abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28969366
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach het is ook zo dat dit nu behoorlijk gehyped wordt. Volledig overstappen op biodiesel zou het hele land vol met koolzaad betekenen vrees ik .
Dat spul groeit toch als kool en zou het geen goed idee zijn om dit voor een groot gedeelte in Afrika te verbouwen?
quote:
En op zo'n moment zal de overheid waaarschijnlijk ook aczijns gaan heffen op biodiesel. Dij zijn er namelijk bepaald niet alleen uit milieuoogpunt maar ook om de rijksbegroting op peil te houden.
Ja dat gevaar loop je natuurlijk weer wel maar ik denk dat bio-diesel opzich wel een gedeeltelijk de oplossing is voor het steeds schaarser worden van de olie.
pi_28969535
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat spul groeit toch als kool en zou het geen goed idee zijn om dit voor een groot gedeelte in Afrika te verbouwen?
[..]
Omdat we ook wereldwijd nog voldoende ruimte over moeten houden om voedsel te verbouwen.
quote:
Ja dat gevaar loop je natuurlijk weer wel maar ik denk dat bio-diesel opzich wel een gedeeltelijk de oplossing is voor het steeds schaarser worden van de olie.
Het kan heel goed een deel van de oplossing zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28969831
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat we ook wereldwijd nog voldoende ruimte over moeten houden om voedsel te verbouwen.
Ruimte genoeg en zover ik weet is het een makkelijk te verbouwen product. Daarnaast wordt het ook steeds aantrekkelijker om meer geld te besteden aan onderzoek om te kijken of de opbrengst van bio-olie te vergroten, genetische manipulatie bijvoorbeeld.

Daarnaast zou de wereld eens moeten kijken of het wel wenselijk is dat we hier met meer dan 6,5 miljard mensen rondlopen.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:39:36 #254
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28969875
een vorm van recycling. nait gek.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28969991
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:39 schreef George-Butters het volgende:
een vorm van recycling. nait gek.
Het surplus aan mensen gebruiken als brandstof bedoel je

Zover wou ik niet gaan hoor
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:45:50 #256
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28970093
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het surplus aan mensen gebruiken als brandstof bedoel je

Zover wou ik niet gaan hoor
Ik reageerde ook niet op jouw reactie hoor...
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28970109
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ruimte genoeg en zover ik weet is het een makkelijk te verbouwen product. Daarnaast wordt het ook steeds aantrekkelijker om meer geld te besteden aan onderzoek om te kijken of de opbrengst van bio-olie te vergroten, genetische manipulatie bijvoorbeeld.

Daarnaast zou de wereld eens moeten kijken of het wel wenselijk is dat we hier met meer dan 6,5 miljard mensen rondlopen.
Uiteraard maar dan nog blijft het lastig of je prima landbouwgrond op moetofferen aan een vrij laagwaardig product als koolzaad.
pi_28970151
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uiteraard maar dan nog blijft het lastig of je prima landbouwgrond op moetofferen aan een vrij laagwaardig product als koolzaad.
Maar het blijft natuurlijk niet laagwaardig als dit in een groot gedeelte van de brandstofbehoefte kan voorzien.
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:51:08 #259
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28970238
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar het blijft natuurlijk niet laagwaardig als dit in een groot gedeelte van de brandstofbehoefte kan voorzien.
Ik twijfel of koolzaadolie de beste oplossing is. Je hebt heelveel nodig voor heel weinig diesel. Dat moet toch beter kunnen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:55:50 #260
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28970402
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:17 schreef RichardQuest het volgende:
En de gevolgen voor het milieu? Moeten we onszelf en de ganse planeet dan maar kapotmaken?
Moeten we dan onszelf kapot maken....honger leiden of zo ?!
  woensdag 20 juli 2005 @ 11:57:12 #261
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28970458
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

onzelf kapot maken??? Je kan ook gaan fietsen. Daar ga je niet kapot aan.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28970661
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar wel laagwaardiger dan voedsel in veel gevallen.
pi_28970687
Die auto is in heel veel gevallen inderdaad een gewoonte geworden. Men heeft niets eens oog meer voor de alternatieven.
pi_28970726
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:17 schreef RichardQuest het volgende:

En de gevolgen voor het milieu? Moeten we onszelf en de ganse planeet dan maar kapotmaken?
De markt regelt het wel, dat weet je toch
pi_28970798
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:55 schreef Drugshond het volgende:

Nee, maar je zal vroeg of laat toch echt wel een middenweg moeten gaan vinden. Je hebt geen honger als je dood bent omdat je de lucht niet meer kan ademen. Da's net zo extreem als wat jij stelt natuurlijk.
pi_28970870
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:03 schreef du_ke het volgende:
Die auto is in heel veel gevallen inderdaad een gewoonte geworden. Men heeft niets eens oog meer voor de alternatieven.
Is dat fout dan?

Hoe vaak schrijf jij nog brieven ipv mails?
Yeah baby Yeah!
pi_28970953
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De markt regelt het wel, dat weet je toch
Is waar ook . Hoewel het niet ondenkbaar is dat de markt een deel van het milieubeleid over zal nemen. Verzekeraars hebben er baat bij wanneer hun clienten niet naast een snelweg wonen en \ullen hen stimuleren daar weg te trekken bv door hogere premies.
Hierbij speelt mee dat de grote verzekeraars een veel en veel groter budget hebben dan bv een VROM. Maar ach dit is heel hypothetisch.
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:11:28 #268
89730 Drugshond
pi_28970964
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 11:57 schreef George-Butters het volgende:
onzelf kapot maken??? Je kan ook gaan fietsen. Daar ga je niet kapot aan.
In Eindhoven zijn fietsen public property .... of vogelvrij verklaard.
- Dankzij die kut marokkanen studenten corps ballen. -
pi_28970976
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:03 schreef du_ke het volgende:
Tijd voor autovrije maandagen.
pi_28970996
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Is dat fout dan?

Hoe vaak schrijf jij nog brieven ipv mails?
Het is niet fout maar onverstandig/ onverschillig. Net zoals je bij een sollicitatie ook beter een brief kan sturen dan een mail.
pi_28971038
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is waar ook . Hoewel het niet ondenkbaar is dat de markt een deel van het milieubeleid over zal nemen. Verzekeraars hebben er baat bij wanneer hun clienten niet naast een snelweg wonen en \ullen hen stimuleren daar weg te trekken bv door hogere premies.
Hierbij speelt mee dat de grote verzekeraars een veel en veel groter budget hebben dan bv een VROM. Maar ach dit is heel hypothetisch.
Ja, en wie betaalt? De burger want dan wordt de vraag hoger naar huizen ver van de snelweg die daardoor meer gaan kosten, degenen die daar gaan wonen hebben dan weer een auto nodig, vervuiling bij de snelweg en zo blijven we dus aan de gang.
pi_28971074
Ik blijf het wel raar vinden dat consumenten zich amper iets aantrekken van de stijgende benzineprijzen. Je zou toch verwachten dat mensen op zijn minst een 5 procent minder gaan rijden als de benzine 20 procent duurder wordt...
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:14:51 #274
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28971089
heerlijk, er is weer een soort van taxi-oorlog bij het CS. Er staat namelijk een slagboom ofzoiets
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_28971152
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef Tafkahs het volgende:
heerlijk, er is weer een soort van taxi-oorlog bij het CS. Er staat namelijk een slagboom ofzoiets
Al die moslimchauffeurs kankeren in het nederlands tegenover de NOS .
pi_28971313
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef pberends het volgende:
Ik blijf het wel raar vinden dat consumenten zich amper iets aantrekken van de stijgende benzineprijzen. Je zou toch verwachten dat mensen op zijn minst een 5 procent minder gaan rijden als de benzine 20 procent duurder wordt...
Het is een product met een lage prijselasticiteit als ik mijn economielessen goed herinner .
pi_28971414
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef Tafkahs het volgende:
Amsterdam?
pi_28971437
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is een product met een lage prijselasticiteit als ik mijn economielessen goed herinner .
Dat snap ik, mensen moeten naar hun werk komen enzo. maar veel ritjes zijn toch ook totaal onzinnig (op zijn minst 25 %). Meest grappige is ook nog hoe meer er gereden wordt hoe duurder de benzineprijs wordt. Als mensen hun onzinritjes achterwege laat wordt de benzine vanzelf een stuk goedkoper. Moet je kijken wat voor effect het op de prijs heeft als iedereen opeens 20 % minder gaat rijden.
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:27:36 #279
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28971508
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Al die moslimchauffeurs kankeren in het nederlands tegenover de NOS .
Ja, iets van 45 euro schreeuwt die ene , maar ik snap niet precies wat ie daar mee bedoelt. Ze moeten rondjes rijden ofzoiets en er is een toezichthouder met een pet.
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:28:19 #280
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28971531
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Amsterdam?
Ja, sorry, soms vergeet ik dat de wereld groter is
pi_28971581
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat snap ik, mensen moeten naar hun werk komen enzo. maar veel ritjes zijn toch ook totaal onzinnig (op zijn minst 25 %). Meest grappige is ook nog hoe meer er gereden wordt hoe duurder de benzineprijs wordt. Als mensen hun onzinritjes achterwege laat wordt de benzine vanzelf een stuk goedkoper. Moet je kijken wat voor effect het op de prijs heeft als iedereen opeens 20 % minder gaat rijden.
Hehe dit hoef je mij niet te vertellen . Maar ja blijkbaar willen heel veel mensen eht gewoon niet inzien. Zeker in deze tijd van hetjaar fiets ik veel liever een stukje.
pi_28971643
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is niet fout maar onverstandig/ onverschillig. Net zoals je bij een sollicitatie ook beter een brief kan sturen dan een mail.
Een mail wordt niet eens serieus genomen bij een sollicitattie en terecht natuurlijk, maar ik had het over handgeschreven brieven..

Ik let, waar nodig, op het vervoermiddel dat ik gebruik maar middellange afstanden zijn niet te doen met het OV bijv als je niet een een stad woont met trams, metro of treinen, maar in een dorp...

Als ik naar mijn moeder ga met het OV kost me dat anderhalf uur, met de auto kost het me 25 minuten, scheelt toch teveel vind ik.
Yeah baby Yeah!
pi_28971672
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:28 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ja, sorry, soms vergeet ik dat de wereld groter is
Amerikanen kennen die tekortkoming ook maakt niet uit.
Yeah baby Yeah!
pi_28971695
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Een mail wordt niet eens serieus genomen bij een sollicitattie en terecht natuurlijk, maar ik had het over handgeschreven brieven..

Ik let, waar nodig, op het vervoermiddel dat ik gebruik maar middellange afstanden zijn niet te doen met het OV bijv als je niet een een stad woont met trams, metro of treinen, maar in een dorp...

Als ik naar mijn moeder ga met het OV kost me dat anderhalf uur, met de auto kost het me 25 minuten, scheelt toch teveel vind ik.
Ok maar dan is het ook geen fatsoenlijk alternatief. Maar op middellange trajecten tussen wat grotere steden werkt het wel prima.
pi_28971816
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hehe dit hoef je mij niet te vertellen . Maar ja blijkbaar willen heel veel mensen eht gewoon niet inzien. Zeker in deze tijd van hetjaar fiets ik veel liever een stukje.
Ik doe met iemand carpoolen. Om 6.30 is drie kwartier fietsen niet leuk, in ieder geval, niet elke dag.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_28971852
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok maar dan is het ook geen fatsoenlijk alternatief. Maar op middellange trajecten tussen wat grotere steden werkt het wel prima.
Binnen de randstad werkt het prima, van Utrecht naar Amsterdam doe je natuurlijk met de trein en in e steden zelf reis je ook veel met het OV, maar het lijkt erop alsof de politie bij het OV alleen om die ritjes denkt en daarom het OV als waardig alternatief ziet wat dus slechts ten dele waar is..

Laats ook hadden ze op RTL nieuws een vergelijking die zou aan moeten tonen dat een trein fijner is dan de auto..
De afstand: Utrecht Vredenburg tot Maastricht Vrijthof, heel toevallig natuurlijk pleintjes die makkelijk met het OV te bereiken zijn en heel toevallig hoef je na het instappen in Utrecht niks meer te doen dan bij de eindhalte Maastricht uit te stappen en na een paar minuten sta je op het Vrijthof...
Dat vind ik geen fatsoenlijke vergelijking, zeker niet als de automobilist met 100km/uur op de rechterbaan gaat rijden en zich in laat halen door vrachtwagens ( die 100 km zijn dus hoog geschat)..

De auto won alsnog op 20 minuten trouwens.
Yeah baby Yeah!
pi_28971863
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Goed voor je kontspieren .
pi_28971954
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Amerikanen kennen die tekortkoming ook maakt niet uit.
't Is wel iets typisch Amsterdams, in Nederland dan. Als ik met Amsterdammers praat hebben ze het alleen over dingen die in Amsterdam gebeuren....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:43:11 #289
89730 Drugshond
pi_28972048
quote:
Bron : Nu.Nl
Groei

De Chinese economie groeide in de eerste zes maanden van dit jaar iets sterker dan verwacht. Het bruto binnenlands product, de waarde van alle geproduceerde goederen en diensten, nam toe met 9,5 procent tot 6,74 biljoen yuan (672 miljard euro) vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden.

Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Chinese bureau voor de statistiek. Analisten gingen uit van een expansie van 9,2 procent.
pi_28972055
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

't Is wel iets typisch Amsterdams, in Nederland dan. Als ik met Amsterdammers praat hebben ze het alleen over dingen die in Amsterdam gebeuren....
In Staphorst ook.
pi_28972091
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:43 schreef pberends het volgende:

[..]

In Staphorst ook.
In welk stadsdeel ligt dat?
pi_28972101
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ze denken dat Nederland om Amsterdam draait, hetzelfde geldt voor bijv Hart van Nederland, maar ik heb er wenig moeite mee, het is hun manco...
Yeah baby Yeah!
pi_28972171
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Binnen de randstad werkt het prima, van Utrecht naar Amsterdam doe je natuurlijk met de trein en in e steden zelf reis je ook veel met het OV, maar het lijkt erop alsof de politie bij het OV alleen om die ritjes denkt en daarom het OV als waardig alternatief ziet wat dus slechts ten dele waar is..

Laats ook hadden ze op RTL nieuws een vergelijking die zou aan moeten tonen dat een trein fijner is dan de auto..
De afstand: Utrecht Vredenburg tot Maastricht Vrijthof, heel toevallig natuurlijk pleintjes die makkelijk met het OV te bereiken zijn en heel toevallig hoef je na het instappen in Utrecht niks meer te doen dan bij de eindhalte Maastricht uit te stappen en na een paar minuten sta je op het Vrijthof...
Dat vind ik geen fatsoenlijke vergelijking, zeker niet als de automobilist met 100km/uur op de rechterbaan gaat rijden en zich in laat halen door vrachtwagens ( die 100 km zijn dus hoog geschat)..

De auto won alsnog op 20 minuten trouwens.
Ja dat heb ik gezien. Maar als ik bij m'n ouders in Meppel ben kan ik bijna alle kanten prima op met hetOV. Van hier tot m'n kamer in Groningen is een dik uur dat red je niet met deauto incl parkeren. Naar Leeuwarden kan ook prima 3 keer per uur naar Zwolle, rechtstreekse verbindingen met Amsterdam, Utrecht, Rotterdam. Veel andere plekken met 1 keer overstappen. Laatst naar Berlijn geweest en dat gaat heel prima met 1 overstap vanuit Groningen. (2 overstappen verder en je zit zelfs in Kiev ).

Ofwel het is niet altijd een goed alternatief maar het wordt ook erg vaak over het hoofd gezien en velen pakken ook voor een kleine boodschap wel erg makkelijk de auto.
pi_28972204
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:43 schreef pberends het volgende:

[..]

In Staphorst ook.
Eey vergeet de markt in Meppel niet en de kiloknalaanbiedingen bij de C1000 in Meppel. Die zijn voor Staphorst ook erg belangrijk.
pi_28972290
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]
quote:
ABN Amro aast op Turkse Garanti Bank
ABN Amro is in de race voor de overname van Garanti Bank. Het gaat om de derde bank van Turkije, met een beurswaarde van euro 4,5 mrd. ABN Amro en vier internationale concurrenten doen momenteel een boekenonderzoek.
De Turkse markt is voor multinationals hot door het grote financiële potentieel, zegt de ABN Amro. En Sjonnie uit de achterbuurt ze maar handel belemmeren omdat hij Achmet maar een stinkturk vindt en Turkije uit de EU houdt .
pi_28972311
Is die overname van die italiaanse bank nog gelukt? Heb ik toen niet meegekregen.
pi_28972339
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:51 schreef du_ke het volgende:
Is die overname van die italiaanse bank nog gelukt? Heb ik toen niet meegekregen.
Het nieuws over de Turkse aspiraties van ABN Amro volgt op een nieuwe tegenslag in Italië. De bank kreeg gisteren geen gelijk van de Italiaanse rechter in een zaak die ABN Amro had aangespannen tegen centraal bankier Antonio Fazio.
pi_28972357
pb, haal die gigantische plaatjes weg
pi_28972433
Ach joh het topic is bijna vol.
pi_28972453
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:55 schreef du_ke het volgende:
Ach joh het topic is bijna vol.
Internet is hier niet zo snel tijdens de pauzes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')