Nou we verdienen aardig, maar omdat de huizen in de staat van 1926 verkeerde, kostte het niet veel om te kopen. Natuurlijk hebben we de afgelopen jaren er al wel flink wat geld ingepompt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:04 schreef Omkron het volgende:
Hebben jullie geld teveel ofzo.. beetje 2 huizen kopen..
Dat is een enorm discussiepunt geweest, maar de oplossing is gevonden! Er wordt helemaal in de rechterhoek een nieuwe vaste kast gemaakt (waar de douche tegenaan gemaakt gaat worden) en de deur wordt opgeknapt en daar als deur in geplaatst! Die kast krijgt dat een 'valse' achterzijde zodat de leidingen die daar lopen (de cv-ketel staat daar pal boven) meteen weggewerkt worden.quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:18 schreef Dirkh het volgende:
Veel werk. Maar wel leuk.
Hebben jullie die witte kast ook gesloopt, of wordt ie hergebruikt?
Wij ook!quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:03 schreef Conflict het volgende:
Wat een enorme klus zeg! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Eh, ja... da's natuurlijk niet goed!!! Even kijken of ik daar nog wat aan kan doen!quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:44 schreef Skaai het volgende:
De eerste 3 foto's zijn hetzelfde
Anyway, verbouwingen vind ik altijd leuk om naar te kijken. Ziet er pittig uit hoor, alles slopen en dan opnieuw opbouwen. Succes!
Hey 3MH!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef 3MinuteHero het volgende:
Leuk, ziet er uit als een zeer pittige klus !!
Wij hebben ook het plan onze badkamer compleet uit te breken en opnieuw op te bouwen, dus ik houd dit topic nog wel even in de gaten.
Succes !!
Kom maar op dan met je foto's en verslagen (in je eigen topic) altijd leuk om te zien! Veel succes in ieder gevalquote:Op zondag 7 augustus 2005 16:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik ben ook met mijn badkamer bezig maar de mijne wordt wel veel kleiner
ik zal even wat foto's op internet zetten ergens en dan even een topic openen, mijn badkamer wordt alleen niet zo groot als die van julliequote:Op zondag 7 augustus 2005 17:41 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Kom maar op dan met je foto's en verslagen (in je eigen topic) altijd leuk om te zien! Veel succes in ieder geval
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!
Dinsdag de radiatoren opgehaald, en eergisteren met hulp van de buurman (dank) 70 dozen tegels, 44 gasbetonblokken, 30 kilo lijm, 12 stucplaten en 12 inbouwspots gehaald en naar boven gesjouwd. Donderdag komt het sanitair, en voor het bad (150 kilo) hebben we maar een lift gehuurd die in de tuin komt te staan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed punt!quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?
quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
[..]
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?
Dat zou een goed idee geweest zijn waren het niet dat wij eigenijk allebei geen vrij konden krijgen donderdag en we dus familie/buren hadden moeten inschakelen om het spul te ontvangen, en om die dan alles te laten versjouwen... ondertussen is het trouwens op magische wijze wel gelukt vrij te krijgen, maar dat wisten we toen nog niet!quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
[..]
Nee, er komen dikke platen op zodat het mooi glad wordt (en stevig, niet dat dat bad ineens beneden staat met ons er inquote:Op zondag 7 augustus 2005 23:18 schreef Gurb het volgende:
ziet er mooi uit, succes ermee
gaan jullie rechtstreeks op de vloer tegelen, of komt er nog een houten tussenlaag?
Wat leuk, we worden er rood vanquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Wow, dit is echt de FHZ-klus van de maand. Hulde bianca en michael! En heel leuk om te volgen, deze klus-beeld-roman!
-=Aanvulling=- En daarom hebben we jullie even speciaal vermeld in de OP van Feedback/Slowchat, onder het kopje Topklussen.
Waar heb je die radiator vandaan (ook van de Praxis?) en hoe breed is die.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!
[afbeelding]
Nee, onze radiatoren komen van warmteservice (www.warmteservice.nl) deze zaak maakt zijn naam waar -> prima service en absoluut niet duur. De radiatoren zijn van het merk Thermic (HZ-line) en die design waar je het waarschijnlijk over hebt is 50 cm breed en 195.5 cm hoog.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Waar heb je die radiator vandaan (ook van de Praxis?) en hoe breed is die.
PS... we hebben de zelfde tegels geloof ik... 25 * 36.5 wit?
En nu al beginnen met foto's maken hè en op Fok ermee!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg volgende week ook een nieuwe badkamer.
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:56 schreef bianca en michael het volgende:
En nu al beginnen met foto's maken hè en op Fok ermee!
Natúúrlijk mag dat dan ook! Je schenkt toch wel de koffiequote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?
Och, de foto's maak je zelf toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?
Goed idee. Hij gaat namelijk van spuuglelijk (donkerbruin) naar heel mooi (mediterrane stijl).quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Och, de foto's maak je zelf toch?![]()
Anders zet je wat foto's van de plaatsing en het resultaat in Het enorme grote show je kamer topique - Deel 2
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed. We hebben alleen een lamelradiator kunnen vinden (verticaal ipv van horizontaal) dus handdoekjes ophangen is lastiger. We moeten iets van een handdoekstang of -ring er tussen bevestigen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:55 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Nee, onze radiatoren komen van warmteservice (www.warmteservice.nl) deze zaak maakt zijn naam waar -> prima service en absoluut niet duur. De radiatoren zijn van het merk Thermic (HZ-line) en die design waar je het waarschijnlijk over hebt is 50 cm breed en 195.5 cm hoog.
De wandtegels zijn idd 25x35 maar niet wit, ze heten dan ook Stuco grijs!
200 meter is dan ook best lang natuurlijk..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed.
Wij hebben álles zelf gedaan.... Ben ik best trots op. En nee, het is niet zo dat mijn vriend het werk doet en ik toekijk! Hij de leidingen, ik het tegelen etc...
Bij de Praxis en bij de Gamma hebben ze handoekrekjes en -knopjes om in je radiator te plaatsen, misschien is dat wat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed. We hebben alleen een lamelradiator kunnen vinden (verticaal ipv van horizontaal) dus handdoekjes ophangen is lastiger. We moeten iets van een handdoekstang of -ring er tussen bevestigen.
Wij hadden die tegels in die grijze/rode doos ook. We hebben de matte zachtgele/creme voor het bad op de zolder in de slaapkamer gebruikt en de witte glanzende op de wand in de verbouwde badkamer.
Wij hebben álles zelf gedaan.... Ben ik best trots op. En nee, het is niet zo dat mijn vriend het werk doet en ik toekijk! Hij de leidingen, ik het tegelen etc...
Ja, het is wel strak hè. Maar ja, dalijk zie je er niets meer van wanneer er overheen getegeld is (maar ik kan me zo voorstellen dat de tegels er ook mooi strak opkomen met zo'n onderlaag). Ja, deze kennis van ons heeft gouden handjes!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
stucwerk ziet er beter uit dan in mijn huis![]()
in de handjes van mijn stucadoors komen geen euro's als ze het niet eerst fatsoenlijk maken....quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:34 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ja, het is wel strak hè. Maar ja, dalijk zie je er niets meer van wanneer er overheen getegeld is (maar ik kan me zo voorstellen dat de tegels er ook mooi strak opkomen met zo'n onderlaag). Ja, deze kennis van ons heeft gouden handjes!![]()
Ja we zijn al goed aan het kijken voor knopjes en stangen, maar die er bestaan eigenlijk niet voor ons type... maar we denken er aan om een kleine handdoekstang door de lamellen heen te monteren of een handdoekring of multihaak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:24 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Bij de Praxis en bij de Gamma hebben ze handoekrekjes en -knopjes om in je radiator te plaatsen, misschien is dat wat?
Ik ben wel benieuwd naar de foto's van jullie badkamer(s?)!! Laat zien! Helaas kunnen wij zelf echt helemaal niks (nou ja, wel slopen en verven natuurlijk, en opruimen zij we ook goed in) maar een diepe
voor jullie omdat jullie alles zelf gedaan hebben! (En nu wil ik echt foto's zien, zeker omdat het een beetje dezelfde tegels zijn).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |