Ja duh, 6 uur tijdsverschilquote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:09 schreef Lyrebird het volgende:
Ben ik nou de enige die hier nog werkt?
Hier is het wel leuk en gezellig. Alhoewel ik nog wel een samenvatting voor een conferentie in moet sturen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:14 schreef Tafkahs het volgende:
is het hier leuk & gezellig?
Iets te veel Al Jazheera gekeken ?!quote:Celstraf voor onthoofden van papegaai
Een Brit moet vier maanden de cel in voor het vermoorden van zijn papegaai.
In een vlaag van woede rukte hij voor de ogen van zijn vrouw en zoon de kop van het beest. De 39-jarige Paul Bryan Pugh mag na zijn celstraf zijn hele leven lang geen dier meer houden, oordeelde de rechter.
Geen kans
De rechter benadrukte dat de papegaai geen enkele kans had om te vluchten. Pugh was dronken voor de rechtbank verschenen. De moordenaar zelf erkende even later voor journalisten dat hij het 'verdiende te sterven' voor zijn daad.
Doel je op de titel of op deel 666?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:27 schreef kLowJow het volgende:
Ah Johan, toe nou.
Dan zou hij niet dronken zijn geworden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Iets te veel Al Jazheera gekeken ?!
Zwakzinnige klets.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 07:32 schreef Zeurpiet het volgende:
De PvdA beoogt niet bevolkingsgroepen te beledigen met hun uitspraken, rechtse uitlatingen komen wel beledigend over bij bevolkingsgroepen, gezien ook de geschiedenis van WO.2. Rechts droeg daar de verantwoordelijkheid voor terwijl links in verzet kwam tegen de bezetter. Vandaar wantrouwen velen, vooral ouderen, bijna elke rechtse uitlating en vermoeden er een dubbele agenda achter van een nieuw fascisme.
Maar overigens is er ook verzet aan linkerzijde tegen het tegen rechts aanschurken van de PvdA. De partij is steeds rechtser geworden, van het Nieuw Linkse elan is maar weinig over. De SP en de NCPN hebben dan ook meer aantrekkingskracht op mensen die echte veranderingen willen.
quote:
Sidekick.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Raad-de-quote:
Het was Johan in KLBquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat zou je haast zeggen, but it is wrong!
Ik controleer de US illuminated reptillian grey-controlled republican party.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:54 schreef pberends het volgende:
Vandaar de TT.
Amerikaans politicus: atoombom op Mekka
Zeker iemand die een ideetje van DrWolff heeft overgenomen.
Moet je wel veel van salade houden, ik ben geen konijn.quote:
er zitten vast wel slakken, bladluizen en ander (vers) vleesspul erbij, variatie genoeg zou ik zeggenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je wel veel van salade houden, ik ben geen konijn.
Laat ik het zo formuleren; ik ben geen Frans konijnquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:39 schreef zakjapannertje het volgende:
er zitten vast wel slakken, bladluizen en ander (vers) vleesspul erbij, variatie genoeg zou ik zeggen
Ze spreken dan ook geen Nederlands maar in hun eigen keelklankentaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:48 schreef pberends het volgende:
'Nederlandse' strijders in Irak
Goed geintegreerd hoor, in Irak Nederlands spreken.
En steeds meer vrouwen in de jihad, gaat goed met de emancipatie van moslimsquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ze spreken dan ook geen Nederlands maar in hun eigen keelklankentaal.
De palestijnen doen het al jaren.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef pberends het volgende:
[..]
En steeds meer vrouwen in de jihad, gaat goed met de emancipatie van moslims.
''adhum el garath?''quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:48 schreef pberends het volgende:
Ophef over 'Nederlandse' strijders in Irak
Goed geintegreerd hoor, in Irak Nederlands spreken.
Zeeuws?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ze spreken dan ook geen Nederlands maar in hun eigen keelklankentaal.
Er is inderdaad licht aan het einde vd tunnel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef pberends het volgende:
[..]
En steeds meer vrouwen in de jihad, gaat goed met de emancipatie van moslims.
Paapsquote:
http://www.nytimes.com/2005/07/19/international/europe/19intel.html?ei=5090&en=a342ad486a6b4c27&ex=1279425600&partner=rssuserland&emc=rss&pagewanted=printquote:The tersely worded threat assessment was particularly surprising because it stated that terrorist-related activity in Britain was a direct result of violence in Iraq.
"Events in Iraq are continuing to act as motivation and a focus of a range of terrorist related activity in the U.K.," said the report, a copy of which was made available by a foreign intelligence service and was not disputed by four senior British officials who were asked about it.
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/07/18/uiraq.xml&sSheet=/portal/2005/07/18/ixportaltop.htmlquote:Jack Straw, the Foreign Secretary, has rejected a report by an influential think-tank which said Britain's role in the war on Iraq left it more vulnerable to terror attacks such as the July 7 bombings.
http://news.ft.com/cms/s/(...)61-00000e2511c8.htmlquote:Tony Blair will on Tuesday try to persuade Muslim leaders that the root causes of the London attacks lay in warped versions of Islam, rather than political causes such as the war on Iraq.
http://news.scotsman.com/uk.cfm?id=1643272005quote:BRITAIN's former special representative in Baghdad has been told he cannot publish a book that describes the invasion of Iraq as "politically illegitimate".
Sir Jeremy Greenstock, who has retired as a diplomat but is still bound by Civil Service rules, has been told by his former employers at the Foreign Office that The Price of War will have to be substantially edited before they will allow it to be published.
The book is also understood to criticise the United States over the post-war occupation.
Sir Jeremy had hoped to publish the book later this year, but he must now remove sections that draw on his private conversations with Tony Blair, the Prime Minister.
Separately, it emerged yesterday that similar Whitehall confidentiality rules are being used to block publication of the diaries of Lance Price, a former Downing Street communications adviser.
Lijkt me wel ja, ruim je sniperinstallatie op, en wegwezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
''adhum el garath?''
"zal ik de spullen opbergen?"
Logische vraag nadat je iemand hebt neergeschoten die naast een tank staat
Zie ook: [centraal] Irak na de oorlog deel 28 enquote:First he says: let him walk more into the front so when you shoot him it will be a good shot ( like in a good angle for the vid). Then after the shot he says: shall I put the stuff away? The other guy says no. Then the first guy asks: did he fall? Yes, yes he fell ...
Ja vast, alsof Irakezen geen scenario af kunnen spreken ..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, ruim je sniperinstallatie op, en wegwezen.
quote:Harry Potter wordt eenzaam en volwassen
Zaterdag verscheen deel zes van Harry Potter. Met al het goede van de eerste vijf. En een nieuwe vondst.
ROTTERDAM, 18 JULI. De grote kracht van Harry Potter schuilt boven alles in de hoofdpersoon zelf. Spannend is de inventief beschreven strijd tussen tovenaarsleerling Harry en Voldemort, Heer der Duisternis. Geestig zijn de knipogen naar de actualiteit en de soms ridicule personages. Waardevol zijn de levenslessen als: iedereen kan boven zichzelf uitstijgen en vriendschap gaat boven alles. Briljant zijn talrijke vondsten van J.K. Rowling, zoals de onzichtbare vervlechting van de magische met de zichtbare wereld. Verrijkend is de reanimatie van fabelwezens als de centaur.
Meest fascinerend is echter de verstandhouding tussen Harry en het kwaad. Harry bevecht in elk deel Voldemort, de moordenaar van zijn ouders die keer op keer probeert zijn oude macht te herwinnen. Tegelijkertijd voelt Harry een verwantschap met Voldemort: hij spreekt bijvoorbeeld net als Voldemort de slangentaal en zijn litteken doet pijn als Voldemort in de buurt is. Harry bevecht dus een kwaad dat heel nabij is of zelfs in hem leeft en dat staat voor het volwassen worden van Harry die elk deel een jaar ouder is.
Het nu net verschenen Harry Potter and the Half-Blood Prince bevat al het goede van de vorige vijf delen. Rowling heeft de strijd met Voldemort verder weten te verdiepen met een briljante vondst, de 'horcruxes' die een verrassing moeten blijven. Leraar Horace Slughorn - welk equivalent zal Wiebe Buddingh' bedenken voor de Nederlandse vertaling? - is een geestig personage van het kaliber Gladianus Smalhart, een verrukkelijke ijdeltuit die steeds opschept over zijn belangrijke kennissen. Bovenal dringt Harry (nu 16 jaar) nog dieper door in de wereld van de duisternis en dus in zichzelf.
Harry leert Voldemort beter kennen bij het schoolhoofd Albus Perkamentus, de machtige tovenaar die hem klaarstoomt voor de beslissende slag met de Dark Lord in het volgende en laatste deel. In een poging de heerschappij van Voldemort te verzwakken ondernemen Harry en Perkamentus samen zelfs een weergaloos beschreven tocht. De tandem Harry-Perkamentus is de motor van de Half-Blood Prince, terwijl in de vorige delen het driemanschap van Harry en zijn vrienden Ron Wemel en Hermelien Griffel het verhaal droeg.
Harry raakt zo losser van zijn vrienden, die verder van hem vervreemden door ruzie over de onuitstaanbare schoolgenoot Draco Malfidus (wel of geen gevaar?) en een geheimzinnig toverboek (wel of niet gebruiken?). Dit alleenzijn is de prijs die Harry betaalt voor de volwassenheid, beseft hij: ,,Die dingen gebeuren als mensen ouder worden - Ron en Hermelien waren het levende bewijs, dacht Harry verdrietig.'' Doordat zij wat minder belangrijk zijn, krijgen hun besognes iets wezenloos.
De volwassenwording van Harry is in de Half-Blood Prince veel overtuigender dan in het vorige deel waarin Harry als nukkige puber meer irritatie dan interesse opwekte. De orde van de Phoenix was sowieso de zwakste Potter-aflevering. Zeldzaam wijdlopig in zijn beschrijving van Harry's tijdelijke Salman Rushdie-achtige onderduik, terwijl de uiteindelijke slag met Voldemort niet meer was dan een soort verhevigde Zwerkbal-wedstrijd.
De Half-Blood Prince is daarentegen te vergelijken met de beste Potter-boeken: De geheime kamer (deel 2) en De gevangene van Azkaban (3). De Prins is wat minder compact dan deze twee boeken met uitweidingen over verliefdheden en ander kostschool-getuttel. Een ruzie tussen Ron en Hermelien is zelfs een herhaling van die in een eerder boek. De lezer vindt op de zijpaden echter tal van parels. Na aanslagen in de wereld van de Dreuzels (gewone mensen) kibbelen politici over de vraag of er sprake is van een 'oorlog' - een van de knipogen naar de strijd tegen het terrorisme. De inmiddels zeer populaire Harry noemt de wat sullige Marcel Lubbermans een vriend, nadat deze in het vorige deel dapper is geweest; niet hoe je overkomt telt, maar wat je doet.
De kracht van de Half-Blood Prince schuilt vooral in de niet eerder vertoonde diepte die Rowling haar verhaal heeft gegeven. Nu Harry op de drempel staat van zijn volwassenheid - met 17 jaar zijn tovenaars volwassen - toont Rowling hem en ons de wereld zoals die is. De kwetsbaarheid van ouderdom, de overmijdelijkheid van fouten, de macht van het kwaad, het verdriet om de dood van een geliefd persoon. En zelfs de absurditeit van het bestaan; zo wordt bij de slag met Voldemort-volgelingen hulp ingeroepen die juist fataal uitpakt.
Harry - in het volle besef van zijn fouten en onmacht - lijkt deze wereld aan te kunnen. Door de vriendschap met Ron en Hermelien die onveranderlijk hecht blijft. Door de liefde in hemzelf die ,,machtiger is dan alle toverij''. En vooral door zijn gevonden geloof in zichzelf.
J.K. Rowling: Harry Potter and the Half-Blood Prince; Bloomsbury; Prijs ¤18,75
Het lijkt me logisch dat wanneer je met z'n tweeën in dekking ligt, waarbij er maar één daadwerkelijk schiet, de ander niet zo'n best beeld heeft van de situatie, aangezien die waarschijnlijk buiten schot wil blijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja vast, alsof Irakezen geen scenario af kunnen spreken ..
uit het rijtje: "let's call it a day"quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat wanneer je met z'n tweeën in dekking ligt, waarbij er maar één daadwerkelijk schiet, de ander niet zo'n best beeld heeft van de situatie, aangezien die waarschijnlijk buiten schot wil blijven.
Echte snipers werken met teams, niet alleen. Sommige mensen hebben een beetje last van een Hollywood syndroom van de 'lone warrior', zo werken snipers dus niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:11 schreef kLowJow het volgende:
Het lijkt me logisch dat wanneer je met z'n tweeën in dekking ligt, waarbij er maar één daadwerkelijk schiet, de ander niet zo'n best beeld heeft van de situatie, aangezien die waarschijnlijk buiten schot wil blijven.
neenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:18 schreef Monidique het volgende:
Ik zoek informatie over briefconventies. Hebben jullie wat?
ik heb wel wat van de consumentenbond, 500 brieven om je gelijk te halen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:18 schreef Monidique het volgende:
Ja, met name de vierde wordt vaak geschonden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:18 schreef Monidique het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=585775/sc=2bbae9quote:De bond wil dat in de CAO's voor ambtenaren en werknemers in de zorg wordt vastgelegd dat werknemers mogen mediteren in de tijd van de baas of een meditatiecursus krijgen. Want mediteren is goed voor u, zegt CNV-bestuurster Lizelotte Smits. Mediteren kan volgens allerlei wetenschappelijke onderzoeken mensen leren zich te concentreren en onnodige gedachten buiten sluiten. Dat heeft een gunstig effect op de motivatie, de arbeidsproductiviteit en het werkplezier.
Geen idee, misschien heeft de Iman liever een natuurlijke flow in plaats van geforceerde zaken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:49 schreef Chewie het volgende:
Deze Imam heeft dus liever de 'vrijheid' die er onder Sadam was?
Ik kon het niet vinden, maar het is alleen voor leden toegankelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:52 schreef Hallulama het volgende:
Neen, staat het ook online toevallig? Kom, doe eens piraatje spelen!
die baas op inburgeringscursusquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.planet.nl/plan(...)tid=585775/sc=2bbae9
Ben het er niet mee eens. Je religieuze praktijken kun je vast wel afstemmen met je baas, het hoeft niet in een CAO en anders... pech.
Is meditatie een religieuze praktijk? Hoe komt u daar bij?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:44 schreef Monidique het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=585775/sc=2bbae9
Ben het er niet mee eens. Je religieuze praktijken kun je vast wel afstemmen met je baas, het hoeft niet in een CAO en anders... pech.
God, een religieuze praktijk, of je meditatieve praktijk, in de praktijk maakt het niets uit. Als je dat wilt, dan ga je lekker met je baas kijken of er zoiets mogelijk is, kan dat niet, jammer dan. Geen nut om dat in een CAO vast te leggen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is meditatie een religieuze praktijk? Hoe komt u daar bij?
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is meditatie een religieuze praktijk? Hoe komt u daar bij?
quote:De baas is heer en niemand minder. Verheerlijk hem, gij mindere goden!
Het weglaten van de volledige waarheid. Het ontkennen van eigen falen. Wederom een bewijs van menselijkheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Blair gaat dus Moslimleiders helpen om moeiljkheden te overwinnen. Op zich is daar niets mis mee, integendeel, maar het is natuurlijk wel kwalijk dat hij dan alle berichten over een verband tussen terrorisme en het bondgenootschap in Irak terzijde veegt.
En nu ga ik de Monidique-smaak uit mijn mond spoelen,.
Mwah, in deze drukke tijden is het mijns inziens best acceptabel om beschikbare fitness- en meditatie/ontspanningsruimten bij bedrijven via een CAO af te dwingen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:15 schreef Monidique het volgende:
God, een religieuze praktijk, of je meditatieve praktijk, in de praktijk maakt het niets uit. Als je dat wilt, dan ga je lekker met je baas kijken of er zoiets mogelijk is, kan dat niet, jammer dan. Geen nut om dat in een CAO vast te leggen.
Neehee... Ik herhaalde slechts wat in een of ander topic stond.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Jij denkt dat Napoleon Verlicht was.
Compensatie.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef George-Butters het volgende:
Napoleon, zelf verklaarde keizer en 1m30. Wat een geweldige combi.
Ja, nou, wij zijn niet Verlicht-humanistisch op Judeo-Christelijke waarden gebaseerd om maar alles te herhalen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Neehee... Ik herhaalde slechts wat in een of ander topic stond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |