Trein:quote:In verband met werkzaamheden aan de A9 Gaasperdammerweg en A10 Noord wordt er op de concertdagen grote verkeersdrukte verwacht. Houd rekening met vertraging. Kom daarom vroeg naar het stadion. Bezoekers worden aangeraden met het Openbaar Vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. Bel 0900-9292 of kijk www.ns.nl voor reisadvies. Een gedeelte van het verkeer komende van de A4 en A10-West wordt verwezen naar parkeerterreinen van de RAI. Het RAI-uitrijkaartje geeft recht op een retour van maximaal 2 personen met metrolijn 50 tussen metrostation RAI en metrostation Strandvliet/ArenA. Let op: uw RAI-uitrijkaartje is tevens uw vervoerbewijs na afloop van het concert. Opstapplaats RAI-parkeren na afloop concert: metrostation Strandvliet/ArenA lijn 50. Station Bijlmer is direct na afloop concert afgesloten. Meer informatie over bereikbaarheid treft u aan op www.amsterdamarena.nl.
Bereikbaarheid Amsterdam ArenAquote:Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor het U2 concert te reizen naar station Duivendrecht. Dit station ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA. Vanaf station Duivendrecht is ook een metroverbinding naar Amsterdam ArenA.
Reisadvies
NS rijdt op deze dagen extra lange treinen en een extra trein van Duivendrecht naar Utrecht Centraal om 0.29 uur. Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en voor de laatste aansluitingen.
quote:Het feit dat ze de hele tribune aan de achterkant netje verstoppen achter grote zwarte doeken, gefet me hoop dat ze de concerten voor een DVD gaan opnemen.
Anders zou je niet zoveel moeite doen (denk ik).
quote:In de dagboeken van Willie Williams heeft die het er, zelfs na de Croke concerten, over dat ze nog een concert gaan filmen. En dat zal Amsterdam óf Milaan zijn.
Alleen daar geven ze nog 2 (of meer) concerten en meestal nemen ze voor een geplande DVD van een concert meerdere avonden op als dat kan, dat hebben ze nu in Chicago ook gedaan.
http://u2log.com/archive/(...)eady_for_a_shoot.phpquote:Curtain call: Arena getting ready for a shoot?
Eagle-eyed reader u2boy draws our attention to an unexpected addition to the stage set up at the Amsterdam Arena. A black curtain has been hung behind the stage. Are U2 gearing up to film their three shows in the Dutch capital? Another reader claims to have seen director Hamish Hamilton (Boston and Slane DVDs) at the Paris shows. Let the speculation begin.
// Zuipen (¤¤¤!)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Foto's van gisterenmiddag in de Arena.
Mochten de afbeeldingen niet weergegeven worden (website is deels beveiligd), kopieer dan onderstaande URL's in de adres balk van je browser.
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg
[quote]
Op dinsdag 12 juli 2005 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande URL's vind je de tweede (en laatste) serie foto's van de opbouw van het podium in de Arena. De foto's zijn van vanmiddag 13.30 uur.
OPGELET!!! De URL's moet je kopiëren en plakken in je browser-venster in verband met de beveiliging van de website!!!!
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
Gedaanquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:22 schreef Waxxer het volgende:
Eigenlijk zou de OP ergens 'gehost' moeten wordenklik-copy-paste enzo
@parijsquote:Er waren 2 voorprogramma's, eerst "The Music" en man wat was dat een teringherie.
Het lag niet zozeer aan de band maar het geluid was helemaal verkeerd afgesteld en elke keer als de drummer op zijn bassdrum trapte leek het wel op een aardbeving in het stadion !
Je zag bij de eerst tonen het hele voorvak zich kapotschrikken en iedereen wist niet hoe vlug hij of zij iets in de oren moest proppen.
Een ramp dus, herrie en je kon geeneens verstaan wat de zanger zong...
Daarna kwam "Snow Patrol" een leuke band maar niet echt boeiend, vrij vlak allemaal maar gelukkig met een stuk beter geluid.
quote:14.07.2005
'Welcome home U2'
‘Where’s the bass man? Adam Clayton!’ Right there where he should be. ‘Unos, dos, tres…catorce!’
Apart from Dublin, Amsterdam is the only city on the European leg to get three shows and right from the off last night it was clear that the band retain a special place in their hearts for the Dutch. Maybe, as they say, the most important relationships are formed early, which might explain Bono’s introduction to I Will Follow.
‘Our first No.1 anywhere in the world… in this great, extraordinary land, Holland.’
As a young band, a quarter century ago, why wouldn’t you remember the first time you got to No.1. No wonder, as Bono smiles, two and a half hours later, ‘Welcome home U2!’
Needless to say, 50,000 Dutch fans are mad for it, even if the Amsterdam Arena, with its huge glass roof, takes forever to get dark. And even though it is unbelievably warm.
‘I want to thank The Kaiser Chiefs and The Killers,’ says the singer, as Edge heads to the keyboard for New Year’s Day. ‘Two great rock’n’roll bands.’ (Both band played fiercely energetic sets earlier, even though most Dutch fans seem more bemused than familiar with their music.)
New Year’s Day, Beautiful Day and I Still Haven’t Found What I’m Looking For seem to shake the foundations of the building, with everyone in the house on their feet and straining to join in with every word.
‘We want to say so much tonight,’ explains Bono, almost lost for words at times. ‘Most of all we want to thank you for giving us a great life.’ The Netherlands, he continues, is a ‘place that still plays us on the radio, still wants to see us in your football stadiums’ a place that still sees U2 as ‘about the present.’
And right now, the present is frozen for all time for one young woman as she scrambles up on stage for her date with destiny and the smooch of a lifetime in All I Want Is You. ‘Blessings, blessings… in the Port of Amsterdam.’ adds Bono as City of Blinding Lights fades out and Edge begins picks out the unmistakeable opening riff of Miracle Drug which is dedicated, to great cheers, to ‘the scientists, doctors, nurses – especially the nurses – that keep us well, that get us to the future.’
As Larry leaves his kit to head to the foot of one of the b-stages, Adam saunters down to the tip of the other and it’s time for a spot of Love and Peace. The sequence of tracks this kicks off – Sunday Bloody Sunday, Bullet The Blue Sky and Running to Stand Still – have seemed to gain poignancy and potency in the days subsequent to the bombs in London last week. There is added relevance tonight as Holland has been gripped by the murder trial of another religious extremist and tonight Bono dedicates Running To Stand still to film-maker Theo van Gogh.
‘We’d like to turn this song into a prayer, we’d like to remind the religious people, Jewish, Christian, Moslem, that we all come from Father Abraham, all three are Abrahamic , so this is a family feud, a family fight.. and it must stop. We have so much more in common…’
The roars of appreciation are deafening.
‘The prayer is that we don’t become a monster in order to defeat a monster.’ The harmonica to introduce Running To Stand Still, rising eerily through the stadium, also speaks volumes as does another spontaneous rendition of the hymn Amazing Grace which closes the track as the United Nations Declaration of Human Rights begins climbing up the screens.
Pride, Streets and One prove climactic as ever but – maybe it is the peculiar acoustics in this building – the cacophony demanding an encore at the end seems to be louder than at any date on the tour so far. Whistles, screams, yelling, it is an unrelenting block of noise which is rewarded with Zoo Station and The Fly before the biggest singalong of the night for With Or Without You.
As well as dropping into Dutch regularly tonight, there is still time for a special Happy Birthday to the oldest Dutch friend of the band who is in the audience tonight – photographer Anton Corbijn.
A hot first night in Holland – with two more to come.
Geen probleem, is allemaal vlakbij.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:35 schreef Gert het volgende:
Kun je makkelijk ff tussendoor pissen en bier halen (tribune), of mis je dan meteen twee nummers?
Ik neem aan dat er verschillende mannetjes met van die biervaten op hun rug rondlopen want als je vooraan sta kom je anders never nooit meer terugquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:35 schreef Gert het volgende:
Kun je makkelijk ff tussendoor pissen en bier halen (tribune), of mis je dan meteen twee nummers?
Ach ja, is wel jammer dat we zover wegzitten maar goed...quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:19 schreef no1uknow het volgende:
Wow je moet echt een verrekijker meenemen
@Waxxer ik weet dat je diep treurt, maar we doen het zo: We spammen deze van mij wel vol en dan mag jij deeltje 10 maken
Inderdaad! Mooi verslag!quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:46 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Krijg zo weer kippevel nu ik dit verslag lees!!!![]()
Leuk om zulke positieve dingen te horenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, ik ben ook weer thuis(heb elders geslapen).
het was GE-WEL-DIG![]()
.
Om 14.00 uur samen met een vriend van me bij ingang J aangekomen. Stond natuurlijk al een hele rij. Rond half 4 kwam er beweging en toen arriveerde ook een andere vriend met z'n vriendin. Ik had 't idee ergens halverwege het veld terecht te komen, maar uiteindelijk had ik een geweldig plekje tegen het hek tussen het voorste vak en het achterste (grote) vak. Iets rechts van het midden, maar prima uitzicht
. Naast me stond iemand die sinds 10.00 uur in de rij stond. Vier uur langer wachten maakten dus niets uit
.
Voorprogramma was kut. Over U2 kan ik eik alleen maar lyrisch zijn. Alleen al het scherm (met name bij de tweede helft van 't concert). Erg gaaf
. Bijna al m'n favoriete nummers zijn voorbijgekomen (behalve Bad en Unforgettable Fire
). En zowel het publiek als Bono hadden er zin in
. Zeker bij nummers als WOWY, Elevation of WTSHNN kon ik m'n eigen geschreeuw niet meer horen
. Hoogtepunten: veel
. One
, With or Without You
, Elevation (E-LE-VA-TION
) , maar ook Vertigo (blijft lekker in je hoofd hangen
) en vele andere nummers. Eik alles van voor tot achteren meegezongen. Was op 't einde wel even afzien qua stem
.
Nadeel: rokers (asociale mensen; ga ergens anders verslaafd zijn) en soms was het verhaaltje van Bono niet helemaal te verstaan. Verder was het geluid vanaf mijn plaats goed
.
Zo, en nu nog steeds bijkomen.
Helemaal mee eens.. super..quote:
Ik hoop dat ze 't qua geluid dan goed kunnen regelen (je wil toch ook wat publiek laten horen, zeg maar). Niet dat het zo gaat klinken als dat badkamergeluid bij het voorprogrammaquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:51 schreef calvobbes het volgende:
Ik hoop echt dat ze de komende dagen de DVD gaan opnemen
Als is het publiek vrijdag en zaterdag maar half zo enthousiast, het zou echt een geweldige sfeer zijn voor een DVD
Ik hoorde in 425 de stem geeneensquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze 't qua geluid dan goed kunnen regelen (je wil toch ook wat publiek laten horen, zeg maar). Niet dat het zo gaat klinken als dat badkamergeluid bij het voorprogramma.
Ik vond 't al snel als er vanmorgen al een uitgebreid verslag in zou staanquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef calvobbes het volgende:
Volkskrant is meestal een beetje traag met die dingen.... Een concertverslag komt meestal pas 2 dagen na het concert. In dit geval morgen dus....
Precies. Bij de laatste nummers van U2 verstond ik ook vrij weinig niets meerquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik hoorde in 425 de stem geeneensAlleen muziek..
Ik heb m'n eerste gedachten maar ff virtueel uitgestortquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:55 schreef Waxxer het volgende:
Ik moet nog zoooooveeeellll schrijven, maar ik blijf hier maar op F5 drukken!!!
Klopt.. bij de voorprogramma's vond ik het niet zo erg, maar bij U2 had ik zoiets van. 'wat zegt hij nou?..' heel erg jammer.. lees nu dingen die ik half heb kunnen verstaan.. zoals Theo van Gogh en Pim.. ik hoorde alleen Londenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Precies. Bij de laatste nummers van U2 verstond ik ook vrij weinig niets meer.
Stukje uit het Rotterdams Dagbladquote:Vitaal U2 terug naar de eenvoud
Bono: 'Laat ons geen monster worden'
Door Richard Stekelenburg
Amsterdam - ,,Ik hou van Holland,'' luidt de liefdesverklaring van U2-zanger Bono in niet eens zo heel erg slecht Nederlands. Hij staat een half uur op het podium als hij de speciale band tussen U2 en Nederland nog eens extra onderstreept: ,,Bedankt voor het geweldige leven dat jullie ons hebben gegeven. Jullie zijn er altijd voor ons geweest.'' Pas dan kan het concert, het eerste van drie Nederlandse U2-optredens, echt beginnen. Een concert dat meer zal blijken te zijn dan een concert alleen. U2 anno 2005 in Amsterdam is vooral ook Bono's persoonlijke politieke manifest. Live8 revisited.
Is het terecht dat U2 zich tegenwoordig de 'Grootste Rockband van de wereld' noemt? Tja, waarom ook eigenlijk niet? De wereldwijde media-aandacht rondom de huidige 'Vertigo Tour' is minimaal vergelijkbaar met het circus dat losbarst als die andere Grootste Band opnieuw besluit een rondje aarde te gaan doen. Maar belangrijker: U2 oogt na 25 jaar heel wat vitaler dan The Rolling Stones bij hún zilveren jubileum. Dat was in 1989, ten tijde van 'Steel Wheels'.
U2's 'Vertigo Tour' dankt zijn naam aan het openingsnummer van het vorig jaar verschenen album 'How to dismantle an atomic bomb' - een plaat die zich makkelijk kan meten met het beste dat in een kwarteeuw uit de vingers van de vier Ierse wereldburgers gekomen is. Terug naar de eenvoud, luidde het devies bij U2 de afgelopen jaren, terug naar de puntige, niet al te ingewikkelde rocksongs. Die eenvoud wás al te horen op 'All that you leave behind' uit 2000, is nog duidelijker voelbaar op 'How to dismantle', en wordt nog eens onderstreept in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt.
U2 vertoont ook na 25 jaar nog opvallend weinig slijtageplekken. Drummer Larry Mullen is rotsvast als altijd, The Edge nog altijd indrukwekkend met zijn uit duizenden herkenbare, kristalheldere gitaargeluid. Alleen de stem van Bono hapert tegen het einde van de ruim twee uur durende show een beetje. Teveel krachten verspild? Er is overigens niemand die er echt over valt. Bono is meer dan een zanger. Bono is de veldheer, de entertainer, de prediker, de missionaris. Al een paar keer is hij, als door een wijkende Rode Zee aan wuivende armen, over de twee catwalks naar het centrum van de Arena gewandeld als hij een meisje uit de menigte plukt. De gelukkige mag in de armen van de zanger een nummer lang haar mooiste U2-moment beleven: 'All I want is you...'
Maar zoals gezegd, dit concert is meer dan een concert alleen. Bono predikt zoals alleen Bono dat kan. Zo grijpt hij 'Sunday Bloody Sunday' aan om op te roepen tot verbroedering tussen de drie wereldgodsdiensten. Ondertussen wordt op de videomuur met een halve maan (de 'c'), een Davidster (de 'x') en een Heilig Kruis (de 't') het woord 'coexist' - samenleven - gevormd. Op dezelfde videowall passeren even later de universele rechten van de mens. Bono roept andermaal op een einde te maken aan de honger in de wereld. En tenslotte, naar aanleiding van de recente aanslagen in Londen, spreekt hij de hartenwens uit: ,,Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan.''
Zeker goed zicht... als je op het veld staat kun je nooit de hele lichtshow zien..quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:18 schreef vanBoeschoten het volgende:
Morgen, vak 428 trouwens...
Wel ver weg maja, wel goed zicht dus en ik ben er in ieder geval bij
Iemand die bij ons in de buurt stond, is anderhalf uur onderweg geweest voor 3 friet en 2 hamburgers ......quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:04 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik zo'n groen shirt voor 30 pleuri. Wel relaxed shirt.
Heeft er trouwens ook iemand in de rij gestaan voor eten daaro? Dat was gewoon lachwekkend slecht geregeld. Maar omdat de stemming er goed in zat was iedereen erg melig en waren ze het personeel daar af en toe belachelijk aan 't maken (geschikt hoor, niet lullig ofzo).
Moet je even naar het toilet gaanquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:03 schreef Waxxer het volgende:
Ik krijg een drang.
Kolkend was het zekerquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:04 schreef twentemeisje het volgende:
Ik probeer te kiezen welk concert ik mooier vond, dat in Dublin of die van gisteravond... Ik ben tot de conclusie gekomen dat het bijzonder was om er in Dublin bij te zijn omdat het hun hometown is, maar de sfeer was gisteravond veel uitgelatener! Die kolkende mensenmassa, dat was daar voor mijn gevoel toch een stukje minder uitbundig... (nog steeds hardstikke gaaf natuurlijk, dat geheel terzijde)...
Ik heb hier ook hele coole foto's ben alleen mijn uploadkabeltje vergeten, dus kan ze vanavond pas online zetten...quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eens kijken of er wat gelukt is van de bijna 100 foto's die ik met m'n foon heb gemaakt.
quote:Sorry hoor, maar daar geloof ik weinig van dat je vanaf die plek het podium niet kon zien.
Dat vak is bijna recht voor het podium.
Je zou in dat vak ongeveer dit zicht moeten hebben
Nee zat in ring 1, volgensmij in 401 dus, en dan helemaal boven in, dusi k denk dat ze tegen de onderkant van ring 2 aan keken als ze richting het podium keken. Vanaf daar kan je wss het veld wel zien nog aangezien dat lager ligt.quote:Dat kan nooit kloppen, ze zat vast in 409?
Neequote:Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
Gezien de hitte: mag je flessen water mee naar binnen nemen?
Volgens mij ligt er een aantal Q-Park parkeergarages daar (Uitgaansdriehoek o.a.).quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik ga d'r morgen heen maar wordt nog leuk met parkeren daaro..
Parkeren zelf was niet zo'n probleem, gisteren. Wij waren best laat en konden toch nog makkelijk een plekje vinden. Wegrijden was een groter probleem.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
succes !!quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Helaas niet.. je kunt daar wel van die aparte bakjes Spa halen .. het is me wel gelukt om pepermunt mee naar binnen te smokkelen.. (beter nog, was vergeten dat ik het doosje in mijn handtas had gedaan, bij de controle niks over gehoord) dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doenquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
ik heb 't even gevraagd, pakken drinken mag wel..quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
Parkeren is geen probleem als je een beetje vroeg bent.. vertrekken is een ramp ..quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mag toch wel gewoon? Ik liet dat ook gewoon zien, en ze zeiden er niks van...quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Maraca het volgende:
[..]
Helaas niet.. je kunt daar wel van die aparte bakjes Spa halen .. het is me wel gelukt om pepermunt mee naar binnen te smokkelen.. (beter nog, was vergeten dat ik het doosje in mijn handtas had gedaan, bij de controle niks over gehoord) dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen![]()
Kopen! En dan gewoon een eind naar links lopen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:07 schreef FireFoz het volgende:
Ben net bij het postkantoor geweest, er zijn nog kaarten voor vak 408, maar daar zie je niks. Ze heten dan ook kaarten "met beperkt uitzicht"
Eten kan idd prima mee. Zelfs een appel was geen probleemquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:18 schreef Murray het volgende:
[..]
Mag toch wel gewoon? Ik liet dat ook gewoon zien, en ze zeiden er niks van...
Als eenmaal de Stones stoppen wel, maar ik wil geen u2vsStones bash topic ervan makenquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/watuzegt/22766341/Stelling:_U2_is_de_beste_rockband_van_de_wereld.html
Vijftien jaar geleden?quote:Gisteravond begon U2 aan de eerste van de drie Nederlandse stadionconcerten. De 150.000 kaarten hiervoor waren binnen tachtig minuten uitverkocht. Het was dan ook al weer vijftien jaar geleden sinds U2 Nederland had aangedaan.
De band overrompelde zijn 50.000 fans in de Amsterdamse ArenA met een show van 24 nummers waarbij een gulle greep werd gedaan uit het meer dan 25 jaar oude oeuvre van de Ieren.
Zo werden krakers als Beautiful Day en Elevation afgestoft en afgewisseld met nieuwlichters als Vertigo en het inspirerende Sometimes You Can't Make It On Your Own.
Zanger Bono refereerde tussen de nummers door regelmatig aan politieke onderwerpen. Hij droeg het nummer To Stand Still op aan Theo van Gogh, Pim Fortuin en de slachtoffers van de recente aanslagen in Londen.
Waarom is dat eigenlijk? Vanwege gevechten ofzo?quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eten kan idd prima mee. Zelfs een appel was geen probleem. Plastic flessen
.
Een volle plastic fles kan hard aankomenquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:30 schreef Maraca het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk? Vanwege gevechten ofzo?
Ik zat ook al te zoeken. Ik heb nog niks kunnen vinden.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zijn er nog nergens opnamen te downloaden?![]()
Mja, ze zijn zich ervan bewust inmiddels. De volgende lezersreactie is op de site geplaatst:quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/prive/22767681/U2_overrompelend.html :
[..]
Vijftien jaar geleden?
Ja hallo, het is geen sensation black.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Maraca het volgende:
dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen![]()
Sommige mensen zijn echt domquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Mja, ze zijn zich ervan bewust inmiddels. De volgende lezersreactie is op de site geplaatst:
U2
Ondanks het feit dat ik het geweldig vind dat U2 een grote foto heeft gekregen op de voorpagina, wat je na 12 uur weer het gevoel geeft of je in de Arena staat, moet ik wel zeggen dat uw popredactie wel wat beter mag kijken naar gegevens. Zo staat er dat U2 15 jaar geleden Nederland aandeed, wat echt maar 4 jaar terug is, in het Gelredome in Arnhem.
Hier bootleg van San Diego, alvast in de stemming komenquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef Waxxer het volgende:
Ik luister en kijk nu naar de gitaarsolo van Until the End of the World.
Sorry.. eerste concert in mijn levenquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja hallo, het is geen sensation black.
Idd.quote:
Alsof Beautiful Day en Elevation al zo gigantisch oud zijn of dat er überhaupt ooit stof op die nummers komt ....quote:Zo werden krakers als Beautiful Day en Elevation afgestoft en afgewisseld met nieuwlichters als Vertigo en het inspirerende Sometimes You Can't Make It On Your Own.
Ik ookquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef Waxxer het volgende:
Ik word eigenlijk alleen maar zenuwachtiger door dit topic
quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef Waxxer het volgende:
Ik word eigenlijk alleen maar zenuwachtiger door dit topic
Als het geen joekel is kan je natuurlijk beetje handig freubelen en er een sticker met 3.2 erop plakken oid, zo goed zouden ze toch niet controleren denk ik, en anders krijg je hem toch altijd weer terugquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot 3,2 megapixels!
Godverhoerige, dit hebben ze er dus gister pas bijgezet
Dacht, ik nog m'n 5.0 MP camera met bescheiden zoomlens te kunnen meenemen, kan dat ook niet meer..![]()
Letten ze niet op.. geen zorgen.. die van mij heeft ook 5.0 met een bescheiden zoomlens.. had hem gewoon in het hoesje gedaan en ben zonder problemen door de controle gekomen..quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dacht, ik nog m'n 5.0 MP camera met bescheiden zoomlens te kunnen meenemen, kan dat ook niet meer..![]()
Ik stuur je mijn reknr. en dan praten we verderquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
het enige stuk wat jullie moeten lezen is het stuk wat FOK! publiceert![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:57 schreef Cure het volgende:
[..]
Als het geen joekel is kan je natuurlijk beetje handig freubelen en er een sticker met 3.2 erop plakken oid, zo goed zouden ze toch niet controleren denk ik, en anders krijg je hem toch altijd weer terug![]()
Het scherm is GIGANTISCHquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:12 schreef Waxxer het volgende:
Trouwens, wie waagt het eigenlijk om te zeggen dat het een karig podium is???Dat scherm is praktisch net als Popmart zo groot, alleen zonder olijf, gele boog en het ding uit mijn avatar
.......en besef jij wel dat jij dit gisteren in het echt zag? En dat het nu foto's zijn?? JIJ hebt DAT gewoon GEZIEN, jij was DAARBIJ, jij hebt op dat knopje van dat toestel gedrukt om die foto's te maken, jij HOORDE de muziek en ZAG U2 in levende lijve, jij was tussen die mensen, jij proefde de sfeer, jij maakte het mee!!! En nu zijn het afbeeldingen.... op een computerscherm....quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:07 schreef Darklance het volgende:
Een paar van mijn meest geslaagde foto's:
Ik stond op veld, ter hoogte van de middenstip.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rustig waxxquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Waxxer het volgende:
[..]
.......en besef jij wel dat jij dit gisteren in het echt zag? En dat het nu foto's zijn?? JIJ hebt DAT gewoon GEZIEN, jij was DAARBIJ, jij hebt op dat knopje van dat toestel gedrukt om die foto's te maken, jij HOORDE de muziek en ZAG U2 in levende lijve, jij was tussen die mensen, jij proefde de sfeer, jij maakte het mee!!! En nu zijn het afbeeldingen.... op een computerscherm....En de herinneringen. En de lege portemonnee...
quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Waxxer het volgende:
[..]
.......en besef jij wel dat jij dit gisteren in het echt zag? En dat het nu foto's zijn?? JIJ hebt DAT gewoon GEZIEN, jij was DAARBIJ, jij hebt op dat knopje van dat toestel gedrukt om die foto's te maken, jij HOORDE de muziek en ZAG U2 in levende lijve, jij was tussen die mensen, jij proefde de sfeer, jij maakte het mee!!! En nu zijn het afbeeldingen.... op een computerscherm....En de herinneringen. En de lege portemonnee...
Ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het scherm is GIGANTISCH. Meer dan 260 m2 geloof ik. PopMart heb ik nooit in 't echt gezien
.
Oftewel, typisch geval van bureauredacteur i.m.o.quote:......en wordt nog eens onderstreept in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt.
Heb gisteren nog 's gekeken wat er allemaal aan camera's stond, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:51 schreef calvobbes het volgende:
Ik hoop echt dat ze de komende dagen de DVD gaan opnemen
Als is het publiek vrijdag en zaterdag maar half zo enthousiast, het zou echt een geweldige sfeer zijn voor een DVD
En, niet negatief bedoeld voor jou en/of wie dan ook, maar als je een stuk jonger bent is het misschien ook wat indrukwekkenderquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:20 schreef H.Flick het volgende:
Volgens mij was het PopMart scherm trouwens groter. Maar daar zat ik zo schuin naar te kijken dat ik het niet meer zo goed weet.
Ja, dat zou ook kunnen. Bovendien zat ik er bij PopMart dichter op en zat ik gisteren bijna helemaal achterin het stadion.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:25 schreef Waxxer het volgende:
[..]
En, niet negatief bedoeld voor jou en/of wie dan ook, maar als je een stuk jonger bent is het misschien ook wat indrukwekkenderHet is volgens mij minstens zo hoog!
Toen ik dat popmartscherm zag dacht ik, nou, poeh poeh, daar moet goed beeld uit komen?? Maar zodra het donker was, bleek het hele concert één grote hallicunatie
Ben heeelll benieuwd.......
Naja ik houd nu op met mijn commentaar, ik lal als een junkLet maar niet op mij
Als ik het nummer had kunnen verstaan welquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef mazzle het volgende:
Kon je gisteren ook je naam sms-en en later teruglezen op het scherm? Dit was in Brussel wel het geval.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef mazzle het volgende:
Kon je gisteren ook je naam sms-en en later teruglezen op het scherm? Dit was in Brussel wel het geval.
Yepquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef mazzle het volgende:
Nogal jaquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef Waxxer het volgende:![]()
(......)
Ik weet gewoon niks te zeggen steeds bij die foto's
en jij shaken natuurlijk:
[afbeelding]![]()
Stond iig op het rechter videoschermquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Als ik het nummer had kunnen verstaan wel
En jij moet nog wachten om die heerlijke sfeer mee te makenquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Waxxer het volgende:
[..]
mijn telefoon was leegquote:
Nummer stond op het schermquote:Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Als ik het nummer had kunnen verstaan wel
Dat heb ik dan gemist.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Stond iig op het rechter videoscherm.
Mijn foto niet hoor..quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:48 schreef FireFoz het volgende:
[..]
hij staat op telegraaf.nl
Heb je die verkocht aan hun dan ofzo...
Iemand die er wel verstand van heeftquote:Magisch repertoire U2 blijft boeien
Door Hester Carvalho
Wat is charisma? Waarin zit hem die onzichtbare maar onmiskenbare kwaliteit? Wellicht is het suggestie. Wellicht is het het charisma dat ons doet vermoeden dat iemand over grotere mogelijkheden beschikt dan de meeste anderen. Of hij die mogelijkheden ook wil benutten, maakt niet uit. Het gaat erom dat wij erin geloven.
Als de Ierse rockzanger Paul Hewson alleen maar zijn hand omhoogsteekt, kan hij een kudde boze olifanten tegenhouden. Als hij in de lucht bokst, verwacht je een luchtverplaatsing. Zo groot is zijn uitstraling. En zo groot is de verbeelding die hij bij zijn publiek weet op te roepen. Paul Hewson is dan ook beter bekend als Bono, zanger van U2.
Dat charisma zit ook in de muziek van U2. Alledaagse frasen lijken een diepere betekenis te krijgen, zoals bij het liedje dat de groep gisteravond direct na opkomst speelde in de afgeladen Amsterdam Arena: Vertigo, met zijn simpele maar ongekend opzwepende opening: ,,Unos dos tres catorce..''. Dit was niet zomaar aftellen, dit was aftellen voor iets magisch.
In de twee uur die volgden zou U2 de parels pikken uit bijna dertig jaar muziek maken. Van de onschuld van I Will Follow tot de werveling van Elevation, de freakshow van The Fly, het drama van Sunday Bloody Sunday en de overgave van Pride (In The Name Of Love). Dit keer hingen er geen auto's aan het plafond, en kwam de groep ook niet tevoorschijn uit een reuzecitroen, zoals bij eerdere tournees. De opstelling was simpel, met twee plankieren de zaal in, zodat de bandleden dichtbij de fans konden komen. Tegen de achterwand stond een stoer hekwerk met lichtjes die een Las Vegas-achtige skyline tevoorschijn toverden, graffiti of animaties. Voor wie veraf stond, gaf die achterwand een relativerend effect: de vier muzikanten als mieren bij een flatgebouw.
Dit concert was een drieluik. In het eerste, langste gedeelte speelden ze de bekendste hits, en was de stemming optimistisch. Bono bedankte de zaal voor ,,giving us a great life''. Hij dartelde heen en weer, was beter bij stem dan bij Live 8, en haalde een vrouw uit de zaal om mee te schuifelen tijdens All I Want Is You. Het tweede deel, toen de duisternis viel, was grimmig realistisch. Bono zong het emotionele lied voor zijn overleden vader, Sometimes You Can't Make It On Your Own - voor het eerst zonder zonnebril. Hij droeg een nummer op aan Theo van Gogh en Pim Fortuyn, en knielde geblinddoekt tijdens Bullet The Blue Sky, in een pose die deed denken aan beelden uit de Abu Ghraib-gevangenis.
Terloops citeerde hij andere muzikanten: The Beatles (Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band) en een veelzeggend citaat van The Smashing Pumpkins (,,Despite all my rage/ I'm still like a rat in a cage''). Het is niet alleen door zulke variaties dat het U2-repertoire niet versleten raakt. Het helpt dat U2-liedjes juist niet die geramde Arbeidsvitaminen-kwaliteit hebben als sommige andere muzieklegendes. Bij U2 houden de melodieën een zekere ongrijpbaarheid.
In het afsluitende deel regeerde weer de levenslust, met Bono als een Napoleon van medemenselijkheid, vol hoop en goede bedoelingen. Het concert eindigde zoals het begonnen was, met Vertigo. En dat is wellicht waar dat ,,Unos, dos, tres, catorce'' voor staat: toekomst, hier zijn we.
Misschien gaan ze vrijdag oefenen voor zaterdag?quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:24 schreef Murray het volgende:
Enige camera's die er stonden waren gewoon voor de videoschermen. Vrijdag zal er ook niet geilmd worden lijkt me, anders hadden ze gister al 'geoefend'.
quote:Zwarthandelaren U2-kaarten opgepakt
Woensdagavond zijn vier zwarthandelaren aangehouden in de omgeving van de Amsterdam-ArenA die illegale kaartjes voor U2 probeerden te verkopen.
De verdachten zijn naar een politiebureau overgebracht en de kaarten zijn in beslag genomen. De politie zal ook bij volgende concerten extra controle houden op de illegale kaartverkoop.
Voorafgaand, tijdens en na het concert vonden verder geen noemenswaardige incidenten plaats. Het concert van de Ierse rockgroep, waar 50.000 bezoekers op afkwamen en vrijdag en zaterdag nog eens 50.000 per avond, verliep in een zeer prettige en rustige sfeer.
Dat is wel vaker bij openluchtconcerten het geval. En toch zijn er al een aantal openluchtconcerten op DVD verschenenen (U2 op Slane, Robbie Williams op Knebworth e.v.a.), En vandaar ook dat het licht en video pas later in de show echt gebruikt werd. Blijkbaar hebben ze daar al rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:22 schreef Hawkeye het volgende:
Het blijft er gewoon veel te lang licht en daardoor komen lichteffecten niet echt goed over op tv.
Die van U2tour.de is vollediger:quote:
quote:Vertigo
I Will Follow
The Electric Co. / Bullet With Butterfly Wings (Snippet) / I Can See For Miles (Snippet)
Elevation
New Year's Day
Beautiful Day / Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Snippet)
I Still Haven't Found What I'm Looking For
All I Want Is You
City Of Blinding Lights
Miracle Drug
Sometimes You Can't Make It On Your Own
Love And Peace Or Else
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky / When Johnny Comes Marching Home (Snippet) / The Hands That Built America (Snippet)
Running To Stand Still
Pride (In The Name Of Love)
Where The Streets Have No Name
One
Zugabe(n):
Zoo Station
The Fly
With Or Without You
All Because Of You
Yahweh
Vertigo
quote:Dak van de ArenA gaat er toch af
Door RICHARD STEKELENBURG
Eindelijk waren ze dan in Amsterdam: Bono, The Edge, Adam Clayton en Larry Mullen. U2 dus, de zelfbenoemde 'grootste rockband ter wereld'. Voorman Bono stak zijn hartstocht voor het land waar de Europese doorbraak van U2 bijna 25 jaar geleden begon, niet onder stoelen of banken. "Ik hou van Holland", verklaarde hij meteen aan het begin van het concert in niet eens zo slecht Nederlands.
De fans in de Amsterdam ArenA hadden uren op deze liefdesverklaring moeten wachten. De poorten van het stadion gingen al in de middag open, want vanaf zes uur vulden twee bands het voorprogramma: The Killers uit Las Vegas en Kaiser Chiefs uit Leeds.
Maar om even voor negenen begon het dan eindelijk waar de U2-fans al maanden onrustig van slapen: het Nederlandse gedeelte van de Vertigo tour waarmee de band deze maanden over de wereld reist. Het dak van het stadion bleef gisteravond dicht, zo had productiemanager Jake Berry eerder deze week al bepaald. Maar met buitengemeen veel enthousiasme speelde het Ierse viertal figuurlijk gezien het glazen plafond aan flarden.
Behalve nummers van het eind vorig jaar verschenen album How to dismantle an atomic bomb dook U2 uitgebreid de eigen geschiedenis in middels nummers als I still haven't found what I'm looking for, I will follow, Sunday bloody sunday en New years' day. Voorman Bono had er duidelijk zin in: hij kon met gemak wedijveren met die andere grote blikvanger in het stadion: een 540 vierkante meter groot scherm achter het podium waarin een slordige anderhalf miljoen lampen waren verwerkt.
Maar Bono zou Bono niet zijn als hij niet zou prediken. Meer dan ooit is deze Vertigo tour behalve een muzikale tour de force ook een politieke manifestatie. Live 8 wordt nog eens dunnetjes overgedaan. Zo roept de zanger via Sunday bloody sunday op tot verbroedering tussen de drie wereldgodsdiensten en passeren via de videowall de universele rechten van de mens. En natuurlijk moet er een einde komen aan de honger in de
wereld. En naar aanleiding van de aanslagen in Londen slaakt de zanger een hartenkreet: "Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan".
Was Nederland bij eerdere tours nog steevast U2's startplaats voor het Europese continent, door omstandigheden ging die eer vorige maand al naar België. Daarentegen zijn Bono en de zijnen in Amsterdam voor niet minder dan drie stijf uitverkochte shows, tegen bijvoorbeeld 'slechts' één in Berlijn en twee in Parijs.
Concert door U2, The Killers en Kaiser Chiefs. Bijgewoond: 13/7. ArenA Amsterdam. Herhalingen: 15 en 16/7.
quote:Voorman Bono had er duidelijk zin in: hij kon met gemak wedijveren met die andere grote blikvanger in het stadion: een 540 vierkante meter groot scherm achter het podium waarin een slordige anderhalf miljoen lampen waren verwerkt.
Typisch dat dezelfde recensent voor twee dagbladen twee verschillende recensies schrijft ....quote:U2: Laat ons geen monster worden
door Richard Stekelenburg
POP
Concert U2. Bijgewoond: woensdagavond in Amsterdam Arena. Daar nog op 15 en 16 juli. Alle concerten zijn uitverkocht.
"Ik hou van Holland", verklaart U2-zanger Bono na een goed half uur zijn liefde ten overstaan van een volgepakte Arena in Amsterdam. In niet eens zo heel erg slecht Nederlands. En om de speciale band die U2 en Nederland al bijna 25 jaar hebben nog eens extra te onderstrepen: "Bedankt voor het geweldige leven dat jullie ons hebben gegeven. Jullie zijn er altijd voor ons geweest." Pas dan kan het concert, het eerste van drie Nederlandse U2 concerten, echt beginnen. Een concert dan meer zal blijken te zijn dan een concert alleen. U2 anno 2005 in Amsterdam is vooral ook Bono's persoonlijke politieke manifest. Live8 revisited.
Is het terecht dat U2 zich de 'Grootste Rockband van de wereld' noemt? Tja. De wereldwijde media-aandacht over de huidige Vertigo Tour is minimaal vergelijkbaar met het circus dat losbarst als die andere Grootste Band besluit een rondje te doen. Maar belangrijker: U2 oogt heel wat vitaler dan The Rolling Stones bij hún zilveren jubileum.
U2's Vertigo Tour dankt zijn naam aan het openingsnummer, van het vorig jaar verschenen album 'How to dismantle an atomic bomb'. Terug naar de eenvoud, luidde het devies bij U2 de afgelopen jaren, terug naar de puntige rocksongs. Die eenvoud was al te horen op 'All that you leave behind' uit 2000, is nog duidelijker voelbaar op 'How to disable' en in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt. Al blijft het eenvoud volgens de U2-norm. Nog altijd wordt het podium gesierd door een metershoog en -breed videoscherm en leiden twee gebogen catwalks het pubiek in. Maar het is niks vergeleken met het spektakel dat de Zoo TV Tour destijds in zich droeg.
Liedjes dus, drijvend op hun eigen emotionele kracht, wat misschien wel dé kracht van U2 is. U2 duikt ook uitgebreid de eigen geschiedenis in met nummers als 'I Still Haven't Found What I'm Looking For', 'With or without you', een prachtige versie van 'Running to stand still', 'I Will Follow' en 'New Year's Day'. Het zijn vooral de nummers van vóór het album 'Achtung Baby' die door het wat oudere publiek met enthousiast gejuich worden ontvangen, ook al zeggen die de meegebrachte kinderen (die zijn er ook) veel minder.
Haperen
U2 vertoont na 25 jaar opvallend weinig slijtageplekken. Bassist Larry Mullen is rotsvast als altijd, The Edge nog altijd indrukwekkend met zijn herkenbare, kristalheldere gitaargeluid. Alleen de stem van Bono hapert tegen het einde van de ruim twee uur durende show een beetje. Teveel krachten verspild? Er is overigens niemand die er over valt. Bono is meer dan een zanger. Bono is de veldheer, de entertainer, de prediker, de missionaris. Al een paar keer is hij over de twee catwalks naar het centrum van de Arena gewandeld als hij een meisje uit de menigte plukt. De gelukkige mag in de armen van de zanger een nummer lang haar mooiste U2-moment beleven: 'All I want is you...'
Maar dit concert is meer dan een concert. Bono grijpt hij 'Sunday Bloody Sunday' aan om op te roepen tot verbroedering tussen de wereldgodsdiensten. Ondertussen wordt op de videomuur met een halve maan (de 'c'), een Davidster (de 'x') en een Heilig Kruis (de 't') het woord 'coexist' – samenleven – gevormd. Op dezelfde videowall paseren even later de universele rechten van de mens. Bono roept andermaal op een einde te maken aan de honger in de wereld. En tenslotte, naar aanleiding van de recente aanslagen in Londen, spreekt hij de hartenwens uit: "Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan.
Vijfentwintig jaar U2. Da's veel om op terug te kijken. "Maar we zijn een band van de toekomst", roept Bono. "Het volgende nummer dragen we daarom op aan de wetenschappers, dokters en de verpleegsters – vooral de verpleegsters. Wat volgt is een emotionele uitvoering van 'Miracle drug', een nummer dat Bono scheef voor zijn overleden vader en een universele waarde heeft. Daar past geen cynisme meer.
Ach, dromen kun je kopen voor ¤70,-quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:45 schreef Maraca het volgende:
Super om te lezen... weer kippevelAlleen moet het nog even tot me doordringen dat ik er gisteren was.. 't is gewoon niet realistisch.. alleen in dromen ga ik naar een U2 concert en maak ik zoiets geweldigs mee.. dat is het.. .. een droom..
200 euro... (don't ask) (2 kaartjes)quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ach, dromen kun je kopen voor ¤70,-
Dan hoop ik voor je dat het wel veldkaartjes zijn..quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
200 euro... (don't ask) (2 kaartjes)
Heb ik gisteren ook op tv gezien ja. Lag er zo'n miep bij helemaal in paniek... oh als we nu maar op tijd komen bij het concert.... LOLquote:
Iemand die gister was gegaan zei dat ie in van 117 zat en hij had prima zichtquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef linebear het volgende:
ik heb net nog een kaartje bij GWK kunnen kopen, ben helemaal blijNa een niet al te beste sollicitatie toch nog goed nieuws vandaag
Zit in vak 117.... is dat nog te doen met beperkt zicht !?
Coole foto's Darklance!quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:07 schreef Darklance het volgende:
Een paar van mijn meest geslaagde foto's:
dat klopt niet helemaal kan ik je zeggen. De Arena is daardoor juist handiger dan stadions waar het meteen donker is. Alles wat opgenomen wordt is namelijk donkerder dan in werkelijkheid. Extra licht is dus alleen maar mooi meegenomen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:22 schreef Hawkeye het volgende:
[..]
Heb gisteren nog 's gekeken wat er allemaal aan camera's stond, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Publiek is idd fantastisch voor een dvd, de Arena echter niet. Het blijft er gewoon veel te lang licht en daardoor komen lichteffecten niet echt goed over op tv.
Een opening als Elevation 2001 (hele zaal in 1x donker) was niet eens mogelijk geweest in de Arena.
En vooral dat Yorin erbovenquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef linebear het volgende:
[..]
Heb ik gisteren ook op tv gezien ja. Lag er zo'n miep bij helemaal in paniek... oh als we nu maar op tijd komen bij het concert.... LOL![]()
Er... neequote:Op donderdag 14 juli 2005 17:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat het wel veldkaartjes zijn..
Toen de verkoop net was geweest waren er toch 2 kaartjes voor 1000 euro verkocht ofzo?!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Schandalig als je de prijzen op marktplaats ziet.
... op een deel van het podium, maar no way dat je wat op het grote scherm kunt zien... Maar zoals hier al eerder gezegd, je bent zo vrij als een vogeltje in de Arenaquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Iemand die gister was gegaan zei dat ie in van 117 zat en hij had prima zicht
Coole foto'squote:Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Coole foto's Darklance!
Na al dit podiumgeweld nu maar wat close-ups van onze helden!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan je overal heen als je eenmaal binnen bent dan?!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:25 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
... op een deel van het podium, maar no way dat je wat op het grote scherm kunt zien... Maar zoals hier al eerder gezegd, je bent zo vrij als een vogeltje in de Arena
jippiequote:Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Iemand die gister was gegaan zei dat ie in van 117 zat en hij had prima zicht
Geen idee.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Toen de verkoop net was geweest waren er toch 2 kaartjes voor 1000 euro verkocht ofzo?!
Zijn wel goed hoorquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:27 schreef linebear het volgende:
[..]
jippieHet is een dooddoener, maar er bij zijn is ook belangrijk
Moeten we blij zijn met The Music !?? Ken ze niet
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar iedereen die ver boven de 100 euro aanbiedt (en dat zijn er nogal wat): eikels.
Zou ik niet doen.. (tenminste bij de tribune) tenzij je staat bij de railing.. anders krijg je de hele tijd van 'ja, maar dit is mijn plaatsquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Kan je overal heen als je eenmaal binnen bent dan?!
Be my guest!quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Coole foto's.
Mag ik daar wat van gebruiken voor 't verhaal op m'n weblog? Mijn pics zijn wat minder duidelijk zoals je hierboven kunt zien.
Ik zou inderdaad ook niet op de plek van een ander gaan zitten, maar je kunt inderdaad bij een railing gaan staan of op een trap gaan zitten...quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zou ik niet doen.. (tenminste bij de tribune) tenzij je staat bij de railing.. anders krijg je de hele tijd van 'ja, maar dit is mijn plaats'
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:29 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad ook niet op de plek van een ander gaan zitten, maar je kunt inderdaad bij een railing gaan staan of op een trap gaan zitten...
Dus is het eigenlijk het lastigs voor jezelf, telkens opstaanquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:30 schreef Maraca het volgende:
[..]
![]()
Maar dan is het nog lastig voor de mensen die iets te drinken willen halen.. want jij moet dan steeds opstaan enzo..
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
twentemeisje> http://weblog.roelonline.net/archives/003454.php
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:43 schreef Waxxer het volgende:
Radiozender organiseert 'Geen U2-Week'
Uitgegeven: 14 juli 2005 17:20
HILVERSUM - Radiozender Kink FM organiseert de 'Geen U2-Week'. De muziek van U2 is vanaf zaterdag een week lang niet te horen op de alternatieve zender, zo laat Kink FM donderdag weten. De reden hiervoor is de stortvloed aan media-aandacht voor de Ierse band, die momenteel in Nederland is voor drie concerten in de Amsterdam ArenA.
"Er is natuurlijk niet zo veel mis met U2, maar veel van onze luisteraars zijn het mediabombardement eromheen spuugzat. Voor velen voelt een week zonder U2 als een verkwikkende vakantie", aldus programmaleider Arjen Grolleman. Hij sluit niet uit dat de zender dit soort weken in de toekomst vaker gaat organiseren "bijvoorbeeld met Alanis Morissette".
HILVERSUM - Radiozender Kink FM organiseert de 'Geen U2-Week'. De muziek van U2 is vanaf zaterdag een week lang niet te horen op de alternatieve zender, zo laat Kink FM donderdag weten. De reden hiervoor is de stortvloed aan media-aandacht voor de Ierse band, die momenteel in Nederland is voor drie concerten in de Amsterdam ArenA.
"Er is natuurlijk niet zo veel mis met U2, maar veel van onze luisteraars zijn het mediabombardement eromheen spuugzat. Voor velen voelt een week zonder U2 als een verkwikkende vakantie", aldus programmaleider Arjen Grolleman. Hij sluit niet uit dat de zender dit soort weken in de toekomst vaker gaat organiseren "bijvoorbeeld met Alanis Morissette".
Dat is ook weer waar ja....quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:24 schreef merino het volgende:
[..]
Toen ze in Boston tijdens de Elevation Tour opnamens gingen maken hebben ze een deel van het zaallicht aangehouden om de opnames beter te maken
Waardoor U2 dus weer in de media komtquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:50 schreef Cure het volgende:
Beetje krom, ze zoeken zelf nu de media om keihard te roepen dat ze géén U2 uit zenden....
Sterker nog, ze hebben extra licht in de zaal gehangen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:24 schreef merino het volgende:
Toen ze in Boston tijdens de Elevation Tour opnamens gingen maken hebben ze een deel van het zaallicht aangehouden om de opnames beter te maken
en een aanzienlijk deel van Nederland iTunes opstart i.p.v. de radio met Kinkquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Waardoor U2 dus weer in de media komt
's ochtends om negen uur... naast ons stonden mensen die er dinsdagavond al waren gaan liggen.... dat leverde dus niet echt veel extra opquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:05 schreef LeonH het volgende:
@Twentemeisje: Hoelaat was je daar? Want dit is wel heuul errug dichtbij
Waar stond jij, Leon? Jij vertrok toch al om 4 uur ofzo hier uit het diepe zuiden??quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:05 schreef LeonH het volgende:
@Twentemeisje: Hoelaat was je daar? Want dit is wel heuul errug dichtbij
Als je maar in dat voorste vak terecht komt of niet? Dan sta je sowieso goed?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:09 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
's ochtends om negen uur... naast ons stonden mensen die er dinsdagavond al waren gaan liggen.... dat leverde dus niet echt veel extra op
quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Staanplaats het volgende:
Blijf het alleen toch zonde van de geluidskwaliteit in die arena, schijnt op de ringen nog slechter te zijn.
Heb net zo'n kaartje gekocht voor vak 117, oor zaterdag.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef linebear het volgende:
ik heb net nog een kaartje bij GWK kunnen kopen, ben helemaal blijNa een niet al te beste sollicitatie toch nog goed nieuws vandaag
Zit in vak 117.... is dat nog te doen met beperkt zicht !?
Wordt je niet weggestuurd door van die stewards? Die controleren toch de kaartjes bij ieder vak?quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dus is het eigenlijk het lastigs voor jezelf, telkens opstaan
Ik zou de gok wel durven nemen om een kaartje voor een dergelijk vak te kopen....
Nee, toen ik eenmaal binnen was heb ik mijn kaartje niet meer nodig gehad.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:49 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Wordt je niet weggestuurd door van die stewards? Die controleren toch de kaartjes bij ieder vak?
Hawkmoon 269?quote:
Dit houden we stilquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:37 schreef Murray het volgende:
[..]
Hawkmoon 269?
Of was het geluid waar jij stond zo slecht, dat je een nummer voor Hawkmoon aangehoord hebt?
zoals ik al zei, je camera wordt ingenomen als hij meer dan 3.2 mp heeft, dus je zal ook wel niet binnenkomen met je lenzentasquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:37 schreef Volano het volgende:
Veldkaarten!Morgen om 7 uur sochtends bivakkeer ik voor de arena
*vroeg*
Laat alstublieft die fototoestellen thuis.. het is zoooooooooooooooooooooooooooo irritant.. dan staat er weer iemand met een groothoektelebuislens naast je te vragen of je ff niet wil springen zodat ie rustig een foto kan maken..
Naar het schijnt, maar ik hoop stiekem toch dat het mee zal vallenquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:34 schreef no1uknow het volgende:
Is dat echt zo voor vak 418, sonja?
Want daar zit ik morgen dus
Ik heb je trouwens nog niet gezien @ MSN
Neequote:Op donderdag 14 juli 2005 20:04 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Naar het schijnt, maar ik hoop stiekem toch dat het mee zal vallenHeb msn nog niet aangehad, zal ff komen koekeloeren!
Hmmm ik zie je niet, ik had je wel toegevoegd??? Had je een berichtje dat ik je had toegevoegd?
Het lijken wel Spice Girl bootsquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:56 schreef Volano het volgende:
p.s. wat zijn dat voor dikke zolen onder die schoenen?! "soul" schoenen?
Je had iets slechters kunnen uitkiezen als allereerste concert.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:18 schreef no1uknow het volgende:
IK VOEL WEER RILLINGEN OVER MN RUG LOPEN![]()
![]()
GODALLEMACHTIG WAT HEB IK ER ZIN IN
M'n eerste U2 concert, eerste (echt) concert overigens
En 21 juli dan meteen naar Toto, maar dat is nu niet relevant
quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:24 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Je had iets slechters kunnen uitkiezen als allereerste concert.
Nog niet gevondenquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:29 schreef H.Flick het volgende:
Zijn er al opnames te vinden van gisteren?
Mot je gaan dokken, met een free membership kom je nergensquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:41 schreef H.Flick het volgende:
Als je lid bent van U2.com kun je in het Zootopia gedeelte filmpjes downloaden van het concert van gisteren! Moet je in het Internationale forum kijken en dan het Nederlandstalige topic over het concert van gisteren.
Ja, dat is zo. Ik ben lid geworden om kaartjes te kunnen bestellen via internet.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:50 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mot je gaan dokken, met een free membership kom je nergens![]()
Kan je niet ff de linkjes plaatjes hierzoquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik ben lid geworden om kaartjes te kunnen bestellen via internet.
Geniet ervan. Het is gaafquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:08 schreef LeonH het volgende:
Zo mensen, ik ben pitten en vannacht vertrekken!!! JAaaaa heb er zin an!
Tot morgen voor een gedeelte van jullie!
Tot morgen, vrindquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:08 schreef LeonH het volgende:
Zo mensen, ik ben pitten en vannacht vertrekken!!! JAaaaa heb er zin an!
Tot morgen voor een gedeelte van jullie!
koop de limited, dvd'tje is erg leuk om te zien (vooral de versie van vertigoquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:13 schreef no1uknow het volgende:
Ik ga morgen ff How to dismantle an atomic bomb kopen
Ik heb de al de hele tijd een kopietje van mn pa maar het orgineel zelf hebben is toch veel leuker, en bij de Media Markt krijg je er nu een U2 Zippo bij
Hoe kom je daar nou weer aan?quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:21 schreef H.Flick het volgende:
IK GA ZATERDAG WEER!!!! Vip kaarten met etentje en de hele pleuriszooi erbij![]()
![]()
Dat mag nooit van YorinFM en die zijn tenslotte eigenaar van U2.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:24 schreef Sjimmie het volgende:
U2 morgenvroeg bij Giel Beelen? Zie http://giel.vara.nl.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:27 schreef Murray het volgende:
Er is inmiddels een 'Very good audience recording' van gisteren op de bekende u2 torrents site te vinden...
Misschien een coverband?quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:25 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat mag nooit van YorinFM en die zijn tenslotte eigenaar van U2.
Kan ik ook doen, maar mn pa heeft DVD ook al, en dat vind ik nou net niet de moeite waard, behalve als ie even duur isquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:18 schreef Cure het volgende:
[..]
koop de limited, dvd'tje is erg leuk om te zien (vooral de versie van vertigo)
damn ik ben de bookmark naar die site kwijt....quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:27 schreef Murray het volgende:
Er is inmiddels een 'Very good audience recording' van gisteren op de bekende u2 torrents site te vinden...
Ff zoeken ...quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:27 schreef Murray het volgende:
Muts dat ik er ben... makkelijker kan haast nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:45 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
damn ik ben de bookmark naar die site kwijt....![]()
Voorkruipers had a really hard time in our section yesterdayquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:16 schreef cattie het volgende:
(Maar ik ben erg goed in voorkruipen...![]()
)
Van de frontpagequote:ik was er ook en het concert was waardeloos ! het geluid echode en galmde. wat een waardeloze plaats de ARENA !!!!!!!!!!!!
en al die meezingers ( elevation , vertigo , all i want is you , pride ) komen me strot uit! zing eens THE UNFORGETTABLE FIRE , PLEASE, WHEN I LOOK AT THE WORLD !!!
Dat is ook een van de weinige negatieve reacties die ik ben tegengekomen....quote:
quote:I'm Polish and I really regret I didn't attend the concert in Chorzow. The 13/07 show was my definitely my last Dutch U2 concert, period. Who the hell decided to give a concert in ArenA, the worst god damn sound nightmare you can image? The result was that I didn't understand a word from what Bono was saying and signing, not to mention The Edge's guitar, Adam's bass and Larry's drums. All I could hear was a horrible wall of noise. I really wanted this concert to be a one-of-the-lifetime experience and, damn, it was not. I was standing about 30 meters from the stage in a big pile of garbage, because (maybe it's only a Dutch custom) everybody seemed to confuse a rock concert with a picnic eating and drinking right next to the stage and leaving all that shit there. On top of it, some asshole who didn't want to miss the show and go to the toilet, pissed right next to me and other people in the middle of the stadium. Concluding: next U2 show I am attending will be in Poland and nowhere else.
Hmja, ik sta zaterdag dus.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eigenlijk toch totaal nutteloos als je daar om 9:00 al staat
Op een gegeven moet je toch pissen en dan moet je uit de rij gaan...
of je moet zo aso zijn om gewoon naast je te pissen zoals hierboven..
Ik stond om 14.00 uur in de rij, kwam de ArenA binnen en kon zo tegen het hek van het achterste vak staan. geen verkeerde plek dus. Zeker als je naast iemand staat die al om 10.00 uur in de rij stond ...quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eigenlijk toch totaal nutteloos als je daar om 9:00 al staat
Op een gegeven moet je toch pissen en dan moet je uit de rij gaan...
of je moet zo aso zijn om gewoon naast je te pissen zoals hierboven..
Het grootste 'vak'quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:42 schreef Murray het volgende:
Wat bedoel je nou met het achterste vak?
Hallo, Nederland heeft toch een reputatie, niet raar gaan kijken als die waar blijkt te zijnquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:31 schreef Murray het volgende:
[..]
Dat is ook een van de weinige negatieve reacties die ik ben tegengekomen....
Maar ik heb er wel meer gelezen:
[..]
quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:44 schreef Murray het volgende:
[..]
Maar daar heb je dus van 4 tot 9 gestaan?
Als er iemand tegen mij aan gaat pissen sta ik denk ik toch wel raar te kijken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hallo, Nederland heeft toch een reputatie, niet raar gaan kijken als die waar blijkt te zijn
Hmja, ik had ook graag iemand meegenomen die steeds voor mij bier ging halen... (Cherrylips...quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
We waren met z'n vieren. Stonden daar prima. Af en toe ging er een wat drank halen. En met die 'security zone' net voor ons (waar die security mensjes dus wandelen) was het voor de kleinste van het groepje ook nog prima te zien (dan staan lange mensen niet een meter voor je).
In het voorste vak was nog meer dan genoeg ruimte. Dus daar kun je prima zittenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:52 schreef Murray het volgende:
[..]
Hmja, ik had ook graag iemand meegenomen die steeds voor mij bier ging halen... (Cherrylips...)
Ik zorg gewoon dat ik in dat voorste vak kom, is 's ochtends dan wel een flinkte tijd wachten, maar dat wachten van 4 tot 9 is dan wel relaxed.
wereldvreemdquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:49 schreef Murray het volgende:
[..]
Als er iemand tegen mij aan gaat pissen sta ik denk ik toch wel raar te kijken.
Ze hebben toch ook het veld een beetje opgedeeld, om drang te voorkomen?!quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In het voorste vak was nog meer dan genoeg ruimte. Dus daar kun je prima zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |