welnee, dan denk je: "zie je nou wel, die moslims zijn allemaal achterlijke agressieve wezens"quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:20 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dan moeten ze me maar slaan met een paraplu ofzo, dan begrijp ik het ook wel.![]()
Sorry hoor maar dat slaap echt nergens op. Iemand bedanken heeft te maken met mens zijn en kent geen geloof. Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
als dat door iemand gezien wordt, krijgen ze enorm op hun sodemieter, en mogen ze het huis niet meer uit...![]()
Maar dan is het toch ook zo?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
welnee, dan denk je: "zie je nou wel, die moslims zijn allemaal achterlijke agressieve wezens"
De vraag is of iemand wel geholpen WIL worden....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:30 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat slaap echt nergens op. Iemand bedanken heeft te maken met mens zijn en kent geen geloof. Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.
Sorry moet staan slaat ipv slaap. Typ foutje!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:30 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat slaap echt nergens op. Iemand bedanken heeft te maken met mens zijn en kent geen geloof. Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.
Als ze daar in hun eentje staan, denk je dan echt dat ze niet weten dat ze hulp nodig hebben?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
De vraag is of iemand wel geholpen WIL worden....
Nieuw hier? Je kunt ook editten hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:32 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Sorry moet staan slaat ipv slaap. Typ foutje!
Iedereen wil wel geholpen worden. En het is heel erg leuk als je iemand helpt die het een beetje moeilijk heeft. Ik vind het ook niet leuk alsiemand mij niet bedankt als ik iets voor ze heb gedaan, maar ja je hebt van die mensen die het eigenlijk wel leuk vinden dat je ze helpt maar je niet bedanken. In plaats van dank je te zeggen, glimlahen ze dan bijvoorbeeld en dat is ook wel ok.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
De vraag is of iemand wel geholpen WIL worden....
nodig hebben is iets anders dan willen...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:32 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als ze daar in hun eentje staan, denk je dan echt dat ze niet weten dat ze hulp nodig hebben?![]()
Als je weet dat je thuis enorme problemen kunt krijgen als iemand ziet dat je geholpen bent door een man, geloof me, dan WIL je NIET geholpen worden door een man...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:35 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Iedereen wil wel geholpen worden. En het is heel erg leuk als je iemand helpt die het een beetje moeilijk heeft. Ik vind het ook niet leuk alsiemand mij niet bedankt als ik iets voor ze heb gedaan, maar ja je hebt van die mensen die het eigenlijk wel leuk vinden dat je ze helpt maar je niet bedanken. In plaats van dank je te zeggen, glimlahen ze dan bijvoorbeeld en dat is ook wel ok.
Vrouwen die helpen worden net zo behandeld hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
nodig hebben is iets anders dan willen...
Mijn moeder werkt in een internationaal vrouwencentrum. De enige reden dat daar ook moslimvrouwen komen, is dat er geen mannen mogen komen. Die vrouwen mogen vaak niet naar een buurtcentrum van hun omgeving, om diezelfde reden (en ja, dat is achterlijk, maar helaas wel waar). Nu krijgen ze dus wel nederlandse les, fietsles, wordt er geholpen met de weg vinden naar de arbeidsmarkt, komen ze in aanraking met vrouwen van allerlei soorten komaf. Dat is de weg om ze onafhankelijker te maken (maar dat is mijn mening), kritischer, etc.
Daar kan ik niet over meepraten... jij wel?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Vrouwen die helpen worden net zo behandeld hoor.
Ik zie het gebeuren, maar... Nederlandse vrouwen zijn natuurlijk wel allemaal hoeren.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
Daar kan ik niet over meepraten... jij wel?
ik kan me niet voorstellen dat iemand thuis problemen zou krijgen omdat ze iemand heeft bedankt die haar heeft geholpen. Dat kan gewoon niet. Mensen die ze helpen vinden deze vrouwen juist leuk, vooral als het Nederlandse mensen zijn die ze helpen. Zo krijgen ze het gevoel dat er toch nog mensen zijn die hen mogen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:36 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als je weet dat je thuis enorme problemen kunt krijgen als iemand ziet dat je geholpen bent door een man, geloof me, dan WIL je NIET geholpen worden door een man...
Dus iemand als Willem Oltmans zou je onaangepast noemen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:06 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, je bent aangepast als je je hier goed voelt en niet telkens een beschuldigend vingertje naar die 'westerlingen' wijst.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:30 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.
Nou nou nou dat is ook niet aardig.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:41 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik zie het gebeuren, maar... Nederlandse vrouwen zijn natuurlijk wel allemaal hoeren.![]()
De vraag is: onaangepast vanuit welke overtuiging?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef Vow het volgende:
[..]
Dus iemand als Willem Oltmans zou je onaangepast noemen?
Dat vind ik niet, maar Moslims wel.quote:
Kijk er zullen altijd wel van die rare mensen zijn. Maar de meeste mensen hoeven thuis niet bang te zijn dat ze thuis het moeilijk gaan krijgen omdat ze iemand hebbn bedankt. Dat is te gek voor woorden. Ik weet het want ik ken heel veel buitenlandse mensen. De een wat strenger dan de ander. Maar zo iets heb ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Misschien heeft het geloof er niets mee te maken hoor, maar beide kanten van het verhaal kan je niet tot axioma verheven.
Ik zat op de middelbare school met wiskunde naast een Turks meisje (met hoofddoek). We mochten volgens haar eigenlijk nieteens contact hebben, maar omdat het in de Westerse cultuur niet anders kon accepteerde ze het maar. Ze benadrukte wel dat ik haar in geen geval aan mocht raken. Na de lessen ging ze ook altijd linea recta naar huis. Anders moest ze verantwoording aan haar vader afleggen. Verder wel een aardig meisje hoor, maar door haar conservatieve houding weinig tolerant voor een progressieve samenleving als de Nederlandse.
Of de uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef Vow het volgende:
[..]
Dus iemand als Willem Oltmans zou je onaangepast noemen?
Oftewel: je weet er dus niks van (we hebben het hier dan ook niet over de gemoderniseerde westerse moslim he, dat heb je wel door he?)quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
ik kan me niet voorstellen dat iemand thuis problemen zou krijgen omdat ze iemand heeft bedankt die haar heeft geholpen. Dat kan gewoon niet. Mensen die ze helpen vinden deze vrouwen juist leuk, vooral als het Nederlandse mensen zijn die ze helpen. Zo krijgen ze het gevoel dat er toch nog mensen zijn die hen mogen.
Dat is ook niet waar. Nou er zullen wel mensen zijn die er zo over zullen denken, maar om alle Nederlandse vrouwen nu in 1 zakje te gooien is ook niet goed. En de Moslims beseffen dat ook wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, maar Moslims wel.![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:45 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen hoeven thuis niet bang te zijn dat ze thuis het moeilijk gaan krijgen omdat ze iemand hebbn bedankt.
Jij bent echt nieuw he?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:47 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Nou er zullen wel mensen zijn die er zo over zullen denken, maar om alle Nederlandse vrouwen nu in 1 zakje te gooien is ook niet goed. En de Moslims beseffen dat ook wel.
Omdat mijn eerst post hierover, gericht aan djenneke bedoeld was om een punt op schertsende wijze kracht bij te zetten; zoiets noemen wij:'ironische humor'. Ok?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:51 schreef Dr_Tans het volgende:
[quote]Op vrijdag 15 juli 2005 23:50 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jij bent echt nieuw he?
Ja maar wat heeft dat nou hiermee te maken???
Ja maar dat geldt ook voor een aantal sterk orthodoxe christenen. Maar bij hen is het iets milder.quote:
Met andere woorden, er zijn verschillende criteria.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
De vraag is: onaangepast vanuit welke overtuiging?
Ha ha ha ik lach me dood!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:54 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Omdat mijn eerst post hierover, gericht aan djenneke bedoeld was om een punt op schertsende wijze kracht bij te zetten; zoiets noemen wij:'ironische humor'. Ok?![]()
mensen die geen sarcasme en/of relativatie kennenquote:
Oei je gaat me dus laten lachen. Nou doe je best.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
mensen die geen sarcase en/of relativatie kennen![]()
ik doe niet aan verspilde moeitequote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:02 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Oei je gaat me dus laten lachen. Nou doe je best.
crosspost:quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:48 schreef Nickthedick het volgende:
Er was eens een aangepaste Moslim op tv die heel treffend het probleem van Moslims naar voren bracht: 'Moslims kennen geen zelfkritiek; als een glas uit de hand van een Moslim zou vallen zou hij zeggen:"Het glas viel uit mijn hand." terwijl een Nederlander zou zeggen:"Ik liet m'n glas vallen."'
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:19 schreef sizzler het volgende:
Net op het NOS-journaal: De vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap die op bezoek waren in Leeds vinden dat het tijd is voor reflectie en zelfkritiek! Een van die leiders: "we zijn hier voor een deel schuldig aan want we weten dat er mensen zijn die haat zaaien en we hebben er niet alles aan gedaan om ze te stoppen".
Mijn bek viel open. Dat is nogeens een reactie. Respect. Hopelijk leren moslimorganisaties in Nederland daar wat van.
netjes inderdaad... ik vraag me alleen af wat er tegen te doen valt... hopelijk iets... dat ook nog eens helpt/werkt...quote:
Dat maak jij er van. Volgens mijn weten heeft WO nooit de wet overtreden; hij was sociaal aangepast (en daar hebben we het hier toch over?). Hij was meer politiek actief.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:57 schreef Vow het volgende:
[..]
Met andere woorden, er zijn verschillende criteria.
Heb je mijn eerdere posts wel gelezen?quote:Als mensen zich aan de wet houden is er weinig aan de hand lijkt me. We gaan zo prat op vrijheid. Zolang men binnen de wet blijft mag iedereen doen wat hij of zij wil. Waarom zou dat ineens niet meer opgaan als het om bijvoorbeeld moslims gaat? Vind ik raar. Laat mensen lekker hun eigen gaan. Wat kan mij het verder schelen wat mijn buurman gelooft of hoe hij zich kleedt.
Nederland staat er vrij triest op wat de uitkomst van dit onderzoek aangaat.
Mijn Moslim was zelfs nog van voor 9/11.quote:
Ja vandaar mijn vraag, want de dingen die je noemt zoalsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:08 schreef Nickthedick het volgende:
Heb je mijn eerdere posts wel gelezen?
zijn subjectieve criteria.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:14 schreef Nickthedick het volgende:
Da's gewoon mijn mening hoor, als je hier gewoon iedereen met respect behandelt en geen uitzuiger bent, mag jij gewoon je lam slachten hoor.
Jij bent erg naief. De wet is niet alwetend en oppermachtig. Je 'aan de wet houden' betekent niet veel meer dan: doe wat je kan, maar zorg dat je niet gepakt wordt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:19 schreef Vow het volgende:
[..]
Ja vandaar mijn vraag, want de dingen die je noemt zoals
[..]
zijn subjectieve criteria.
Wat versta je onder "respect" of "uitzuigers"? Dat is voor iedereen verschillend.
Aan de wet houden en je mag je leven zo indelen als je zelf wilt. Als dat voor jou en mij geldt zou dat voor iedereen moeten gelden.
Als je erg cynisch bent wel ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:30 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jij bent erg naief. De wet is niet alwetend en oppermachtig. Je 'aan de wet houden' betekent niet veel meer dan: doe wat je kan, maar zorg dat je niet gepakt wordt.
Ik ben een cynische humanist, dat klopt.quote:
Ik niet in ieder geval. Maar dat laat slechts zien dat we de door onszelf opgelegde normen en wetten (regelmatig) breken. Dat maakt het mijns inziens alleen maar lastiger om er bij anderen op aan te dringen zich hieraan te conformeren.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:36 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik ben een cynische humanist, dat klopt.![]()
Maar wees eerlijk... wie heeft zich altijd 100% aan de wet gehouden? Nooit een bekeuring? Nooit eens zwart gewerkt? Muziek gedownload? etc. etc.?
Wetten zijn iets totaal anders dan normen. Een hele simpele norm, die je je hele leven bij je kan dragen: Behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:39 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik niet in ieder geval. Maar dat laat slechts zien dat we de door onszelf opgelegde normen en wetten (regelmatig) breken. Dat maakt het mijns inziens alleen maar lastiger om er bij anderen op aan te dringen zich hieraan te conformeren.
Niet iedereen wil hetzelfde behandeld worden. Zorgt dus per defninitie voor conflict.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wetten zijn iets totaal anders dan normen. Een hele simpele norm, die je je hele leven bij je kan dragen: Behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden.
Dus... iemand die moordt wil vermoord worden?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:52 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Niet iedereen wil hetzelfde behandeld worden.
Wetten zijn een compromis voor gelijke bescherming tussen partijen (hier iig), geen beschrijving van een algemeen geldende norm.quote:Daarbij liggen er natuurlijk ook normen ten grondslag aan onze wetten.
Nee, ik bedoelde het meer in de zin dat niet iedereen dezelfde omgangs- en beleefdheidsnormen hanteert. Heel simpel en extreem voorbeeld: een dokter geeft een hand aan een vrouw en stelt zich voor, de man van de vrouw slaat de dokter omdat hij aan zijn vrouw zit.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:58 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dus... iemand die moordt wil vermoord worden?
Het is geen oog om oog, tand om tand instelling.![]()
Ik zei ook niet dat ze hetzelfde waren. Een norm is echter wel dat je elkaars bezittingen moet respecteren. Wat van een ander is, daar blijf je af. Dit is vrij belangrijk voor ons. Zo belangrijk dat we er wetten voor opgesteld hebben. Toch wordt er nogal wat illegaal gedownload, niet?quote:Wetten zijn een compromis voor gelijke bescherming tussen partijen (hier iig), geen beschrijving van een algemeen geldende norm.
Dus die kerel wil graag gemept worden als hij in iemand anders z'n ogen iets verkeerd doet waar hij zelf geen besef van heeft?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:05 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde het meer in de zin dat niet iedereen dezelfde omgangs- en beleefdheidsnormen hanteert. Heel simpel en extreem voorbeeld: een dokter geeft een hand aan een vrouw en stelt zich voor, de man van de vrouw slaat de dokter omdat hij aan zijn vrouw zit.
Oh ok, dus is normen bepalen een democratisch proces?quote:Ik zei ook niet dat ze hetzelfde waren. Een norm is echter wel dat je elkaars bezittingen moet respecteren. Wat van een ander is, daar blijf je af. Dit is vrij belangrijk voor ons. Zo belangrijk dat we er wetten voor opgesteld hebben. Toch wordt er nogal wat illegaal gedownload, niet?
Zo bedoelde ik het dus.
Nee, ik bedoel dus dat de door jou aangehaalde norm: "Een hele simpele norm, die je je hele leven bij je kan dragen: Behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden.", niet (in letterlijke zin) meer zo relevant is voor de hedendaagse maatschappij, en zeker niet universeel toepasbaar, aangezien verschillende mensen, met verschillende achtergronden, verschillend behandeld willen worden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:11 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dus die kerel wil graag gemept worden als hij in iemand anders z'n ogen iets verkeerd doet waar hij zelf geen besef van heeft?
Als je tot algemeen geldende en gerespecteerde normen wilt komen, uiteindelijk wel natuurlijk, in de zin dat je hiervoor moet kijken wat we allemaal gemeenschappelijk hebben, al zie ik niet in hoe je dit precies bedoelt t.o.v. mijn post.quote:Oh ok, dus is normen bepalen een democratisch proces?
Idd....mijn vader zij dit, wanneer ik mijn broer aan het plagen wasquote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wetten zijn iets totaal anders dan normen. Een hele simpele norm, die je je hele leven bij je kan dragen: Behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden.
Waarop jij hem direct terug sloeg, ervan uitgaande dat wanneer hij dit niet zou willen, hij jou niet geslagen zou hebben?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Idd....mijn vader zij dit, wanneer ik mijn broer aan het plagen was
"Wat gij niet wilt, dat u geschiedt, doet dit ook een ander niet " En toen een draai om mijn oren![]()
Ik zeg toch ook niet dat daar automatisch uit voortvloeit dat jij ook direct behandelt wordt zoals je behandeld wil worden? Het is een test over in hoeverre jij je kan inleven in een ander; je dient erover na te denken voor je iets stoms doet.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:17 schreef kLowJow het volgende:
Nee, ik bedoel dus dat de door jou aangehaalde norm: "Een hele simpele norm, die je je hele leven bij je kan dragen: Behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden.", niet (in letterlijke zin) meer zo relevant is voor de hedendaagse maatschappij, en zeker niet universeel toepasbaar, aangezien verschillende mensen, met verschillende achtergronden, verschillend behandeld willen worden.
Ik bedoel: als normen democratisch bepaald worden, zou hier dan niet wettelijk moeten worden vastgelegd dat bijv. mensen sneller mogen rijden omdat toch de meerderheid zich niet aan de maximum-snelheid houdt?quote:Als je tot algemeen geldende en gerespecteerde normen wilt komen, uiteindelijk wel natuurlijk, in de zin dat je hiervoor moet kijken wat we allemaal gemeenschappelijk hebben, al zie ik niet in hoe je dit precies bedoelt t.o.v. mijn post.
Een dergelijke aanpassing is langs democratische weg natuurlijk mogelijk, al is het erg onwaarschijnlijk. Maar je bedoelt het neem ik aan, in de zin dat wanneer de meerderheid van de bevolking in de praktijk harder rijdt dan toegestaan, de snelheidslimiet automatisch aangepast zou moeten worden?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:32 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat daar automatisch uit voortvloeit dat jij ook direct behandelt wordt zoals je behandeld wil worden? Het is een test over in hoeverre jij je kan inleven in een ander; je dient erover na te denken voor je iets stoms doet.![]()
[..]
Ik bedoel: als normen democratisch bepaald worden, zou hier dan niet wettelijk moeten worden vastgelegd dat bijv. mensen sneller mogen rijden omdat toch de meerderheid zich niet aan de maximum-snelheid houdt?
Mmmm....kan ik alsnog wel doen trouwensquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waarop jij hem direct terug sloeg, ervan uitgaande dat wanneer hij dit niet zou willen, hij jou niet geslagen zou hebben?.
Nee, ik wil alleen zeggen dat normen niet democratisch bepaald worden, maar slecht een compromis zijn zoals ik 3 posts geleden al zei.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Een dergelijke aanpassing is langs democratische weg natuurlijk mogelijk, al is het erg onwaarschijnlijk. Maar je bedoelt het neem ik aan, in de zin dat wanneer de meerderheid van de bevolking in de praktijk harder rijdt dan toegestaan, de snelheidslimiet automatisch aangepast zou moeten worden?
Daar zei je dat wetten een compromis zijn, en normen niet hetzelfde als wetten. Ik denk ook niet dat normen een compromis zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:42 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, ik wil alleen zeggen dat normen niet democratisch bepaald worden, maar slecht een compromis zijn zoals ik 3 posts geleden al zei.
Huh? Wanneer je doet wat je kan, hoef je daar niet bang voor te zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:30 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jij bent erg naief. De wet is niet alwetend en oppermachtig. Je 'aan de wet houden' betekent niet veel meer dan: doe wat je kan, maar zorg dat je niet gepakt wordt.`
Een harmonieuze wereld is een illusie, maar de wetten zorgen wel voor meer rust.quote:Als jij denkt dat wetten de enige maatstaf zijn voor een harmonieuze samenleving, denk ik dat je bedrogen uitkomt.
Maar jij zei dat normen de basis vormen voor wetten. Normen zijn individueel maar wel democratisch als gewogen gemiddelde op 1 hoop gegooid, waarna zij de basis gaan vormen voor wetten die weer een compromis sluiten tussen mensen met verschillende normen. Hmmm... toch klopt dit niet helemaal omdat het merendeel van de wetten eigenlijk niets met normen te maken heeft.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daar zei je dat wetten een compromis zijn, en normen niet hetzelfde als wetten. Ik denk ook niet dat normen een compromis zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |