Nou we verdienen aardig, maar omdat de huizen in de staat van 1926 verkeerde, kostte het niet veel om te kopen. Natuurlijk hebben we de afgelopen jaren er al wel flink wat geld ingepompt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:04 schreef Omkron het volgende:
Hebben jullie geld teveel ofzo.. beetje 2 huizen kopen..
Dat is een enorm discussiepunt geweest, maar de oplossing is gevonden! Er wordt helemaal in de rechterhoek een nieuwe vaste kast gemaakt (waar de douche tegenaan gemaakt gaat worden) en de deur wordt opgeknapt en daar als deur in geplaatst! Die kast krijgt dat een 'valse' achterzijde zodat de leidingen die daar lopen (de cv-ketel staat daar pal boven) meteen weggewerkt worden.quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:18 schreef Dirkh het volgende:
Veel werk. Maar wel leuk.
Hebben jullie die witte kast ook gesloopt, of wordt ie hergebruikt?
Wij ook!quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:03 schreef Conflict het volgende:
Wat een enorme klus zeg! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Eh, ja... da's natuurlijk niet goed!!! Even kijken of ik daar nog wat aan kan doen!quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:44 schreef Skaai het volgende:
De eerste 3 foto's zijn hetzelfde
Anyway, verbouwingen vind ik altijd leuk om naar te kijken. Ziet er pittig uit hoor, alles slopen en dan opnieuw opbouwen. Succes!
Hey 3MH!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef 3MinuteHero het volgende:
Leuk, ziet er uit als een zeer pittige klus !!
Wij hebben ook het plan onze badkamer compleet uit te breken en opnieuw op te bouwen, dus ik houd dit topic nog wel even in de gaten.
Succes !!
Kom maar op dan met je foto's en verslagen (in je eigen topic) altijd leuk om te zien! Veel succes in ieder gevalquote:Op zondag 7 augustus 2005 16:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik ben ook met mijn badkamer bezig maar de mijne wordt wel veel kleiner
ik zal even wat foto's op internet zetten ergens en dan even een topic openen, mijn badkamer wordt alleen niet zo groot als die van julliequote:Op zondag 7 augustus 2005 17:41 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Kom maar op dan met je foto's en verslagen (in je eigen topic) altijd leuk om te zien! Veel succes in ieder geval
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!
Dinsdag de radiatoren opgehaald, en eergisteren met hulp van de buurman (dank) 70 dozen tegels, 44 gasbetonblokken, 30 kilo lijm, 12 stucplaten en 12 inbouwspots gehaald en naar boven gesjouwd. Donderdag komt het sanitair, en voor het bad (150 kilo) hebben we maar een lift gehuurd die in de tuin komt te staan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed punt!quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?
quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
[..]
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?
Dat zou een goed idee geweest zijn waren het niet dat wij eigenijk allebei geen vrij konden krijgen donderdag en we dus familie/buren hadden moeten inschakelen om het spul te ontvangen, en om die dan alles te laten versjouwen... ondertussen is het trouwens op magische wijze wel gelukt vrij te krijgen, maar dat wisten we toen nog niet!quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
[..]
Nee, er komen dikke platen op zodat het mooi glad wordt (en stevig, niet dat dat bad ineens beneden staat met ons er inquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:18 schreef Gurb het volgende:
ziet er mooi uit, succes ermee
gaan jullie rechtstreeks op de vloer tegelen, of komt er nog een houten tussenlaag?
Wat leuk, we worden er rood vanquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Wow, dit is echt de FHZ-klus van de maand. Hulde bianca en michael! En heel leuk om te volgen, deze klus-beeld-roman!
-=Aanvulling=- En daarom hebben we jullie even speciaal vermeld in de OP van Feedback/Slowchat, onder het kopje Topklussen.
Waar heb je die radiator vandaan (ook van de Praxis?) en hoe breed is die.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!
[afbeelding]
Nee, onze radiatoren komen van warmteservice (www.warmteservice.nl) deze zaak maakt zijn naam waar -> prima service en absoluut niet duur. De radiatoren zijn van het merk Thermic (HZ-line) en die design waar je het waarschijnlijk over hebt is 50 cm breed en 195.5 cm hoog.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Waar heb je die radiator vandaan (ook van de Praxis?) en hoe breed is die.
PS... we hebben de zelfde tegels geloof ik... 25 * 36.5 wit?
En nu al beginnen met foto's maken hè en op Fok ermee!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg volgende week ook een nieuwe badkamer.
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:56 schreef bianca en michael het volgende:
En nu al beginnen met foto's maken hè en op Fok ermee!
Natúúrlijk mag dat dan ook! Je schenkt toch wel de koffiequote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?
Och, de foto's maak je zelf toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?
Goed idee. Hij gaat namelijk van spuuglelijk (donkerbruin) naar heel mooi (mediterrane stijl).quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Och, de foto's maak je zelf toch?![]()
Anders zet je wat foto's van de plaatsing en het resultaat in Het enorme grote show je kamer topique - Deel 2
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed. We hebben alleen een lamelradiator kunnen vinden (verticaal ipv van horizontaal) dus handdoekjes ophangen is lastiger. We moeten iets van een handdoekstang of -ring er tussen bevestigen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:55 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Nee, onze radiatoren komen van warmteservice (www.warmteservice.nl) deze zaak maakt zijn naam waar -> prima service en absoluut niet duur. De radiatoren zijn van het merk Thermic (HZ-line) en die design waar je het waarschijnlijk over hebt is 50 cm breed en 195.5 cm hoog.
De wandtegels zijn idd 25x35 maar niet wit, ze heten dan ook Stuco grijs!
200 meter is dan ook best lang natuurlijk..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed.
Wij hebben álles zelf gedaan.... Ben ik best trots op. En nee, het is niet zo dat mijn vriend het werk doet en ik toekijk! Hij de leidingen, ik het tegelen etc...
Bij de Praxis en bij de Gamma hebben ze handoekrekjes en -knopjes om in je radiator te plaatsen, misschien is dat wat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed. We hebben alleen een lamelradiator kunnen vinden (verticaal ipv van horizontaal) dus handdoekjes ophangen is lastiger. We moeten iets van een handdoekstang of -ring er tussen bevestigen.
Wij hadden die tegels in die grijze/rode doos ook. We hebben de matte zachtgele/creme voor het bad op de zolder in de slaapkamer gebruikt en de witte glanzende op de wand in de verbouwde badkamer.
Wij hebben álles zelf gedaan.... Ben ik best trots op. En nee, het is niet zo dat mijn vriend het werk doet en ik toekijk! Hij de leidingen, ik het tegelen etc...
Ja, het is wel strak hè. Maar ja, dalijk zie je er niets meer van wanneer er overheen getegeld is (maar ik kan me zo voorstellen dat de tegels er ook mooi strak opkomen met zo'n onderlaag). Ja, deze kennis van ons heeft gouden handjes!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
stucwerk ziet er beter uit dan in mijn huis![]()
in de handjes van mijn stucadoors komen geen euro's als ze het niet eerst fatsoenlijk maken....quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:34 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ja, het is wel strak hè. Maar ja, dalijk zie je er niets meer van wanneer er overheen getegeld is (maar ik kan me zo voorstellen dat de tegels er ook mooi strak opkomen met zo'n onderlaag). Ja, deze kennis van ons heeft gouden handjes!![]()
Ja we zijn al goed aan het kijken voor knopjes en stangen, maar die er bestaan eigenlijk niet voor ons type... maar we denken er aan om een kleine handdoekstang door de lamellen heen te monteren of een handdoekring of multihaak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:24 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Bij de Praxis en bij de Gamma hebben ze handoekrekjes en -knopjes om in je radiator te plaatsen, misschien is dat wat?
Ik ben wel benieuwd naar de foto's van jullie badkamer(s?)!! Laat zien! Helaas kunnen wij zelf echt helemaal niks (nou ja, wel slopen en verven natuurlijk, en opruimen zij we ook goed in) maar een diepe
voor jullie omdat jullie alles zelf gedaan hebben! (En nu wil ik echt foto's zien, zeker omdat het een beetje dezelfde tegels zijn).
zeg eh, ik heb al voor 20 m2 ruim 30 kilo pastalijm verbruikt op +/-18 dozen met tegels (exact dezelfde als die van jullie) denk je wel genoeg te hebben aan die 30 kg lijm?quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!
Dinsdag de radiatoren opgehaald, en eergisteren met hulp van de buurman (dank) 70 dozen tegels, 44 gasbetonblokken, 30 kilo lijm, 12 stucplaten en 12 inbouwspots gehaald en naar boven gesjouwd. Donderdag komt het sanitair, en voor het bad (150 kilo) hebben we maar een lift gehuurd die in de tuin komt te staan.
Hey! Dat ken ik:quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja we zijn al goed aan het kijken voor knopjes en stangen, maar die er bestaan eigenlijk niet voor ons type... maar we denken er aan om een kleine handdoekstang door de lamellen heen te monteren of een handdoekring of multihaak.
De foto's.. (beetje blurry maar goed) Het mag duidelijk zijn dat er nog bezig zijn. We zijn hier net klaar met de vloer (getuige de kruisjes) verder nog voegen en kitten, en kast/lade frontjes onder de kommen plaatsen (de kastjes zelf zitten er al)
En wat vinden jullie ervan?
http://photobucket.com/albums/v236/jack4ya/badkamer/
Héél, heel erg mooi, vooral die kranen uit de muren, prachtig!!! We willen meer foto's!!!quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:29 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja we zijn al goed aan het kijken voor knopjes en stangen, maar die er bestaan eigenlijk niet voor ons type... maar we denken er aan om een kleine handdoekstang door de lamellen heen te monteren of een handdoekring of multihaak.
De foto's.. (beetje blurry maar goed) Het mag duidelijk zijn dat er nog bezig zijn. We zijn hier net klaar met de vloer (getuige de kruisjes) verder nog voegen en kitten, en kast/lade frontjes onder de kommen plaatsen (de kastjes zelf zitten er al)
En wat vinden jullie ervan?
http://photobucket.com/albums/v236/jack4ya/badkamer/
Die lijm is niet voor de tegels maar voor de gasbetonblokken voor de muur die nog geplaatst moet worden! (Maar dat kan pas als het bad er in staat, die kan dan nooit meer naar buitenquote:Op maandag 15 augustus 2005 22:33 schreef lekzzz het volgende:
[..]
zeg eh, ik heb al voor 20 m2 ruim 30 kilo pastalijm verbruikt op +/-18 dozen met tegels (exact dezelfde als die van jullie) denk je wel genoeg te hebben aan die 30 kg lijm?
(ps ik ben de andere klusser van die badkamer van jack4ya)
Het ligt even een paar dagen stil hier, maar als het goed is gbeurd er vanaf woensdag weer wat!quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:34 schreef ondeugend het volgende:
Gaat goed zeg !
Maar we willen natuurlijk nóg meer foto's
ah duidelijk hoor, ik wens jullie veel succes verder en hou ons op de hoogtequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 05:48 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Die lijm is niet voor de tegels maar voor de gasbetonblokken voor de muur die nog geplaatst moet worden! (Maar dat kan pas als het bad er in staat, die kan dan nooit meer naar buiten). De lijm voor de tegels is hier nog niet!
Ja joh, dat bagger schijfje van het fototoestel is kapot, verdorrie. Michael heeft er gisteravond nog een gevonden die origineel bij de camera zat, maar toen was het al te donker. Even geduld dus want nu is het ook nog donker en ik moet naar mijn werk, als ik terug ben ga ik direct aan de slag!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:07 schreef lekzzz het volgende:
Inmiddels is het donderdag dus we zijn nieuwsgierig, zijn jullie al weer verder gegaan en hoe gaat het?
Ja, goed! Behalve dan dat we ons te pletter werken bij onze bazen om dit allemaal te kunnen betalen, voeren we aan de badkamer zelf geen klap uit; dit wordt gedaan! (Medelijden is wel lekker, maar in deze niet terechtquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Jeutje! Hoe gaat het met jullie zelf eigenlijk? Zijn jullie het niet al compleet zat, die constante 'rotzooi', het geduld oefenen en het jezelf voorhouden dat het 'allemaal écht de moeite waard is'? (want dat is het natuurlijk zeker)
Keep up the good work
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:19 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ja, goed! Behalve dan dat we ons te pletter werken bij onze bazen om dit allemaal te kunnen betalen, voeren we aan de badkamer zelf geen klap uit; dit wordt gedaan! (Medelijden is wel lekker, maar in deze niet terecht) En in de troep zitten we ook niet echt, de middelste verdieping van ons huis is al jaren brak liggend terrein, dus daar 'missen' we nu niks aan. Deuren dicht en je ziet er niets meer van!
We verheugen ons natuurlijk wel enorm op het moment dat de badkamer klaar is... we 'behelpen' ons al een paar jaar met een douchecel en wastafel op de bovenste verdieping, maar zullen daardoor waarschijnlijk extra genieten van alle luxe dadelijk!
P.s. Ik heb -lekker voorbarig- de eerste accessoires al gekocht!
Ik had het wel al een paar gezegd hoor dat we behalve het slopen en sjouwen verder niks deden..quote:... We hadden er al heel wat uitgesloopt maar de meneer die de badkamer komt installeren (nadat hij overigens allerlei leidingen, afvoeren etc. heeft aangelegd) vond dat dat nog wel een beetje beter kon ...
... Helaas kunnen wij zelf echt helemaal niks (nou ja, wel slopen en verven natuurlijk, en opruimen zij we ook goed in ) maar een diepe voor jullie omdat jullie alles zelf gedaan hebben! ...
Weet ik welquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:37 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ik had het wel al een paar gezegd hoor dat we behalve het slopen en sjouwen verder niks deden..
Succes met het Victoriaanse huis (toch wel met een enorme veranda hè?) Als er wat gesloopt moet worden horen we het wel!
Lekker... dan kan het grote genieten beginnen!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:51 schreef jack4ya het volgende:
Die grote ramen zitten toch niet in je badkamer he... iiieeeeekkk
Gister hebben we weer gekit... We hadden drie tubes gekocht... vast wel genoeg.![]()
Yeah right... we hebben er gelijk 5 bijgekocht, als we overhouden brengen we het wel terug.
Eventjes denken... ik kan moet nog een klein stukkie tegelen en voegen (ivm controle leidingen pas als laatste dichtmaken) Dan nog wat kitten, schoonmaken en accesoires... da's allesDan zijn we klaaaaaaar
![]()
Ja hop, verslag!!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:10 schreef jack4ya het volgende:
Ik zal eens kijken of ik fotootjes kan maken, het liefst zonder rommel, dan ziet het er veel echter uit toch?
Dan maak ik gelijk ook foto's van de zolder... daar hebben we ook zo op gezwoegd.![]()
Ik vind het erg leuk dat men hier zo enthousiast is en snapt/begrijpt hoe het is om te klussen.
Soms ben je daaaaagen druk bezig en dan komt er iemand langs:"Goh, schiet ook niet op he"
Nou moe!![]()
Ik kan dan helemaal enthousiast zijn van strakke randjes en balen van lelijke voegen, en dan die dooddoener:"Ach, dat ziet toch niemand?" Ja maar 'niemand' woont hier niet en ik wel!
Pffff... naja... kga m'n cameraatje maar eens opzoeken.
Tot later![]()
Wellusquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:57 schreef jack4ya het volgende:
nou zoooo boeiend is het nou ook weer niet
Dit blijf ik de mooiste wastafels vinden die er zijnquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:41 schreef blieblie het volgende:
[..]
Hey! Dat ken ik:
[afbeelding]
[afbeelding]
Naja, bijna dan. In ieder geval de kraan![]()
![]()
Maar het ziet er mooi uit, bij beide badkamerklussers.
Dan zal je onze badkamer ook leuk vinden, de foto's komen binnenkortquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:43 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit blijf ik de mooiste wastafels vinden die er zijn![]()
Dit waren origineel twee huizen, zodoende hebben we op de tweede verdieping een douchecel en een wastafel (stelt niks voor, maar hier douchen en wassen we ons nu al een paar jaar). Van behelpen is dus geen sprake gelukkig anders waren we het snel zat waarschijnlijk!!quote:Op zondag 4 september 2005 11:49 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wederom erg leuk!
Jullie maken goede, duidelijk foto's en het is leuk voor iedereen die dit ooit wel eens zou willen doen.
Ik had alleen nog een vraag?
Waar douchen/badderen jullie zelf nu?
Ik weet nog wel toen onze badkamer werd verbouwd (ik was 17 hoor, ik had er niks mee te maken) ik altijd een stukje moest fietsen naar Vava om daar te douchen, haha.
Ziet er weer erg mooi uit, het gaat ergens naar toe. Bad is erg mooi en ERRUG groot lang leve de waterrekening of zal dat wel meevallenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 07:26 schreef bianca en michael het volgende:
En een mooie ondervloer er in:
Ik denk wel dat dat meevalt, de bedoeling is natuurlijk dat we er samen in gaan, dus dat scheelt dan alweer en het bad is gevormd, dat zien jullie wel als hij staat, daardoor gaat er ook minder water in. Maarja, als je inderdaad op je waterrekening zit moet je er maar niet aan beginnen nee...quote:Op zondag 4 september 2005 14:10 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ziet er weer erg mooi uit, het gaat ergens naar toe. Bad is erg mooi en ERRUG groot lang leve de waterrekening of zal dat wel meevallen
Ach je kan immers gewoon ook lekker douchen .
Ach het valt wel mee hoor, wij hebben er een van 190cm bij 90 cm en dat waterverbruik gaat ook goed. In ieder geval wachten we weer op nieuwe ontwikkelingen en foto's succes verdersquote:Op zondag 4 september 2005 17:22 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat meevalt, de bedoeling is natuurlijk dat we er samen in gaan, dus dat scheelt dan alweer en het bad is gevormd, dat zien jullie wel als hij staat, daardoor gaat er ook minder water in. Maarja, als je inderdaad op je waterrekening zit moet je er maar niet aan beginnen nee...
Kom maar op met die foto'squote:Op zondag 28 augustus 2005 10:24 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Dan zal je onze badkamer ook leuk vinden, de foto's komen binnenkort
Dit bad hebben wij gevonden op www.badenmarkt.nl. Hebben o.a. showrooms in Rotterdam en Emmeloord. In beide zijn we geweest, je gelooft je ogen niet hoe laag de prijzen daar zijn. Onze installateur, die niet van die firma is, zegt dat het wel "goed spul" is. Het wordt, volgens de bezorger, geïmporteerd vanuit Canada. Tot nu toe hebben we geen klachten, maar we moeten het natuurlijk nog wel allemaal zien werken.quote:Op maandag 5 september 2005 18:51 schreef Gumtree het volgende:
Dat bad ziet er erg indrukwekkend uit, ondanks dat het nog in een plastic jasje zit... waar komt het vandaan want voor onze nieuwbouwwoning zoeken we nog een leuke whirlpool.
quote:Op maandag 5 september 2005 21:51 schreef Omkron het volgende:
Wat duurt het lang bij jullie zeg.. badkamer in mijn huis.. zat er in 8 dagen in.. alles compleet..
quote:Op maandag 5 september 2005 21:51 schreef Omkron het volgende:
Wat duurt het lang bij jullie zeg.. badkamer in mijn huis.. zat er in 8 dagen in.. alles compleet..
Wij zijn ook al 4 weken bezig, natuurlijk niet non-stop, want er moet ook nog geld op de plank komen. Vandaag de laatste voegjes en kitrandjes en dan is het KLAARquote:Op maandag 5 september 2005 21:51 schreef Omkron het volgende:
Idd.quote:Op maandag 5 september 2005 23:08 schreef kroegtijger het volgende:
[..]und?? ze hebben nog meer te doen dan alleen maar her-verbouwen hoor..... t is een beste klus waar ze mee bezig zijn als ik t zo zie
Staan jullie foto's nou al ergens?quote:Op dinsdag 6 september 2005 06:07 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Wij zijn ook al 4 weken bezig, natuurlijk niet non-stop, want er moet ook nog geld op de plank komen. Vandaag de laatste voegjes en kitrandjes en dan is het KLAAR![]()
ga ik nú regelen!quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:16 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Staan jullie foto's nou al ergens?
Ik neem aan gedaan door mensen voor wie dit dagelijks werk is en door hoeveel mensen? En waarschijnlijk niet in de avondjes en weekenden.quote:Op maandag 5 september 2005 21:51 schreef Omkron het volgende:
ja gewoon een blauwe en een bruine, wel zwakstroom. Dus na de transformators hebben we gewoon 2 aderig gebruikt (op advies van de electricien)quote:Op zaterdag 10 september 2005 08:57 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zijn die spotjes met gewone VD draad aangesloten?
dank je dank jequote:Op zaterdag 10 september 2005 09:00 schreef bianca en michael het volgende:
Heel erg mooi Lekzzz, maar de camera is wel weer opgeladen toch nu dus de rest ook laten zien!
Ja hèquote:
Begrijp ik het goed dat je géén bad hebt in de badkamer, maar in je slaapkamer?quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:10 schreef lekzzz het volgende:
voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]
badgedeelte op onze zolderslaapkamer
[afbeelding]
Camera is al weer leeg (geloof het of niet)
Maar ik wil nog wat badkamer laten zien: onze oplossing voor de radiator, onze douchecel en toilet en giga mooie vloer! Dezelfde tegels 60x60 onder de waskommen.
Verder onze zolder... van donkere opslag tot slaapkamer (met opslag)
Ja, een bad op zolder in onze slaapkamer (90cm x 190cm) erg luxe en fijn, het vrouwtje vind een bad erg fijn dus zodoende. Nu achteraf vind ik het ook wel lekker en gezellig, zo kunnen we saampjes tv kijken of iets dergelijksquote:Op zaterdag 10 september 2005 14:03 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat je géén bad hebt in de badkamer, maar in je slaapkamer?
Dat vind ik namelijk best een gaaf idee...
Wow helemaal geweldigquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:10 schreef lekzzz het volgende:
voor
[afbeelding]
na
[afbeelding]
badgedeelte op onze zolderslaapkamer
[afbeelding]
Camera is al weer leeg (geloof het of niet)
Maar ik wil nog wat badkamer laten zien: onze oplossing voor de radiator, onze douchecel en toilet en giga mooie vloer! Dezelfde tegels 60x60 onder de waskommen.
Verder onze zolder... van donkere opslag tot slaapkamer (met opslag)
Moest je alles nog aanleggen? Kan me voorstellen dat er op een zolder geen afvoer en water loopt?quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:42 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ja, een bad op zolder in onze slaapkamer (90cm x 190cm) erg luxe en fijn, het vrouwtje vind een bad erg fijn dus zodoende. Nu achteraf vind ik het ook wel lekker en gezellig, zo kunnen we saampjes tv kijken of iets dergelijks
in de nieuwbouw zit vaak de CV ketel en een wasmachine-aansluiting al op zolder, dus als het huis een beetje nieuw is, is het alleen een kwestie van aftappen op de zolder.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Moest je alles nog aanleggen? Kan me voorstellen dat er op een zolder geen afvoer en water loopt?
Wel een supergoed idee![]()
Ha! Jij hebt ons door! In grote lijnen klopt dat allemaal, alleen heb je geen warmwater bij een wasmachine dus het had wel iets meer voeten in aarde dan even aftappen.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:54 schreef Gurb het volgende:
[..]
in de nieuwbouw zit vaak de CV ketel en een wasmachine-aansluiting al op zolder, dus als het huis een beetje nieuw is, is het alleen een kwestie van aftappen op de zolder.
wel erg mooi, zowel van bianca&michael, als van lekzz
onze ketel hangt beneden naast de toiletruimte dus dat was iets anders, maar ja zoals een goed klusser betaamdquote:Op woensdag 14 september 2005 13:16 schreef Gurb het volgende:
ohja, daar had ik zo gauw niet aan gedacht
en jullie ketel stond niet op de zolder?
Het is prachtig Lekzzz!quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:42 schreef lekzzz het volgende:
ja die camera is echt een probleem, we hebben nog van die oplaadbare accuutjes en na twee foto's zijn ze alweer leeg. We zullen vandaag eens kijken en nog wat foto's nemen.
Haha, inderdaad goed voorbereid! Leuk om jullie indeling te zien, past erg goed.quote:Op donderdag 15 september 2005 17:32 schreef jack4ya het volgende:
Ik had nog wat schetsjes liggen: (Hoe bedoel je "goed voorbereid")
ja hij is af op een enkel laatste loodje (kitrandje) na maar die verd..... digitale camera is dus echt verrot. De batterij gaat al na 1 fotootje leeg dus we moeten even wat anders verzinnen. Misschien iets van een videofilmpje plaatsen op het net. Jullie horen zo snel mogelijk van ons.quote:
accu dood, bespaar je de moeite maar haal een paar nieuwe bij de hema. Die high capacity accus hebben een vrij korte levensduur....quote:Op zondag 18 september 2005 20:17 schreef lekzzz het volgende:
[..]
ja hij is af op een enkel laatste loodje (kitrandje) na maar die verd..... digitale camera is dus echt verrot. De batterij gaat al na 1 fotootje leeg dus we moeten even wat anders verzinnen. Misschien iets van een videofilmpje plaatsen op het net. Jullie horen zo snel mogelijk van ons.
Grespania heeft vloertegels die bijna identiek zijn aan hout , dus het lijkt hout maar het is steen..quote:Op maandag 19 september 2005 11:06 schreef Koningin het volgende:
Wij gaan dus ook binnenkort beginnen!
Zijn rond aan het kijken, maar hebben besloten om het helemaal zelf te gaan doen.
Nu heb ik een vraag: wij willen graag een houten(laminaat)vloer in de badkamer. Wie heeft hier ervaring mee? Ik snap dat dit speciaal laminaat moet zijn. Waar kan ik hierover informeren??
Alvast bedankt!
Maar we willen geen vloertegels die op hout lijken, we willen hout of laminaat.quote:Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Grespania heeft vloertegels die bijna identiek zijn aan hout , dus het lijkt hout maar het is steen..
Gewoon ff de betere sanitair of tegelspecialist binnenlopen
Opzich zou je het niet perse hoeven te lakken. Bv teakhout kan je onbehandeld (dan wel geolied) in natte ruimtes gebruiken. Voor de rest ga ik mee met de waterdichte vloer en voldoende ventilatie.quote:Op maandag 19 september 2005 16:16 schreef Gurb het volgende:
ik weet niet of je laminaat kunt toepassen
ik denk dat je uitkomt op hardhouten vloerdelen (meranti, bankirai, merbau, western red cedar) die zou je dan moeten lakken, en dan daaronder een waterdichte vloer maken (coaten oid) (evt op afschot met een afvoer) die goed kan ventileren (de houten vloer op nokjes leggen oid)
De werklui hebben een weekje vrij af, maar er volgt binnen 2 dagen weer een update!quote:Op woensdag 21 september 2005 11:56 schreef 2flower het volgende:
wordt mooi jongens!
is het bad al gplaatst?
Hoi Hoiquote:Op woensdag 21 september 2005 17:03 schreef W_Geldernlom het volgende:
Kijk, dat ziet er mooi uit.
'k vind de combinatie wand-/vloertegels schitterend![]()
Die wandtegels, komen die ook van de Praxis?
Doos en kleur komen me nml bekend voor!
Groeten, Wijnand
Er zijn eerst extra binten in de vloer gegaan om te zorgen dat wij niet, incl. bad een verdieping lager belanden. Hierop de houten vloer en daarop weer dikke houten platen. Die rondom en langs de randen met één of andere plakband zijn afgeplakt en daarna ingesmeerd met een rood goedje (hier heb je allemaal wel wat aan hè). Daarna is er een laag egaliseerspul over gestort (ziet eruit als een laagje beton) en hierop is uiteindelijk getegeld.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:10 schreef Frezer het volgende:
Mooie vloertegels!!
Vraagje, Als ik het goed heb gezien hadden jullie een houten vloer, hoe hebben jullie er voor gezorgd dat je die tegels er overheen kon leggen?
Dank je!quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ziet er heerlijk uit, veel plezier in Italie, waar ga je trouwens precies heen?
Nee hoor, hij hangt goed voor mij, en ook nog voor mijn 2 meter lange vriend!quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:47 schreef Enchanter het volgende:
Volgens mij hangt dat douchepaneel wat te hoog![]()
Je moet wel een beetje geluk hebben met het weer inderdaad, er is nl grote kans op veel regenval maar er kan ook een lekker frisse herfstbries doorheen waaien.quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:24 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dank je!
Over Venetië naar Toscane en op de terugweg naar het Lago Maggiore, we zijn er nog nooit geweest maar vooral in deze tijd van het jaar moet het heerlijk zijn!
Dank voor de info! Helemaal duidelijk is het nog niet (:P), maar ik begrijp in elk geval dat het niet nodig is een complete betonvloer te storten.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:50 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Er zijn eerst extra binten in de vloer gegaan om te zorgen dat wij niet, incl. bad een verdieping lager belanden. Hierop de houten vloer en daarop weer dikke houten platen. Die rondom en langs de randen met één of andere plakband zijn afgeplakt en daarna ingesmeerd met een rood goedje (hier heb je allemaal wel wat aan hè). Daarna is er een laag egaliseerspul over gestort (ziet eruit als een laagje beton) en hierop is uiteindelijk getegeld.
Tis allemaal speciaal soort MDF-hout.quote:Op zondag 25 september 2005 10:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een houten badkamer? Dat lijkt me nou helemaal niks. Die lak gaat uiteindelijk toch wel kapot...
Even heel simpel voor alleen de vloer:quote:Op zondag 25 september 2005 14:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Tis allemaal speciaal soort MDF-hout.
Wij willen alleen een houten vloer. Ik heb in de woonkamer ook hout, ga nog eens terug naar die zaak om daar eens te vragen.
leuk!quote:
Ik snap het niet helemaal, dan liggen de houten planken los??quote:Op woensdag 28 september 2005 12:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Even heel simpel voor alleen de vloer:
Zorg voor een onder vloer van tegels op afschot (naar een putje) en hierop leg je los houten vlonders.
Vlonders van hardhout, of je ze ook niet te schilderen oid.
Voordeel: water 'op' je vloer loopt gewoon netjes weg doordat het op afschot ligt. En makkelijk schoon te maken omdat je de vlonders kan verwijderen indien nodig.
Lijkt mij de beste oplossing (en neem ik zelf ook in overweging bij een ooit nieuw te bouwen badkamer).
Ja. Dus je snapt het welquote:Op woensdag 28 september 2005 13:00 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, dan liggen de houten planken los??
Olieën is ook een goede mogelijkheid ja. Zorg je gelijk voor enig kleur behoud.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:49 schreef 2flower het volgende:
[..]
leuk!
je moet alleen wel rekening houden met zeepresten die in het hout trekken
(wellicht zou je het hout kunnen olieën, zodat de cellen verzadigd zijn)
Aldus http://www.saniweb.nl/quote:Een houten vloer in de badkamer. Kan dat wel... of is dat vragen om moeilijkheden? De badkamer is tenslotte een zogenaamde 'natte' ruimte, waarin ongestoord gespetterd moet kunnen worden met water. Hout lijkt daarom niet de meest logische keuze voor de badkamervloer.
Toch hoeven liefhebbers van de warme, natuurlijke uitstraling van de houten vloer niet te wanhopen. In de badkamer kan wel degelijk een houten vloer toegepast worden, op voorwaarde dat deze ook werkelijke geschikt is voor de natte ruimten.
Vloerdelen die geschikt zijn voor de badkamer mogen geen naden gaan vertonen en het hout moet ondoordringbaar zijn voor vocht. Dergelijke vloeren zijn over het algemeen opgebouwd uit verschillende lagen die op een speciale manier op elkaar verlijmd zijn, zodat kiervorming wordt tegengegaan.
Bovendien wordt het hout volledig doordrenkt met olie en onderhouden met een speciaal reinigingsmiddel waaraan olie is toegevoegd, zodat het hout verzadigt (en mooi) blijft. Water en ook vuil blijven op de oppervlakte van het hout liggen en dringen niet door in het hout zelf. Dergelijke houten vloeren zijn gemakkelijk te onderhouden en duurzaam... ook in een natte omgeving.
Een alternatief is de tegel met houtprint. Keramische tegels die zijn voorzien van een 'levensecht' houtdecor bootsen de natuurlijke uitstraling van hout na. Alleen de voegen verraden dat het om een nabootsing gaat. Daar staat tegenover dat keramiek natuurlijk eenvoudig te reinigen is en optimaal waterbestendig is. Tegels met houtdecor vindt u bijvoorbeeld in de
serie Woodline van Sphinx Tiles.
hmmmm, staat alleen niets in over gladheid....quote:Op woensdag 28 september 2005 14:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aldus http://www.saniweb.nl/
Sorry, dat vind ik meer iets voor in de tuin.....quote:Op woensdag 28 september 2005 13:55 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ja. Dus je snapt het wel
Dit soort dingen bedoel ik:
[afbeelding]
Het is allemaal afhankelijk van hoe hoog je eisen zijn. Wij hebben een houten vloer in de badkamer, en het enige verschil met de rest van het huis is dat er een kunsstof zeil onder ligt. We hebben dus precies het zelfde hout gebruikt als in de rest van het huis, vooraf gelakte planken. Het ligt er nu een jaar of 3 in en ziet er nog prima uit, maar ik denk niet dat het de 10 jaar zal gaan halen.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aldus http://www.saniweb.nl/
Dus je hebt eigenlijk geen speciaal hout gebruikt voor de badkamer?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:09 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het is allemaal afhankelijk van hoe hoog je eisen zijn. Wij hebben een houten vloer in de badkamer, en het enige verschil met de rest van het huis is dat er een kunsstof zeil onder ligt. We hebben dus precies het zelfde hout gebruikt als in de rest van het huis, vooraf gelakte planken. Het ligt er nu een jaar of 3 in en ziet er nog prima uit, maar ik denk niet dat het de 10 jaar zal gaan halen.
Gladheid is geen probleem overigens.
Dat zal er misschien wel zijn, maar hebben we niet gebruikt, in het hele huis ligt het zelfde hout.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:11 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dus je hebt eigenlijk geen speciaal hout gebruikt voor de badkamer?
Heb je niet een foto?
Ziet er leuk uit! Zitten er ook groeven in tussen de planken? Dat schijnt niet te mogen (bij ons in de woonkamer is dat nl. wel).quote:Op donderdag 29 september 2005 09:25 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat zal er misschien wel zijn, maar hebben we niet gebruikt, in het hele huis ligt het zelfde hout.
Foto (rechts zit ook nog een douche):
[afbeelding]
Natuurlijk!quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:28 schreef _Arthur het volgende:
Mooi wastafel combinatie!
Zoiets nog niet gezien tot nu toe (en heb al aardig wat wastafels bekeken tot nu toe).
Waar komt die vandaan als ik het vragen mag?
Wat is jullie ervaring hiermee?quote:Op maandag 17 oktober 2005 08:06 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Natuurlijk!
www.badenmarkt.nl
Ja, om het woord spotgoedkoop maar niet te gebruiken! Tja, ervaring met het sanitair zelf hebben we natuurlijk nog niet (in gebruik). De levering was als afgesproken, alles was heel en compleet, dus geen klachten tot nu toe. Voor het installeren vragen ze wel èrg veel geld, dus blij toe dat onze 'badkamermeneer' dat ook allemaal kon!quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:29 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat is jullie ervaring hiermee?
Het ziet er allemaal wel goed uit op de site. De prijzen vallen ook mee of lijkt dat maar zo?
Ik zie dat ze veel whirlpools hebben, maar ook gewone baden?quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:05 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ja, om het woord spotgoedkoop maar niet te gebruiken! Tja, ervaring met het sanitair zelf hebben we natuurlijk nog niet (in gebruik). De levering was als afgesproken, alles was heel en compleet, dus geen klachten tot nu toe. Voor het installeren vragen ze wel èrg veel geld, dus blij toe dat onze 'badkamermeneer' dat ook allemaal kon!
Nee, die heb ik niet gezien, ook niet in de showrooms.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:42 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik zie dat ze veel whirlpools hebben, maar ook gewone baden?
das jammer.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:30 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Nee, die heb ik niet gezien, ook niet in de showrooms.
Vandaar de hulp in huis ook vanaf 1 januari...quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heel mooi! Maar ik ben BLIJ dat ik het niet hoef schoon te maken. Al dat glas.
Hm, nou ja. Na tien jaar in de schoonmaak heb ik een pesthekel gekregen aan glas. Maar ik ben dan ook een enorme Pietje Precies. Er mag geen streepje te zien zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:24 schreef bianca en michael het volgende:
Vandaar de hulp in huis ook vanaf 1 januari...Maar het valt best mee hoor, natuurlijk komen er watervlekjes op de douchedeuren, maar de wastafel vlekt eigenlijk bijna niet, en het zal heus niet viezer of minder vies worden dan 'gewoon wit'.
Tja, die genen heb ik -helaas- niet meegekregen van mijn moeder, het zal me een zorg zijn, streepje meer of minder...quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hm, nou ja. Na tien jaar in de schoonmaak heb ik een pesthekel gekregen aan glas. Maar ik ben dan ook een enorme Pietje Precies. Er mag geen streepje te zien zijn.
Dat scheelt dan weer. Ik kan echt depressief worden van streperig glas.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:27 schreef bianca en michael het volgende:
Tja, die genen heb ik -helaas- niet meegekregen van mijn moeder, het zal me een zorg zijn, streepje meer of minder...
We zijn er al in geweest (al hadden we met elkaar afgesproken te wachten tot de badkamer hélemaal af zou zijn) alleen had ik er een beetje te veel badschuim in gedaan, dus het bubbelde op een gegeven moment over, we zagen elkaar niet meer van al het schuimquote:Op zondag 30 oktober 2005 14:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer. Ik kan echt depressief worden van streperig glas.
Maar ik vind het wel prachtig allemaal, zeker dat bad. Echt heel sjiek.
Oh, wat geweldig!quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:31 schreef bianca en michael het volgende:
We zijn er al in geweest (al hadden we met elkaar afgesproken te wachten tot de badkamer hélemaal af zou zijn) alleen had ik er een beetje te veel badschuim in gedaan, dus het bubbelde op een gegeven moment over, we zagen elkaar niet meer van al het schuim. Maar erg lekker hoor, zeker omdat hij ook het badwater op temperatuur houdt zaten we er zomaar langer dan een uur in.
Nee, daar verbaasde ik me al over dat niemand dat had gevraagd!quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh, wat geweldig!Enneh... Wat heeft dat alles bij elkaar nou gekost? Of staat dat al ergens?
Ja, idd. Maar ik heb heel veel vooronderzoek gedaan, veel online gekeken, veel winkels bezocht (schandalig sommige zaken, dan had de totale rekening zeker op het drie- misschien wel viervoudige uitgekomen wanneer we daar hadden gekocht!).quote:
Mooi tegels zijn idd belachelijk duur. De mijne komen bij de Gamma vandaan. Bij een speciaalzaak waren de tegels soms wel tienmaal zo duur.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:48 schreef bianca en michael het volgende:
Ja, idd. Maar ik heb heel veel vooronderzoek gedaan, veel online gekeken, veel winkels bezocht (schandalig sommige zaken, dan had de totale rekening zeker op het drie- misschien wel viervoudige uitgekomen wanneer we daar hadden gekocht!).
Op tegels hebben we héél erg bezuinigd, wanneer we op onze smaak waren afgegaan waren we alleen voor de tegels al zo'n 5 à 6000 euro kwijt geweest. Nu hebben we ze bij de Praxis gehaald in de week van 20% korting op alle tegels en waren we voor 1050 euro helemaal klaar.
Dat ligt natuurlijk aan het gebruik! Wanneer je 'm 10 uur achter elkaar het later laat verwarmen natuurlijk wel. Verder is zijn vermogen 'gewoon'. Wanneer ik er in ga bubbel ik 10 minuten en verder dobber ik er gewoon lekker in met enkel de radio in het bad aan (en evt. de verlichting er in).quote:Op maandag 31 oktober 2005 08:37 schreef Koningin het volgende:
Het ziet er harstikke mooi uit!!
Dalijk nog de accessoires en dan is het helemaal af.
Tegels zijn inderdaad erg duur, kun je beter bij de bouwzaken kopen. Trouwens, jullie hadden ook een groot oppervlakte wat dat betreft.
Even nog een vraag over het bad: door die site van de badenmarkt (en de redelijke prijzen) willen we er ook eens gaan kijken. Maar is zo'n bad niet duurder aan stroom of iets dergelijks?
op www.badenmarkt.nl staat het hele assortiment zoals wij het ook in de showrooms hebben gezien.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:43 schreef Schimmetje het volgende:
Heeft die badenmarkt ook normale douches en baden of alleen luxe spullen?
Nou hè, niet te geloven hoe duur!quote:Op donderdag 3 november 2005 14:21 schreef Hork het volgende:
Ziet er erg mooi uit zeg![]()
Heb in juli in ons nieuwe huis de badkamer geheel vervangen en een whirlpool via www.ligbaden.com besteld. Was ook redelijk geprijsd en ze hebben ook gewone baden.
Tot nu toe tevreden over. Tegelwerk is inderdaad schreeuwend duur zeg; was eigenlijk de grootste kostenpost.
Het is dus niet zoiets als een waterbed wat echt stroom vreet?? Daar heb ik nl. geen zin in. Energierekening is al hoog genoegquote:Op donderdag 3 november 2005 14:07 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk aan het gebruik! Wanneer je 'm 10 uur achter elkaar het later laat verwarmen natuurlijk wel. Verder is zijn vermogen 'gewoon'. Wanneer ik er in ga bubbel ik 10 minuten en verder dobber ik er gewoon lekker in met enkel de radio in het bad aan (en evt. de verlichting er in).
Alle technische wetenswaardigheden staan er op de site bij vermeld en nee, gewoon 230.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:38 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het is dus niet zoiets als een waterbed wat echt stroom vreet?? Daar heb ik nl. geen zin in. Energierekening is al hoog genoeg![]()
Heb je er extra krachtbronnen voor nodig, ander voltage ofzo?
OK, danke.quote:Op vrijdag 4 november 2005 05:51 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Alle technische wetenswaardigheden staan er op de site bij vermeld en nee, gewoon 230.
*Sorry voor de korte reactie, ik ben zo vroeg vlak voor mijn werk niet echt op mijn qui vive...*quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:08 schreef Koningin het volgende:
[..]
OK, danke.
Als ik naar de winkel toe ga, dan zal ik het ook zeker vragen.
Dank je!quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:13 schreef Nirak het volgende:
Het ziet er allemaal prachtig uit! Wat moet er nog allemaal gebeuren (behalve een keer poetsen inderdaad) voordat het gebruiksklaar is?
Dank je wel voor de tips!quote:Op maandag 14 november 2005 16:45 schreef Puckzzz het volgende:
Wat een leuk topichet is heel mooi geworden. Nog even over dat schoonmaken, wij hebben een hele grote badkamer, dat ga ik dus echt niet allemaal poetsen he? Wat je kunt doen is de tegeltjes in het douchegedeelte met een soort blanke autowax inwrijven (wel oppoetsen tot het weer glimt
) op die manier drupt het water goed langs je tegeltjes en heb je minder snel last van kalkaanslag. De glazen gedeeltes gewoon met schoonmaakazijn (puur) flink natmaken en dan met een trekker of zeemvel erover, (bijna) streeploos. Het beste is om het direkt na het badderen of douchen goed droog te maken allemaal. Je wilt toch niet na 1 jaar al met kalkvlekken op je kranen zitten he? Zo heb je langer plezier van je badkamer en het ziet er elke keer netjes en schoon uit, vooral met een verse badkamer wil iedereen die zien natuurlijk
Hé, gefeliciteerd en we wachten op de foto's!!!!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:10 schreef Koningin het volgende:
We zijn gister ook bij de badenmarkt geweest en met een whirlpool naar huis gegaan
Wel maar een 1-persoons (kunt er wel met 2-en in), vanwege onze kleine badkamer. Maar wel heel erg leuk !!!
Dat duurt nog even, beginnen pas rond maart.quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:41 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Hé, gefeliciteerd en we wachten op de foto's!!!!!
we zullen spoedig weer wat foto's plaatsen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:03 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de leefbaarheid van jullie badkamer.
Hangen de plankjes er al?
Wat voor een accesoires hebben jullie? Qua handdoeken etc?
Dankjewel, het heeft geen haast, hoor, maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt met dit topicquote:Op maandag 2 januari 2006 11:42 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
we zullen spoedig weer wat foto's plaatsen.
Maandje of wat verder... hoe is het eind resultaat?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:42 schreef bianca en michael het volgende:
we zullen spoedig weer wat foto's plaatsen.
Heb je daar ook al wat meer details over? Topicje of zo?quote:Op woensdag 26 april 2006 10:44 schreef Koningin het volgende:
jammer dat we gaan verhuizen
Nee, we gaan ook verder niets doen in het huis.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je daar ook al wat meer details over? Topicje of zo?
Badenmarkt en nog eentje (zitten volgens mij ergens bij Apeldoorn , weet de naam niet meer) verkoopt alleen maar(oost europese/chinese) troep , het kost niks , maar het is ook niksquote:Op maandag 5 maart 2007 12:10 schreef Leipo666 het volgende:
Als je op internet zoekt op badenmarkt en ervaringen kom ik nou niet echt al te beste verhalen tegen.
Hoe is dat met jullie? nog steeds tevreden over de whirlpool? niet teveel herrie van de pomp enzo?
zelf ben ik opzoek naar een whirlpool/stoomcabine combi en badenmarkt komt dan in beeld als 1 van de goedkoopste met hun Oceana merk, maar ik heb natuurlijk geen zin om 2000+ euro's uit te geven aan iets wat wellicht binnen de korste keren alweer kapot is...
btw: hebben jullie een aparte stroomgroep aan moeten leggen voor de whirlpool?
Nog steeds tevreden, er is nog niks kapotquote:Op maandag 5 maart 2007 12:10 schreef Leipo666 het volgende:
Als je op internet zoekt op badenmarkt en ervaringen kom ik nou niet echt al te beste verhalen tegen.
Hoe is dat met jullie? nog steeds tevreden over de whirlpool? niet teveel herrie van de pomp enzo?
zelf ben ik opzoek naar een whirlpool/stoomcabine combi en badenmarkt komt dan in beeld als 1 van de goedkoopste met hun Oceana merk, maar ik heb natuurlijk geen zin om 2000+ euro's uit te geven aan iets wat wellicht binnen de korste keren alweer kapot is...
btw: hebben jullie een aparte stroomgroep aan moeten leggen voor de whirlpool?
Jij hebt Oceanaspul (gehad)? Onze 'troep' zoals jij het noemt komt overigens uit Canada.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Badenmarkt en nog eentje (zitten volgens mij ergens bij Apeldoorn , weet de naam niet meer) verkoopt alleen maar(oost europese/chinese) troep , het kost niks , maar het is ook niks![]()
Niet lullig bedoeld , maar Oceano is troep , ik ken de markt iets beter dan jullie ben ik bang , het is van die kwaliteit zolang het werkt , werkt het.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:54 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Jij hebt Oceanaspul (gehad)? Onze 'troep' zoals jij het noemt komt overigens uit Canada.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |