abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38123347
In amersfoort op het station zijn ze nu een, op het eerste gezicht redelijk grote, aziatische super aan het inrichten
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:23:08 #102
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_38237568
Vandaag weer even naar de toko geweest en heb het volgende aangeschaft:

Lemper kip
risolles varken en kip
Cup noodles
Mini pak choy
broodje hete kip / kouseband
broodje moksie meti
broodje kerrie kip/ kouseband
mango candy
gember
spekkoek
cakerol
sambal assem
greenpunch fernandez
palm syrup
boemboe roedjak en bali.
mango gummy candy
mie kerinting
garnalen kroepoek

dat wordt de komende weken weer lekker smullen
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_38238158
Flink ingeslagen
Wat is Lemper kip?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:45:08 #104
139677 Curiosity
pi_38238299
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:40 schreef Bluezz het volgende:
Flink ingeslagen
Wat is Lemper kip?
Dat is een rol van plakrijst met hierin een mengsel kruiden en kip.
pi_38238362
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:45 schreef Curiosity het volgende:

Dat is een rol van plakrijst met hierin een mengsel kruiden en kip.
Klinkt goed.
Volgende week ook maar eens neuzen in zo'n winkel
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:40:06 #106
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39046263
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef Stansfield het volgende:
Schopje,

In amersfoort zit nu ook een chinese toko, maar eens kijken wat daar voor lekkers te koop is.
Uit Lang leve de Chinese TOKO
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39046367
de zoekfunctie gaf dit topic aan.
Eens even doorlezen wat lekker is uit een toko.
pi_39047394
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In amersfoort op het station zijn ze nu een, op het eerste gezicht redelijk grote, aziatische super aan het inrichten
pi_39061791
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:29 schreef SHE het volgende:
* SHE toko addict

Ik koop er
[...]
sopropo
[...]
Kun je er al van genieten? Iemand ervaring? Een tijdje geleden had ik dat ding voor het eerst aangeschaft, 3 dagen in zout water gehad, en toen gewokt.. Vervolgens heb ik het weggegooid omdat ik dacht dat ik het fout had klaargemaakt.. Mijn natuurlijke reflexen deden me vermoeden dat het nog te rauw en giftig was...

Toen heb ik pas in de winkel gevraagd hoe dat ding klaar te maken, en mijn eerste poging bleek toch goed te zijn... en de smaak trouwens ook. Vervolgens wat meer gegoogled, en het blijkt dus iets te zijn waarvan "je moet leren te genieten", als dat eenmaal gelukt is, ga je dus heel lekker gaan vinden (schijnt).. Dus.. nieuwe gekocht.. binnenkort tweede poging....

Voor de nieuwsgierigen: dat ding is niet bitter, maar heel heel heel erg bitter..
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:23:07 #110
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39065845
lemper is echt zooo lekker
als ik in alkmaar ben haal ik ze wel eens, daar zijn ze niet zo duur
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:31:55 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_39072985
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 02:56 schreef McGry het volgende:

[..]

Kun je er al van genieten? Iemand ervaring? Een tijdje geleden had ik dat ding voor het eerst aangeschaft, 3 dagen in zout water gehad, en toen gewokt.. Vervolgens heb ik het weggegooid omdat ik dacht dat ik het fout had klaargemaakt.. Mijn natuurlijke reflexen deden me vermoeden dat het nog te rauw en giftig was...

Toen heb ik pas in de winkel gevraagd hoe dat ding klaar te maken, en mijn eerste poging bleek toch goed te zijn... en de smaak trouwens ook. Vervolgens wat meer gegoogled, en het blijkt dus iets te zijn waarvan "je moet leren te genieten", als dat eenmaal gelukt is, ga je dus heel lekker gaan vinden (schijnt).. Dus.. nieuwe gekocht.. binnenkort tweede poging....

Voor de nieuwsgierigen: dat ding is niet bitter, maar heel heel heel erg bitter..
Dat bittere is inderdaad de bedoeling juist! Ik stop 'm ook weleens in het zuur, heeerlijk!
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:04:23 #112
97745 Thorical
finding a way
pi_39762383
Op de Albert Cuyp. Staan twee stalletjes waar je worst kan kopen. Een franse met bv wildzwijn, hert, met truffel etc. En een Hongaar met allerlei Hongaarse producten. Worsten, conserven etc. hij staat er maandag tot donderdag. En z'n worsten zijn 28 of 26 ¤ p/kg. Ik heb er gisteren een halve paprikasalami en een ganzensalami vandaan gehaald.
En je moet naar paardenworst vragen volgens mijn vriendintje.

[ Bericht 9% gewijzigd door Thorical op 12-07-2006 19:23:00 ]
  zondag 14 januari 2007 @ 19:49:35 #113
139677 Curiosity
pi_45352824
Gisteren weer even naar de toko geweest, en naast de bekende dingen weer eens wat anders mee genomen.
Waaronder, Thaise sjalotjes, cream soda light, ( erg lekker), mango drink.
Ook weer eens een zak bananenchips meegenomen en dan wel die langwerpige, beetje zoute chips achtig.

Ik heb vanmiddag dus ook weer lekker staan kokkerellen met alle verse kruiden die ik had meegenomen.
  maandag 15 januari 2007 @ 00:01:26 #114
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_45360741
in arnhem zit er een turkse (?) groenteboer tegenover de C1000
ik loop er graag naar binnen! Hij verkoopt namelijk niet alleen goedkoop groente en fruit, maar ook kruiden en koekjes en drankjes enzo. Als ik binnenkom krijg ik al vaak een mandarijn in mijn handen gedrukt om te proeven.
Echt een heel leuk winkeltje! En nog ontzettend aardige mensen ook
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_45363585
Vraag eens bij de Chinese toko naar brum, is zeg maar erg... eh... apart
pi_45373385
Overzicht Turkse/ Oosterse winkels (helaas zonder adres)

Vandaag ben ik bij Dunya international Su - Nijmegen (Hatert) geweest. Winkel met zeer uitgebreid assortiment 'droge waren', kruiden en conserven, bijvoorbeeld wel 15 schillende soorten couscous en 30 verschillende soorten zwarte olijven in blik. Erg vriendelijk personeel bovendien.

Meegenomen: olijven, amandelen, sesamzaad, pizzakruiden, korianderzaad, mojo marinade, gedroogde abrikozen, verse koriander en aubergines.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 15 januari 2007 @ 19:44:43 #117
164039 BonteAvond
Het was gezellig
pi_45383041

[ Bericht 100% gewijzigd door Martijn_77 op 15-01-2007 19:48:40 (Dit soort reacties graag in foodback) ]
Ik had me verkleed als Freddie Mercury, en we playbackten Queen
  maandag 15 januari 2007 @ 19:53:59 #118
139677 Curiosity
pi_45383466
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:06 schreef Serendips het volgende:
Overzicht Turkse/ Oosterse winkels (helaas zonder adres)

Vandaag ben ik bij Dunya international Su - Nijmegen (Hatert) geweest. Winkel met zeer uitgebreid assortiment 'droge waren', kruiden en conserven, bijvoorbeeld wel 15 schillende soorten couscous en 30 verschillende soorten zwarte olijven in blik. Erg vriendelijk personeel bovendien.

Meegenomen: olijven, amandelen, sesamzaad, pizzakruiden, korianderzaad, mojo marinade, gedroogde abrikozen, verse koriander en aubergines.
Is dat lekker mojo marinade?
Is met sinasappel toch?, waar gebruik je dat voor dan.
pi_45394978
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:53 schreef Curiosity het volgende:
Inderdaad, obv grapefruit- en sinaasappelsap, ui, azijn en knof.
Ik weet niet of het lekker is, ik ga het vanavond uitproberen. Er gaat kip in de marinade voor een tapasfeestje. Ervaring zal ik laten weten.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_45401577
Mijn adresjes in Rotterdam:

Kazaguruma - Japanse en Koreanse producten: Pannekoekstraat bij de bieb
Slagerij Schell: West-Kruiskade 69
Wah Nam Hong - toko: West-Kruiskade
St Anny - Chinese broodjes en dim sum: West-Kruiskade
Mei Fung - toko (verse peking eend, cha chieuw, spek): West-Kruiskade
Jac A van Zanten - Engelse producten (relishes, jams, clotted cream, ganzenvet): Karel Doormanstraat

Zoek zelf adresjes voor lekker brood en eventueel een slager in Schiedam.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:24:40 #121
139677 Curiosity
pi_45405234
In de Spaanse polder schijnt een bakker te zitten die ambachtelijk brood bakt, maar of iedereen daar kan kopen durf ik niet te zeggen.

Zal als ik thuis ben even voor je opzoeken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:19:50 #122
139677 Curiosity
pi_45412790
Schiedam Vlaamsch Broodhuys in de Calandstraat, kan er verder weinig over vinden, ze hadden ooit een eigen site, nu alleen een algemene.
pi_45450331
Thnx, ben hun wel eens eerder tegen gekomen. Ik denk alleen dat het adres in Schiedam een hoofdkantoor is. Kan het namelijk nergens als bakkerij terug vinden.
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:55:04 #124
139677 Curiosity
pi_45450683
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:43 schreef n0a het volgende:
Thnx, ben hun wel eens eerder tegen gekomen. Ik denk alleen dat het adres in Schiedam een hoofdkantoor is. Kan het namelijk nergens als bakkerij terug vinden.
Ik heb er ooit beelden van gezien, op Rijnmond denk ik, maar misschien zijn ze inmiddels weg.
Ik blijf zoeken.
pi_45458237
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:53 schreef Curiosity het volgende:
Super dus!
Stukjes kip een uurtje in laten marineren, stukjes gember erbij...
Dan op een hoog vuur goed bakken, fijngehakte koriander erover, even met de pepermolen eroverheen...
Klaar! Koud of warm serveren. Smullen gegarandeerd...
pi_45459650
ik ken r 3 in bijlmer e.o die ik regelmatig bezoek. namen ken ik niet. voor mij zijn ze net snoepwinkels
vandaag gehaald mosterdzaad, oregano, citroengras, laos, blikjes kokosmelk en selderij.
Heb paar uur geleden lekker suri-thaise kip gemaakt en gegeten
Heb nog geen idee wat ik met die oregano moet, aangezien ik uitsluitend oosters/surinaams kook. Op termijn wil ik ook mediteraans koken dus zal ooit goed van pas komen
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:10:24 #127
139677 Curiosity
pi_45468659
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:05 schreef Serendips het volgende:

[..]

Super dus!
Stukjes kip een uurtje in laten marineren, stukjes gember erbij...
Dan op een hoog vuur goed bakken, fijngehakte koriander erover, even met de pepermolen eroverheen...
Klaar! Koud of warm serveren. Smullen gegarandeerd...
Een aanrader dus, de volgende ook maar eens kopen dan.
pi_45472802
okay adress in utrrecht dan maar:

centrum, achter clarenburg zitten er twee

toko centraal (indonesisch)
en aan de overkant een chinese toko.

turkse supertjes te over in de buurt (woon in zuilen)

maar ik heb op de amsterdamse straatweg (tussen het viaduct en de watertoren)

een geniale toko ontdekt, aziatisch, formaat kleine ah en echt alles hebben ze daar
heel veel kruiden, in fatsoenlijke hoeveelheden en voor een schappelijke prijs.

behalve kikkoman sojasaus
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_45473614
Die op de straat weg is dezelfde als bij de makro. Toko oriental. http://www.orientalgroup.nl/
pi_45474066
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:03 schreef Tha_Butcha het volgende:

Gewoon de volgende keer vragen, en dan denk ik wel dat ze 'm de volgende keer hebben.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:46:23 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45474542
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:03 schreef Tha_Butcha het volgende:
okay adress in utrrecht dan maar:

Er zijn veel meer lekkere soya sauzen behalve kikoman, probeer bv Pearl River Bridge Mushroom Soy eens, die is verrukkelijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45475867
uiteraard, tismeer "never change a winning team"

zal es binnen kort een zooi kleine flesjes halen, en es een vergelijkend warenonderzoek houden

overigens meen ik me te herinneren dat jij zwoer bij kikkoman piet?

my bad, hier noemde je pearl ook al:
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Topmerken Soyasaus vind ik: A (zoet), pearl river bridge mushroom soy (zout, met paddestoelen gemaakt, goddelijk) en Kikoman (een echte gefermenteerde soyasaus, en niet zoals bij die gifmengers van Conimex soyabonen met zoutzuur bewerkt)

[ Bericht 47% gewijzigd door Tha_Butcha op 18-01-2007 16:20:17 (toevoeging) ]
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_45727194
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:04 schreef Thorical het volgende:
Op de Albert Cuyp. Staan twee stalletjes waar je worst kan kopen. Een franse met bv wildzwijn, hert, met truffel etc. En een Hongaar met allerlei Hongaarse producten. Worsten, conserven etc. hij staat er maandag tot donderdag. En z'n worsten zijn 28 of 26 ¤ p/kg. Ik heb er gisteren een halve paprikasalami en een ganzensalami vandaan gehaald.
En je moet naar paardenworst vragen volgens mijn vriendintje.
Ik was net op de Albert Cuyp en heb bij een stalletje waar ze diverse soorten worst en kaas verkopen wat chorizo en salami (cacciatora) gehaald. Is dat een van de twee stalletjes die jij bedoelt?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 17:03:36 #134
97745 Thorical
finding a way
pi_45728892
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:55 schreef mirugai het volgende:

[..]

Ik was net op de Albert Cuyp en heb bij een stalletje waar ze diverse soorten worst en kaas verkopen wat chorizo en salami (cacciatora) gehaald. Is dat een van de twee stalletjes die jij bedoelt?
Nee, die jij bedoeld staan er iedere dag. Daar halen we wel de Herz salami vandaan de Hongaarse kolbaz.
Maar die andere stalletjes vond ik zo speciaal dat ik ze toen ff meldde. De Hongaar sprak alleen Duits en de Franse dame buiten haar eigen koeterwaals ook nog wat Engels.
pi_45768251
In deze fase van mn leven en in dit seizon haal ik bij de Toko Tauge, kruiden, miso (soep) en wel eens kim chi
Turk: tomaten, en groenten/fruit aanbiedingen, linzen en bonen en ik heb er een pot chilisaus vandaan.
pi_45773399
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:08 schreef ellos het volgende:
In deze fase van mn leven en in dit seizon haal ik bij de Toko Tauge, kruiden, miso (soep) en wel eens kim chi
Turk: tomaten, en groenten/fruit aanbiedingen, linzen en bonen en ik heb er een pot chilisaus vandaan.
In welke fase van je leven zit je dan?
pi_45773901
oh ..smaakfase doel ik op... die wisselt om de zoveel tijd.. niet om de 7 jaar die ervoor staat, wel wat vaker.
(en oh obvious: seizoEn)
pi_45775575
1 toko, 1 turkse groenteman en een turkse supermarkt. Goedkoop en ze hebben alles wat ik nodig heb (papaya, "verse" mangistan, bak bananen)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_45775863
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:56 schreef EricT het volgende:
1 toko, 1 turkse groenteman en een turkse supermarkt. Goedkoop en ze hebben alles wat ik nodig heb (papaya, "verse" mangistan, bak bananen)
papaya
mangistan

pi_45776196
mangistan is naar mijn mening het lekkerste fruit wat er bestaat, op de voet gevolgd door Mangga, Ananas, Papaya en Rambutan (harige lychee). helaas zijn goede mangistan onvindbaar in Nederland, de meeste zijn al lang bedorven voordat ze in de schappen belanden
pi_45776499
Ik heb mangistan eigenlijk nog nooit gezien in Nederland.
In Indonesië staan ze ermee langs de snelweg :p
pi_45776854
ze zijn hier wel te verkrijgen, alleen zijn de schilletjes hier versteend tot pantsers waar je eerst een weg door moet zagen....heel anders dan in indonesie enzo.

Gelukkig zijn er vol op papaya's hier om in mijn dagelijkse behoeften te voorzien xD
pi_45777861
Salak... nog zo'n tropische vrucht die je nauwelijks in Nederland kan kopen, maar dat is wel terecht
pi_45778491
hahaha die ken ik dus niet
pi_45779173
je mist niks, tis een zeer wrange vrucht
pi_45779216
toch soort ananas oid?...nog nooit gezien/gehad in ieder geval. Maar misschien vind ik wel lekker aangezien papaya ook bij mn favo staat ahaha
pi_45779327
nee, wat jij bedoelt is misschien nanka, dat lijkt wel een beetje op ananas.
ff googlen

dit is nanka

salak

mangistan
pi_45780000
aah dat zal het zijn, mijn excuses. Maar waar smaakt salak naar dan?
pi_45796604
Hoe heeft die vrucht ook al weer die in Azie verboden is in het openbaar vervoer en hotels, omdat ie zo stinkt?
pi_45796892
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:53 schreef Serendips het volgende:
Hoe heeft die vrucht ook al weer die in Azie verboden is in het openbaar vervoer en hotels, omdat ie zo stinkt?
Durian.
pi_45796984
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:01 schreef Bluezz het volgende:
Durian.
O ja!
pi_45797028
Durian

"A rich custard highly flavoured with almonds gives the best general idea of it, but there are occasional wafts of flavour that call to mind cream-cheese, onion-sauce, sherry-wine, and other incongruous dishes. Then there is a rich glutinous smoothness in the pulp which nothing else possesses, but which adds to its delicacy."[13]

"... its odor is best described as pig-shit, turpentine and onions, garnished with a gym sock. It can be smelled from yards away. Despite its great local popularity, the raw fruit is forbidden from some establishments such as hotels, subways and airports, including public transportation in Southeast Asia."[14]

The unusual odour has prompted many people to search for an accurate description. Comparisons have been made with the civet, sewage, stale vomit, skunk spray, and used surgical swabs.[15]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Durian
pi_50621310
in Amsterdam bij het Amstel bedrijven terrijn S111 (of 112) heb je drie groothandelzaken, ff een pasje regelen bij een oom of wat dan ook en je vind echt alles wat je maar zoekt.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:19:02 #154
139677 Curiosity
pi_55572169
Nu weet ik dat er een Toko in Hilversum zit, het adres weet ik ook, alleen ik kan niet echt een duidelijke plattegrond vinden, dus wie uit Hilversum helpt mij verder.
Waar kan ik deze toko precies vinden.
Ik ga morgen naar Hilversum.

http://www.tokoono.nl/
pi_55572329
Op het station in Amersfoort zit ook een toko, altijd makkelijk als je ff op de bus/trein moet wachten.
pi_55586404
Ik heb zomaar een grote Aziatische supermarkt voor m'n deur gekregen. Amazing Oriental heet ie en ze hebben er echt de meest absurde dingen. IJslollies van kokosmeld, durianroomijs, vegetarische garnalen (??!!) en enorme pannen. Ik ben blij!
pi_55587494
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:37 schreef LoudGirl het volgende:
Ik heb zomaar een grote Aziatische supermarkt voor m'n deur gekregen. Amazing Oriental heet ie en ze hebben er echt de meest absurde dingen. IJslollies van kokosmeld, durianroomijs, vegetarische garnalen (??!!) en enorme pannen. Ik ben blij!
Waar is hier? En hebben ze er ook zwarte cardamom?
pi_55587684
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:19 schreef Curiosity het volgende:
Nu weet ik dat er een Toko in Hilversum zit, het adres weet ik ook, alleen ik kan niet echt een duidelijke plattegrond vinden, dus wie uit Hilversum helpt mij verder.

Als je met de auto komt, borden centrumring volgen. Parkeren kun je met geluk voor de deur en anders op het martkterrein (Langgewenst)
Als je met de trein komt: uitgang Centrum en schuin naar rechts oversteken. Om de SIlverparking heen lopen (rechts aanhouden) Let op de gevels met de badkamertegels..Het zit in dat rijtje.
  vrijdag 28 december 2007 @ 07:55:17 #159
3878 Vork
Manisch creatief
pi_55594662
quote:
Hier (Arnhem) zit vlakbij mijn deur ook zo'n soort supermarkt. Ik vind het briljant. Naast allerlei producten die mij niet zo heel erg lekker lijken (frisdrank met vogelnestjes en 340 verschillende producten met durian enzo) hebben ze ook geniale dingen. Een hele spekkoek voor maar 5 euro, of een partij mini loempia's e n fatsoenlijke tofu .
  vrijdag 28 december 2007 @ 10:49:03 #160
139677 Curiosity
pi_55596287
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:07 schreef QTPi het volgende:

[..]

Als je met de auto komt, borden centrumring volgen. Parkeren kun je met geluk voor de deur en anders op het martkterrein (Langgewenst)
Als je met de trein komt: uitgang Centrum en schuin naar rechts oversteken. Om de SIlverparking heen lopen (rechts aanhouden) Let op de gevels met de badkamertegels..Het zit in dat rijtje.
Ik zou vandaag gaan, maar voel me niet helemaal jofel, dus waarschijnlijk morgen.
We parkeren altijd in de silverparking.
Kan ik ook gewoon de winkelstraat uitlopen, daar waar perrysport zit, en dan naar rechts, zo op het plattegrondje te zien, zit het daar ergens.
pi_55596306
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 07:55 schreef Vork het volgende:

[..]

Hier (Arnhem) zit vlakbij mijn deur ook zo'n soort supermarkt. Ik vind het briljant. Naast allerlei producten die mij niet zo heel erg lekker lijken (frisdrank met vogelnestjes en 340 verschillende producten met durian enzo) hebben ze ook geniale dingen. Een hele spekkoek voor maar 5 euro, of een partij mini loempia's e n fatsoenlijke tofu .
formaat broeksknoop-spekkoek?
  vrijdag 28 december 2007 @ 10:52:09 #162
3878 Vork
Manisch creatief
pi_55596338
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:50 schreef EricT het volgende:
formaat broeksknoop-spekkoek?
Ik weet niet wat voor knopen jij aan je broek hebt hangen...
Het komt uit de vriezer, maar is qua kwaliteit en zeker voor die prijs eigenlijk heel erg goed te eten .
  vrijdag 28 december 2007 @ 15:13:50 #163
139677 Curiosity
pi_55601929
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:52 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor knopen jij aan je broek hebt hangen...
Het komt uit de vriezer, maar is qua kwaliteit en zeker voor die prijs eigenlijk heel erg goed te eten .
Ik heb altijd een verse voor 7,95.
pi_55603016
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:03 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Waar is hier? En hebben ze er ook zwarte cardamom?
Hier is in Groningen, maar er zitten er meer door het hele land. Ik heb niet echt gelet op zwarte cardemom, maarhet zou me niet verbazen, er is een heel gangpad met specerijen. Wat is trouwens het verschil met groene?
pi_55605110
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:03 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Hier is in Groningen, maar er zitten er meer door het hele land. Ik heb niet echt gelet op zwarte cardemom, maarhet zou me niet verbazen, er is een heel gangpad met specerijen. Wat is trouwens het verschil met groene?
Hele andere smaak. Je hebt het nodig om zelf Garam Masala te kunnen maken.
Maar het is dus nergens te krijgen! Ongeveer dan.
In Delft zit ook een Oriental, maar daar hebben ze in dat enorme gangpad met kruiden, dus geen zwarte cardamom. Misschien kijk ik morgen in Den Haag nog wel even.
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:49:12 #166
97745 Thorical
finding a way
pi_55606552
Weet iemand het adres van een Hongaars winkeltje in Amsterdam?
Ik ik heb er een tijdje terug iets over gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Ook voor Spaanse specialiteiten ben ik nog opzoek naar een vervanger voor La Tienda.
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:57:23 #167
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55606776
Hongaarse shizzle kun je ook bestellen op i-net. Ik haal veel bij www.lekkersuithongarije.nl
pi_55606777
quote:
in de oude edah? Dan is ie inderdaad best groot...
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:08:20 #169
97745 Thorical
finding a way
pi_55608329
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:57 schreef SHE het volgende:
Hongaarse shizzle kun je ook bestellen op i-net. Ik haal veel bij www.lekkersuithongarije.nl
Dat ken ik maar omdat ik gelezen had dat er een winkel geopend was dacht ik, geen verzendkosten en ik kan nog eens vragen wat al die paprika soorten nou inhouden.
pi_55612963
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 10:49 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik zou vandaag gaan, maar voel me niet helemaal jofel, dus waarschijnlijk morgen.
We parkeren altijd in de silverparking.
Kan ik ook gewoon de winkelstraat uitlopen, daar waar perrysport zit, en dan naar rechts, zo op het plattegrondje te zien, zit het daar ergens.
Perry Sport zit in de Kerkstraat en dat is toch wel een eind uit de buurt.
Het beste kun je uitgang Silver Parking Groest nemen. Buiten ga je rechtsaf en loop je langs de HUBO naar de Stationsstraat. Daar steek je over en houd je rechts aan. Kom je langs Döner King en een apotheek. Aan die kant is het. Succes!
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:22:52 #171
139677 Curiosity
pi_55613460
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:05 schreef QTPi het volgende:

[..]

Perry Sport zit in de Kerkstraat en dat is toch wel een eind uit de buurt.
Het beste kun je uitgang Silver Parking Groest nemen. Buiten ga je rechtsaf en loop je langs de HUBO naar de Stationsstraat. Daar steek je over en houd je rechts aan. Kom je langs Döner King en een apotheek. Aan die kant is het. Succes!
Dat bedoel ik , die plattegrondjes kan ik nooit geen wijs uit.
Maar gaat morgen vast lukken.
Bedankt voor de info.
pi_55665219
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

in de oude edah? Dan is ie inderdaad best groot...
Ja, aan de Korreweg.
pi_55703360
hé, nou ik zie dat hier over allerlei winkeltjes gepraat wordt kan ik het natuurlijk ook hier vragen. Weet iemand toevallig of er ook indiase winkeltjes zijn ergens in Nederland? Ik ben namelijk pas in India op vakantie geweest, heb daar soan papdi gekocht, heerlijk maar ik kan het hier (Venlo) nergens kopen. Gegoogled op recept, gevonden, maar dan heb ik 2 verschillende soorten bloem nodig die ze hierniet hebben.
Dus de andere opties zijn, kopen via internet (keiduur) of een indiaas winkeltje misschien.
Kan iemand me helpen???
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:17:27 #174
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_55705811
Er is een grote toko in beverwijk , het ziet er wel leuk uit , ik ben er zelf nog niet in geweest..
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:40:28 #175
139677 Curiosity
pi_55706233
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:17 schreef nexus-pilot het volgende:
Er is een grote toko in beverwijk , het ziet er wel leuk uit , ik ben er zelf nog niet in geweest..
Jij bedoelt die in Chinatown?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:16:12 #176
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_55709920
yep...... , ik beschouw het als een toko aangezien het 1 gebouw is...
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
pi_55710245
Chinatown? Leg es uit, ik werk in B'wijk, en ken de Breestraat, verder niks
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:38:50 #178
139677 Curiosity
pi_55710411
Bij de zwarte markt in Beverwijk zit sinds kort ook een China town, daar zit ook een toko.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:42:19 #179
139677 Curiosity
pi_55710501
Ik ben er geweest in die Toko in Beverwijk, hij is groot van opzet en ook ontzettend druk, met als gevolg, hoop lege schappen.
Ik was er op een zaterdag, misschien ook niet de meest gunstige dag om te gaan, maar hij schijnt van woensdag tot zondag open te zijn.

Leuk om een keer te kijken, maar als je echt hierheen gaat om al je ingrediënten te halen kan het gebeuren dat je misgrijpt, iets wat mij in Delft nog nooit gebeurt is ( Xotus).
pi_55783776
mochten jullie in Amsterdam zijn dan raad ik absoluut Tampopo aan.
Haarlemmerdjik, tegenover The Movies. Niet al te ver van CS!

die man verkoopt vanalles. er zijn ook altijd aziaten als ik er ben, en die hebben hun hele mandje vol liggen. dus lijkt me een aanrader, niet?
ook gedroogde vissen, en heel veel sake etc. zelfs groene thee-ijs uit een pakje om zelf te maken! en dat voor een luttele 1.25 = proberen!
winkel is ook vaak na sluitingstijd nog open. na 9 uur? geen probleem!

echt gaan kijken!
route via Maps.Google

[ Bericht 4% gewijzigd door granuaile op 04-01-2008 22:40:53 (typo) ]
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_55790849
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:21 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Ja, aan de Korreweg.
Cool zijn ze vandaag open?
pi_55799558
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:03 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Is dat de winkel die in de oude Edah is gekomen? Daar wil ik ook snel eens een keer kijken

Edit: ja dus, lezen Dinus.
Zolang er was is, is er leven.
pi_55820285
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 07:55 schreef Vork het volgende:

[..]

de Oriental Supermarkt

ben er vlak voor kerst een keer geweest en kom er binnenkort zeker weer eens terug geweldig!
Ja doei.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:16:41 #184
130803 Gripper
Get a grip
pi_55867203
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 18:57 schreef SHE het volgende:
Als jij toch regelmatig shopt achter het ijzeren gordijn, ken je dan de slavische supermarkt aan de amsterdamsestraatweg? Een vriend van me die met zijn vriendin naar Roemenië is geëmigreerd komt af en toe nog wel eens hier, en het lijkt me dan leuk om eens Roemeens voor hem te koken (hij komt juist terug om unox rookworst te kunnen eten als ie in NL is, krijgt ie alsnog paprika's en knoflook, wat zal ie blij zijn )

Ervaring met die toko, kan ik er terecht voor lekker eten?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_55867376
bij onze chineese toko halen we altijd de beste en goedkoopste kruiden, een hele bak vol met gemalen cardemon/parpikapoeder/chilipoeder/tijm/Garam masala/etc voor 0.50 EUR. We maken eigenlijk alleen maar verse dingen, dus geen voorverpaktje goederen/curries. Een eigen lekkere Rogan Nash maken, yum yum

En bij de Iraan halen we altijd onze Kip en rundvlees; Kippenbouten+karbonade of vleugetjes stuk voor 2.25 p/kilo, zeer vers!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:38:04 #186
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55867634
We hebben hier sinds kort een Food XL. Soort toko. Gister Idisch eten gehaald, vanavond probeer ik Thais.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55868986
Is het niet gewoon een afhaal restaurant?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:48:13 #188
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_55878211
Toko Centraal (Utrecht/Zeist) heeft sinds kort ook een kookboekje, zojuist gehaald (¤12,95 maar ¤10,- voor vaste klanten)
Er staan 32 (indonesische) recepten met foto's in en een kruidenindex.

Binnenkort maar eens wat recepten uitproberen.
pi_55878639
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:39 schreef granuaile het volgende:
mochten jullie in Amsterdam zijn dan raad ik absoluut Tampopo aan.
Haarlemmerdjik, tegenover The Movies. Niet al te ver van CS!

die man verkoopt vanalles. er zijn ook altijd aziaten als ik er ben, en die hebben hun hele mandje vol liggen. dus lijkt me een aanrader, niet?
ook gedroogde vissen, en heel veel sake etc. zelfs groene thee-ijs uit een pakje om zelf te maken! en dat voor een luttele 1.25 = proberen!
winkel is ook vaak na sluitingstijd nog open. na 9 uur? geen probleem!

echt gaan kijken!
route via Maps.Google
En Mike, is dat niet geweldig?

aandelen?
pi_56316832
Vroeg weg gegaan vanmorgen. Moesten wat afdroppen bij de boekhouder. Nog even over de markt gelopen en naar de toko geweest.

Wah nam hong:
Choi sam, wat sausjes gehaald voor lemon chicken, black bean chicken en mapo tofu, lo pa ko (turnip cake) uit de vriezer, sushi rijst, pak meel voor amerikaanse pannekoekjes, ui paratha's, bami soep.

May fung:
Stuk (nog warme) cha sieuw.

Morgen smullen!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:16:32 #191
45 SiGNe
pi_56317123
Lemon chicken is wel erg lekker... je brengt me op een idee
pi_56336893
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:16 schreef SiGNe het volgende:
Lemon chicken is wel erg lekker... je brengt me op een idee
Nooit eerder gehad. Heb je een receptje?
  zondag 27 januari 2008 @ 13:47:22 #193
45 SiGNe
pi_56339046
Kip even door een tempurabeslagje halen, frituren en daar dan die Lemon Kee saus van de toko erbij
Ik heb er helaas geen uitgebreidt recept van helaas, maar het is wel lekker, die zoet/zure citroensmaak bij de krokante kip.
pi_56339453
Deze saus? Hoop dat het plaatje werkt.

Weet niet welk merk ik nu heb, maar het is een soort gelijk zakje.
  zondag 27 januari 2008 @ 15:44:36 #195
45 SiGNe
pi_56341675
Jep, die ja.
Erg lekker sausje.

Moet ik binnenkort maar weer eens halen bij Toko Centraal in Utrecht, Toko Centraal Zeist kent het niet eens vreemd genoeg..
  maandag 16 juni 2008 @ 22:04:16 #196
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_59444939
Weet iemand waar ik mangistan in de buurt van Nijmegen kan halen?
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_59446405
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:04 schreef Sno0ze het volgende:
Weet iemand waar ik mangistan in de buurt van Nijmegen kan halen?
Doe maar niet want 9 van de 10 keer zijn ze vies (bedorven van binnen)
  maandag 16 juni 2008 @ 23:29:27 #198
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_59448101
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:43 schreef EricT het volgende:

[..]

Maar ze zijn zo lekker Ik weet dat je ze in Den Haag kunt krijgen. Had nog niet zo lang geleden mangistan uit Den Haag (van een familielid gekregen) en die waren niet bedorven.
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
  dinsdag 17 juni 2008 @ 07:20:18 #199
269 vats
Live life to the max!
pi_59451300
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:19 schreef Curiosity het volgende:

Deze toko gaat dicht..... Stond pas een stukje over op distrifood.nl. Ze wilden een keten van deze tokos maken, maar de pilot store in Hilversum draait met verlies...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 07:22:16 #200
269 vats
Live life to the max!
pi_59451305
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:43 schreef EricT het volgende:

[..]

Dit is het meest zalige fruit wat er is, heb me er helemaal gek van gegeten in Indonesie toen ik daar was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')