even bloeden even huilen kus van mama en weer vrolijk verder spelen)
en daarna wilde hij vanuit zit naar buik en toen smakte hij met zijn gezicht plat op de plavuizen (weer even huilen een kus van mama en weer vrolijk verder spelen)

Het badderen vond hij het leukste heerlijk slaan en spelen met het eendje en trots zijn dat hij kan zitten en helemaal alleen zo in zijn badje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 20:32:23 #60
81992 Githa
pi_29335469
aaaah Thijs zo vaak vallen is niet leuk he maar super dat je nu helemaal zelf kan zitten
pi_29335508
ach word je hard van Ghita
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 20:44:32 #62
81992 Githa
pi_29335932
aaaaaah maar 2 x met ej gezicht op de grond is niet leuk

Hier weer de hele dag spuitbroeken, het knalde er zo hard uit dat het gewoon langs zijn luier gespoten kwam en zijn romper en stoel niet eens vies maakte maar zo op de grond kletste gatver zeg!
pi_29336117
daar heb ik nog geen last van gehad spuitbroeken *afkloppend aan de tafel *

Hij is wel al 2 dagen eigenlijk flink aan het poepen het is weer smeuiger en het ruikt ietswat zuuriger, wat het kan zijn geen idee.
pi_29343015
jakkes jordy!

bar & mar, wat ik doe tegen berg is de hoofdhuid 's avonds goed inmasseren met baby-olie, evt. met behulp van een vrij stevig haarborsteltje, de volgende dag kun je het er dan redelijk makkelijk af'krabben', al blijft het wat vervelend voor het kind in kwestie. dus wij doen meestal stukje bij beetje, en dan weer es een keer met (baby)shampoo wassen zodat het vettige van de olie er een beetje uit is. al trekt het meeste er wel redelijk in hoor. en teveel wassen met shampoo is volgens mij ook niet zo gezond.

thijs, wat een sprongen maak jij door momenteel! (helaas gepaard met vallen tussendoor... )
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 23:30:05 #65
45833 crew  Fogel
pi_29343132
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:23 schreef TearSong het volgende:
Gaat zeker snel Fogel! Hoe is het met Katrine en Henrik?
Nu gaat alles prima, maar de start was even doorbijten omdat Katrine al een hartoperatie ondergaan heeft (toen ze 9 dagen oud was). Gelukkig heeft Rikshospitalet in Oslo zeer veel ervaring (staat in de wereldtop) met hartoperaties op (hele) kleine kinderen, en Ullevål Sykehus heeft een van Europa's beste kinder intensive care afdelingen, dus Katrine heeft de best mogelijke behandeling gehad (ze is tussen deze twee ziekenhuizen heen en weer gebracht met een ambulance... de ziekenhuizen liggen maar een kilometer of 3 van elkaar af).
We zijn de eerste 3 weken maar anderhalve dag thuis geweest en de rest hebben we met ons vieren in het ziekenhuis doorgebracht (de eerste week wegens instabiele temperatuur en bloedsuikerspiegel bij beiden, vrij normaal voor 3 weken te vroeg geborenen, de rest uiteraard vanwege de operatie). Nu zijn we al een week met ons vieren thuis, en dat bevalt prima. Met beide kinderen, en met de ouders ook, gaat het prima nu. Katrine heeft nergens last van, maar we moeten een beetje opletten met haar oppakken enzo omdat de ribben doorgezaagd zijn. Over twee weken weer op controle bij de cardioloog om te kijken of alles nog goed ervoor staat.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_29343745
he dat is dus een spannende start geweest fogel. gefeliciteerd nog met je dubbele vaderschap! leuke namen zeg.

ik ben ook benieuwd hoe het met de tweeling van smirre is!

(en ook naar benthe, stella, en nog een heleboel kinderen waar we al een tijd niks meer over gelezen hebben).
pi_29343932
anna vindt 't de laatste dagen heel leuk om zelf een doekje over haar gezicht te leggen, en dan moet ik natuurlijk 'waar is anna nou?' zeggen en 't doekje wegtrekken, en elke keer weer even verbaasd zijn dat ze 'oh dáár!! kiekeboe!!!' is.

verder heeft ze ook veel lol om gekke geluidjes en zo. als ze aan m'n haar trekt bijv, zeg ik 'au' en daar moet ze dan verschrikkelijk hard om lachen. (sadistje in spe..). maar ook om een knuffel-eendje dat ik vanavond steeds 'kwaak kwaak' liet zeggen, ze verslikte zich zowat van 't lachen.
pi_29344131
Dat zijn heftige weken geweest fogel!!! Gefeliciteerd met je kinderen!!!

Jdee ik heb die foto van Ela uit laten printen wist het zelf niet eens meer tot ik ze op ging halen Dus als je je adres even wil mailen kan ik ze opsturen.

Djulian is vandaag op zijn neus gevallen. Djen zat naast hem en gaf hem kusjes en trooste hem Alleen Djen ineens in paniek er zat bloed op zijn speen. Hij had dus een bloed neus. Deze was vrij snel over gelukkig en verder geen last. Vanavond was hij met Rick op visite bij oma Djen en ik waren bij Lush en daar heeft hij al los staande in zijn handen staan klappen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 07:30:24 #69
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29349652
Fogel wat eng allemaal Gelukkig gaat nu alles goed!

Noah houdt ons al 2 nachten uit onze slaap Hij wordt dan midden in de nacht wakker en is dan gewoon wakker. Niet huilen ofzow, gewoon wakker en zachtjes liggen spelen en pruttelen. Als ie een eigen kamer had gehd zouden we er niks van hebben gemerkt waarschijnlijk, maar nu liggen wij dus ook de hele nacht wakker. En ik snap niet goed wat er nou is, want hij huilt niet dus lijkt niet pijn te hebben ofzow. Maar hij slaapt ook niet meer dan normaal dat ie 's nachts niet meer kan slapen ofzow.
Misschien toch een beetje last van doorkomend tandje, niet zo erg om te huilen, maar wel genoeg om van wakker te liggen?

Vanochtend had ie ook een beetje verhoging, 37,9. Kan dat ook door doorkomende tandjes komen?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29350144
Fogel, spannende tijd voor jullie zeg! Nu lekker genieten van je kleintjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29351917
Pff, Texelonia, ik zit me echt te verbazen hoe snel Noah gaat!! Is hij ook aan het kruipen?
Vervelend zeg, van die tandjes... verhoging kan idd ook door tandjes komen heb ik gehoord.
Noa heeft de laatste dagen ineens spuitluiers (bij elke verschoning ) én erg rode billetjes gehad. Vandaag ineens niet meer, én geen tandje te zien. Nou jaaaaaaaaaaaaa...

Arme Djulian, op je neus gevallen... zielig is dat altijd, als ze zich pijn doen. Sinds Noa kruipt doet ze zich ook veel vaker pijn.

Bix: dat vond Noa ook leuk op die leeftijd, een doekje over haar gezicht trekken. Nu begint ze kiekeboe ook erg leuk te vinden.

Fogel, wat doodeng zeg, zo'n operatie! Gefeliciteerd met je kleintjes en geniet lekker van het thuis-zijn.

Githa, nog gefeliciteerd met Jordy's halve jaar!! (gaat snel he)
pi_29351930
Oh ja, Tex: hebben jullie geen extra kamer om Noah eventueel in te leggen zodat jullie geen last van z'n gepruttel hebben? Dat is wel erg lastig zeg...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:44:01 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29352082
Suzanna, nee we hebben alleen een slaapkamer en een woonkamer. En het bedje past denk ik ook niet door de deuropening en om dat nou helemaal uit elkaar en weer in elkaar te zetten om hem een nachtje in de woonkamer te laten slapen...

Kruipen doet ie nog niet echt, alleen achteruit. Al is dat nog niet écht kruipen, maar meer schuiven ofzow, hij zit nog niet op handen en knietjes zeg maar. Zich optrekken tot staan lukt hem nu trouwens niet meer nu de box lager staat Maar hij probeert het nog wel dus het zal vast wel weer een keer lukken

Hij moet nu ook al de hele ochtend hoesten trouwens, dus ik denk dat ie misschien gewoon niet zo lekker is. Had hem vanmorgen een zetpil gegeven, maar het lijkt nog niet echt te werken. Evenals de hoestdruppels...

Hoe gaat het met jou, en met Noa, en de zwangerschap? Hoe ver ben je inmiddels, wordt het nog niet erg zwaar met zo'n kleine uk en dikke buik?
©Dumbo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 11:55:07 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29353738
ik vraag me af of het wel goed is om een zetpil te geven voor 37.9??
bij mij op het cb zeiden ze bij een prikje een x dat ik pas een zetpil hoefde te geven als het boven de 39 uitkomt. het is toch juist goed dat het kindje zelf de hoogte uhh temperatuur wegwerkt?? kan t niet goed uitleggen hoor

neemt natuurlijk niet weg dat als Jij het nodig vind je dat moet doen, jij bent de mama en kent Noah het beste
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:17:56 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29354443
Ik heb altijd gewoon paracetamol gegeven als ze duidelijk niet lekker was. Ook als ze geen koorts had.
Heb 't zelfs gegeven toen ze een paar nachten erg slecht sliep van de pijn van de doorkomende tandjes en de dentinox niet meer hielp.
CB gaf me hartstikke gelijk, paracetamol is tenslotte pijnstillend en koortsverlagend. Als ik hoofdpijn heb en geen koorts neem ik ook een paracetamolletje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29355325
Ik geef ook alleen in het uiterste geval een zetpil maar dat hoeft niet te betekenen dat ze koorst heeft. Morgaine had heel erg veel last bij de eerste twee tandjes die doorkwamen en dentinox (ofzo) en chamodent hielpen niet. Om toch nog een beetje de pijn te verlichten heb ik haar toen een zetpil gegeven. En je merkt echt wel wanneer je kindje het nodig heeft.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:27:38 #77
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_29356617
De huisarts heeft tegen mij gezegd dat je naar het gedrag van je kind moet kijken i.p.v. naar de temperatuur. Een kind met 40 graden koorts kan hartstikke tierig zijn terwijl een andere keer hij met 38 graden heel hangerig kan zijn. Temperatuur zegt niet zo veel, gedrag des te meer.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Moderator dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:13:04 #78
45833 crew  Fogel
pi_29358121
Bedankt allemaal

Nog anderhalve week, dan moet ik weer naar mijn werk... wordt veel werk voor mijn vrouw om beiden te verzorgen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:30:12 #79
43556 miss_dynastie
pi_29358716
Gefeliciteerd Fogel Wat een enge start, maar wel fijn om te weten dat Katrine de best mogelijke behandeling heeft gehad. Veel plezier de komende anderhalve week!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:58:16 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29372515
Nou het gaat lekker met Noah Zat ie lekker bij papa op schoot, kwam zn hele avondeten er weer uit Ik vond het zo'n zielig gezicht, ik moest er gewoon bijna van huilen Micha vond vooral ook zichzelf heel zielig die moest zelf ook bijna overgeven van de lucht
©Dumbo
pi_29373144
dat ken ik Texelonia en dat is best wel even schrikken de eerste keer als je het ziet en meemaakt, maar uit ervaring hier gaat het ineens over hoor

Meestal laat ik Thijs rustig uitbuiken na de voeding zodat het even goed kan zakken, maar ook dat hielp niet altijd

hier heb ik het op gestoken dat Thijs of te gulzig gegeten had, of het eten was wat aan de te warme kant.
of Thijs was ziek aan het worden (wat ik nog niet meegemaakt heb na zoiets)
hopelijk was het eenmalig
pi_29375944
ah gossie noah toch. dus toch echt een beetje ziek misschien? beterschap en ik hoop dat jullie vannacht alledrie beter slapen.

ik voelde net in anna's mond onderin een scherp randje. ze stond me helaas geen nadere inspectie toe, maar oei misschien dus toch ook al het begin van een tand. (van mij mag ze nog wel ff wachten).
pi_29382995
Oh ja Bix, dat mag zeker nog even wachten. Dan zijn ze alweer een stuk minder baby vind ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 3 augustus 2005 @ 08:06:14 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29383002
Maria is lekker nog steeds volledig baby!
Dadelijk voor prik en wegen naar het cb...

Beterschap voor Noah!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 08:30:52 #85
81992 Githa
pi_29383170
Beterschap Noah

Maria, sterkte met je prikje

Anna een vermoedelijke tand
pi_29383190
Bar, het was al een hele tijd na het eten en zelfs een tijdje na het flesje wat ie daarna krijgt. Denk niet dat het aan te gulzig of warm eten lag. 's ochtends had ie ook al een beetje gespuugd, maar dat was echt héél weinig. Denk dat ie gewoon echt niet helemaal lekker is/was.

Vannacht ging het iets beter gelukkig. Hij is wel tig keer wakker geworden, maar ik ben al lang blij dat ie überhaupt geslapen heeft Hij heeft nu ook geen verhoging meer dus ik hoop dat het nu min of meer over is

En Anna ook al een tand; wat een tandeninvasie ineens
©Dumbo
pi_29383514
Okeej ff snel een verslagje van ons vakantie avontuur.
We zijn precies 3 weken naar Spanje geweest (in de buurt van Salou). Het is er 3 weken meer dan 30 graden geweest en Benthe heeft het super gedaan. Ze was de attractie van de camping. "La Blondina"!!
De weg er naar toe ging super ondanks de vele files (heenweg naar Perpignan duurde 17 uur). Ze heeft alleen maar geslapen en af en toe beetje spelen en brabbelen. De terugweg duurde veel meer langer doordat de deksel van de dakkoffer opensprong en alles over de snelweg donderde, maar ook dit heeft ze super doorstaan.
In Spanje zelf heb ik Benthe zelf haar ritme laten bepalen. Echter nog wel 2 slaapjes per dag, dus minder naar strand/zwembad maar dat is niet erg. In de vakantie heeft ze een mega ontwikkeling doorstaan. Ze kan bijna kruipen en staan. Ze roept naar kindjes, kan zwaaien en er is een tand gekomen. Een camping vind ik persoonlijk helemaal super voor kindjes, met name dat ze veel contact heeft met andere kindjes. Er kwam iedere dag een Spaans meisje met haar spelen. We hadden op de plek een badje staan met een handdoek erin die als een soort van box-speelplek fungeerde. Iedere dag was er een minidisco en vond ze ontzettend leuk!
Volgend jaar weer!
pi_29383538
Klinkt als een super geslaagde vakantie, Stiekemurd
©Dumbo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:35:15 #89
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29384930
Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad!

*Toch maar weer onzekere moeder modus*
Luuke krijgt overdag een fruithap, en 's avonds eet ze een klein potje met aardappel er doorheen. Maar nu lees ik ineens dat kinderen vanaf 6 maanden nog maar een halve liter melk drinken. Luuk drinkt 4 keer 200, dus 800 cc. Door de dag klaat ze meestal ongeveer 100 cc staan, dus uiteindelijk 700 cc op. Duidelijk teveel dus.
Moet ze minder drinken of is dit ook goed? En als ze minder moet drinken hoe krijg ik dat dan voor elkaar??
En ook duikt ineens overal het woord pap op. Hoe? Wat? Wanneer moet ik haar pap geven dan??
Sorry voor mijn (misschien wel overbodige) vragen en bezorgdheid.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:35:21 #90
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29384935
Maria weegt 8.5 kilo en is 73 cm. lang. Alles oké en de prik doorstaan!
Ze is dus wel wat lichter en volgens mij ook kleiner dan gemiddeld.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:37:22 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29384968
Fijn dat het goed gaat Sugar! En inderdaad een lichtgewichtje!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:39:01 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29384998
Lishe, een fles eruit gooien is moeilijk, he? Ik zou misschien gewoon steeds wat minder geven per fles. En dan straks als ze brood mag, dan een fles laten vallen?

Pap kun je geven in de fles of op bordje, gewoon groeipap kopen van bambix (althans, die hebben we hier!) en lezen hoeveel schepjes er bij hoeveel melk moeten. Wij geven de fles met pap 's ochtends (goede bodem voor de dag), maar kan volgens mij ook 's avonds juist!
pi_29385052
Lishe, Noah krijgt ook nog 4 flessen, maar de fles die hij ongeveer een uur na zijn groentehap krijgt, is dan een fles van 100 ml ipv 200ml. Zo stond het in het schema wat ik van het consultatiebureau heb gehad. En dat gaat hier gewoon goed, want die groente vult ook al aardig natuurlijk.

Pap krijgt Noah ook nog niet, alleen beetje rijstebloem door zn laatste fles. Ben er verder nog niet uit ook over die pap, hoe, wat, waar, wanneer, etc. Meeste kindjes krijgen die 's ochtends volgens mij, of juist 's avonds. Ne wat je zelf het liefst hebt (of wat je kindje het liefst heeft ).
©Dumbo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:43:57 #94
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29385113
Ja hardstikke moeilijk vind ik dat. Sowieso als het op haar voeding aankomt... Ik heb zelf toen ik jonger was altijd last gehad van overgewicht. Ik merk nu dat ik heel krampachtig ben als het op Luuke's eten aankomt. Dat is vast helemaal de verkeerde aanpak, ik hoop dat ik daar in de loop van de tijd wat beter mee om kan gaan. Vandaar ook mijn hysterie op het moment.
Gaven jullie de pap vanaf 6 maanden?
pi_29385190
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:35 schreef Sugar het volgende:
Maria weegt 8.5 kilo en is 73 cm. lang. Alles oké en de prik doorstaan!
Ze is dus wel wat lichter en volgens mij ook kleiner dan gemiddeld.
komt aardig overeen met jayden 2 weken geleden (al heb die volgens mij nu een groeispurt) Hij was toen 8.3 bij 71 cm
pi_29385214
Lishe, Bambix geef je pas met 7 maanden.
Ik geef ´s morgens een fles met smulpap en tussen de middag een fles groeipap of boterham met halve fles melk. De bambix vind ik voor geen meter binden, dus vandaar vanuit een fles.
Overigens krijgt Benthe nog maar 3 flessen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:52:58 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29385321
Huh, Knor, ik dacht écht dat Jayden een grote beer was, joh! Niet dus! Lijkt ie toch op z'n zussie, ondanks dat het zo'n grote eter is!!!
pi_29385770
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:52 schreef Sugar het volgende:
Huh, Knor, ik dacht écht dat Jayden een grote beer was, joh! Niet dus! Lijkt ie toch op z'n zussie, ondanks dat het zo'n grote eter is!!!
Jayden groeit in vlagen. zo komt ie niks aan en zo heb ie een speurt. Ik denk als ik over 3 weekjes daar ben voor zijn prik dat ik er vast wel weer een half kilootje bij op mag tellen (als dit speurtje doorzet). Alicia was trouwens nog kleiner en lichter met 11 mnd (69 cm bij 7340)

edit: nu die loopt verbruikt ie natuurlijk weer meer.. Ben dus eigenlijk best benieuwd wat dat gaat opleveren. 24 aug moet ik weer
pi_29388674
Myrthe krijgt nu voor het slapen gaan een fles met rijstebloem door de melk en daar slaapt ze heeeeerlijk op. Voorheen werd ze tussen half 7 en half 8 wakker, nu al 2 dagen om half 10 ik vind het ook heerlijk, eindelijk weer een lange nachtrust Pap van een lepeltje vind ze maar niks, het liga koekje werd wel afgesabbeld maar volgens mij heeft ze daar niet echt iets van gegeten/doorgeslikt uiteindelijk, als ik alle kruimels bij elkaar optel hou ik weer een heel koekje over
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:48:06 #100
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29392208
geen zorgen Lishe, Maxim krijgt nog 4 x per dag een fles van 200 cc en dan nog 1 x borstvoeding. de laatste fles i meestal een papfles. en tussendoor krijgt hij een stuk fruit, en savonds een beetje avondeten (ligt er net aan wat het is). en tussendoor krijgt hij ook nog slokjes water verspreid over de gehelde dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')