Ah....mijn ervaringen met het UWV zijn absoluut niet de ervaringen van iemand met een organisatie die nadenkt...verre van.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:28 schreef cheqy het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor, ik wilde hiermee alleen maar duidelijk maken hoe apart jij bezg bent. Maar zelfs dat snap je niet.
![]()
Ja, ruim vijf jaar geleden. Heb je de laatste jaren het nieuws gevolgd? Één van de dingen die onder paars gruwelijk is fout gegaan is dat er hordes mensen onterecht zijn afgekeurd. De werkdruk voor de keuringsartsen is momenteel gruwelijk hoog omdat een gigantische hoeveelheid WAO-ers daarom herkeurd moeten worden. De desbetreffende meneer vond dat blijkbaar wel best.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:24 schreef wonko het volgende:
[..]
Maar hij zit thuis omdat een keuringsarts dat blijkbaar nodig vond.
Bravo, u bent een Goede burger*. Jij ging blijkbaar braaf aan het werk toen je dat dacht aan te kunnen en zodra je de kans kreeg. Niet iedereen is zo netjes. Sterker nog, ik lijd zelf onder een bepaalde vorm van zelfdestuctieve vorm van eerlijkheid, als dat niet zo was zou ik simpelweg niet willen werken. Zoals de zaken er voor staan kom ik echter niet langs de gesprekken met de uitkeringsinstanties (gelukkig). Dan maar werken.quote:Ik heb hetzelf meegemaakt dat ik afgekeurd werd na het invullen van wat vragen op papier. Dit terwijl ik al een half jaar weer aan het werk was. Daarna werd ik weer voor 50% goedgekeurd daarna weer voor 100% afgekeurd daarna weer.... Dus die conclusies van het UWV hecht ik geen waarde aan.
Volgens mij bedoel je WAO en niet AOW.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik erger me ook aan die aow-krattentillende feestgangers als ik bij sommige vrienden op de verjaardag kom.
Die AOW-ers zijn ook smerge luie honden die nog gemakkelijk een decennium door kunnen werken!quote:Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je WAO en niet AOW.
lol!! idd. de telefoon ging, dus ik moest ff snel typenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je WAO en niet AOW.
ja!!! ik ookquote:
Kan ook zijn dat meneer weer aan het werk wilde maar dat niet mocht van de uitkerende instantie op straffe van verlies recht uitkering.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:35 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ja, ruim vijf jaar geleden. Heb je de laatste jaren het nieuws gevolgd? Één van de dingen die onder paars gruwelijk is fout gegaan is dat er hordes mensen onterecht zijn afgekeurd. De werkdruk voor de keuringsartsen is momenteel gruwelijk hoog omdat een gigantische hoeveelheid WAO-ers daarom herkeurd moeten worden. De desbetreffende meneer vond dat blijkbaar wel best.
Mensen die hun talenten gebruiken om geld te gebruiken...is daar wat mis mee? Blijkbaar wel....hmmm.quote:Bravo, u bent een Goede burger*. Jij ging blijkbaar braaf aan het werk toen je dat dacht aan te kunnen en zodra je de kans kreeg. Niet iedereen is zo netjes. Sterker nog, ik lijd zelf onder een bepaalde vorm van zelfdestuctieve vorm van eerlijkheid, als dat niet zo was zou ik simpelweg niet willen werken. Zoals de zaken er voor staan kom ik echter niet langs de gesprekken met de uitkeringsinstanties (gelukkig). Dan maar werken.
Er zijn, in Nederland, heel erg veel mensen die bewust een onterechte uitkering genieten. Die mensen kunnen beter liegen dan ik en ze zijn ook in staat om werk te verrichten. Toch steken ze hun energie in het zo goed mogelijk oplichten van de gemeente. Daar moet wat aan gedaan worden. Zo simpel is het.
* Dit bedoel ik niet zozeel sarcastisch maar gemeend, ik kan het echter niet laten om er een milde spot in te leggen.
Kijk...de enige goeiste instelling...werken en betalen voor andermans plezier. Jij snapt um.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja!!! ik ook![]()
![]()
. daar sta ik graag 8 uur eerder dan hen voor op,,,.!!!!
![]()
![]()
om ze in stand te houden!!!!
![]()
![]()
![]()
en er zijn er maar bijna een miljoen![]()
![]()
!!!!
. dat is niks!!!! op een beroepsbevolking!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik lag me helemaal kapot als ik naast mijn (niet-gesubsidieerde) premies, mijn blauwe briefjesregen weer binnenkrijg, dan kan je me wegdragenquote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Kijk...de enige goeiste instelling...werken en betalen voor andermans plezier. Jij snapt um.
Iddquote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Kijk...de enige goeiste instelling...werken en betalen voor andermans plezier. Jij snapt um.
Waar heb je die uitkering voor nodig als je kunt werken voor je geld?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:01 schreef wonko het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat meneer weer aan het werk wilde maar dat niet mocht van de uitkerende instantie op straffe van verlies recht uitkering.
Er zijn mensen die heel goed zijn in het beklimmen van ladders en het met een schroevendraaier een slaapkamerraam openen en die daar geld mee verdienen. Er zijn ook mensen die een talent hebben om oude omaatjes te overtuigen van het "feit" dat hun (niet bestaande) parkiet bij die dames naar binnen is gevlogen en die mensen hebben toevallig ook het talent om waardevolle en draagbare zaken te herkennen en mee te grissen. Verder zijn er zelfs mensen die zo getalenteerd zijn dat ze een bomaanslag organiseren en fors uit de daarop volgende beurskoersschommelingen munt slaan. Gisteren nog had er iemand het talent om mijn rugzak met daarin een aantal waardevolle en bovenal dierbare zaken uit de kroeg waarin ik zat mee te nemen.quote:Mensen die hun talenten gebruiken om geld te gebruiken...is daar wat mis mee? Blijkbaar wel....hmmm.
En daar zit precies het probleem. Men heeft geen enkele reden meer om wel aan het werk te gaan "anders worden we gekort omdat we werken".quote:Op zondag 17 juli 2005 19:01 schreef wonko het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat meneer weer aan het werk wilde maar dat niet mocht van de uitkerende instantie op straffe van verlies recht uitkering.
Het goede gevoel dat je weet dat er iemand wel een goede fles whiskey kan opentrekken omdat jij zo braaf betaald.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik lag me helemaal kapot als ik naast mijn (niet-gesubsidieerde) premies, mijn blauwe briefjesregen weer binnenkrijg, dan kan je me wegdragen![]()
![]()
![]()
bang voor je uitkering?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
TS is een typische klagende Nederlander met die typische NSB-inslag. Loeder.
precies. dat ik mijn administratie doequote:Op zondag 17 juli 2005 19:33 schreef wonko het volgende:
[..]
Het goede gevoel dat je weet dat er iemand wel een goede fles whiskey kan opentrekken omdat jij zo braaf betaald.
Dacht ik ook. Maar bedenk ook dat als je het probeert en je faalt dat je dan zonder uitkering thuis zit. Kan lastig worden met een gezin en dure woonruimte.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:10 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Waar heb je die uitkering voor nodig als je kunt werken voor je geld?
Of om om te scholen...ergens moeten die talenten toch legaal inzetbaar zijn.quote:Er zijn mensen die heel goed zijn in het beklimmen van ladders en het met een schroevendraaier een slaapkamerraam openen en die daar geld mee verdienen. Er zijn ook mensen die een talent hebben om oude omaatjes te overtuigen van het "feit" dat hun (niet bestaande) parkiet bij die dames naar binnen is gevlogen en die mensen hebben toevallig ook het talent om waardevolle en draagbare zaken te herkennen en mee te grissen. Verder zijn er zelfs mensen die zo getalenteerd zijn dat ze een bomaanslag organiseren en fors uit de daarop volgende beurskoersschommelingen munt slaan. Gisteren nog had er iemand het talent om mijn rugzak met daarin een aantal waardevolle en bovenal dierbare zaken uit de kroeg waarin ik zat mee te nemen.
Wauw, wat zijn er toch een boel getalenteerde mensen. Het is ronduit schandalig dat die mensen geen subsidies en cursussen aangeboden krijgen om die talenten verder te ontwikkelen.
En dat je dan een lekker gekoeld glaasje water uit je koelkastje pakt en deze met een tevreden gevoel acherover slaat. Als je je ogen dichtdoet lijkt het heeeeel even op die fijne en dure whiskey.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. dat ik mijn administratie doe![]()
![]()
en hij de doos whiskey met zijn afgekeurde rug
![]()
![]()
de keldertrap huppelend opdraagt.
![]()
![]()
Is die fraude toch ergens goed voor...werkverschaffing.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:27 schreef Captorr het volgende:
Bij de bijstand wordt ook veel gefraudeerd. Gemeentes moeten meer geld uitgeven aan sociaal rechercheurs om te controleren of de juste mensen krijgen waar ze recht op hebben
Zullen we de fraudeurs en andersoortige dieven eerst even een tijdje netjes in het cachot waar ze horen stoppen? Dank u.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:35 schreef wonko het volgende:
Of om om te scholen...ergens moeten die talenten toch legaal inzetbaar zijn.
Heb ik niet, nooit gehad.quote:
Die kerel is z'n tuin aan 't opknappen en wat aan 't klussen. Waar hebben we 't in GODSNAAM over man.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:45 schreef DennisMoore het volgende:
Wat je kleinzerig noemt...
Wat mij betreft scherpen ze die hele uitkering-bende flink aan en trappen ze die overkill aan ambtenaren en ambtelijke "schijven" er direct uit.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:45 schreef DennisMoore het volgende:
Wat je kleinzerig noemt...
Weet je hoeveel de verhouding werkenden vs niet-werkenden is?.
Volgens mij was er bij de genoemde voorbeelden wel wat meer aan de hand...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Die kerel is z'n tuin aan 't opknappen en wat aan 't klussen. Waar hebben we 't in GODSNAAM over man.
Wiens schuld is dat?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Volgens mij was er bij de genoemde voorbeelden wel wat meer aan de hand...
Sowieso, iemand die vanwege een kapotte rug 100% in de WAO zit, kán niet klussen.
Verkeerde vraag. De juiste is: Hoe kan het dat hij zo goed kan tuinieren (geen lichte arbeid) terwijl hij 100% is afgekeurd?quote:
Bovendien is de pipo in de openingspost zwart aan het bijklussen.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:53 schreef Karboenkeltje het volgende:
Verkeerde vraag. De juiste is: Hoe kan het dat hij zo goed kan tuinieren (geen lichte arbeid) terwijl hij 100% is afgekeurd?
die kerel is nu ff het symbool van een bekritiseerbaar systeem. de klacht is natuurlijk niet zozeer persoonlijk, "je moet het groot zien".quote:Op zondag 17 juli 2005 19:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die kerel is z'n tuin aan 't opknappen en wat aan 't klussen. Waar hebben we 't in GODSNAAM over man.
Dat ie een uitkering heeft en gewoon aan 't klussen is, is een fout van 't achterlijke systeem in dit land. Klaag dan over het systeem en niet over die kerel.
Dat die kerel poen van de belastingbetaler vangt omdat ie afgekeurd is, terwijl hij kennelijk nog fit genoeg is om te kunnen klussen.quote:
Vandaar herkeuringen, vandaar de mogelijkheid van een 'kliklijn', om juist die rotte appels (mensen die bewust een uitkering vangen terwijl ze daar geen recht op hebben) eruit te halen.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dat die kerel poen van de belastingbetaler vangt omdat ie afgekeurd is, terwijl hij kennelijk nog fit genoeg is om te kunnen klussen.
Waaruit blijkt dat hij voor een ander tegen betaling aan 't klussen is. Heeft die kerel ze dat verteld ofzo?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bovendien is de pipo in de openingspost zwart aan het bijklussen.
Da's wat anders dan met een bezem zijn eigen tuin aanvegen.
Kliklijn is een goedkope, achterbakse manier om de talloze, structurele fouten van die achterlijke ambtenaren en haar systeem te herstellen. Daar werk ik uit principes al niet aan mee, uberhaupt niks "verklikken".quote:Op zondag 17 juli 2005 19:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vandaar herkeuringen, vandaar de mogelijkheid van een 'kliklijn', om juist die rotte appels (mensen die bewust een uitkering vangen terwijl ze daar geen recht op hebben) eruit te halen.
Vraag het de TS.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Waaruit blijkt dat hij voor een ander tegen betaling aan 't klussen is. Heeft die kerel ze dat verteld ofzo?
Het enige waterdichte systeem is "geen systeem". Dus ik ben voor heel dat uitkeringsgedoe per direct te stoppen. Hebben we ook al die ambtenaren niet meer nodig en hoeven we de rotte appels er ook niet meer tussenuit te vissen.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Kliklijn is een goedkope, achterbakse manier om de talloze, structurele fouten van die achterlijke ambtenaren en haar systeem te herstellen. Daar werk ik uit principes al niet aan mee, uberhaupt niks "verklikken".
Inderdaad.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Het enige waterdichte systeem is "geen systeem". Dus ik ben voor heel dat uitkeringsgedoe per direct te stoppen. Hebben we ook al die ambtenaren niet meer nodig en hoeven we de rotte appels er ook niet meer tussenuit te vissen.
Dat hij pijn heeft van het bijklussen interesseert me niet. Blijkbaar vindt hij het niet erg genoeg om niet bij te klussen, dus klust hij bij, en kan hij dit ook legaal doen zonder een uitkering.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:17 schreef NanKing het volgende:
Er vallen me na dit topic door gelezen te hebben een aantal dingen op.
Ten eerste is het zo dat het bijna allemaal over mensen gaat die last hebben van hun rug, zou het niet zo kunnen zijn dat die mensen zeggen 'oh ja me rug ensow he' maar ondertussen psychische problemen o.i.d. hebben?
Datje last van je rug hebt is wat makkelijker te begrijpen/uitteleggen.
Laat die man lekker in zn tuintje bezig zijn zeg :s...weet jij hoeveel last hij er daarna van heeft? Zie jij hem 's avonds misschien met heel veel pijn op de bank liggen?
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij het 't waard vind om daarna erg brak te zijn?
Hij kan morgen immers weer even uitrusten, bijkomen, pijn hebben iets wat je niet kunt als je de volgende dag weer moet werken.
Kom kom..je weet toch dat een uitkeringmisbruiker geacht wordt buiten beeld dood te gaan en niemand lastig te vallen met zijn problemen. Hij zou maar eens op een mens gaan lijken. Dan zou betekenen dat het de gezonden ook kan overkomen. Want ja...iemand die ongezond is is dat zijn hele leven al geweest. Die is altijd een profiteur geweest.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:17 schreef NanKing het volgende:
Er vallen me na dit topic door gelezen te hebben een aantal dingen op.
Ten eerste is het zo dat het bijna allemaal over mensen gaat die last hebben van hun rug, zou het niet zo kunnen zijn dat die mensen zeggen 'oh ja me rug ensow he' maar ondertussen psychische problemen o.i.d. hebben?
Datje last van je rug hebt is wat makkelijker te begrijpen/uitteleggen.
Laat die man lekker in zn tuintje bezig zijn zeg :s...weet jij hoeveel last hij er daarna van heeft? Zie jij hem 's avonds misschien met heel veel pijn op de bank liggen?
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij het 't waard vind om daarna erg brak te zijn?
Hij kan morgen immers weer even uitrusten, bijkomen, pijn hebben iets wat je niet kunt als je de volgende dag weer moet werken.
Misschien kan meneer niet werken maar doet hij het toch. Misschien doet meneer wat in zijn tuin op advies van de keuringsarts...om hem wat uit zijn geestelijke dalletje te sleuren. Dan kan hij wel werken zeg je. Maar ja...dan gaat hij binnen een week of twee weer met zijn hoofd tegen de muur slaan en is men weer terug bij af.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat hij pijn heeft van het bijklussen interesseert me niet. Blijkbaar vindt hij het niet erg genoeg om niet bij te klussen, dus klust hij bij, en kan hij dit ook legaal doen zonder een uitkering.
En hij kan altijd nog net zo weinig werken als hij nu doet. De WAO is niet bedoeld voor mensen die lekker een dagje willen bijkomen, maar voor mensen die niet kunnen werken. Blijkbaar is die man gewoon tot op zeker hoogte geschikt voor arbeid en dus niet ongeschikt. Dus hoort hij geen uitkering te krijgen die daarop gebaseerd is.
Blijkbaar kan hij het wel, want hij doet het.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Misschien kan meneer niet werken maar doet hij het toch.
Het gaat om bijklussen voor vrienden en familie. Je weet best wat daarmee bedoelt wordt, en zeker in de context van dit topic.quote:Misschien doet meneer wat in zijn tuin op advies van de keuringsarts...om hem wat uit zijn geestelijke dalletje te sleuren. Dan kan hij wel werken zeg je.
Dat zien we dan wel weer.quote:
Maar ja...dan gaat hij binnen een week of twee weer met zijn hoofd tegen de muur slaan en is men weer terug bij af.
Wauw, hoe weet je dat allemaal toch zeker????quote:Op zondag 17 juli 2005 13:10 schreef McCarthy het volgende:
Schandalig is het toch. Mijn buurman heeft zich wettelijk arbeidsongeschikt verklaart. Loopt wel zwart bij te klussen. Mijn vader werkt wel keihard en zit dus een beetje de WAO van mijn buurman te betalen. Wil mijn vader in het weekend lekker in de tuin zitten om te genieten van zijn rust, gaat die buurman een beetje in zijn tuin klussen met allerlei herriemakende apparaten. Elecrische heggescharen, tuinstofzuigers (ja ze bestaan), hoge drukspuiten. Hij blijft maar bezig.
Zo gaat het al 5 jaar lang.
Geef hem dan aan zou je zeggen? Nee hoor, uit betrouwbare bron weet ik dat de gemeente dit soort mensen heeft opgegegeven.
niemand zegt dat werken leuk is, maar het lijkt me nog kutter je handje op te houden als je ziet dat er in je straat mensen die wel werken kleiner moeten gaan wonen. dit is een symbolisch voorbeeld.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Misschien kan meneer niet werken maar doet hij het toch. Misschien doet meneer wat in zijn tuin op advies van de keuringsarts...om hem wat uit zijn geestelijke dalletje te sleuren. Dan kan hij wel werken zeg je. Maar ja...dan gaat hij binnen een week of twee weer met zijn hoofd tegen de muur slaan en is men weer terug bij af.
Hoe kun jij er over oordelen of het niet erg genoeg is (de pijn)?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat hij pijn heeft van het bijklussen interesseert me niet. Blijkbaar vindt hij het niet erg genoeg om niet bij te klussen, dus klust hij bij, en kan hij dit ook legaal doen zonder een uitkering.
En hij kan altijd nog net zo weinig werken als hij nu doet. De WAO is niet bedoeld voor mensen die lekker een dagje willen bijkomen, maar voor mensen die niet kunnen werken. Blijkbaar is die man gewoon tot op zeker hoogte geschikt voor arbeid en dus niet ongeschikt. Dus hoort hij geen uitkering te krijgen die daarop gebaseerd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |