abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:53:30 #276
81992 Githa
pi_29901262
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:47 schreef Leah het volgende:
Het verschil met een stoeltje en een cosi is het volgende;

Als je een aanrijding krijgt worden ze in de cosi (omdat die omgekeerd zit) IN de stoel gedrukt, terwijl in een autostoel het nekje een klap naar voren maakt. Mag iedereen voor zichzelf uit maken wat je beter lijkt...

Het verschil van het omgedraait zitten zegt ook niet zo heel veel want dan maakt het ook nog uit of de klap van voor of achter komt. Zo werdt mij verteld.
pi_29901291
Ja maar Jonnetje, bij Jordy is het niet omdat hij te groot/zwaar is. Dan geeft de maxicosi ook niet meer voldoende steun, dus dan is het juist veiliger om over te gaan naar de andere stoel. Maar qua lengte en gewicht zou hij nog prima in de maxicosi moeten passen, het is (volgens mij) alleen omdat hij zich omhoogduwt uit de gordels. Wat uiteraard niet veilig is zo maar wellicht vrij simpel op te lossen met een tussenbandje.
pi_29901327
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:53 schreef moussy het volgende:
Ik moet me er ff mee bemoeien

Als ze de gordels in een cosie af kunnen doen, kunnen ze dat ook in een gewone autostoel
Zat ik me ook net te bedenken...
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:55:34 #279
81992 Githa
pi_29901356
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:53 schreef moussy het volgende:
Ik moet me er ff mee bemoeien

Als ze de gordels in een cosie af kunnen doen, kunnen ze dat ook in een gewone autostoel
yup, zal ie zeker ook kunnen maar doordat hij beter kan zien en meer in een zithouding zit, ondanks de slaapstand, accepteerd hij het.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:56:51 #280
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_29901411
dat doe ze dan niet is mijn ervaring want ze kunnen iets zien .
Dat is de rede dat ze omhoog komen ze willen iets zien
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:57:18 #281
7074 moussy
kuttekop
pi_29901425
ach ja, dit hele gezeik is een paar maanden geleden ook al geweest omdat Jordy zo schattig dubbel gevouwen in een kinderstoel zat
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29901447
Maar waarom er dan niet voor zorgen dat de schouderbanden niet meer af kunnen in de maxicosi, is toch vrij simpel op te lossen lijkt me...
pi_29901481
Moussy dat is waar maar dubbelgevouwen in de kinderstoel gaat ie niet dood aan, en dit kan wel degelijk het verschil tussen dood en leven uitmaken.
pi_29901494
[offtopic]

Uh.. ff mededeling voor degenen die het nog niet door hadden...
Ik doe er altijd een half uur over om een stukkie van meer dan twee regels te typen...

Ik typ dus (bijna) altijd achter de feiten aan..

[/offtopic]
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:59:22 #285
81992 Githa
pi_29901495
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:52 schreef danosa het volgende:
Ja nog een bemoeial van de autostoelbrigade, het spijt me Githa, maar Jordy is echt nog niet te oud voor de maxi-cosi. Ik begrijp het niet dat hij nu al in een autostoel zit? Stap eens een babyzaak binnen en vraag eens daar om advies. Ik ben destijds bij Babyplanet langs geweest en ipv mij een stoel te verkopen kreeg ik goed advies en dat was zo lang mogelijk in de maxi-cosi houden. Ik ging dus zonder stoel weg maar wel met zeer goede informatie. Mag ik vragen waarom het cb tegen je zegt Jordy in een grotere autostoel te zetten of vindt je dat vervelend? Ik probeer echt niet te rellen maar hier zakt echt mijn broek van af, je lieve kleine mannetje is net een half jaar geweest, what's next een fietsstoeltje?
Tjah die babyzaak ben ik dus ook geweest voor de aanschaf en heb Jordy en maxi cosy meegenomen. Ook daar hetzelfde advies
Waarom het cb dat advies heeft gegeven, ik kan voor hun niet antwoorden natuurlijk, maar ik denk omdat zij het gevaar van Jordy in de maxicosy ook zagen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:59:34 #286
7074 moussy
kuttekop
pi_29901500
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:57 schreef Ladybos het volgende:
Maar waarom er dan niet voor zorgen dat de schouderbanden niet meer af kunnen in de maxicosi, is toch vrij simpel op te lossen lijkt me...
Ja hoor, bij ons ligt er een klos touw naast de stoel van Cas. Die probeert nml zn gordels in zijn gewone stoel af te doen. Dus ieder ritje knopen we zijn gordels vast Cas heeft gewoon niks te willen zolang ík bepaal!
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:00:46 #287
7074 moussy
kuttekop
pi_29901555
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:58 schreef Ladybos het volgende:
Moussy dat is waar maar dubbelgevouwen in de kinderstoel gaat ie niet dood aan, en dit kan wel degelijk het verschil tussen dood en leven uitmaken.
Met schade aan zijn rug zal hij ook een grote vent worden

en btw "ons gebeurt het niet"
pi_29901593
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja hoor, bij ons ligt er een klos touw naast de stoel van Cas. Die probeert nml zn gordels in zijn gewone stoel af te doen. Dus ieder ritje knopen we zijn gordels vast Cas heeft gewoon niks te willen zolang ík bepaal!
Amen En nu ga ik naar bed, want morgen moet ik vroeg op... met het vliegtuig (en m'n kind in de gordels )
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:01:45 #289
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_29901604
ik geef t je te doen.
Onze oudste was ook zo,n sterke
Als ze iets wou gaf ze niet op en bleef doorgaan tot het haar lukte .
Dat kan in een auto tot hele gevaarlijke dingen lijden.
Want je moet nog steeds op de weg letten en je eigenlijk om je kind geen zorgen maken
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:02:43 #290
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29901653
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:59 schreef moussy het volgende:

[..]

Die mag later samen met Freek in therapie .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:03:05 #291
7074 moussy
kuttekop
pi_29901668
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:01 schreef reni het volgende:
ik geef t je te doen.
Onze oudste was ook zo,n sterke
Als ze iets wou gaf ze niet op en bleef doorgaan tot het haar lukte .
Dat kan in een auto tot hele gevaarlijke dingen lijden.
Want je moet nog steeds op de weg letten en je eigenlijk om je kind geen zorgen maken
Ik heb liever dat mijn kind nu jankt achter in de auto, omdat hij iets niet los kan krijgen, dan dat ik straks jank omdat mn kind dood is.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:03:06 #292
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29901669
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:58 schreef Ladybos het volgende:
En daar zat hij maar heel eventjes in.

Ik heb Demi van de week ook eventjes in de kinderstoel gezet, gewoon om te kijken hoe ze erop reageerde en hoe goed ze er in zat, wel met dekentje ter ondersteuning erachter enzo.
Ze zat overigens niet dubbelgevouwen maar dat doet er niet toe.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29901671
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:00 schreef moussy het volgende:

[..]

Met schade aan zijn rug zal hij ook een grote vent worden

en btw "ons gebeurt het niet"
Met een kromme rug blijft ie kleiner en zou hij toch juist langer in de maxicosi moeten passen ? Ik snapput niet meer hoor

En nou ga ik echt
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:04:08 #294
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29901709
Zat net te denken
volgens mij zit jordy dan ook helemaal niet fijn in de cosie
en wil hij gewoon graag alles zien
en ik zou het toch ook niet fijn vinden dat ik zou moeten stoppen om mijn kind onder de stoel vandaan kan halen omdat hij eruit gekomen is....
en ik vind gewoon ieder zijn eigen keuze

had je mijn foto nog gezien githa?
die dingen verkopen ze bij halfords vanaf 8,95 als ik het goed gezien had
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:05:04 #295
81992 Githa
pi_29901755
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

En daar zat hij maar heel eventjes in.

Ik heb Demi van de week ook eventjes in de kinderstoel gezet, gewoon om te kijken hoe ze erop reageerde en hoe goed ze er in zat, wel met dekentje ter ondersteuning erachter enzo.
Ze zat overigens niet dubbelgevouwen maar dat doet er niet toe.
Pas maar op want of ze nu goed zit of niet over 3 maanden hoor je nog dat ze dubbel gevouwen in de tsoel zit
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:06:22 #296
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29901810
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:05 schreef Githa het volgende:

[..]

Pas maar op want of ze nu goed zit of niet over 3 maanden hoor je nog dat ze dubbel gevouwen in de tsoel zit
hahaha, moet ik nu ter bewijs een foto gaan maken.
Maar meid, maak je niet druk, als het CB en de winkel achter je keuze staan dan zal het wel goed zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:08:20 #297
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29901895
Moussy!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:10:09 #298
81992 Githa
pi_29901984
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:04 schreef babyfeet het volgende:
Zat net te denken
volgens mij zit jordy dan ook helemaal niet fijn in de cosie
en wil hij gewoon graag alles zien
en ik zou het toch ook niet fijn vinden dat ik zou moeten stoppen om mijn kind onder de stoel vandaan kan halen omdat hij eruit gekomen is....
en ik vind gewoon ieder zijn eigen keuze

had je mijn foto nog gezien githa?
die dingen verkopen ze bij halfords vanaf 8,95 als ik het goed gezien had
Jah, dank je Babyfeet!
Zou zeker een uitkomst voor zijn nekje.

Jordy's benen steken ook uit de cosy waardoor hij lekker goed af kan zetten tegen de stoel om zo met meer kracht omhoog te komen.
De riemen vastbinden zou ook een optie zijn al trapt hij daarmee nog steeds wel de cosy scheef.

Ik begin deze discussie een beetje beu te worden aangezien er allerlei "hoe zeik ik je verder af" dingen bijgehaald worden. Dat is geen discusseren maar uitzeiken!

Snake, Thnx
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:11:26 #299
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_29902042
Volgens mij is inmiddels alles wel zo'n beetje aan bod gekomen wat Githa het ultieme gevoel van een slechte moeder zijn moet geven...

Kunnen we er zelf niet een beetje van uitgaan dat Githa dit echt wel goed overwogen en op advies van mensen met verstand (althans, dat hoort zo bij het CB) van dit soort zaken doet? Volgens mij zijn alle voors en (voornamelijk) tegens wel opgenoemd nu... en zit Githa nu met een klote gevoel van hier tot midden Tokio....

( voor Githa )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:13:23 #300
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29902126
Op het gevaar af weer voor afzeiker aangezien te worden (toe maar, ga je gang, mijn huid is dik)

Dat ding bij de halfords is best aardig, maar behoorlijk dik. We hebben 'm voor onze zoon van 4. Daar helpt het aardig bij, alleen krijgt hij het weer voor elkaar om zijn hoofd slapend naar voren te laten vallen, precies tussen die openingen in.

Voor een baby is het géén oplossing. Echt niet. Het is véél te dik voor een babynek. Het spijt me voor je Githa, je zult het anders moeten oplossen, bijvoorbeeld met een opgerolde handdoek.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')