Het is een product met een lage prijselasticiteit als ik mijn economielessen goed herinnerquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef pberends het volgende:
Ik blijf het wel raar vinden dat consumenten zich amper iets aantrekken van de stijgende benzineprijzen. Je zou toch verwachten dat mensen op zijn minst een 5 procent minder gaan rijden als de benzine 20 procent duurder wordt...
Amsterdam?quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef Tafkahs het volgende:
heerlijk, er is weer een soort van taxi-oorlog bij het CS. Er staat namelijk een slagboom ofzoiets![]()
Dat snap ik, mensen moeten naar hun werk komen enzo. maar veel ritjes zijn toch ook totaal onzinnig (op zijn minst 25 %). Meest grappige is ook nog hoe meer er gereden wordt hoe duurder de benzineprijs wordt. Als mensen hun onzinritjes achterwege laat wordt de benzine vanzelf een stuk goedkoper. Moet je kijken wat voor effect het op de prijs heeft als iedereen opeens 20 % minder gaat rijden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is een product met een lage prijselasticiteit als ik mijn economielessen goed herinner.
Ja, iets van 45 euro schreeuwt die ene , maar ik snap niet precies wat ie daar mee bedoelt. Ze moeten rondjes rijden ofzoiets en er is een toezichthouder met een pet.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Al die moslimchauffeurs kankeren in het nederlands tegenover de NOS.
Ja, sorry, soms vergeet ik dat de wereld groter isquote:
Hehe dit hoef je mij niet te vertellenquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat snap ik, mensen moeten naar hun werk komen enzo. maar veel ritjes zijn toch ook totaal onzinnig (op zijn minst 25 %). Meest grappige is ook nog hoe meer er gereden wordt hoe duurder de benzineprijs wordt. Als mensen hun onzinritjes achterwege laat wordt de benzine vanzelf een stuk goedkoper. Moet je kijken wat voor effect het op de prijs heeft als iedereen opeens 20 % minder gaat rijden.
Een mail wordt niet eens serieus genomen bij een sollicitattie en terecht natuurlijk, maar ik had het over handgeschreven brieven..quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is niet fout maar onverstandig/ onverschillig. Net zoals je bij een sollicitatie ook beter een brief kan sturen dan een mail.
Amerikanen kennen die tekortkoming ook maakt niet uit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, sorry, soms vergeet ik dat de wereld groter is
Ok maar dan is het ook geen fatsoenlijk alternatief. Maar op middellange trajecten tussen wat grotere steden werkt het wel prima.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:31 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een mail wordt niet eens serieus genomen bij een sollicitattie en terecht natuurlijk, maar ik had het over handgeschreven brieven..
Ik let, waar nodig, op het vervoermiddel dat ik gebruik maar middellange afstanden zijn niet te doen met het OV bijv als je niet een een stad woont met trams, metro of treinen, maar in een dorp...
Als ik naar mijn moeder ga met het OV kost me dat anderhalf uur, met de auto kost het me 25 minuten, scheelt toch teveel vind ik.
Ik doe met iemand carpoolen. Om 6.30 is drie kwartier fietsen niet leuk, in ieder geval, niet elke dag.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hehe dit hoef je mij niet te vertellen. Maar ja blijkbaar willen heel veel mensen eht gewoon niet inzien. Zeker in deze tijd van hetjaar fiets ik veel liever een stukje.
Binnen de randstad werkt het prima, van Utrecht naar Amsterdam doe je natuurlijk met de trein en in e steden zelf reis je ook veel met het OV, maar het lijkt erop alsof de politie bij het OV alleen om die ritjes denkt en daarom het OV als waardig alternatief ziet wat dus slechts ten dele waar is..quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok maar dan is het ook geen fatsoenlijk alternatief. Maar op middellange trajecten tussen wat grotere steden werkt het wel prima.
Goed voor je kontspierenquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hehe dit hoef je mij niet te vertellen. Maar ja blijkbaar willen heel veel mensen eht gewoon niet inzien. Zeker in deze tijd van hetjaar fiets ik veel liever een stukje.
't Is wel iets typisch Amsterdams, in Nederland dan. Als ik met Amsterdammers praat hebben ze het alleen over dingen die in Amsterdam gebeuren....quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Amerikanen kennen die tekortkoming ook maakt niet uit.
quote:Bron : Nu.Nl
Groei
De Chinese economie groeide in de eerste zes maanden van dit jaar iets sterker dan verwacht. Het bruto binnenlands product, de waarde van alle geproduceerde goederen en diensten, nam toe met 9,5 procent tot 6,74 biljoen yuan (672 miljard euro) vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden.
Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Chinese bureau voor de statistiek. Analisten gingen uit van een expansie van 9,2 procent.
In Staphorst ook.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Is wel iets typisch Amsterdams, in Nederland dan. Als ik met Amsterdammers praat hebben ze het alleen over dingen die in Amsterdam gebeuren....
Ze denken dat Nederland om Amsterdam draait, hetzelfde geldt voor bijv Hart van Nederland, maar ik heb er wenig moeite mee, het is hun manco...quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
't Is wel iets typisch Amsterdams, in Nederland dan. Als ik met Amsterdammers praat hebben ze het alleen over dingen die in Amsterdam gebeuren....
Ja dat heb ik gezien. Maar als ik bij m'n ouders in Meppel ben kan ik bijna alle kanten prima op met hetOV. Van hier tot m'n kamer in Groningen is een dik uur dat red je niet met deauto incl parkeren. Naar Leeuwarden kan ook prima 3 keer per uur naar Zwolle, rechtstreekse verbindingen met Amsterdam, Utrecht, Rotterdam. Veel andere plekken met 1 keer overstappen. Laatst naar Berlijn geweest en dat gaat heel prima met 1 overstap vanuit Groningen. (2 overstappen verder en je zit zelfs in Kievquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Binnen de randstad werkt het prima, van Utrecht naar Amsterdam doe je natuurlijk met de trein en in e steden zelf reis je ook veel met het OV, maar het lijkt erop alsof de politie bij het OV alleen om die ritjes denkt en daarom het OV als waardig alternatief ziet wat dus slechts ten dele waar is..
Laats ook hadden ze op RTL nieuws een vergelijking die zou aan moeten tonen dat een trein fijner is dan de auto..
De afstand: Utrecht Vredenburg tot Maastricht Vrijthof, heel toevallig natuurlijk pleintjes die makkelijk met het OV te bereiken zijn en heel toevallig hoef je na het instappen in Utrecht niks meer te doen dan bij de eindhalte Maastricht uit te stappen en na een paar minuten sta je op het Vrijthof...
Dat vind ik geen fatsoenlijke vergelijking, zeker niet als de automobilist met 100km/uur op de rechterbaan gaat rijden en zich in laat halen door vrachtwagens ( die 100 km zijn dus hoog geschat)..
De auto won alsnog op 20 minuten trouwens.
quote:
quote:
De Turkse markt is voor multinationals hot door het grote financiële potentieel, zegt de ABN Amro. En Sjonnie uit de achterbuurt ze maar handel belemmeren omdat hij Achmet maar een stinkturk vindt en Turkije uit de EU houdtquote:ABN Amro aast op Turkse Garanti Bank
ABN Amro is in de race voor de overname van Garanti Bank. Het gaat om de derde bank van Turkije, met een beurswaarde van euro 4,5 mrd. ABN Amro en vier internationale concurrenten doen momenteel een boekenonderzoek.
Het nieuws over de Turkse aspiraties van ABN Amro volgt op een nieuwe tegenslag in Italië. De bank kreeg gisteren geen gelijk van de Italiaanse rechter in een zaak die ABN Amro had aangespannen tegen centraal bankier Antonio Fazio.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:51 schreef du_ke het volgende:
Is die overname van die italiaanse bank nog gelukt? Heb ik toen niet meegekregen.
Internet is hier niet zo snel tijdens de pauzes.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:55 schreef du_ke het volgende:
Ach joh het topic is bijna vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |