abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28887415
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:28 schreef cheqy het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wilde hiermee alleen maar duidelijk maken hoe apart jij bezg bent. Maar zelfs dat snap je niet.
Ah....mijn ervaringen met het UWV zijn absoluut niet de ervaringen van iemand met een organisatie die nadenkt...verre van.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28887489
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:24 schreef wonko het volgende:

[..]

Maar hij zit thuis omdat een keuringsarts dat blijkbaar nodig vond.
Ja, ruim vijf jaar geleden. Heb je de laatste jaren het nieuws gevolgd? Één van de dingen die onder paars gruwelijk is fout gegaan is dat er hordes mensen onterecht zijn afgekeurd. De werkdruk voor de keuringsartsen is momenteel gruwelijk hoog omdat een gigantische hoeveelheid WAO-ers daarom herkeurd moeten worden. De desbetreffende meneer vond dat blijkbaar wel best.
quote:
Ik heb hetzelf meegemaakt dat ik afgekeurd werd na het invullen van wat vragen op papier. Dit terwijl ik al een half jaar weer aan het werk was. Daarna werd ik weer voor 50% goedgekeurd daarna weer voor 100% afgekeurd daarna weer.... Dus die conclusies van het UWV hecht ik geen waarde aan.
Bravo, u bent een Goede burger*. Jij ging blijkbaar braaf aan het werk toen je dat dacht aan te kunnen en zodra je de kans kreeg. Niet iedereen is zo netjes. Sterker nog, ik lijd zelf onder een bepaalde vorm van zelfdestuctieve vorm van eerlijkheid, als dat niet zo was zou ik simpelweg niet willen werken. Zoals de zaken er voor staan kom ik echter niet langs de gesprekken met de uitkeringsinstanties (gelukkig). Dan maar werken.

Er zijn, in Nederland, heel erg veel mensen die bewust een onterechte uitkering genieten. Die mensen kunnen beter liegen dan ik en ze zijn ook in staat om werk te verrichten. Toch steken ze hun energie in het zo goed mogelijk oplichten van de gemeente. Daar moet wat aan gedaan worden. Zo simpel is het.

* Dit bedoel ik niet zozeel sarcastisch maar gemeend, ik kan het echter niet laten om er een milde spot in te leggen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 17 juli 2005 @ 18:39:19 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28887567
ik erger me ook aan die aow-krattentillende feestgangers als ik bij sommige vrienden op de verjaardag kom.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28887743
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik erger me ook aan die aow-krattentillende feestgangers als ik bij sommige vrienden op de verjaardag kom.
Volgens mij bedoel je WAO en niet AOW.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28887801
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die AOW-ers zijn ook smerge luie honden die nog gemakkelijk een decennium door kunnen werken!
  zondag 17 juli 2005 @ 18:50:12 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28887828
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

lol!! idd. de telefoon ging, dus ik moest ff snel typen

díe kratlopers dus
pi_28887862
Ik vind die lui vaak grappig
>> Lees de FAQ met betrekking tot je .tk site<<<
Fotoboek
Kippetje op MSN? Mail me eerst! ;')
pi_28887883
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:51 schreef Kippetje3 het volgende:

Als ik moet betalen voor entertainment, dan geef ik m'n geld liever ergens anders aan uit. .
  zondag 17 juli 2005 @ 18:53:26 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28887902
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:51 schreef Kippetje3 het volgende:
ja!!! ik ook . daar sta ik graag 8 uur eerder dan hen voor op,,,.!!!! om ze in stand te houden!!!!

en er zijn er maar bijna een miljoen !!!! . dat is niks!!!! op een beroepsbevolking!!!!
pi_28888068
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:35 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja, ruim vijf jaar geleden. Heb je de laatste jaren het nieuws gevolgd? Één van de dingen die onder paars gruwelijk is fout gegaan is dat er hordes mensen onterecht zijn afgekeurd. De werkdruk voor de keuringsartsen is momenteel gruwelijk hoog omdat een gigantische hoeveelheid WAO-ers daarom herkeurd moeten worden. De desbetreffende meneer vond dat blijkbaar wel best.
Kan ook zijn dat meneer weer aan het werk wilde maar dat niet mocht van de uitkerende instantie op straffe van verlies recht uitkering.
quote:
Bravo, u bent een Goede burger*. Jij ging blijkbaar braaf aan het werk toen je dat dacht aan te kunnen en zodra je de kans kreeg. Niet iedereen is zo netjes. Sterker nog, ik lijd zelf onder een bepaalde vorm van zelfdestuctieve vorm van eerlijkheid, als dat niet zo was zou ik simpelweg niet willen werken. Zoals de zaken er voor staan kom ik echter niet langs de gesprekken met de uitkeringsinstanties (gelukkig). Dan maar werken.

Er zijn, in Nederland, heel erg veel mensen die bewust een onterechte uitkering genieten. Die mensen kunnen beter liegen dan ik en ze zijn ook in staat om werk te verrichten. Toch steken ze hun energie in het zo goed mogelijk oplichten van de gemeente. Daar moet wat aan gedaan worden. Zo simpel is het.

* Dit bedoel ik niet zozeel sarcastisch maar gemeend, ik kan het echter niet laten om er een milde spot in te leggen.
Mensen die hun talenten gebruiken om geld te gebruiken...is daar wat mis mee? Blijkbaar wel....hmmm.
pi_28888093
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja!!! ik ook . daar sta ik graag 8 uur eerder dan hen voor op,,,.!!!! om ze in stand te houden!!!!

en er zijn er maar bijna een miljoen !!!! . dat is niks!!!! op een beroepsbevolking!!!!
Kijk...de enige goeiste instelling...werken en betalen voor andermans plezier. Jij snapt um.
  zondag 17 juli 2005 @ 19:04:35 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28888138
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef wonko het volgende:

[..]

Kijk...de enige goeiste instelling...werken en betalen voor andermans plezier. Jij snapt um.
ik lag me helemaal kapot als ik naast mijn (niet-gesubsidieerde) premies, mijn blauwe briefjesregen weer binnenkrijg, dan kan je me wegdragen
pi_28888152
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef wonko het volgende:

[..]

Idd

ZO moet dat...
>> Lees de FAQ met betrekking tot je .tk site<<<
Fotoboek
Kippetje op MSN? Mail me eerst! ;')
pi_28888290
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:01 schreef wonko het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat meneer weer aan het werk wilde maar dat niet mocht van de uitkerende instantie op straffe van verlies recht uitkering.
Waar heb je die uitkering voor nodig als je kunt werken voor je geld?
quote:
Mensen die hun talenten gebruiken om geld te gebruiken...is daar wat mis mee? Blijkbaar wel....hmmm.
Er zijn mensen die heel goed zijn in het beklimmen van ladders en het met een schroevendraaier een slaapkamerraam openen en die daar geld mee verdienen. Er zijn ook mensen die een talent hebben om oude omaatjes te overtuigen van het "feit" dat hun (niet bestaande) parkiet bij die dames naar binnen is gevlogen en die mensen hebben toevallig ook het talent om waardevolle en draagbare zaken te herkennen en mee te grissen. Verder zijn er zelfs mensen die zo getalenteerd zijn dat ze een bomaanslag organiseren en fors uit de daarop volgende beurskoersschommelingen munt slaan. Gisteren nog had er iemand het talent om mijn rugzak met daarin een aantal waardevolle en bovenal dierbare zaken uit de kroeg waarin ik zat mee te nemen.

Wauw, wat zijn er toch een boel getalenteerde mensen. Het is ronduit schandalig dat die mensen geen subsidies en cursussen aangeboden krijgen om die talenten verder te ontwikkelen.
pi_28888597
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:01 schreef wonko het volgende:

[..]

En daar zit precies het probleem. Men heeft geen enkele reden meer om wel aan het werk te gaan "anders worden we gekort omdat we werken".

Ik ben van mening dat als je een uitkering krijgt, je prima vrijwilligers werk kan doen. In plaats van op je luie reet te zitten en wachten totdat die baan je aan komt waaien. Mensen die lui op hun gat willen zitten worden gewoon -gekort- op hun uitkering zodat ze wel gedwongen worden om vrijwilligers werk te doen.

Het voordeel van 'bezig zijn' is dat je een ritme in je dagen hebt, niet psychisch een wrak wordt (wat al een paar keer als reden genoemd wordt om maar zwart bij te mogen klussen) en ook nog wat 'terug doet' voor die pegels die je krijgt van diezelfde gemeenschap.

Je kansen op een "echte" baan zijn mijnsinziens ook groter wanneer je vrijwilligers werk doet dan wanneer je lui op je gat zit. Werkgevers zijn eerder geneigd iemand indienst te nemen die wel 'aan het werk' is geweest ipv iemand die lui op z'n gat heeft gezeten.

Maar het princiepe "uitkeringtrekken" is in nederland al bijna tot full-time job verworden en maatschappelijk geaccepteerd om de overheid een poot uit te draaien.

Netzoals het oplichten van de verzekering, zie ander topic hierover.
pi_28888684
Bij de bijstand wordt ook veel gefraudeerd. Gemeentes moeten meer geld uitgeven aan sociaal rechercheurs om te controleren of de juste mensen krijgen waar ze recht op hebben
pi_28888698
TS is een typische klagende Nederlander met die typische NSB-inslag. Loeder.
The gum you like, is coming back in style.
pi_28888822
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik lag me helemaal kapot als ik naast mijn (niet-gesubsidieerde) premies, mijn blauwe briefjesregen weer binnenkrijg, dan kan je me wegdragen
Het goede gevoel dat je weet dat er iemand wel een goede fles whiskey kan opentrekken omdat jij zo braaf betaald.
  zondag 17 juli 2005 @ 19:34:49 #119
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_28888873
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:28 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
TS is een typische klagende Nederlander met die typische NSB-inslag. Loeder.
bang voor je uitkering?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 17 juli 2005 @ 19:34:59 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28888877
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:33 schreef wonko het volgende:

[..]

Het goede gevoel dat je weet dat er iemand wel een goede fles whiskey kan opentrekken omdat jij zo braaf betaald.
precies. dat ik mijn administratie doe en hij de doos whiskey met zijn afgekeurde rug de keldertrap huppelend opdraagt.
pi_28888899
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:10 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Waar heb je die uitkering voor nodig als je kunt werken voor je geld?
Dacht ik ook. Maar bedenk ook dat als je het probeert en je faalt dat je dan zonder uitkering thuis zit. Kan lastig worden met een gezin en dure woonruimte.
quote:
Er zijn mensen die heel goed zijn in het beklimmen van ladders en het met een schroevendraaier een slaapkamerraam openen en die daar geld mee verdienen. Er zijn ook mensen die een talent hebben om oude omaatjes te overtuigen van het "feit" dat hun (niet bestaande) parkiet bij die dames naar binnen is gevlogen en die mensen hebben toevallig ook het talent om waardevolle en draagbare zaken te herkennen en mee te grissen. Verder zijn er zelfs mensen die zo getalenteerd zijn dat ze een bomaanslag organiseren en fors uit de daarop volgende beurskoersschommelingen munt slaan. Gisteren nog had er iemand het talent om mijn rugzak met daarin een aantal waardevolle en bovenal dierbare zaken uit de kroeg waarin ik zat mee te nemen.

Wauw, wat zijn er toch een boel getalenteerde mensen. Het is ronduit schandalig dat die mensen geen subsidies en cursussen aangeboden krijgen om die talenten verder te ontwikkelen.
Of om om te scholen...ergens moeten die talenten toch legaal inzetbaar zijn.
pi_28888930
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

precies. dat ik mijn administratie doe en hij de doos whiskey met zijn afgekeurde rug de keldertrap huppelend opdraagt.
En dat je dan een lekker gekoeld glaasje water uit je koelkastje pakt en deze met een tevreden gevoel acherover slaat. Als je je ogen dichtdoet lijkt het heeeeel even op die fijne en dure whiskey.
pi_28888958
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:27 schreef Captorr het volgende:
Bij de bijstand wordt ook veel gefraudeerd. Gemeentes moeten meer geld uitgeven aan sociaal rechercheurs om te controleren of de juste mensen krijgen waar ze recht op hebben
Is die fraude toch ergens goed voor...werkverschaffing.
pi_28889058
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:35 schreef wonko het volgende:

Of om om te scholen...ergens moeten die talenten toch legaal inzetbaar zijn.
Zullen we de fraudeurs en andersoortige dieven eerst even een tijdje netjes in het cachot waar ze horen stoppen? Dank u.
pi_28889117
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:34 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

bang voor je uitkering?
Heb ik niet, nooit gehad.

Ik word gewoon niet goed van die typisch Nederlandse kleinzerigheid.
The gum you like, is coming back in style.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')