Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:30 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.
Nou nou nou dat is ook niet aardig.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:41 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik zie het gebeuren, maar... Nederlandse vrouwen zijn natuurlijk wel allemaal hoeren.![]()
De vraag is: onaangepast vanuit welke overtuiging?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef Vow het volgende:
[..]
Dus iemand als Willem Oltmans zou je onaangepast noemen?
Dat vind ik niet, maar Moslims wel.quote:
Kijk er zullen altijd wel van die rare mensen zijn. Maar de meeste mensen hoeven thuis niet bang te zijn dat ze thuis het moeilijk gaan krijgen omdat ze iemand hebbn bedankt. Dat is te gek voor woorden. Ik weet het want ik ken heel veel buitenlandse mensen. De een wat strenger dan de ander. Maar zo iets heb ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Misschien heeft het geloof er niets mee te maken hoor, maar beide kanten van het verhaal kan je niet tot axioma verheven.
Ik zat op de middelbare school met wiskunde naast een Turks meisje (met hoofddoek). We mochten volgens haar eigenlijk nieteens contact hebben, maar omdat het in de Westerse cultuur niet anders kon accepteerde ze het maar. Ze benadrukte wel dat ik haar in geen geval aan mocht raken. Na de lessen ging ze ook altijd linea recta naar huis. Anders moest ze verantwoording aan haar vader afleggen. Verder wel een aardig meisje hoor, maar door haar conservatieve houding weinig tolerant voor een progressieve samenleving als de Nederlandse.
Of de uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef Vow het volgende:
[..]
Dus iemand als Willem Oltmans zou je onaangepast noemen?
Oftewel: je weet er dus niks van (we hebben het hier dan ook niet over de gemoderniseerde westerse moslim he, dat heb je wel door he?)quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:42 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
ik kan me niet voorstellen dat iemand thuis problemen zou krijgen omdat ze iemand heeft bedankt die haar heeft geholpen. Dat kan gewoon niet. Mensen die ze helpen vinden deze vrouwen juist leuk, vooral als het Nederlandse mensen zijn die ze helpen. Zo krijgen ze het gevoel dat er toch nog mensen zijn die hen mogen.
Dat is ook niet waar. Nou er zullen wel mensen zijn die er zo over zullen denken, maar om alle Nederlandse vrouwen nu in 1 zakje te gooien is ook niet goed. En de Moslims beseffen dat ook wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, maar Moslims wel.![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:45 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen hoeven thuis niet bang te zijn dat ze thuis het moeilijk gaan krijgen omdat ze iemand hebbn bedankt.
Jij bent echt nieuw he?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:47 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Nou er zullen wel mensen zijn die er zo over zullen denken, maar om alle Nederlandse vrouwen nu in 1 zakje te gooien is ook niet goed. En de Moslims beseffen dat ook wel.
Omdat mijn eerst post hierover, gericht aan djenneke bedoeld was om een punt op schertsende wijze kracht bij te zetten; zoiets noemen wij:'ironische humor'. Ok?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:51 schreef Dr_Tans het volgende:
[quote]Op vrijdag 15 juli 2005 23:50 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jij bent echt nieuw he?
Ja maar wat heeft dat nou hiermee te maken???
Ja maar dat geldt ook voor een aantal sterk orthodoxe christenen. Maar bij hen is het iets milder.quote:
Met andere woorden, er zijn verschillende criteria.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
De vraag is: onaangepast vanuit welke overtuiging?
Ha ha ha ik lach me dood!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:54 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Omdat mijn eerst post hierover, gericht aan djenneke bedoeld was om een punt op schertsende wijze kracht bij te zetten; zoiets noemen wij:'ironische humor'. Ok?![]()
mensen die geen sarcasme en/of relativatie kennenquote:
Oei je gaat me dus laten lachen. Nou doe je best.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
mensen die geen sarcase en/of relativatie kennen![]()
ik doe niet aan verspilde moeitequote:Op zaterdag 16 juli 2005 00:02 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Oei je gaat me dus laten lachen. Nou doe je best.
crosspost:quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:48 schreef Nickthedick het volgende:
Er was eens een aangepaste Moslim op tv die heel treffend het probleem van Moslims naar voren bracht: 'Moslims kennen geen zelfkritiek; als een glas uit de hand van een Moslim zou vallen zou hij zeggen:"Het glas viel uit mijn hand." terwijl een Nederlander zou zeggen:"Ik liet m'n glas vallen."'
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:19 schreef sizzler het volgende:
Net op het NOS-journaal: De vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap die op bezoek waren in Leeds vinden dat het tijd is voor reflectie en zelfkritiek! Een van die leiders: "we zijn hier voor een deel schuldig aan want we weten dat er mensen zijn die haat zaaien en we hebben er niet alles aan gedaan om ze te stoppen".
Mijn bek viel open. Dat is nogeens een reactie. Respect. Hopelijk leren moslimorganisaties in Nederland daar wat van.
netjes inderdaad... ik vraag me alleen af wat er tegen te doen valt... hopelijk iets... dat ook nog eens helpt/werkt...quote:
Dat maak jij er van. Volgens mijn weten heeft WO nooit de wet overtreden; hij was sociaal aangepast (en daar hebben we het hier toch over?). Hij was meer politiek actief.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:57 schreef Vow het volgende:
[..]
Met andere woorden, er zijn verschillende criteria.
Heb je mijn eerdere posts wel gelezen?quote:Als mensen zich aan de wet houden is er weinig aan de hand lijkt me. We gaan zo prat op vrijheid. Zolang men binnen de wet blijft mag iedereen doen wat hij of zij wil. Waarom zou dat ineens niet meer opgaan als het om bijvoorbeeld moslims gaat? Vind ik raar. Laat mensen lekker hun eigen gaan. Wat kan mij het verder schelen wat mijn buurman gelooft of hoe hij zich kleedt.
Nederland staat er vrij triest op wat de uitkomst van dit onderzoek aangaat.
Mijn Moslim was zelfs nog van voor 9/11.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |