Moraal: je bent een aangepaste moslim als je dingen zegt zoals Nickthedick wil horen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:48 schreef Nickthedick het volgende:
Er was eens een aangepaste Moslim op tv die heel treffend het probleem van Moslims naar voren bracht: 'Moslims kennen geen zelfkritiek; als een glas uit de hand van een Moslim zou vallen zou hij zeggen:"Het glas viel uit mijn hand." terwijl een Nederlander zou zeggen:"Ik liet m'n glas vallen."'
Nee, je bent aangepast als je je hier goed voelt en niet telkens een beschuldigend vingertje naar die 'westerlingen' wijst.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Moraal: je bent een aangepaste moslim als je dingen zegt zoals Nickthedick wil horen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vermoed dat ze doelt op het aanpassen (qua gedrag) maar er eigenlijk helemaal niet helemaal achterstaan enerzijds en het volledig overnemen van een bepaald cultureel gedachtengoed anderzijds.
Haha, wat een onzin. Zijn dit internationale criteria of heb je ze zojuist uit je duim gezogen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:06 schreef Nickthedick het volgende:
Nee, je bent aangepast als je je hier goed voelt en niet telkens een beschuldigend vingertje naar die 'westerlingen' wijst.
Da's gewoon mijn mening hoor, als je hier gewoon iedereen met respect behandelt en geen uitzuiger bent, mag jij gewoon je lam slachten hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:09 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Haha, wat een onzin. Zijn dit internationale criteria of heb je ze zojuist uit je duim gezogen?
Newsflash: er is geen vaste definitie voor 'aangepast', daarom wordt het ook altijd op een manier gebruikt zoals het men uitkomt.
als dat door iemand gezien wordt, krijgen ze enorm op hun sodemieter, en mogen ze het huis niet meer uit...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:14 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Da's gewoon mijn mening hoor, als je hier gewoon iedereen met respect behandelt en geen uitzuiger bent, mag jij gewoon je lam slachten hoor.
Alleen heb ik in m'n leven al een dozijn Islama's meegeholpen hun kinderwagen de bus in te krijgen, maar nog nooit een bedankje gehad; ik werd gewoon behandeld als lucht. Maar weet je wat?: ik blijf het proberen tot 1 van die vrouwen WEL zo fatsoenlijk is om MIJ als een normaal persoon te behandelen.![]()
Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze het zelf wel redden.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
als dat door iemand gezien wordt, krijgen ze enorm op hun sodemieter, en mogen ze het huis niet meer uit...![]()
ze mogen niet met vreemde mannen pratenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:17 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze het zelf wel redden.![]()
Dan moeten ze me maar slaan met een paraplu ofzo, dan begrijp ik het ook wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
ze mogen niet met vreemde mannen praten![]()
welnee, dan denk je: "zie je nou wel, die moslims zijn allemaal achterlijke agressieve wezens"quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:20 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dan moeten ze me maar slaan met een paraplu ofzo, dan begrijp ik het ook wel.![]()
Sorry hoor maar dat slaap echt nergens op. Iemand bedanken heeft te maken met mens zijn en kent geen geloof. Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
als dat door iemand gezien wordt, krijgen ze enorm op hun sodemieter, en mogen ze het huis niet meer uit...![]()
Maar dan is het toch ook zo?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
welnee, dan denk je: "zie je nou wel, die moslims zijn allemaal achterlijke agressieve wezens"
De vraag is of iemand wel geholpen WIL worden....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:30 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat slaap echt nergens op. Iemand bedanken heeft te maken met mens zijn en kent geen geloof. Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.
Sorry moet staan slaat ipv slaap. Typ foutje!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:30 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat slaap echt nergens op. Iemand bedanken heeft te maken met mens zijn en kent geen geloof. Als die persoon niet netjes genoeg is om iemand te bedanken die haar heeft geholpen dan is dat haar stomme schuld en niet van haar geloof.
Als ze daar in hun eentje staan, denk je dan echt dat ze niet weten dat ze hulp nodig hebben?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
De vraag is of iemand wel geholpen WIL worden....
Nieuw hier? Je kunt ook editten hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:32 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Sorry moet staan slaat ipv slaap. Typ foutje!
Iedereen wil wel geholpen worden. En het is heel erg leuk als je iemand helpt die het een beetje moeilijk heeft. Ik vind het ook niet leuk alsiemand mij niet bedankt als ik iets voor ze heb gedaan, maar ja je hebt van die mensen die het eigenlijk wel leuk vinden dat je ze helpt maar je niet bedanken. In plaats van dank je te zeggen, glimlahen ze dan bijvoorbeeld en dat is ook wel ok.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
De vraag is of iemand wel geholpen WIL worden....
nodig hebben is iets anders dan willen...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:32 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als ze daar in hun eentje staan, denk je dan echt dat ze niet weten dat ze hulp nodig hebben?![]()
Als je weet dat je thuis enorme problemen kunt krijgen als iemand ziet dat je geholpen bent door een man, geloof me, dan WIL je NIET geholpen worden door een man...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:35 schreef Dr_Tans het volgende:
[..]
Iedereen wil wel geholpen worden. En het is heel erg leuk als je iemand helpt die het een beetje moeilijk heeft. Ik vind het ook niet leuk alsiemand mij niet bedankt als ik iets voor ze heb gedaan, maar ja je hebt van die mensen die het eigenlijk wel leuk vinden dat je ze helpt maar je niet bedanken. In plaats van dank je te zeggen, glimlahen ze dan bijvoorbeeld en dat is ook wel ok.
Vrouwen die helpen worden net zo behandeld hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
nodig hebben is iets anders dan willen...
Mijn moeder werkt in een internationaal vrouwencentrum. De enige reden dat daar ook moslimvrouwen komen, is dat er geen mannen mogen komen. Die vrouwen mogen vaak niet naar een buurtcentrum van hun omgeving, om diezelfde reden (en ja, dat is achterlijk, maar helaas wel waar). Nu krijgen ze dus wel nederlandse les, fietsles, wordt er geholpen met de weg vinden naar de arbeidsmarkt, komen ze in aanraking met vrouwen van allerlei soorten komaf. Dat is de weg om ze onafhankelijker te maken (maar dat is mijn mening), kritischer, etc.
Daar kan ik niet over meepraten... jij wel?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:38 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Vrouwen die helpen worden net zo behandeld hoor.
Ik zie het gebeuren, maar... Nederlandse vrouwen zijn natuurlijk wel allemaal hoeren.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
Daar kan ik niet over meepraten... jij wel?
ik kan me niet voorstellen dat iemand thuis problemen zou krijgen omdat ze iemand heeft bedankt die haar heeft geholpen. Dat kan gewoon niet. Mensen die ze helpen vinden deze vrouwen juist leuk, vooral als het Nederlandse mensen zijn die ze helpen. Zo krijgen ze het gevoel dat er toch nog mensen zijn die hen mogen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:36 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als je weet dat je thuis enorme problemen kunt krijgen als iemand ziet dat je geholpen bent door een man, geloof me, dan WIL je NIET geholpen worden door een man...
Dus iemand als Willem Oltmans zou je onaangepast noemen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:06 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, je bent aangepast als je je hier goed voelt en niet telkens een beschuldigend vingertje naar die 'westerlingen' wijst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |