Jewel, kunnen vergeven. Al ben ik niet het type bij wie zoiets snel gebeurt.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:56 schreef la-nina het volgende:
jewel ... wat ?; eruitzetten of lekker door spelen?
Ah, dus als ik een kogel door je kop jaag is dat je eigen schuld. Fijne logica.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:05 schreef tiez het volgende:
ik zou het haar gewoon vergeven want ik zal het er dan wel naar gemaakt hebben he!
Daar gaat het toch over?quote:Op maandag 18 juli 2005 14:07 schreef la-nina het volgende:
en als je een vrouw bent en je vent geeft je een keer een smak?
Grote kans dat ik uit reflex terug zou slaan. Ik zou er niet trots op zijn, maar het is dan wel haar eigen schuld natuurlijk. Een sorry hoeft ze dan ook niet snel te verwachten.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:07 schreef la-nina het volgende:
en als je een vrouw bent en je vent geeft je een keer een smak?
Pff, is dat alles?quote:Op maandag 18 juli 2005 13:53 schreef dvdk het volgende:
Stel dat je partner je 1 x sloeg...in je gezicht, met de vlakke hand.
Ach, iedereen verliest wel eens zijn geduld. Moet je tegen kunnen vind ik.quote:Reden is bjivoorbeeld een grote ruzie....en hij/zij kon zich niet meer inhouden.
Zou je het hem/haar kunnen vergeven of zou je hem buitenschoppen?
Als ze daar niet mee zou ophouden trap ik 'r voorgoed buiten de deur. Waarschijnlijk letterlijk.quote:als het meerdere keren ging voorkomen dat ze me slaat dan zou ik wel vragen of ze daarmee wil ophouden....daarna begin ik gewoon met terugslaan denk ik.
Ik denk dat jij hier en daar wel een paar flinke tikken kan gebruiken.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:21 schreef djenneke het volgende:
met de vlakke hand, ala, kan gebeuren. Met een vuist, magtie gaan wandelen... en dan wel krom....
want? ik ben stiekem heel lief hoorquote:Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier en daar wel een paar flinke tikken kan gebruiken.
quote:Op maandag 18 juli 2005 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
Mijn vriendin heeft me een keer heel hard met der vlakke hand in me gezicht geslagen, was een geintje (is heel lang geleden) ik was toen echt een mm verwijderd van een klap terug geven, had haar pols vast met me linker hand en me rechter al hoog in de lucht, me ogen schenen vuur te hebben gespuwd, maar opeens dacht ik: "Je gaat je vriendin toch niet slaan!?!" Ik losgelaten en weggegaan, ze stond een dag latyer nog te trillen heeft 1000x sorry gezegd en belooft dat ze het nooit meer zou doen. Heb der vergeven ja!
Ik kon er ook niet om lachen nee!quote:Op maandag 18 juli 2005 14:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]Leuke humor zeg.
Als je elkaar slaat binnen een relatie is er iets mis. Ik zou het niet eens kunnen, mn vriendin slaan. Het is eigenlijk ook nog nooit in me opgekomen.
Wat is dat nu voor onzin? Iedereen heeft wel eens zo'n moment dat het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt. Je kunt iedereen zover krijgen met woorden dat hij/zij gaat slaan.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:44 schreef EKS1707 het volgende:
Lijkt me toch echt dat er sociaal iets niet in orde met je is als je een ruzie met geweld moet oplossen. Lijkt me vanzelfsprekend dat je dit al volwassenen dient uit te praten.
Je hebt een relatie met een kickbokskampioen?quote:
Niet bepaald....quote:Op maandag 18 juli 2005 14:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt een relatie met een kickbokskampioen?
En dan? Loop je dan ook weg of is het dan 'eigen schuld, dikke bult'?quote:Op maandag 18 juli 2005 15:03 schreef innovative het volgende:
Overigens, als ik hem ooit sla op momenten dat het geen spelletje is, dan kan ik het terug verwachten, maar dan wel 10 keer harder.
Hehe, dat heb ik ook. Daarom hoop ik ook dat hij me nooit harder slaat dan speels, want dan heb ik een deuk in mijn reet zitten die er moeilijk weer uit gaat.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:03 schreef innovative het volgende:
Daarnaast is het ook nog eens oneerlijk, hoe kan ik nou ooit op tegen een gast van 2 meter en 95 kg, dat lukt gewoon niet.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Tuurlijk vergeven.. ik zou haar nooit slaan. Mannen die vrouwen slaan zijn echt diep diep diep triest. Moet je ook niet doen als ik erbij ben trouwens.
Als iedereen zou gaan zitten meppen als het bloed onder z'n nagels wordt gehaald dan zouden we toch iets meer last hebben van huishuidelijk geweld.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor onzin? Iedereen heeft wel eens zo'n moment dat het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt. Je kunt iedereen zover krijgen met woorden dat hij/zij gaat slaan.
Daar ben ik het niet mee eens, soms doen een paar goedgekozen woorden meer pijn dan een klap.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:11 schreef EKS1707 het volgende:
[..]
Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me ...
Agree. Er zijn een hoop klappen die ik liever krijg dan dat ik bepaalde woorden zou moeten aanhoren. Slaan is onmacht, mits je er geen letsel aan overhoudt hoef je daar verder niets mee. Woorden kunnen heel bewust gekozen zin om je te kwetsen, en dat echoot langer na dan een slappe klap.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:13 schreef Karina het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, soms doen een paar goedgekozen woorden meer pijn dan een klap.
Leer toch eens een keertje lezen achterlijke sukkel.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:11 schreef EKS1707 het volgende:
Als iedereen zou gaan zitten meppen als het bloed onder z'n nagels wordt gehaald dan zouden we toch iets meer last hebben van huishuidelijk geweld.
Nee, slaan doe je omdat je agressief bent. De reden waarom je agressief bent kan onder andere uit zelfverdediging of irritatie onstaan.quote:Slaan doe je uit zelfverdediging, niet omdat je jezelf niet kunt beheersen.
quote:Wat jij uitkraamt is onzin!
Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me ...
Klinkt als Oprah ofzo.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:17 schreef Jo0Lz het volgende:
Hang er vanaf op welke manier dit gebeurt.
Als het zo is dat een kerel zijn vrouw / vriendin mept, denk ik dat dat fout is, meestal onvergevelijk.
"No matter how much you love him, you have to put him down, even if he bit you once..."
Stel je maar eens voor hoe ze er dan uitzag.. dat verklaart de "intense questioning" welquote:Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef SicSicSics het volgende:
2 black eyes and a broken cheeckbone!?! Dat was 1 klap met een pan? Tering!
quote:
Hier ben ik gestopt met lezen.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:18 schreef Musketeer het volgende:
stelletje hypocriete mongolen zijn het die zonder te kijken naar een situatie zeggen de liefde van hun leven te dumpen voor een mep in je gezicht die je misschien nog wel verdiend had ook.
Als ik gewoon een hoek terug krijg, eigen schuld en dan ga ik héél hard hulp zoeken omdat het imo niet normaal is als je iemand slaat omwille van een (vaak domme) ruzie. Dan heb ik duidelijk een cursusje anger management nodig en ben ik hem zeker niet waard. Maar die hoek terug heb ik wel verdiend, zeker weten.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:06 schreef Copycat het volgende:
En dan? Loop je dan ook weg of is het dan 'eigen schuld, dikke bult'?
quote:Op maandag 18 juli 2005 22:33 schreef Musketeer het volgende:
Het gaat niet om verdienen, je verdient als de geweldige vrouw die je bent elke dag een bos bloemen een voetmassage en ee geweldige beurt, die krijg je ook niet. Het is fout, maar waarom pik je veel andere fouten van iemand en is 1 mini foutje op dit gebied fataal?
quote:Er zijn zo veel dingen die niet horen, zoals je stem verheffen tegen elkaar, plagerige opmerkingen over je figurr, geen kusje geven voor het slapengaan of de verjaardag van je schoonmoeder vergeten daar dump je iemand ook niet voor neem ik aan, anders was het je nooit gelukt te trouwen.
quote:
Het gaat erom dat er een groot verschil is tussien iemand die 1 keer (of misschien zelfs wel 2 keer) in een bepaalde situatie de fout in gaat of iemand die geweld constant als optie overweegt of geen zelfbeheersing heeft.
Is er in al die jaren (?) huwelijk voor je geen enkel moment geweest waarvan je achteraf dacht godverdomme wat was ik een achterlijke bitch toen zeg, totaal onredelijk en onhebbelijk? Had je toen niet eigenlijk even een pets op je wang "verdiend"
Appels peren.quote:Te hard rijden is ook onvergefelijk, gevaarlijk en je had als je oplet nooit te hard gereden. Toch besluiten wij iemand voor 4 km te hard niet 20 jaar en tbs te geven.
Iemand die 10 keer veel te hard heft gereden is however wel zn rijbewijs kwijt.
Maar ja er zal vast wel iets instaan waardoor je weer ophoudt met lezen, geeft wel de mindset aan...
Of dingen denigrerend zijn of niet hangt af van de interpretatie.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Minifoutje?![]()
[..]
Dat zijn geen denigrerende dingen...
[..]
Nee, nog nooit.
[..]
Appels peren.
Ik blijf er bij, je blijft met je poten van iemand af.
quote:Op maandag 18 juli 2005 22:47 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Of dingen denigrerend zijn of niet hangt af van de interpretatie.
Je schijnt het nog niet te begrijpen, ik weet neit hoe ik het duidelijker kan zeggen, de volgende keer doe ik het wel in hoofdletters ofzo:
Natuurlijk moet je met je poten van iemand afblijven daar zegt niemand wat over, maar mensen maken fouten, en er is een verschil tussen een fout en een gedragspatroon.
duidelijk?
Je draait de boel om, de dingen die jij noemt zijn minidingen. Het vergeten van de verjaardag van je schoonmoeder staat niet gelijk aan slaan.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:33 schreef Musketeer het volgende:
Het is fout, maar waarom pik je veel andere fouten van iemand en is 1 mini foutje op dit gebied fataal?
Er zijn zo veel dingen die niet horen, zoals je stem verheffen tegen elkaar, plagerige opmerkingen over je figurr, geen kusje geven voor het slapengaan of de verjaardag van je schoonmoeder vergeten daar dump je iemand ook niet voor neem ik aan, anders was het je nooit gelukt te trouwen.
--
Te hard rijden is ook onvergefelijk, gevaarlijk en je had als je oplet nooit te hard gereden. Toch besluiten wij iemand voor 4 km te hard niet 20 jaar en tbs te geven.
Iemand die 10 keer veel te hard heft gereden is however wel zn rijbewijs kwijt.
Maar ja er zal vast wel iets instaan waardoor je weer ophoudt met lezen, geeft wel de mindset aan...
Umm nee ik zelf nog nooit, heb wel een keer een vrouw neergehoekt die met een rode waas voor haar ogen met een vleesmes uit de keuken op me af kwam.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:52 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Ben jij er zo een die een fout maakt uit driftigheid, laten we zeggen 10 keer in een jaar?![]()
Opzouten dus....![]()
Zó mag ik het horen!quote:Op maandag 18 juli 2005 20:21 schreef Esto het volgende:
Als ik het verdiend heb mag het 1 a 2x
?quote:Op maandag 18 juli 2005 15:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Leer toch eens een keertje lezen achterlijke sukkel.
[..]
En wat zou ik volgens jouw verkeerd hebben gelezen dan?
Nee, slaan doe je omdat je agressief bent. De reden waarom je agressief bent kan onder andere uit zelfverdediging of irritatie onstaan.
[..]
zelf·ver·de·di·ging (de ~ (v.))
1 verdediging van eigen lijf, eerbaarheid of goed => noodweer
ir·ri·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 ergernis
[quote]achterlijke sukkel.
Knuppel, wat is het nou, wel of niet terug slaan?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 05:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
partner slaan voor ogen van ander is een regelrechte vernedering in de meeste gevallen! (ik zou me partner van te voren uitleggen dat ze dit nooit maar dan ook nooit mag doen!, ze zal hoe dan ook een knal terugkrijgen, ze verkoopt die mep later maar!)
in privesfeer iemand een mep verkopen is meestal een noodsignaal , een schreeuw om hulp of begrip , je wilt je geliefde helemaal geen tik verkopen maar je wilt gehoord of begrepen worden , ik zou als ik een mep zou krijgen hopelijk niet als reactie een mep terug verkopen maar stilstaan dat ze moord en brand schreeuwt om iets!
Zoals al werd gezegd; sommige woorden doen meer pijn dan een mep.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:21 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen.
Wanneer verdient iemand een optater?
En waarom mag een liefde van je leven je wel slaan, en jij er niet op reageren?
Al kan een persoon nog zo zuigen, dan ga je maar weg.
Kom zeg...![]()
Waarom quote je mij, en zeg je dat het okay is als je vriendin je slaat, en je opent je bericht met woorden doen soms meer pijn dan een mep...?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 07:06 schreef Gmp het volgende:
[..]
Zoals al werd gezegd; sommige woorden doen meer pijn dan een mep.
Als ik in een megalomane bui te ver ga met mijn woorden mag mijn vriendin me best slaan om me te stoppen,.. en dan zou ik haar nog dankbaar zijn ook. Natuurlijk niet op dat moment, maar ongeveer een seconde daarna weer wel, als alles tot me door dringt denk ik.
En terug slaan, daar doe ik niet aan.... Althans ik sla geen vrouwen, bij een man zou ik daar veel minder problemen bij hebben,... maar ja, dat is gebazel, sinds ik geen relatie heb met mannen.![]()
In publiek = geheid een mep terugquote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:46 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Knuppel, wat is het nou, wel of niet terug slaan?
En ja, ik heb het op je voorzien ja, in het andere topic kraam je nl ook bagger uit: getrouwde vrouw voor je laten vallen (ingewikkeld)
quote:Op maandag 18 juli 2005 23:02 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Umm nee ik zelf nog nooit, heb wel een keer een vrouw neergehoekt die met een rode waas voor haar ogen met een vleesmes uit de keuken op me af kwam.
Driftig ben ik al sinds mn puberteit niet meer geweest.
Voorstellen ja, maar als het daadwerkelijk gebeurd zou zijn, jadiejadiejaidejai...quote:Ik ken alleen wel situaties die voorgekomen zijn waar het begrijpelijk was dat de kerel in kwestie over de rooie ging, er zijn nu eenmaal mensen met lange en korte lontjes he. Neem na 9 jaar huwelijk als hij terug komt van zakenreis zn vrouw thuis vinden met alles ingepakt met de mededeling dat ze bij zijn broer gaat wonen omdat ze al 18 maanden een verhouding hebben. Ze wilde de auto en 35k euro, of ie gelijk even wilde tekenen.
K bedoel k kan me een pets op de wang voorstellen in die situatie. De rechter kon dat ook trouwens.
Jij hoeft je nergens druk over te maken.quote:
Maar zin om te lezen (ik hoop voor je omgeving dat het niet zo met je luisterskills staat) laat staan nadenken heb je duidelijk niet, ik ga maffen nu.
Ik vraag me echt af waar jij het beton hebt laten maken voor de plaat voor je kop zeg. Topkwaliteit.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 07:26 schreef Oblivion het volgende:
Voorstellen ja, maar als het daadwerkelijk gebeurd zou zijn, jadiejadiejaidejai...![]()
Het hoort gewoon niet, dus je handjes thuis houden. Is altijd veel beter.
Wat zou de situatie voor die man beter maken? Slaan of niet slaan?
Euhm even denken hoor...![]()
Nee, het is niet begrijpelijk en niet vergeefbaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:29 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar jij het beton hebt laten maken voor de plaat voor je kop zeg. Topkwaliteit.
Maar zoals beloofd nog een keer in hoofdletters:
HET GAAT ER NIET OM OF HET BETER IS OM IEMAND TE MEPPEN OF NIET HET GAAT EROM DAT IN BEPAALDE SITUATIES EEN FOUT BEGRIJPELIJK EN VERGEEFBAAR IS.
zo....
kewl t is over gekomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, het is niet begrijpelijk en niet vergeefbaar.![]()
Handjes thuis.
OMDAT HIJ MET ZIJN KLAUWEN VAN ME AF MOET BLIJVEN!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:55 schreef Musketeer het volgende:
[..]
kewl t is over gekomen.
en waarom is het per definitie nooit begrijpelijk en nooit vergeefbaar?
dit zou ik trouwens ook graag van andere mensen met dezelfde mening willen weten.
quote:Op maandag 18 juli 2005 14:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Tuurlijk vergeven.. ik zou haar nooit slaan. Mannen die vrouwen slaan zijn echt diep diep diep triest. Moet je ook niet doen als ik erbij ben trouwens.
Hij moet ook niet drinken, roken, deuken in de auto rijden, de afwas vergeten, ongezond eten kopen, te laat thuiskomen, over de stoep fietsen, rotoperkingen maken over het figuur van je moeder, IKEA kasten fout samenbouwen of voetbal kijken als jij je favo soap wilt zien.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:56 schreef Oblivion het volgende:
[..]
OMDAT HIJ MET ZIJN KLAUWEN VAN ME AF MOET BLIJVEN!![]()
Welke plaat is dikker?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |