abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 02:12:34 #161
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29284598
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:10 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Dat als je nu al aangeeft dat contact houden moeilijk gaat worden je er beter nú een punt achter kunt zetten. Is wat beter voor jou. En aangezien er geen 'ons' meer is mag je best aan jezelf gaan denken.
Hee. Je hebt wat geleerd.
pi_29284661
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:12 schreef Christine het volgende:
Hee. Je hebt wat geleerd.
Nee, totaal niet. Maar ik kan aardig met de stroom meelullen.
  zondag 31 juli 2005 @ 02:17:39 #163
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29284685
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:16 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Maar ik kan aardig met de stroom meelullen.
Oh sorry, ik dacht even dat je het meende en op de goede weg was.
pi_29284704
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:17 schreef Christine het volgende:
Oh sorry, ik dacht even dat je het meende en op de goede weg was.
Helaas. Ik blijf nog even dwars en sneu doen. . Ik moet eerst nog even flink op m'n bek gaan voor ik mezelf voor laat gaan.
  zondag 31 juli 2005 @ 02:19:06 #165
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29284706
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:18 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Helaas. Ik blijf nog even dwars en sneu doen. .
Succes ermee.
pi_29284725
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:19 schreef Christine het volgende:
Succes ermee.
Waarvoor mijn dank. .
  zondag 31 juli 2005 @ 02:23:32 #167
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29284782
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:20 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Waarvoor mijn dank. .
Ik zie jou vrijdag!
pi_29285022
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:23 schreef Christine het volgende:
Ik zie jou vrijdag!
Ben je weer aan het orakelen? .
  zondag 31 juli 2005 @ 02:43:36 #169
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29285034
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:42 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Ben je weer aan het orakelen? .
Uhuh.
Je kwam met de fiets toch?
pi_29285043
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:43 schreef Christine het volgende:
Je kwam met de fiets toch?
. Motortje. .
  zondag 31 juli 2005 @ 02:45:27 #171
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29285051
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:44 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

. Motortje. .
Oh, ik dacht al. Anders was het wel erg ver fietsen. .
pi_29285085
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:45 schreef Christine het volgende:
Oh, ik dacht al. Anders was het wel erg ver fietsen. .
En je wordt er moe van. .
Misschien gaat Lynx666 wel weer fietsen!
  zondag 31 juli 2005 @ 02:49:25 #173
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29285093
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:48 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

En je wordt er moe van. .
Misschien gaat Lynx666 wel weer fietsen!
Ik hoop het niet voor hem, maar dat kan ik nog niet in mijn orakel zien.
We zijn "een beetje" offtopic.
pi_29285120
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:49 schreef Christine het volgende:
We zijn "een beetje" offtopic.
Oh ja. *kuch*

Ben nog steeds druk bezig met het loslaten van mijn ex. Contact is weer min of meer hersteld qua sms maar daar wordt aan gewerkt. Moet het nu toch maar eens laten. .

En mijn geweldige date van maandag zit in het buitenland. Kan ik voorlopig dus ook niet zoveel mee. .
  zondag 31 juli 2005 @ 02:53:04 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_29285128
mijj italiaanse ex komt as donderdag weer een week op bezoek... en dan gaan we vooral de dingen doen waarin we wel erg goed zijn samen. is niet zo moeilijk want wat echt niet werkte tussen ons was samen in een 'daily routine' zitten. nu we elkaar af en toe zien is het erg leuk als we samen zijn
  zondag 31 juli 2005 @ 23:40:50 #176
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29310056
quote:
Op zondag 31 juli 2005 02:10 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Dat als je nu al aangeeft dat contact houden moeilijk gaat worden je er beter nú een punt achter kunt zetten. Is wat beter voor jou. En aangezien er geen 'ons' meer is mag je best aan jezelf gaan denken.
Tsja maar ja, we hebben sowieso nog een huis samen (zij woont daar nog, ik niet meer) dat verkocht moet worden. Compleet contact verbreken is dus geen optie. En eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet. Ik kan iemand met wie ik 6 jaar samen ben geweest niet 123 uit mijn leven zetten

Toch is het nu al 5 maanden uit maar momenteel voel ik me echt megakut
pi_29311597
Ervaring leert dat alle contact verbreken het beste werkt. Trust me. .
pi_29311916
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:32 schreef Viperdesign het volgende:
Ervaring leert dat alle contact verbreken het beste werkt. Trust me. .
Ja, dat klopt.....maar soms is dat amper mogelijk...zoals in Tomeks' geval. Wat wel helpt is even het contact verbreken om daarna verder te kijken. Heb ik ook gedaan....doet wonderen hoor.

In mijn geval is het ook moeilijk.....en als ik er over nadenk wil ik dat ook helemaal niet. Voor mij is het toch iemand, met wie ik echt kan praten.....en daarnaast gewoon 1 van mijn beste vriendinnen! Je weet tenslotte echt alles van elkaar, dingen die anderen niet weten. Zou toch zonde zijn dat te verliezen.

Als je echt gevoelens blijft houden, dan moet je jezelf in bescherming nemen....dan blijf je jezelf kwellen.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:02:06 #179
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29312483
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:43 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.....maar soms is dat amper mogelijk...zoals in Tomeks' geval. Wat wel helpt is even het contact verbreken om daarna verder te kijken. Heb ik ook gedaan....doet wonderen hoor.
Dat ga ik nu ook proberen.
quote:
In mijn geval is het ook moeilijk.....en als ik er over nadenk wil ik dat ook helemaal niet. Voor mij is het toch iemand, met wie ik echt kan praten.....en daarnaast gewoon 1 van mijn beste vriendinnen!
quote:
Je weet tenslotte echt alles van elkaar, dingen die anderen niet weten.
Hehehe, nog niet nee, maar ik weet dat er weer iemand komt die dat ook allemaal zal gaan weten. Aangezien die nu misschien al in beeld is gaat me dat gewoon te snel.
quote:
Als je echt gevoelens blijft houden, dan moet je jezelf in bescherming nemen....dan blijf je jezelf kwellen.
Dat zien we dan wel weer
pi_29312533
quote:
Zou toch zonde zijn dat te verliezen.
Te laat. . Maar het is zeker klote. .
quote:
Daarom... .
pi_29313017
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:03 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Te laat. . Maar het is zeker klote. .
[..]

Daarom... .
Ik kan beamen dat het echt moeilijk is een goede afweging te maken. Ik kijk er zo tegen aan. Of ik blijf gevoelens houden voor haar, dan raak ik haar echt helemaal kwijt.....omdat zij natuurlijk verder wilt met haar leven. Dan kan ik me daarna voor mijn hoofd slaan, omdat ik dan een goede vriendin kwijtraak. Of ik ga zelf lekker verder met mijn leven, raak mijn gevoelens voor haar kwijt en als bonus kan ik ook nog eens gewoon met haar omgaan. Hoe je het ook bekijkt, als je normaal uit elkaar gaat blijft die ander altijd een speciaal plekje in je hart houden. Dat geldt voor jezelf, maar voor de ander ook natuurlijk.

pssst....ik ben er ook nog niet helemaal hoor.. ...moeilijk is het af en toe echt wel.....maar het is het mij niet waard haar helemaal kwijt te raken.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_29315422
De laatste tijd komt de ex van 3 en eenhalf jaar lang als een boemerang terug

ik heb daarna een Internet exje voor 5 maanden gehad maar die mis ik niet eens zo erg

ik weet van mezelf dat ik een klootzak was voor die ex waar ik 3 en eenhalf jaar mee heb volgehouden, maar ook dat het een onmogelijke liefde was...

haar liefde was mij soms iets te beknellend voor me, wilde welles vrijgelaten worden, ook aangegeven maar haar lukte het niet om daar helemaal in mee te gaan

en opeens had ze het met een vriend van me. maakte het uit en een maand later een kind en een huis met hem

desondanks alle leuke dingen met haar, haar positeive kanten blijven door mijn hoofd spoken

half jaar nadat het uit was ontelbare keren "Turks Fruit" en "Ik ook van jou" gelezen en wat zo heerlijk herkenbaar

ik zou zo -tig Turks Fruiten kunnen maken (hoewel ze niet dood is)

Over dr moeder die smetvrees had. Over dr roddelende zusjes. Over dr tentamenvrees waar ik haar steeds doorheen moest slepen. De kinderen voor kinderen liedjes die ze zong onder de douche. Over de leuke dagjes uit, dagjes in bed. Over de foute trio sex met een vriend van me. Over de heerlijke vakanties met haar. Over haar voorkeur om haar kamer met bonte kleuren in te richten. Over dr 25 kaarsjes voor me verjaardag, in de vorm van een 25.
Over het broodje dat ze niet kon afrekenen in Spanje omdat de bus naar Nederland wegmoest. Over haar verhaal over haar zussen die in haar kindertijd met dr kop tegen de radiator bonkten. Hoe blij ze kon zijn als ze een goed cijfer of een vrije dag had...

Allemaal leuke dingen.

Als ik dat wil vergeten is het heel moeilijk om aan de negatieve dingen te denken. Dat ze altijd tijd voor zichzelf met mij opeiste. Dat ze treurig ging doen omdat ik weg moest voor werk, studie of er even gewoon geen zin in had. In zichzelf sneed tijdens tentamenstress ed. Altijd haar problemen moest aanhoren maar andersom moeilijker was...

Het was me eerste grote liefde dus onervarenheid zal voor mij ook wel rol gespeeld hebben...

Soms denk ik had ik maar...

Misschien was het ook te snel, het was een huisgenote van me studentenhuis dus we woonden meteen samen.

Anyway, misschien moet ik het boek maar eens schrijven ofzo ik weet het niet...

Nu ben ik weer vrijgezel, zo'n 6 maanden ofzo en af en toe one night stand, maar soms twijfel ik welles. Zal ik weer zoveel van iemand gaan houden? of van mij. De laatste ex vond zichzelf belangrijker dan ik, dus die ging toch snel aan de kant...

Ach ja, ik weet nie of dit herkenbaar is ofzo, als het digitale vervuiling is wis maar ofzo...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_29319696
het is voor mij ongeveer 8 weken geleden dat het uit is. Ze heeft al een nieuwe vriend (de reden dat uit uitgegaan is). Die gast waar ze nu mee heeft had ook een vriendin. Hij heeft het uitgemaakt met haar voor mijn ex.

Nu is het zo dat ik zijn ex wel ken en gister behoorlijk met haar van bil ben gegaan. Is dit not done?
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:46:13 #184
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_29322463
Nee hoor, dat heet zoete wraak

Ik zit zelf nog steeds met mijn ex in mijn hoofd, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat snel verdwijnt. Ben er wel achter dat ze me echt totaal niet kent, terwijl zij denkt van wel. Ze doet me met van alles pijn en doet alsof er niks aan de hand is. Morgen gaat ze 2 weken op vakantie met haar ex, na die vakantie zal ze wel weer iets met hem hebben. Tis gewoon fucked up, maar ik ben steeds meer in staat boos op die bitch te zijn en dat helpt wel
pi_29331389
update. ik voel me prima. heb een erg leuk weekend gehad. veel feest en ben van mening dat ik beter af ben. Een heel verschil met 3 weken geleden......... tis nu een maand uit
pi_29349435
zo half bezopen heb ik weer es de mening dat alle vrouwen hoeren zijn..

of je nu zegt dat je 20 miljard op je bankrekeningen hebt staan en enkele drankjes voorschiet...

ofdat je meteen 50 euro lapt voor pijpen en neuken...

het komt bijna op hetzelfde neer...
zelfs hoerenlopers worden welles afgeweze...

xie het verschil zelden, behalve dan dat hoeren ook nog welles hangbuiken toelaten etc.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_29362006
Juist ja. .
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:25:24 #188
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_29386110
ok, een kleine update..

ben nu een goeie week verder, met ups en downs.. Ben er donderdag tijdens uitgaan tegen gekomen, en was toen stomdronken.. dus dat liep niet helemaal lekker. Gevolg is dat ik me absoluut niet lekker voelde om haar te zien. Zij was er ook nog niet echt klaar voor (en ook dronken), dus dat liep allemaal heerlijk stroef en onnatuurlijk.

Verder spreek ik haar nog vrij veel. Het is dan nogal wisselend hoe de gesprekken lopen. Ene keer superleuk, andere keer nogal afstandelijk. Heb wel enorm het idee dat beiden nog niet over elkaar heen zijn. Maar is moeilijk in te schatten, aangezien zij van nature enorm gesloten is, en het vertikt dingen te zeggen die ze moeilijk vind. Heb haar toen maar geconfronteerd met wat ik dacht dat zij dacht. Het gevolg was dat zij stil was, dus ik neem aan dat ik er dicht bij zat.

Gisteren was ze super sjacho, omdat ze alleen moest eten (volges haar). Kan een reden zijn, maar ik zie meer de reden dat ik zo naar spanje vertrek om mezelf vol te gieten een week lang. Denk dat de waarheid nu wat te dichtbij kwam, waardoor ze zich niet zo fijn voelde..

Maar goed, ik ben heel simpel, ze stikt er maar in. Ik ga eerst op vakantie, daar nix van me laten horen, en dan na mijn vakantie kijk ik wel weer hoe een en ander erbij staat.
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:33:03 #189
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_29386317
Nou ik wil ook weer even mijn ei kwijt, het zit zo:

Mijn ex gaat vrijdag op vakantie met haar ex (niet ik hehe). Tijdens die vakantie gaan ze 95% zeker weer bij elkaar komen, wat mij natuurlijk nogal dwars zit. Nou is het probleem dat deze vriendin het me niet erg makkelijk maakt om over dr heen te komen. Ze komt nog steeds langs en wil met me naar de bios enzo, maar ik merk dat als ik dr niet mag zoenen, dat ik me verschrikkelijk ongemakkelijk voel, "verder als vrienden" gaat iig de komende tijd niet werken dus.

Nou heb ik de ballen niet om gewoon "nee" te zeggen tegen die voorstellen van haar. Het probleem is gewoon dat ik nog steeds strontverliefd op dr ben, en het gewoon dik onnatuurlijk aanvoelt om nee te zeggen tegen iets wat je heel graag wilt. Overigens zijn al onze afspraakjes tot nu toe uitgelopen tot zoenpartijen (het is dus ook niet zo dat ze me niet meer interessant vind), maar we hebben inmiddels voldoende met elkaar gepraat om duidelijk te maken dat het niet lang zo zal blijven.

Die vakantie van dr duurt 2 weken en zoals begrijpelijk wordt dat een moeilijke periode voor me. Ik weet dat als ik na die vakantie mijn best doe, weer in een zoenpartij beland, maar wie maak ik daar blij mee. Zij gaat op dat moment vreemd (nu dus niet, ze is atm aan niemand verbonden), gaat zich slecht voelen en ik krijg de oude pijnen weer terug.

Ik wil gewoon weten hoe je de kracht bij elkaar krijgt om nee te zeggen tegen iemand waar je zielsveel van houd...

[ Bericht 97% gewijzigd door Xtinction op 03-08-2005 11:39:26 ]
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:49:09 #190
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_29386822
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:33 schreef Xtinction het volgende:
Nou ik wil ook weer even mijn ei kwijt, het zit zo:

Mijn ex gaat vrijdag op vakantie met haar ex (niet ik hehe). Tijdens die vakantie gaan ze 95% zeker weer bij elkaar komen, wat mij natuurlijk nogal dwars zit. Nou is het probleem dat deze vriendin het me niet erg makkelijk maakt om over dr heen te komen. Ze komt nog steeds langs en wil met me naar de bios enzo, maar ik merk dat als ik dr niet mag zoenen, dat ik me verschrikkelijk ongemakkelijk voel, "verder als vrienden" gaat iig de komende tijd niet werken dus.

Nou heb ik de ballen niet om gewoon "nee" te zeggen tegen die voorstellen van haar. Het probleem is gewoon dat ik nog steeds strontverliefd op dr ben, en het gewoon dik onnatuurlijk aanvoelt om nee te zeggen tegen iets wat je heel graag wilt. Overigens zijn al onze afspraakjes tot nu toe uitgelopen tot zoenpartijen (het is dus ook niet zo dat ze me niet meer interessant vind), maar we hebben inmiddels voldoende met elkaar gepraat om duidelijk te maken dat het niet lang zo zal blijven.

Die vakantie van dr duurt 2 weken en zoals begrijpelijk wordt dat een moeilijke periode voor me. Ik weet dat als ik na die vakantie mijn best doe, weer in een zoenpartij beland, maar wie maak ik daar blij mee. Zij gaat op dat moment vreemd (nu dus niet, ze is atm aan niemand verbonden), gaat zich slecht voelen en ik krijg de oude pijnen weer terug.

Ik wil gewoon weten hoe je de kracht bij elkaar krijgt om nee te zeggen tegen iemand waar je zielsveel van houd...
herken hier heel veel van, alhoewel ik het zoenen probeer te voorkomen, en dat lukt goed (kwestie van niet zien). Zoals ik net hoorde in een 50 cent nummer, 'sucker for love'.

Denk overigens wel serieus dat des te aanhankelijker jij je opstelt, des te minder kans je maakt mocht je dat willen.. Je moet je ff sterk laten zien en doen alsof je prima zonder haar verder gaat.. Dit gedoe maakt het alleen maar pijnlijker.

Wat ik zelf wel es doe, en bij mij werkt het prima, is als je eraan denkt gewoon actief denken aan alle kutgrappen die ze heeft uitgehaald met je.. Dan weet je meteen weer dat je goed eraan hebt gedaan om er nix meer mee te hebben
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:24:43 #191
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_29387822
Dat is een beetje het probleem, die heeft ze niet gemaakt. Het enige wat ik dr dik kwalijk neem is dat ze ooit zei dat zeoa terug wilde bij dr ex omdat het zo goed klikte met zijn ouders, terwijl ze mijn ouders nooit ontmoet heeft (In een half jaar relatie ja, fucking triest)

Dat overafhankelijk zijn, denk dat je daar gelijk in hebt, voel me nu echt zo'n puppy die achtergelaten wordt in een bos, maar het is zo fucking moeilijk om je sterk te houden onder dit soort omstandigheden.

Life fucking sucks....for now..
pi_29387920
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:33 schreef Xtinction het volgende:

gewoon nee zeggen, ze is verliefd op haar ex, jij was een rebound, ze heeft nooit echt diepe gevoelens voor jou gehad.

dus, als ze vraagt om af te spreken, zeg je gewoon: NEE, liever niet, of NEE, ik had al andere plannen. Of vind je het zo leuk om je te laten gebruiken omdat zij op die momenten niets beters te doen heeft ?

zo moeilijk is het niet
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29391340
*zucht...

[ Bericht 99% gewijzigd door espina op 03-08-2005 14:44:15 ]
pi_29392441
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef espina het volgende:
*zucht...
Was te laat om het te lezen. Wat is er meiske?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:03:18 #195
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_29392742
Zie haar nieuwe topic:

Ik hoop stiekem dat mijn ex er over een week of 3 net zo over denkt als jij nu "wtf heb ik gedaan...." En dan kan ik lekker terughoudend zijn woohoo.

Espina: hij doet overigens wat alle fokkers altijd iedereen aanraden, maar hij overdrijft het wel inderdaad, zeker in zo'n moeilijke periode zou ik niet hoeven nadenken om mijn ex te steunen, hijs een beetje doorgeslagen lijkt het .

Aan petit: je scheert zo wel alle exen over een kam zeg. "Ze heeft nooit diepe gevoelens voor je gehad" dat kan je natuurlijk niet weten....
pi_29393367
Hmm jullie hebben gelijk.. Ik heb er vreselijk veel moeite mee. Met de persoon met wie je hebt geleefd doet opeens raar.. Zeker na wat er gebeurd is met mijn vader. Het voelt zo oneerlijk aan.. Ik geef het de tijd. Mijn vader gaat voorop en hij.. ja.. weet ik veel..
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:36:23 #197
11766 eymey
koning één-oog
pi_29405665
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:03 schreef Xtinction het volgende:
Zie haar nieuwe topic:

Ik hoop stiekem dat mijn ex er over een week of 3 net zo over denkt als jij nu "wtf heb ik gedaan...." En dan kan ik lekker terughoudend zijn woohoo.

Espina: hij doet overigens wat alle fokkers altijd iedereen aanraden, maar hij overdrijft het wel inderdaad, zeker in zo'n moeilijke periode zou ik niet hoeven nadenken om mijn ex te steunen, hijs een beetje doorgeslagen lijkt het .

Aan petit: je scheert zo wel alle exen over een kam zeg. "Ze heeft nooit diepe gevoelens voor je gehad" dat kan je natuurlijk niet weten....
Stiekem hoop ik ook nog steeds dat mijn ex ooit hetzelfde krijgt als Espina hier....

En Espina..... we hebben het hier op MSN ook al erg veel over gehad maar ik zeg het hier ook nog maar eens: Ik ben het wel met de meeste mensen in het andere topic eens. Hij heeft je overduidelijk gemaakt dat hij je niet meer de liefde en steun kan geven die jij graag van hem zou ontvangen.

Laat hem nu los, steun je vader. Wees sterk voor hem, welke kan het ook op zal gaan met hem. Laat hem trots zijn op je. En als je echt naar zeeland wil verhuizen voor jezelf: Doe dat. Bedenk alleen wel hoe ver je dan bij je vader vandaan bent...

Maar probeer alles te doen zonder Peter in je achterhoofd. Ik weet het... zelf ben ik ook nog niet over m'n ex heen.... na bijna 2 maanden nog steeds niet. Toch kan ik al wel weer van het leven genieten en lekker m'n gang gaan zoals ik dat wil. Het blijft moeilijk, soms is het super moeilijk, soms is het kut... en soms gaat het weer wat mekkelijker. Dat worden de komende weken/maanden.....
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_29410246
.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:28:20 #199
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29412569
Ugh. Nu bijna 10 weken geleden uit. Zit ik toch weer diep in de put :S. (NB, ik heb het wel met haar uitgemaakt)

Ik heb een leuke vakantie gehad voor 4 weken, en veel mensen bezocht en gedaan wat ik wilde zonder de stressen van studeren te krijgen. En dan, opeens, 2 weken geleden krijg ik een MSN berichtje van mijn ex binnen. Zoiets van:

Hoi
Zij :Hoi
Hoe gaat het?
Zij :Goed
En jij?
Zij :Ik ga naar amsterdam

(NB. we zitten in engeland, en zij is engels ). Eigenlijk wilde ik niet met haar praten. Ze heeft het mij erg moeilijk gemaakt de hele tijd (misschien niet express, omdat ik niet wilde dat zij de volle lading kreeg van alles, heb ik maar de hele schuld op mij genomen). Toen ze amsterdam melde, werd ik gelijk pissig (hierdoor is een hele ruzie tussen ons ontstaan, omdat ik niet genoeg geld had om op vakantie te gaan met haar, en ik vond het een beetje 'in your face'). Toen ben ik maar uitgelogd.

Uiteindelijk, heb ik via e-mail te weten gekregen wat ze van me wilde. Ze zei dat ze het contact weer opwilde nemen zodat als we terug waren dat het minder vreemd zou zijn. Ik dacht van oke, dat is goed. Dus, heb ik mijn gevoelens maar op pauze gezet en ben ik voor haar met haar gaan praten. Maar, voor de laatste week had ik het gevoel dat zij het niet meer wilde (antwoorden met 3 woorden als ik 3 zinnen schreef, enz.). Vandaag heb ik het gewoon maar aan haar gevraagd. En ze zei dat het te vroeg was en dat ik probeerde een andere persoon te zijn en dat ik al over haar heen ben (zo praatte ik omdat ik dacht dat zij dat wilde?!). Dus, ik ga niet meer met haar praten. - alles wat ik probeer te doen word gewoon terug in mijn gezicht gegooid als iets dat ik fout heb gedaan.

Mijn conclusie is, wat is ze toch een zelf-geabsorbeerde tut hola geitebol die geen kennis van de echte wereld heeft.

Zij zegt zo van: 'je hebt geen idee wat ik door maak nu'
Dan denk ik tegen mezelf: 'ik heb jou niet verlaten.. jij hebt mij verlaten een half jaar geleden'

Dit slaat op dat ze mij niet de aandacht gaf die ik nodig had, nooit de liefde die ik wilde. Ze wilde altijd alles krijgen, maar nooit geven.

Ik weet eigenlijk niet wat ik nu mis. Mis ik haar? Mis ik de liefde?

Ze denkt verder ook dat ik achter andere vrouwen aan ga, enz. Maar, niets is minder waar. Ik ben al wel 10x uitgeweest, en ik heb niets uitgespookt (geen zin) - zij is nog mijn eerste en laatste kus.

Toch, ik had met haar de rest van mijn leven door kunnen brengen, maar dan zou ik gewoon niet blij zijn geweest met mezelf.

Misschien is het moeilijker omdat ik een hekel heb aan mezelf dat ik iemand zoveel pijn heb gedaan? (volgens haar vriendinnen was ik haar idool, en deed ze alles voor mij (maar waarom zag ik dat nooit?).

Ik heb ook een beetje het gevoel van: heb ik iets goeds kwijt geraakt? Ben ik een grote zeur? Kan ik ooit weer iemand anders ontmoeten? Hoe moet het nou allemaal verder?

Wat nog irritanter is, is dat mijn ex het misschien erger ervaart dan ik, en dan heb ik medelijden met haar en dan word ik boos op mijzelf dat ik dat heb kunnen doen!!!

Ugh. 10 weken. Ik moet verder, maar ik weet alleen nog niet hoe.

Ik moest dit eventjes kwijt, en mijn hoofd leeg halen. Ik ben een beetje gek - maar wel goed gek!

Verder nog een beetje goed nieuws.
- Ik ben aan mijn dieet begonnen en ben ruim 5 kilo kwijt
- Ik ben net met mijn scriptie begonnen - dus daar ben ik wel een maandje mee bezig
- ik ga mijn rijlessen weer oppakken (met de vakantie moest ik stoppen)

Ik ga me wel bezig houden en goed voor mijzelf proberen te zijn. Misschien ga ik wel zaterdag uit als ik alles een beetje op orde heb! Wie weet!!
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_29412836
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:28 schreef Plonky het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu mis. Mis ik haar? Mis ik de liefde?
Dat laatste. Maar je zou het liever van haar krijgen dan van een ander. .
quote:
Misschien is het moeilijker omdat ik een hekel heb aan mezelf dat ik iemand zoveel pijn heb gedaan? (volgens haar vriendinnen was ik haar idool, en deed ze alles voor mij (maar waarom zag ik dat nooit?)
Jup / Je richt je er niet op.
quote:
Ben ik een grote zeur? Kan ik ooit weer iemand anders ontmoeten? Hoe moet het nou allemaal verder?
Ja / Ja / Meet new people.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:43:45 #201
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29413032
Het waren vragen die niet moesten worden beantwoord . LOL. maar dankje .

Ik ben ook nieuwe mensen aan het ontmoeten, maar dat gaan niet zo makkelijk - uni begint weer begin sept. en dan komen er nieuwe mensen en ga ik met andere activiteiten beginnen.

Oh, en ja, ik weet dat ik een grote zeur ben. Dat hoor ik van iedereen!!
(To make me sick)....
pi_29413053
Oh. Ik zag vraagtekens. .
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:49:25 #203
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29413178
rhetorische vragen .

Jij hebt een goed humeur!!!

ik heb nog steeds niet begrepen waarom jij op die knackers en siroop dieet zat?!? Leg eens uit, nu je toch een goed humeur hebt!
(To make me sick)....
pi_29413246
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:49 schreef Plonky het volgende:
rhetorische vragen .
h?
quote:
Jij hebt een goed humeur!!!
.
quote:
ik heb nog steeds niet begrepen waarom jij op die knackers en siroop dieet zat?!? Leg eens uit, nu je toch een goed humeur hebt!
Om af te vallen en bij gebrek aan geld. .
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:56:14 #205
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29413371
Oh, ik heb nu meer geld omdat zij weg is . Heb dan ook veel uitgegeven aan uitgaan en kleding. Nog voordat de uni begint een keertje weer naar de kapper!

Misschien had je clown moeten worden met die humeur van jou, heeheh!
(To make me sick)....
pi_29413431
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:56 schreef Plonky het volgende:
Oh, ik heb nu meer geld omdat zij weg is . Heb dan ook veel uitgegeven aan uitgaan en kleding. Nog voordat de uni begint een keertje weer naar de kapper!
Das wel fijn ja. Helaas nam mijn ex ook een deel van het inkomen mee. .
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:56 schreef Plonky het volgende:
Misschien had je clown moeten worden met die humeur van jou, heeheh!
.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 01:02:57 #207
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29413555
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:58 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Das wel fijn ja. Helaas nam mijn ex ook een deel van het inkomen mee. .
Ugh. That sucks. Was dat achter je rug, of afgesproken?
(To make me sick)....
pi_29413652
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 01:02 schreef Plonky het volgende:
Ugh. That sucks. Was dat achter je rug, of afgesproken?
Dat hele vertrek was niet afgesproken, laat staan het inkomen. .
Maar ik kom nog wel rond hoor. .
  donderdag 4 augustus 2005 @ 01:10:52 #209
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29413768
ik zeur wel heel veel hoor. Het gaat een stuk beter dan 5 weken terug, toen ik hier voor het laatst was. Ik moest mijn rotzooi eventjes kwijt !!

nu, naar bed. Ik ben moeeeeee. En ik moet morgen vroeg op! Slaap lekker
(To make me sick)....
pi_29413783
Welterusten.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:10:05 #211
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29432435
Ik voel me erg kut. Nog nooit zo erg als nu gevoeld.

Net een gesprek met m'n ex gehad, en haar alles verteld wat mijn dwars heeft gezeten de afgelopen paar weken.

Ik word langzaam aan gek hier. Helemaal gek. Ik kan er niet meer tegen. Ik ben zo ongelukkig . Ik huil me ook te pletter.

Waarom moet ik me zo voelen? Schuld gevoel? Bang dat ik iets goeds heb weggegeooid?Jaloers dat zij het beter doet dan ik? Misschien gewoon chronisch depressief.

Ik heb op het moment dus een hekel aan haar en aan mijzelf.
(To make me sick)....
pi_29432912
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:10 schreef Plonky het volgende:
Ik heb op het moment dus een hekel aan haar en aan mijzelf.
Join the club. .
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:42:17 #213
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29433110
FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK
(To make me sick)....
pi_29433250
Wat scheelt eraan?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:56:47 #215
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29433458
Ugh. Ben verteld dat ik haar niet de waarheid had moeten vertellen.

Wat een troela is die ex van mij toch. Ik heb zo'n hekel aan haar. Wat een sukkel. Ik ben nog dommer:

ik heb tegen haar gezegd:

"one day i hope you get screwed over buy some random guy, and you'll realise how goo di was to you"

dat kwam niet goed aan. maar dat is wel hoe ik me heb gevoeld. Genaait, behoorlijk genaait.

en jij?
(To make me sick)....
pi_29433503
Dus zou je eigenlijk blij moeten zijn dat je van haar af bent.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:01:41 #217
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29433595
Eigenlijk wel, maar zo voel ik me niet. Waarom, dat weet ik niet
(To make me sick)....
pi_29433699
Je mist diegene die ze was, niet die ze nu is.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:07:12 #219
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29433748
Ik ben gewoon verdrietig over hoe rot ik me heb gevoeld in de afgelopen half jaar en dat ze er niets aan heeft gedaan (ookal zegt ze dat ze dat wel heeft geprobeerd) en dan voel ik me gewoon genomen. Zij wilt mij dan ook niet begrijpen .

Goh, ik word zeker langzaam aan gek. Ik ben al verteld om naar de psycholoog te gaan, ja dooei
(To make me sick)....
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:12:08 #220
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29433881
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:05 schreef Viperdesign het volgende:
Je mist diegene die ze was, niet die ze nu is.
Dat is het probleem. Ze veranderd nu, en daar word ik jaloers op.. op de volgende die haar krijgt :S.. alles wat ik lastig en irritant vond veranderd zij.
(To make me sick)....
pi_29434038
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:07 schreef Plonky het volgende:
Ik ben gewoon verdrietig over hoe rot ik me heb gevoeld in de afgelopen half jaar en dat ze er niets aan heeft gedaan (ookal zegt ze dat ze dat wel heeft geprobeerd) en dan voel ik me gewoon genomen. Zij wilt mij dan ook niet begrijpen .
Herkenbaar.
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:07 schreef Plonky het volgende:
Goh, ik word zeker langzaam aan gek. Ik ben al verteld om naar de psycholoog te gaan, ja dooei
Ach, probeer het eens. Wie weet heb je er iets aan.
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:12 schreef Plonky het volgende:
Ze veranderd nu, en daar word ik jaloers op.. op de volgende die haar krijgt :S.. alles wat ik lastig en irritant vond veranderd zij.
Je hebt het niet meer in de hand. Accepteer het en ga verder met je leven. Je hebt geen keus.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:21:42 #222
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29434121
lol. Ik heb er nog helemaal geen zin in. Misschien over een paar maanden als ik er dan nog niet overheen ben.

Op het moment weet ik niet eens of ik wil doorgaan met studeren. Ik heb er geen zin meer in, lol. Misschien denk ik er over een paar dagen anders over.
(To make me sick)....
pi_29434212
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:21 schreef Plonky het volgende:
Op het moment weet ik niet eens of ik wil doorgaan met studeren.
Lijkt me wel handig in verband met je toekomst.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:29:36 #224
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29434335
Ugh. Heb er geen zin meer in. Ik heb er al een jaartje geen zin meer in eigenlijk, lol. En ik moet nog iets van 5/6 jaar.

Misschien is het uit mijn hand. Maar ik kan het gewoon niet accepteren dat ik zolang heb gegild en gevraagt (voor aandacht) dat ik het nooit kreeg en dat zij zei dat ze het altijd aan mij gaf. Ben ik gewoon gek/blind/stom, of liegt ze helemaal?
(To make me sick)....
pi_29434575
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:29 schreef Plonky het volgende:
Ben ik gewoon gek/blind/stom, of liegt ze helemaal?
Combinatie ván.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:40:56 #226
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29434619
LOL. Bedankt . Ik ga slapen, als ik in slaap kan komen

p.s. ik bedenk zelf dat ik misschien borderline heb, hahaahaha
(To make me sick)....
pi_29434658
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:40 schreef Plonky het volgende:
p.s. ik bedenk zelf dat ik misschien borderline heb, hahaahaha
Voldoe je aan de criteria zoals beschreven in de DSM-IV?
Edit: http://www.borderlinepersonalitytoday.com/main/dsmiv.htm

Extra motivatie om toch maar eens een psycholoog te bezoeken?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:45:45 #228
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29434716
1) Frantic efforts to avoid real or imagined abandonment. Do not include suicidal or self-mutilating behaviour covered in (5)

3) Identity disturbance: markedly and persistently unstable self-image or sense of self.

4) Impulsivity in at least two areas that are potentially self-damaging (eg spending, sex, substance abuse, reckless driving, binge eating). Do not include suicidal or self-mutilating behaviour covered in (5)

7) Chronic feelings of emptiness.

8) Inappropriate, intense anger or difficulty controlling anger (eg frequent displays of temper, constant anger, recurrent physical fights).

yep.. 5 van de. . Misschien maar eventjes hoor, wie weet!!!
(To make me sick)....
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:52:55 #229
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29434869
Nee, ik heb er eigenlijk nog geen zin in. Ik weet het nog niet zeker - misschien stel ik het me gewoon aan.

over 1 - ja, ik heb constant het gevoel gehad dat mijn ex-vriendin mij alleen heeft gelaten toen we bij elkaar waren... real of imagined... weet ik niet?

3. - dat heb ik altijd gehad. maar het is nu erger.

4. - ik heb/had matige binge eating disorder maar dat is nu onder controle

7. - dit heeft met 1 te maken - ik voelde mij altijd leeg, waardoor ik veel at, en niet gewaardeerd voelde

8 - ik ben vaak boos, maar ik kan het onder controle houden. Ik zeg dingen die in mijn gedachte zitten.

Verder, ik geloof dat het misschien gewoon een beetje ermee heeft te maken dat ik het er moelijk me heb. Ik stel me dan gewoon aan. .
(To make me sick)....
pi_29435079
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:52 schreef Plonky het volgende:
ik geloof dat het misschien gewoon een beetje ermee heeft te maken dat ik het er moelijk me heb.
Dat sowieso. .
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 09:36:23 #231
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_29440057
Rot geslapen. Veel nagedacht.

But life goes on. Ik moet nu gewoon verder. Het heeft lang genoeg geduurt.
(To make me sick)....
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:22:29 #232
124642 Blanked
Jullie moeders
pi_29440739
Die klote woordenherkenning op m'n telefoon....

Ik SMS naar m'n nieuwe GF. Probeer ik "jou" te tikken, maar dat ding vind dat ik "lot" bedoel. Drie keer raden wie er Lot heet... de ex Dat ding gaat nog een keer het raam uit, sadist!
pi_29441556
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:22 schreef Blanked het volgende:
Ik SMS naar m'n nieuwe GF. Probeer ik "jou" te tikken, maar dat ding vind dat ik "lot" bedoel. Drie keer raden wie er Lot heet... de ex
.
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:35:29 #234
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_29502780
Hrmmm sinds een week of twee gaat het echt de goede kant met me uit. Dat komt dan, door een paar goeie nieuwe contacten die ik door het heerlijke toeval heb gemaakt. Ik ben weer gaan daten, nieuwe mensen in mijn leven...

Da's dan toch echt de beste remedie. Eerst dacht ik nog steeds: ja, mijn ex is zo bijzonder en we hadden het ook bijzonder samen, ik kan het maar niet vergeten en loslaten. Maar eerlijk gezegd denk ik niet eens meer vaak aan haar. En morgen ga ik op vakantie naar Mallorca, en daar ga ik dan maar van genieten.

Blijkt dat ik gewoon veel te lang heb vastgehouden aan iets waar zij allang afscheid van had genomen. Dus, wat moet je dan, wanhopige of geduldige acties ondernemen om haar uiteindelijk terug te winnen? Het is beter om je zelfrespect te behouden.

Maar de menselijke natuur heeft er wel wat tegen: neuronenbanen die met iets of iemand samenhangen, worden sterker naarmate je iets veel oefent (muziekinstrument) of iemand veel ziet, je bij iemand veel gevoel hebt. En ze worden zwakker als je nieuwe bijzondere personen ontmoet die je ook een goed gevoel over jezelf geven.

M.a.w: het aloude liedje dat er eerst niet in wil, dat er zovele andere leuke meisjes e.d. rond lopen, to take you to the next level. Wat Christine eerder al opmerkte over haar situatie: je ex wordt dan iemand, waar je je potentiële vriendinnetjes mee bespreekt, bijv.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perico op 08-08-2005 14:40:34 ]
pi_29503569
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:35 schreef Perico het volgende:
Hrmmm sinds een week of twee gaat het echt de goede kant met me uit. Dat komt dan, door een paar goeie nieuwe contacten die ik door het heerlijke toeval heb gemaakt. Ik ben weer gaan daten, nieuwe mensen in mijn leven...
Good to hear. . .
  maandag 8 augustus 2005 @ 16:24:20 #236
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29503886
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:22 schreef Blanked het volgende:
Die klote woordenherkenning op m'n telefoon....

Ik SMS naar m'n nieuwe GF. Probeer ik "jou" te tikken, maar dat ding vind dat ik "lot" bedoel. Drie keer raden wie er Lot heet... de ex Dat ding gaat nog een keer het raam uit, sadist!
TIP VAN DE DAG:
als je dat nog een keer overkomt.. net zolang doorgaan met "volgende" tot je kan "spellen". gewoon jou ingeven en je foon zal als eerste optie jou geven bij de combo 568
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29506103
nou dan doe ik ook maar mee... jah het is uit enzo. Net een weekje dus allemaal nog erg vers. we hadden twee jaar We hebben het samen besloten no hard feelings. Het wou gewoon niet meer.
Las laatst een zin die erg bij mij past : "Je staat onder een appelboom, te wachten tot er een peer valt. Daar kan de appelboom niets aan doen. Maar hoelang blijf jij onder die boom staan?"
Maar ik hielt en hou wel van die appelboom! klinkt misschien allemaal raar, maar ik moest het even kwijt...
What comes around goes around!
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:45:58 #238
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_29509514
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:14 schreef teenage-dirtbag het volgende:
nou dan doe ik ook maar mee... jah het is uit enzo. Net een weekje dus allemaal nog erg vers. we hadden twee jaar We hebben het samen besloten no hard feelings. Het wou gewoon niet meer.
Las laatst een zin die erg bij mij past : "Je staat onder een appelboom, te wachten tot er een peer valt. Daar kan de appelboom niets aan doen. Maar hoelang blijf jij onder die boom staan?"
Maar ik hielt en hou wel van die appelboom! klinkt misschien allemaal raar, maar ik moest het even kwijt...
Her name is Noel
I have a dream about her
She rings my bell
I got gym class in half an hour
Oh how she rocks
In Keds and tube socks
But she doesn't know who I am
And she doesn't give a damn about me

Cause I'm just a teenage dirtbag baby
Yeah I'm just a teenage dirtbag baby
Listen to Iron Maiden baby with me
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:59:36 #239
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_29520558
Nou op zich gaat het hier ok, ex doet vrij gemeen tegen me dus ik geloof ook niet echt meer dt ze nog van me houdt, dat helpt wel. Het probleem is dat ze over een week terug is in Utrecht. Ik heb echt geen idee hoe ik me dan op ga stellen. Beschuldigend, koel, openhartig?

Wil ik haar nog terug? Guess so, maar makkelijk wordt het niet. Ze heeft me nu voldoende pijn gedaan om mij kracht te geven om nee te zeggen. This is gonna be a loooong vacation...
pi_29524522
Nou ik kan me ook aansluiten bij de club vrijgezellen. Na 2,5 jaar is er een einde aangekomen... kaarsje is uit... en gezien de verstandhouding verwacht ik niet dat deze ooit zou kunnen gaan branden. Maarja, zeg nooit nooit.

Tis erg klote en het zal ff tijd nodig hebben maar het komt allemaal wel weer goed (met mij dan).

Nu moet ik al mn meubels, de kinderen en de opel astra station doormidden gaan zagen.

Het zal zwaar worden...
Rot signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')