abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29000688
Hallo!

In dit topic willen Michaël en foto's plaatsen van de vorderingen (hopelijk) van de verbouwing van onze nieuwe badkamer.

Wij hebben 2 huizen boven elkaar gekocht en de ruimtes die onze badkamer gaan worden waren voorheen de keuken en een deel van de woonkamer op de 1e verdieping van het huis.

We hadden er al heel wat uitgesloopt maar de meneer die de badkamer komt installeren (nadat hij overigens allerlei leidingen, afvoeren etc. heeft aangelegd) vond dat dat nog wel een beetje beter kon dus daar hebben wij gisteren onze dag aan besteed. Slopen is leuk alleen het opruimen daarna...

Hij begint 1 augustus en voor de tijd worden er in onze badkamer en te worden slaapkamer nog nieuwe kozijnen geplaatst.

Hier de eerste foto's van voor het slopen gisteren:

Tijdens het slopen:

Na het slopen:

Op de laatste foto zie je de badkamer wanneer je binnenkomt; links wordt de muur helemaal doorgetrokken tot aan het balkon. Helemaal achteraan komt een bad die de ruimte bijna helemaal zal vullen (2 persoons, naast elkaar) daarvoor een 2 persoonsbadmeubel en daarvoor een douchecabine die tegen een vaste kast aangebouwd zal worden. Enfin... we zullen jullie op de hoogte houden!

[ Bericht 18% gewijzigd door bianca en michael op 21-07-2005 15:25:51 ]
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_29001145
Hebben jullie geld teveel ofzo.. beetje 2 huizen kopen..
pi_29002364
Veel werk. Maar wel leuk.
Hebben jullie die witte kast ook gesloopt, of wordt ie hergebruikt?
pi_29003505
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 09:04 schreef Omkron het volgende:
Hebben jullie geld teveel ofzo.. beetje 2 huizen kopen..
Nou we verdienen aardig, maar omdat de huizen in de staat van 1926 verkeerde, kostte het niet veel om te kopen. Natuurlijk hebben we de afgelopen jaren er al wel flink wat geld ingepompt.
pi_29003517
Wat een enorme klus zeg! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
pi_29003610
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:18 schreef Dirkh het volgende:
Veel werk. Maar wel leuk.
Hebben jullie die witte kast ook gesloopt, of wordt ie hergebruikt?
Dat is een enorm discussiepunt geweest, maar de oplossing is gevonden! Er wordt helemaal in de rechterhoek een nieuwe vaste kast gemaakt (waar de douche tegenaan gemaakt gaat worden) en de deur wordt opgeknapt en daar als deur in geplaatst! Die kast krijgt dat een 'valse' achterzijde zodat de leidingen die daar lopen (de cv-ketel staat daar pal boven) meteen weggewerkt worden.

Wij kunnen dan in die kast meteen de handdoeken en voorraad shampoo, föhn etc. kwijt omdat we geen wastafelmeubel wilden met kastjes.
pi_29003700
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:03 schreef Conflict het volgende:
Wat een enorme klus zeg! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Wij ook!

Het eindresultaat wordt ongeveer eind september verwacht, maar als het langer duurt is het ook niet (heel) erg, we hebben nog een badkamertje met een douche en wastafel waar we ons al een paar jaar wassen en douchen, dus dat zal nog een paar maanden ook wel lukken!
  Moderator / Miss SHO donderdag 21 juli 2005 @ 11:14:11 #8
22592 crew  Ole
pi_29003795
Grappig, mijn vorige huis had ook die indeling
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † donderdag 21 juli 2005 @ 12:44:28 #9
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_29006223
De eerste 3 foto's zijn hetzelfde

Anyway, verbouwingen vind ik altijd leuk om naar te kijken. Ziet er pittig uit hoor, alles slopen en dan opnieuw opbouwen. Succes!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_29011473
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:44 schreef Skaai het volgende:
De eerste 3 foto's zijn hetzelfde

Anyway, verbouwingen vind ik altijd leuk om naar te kijken. Ziet er pittig uit hoor, alles slopen en dan opnieuw opbouwen. Succes!
Eh, ja... da's natuurlijk niet goed!!! Even kijken of ik daar nog wat aan kan doen!

Gefixt!
pi_29011620
Leuk, ziet er uit als een zeer pittige klus !!

Wij hebben ook het plan onze badkamer compleet uit te breken en opnieuw op te bouwen, dus ik houd dit topic nog wel even in de gaten .

Succes !!
... fart.
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:20:32 #12
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_29022915
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef 3MinuteHero het volgende:
Leuk, ziet er uit als een zeer pittige klus !!

Wij hebben ook het plan onze badkamer compleet uit te breken en opnieuw op te bouwen, dus ik houd dit topic nog wel even in de gaten .

Succes !!
Hey 3MH!

Wij hebben net een huis gekocht waar gelukkig al een hele mooie badkamer in zat. Ik moet er niet aan denken, zo'n klus. Maarja, dan wordt het wel precies zoals je het wilt hebben.

succes!
pi_29486916
Zo, daar zijn we weer!

Dinsdag de radiatoren opgehaald, en eergisteren met hulp van de buurman (dank ) 70 dozen tegels, 44 gasbetonblokken, 30 kilo lijm, 12 stucplaten en 12 inbouwspots gehaald en naar boven gesjouwd. Donderdag komt het sanitair, en voor het bad (150 kilo) hebben we maar een lift gehuurd die in de tuin komt te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bianca en michael op 07-08-2005 17:43:00 ]
pi_29487368
ik ben ook met mijn badkamer bezig maar de mijne wordt wel veel kleiner
pi_29488784
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 16:07 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik ben ook met mijn badkamer bezig maar de mijne wordt wel veel kleiner
Kom maar op dan met je foto's en verslagen (in je eigen topic) altijd leuk om te zien! Veel succes in ieder geval
  zondag 7 augustus 2005 @ 18:23:08 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29489335
Wow! Wat een project!

En wat een opluchting dat die kastdeur her-gebruikt word!
pi_29490173
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 17:41 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Kom maar op dan met je foto's en verslagen (in je eigen topic) altijd leuk om te zien! Veel succes in ieder geval
ik zal even wat foto's op internet zetten ergens en dan even een topic openen, mijn badkamer wordt alleen niet zo groot als die van jullie
pi_29490306
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!

Dinsdag de radiatoren opgehaald, en eergisteren met hulp van de buurman (dank ) 70 dozen tegels, 44 gasbetonblokken, 30 kilo lijm, 12 stucplaten en 12 inbouwspots gehaald en naar boven gesjouwd. Donderdag komt het sanitair, en voor het bad (150 kilo) hebben we maar een lift gehuurd die in de tuin komt te staan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:45:35 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29490500
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:33 schreef laffer het volgende:
had je niet beter kunnen wachten, met al die spullen tot donderdag, en dan met die lift alles in èèn keeer naar boven vervoeren?
Goed punt!

Laffer
pi_29491019
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 19:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Laffer
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:29:47 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_29491116
Whoei... ik ga dit topic met enthousiasme volgen. !

I've been there and done that.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_29493809
ziet er mooi uit, succes ermee

gaan jullie rechtstreeks op de vloer tegelen, of komt er nog een houten tussenlaag?
  maandag 8 augustus 2005 @ 00:22:41 #23
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29495213
quote:

[..]

Dat zou inderdaad best slim geweest zijn ja.. hahaha
Maar wat een enorme klus zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_29498669
quote:

[..]

Dat zou een goed idee geweest zijn waren het niet dat wij eigenijk allebei geen vrij konden krijgen donderdag en we dus familie/buren hadden moeten inschakelen om het spul te ontvangen, en om die dan alles te laten versjouwen... ondertussen is het trouwens op magische wijze wel gelukt vrij te krijgen, maar dat wisten we toen nog niet!
pi_29498671
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 23:18 schreef Gurb het volgende:
ziet er mooi uit, succes ermee

gaan jullie rechtstreeks op de vloer tegelen, of komt er nog een houten tussenlaag?
Nee, er komen dikke platen op zodat het mooi glad wordt (en stevig, niet dat dat bad ineens beneden staat met ons er in ) en dat wordt aan de randen waterdicht gemaakt zodat we ook geen lekkage kunnen hebben.
pi_29499035
Oei, doet me allemaal weer denken aan onze eigen verbouwing. Uiteraard veel minder tegels e.d., maar toch een flinke klus geweest. Ben blij dat dat achter de rug is ! 't Wordt wel een lange ruimte zeg, schitterend!!!
pi_29522012
Zo, hier weer een kleine update. De rachels zijn van het plafond en oude gas en waterleidingen zijn verwijderd. Toen zijn de eerste weer opbouwende werkzaamheden verricht; de leidingen en afvoeren zijn aangelegd, en we hebben nu even een tijdelijke kraan op de waterleiding voor de douche. Dit omdat we veel moeten gaan 'aansmeren' en we op het moment geen water hebben op de eerste verdieping!

woensdag 10 augustus 2005 @ 00:09:46 #28
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29529348
Leuk dat je er steeds foto's van maakt!
  Moderator woensdag 10 augustus 2005 @ 20:20:10 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_29544953
Leuk project ! we houden je in de gaten

Voort eerst maar eens even ons zelfbouw tuinhuisje afmaken
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:27:51 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_29545126
Wow, dit is echt de FHZ-klus van de maand. Hulde bianca en michael! En heel leuk om te volgen, deze klus-beeld-roman!

-=Aanvulling=- En daarom hebben we jullie even speciaal vermeld in de OP van Feedback/Slowchat, onder het kopje Topklussen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Duderinnetje op 10-08-2005 21:12:57 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29553650
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 20:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Wow, dit is echt de FHZ-klus van de maand. Hulde bianca en michael! En heel leuk om te volgen, deze klus-beeld-roman!

-=Aanvulling=- En daarom hebben we jullie even speciaal vermeld in de OP van Feedback/Slowchat, onder het kopje Topklussen.
Wat leuk, we worden er rood van , dank je!

OT: Zodadelijk komt het sanitair, de lift staat klaar in de tuin. Ik ben benieuwd... foto's volgen z.s.m..
pi_29559909
En ja hoor, het is binnen!

De doos/kist met bad woog slechts 185 kg, die met de wastafels de helft en de douchecabine (gehard glas) ook zoiets. Tijdens de laatste zending 'omhoog' met de douchecabine viel de lift zeker een meter naar beneden *SCHRIK*! Ik heb mijn ogen dicht gedaan en wachtte op het gerinkel van glas, maar wonder boven wonder is alles heel gebleven. We vertrouwden de lift toen niet meer en de heren hebben de douchedeuren en zijwanden toen maar één voor één met de hand naar boven gebracht. Pfff.. wat een schrik.

Hieronder weer wat foto's!

Het balkonhek er af gehaald, zo hoefde de lift minder hoog:

Het bad naar boven, met doos en kist 185 kilo (!!!)

Wat zijn jullie in godsnaam aan het doen en waarom mag ik nu niet in de tuin???

En wederom dank aan onze sterke, stoere buurman voor het helpen en aan mijn vader voor het helpen halen en brengen van de lift!
pi_29560014
O ja, en dan worden a.s. zaterdag de nieuwe kozijnen geplaatst, en de week erna wordt het glas er in gezet!
pi_29560096
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:35 schreef bianca en michael het volgende:
Zo, daar zijn we weer!

[afbeelding]
Waar heb je die radiator vandaan (ook van de Praxis?) en hoe breed is die.

PS... we hebben de zelfde tegels geloof ik... 25 * 36.5 wit?
pi_29560165
Ik krijg volgende week ook een nieuwe badkamer.
pi_29560278
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:45 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Waar heb je die radiator vandaan (ook van de Praxis?) en hoe breed is die.

PS... we hebben de zelfde tegels geloof ik... 25 * 36.5 wit?
Nee, onze radiatoren komen van warmteservice (www.warmteservice.nl) deze zaak maakt zijn naam waar -> prima service en absoluut niet duur. De radiatoren zijn van het merk Thermic (HZ-line) en die design waar je het waarschijnlijk over hebt is 50 cm breed en 195.5 cm hoog.

De wandtegels zijn idd 25x35 maar niet wit, ze heten dan ook Stuco grijs!
pi_29560304
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg volgende week ook een nieuwe badkamer.
En nu al beginnen met foto's maken hè en op Fok ermee!
pi_29560545
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:56 schreef bianca en michael het volgende:
En nu al beginnen met foto's maken hè en op Fok ermee!
Maar ik láát het doen. Mag het dan wel in dit subforum?
pi_29560576
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Natúúrlijk mag dat dan ook! Je schenkt toch wel de koffie ? Wel even je eigen topicje openen hè, ik denk dat ik de onze zelf wel vol krijg!

Btw, wij doen ook het meeste werk niet zelf.
pi_29560628
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Och, de foto's maak je zelf toch?

Anders zet je wat foto's van de plaatsing en het resultaat in Het enorme grote show je kamer topique - Deel 2
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_29560687
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Och, de foto's maak je zelf toch?

Anders zet je wat foto's van de plaatsing en het resultaat in Het enorme grote show je kamer topique - Deel 2
Goed idee. Hij gaat namelijk van spuuglelijk (donkerbruin) naar heel mooi (mediterrane stijl).
pi_29577054
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:55 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Nee, onze radiatoren komen van warmteservice (www.warmteservice.nl) deze zaak maakt zijn naam waar -> prima service en absoluut niet duur. De radiatoren zijn van het merk Thermic (HZ-line) en die design waar je het waarschijnlijk over hebt is 50 cm breed en 195.5 cm hoog.

De wandtegels zijn idd 25x35 maar niet wit, ze heten dan ook Stuco grijs!
Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed. We hebben alleen een lamelradiator kunnen vinden (verticaal ipv van horizontaal) dus handdoekjes ophangen is lastiger. We moeten iets van een handdoekstang of -ring er tussen bevestigen.

Wij hadden die tegels in die grijze/rode doos ook. We hebben de matte zachtgele/creme voor het bad op de zolder in de slaapkamer gebruikt en de witte glanzende op de wand in de verbouwde badkamer.

Wij hebben álles zelf gedaan.... Ben ik best trots op. En nee, het is niet zo dat mijn vriend het werk doet en ik toekijk! Hij de leidingen, ik het tegelen etc...
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:52:20 #43
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29577275
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 09:36 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed.

Wij hebben álles zelf gedaan.... Ben ik best trots op. En nee, het is niet zo dat mijn vriend het werk doet en ik toekijk! Hij de leidingen, ik het tegelen etc...
200 meter is dan ook best lang natuurlijk.. maar wel stoer dat je alles zelf hebt gedaan!
pi_29583038
Vloer dicht en al een stuk muur aangesmeerd!

pi_29583108
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 09:36 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Wij zochten een radiator van zo'n 200 meter maar max 40 cm. breed. We hebben alleen een lamelradiator kunnen vinden (verticaal ipv van horizontaal) dus handdoekjes ophangen is lastiger. We moeten iets van een handdoekstang of -ring er tussen bevestigen.

Wij hadden die tegels in die grijze/rode doos ook. We hebben de matte zachtgele/creme voor het bad op de zolder in de slaapkamer gebruikt en de witte glanzende op de wand in de verbouwde badkamer.

Bij de Praxis en bij de Gamma hebben ze handoekrekjes en -knopjes om in je radiator te plaatsen, misschien is dat wat?

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van jullie badkamer(s?)!! Laat zien! Helaas kunnen wij zelf echt helemaal niks (nou ja, wel slopen en verven natuurlijk, en opruimen zij we ook goed in ) maar een diepe voor jullie omdat jullie alles zelf gedaan hebben! (En nu wil ik echt foto's zien, zeker omdat het een beetje dezelfde tegels zijn).
pi_29583172
stucwerk ziet er beter uit dan in mijn huis
pi_29583238
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 16:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
stucwerk ziet er beter uit dan in mijn huis
Ja, het is wel strak hè. Maar ja, dalijk zie je er niets meer van wanneer er overheen getegeld is (maar ik kan me zo voorstellen dat de tegels er ook mooi strak opkomen met zo'n onderlaag). Ja, deze kennis van ons heeft gouden handjes!
pi_29583303
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 16:34 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Ja, het is wel strak hè. Maar ja, dalijk zie je er niets meer van wanneer er overheen getegeld is (maar ik kan me zo voorstellen dat de tegels er ook mooi strak opkomen met zo'n onderlaag). Ja, deze kennis van ons heeft gouden handjes!
in de handjes van mijn stucadoors komen geen euro's als ze het niet eerst fatsoenlijk maken....
pi_29598895
En *as we speak* worden de kozijnen geplaatst, familie en buurman weer hartelijk dank voor alle hulp!

Vader kijkt bedachtzaam toe..

Ook lekker, zo'n 'open' huis!

pi_29667967
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 16:24 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Bij de Praxis en bij de Gamma hebben ze handoekrekjes en -knopjes om in je radiator te plaatsen, misschien is dat wat?

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van jullie badkamer(s?)!! Laat zien! Helaas kunnen wij zelf echt helemaal niks (nou ja, wel slopen en verven natuurlijk, en opruimen zij we ook goed in ) maar een diepe voor jullie omdat jullie alles zelf gedaan hebben! (En nu wil ik echt foto's zien, zeker omdat het een beetje dezelfde tegels zijn).
Ja we zijn al goed aan het kijken voor knopjes en stangen, maar die er bestaan eigenlijk niet voor ons type... maar we denken er aan om een kleine handdoekstang door de lamellen heen te monteren of een handdoekring of multihaak.

De foto's.. (beetje blurry maar goed) Het mag duidelijk zijn dat er nog bezig zijn. We zijn hier net klaar met de vloer (getuige de kruisjes) verder nog voegen en kitten, en kast/lade frontjes onder de kommen plaatsen (de kastjes zelf zitten er al)

En wat vinden jullie ervan?

http://photobucket.com/albums/v236/jack4ya/badkamer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')