abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28890903
Nog wat sites met filmpjes:

http://www.prisonplanet.c(...)rolleddemolition.htm

Hierin komen brandweermannen aan het woord die explosies hebben gehoord voordat de torens vielen. Ook met een geluidsfragment daarvan.

http://reopen911.org/pictures_and_videos.htm

Tja, ik weet ook niet meer wat je ervan moet denken
  zondag 17 juli 2005 @ 21:42:02 #52
19194 Oversight
◢◤
pi_28892220
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:48 schreef klez het volgende:

[..]

Be my guest. Je zou de eerste conspiracy aanhanger zijn hier die met controleerbare feiten aan komt zetten.
Deal !

1. bestel de gratis CD hier

2. meld de aankomst van de CD in dit topic, dan gaan we verder.
◢◤
  zondag 17 juli 2005 @ 22:25:35 #53
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_28893473
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:42 schreef Oversight het volgende:

[..]

Deal !

Jaja. Controleerbare feiten betekent niet dat ik eerst lid van een of andere maffe sekte moet worden om ze te kunnen zien.

Of dat een CD de waarheid vertelt. Dan moet ik de vermelde feiten kunnen verifieren. Waar dan?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_28894258
Ik vraag me af waarom mensen hier in discussie gaan met iemand die een Bush fan lijkt te zijn en als onderschrift heeft: "verspreiding van democratie is de verspreiding van welvaart". Das net alsof je tegen Balkenende (of Bush) staat te praten. Alles wat ze zeggen klinkt warm en logisch, maar de realiteit werkt even wat anders.
quote:
Be my guest. Je zou de eerste conspiracy aanhanger zijn hier die met controleerbare feiten aan komt zetten.
Nou moet ik zeggen dat je hier onbewust een knap staaltje psychologische oorlogsvoering aan het uithalen bent. Altijd keihard ontkennen totdat het absoluut onmogelijk is (en das alleen mogelijk als we er een rechter bij halen). Er is genoeg gepost buiten de no-757 theorie, pod theorie, en bommen-at-wtc theorie om een nieuw onderzoek te rechtvaardigen door personen die niet door Bush of zijn administartie zijn gekozen. Ga maar naar me site daarvoor. Oh wacht... je ziet absoluut helemaal niks concreets. I know.
quote:
De VS kent een zeer verfijnde democratische structuur, waarbij van alles gekozen kan worden door de mensen.... Ik hoop dat ze het nog lang volhouden en we niet met Mao de twidde, Chirac den eerste, of Tsaar Putin opgescheept worden.
Op je politieke kijk wil ik dan wel 1 reactie maken.

In theorie heeft de VS dit inderdaad. Die grondwet werd meer dan 200 jaar geleden bijna waterdicht getimmerd, wat een flinke dorn in het oog is geweest van een hoop machtige figuren, want die heeft ervoor gezorgd dat zelfs zo'n hopeloos corrupt systeem vandaag de dag nog steeds (half) overeind staat. Bush is een neo-fascistische dictator in hart en nieren, net als al zijn goede neocon vriendjes om hem heen. Het is al ongelofelijk dat je een president als de Bushes kunt hebben terwijl hun vader / overgrootvader was gepakt voor landverraad door de Nazis tot 1943 te financiëren. Het is nog ongelofelijker dat dit alleen in nog geen handjevol kranten is verschenen terwijl iedereen dol is op schandalen en de originele krantenberichten en documenten voor het oprapen liggen. Het enige wat deze figuren in toom heeft gehouden is hun grondwet, die nu harder als ooit tevoren wordt afgebroken. Als je dat niet kan zien met jouw politieke kennis wil je het niet zien. En waarom er zo wordt afgegeven op tsaar Putin is omdat hij de oligarchs eruit geschopt heeft, wat voor gigantische problemen kan gaan zorgen als Putin de oliekraan dichtdraait (afwisseld nr 1 of nr 2 olieproduceerder in de wereld). Human rights... my ass. Putin heeft alleen geen last van zoiets irritants als een goed in elkaar gezette Amerikaanse grondwet en een volk dat al generaties lang een behoorlijke mate van vrijheid en welvaart gewend is (wat niet automatisch wilt zeggen dat ze veel invloed hebben).

Waarom men de laatste jaren zo de druk aan het opvoeren is weet ik niet helemaal zeker. Het systeem werkte prima waarbij je publiekelijk praat over democratie en mensenrechten, terwijl je onder de tafel de derde wereld uitwringt, een imperium opbouwt en ladingen geld verdiend. Waarschijnlijk komen er onplezierige tijden aan door een grondstofgebrek. Natuurlijk zijn de Bushes en neocons als Rumsfeld en Cheney wel even wat extremer als Clinton en Gore.

Maargoed, jij staat waarschijnlijk achter de oorlog in Irak, de driedubbele tours-of-duty die de soldaten nu moeten draaien en de door de US Army Intelligence getrainde death-squads (zoals gewoonlijk) die er nu de dienst uitmaken en iedere verdachte verzetsstrijder doodmartelen met boren en heggescharen. De problemen van verarmd uranium zijn nooit bewezen, de regio is helemaal niet compleet gedestabiliseerd, en tsaar Putin heeft snel Saddam's WMD overgenomen. Niet?

Hell, laat die dienstplicht nu maar komen, want democratie en welvaart moeten verspreid worden.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_28894766
Het zou knapper zijn als er een alternatieve theorie zou komen waar de gelovers in de officiele versie zoals ik dan net zo kritisch op zouden kunnen reageren.

Een van begin tot eind consequent geheel, geen verzameling links van iemand die maandag een 757-met-pod claimt, op dinsdag een hologram, op woensdag de HAARP en op donderdag een controlled demolition, en ondertussen elke dag claimt intellectueel superieur te zijn aan iedereen die de officiele versie gelooft.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:37:38 #56
70154 klez
pi_28895905
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:52 schreef Merovingian. het volgende:
Ik vraag me af waarom mensen hier in discussie gaan met iemand die een Bush fan lijkt te zijn en als onderschrift heeft: "verspreiding van democratie is de verspreiding van welvaart". Das net alsof je tegen Balkenende (of Bush) staat te praten. Alles wat ze zeggen klinkt warm en logisch, maar de realiteit werkt even wat anders.
[..]
Ja, daar ben je bang van, gewoon gezond verstand als gelovige zijnde.
Ik ben geen Bush adept, sterker nog ik gruw van zijn binnenlands beleid. Ik vind het afzetten van Saddam en de Taliban echter volkomen terecht, en iets wat al 15 jaar eerder had moeten gebeuren.
De avatar komt van een flyer uit een londense club, waarop Saddam en Bush broederlijk naast elkaar een potje stonden te DJ-en. Vond ik grappig.
De sig is een waarheid als een koe. Dat jij daar niet blij mee bent en liefst een nieuw centraal geleid experiment met miljoenen doden als gevolg ziet, is jou probleem.
quote:
Nou moet ik zeggen dat je hier onbewust een knap staaltje psychologische oorlogsvoering aan het uithalen bent. Altijd keihard ontkennen totdat het absoluut onmogelijk is (en das alleen mogelijk als we er een rechter bij halen). Er is genoeg gepost buiten de no-757 theorie, pod theorie, en bommen-at-wtc theorie om een nieuw onderzoek te rechtvaardigen door personen die niet door Bush of zijn administartie zijn gekozen. Ga maar naar me site daarvoor. Oh wacht... je ziet absoluut helemaal niks concreets. I know.
[..]
Niet onbewust hoor...
Morgen reageer ik op de rest van je pompeuze paranoide tekstje.
pi_28896519
quote:
Jaja. Controleerbare feiten betekent niet dat ik eerst lid van een of andere maffe sekte moet worden om ze te kunnen zien.

Of dat een CD de waarheid vertelt. Dan moet ik de vermelde feiten kunnen verifieren. Waar dan?
NOW AVAILABLE: "Confronting the Evidence" Online Video w/ Subtitles
Windows Media Player with Subtitles (Windows & Internet Explorer only)

PART 1 | PART 2 | PART 3 | PART 4 | PART 5

Staan op deze site: http://reopen911.org/pictures_and_videos.htm
  maandag 18 juli 2005 @ 00:09:32 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28897078
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:37 schreef klez het volgende:

De sig is een waarheid als een koe.
Die signature zou moeten zijn:

"verspreiding van democratie is EEN UPGRADE van de welvaart"

Verder is het de vraag of het al tijd was voor democratie in Irak en Afghanistan, een groep mensen democratie opdringen is niet per se slim natuurlijk, net zoals je een 10 jarige niet zo maar een rijbewijs geeft.

Ook ging het Amerika natuurlijk helemaal niet om democratie in Irak of Afghanistan te brengen, het ging hun slechts om een "regime change", en dan wel het liefst een regime welke zo veel mogelijk naar hun pijpen danst.

Door nu te roepen dat ze democratie brengen is natuurlijk een psychologisch spelletje om zoveel mogelijk mensen het gevoel te geven dat de oorlog nu meer gerechtvaardigd is, en ergens is dat natuurlijk ook zo, maar totaal genomen stinkt de zaak enorm, het lijkt me dat jij dat ook moet zien.

Merovingian heeft verder alle redenen om paranoide te zijn, en die verfijnde democratische structuur van Amerika waar jij het over hebt is natuurlijk een grote grap. Als er nou net even wat meer Amerikanen net zo paranoide waren als Merovingian dan kon Amerika z'n eigen welvaart ook weer eens upgraden, middels een upgrade van hun SCHIJN verfijnde democratische structuur.

Heb jij de documentaire Outfoxed eigenlijk wel eens gezien? En ken je die verhalen over mensen of bedrijven die kritiek hebben op het Amerikaanse beleid en daarom ontslagen of geboycot worden?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 18 juli 2005 @ 00:34:53 #59
99433 Tup
Tupperwaar
pi_28897872
Om het leven simpel te houden bekijken mensen de meeste zaken niet meer van alle kanten. Meer en meer feiten en/of ideeën worden bij voorbaat belachelijk gemaakt (kijk ook maar eens in POL).

di·a·lec·tiek (de ~ (v.))
1 kennisleer die van de dialoogvorm gebruik maakt, het denken vanuit twee polen
2 vaardigheid in het voeren van discussies
Wasserwunderland
  maandag 18 juli 2005 @ 00:36:36 #60
19194 Oversight
◢◤
pi_28897915
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:25 schreef klez het volgende:

[..]

begint al goed....
quote:
quote:

[..]

Deal !

aan de hand van die CD kan ik je verwijzen naar hoofdstukken en momenten ervan, waarop bepaalde feiten en bronnen vermeld worden.

Over die door deskundigen waarvan de deskundigheid te verifiëren is wetenschappelijk bewezen feiten die de officiële versie van de gebeurtenissen overtuigend tegenspreken, en door deskundigen van de overheid nooit verder zijn weerlegd, gaan we dan eens alle bewijzen naast elkaar leggen, en laten we alle vermoedens en persoonlijke meningen verder weg....

Wellicht kunnen we voor die 5 punten dan 1 voor 1 een appart topic openen, waarin we steeds 1 specieke leugen uit het officiële rapport behandelen.

dat wordt lachen !

Sorry "believers",... maar we kunnen het niet langer aanzien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oversight op 18-07-2005 00:46:56 ]
◢◤
  maandag 18 juli 2005 @ 00:40:41 #61
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_28898025
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:37 schreef klez het volgende:

[..]

Ja, daar ben je bang van, gewoon gezond verstand als gelovige zijnde.
Ik ben geen Bush adept, sterker nog ik gruw van zijn binnenlands beleid. Ik vind het afzetten van Saddam en de Taliban echter volkomen terecht, en iets wat al 15 jaar eerder had moeten gebeuren.
De avatar komt van een flyer uit een londense club, waarop Saddam en Bush broederlijk naast elkaar een potje stonden te DJ-en. Vond ik grappig.
De sig is een waarheid als een koe. Dat jij daar niet blij mee bent en liefst een nieuw centraal geleid experiment met miljoenen doden als gevolg ziet, is jou probleem.
[..]

Niet onbewust hoor...
Morgen reageer ik op de rest van je pompeuze paranoide tekstje.
.

Ik ben benieuwd...

Als dat net zo wordt als deze reactie dan hoef ik het niet eens te lezen, want je gaat nergens inhoudelijk in op wat hij zegt behalve het korte stukje waarbij je ontwijkend reageert en vind dat het terecht is dat de Taliban en Saddam zijn afgezet, wat geen discussiepunt is.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  maandag 18 juli 2005 @ 02:44:45 #62
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28900269
pi_28900344
quote:
Dat is allemaal grotendeels onbewezen en voor zover ik kan zien, staat er nogal wat onzin in (''in de jaren zeventig ging het heel anders toe!'' ) en het gebruikelijke geouwehoer over JFK en Pearl Harbor. Even populair als de Rijksdagbrand.
  maandag 18 juli 2005 @ 09:18:31 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28902353
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:51 schreef Johan_de_With het volgende:

Dat is allemaal grotendeels onbewezen en voor zover ik kan zien, staat er nogal wat onzin in (''in de jaren zeventig ging het heel anders toe!'' ) en het gebruikelijke geouwehoer over JFK en Pearl Harbor. Even populair als de Rijksdagbrand.
Voor zover ik kan zien is al dat onbewezen spul al diverse malen vanaf beide kanten over en weer weerlegd

JFK en Pearl Harbor geouwehoer?

Rijksdagbrand? Iedereen weet toch dat de Rijksdagbrand inderdaad een CONSPIRACY was?

Nu JFK, Pearl Harbor, en de rest nog
  maandag 18 juli 2005 @ 10:00:41 #65
70154 klez
pi_28902934
quote:

In theorie heeft de VS dit inderdaad. Die grondwet werd meer dan 200 jaar geleden bijna waterdicht getimmerd, wat een flinke dorn in het oog is geweest van een hoop machtige figuren, want die heeft ervoor gezorgd dat zelfs zo'n hopeloos corrupt systeem vandaag de dag nog steeds (half) overeind staat.
En in essentie nog steeds democratischer is dan bijvoorbeeld het "verenigd Europa", of die potentiele supermacht, China, om maar wat te noemen. Rusland hoeven we het al niet eens meer over te hebben.
quote:
Bush is een neo-fascistische dictator in hart en nieren, net als al zijn goede neocon vriendjes om hem heen.
Links extremistisch gelul waar geen enkel bewijs voor is. Over 3,5 jaar is het gewoon: doei Bush. Bedankt voor je bijdrage.
quote:
Het is al ongelofelijk dat je een president als de Bushes kunt hebben terwijl hun vader / overgrootvader was gepakt voor landverraad door de Nazis tot 1943 te financiëren. Het is nog ongelofelijker dat dit alleen in nog geen handjevol kranten is verschenen terwijl iedereen dol is op schandalen en de originele krantenberichten en documenten voor het oprapen liggen.
Weet je hoeveel Nederlanders het op een akkoordje hebben gegooid met de Duitsers destijds? Die opa zal best stout geweest zijn, heeft geen fuck te maken met Dubya. Zullen we bij jou dat soort informatie er ook eens bij halen om je door het slijk te halen? Ik denk toch niet dat je dat echt normaal zou vinden, wel?
Maar ik begrijp al van de reactie hierboven dat mensen dit een goede "onderbouwing" vinden, ja dan houd elke discussie wel op natuurlijk.
quote:
Het enige wat deze figuren in toom heeft gehouden is hun grondwet, die nu harder als ooit tevoren wordt afgebroken. Als je dat niet kan zien met jouw politieke kennis wil je het niet zien.
Natuurlijk proberen ze hun macht te vergroten. Maar het Amerikaanse systeem is echt wel bestand tegen hun pogingen de grenzen op te rekken. En je moet ook zeker tegen sommige pogingen waarschuwen, maar je moet niet vervallen in paranoia.
De Amerikaanse samenleving is al 200 jaar onderhevig aan een slingerbeweging van links naar rechts en vv, waarvan de ergste uitslagen gedempt worden door het systeem.
Een rechtse Amerikaan wil geen totalitair regime en wereldheerschappij. Rechtse Amerikanen willen leuk gevonden worden, veel geld verdienen, en de rol van de overheid terugdringen ipv vergroten. Dat is ook de reden dat rebelse Amerikanen als Iggy Pop op Bush stemmen "Fuck authority".
quote:
En waarom er zo wordt afgegeven op tsaar Putin is omdat hij de oligarchs eruit geschopt heeft, wat voor gigantische problemen kan gaan zorgen als Putin de oliekraan dichtdraait (afwisseld nr 1 of nr 2 olieproduceerder in de wereld). Human rights... my ass. Putin heeft alleen geen last van zoiets irritants als een goed in elkaar gezette Amerikaanse grondwet en een volk dat al generaties lang een behoorlijke mate van vrijheid en welvaart gewend is (wat niet automatisch wilt zeggen dat ze veel invloed hebben).
Zoals gezegd, het Amerikaanse volk heeft meer zeggenschap op heel veel niveaus dan de enige vergelijkwaardige democratie, West-Europa.
Als er een grote bedreiging voor redelijk uitgewerkte politieke systemen is, dan is het wel corruptie. De USA scoort gewoon goed op dit terrein. Net zoals de Noord-Europese landen en Nederland, maar dan houdt het wel op. http://www.icgg.org/corruption.cpi_2004.html
Over Rusland en Putin zullen we het dan maar niet hebben. Als er een potentiele dictator en fascist aan het hedendaagse firnament staat is hij het wel.
quote:
Waarom men de laatste jaren zo de druk aan het opvoeren is weet ik niet helemaal zeker. Het systeem werkte prima waarbij je publiekelijk praat over democratie en mensenrechten, terwijl je onder de tafel de derde wereld uitwringt, een imperium opbouwt en ladingen geld verdiend. Waarschijnlijk komen er onplezierige tijden aan door een grondstofgebrek. Natuurlijk zijn de Bushes en neocons als Rumsfeld en Cheney wel even wat extremer als Clinton en Gore.
Wat een bak cliches trek je weer open. De derde wereld "uitwringt"? De derde wereld landen die kapitalisme hanteren en niet afhankelijk willen zijn van hulp renderen substantieel beter dan de landen die dat niet doen. www.johannorberg.net.
Als er een ding is wat de derde wereld niet goed bekomen is dan is het wel de paternalistische mentaliteit van links Europa.
Onder Bush en Blair (grotendeels aan Blair te danken natuurlijk, maar toch) gebeurt er meer dan ooit tevoren voor de arme landen, overigens.
Dat imperium van de Bushes is helemaal niet zo bijzonder in zakelijk opzicht. Ik ken mensen in mijn omgeving die het beter doen. Je ziet halve waarheden en knoopt van alles aan elkaar en de "NWO" is geboren.
De Olie. Geloof jij dat welgestelde mensen met invloed alles ophangen aan 1 product? Dat zou betekenen dat ze werkelijk in het belang van het Amerikaanse volk denken...
Ik geloof er geen zak van. Je spreid je belangen en de olie is daar maar een klein onderdeel van. Dat is het persoonlijke niveau. Dan heb je nog het landsbelang en de machtspolitiek van de VS, waar olie (nu nog) een belangrijke rol in speelt. Ik denk niet dat de afwegingen van Clinton fundamenteel anders zouden zijn geweest indien hij nog aan de macht was geweest. Ja, toen het allemaal niet zo snel en soepel verliep in Irak begon hij bij te draaien. Opportunistisch als hij is.
quote:
Maargoed, jij staat waarschijnlijk achter de oorlog in Irak, de driedubbele tours-of-duty die de soldaten nu moeten draaien en de door de US Army Intelligence getrainde death-squads (zoals gewoonlijk) die er nu de dienst uitmaken en iedere verdachte verzetsstrijder doodmartelen met boren en heggescharen. De problemen van verarmd uranium zijn nooit bewezen, de regio is helemaal niet compleet gedestabiliseerd, en tsaar Putin heeft snel Saddam's WMD overgenomen. Niet?
Geen idee. Ik sta wel achter die oorlog, dat er de nodige blunders gemaakt worden in de uitwerking is duidelijk. Vraag is of het terecht is dat je achteraf zegt "ze hadden er gelijk met een half miljoen man in moeten gaan, dan was het verhaal in een half jaar afgewerkt". Ik geloof wel dat daar de kern van het probleem ligt.
quote:
Hell, laat die dienstplicht nu maar komen, want democratie en welvaart moeten verspreid worden.
Die komt er niet.
pi_28903009
Wat een kenners hier toch ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28907790
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:18 schreef Hallulama het volgende:
JFK en Pearl Harbor geouwehoer?
Ja. Ik zal wel hopeloos naief zijn, maar na vele jaren belangstelling voor ''magische kogels'', al dan niet vervalste foto's en onmogelijke schuttersprestaties van Lee Harvey Oswald, O-S-W-A-L-D, kan ik niet anders concluderen; hij heeft het in zijn eentje gedaan. Met Kennedy is het al net zo als met het WTC, als er een aantal merkwaardige hypotheses bekendheid verkrijgt holt iedereen er achteraan.

Is 9/11 and the phony war on terror any different or more serious than Pearl Harbor and World War II?,” asks Wittenberg. “The bottom line is all wars are contrived and it is these rich bankers and financiers who have pulled the strings and who have put these contrived events like 9/11 and Pearl Harbor into motion.”

Dit is onzin. Van Pearl Harbor kun je veel zeggen, maar niet dat de Amerikaanse overheid er zelf achter zat. Dat is zelfs in het ergste geval een brug te ver.
quote:
Rijksdagbrand? Iedereen weet toch dat de Rijksdagbrand inderdaad een CONSPIRACY was?
Nee, niet iedereen weet dat dat een SAMENZWERING was. Wat mij betreft was het een wanhoopsdaad van Van der Lubbe, die volledig verkeerd is afgelopen.
  maandag 18 juli 2005 @ 13:24:45 #68
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28907963
De samenzwering zit hem in het feit dat Hitler de Polen de schuld gaf, right? Niet in het feit dat die tent affikte.
pi_28908063
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef Hallulama het volgende:
De samenzwering zit hem in het feit dat Hitler de Polen de schuld gaf, right?
Wrong. Polen is toen helemaal niet in staat van beschuldiging gesteld. Misschien ben je in de war met de in scene gezette overval op een Duits radiostation in 1939, dat was de ''Poolse provocatie'' die aanleiding gaf tot de Duitse invasie.

[ Bericht 26% gewijzigd door Johan_de_With op 18-07-2005 13:34:28 ]
pi_28911420
Heeft iemand deze film nou al bekeken??? Ik ben nieuwsgierig naar jullie meningen!!!

Dus nogmaals de site voor 2,5 uur film over 9/11 (in 5 gedeeltes):

maandag 18 juli 2005 @ 16:17:25 #71
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28912738
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:

Wrong. Polen is toen helemaal niet in staat van beschuldiging gesteld. Misschien ben je in de war met de in scene gezette overval op een Duits radiostation in 1939, dat was de ''Poolse provocatie'' die aanleiding gaf tot de Duitse invasie.
Okay, da's dan een misverstand.

Dan deze maar:

In 1933, enkele weken na de machtsovername door Adolf Hitler brandde de plenaire zaal van het Rijksdaggebouw volledig uit. De brand was aangesticht door een jonge Nederlandse communist: Marinus van der Lubbe. Nog steeds onduidelijk is of hij de brand alleen aanstak, of dat Nazi's hem hierbij geholpen hebben. Dit laatste ligt volgens velen voor de hand, omdat Hitler de brand dankbaar aangreep om parlementsleden die hij als tegenstanders beschouwde op te laten pakken. Van der Lubbe werd geëxecuteerd.

En deze:

Everyone likes to say, "Hitler did this", and, "Hitler did that". But the truth is Hitler did very little. He was a world class tyrant, but the evil actually done by the Third Reich, from the death camps to WW2 was all done by German citizens who were afraid to question if what they were told by their government was the truth or not, and who because they did not want to admit to themselves that they were afraid to question the government, refused to see the truth behind the Reichstag Fire, refused to see the invasion by Poland was a staged fake, and followed Hitler into national disaster.

En de vraag of het dan plotseling afgelopen is met conspiracies omdat we in 2005 leven?
pi_28913090
Over die Rijksdagbrand is overigens nog wel de nodige discussie mogelijk, hoor, maar ik geloof dat dit domweg een geval was van ''geluk'' - als dat het woord is. Vergeet niet dat Duitsland al vele jaren, en zeker in 1933, op de rand van de burgeroorlog verkeerde als gevolg van de strijd tussen de Nazi's, de communisten en de zittende regering(en) - waarbij dan weer dwarsverbanden ontstonden tussen leden van het ''establishment'' die meer ophadden met het nationaalsocialisme en de nationaalsocialisten (geen homogene groep) en communisten, die er op gebrand worden om de bestaande orde omver te werpen. Direct na de oorlog had de socialistische regering extreem-rechtse Freikorpsen ingezet bij de bestrijding van het communisme, en als gevolg daarvan bestond er een onverzoenbaar geschil tussen de socialisten en communisten.

Uit communistisch oogpunt was het ook mogelijk om Hitler als een soort ''crisis van het kapitalisme'' te beschouwen, die dan te verkiezen viel boven het voortbestaan van de Weimar-republiek. Wanneer het land in een dermate verwarde toestand verkeert, is het niet onmogelijk dat een labiel persoon als Van der Lubbe overgaat tot een wanhoopsdaad. De Kristallnacht werd ook voorafgegaan door de moord op een Duitse diplomaat door een wat verwarde Joodse jongen, wiens familie te lijden had onder een emigratiemaatregel. Soms doet ''persoonlijk initiatief'' er wel degelijk toe in de geschiedenis.
  maandag 18 juli 2005 @ 16:33:35 #73
70154 klez
pi_28913214
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:31 schreef Liefsten het volgende:
Heeft iemand deze film nou al bekeken??? Ik ben nieuwsgierig naar jullie meningen!!!

Ik ga kijken. Maar ik ben mijn huis aan het schilderen, en dat moet af.
pi_28914437
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:33 schreef klez het volgende:

[..]

Ik ga kijken. Maar ik ben mijn huis aan het schilderen, en dat moet af.
Oke. Succes met het schilderen van je huis.
pi_28923386
quote:
na vele jaren belangstelling voor ''magische kogels'', al dan niet vervalste foto's en onmogelijke schuttersprestaties van Lee Harvey Oswald, O-S-W-A-L-D, kan ik niet anders concluderen; hij heeft het in zijn eentje gedaan.
Uit belangstelling een discovery documentaire kijken is niet gelijk aan onderzoek doen. Ik vond het trouwens wel interessant om te zien hoe Kennedy eerst naar voren leunt na in z'n nek geschoten te zijn en vervolgens van rechtsvoor wordt geraakt.
--------------

Anyway, Klex, aan je latere antwoorden kan ik wel zien dat je niet graag over feiten, maar liever over schoolboek wijsheden. Ook spin je zaken om alles belachelijk te maken.
quote:
Die komt er niet.
Die is er al. Ladingen soldaten die vorig jaar naar huis hadden gemoeten, zitten er nog steeds. Als deze oorlog nog een tijdje duurt (er is geen andere manier meer) of hij escaleert (wedden?) dan wordt hij ingevoerd. Er wordt al meer dan een jaar over gespeculeerd in het congres. Men wilt het gaan invoeren. Moet wel eerst escaleren voor dat mogelijk is imo.

Over 3,5 jaar een andere president... 2008. I hate to say it, maar dan beginnen de problemen de pas. Kijk naar de geschiedenis, de enige constante is verandering (door oorlog en corruptie). De reden dat ik in dit geval zo zeker ben van verandering is omdat ik alle productie-ontdekkings nummers van de olie industrie ken.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_28923542
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:37 schreef Merovingian. het volgende:

[..]

Uit belangstelling een discovery documentaire kijken is niet gelijk aan onderzoek doen.
En uit de hoogte doen is niet hetzelfde als weerleggen.
quote:
Ik vond het trouwens wel interessant om te zien hoe Kennedy eerst naar voren leunt na in z'n nek geschoten te zijn en vervolgens van rechtsvoor wordt geraakt.
De meningen zijn verdeeld.
pi_29279273
Bin Laden Brothers Tip-Off Two NASA Research Scientists In 1987 About U.S. Government Plans To Cause 9/11; Now Third Person Comes Forward To Verify Scientists' Incredible Story

Besides the tip-off about 9/11, one of the researchers involved in a government-funded advanced brain development program says she uncovered a secret study called "Global Cleanse 2000" outlining U.S. Government strategies for intitiating global war and population reduction.

Rene Welch cut “a deal with the devil,” a deal she recently broke when she went public about her two 1987 encounters with Saudi royals, including two of the bin Laden brothers who claimed the U.S. government was actively involved in pre-arranging 9/11.

Welch’s incredible story, first made public in May, has already been verified by one other former NASA scientist. But this week another person present at the meeting also came forward to verify Welch’s story.

The meetings with the Saudis took place in Sedona and Pleasant Valley, Arizona, and lasted more than eight hours each time, the bin Ladens revealing in 1987 detailed plans how the U.S. government was planning to attack the World Trade Center, kicking off a global catastrophe, including a massive war in the Middle East.

Voor het hele verhaal: http://www.arcticbeacon.com/articles/article/1518131/30199.htm
pi_29279582
Recently, Kay Griggs, a prominent military colonel’s wife, set out to right a long history of patent wrongs, which include: – homosexual initation rites in the U.S. military- -particularly within the Marines; – well-documented instances of both – homosexual and – hetero pedophilia, often as brazen rape, amongst U.S. military figures and notable senior statesmen, Henry Kissinger being named loudly by Mrs. Griggs.

Griggs, in her videotaped interviews recently, discovered her husband’s diary and was suitably horrified at what she read. She then began asking questions of her friends in the military wives
club, and many of them confessed to the same dirty little secrets.

Her candor on video is both disturbing and compelling: the woman has come to grips with the fact that this “culture,” as she calls it, is rife within senior U.S. military, and that the stain of being
called out as a queer is what keeps the men quiet – to the arms – and drugs – running that are a vital function of.. (the US).. Military.

http://cortez.gnn.tv/blog(...)lack_Ops_Underground

De smerigheid van de USA.
pi_29499860
quote:
[..]

[..]

In theorie heeft de VS dit inderdaad. Die grondwet werd meer dan 200 jaar geleden bijna waterdicht getimmerd, wat een flinke dorn in het oog is geweest van een hoop machtige figuren, want die heeft ervoor gezorgd dat zelfs zo'n hopeloos corrupt systeem vandaag de dag nog steeds (half) overeind staat. Bush is een neo-fascistische dictator in hart en nieren, net als al zijn goede neocon vriendjes om hem heen. Het is al ongelofelijk dat je een president als de Bushes kunt hebben terwijl hun vader / overgrootvader was gepakt voor landverraad door de Nazis tot 1943 te financiëren. Het is nog ongelofelijker dat dit alleen in nog geen handjevol kranten is verschenen terwijl iedereen dol is op schandalen en de originele krantenberichten en documenten voor het oprapen liggen. Het enige wat deze figuren in toom heeft gehouden is hun grondwet, die nu harder als ooit tevoren wordt afgebroken. Als je dat niet kan zien met jouw politieke kennis wil je het niet zien. En waarom er zo wordt afgegeven op tsaar Putin is omdat hij de oligarchs eruit geschopt heeft, wat voor gigantische problemen kan gaan zorgen als Putin de oliekraan dichtdraait (afwisseld nr 1 of nr 2 olieproduceerder in de wereld). Human rights... my ass. Putin heeft alleen geen last van zoiets irritants als een goed in elkaar gezette Amerikaanse grondwet en een volk dat al generaties lang een behoorlijke mate van vrijheid en welvaart gewend is (wat niet automatisch wilt zeggen dat ze veel invloed hebben).

Waarom altijd over Bush? Waarom niet over Afghanistan en de Taliban? Waarom niet over Irak en Iran? Hoe mensen daar leven en worden behandeld. Ook effe lekker vergeten wat de Amerikanen in de 2e wereldoorlog hebben gedaan. Lekker comentaar geven. Als Sadam en de Taliban worden aangepakt door een ontzettend fout Amerikaans beleid dan nog sta ik erachter. En echt...ik wantrouw ook het Amerikaans beleid maar ik ben blij dat ze er zijn.

Hell, fijn dat er zo rond 1945 Amerikanen rondliepen die zich met ons zijn komen bemoeien. Fijn dat ze nu onder valse voorwendselen Sadam en de Taliban aanpakken. Maar ga jij maar lekker langs de zijlijn roepen hoe slecht ze wel niet zijn. Maar doe dit dan a.u.b. ook wat betreft het beleid van Iran en Irak en de Taliban. Het is kiezen tussen twee slechten maar dan kies ik toch voor Amerika.
  maandag 8 augustus 2005 @ 17:47:26 #80
19194 Oversight
◢◤
pi_29504794
wie legt er nou eens duidelijk en helder uit waarom:

de eerste WTC toren die instortte, waarvan de top schuin afbrak en náást WTC en op gebouw 4 landde, rechtstandig in elkaar kon vallen?
◢◤
  maandag 8 augustus 2005 @ 17:52:54 #81
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_29504884
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 17:47 schreef Oversight het volgende:

de eerste WTC toren die instortte, waarvan de top schuin afbrak en náást WTC en op gebouw 4 landde, rechtstandig in elkaar kon vallen?
Omdat het een grote Oversight-hoax was ?
zzz
pi_29505128
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:06 schreef Klump het volgende:

[..]

Waarom altijd over Bush? Waarom niet over Afghanistan en de Taliban? Waarom niet over Irak en Iran? Hoe mensen daar leven en worden behandeld. Ook effe lekker vergeten wat de Amerikanen in de 2e wereldoorlog hebben gedaan. Lekker comentaar geven. Als Sadam en de Taliban worden aangepakt door een ontzettend fout Amerikaans beleid dan nog sta ik erachter. En echt...ik wantrouw ook het Amerikaans beleid maar ik ben blij dat ze er zijn.

Hell, fijn dat er zo rond 1945 Amerikanen rondliepen die zich met ons zijn komen bemoeien. Fijn dat ze nu onder valse voorwendselen Sadam en de Taliban aanpakken. Maar ga jij maar lekker langs de zijlijn roepen hoe slecht ze wel niet zijn. Maar doe dit dan a.u.b. ook wat betreft het beleid van Iran en Irak en de Taliban. Het is kiezen tussen twee slechten maar dan kies ik toch voor Amerika.
Ga eens uitzoeken door wie Hitler gefinancierd is en ga je dan eens afvragen wie het onheil van WOII over ons af heeft geroepen.
pi_29505183
quote:
Op maandag 18 juli 2005 02:51 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

JFK was een complot, dat heeft het congres in 1979 besloten na het bestuderen van acoustisch bewijs.
  maandag 8 augustus 2005 @ 18:17:36 #84
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29505228
quote:

[..]

Deal !

Heb die dvd tijd geleden besteld, had hem vandaag in de bus, geopend
DvD'tje zat er nog wel in, vanavond ff kijken
Duurt 3uur+een uur een andere docu
  maandag 8 augustus 2005 @ 18:30:33 #85
19194 Oversight
◢◤
pi_29505399
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:17 schreef Darklight het volgende:

[..]

Heb die dvd tijd geleden besteld, had hem vandaag in de bus, geopend
DvD'tje zat er nog wel in, vanavond ff kijken
Duurt 3uur+een uur een andere docu
TOP !

We gaan eindelijk eens naar de feiten kijken...

Kan iemand hier kleine stukjes uit een dvd online zetten zodat iedereen de besproken feiten straks zelf kan inzien ?
◢◤
pi_29505820
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:30 schreef Oversight het volgende:

[..]

TOP !

We gaan eindelijk eens naar de feiten kijken...

Kan iemand hier kleine stukjes uit een dvd online zetten zodat iedereen de besproken feiten straks zelf kan inzien ?
pi_29506207
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:13 schreef TopGear het volgende:

[..]

JFK was een complot, dat heeft het congres in 1979 besloten na het bestuderen van acoustisch bewijs.
Niks ervan. Ten eerste heeft ''het congres'' dat niet besloten;

http://www.archives.gov/r(...)-report/part-1c.html

http://www.archives.gov/research/jfk/select-committee-report/

Bovendien is dit alles niet onomstreden;

http://en.wikipedia.org/w(...)n_of_John_F._Kennedy
(een overzicht)

http://mcadams.posc.mu.edu/acoustic.htm

Overigens is het opmerkelijk dat het enige bewijsstuk van de politie van Dallas stamt, volgens velen juist medeplichtig aan de moord.
pi_29506266
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:09 schreef TopGear het volgende:

[..]

ga je dan eens afvragen wie het onheil van WOII over ons af heeft geroepen.
Laat dat nu net Kennedy senior zijn.
pi_29553911
Four Star General Fired For Organizing Coup Against Neo-Cons?

Reporter suggests Brynes discovered plan to turn nuke exercise into staged terror attack
quote:
The head of Fort Monroe's Training and Doctrine Command, four star general Kevin P. Byrnes, was fired Tuesday apparently for sexual misconduct according to official sources.

Other sources however have offered a different explanation for Byrnes' dismissal which ties in with the Bush administration's unpopular plan to attack Iran and the staged nuclear attack in the US which would provide the pretext to do so.

According to reporter Greg Szymanski, anonymous military sources said that Brynes was the leader of a faction that waspreparing to instigate a coup against the neo-con hawks in an attempt to prevent further global conflict.

Indications are that, much like popular opinion amongst the general public, half the military oppose the neo-con's agenda and half support it.

Lehrman's army sources, including a former Captain in intelligence, became outraged when they learned that the official story behind 9/11 was impossible.

They told Lehrman that the imminent Northcom nuclear terror exercise based in Charleston, S.C, where a nuclear warhead is smuggled off a ship and detonated, was originally intended to 'go live' - as in the drill would be used as the cover for a real false flag staged attack.

This website has relentlessly discussed similar style drills which took place on the morning of 9/11 and on the morning of 7/7 in London.

"Speculation exists that he had potentially discovered the fact that it was gonna go live and that he was trying to put a stop to it or also speculation indicates that he may be part of a military coup designed to prevent the ridiculous idea of doing a nuclear war with Iran, " said Lehrman.

Lehrman said that other sources had told him all army leave had been cancelled from September 7th onwards, opening the possibility for war to be declared within that time frame.

Northcom officials also admitted to Lehrman that CNN had been using its situation room as a studio.

Earlier this week, Washington Post reported that the Pentagon has developed its first ever war plans for operations within the continental United States, in which terrorist attacks would be used as the justification for imposing martial law on cities, regions or the entire country.

American Conservative Magazine recently reported that Dick Cheney had given orders to immediately invade Iran after the next terror attack in the US, even if there was no evidence Iran was involved.

Government and media mouthpieces have been fearmongering for weeks about how a nuclear attack within the US is imminent.

Now would be the most opportune time for the Globalists to stage a major attack, as it would head off any potential indictments against the Bush administration for their involvement in illegally outing CIA agent Valerie Plame.

While rumors circulating about indictments having already taken place against Bush and Cheney should rightly be treated very carefully, the fact that there is an ongoing criminal investigation into the matter is something that's admitted and shouldn't be viewed as speculation.
http://prisonplanet.com/a(...)5fourstargeneral.htm

Lekker weer!
pi_29554549
quote:
August 10, 2005 -- U.S. prepared to grab Iran's southwestern majority Arab and oil-rich province after saturation bombing of Iranian nuclear, chemical, and command, control, communications & intelligence (C3I) targets. According to sources within the German Federal Intelligence Service (Bundesnachrichtendienst - BND), the Bush administration has drawn up plans to hit Iran's nuclear, other WMD, and military sites with heavy saturation bombing using bunker buster bombs and tactical nuclear weapons.

The attack will be coordinated with urban and rural critical infrastructure sabotage carried out by elements of the People's Mujaheddin (MEK), Pentagon Special Operations units, and other Iranian dissident groups.

The German intelligence comes from classified briefings provided by elements within the CIA that are concerned the neocons in the Bush administration will, in attacking Iran, set off a chain of events that will lead to world war. Intelligence on U.S. plans to attack Iran has also been passed by CIA agents to counterparts in France, Britain, Canada, and Australia. The Bush war plans for Iran also entail quickly seizing Iran's southwestern Khuzestan Province, where most of Iran's oil reserves and refineries are located. Khuzestan has a majority Shia Arab population that has close links with their ethnic and religious brethren in Iraq.

The Bush plans call for a U.S. military strike across the Iraqi border and from naval forces in the Persian Gulf in answer to an appeal for assistance from the Al Ahwaz Popular Democratic Front and Liberation Organization rebel forces in Khuzestan, which will declare an independent Arab state of the Democratic Republic of Ahwaz and receive diplomatic recognition from the United States and a few close U.S. allies. After World War I, Khuzestan was annexed by Iran, then called Persia.

There are also plans to incite rebellions among Iran's other minorities, including Azeris and Turkmenis in the oil-rich Caspian Sea region. Other minorities targeted by the neo-con planners are Iranian Kurds along the Iraqi and Turkish borders and Baluchis along the border with Pakistan.

The neo-con plan seeks to separate Iran from its oil resources and create an "Irani triangle" centered around Teheran, Isfahan, Qom, and other historically Persian centers. In anticipation of the U.S. attack, the spy sub USS Jimmy Carter has placed taps on undersea communications cables in the Persian Gulf that carry Iranian commercial, diplomatic, and military traffic. In addition, Task Force 121 covert paramilitary forces have scouted Iran using the cover of journalists and businessmen to pinpoint military targets.
http://www.waynemadsenreport.com/

It's the final countdown.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:17:23 #91
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29555137
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 17:47 schreef Oversight het volgende:

Valt een kaartenhuis om, als je 1 hoek weghaald? Nee deze valt ook recht naar beneden.

Hoe kan een gebouw trouwens omvallen als het zwaartepunt onder de breuklijn ligt?
Alleen hetgeen boven de breuklijn zou om kunnen vallen (wat dus bij WTC1 gebeurde), maar hoefd niet.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_29581305
nieuwe docu gezien op dvd: confronting the evidence check:www.reopen911.org
het officiele onderzoek is een farce(iets wat ik al wist, maargoed)

enkele conclusies uit de docu:

twin towers en building 7 waren controlled demolitions
geen vliegtuig op pentagon(gat was te klein )

mogelijke daders: neocons(bush,cheney,rice,wolfowich)

aanraders voor gelovers van het officiele rapport(als die er nog zijn)
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:42:14 #93
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29697569
ik volg dit al een jaar niet meer , kostte me te veel energie .. maar zijn er nog wat merkwaardige dingen gevonden in de recent vrijgegeven dingen
Geluidsopnamen 9/11 vrijgegeven door stad New York
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:19:35 #94
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_29706856
quote:

[..]

Uit belangstelling een discovery documentaire kijken is niet gelijk aan onderzoek doen. Ik vond het trouwens wel interessant om te zien hoe Kennedy eerst naar voren leunt na in z'n nek geschoten te zijn en vervolgens van rechtsvoor wordt geraakt.
--------------

Anyway, Klex, aan je latere antwoorden kan ik wel zien dat je niet graag over feiten, maar liever over schoolboek wijsheden. Ook spin je zaken om alles belachelijk te maken.
[..]

Die is er al. Ladingen soldaten die vorig jaar naar huis hadden gemoeten, zitten er nog steeds. Als deze oorlog nog een tijdje duurt (er is geen andere manier meer) of hij escaleert (wedden?) dan wordt hij ingevoerd. Er wordt al meer dan een jaar over gespeculeerd in het congres. Men wilt het gaan invoeren. Moet wel eerst escaleren voor dat mogelijk is imo.

Over 3,5 jaar een andere president... 2008. I hate to say it, maar dan beginnen de problemen de pas. Kijk naar de geschiedenis, de enige constante is verandering (door oorlog en corruptie). De reden dat ik in dit geval zo zeker ben van verandering is omdat ik alle productie-ontdekkings nummers van de olie industrie ken.
[quote]Begrijp ik je hier goed. Insinueer je dat er geen verkiezingen meer zijn in 2009? Kun je er wat dieper op ingaan. Ben benieuwd naar je mening.
pi_29707053
quote:
Nee, da's anderen onderzoek laten doen (of althans het benutten van onderzoek van anderen).

Websites met conspirancyverhalen bekijken is ook geen onderzoek doen.

Onderzoek doen is zelf naar de bron gaan en die bekijken (en dan niet de internetfilmpjes, maar de echte films), en zelf experts bevragen wat die er van vinden.
pi_29929592
geen persoonlijke aanvallen en/of niets toevoegende oneliners alsjeblieft.

Júllie maken dit topic.... en jullie kunnen het ook (laten) sluiten.... wat wordt het ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 1 september 2005 @ 12:36:02 #97
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30162511
Mensen, het was toch in elk geval al bekend bij bush. Dat 9/11 zou gebeuren. Is dat niet voldoende om op verder borduren, het is op zn minst vreemd niet?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:47:25 #98
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30162868
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:31 schreef Liefsten het volgende:

deze (forum draad) link al genoemd hier ? http://forum.fok.nl/topic/743419
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 1 september 2005 @ 13:31:45 #99
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30164364
Is dit nieuw toevallig?

http://windsofprophecy.org/video/thegreatestlie.wmv (161 MB)

"This video is Anthony Hidler's second 9/11 documentary. I have yet to view it due to time constraints, but I'm posting it here in case anyone else wants to."
pi_30432705
De media wordt eindelijk wakker na 4 jaar. Slomo's. Vanavond een zeer krititsche docu op 2 Vandaag geweest over 911, en 2 ex ministers van Engeland en Duitsland die hun relaas deden.

Er werd voor het eerst sinds mijn weten nadrukkelijk duidelijk naar voren geschoven in de docu dat Bush ervanaf wist, dat ie het gedoogt heeft, en dat het hem donders goed uitkwam. Willem Post, toch een duiskundige die vaak erbij geroepen wordt, zei ook dat er veel voor te zeggen was.

Met een hele hoop zaken die ook in de topics aangehaald worden werd de docu erg kritisch, zoals bijvoorbeeld het niet opstijgen van interventie vluchten die hetzelfde jaar 67 keer wel de lucht in warne geweest bij koersafwijkingen.

http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29834
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')