abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28800603
Kwebbel lekker verder hier
// 13, 15 en 16 juli: U2 staat in de Amsterdam ArenA

(vorige deel)

// Tijden

Stadion open: 16.00 uur
Aanvang concert: voorprogramma begint ca. 18.00 uur
Eindtijd: ca. 23.15 uur

// Vervoer

Advertentie uit de metro van vorige week:
quote:
In verband met werkzaamheden aan de A9 Gaasperdammerweg en A10 Noord wordt er op de concertdagen grote verkeersdrukte verwacht. Houd rekening met vertraging. Kom daarom vroeg naar het stadion. Bezoekers worden aangeraden met het Openbaar Vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. Bel 0900-9292 of kijk www.ns.nl voor reisadvies. Een gedeelte van het verkeer komende van de A4 en A10-West wordt verwezen naar parkeerterreinen van de RAI. Het RAI-uitrijkaartje geeft recht op een retour van maximaal 2 personen met metrolijn 50 tussen metrostation RAI en metrostation Strandvliet/ArenA. Let op: uw RAI-uitrijkaartje is tevens uw vervoerbewijs na afloop van het concert. Opstapplaats RAI-parkeren na afloop concert: metrostation Strandvliet/ArenA lijn 50. Station Bijlmer is direct na afloop concert afgesloten. Meer informatie over bereikbaarheid treft u aan op www.amsterdamarena.nl.
Trein:
quote:
Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor het U2 concert te reizen naar station Duivendrecht. Dit station ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA. Vanaf station Duivendrecht is ook een metroverbinding naar Amsterdam ArenA.

Reisadvies
NS rijdt op deze dagen extra lange treinen en een extra trein van Duivendrecht naar Utrecht Centraal om 0.29 uur. Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en voor de laatste aansluitingen.
Bereikbaarheid Amsterdam ArenA

// Voorprogramma

13 juli : The Killers, Kaiser Chiefs
15 juli : The Music *, Snow Patrol
16 juli : Athlete, Snow Patrol

* = voor al je info over The Music kan je bij Waxxer terecht!

// Tribune- en ingangenoverzicht

// Fotografie

Het is tijdens het concert van U2 niet toegestaan om professionele foto-apparatuur mee te nemen mits de organisator hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Professionele foto-apparatuur met afneembare lenzen en digitale camera's met een groot zoombereik zijn derhalve verboden. Bij overtreding zullen deze camera's worden ingenomen bij de ingang. Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan.

// DVD

Wordt er in Amsterdam een DVD opgenomen?
quote:
Het feit dat ze de hele tribune aan de achterkant netje verstoppen achter grote zwarte doeken, gefet me hoop dat ze de concerten voor een DVD gaan opnemen.
Anders zou je niet zoveel moeite doen (denk ik).
quote:
In de dagboeken van Willie Williams heeft die het er, zelfs na de Croke concerten, over dat ze nog een concert gaan filmen. En dat zal Amsterdam óf Milaan zijn.
Alleen daar geven ze nog 2 (of meer) concerten en meestal nemen ze voor een geplande DVD van een concert meerdere avonden op als dat kan, dat hebben ze nu in Chicago ook gedaan.
quote:
Curtain call: Arena getting ready for a shoot?

Eagle-eyed reader u2boy draws our attention to an unexpected addition to the stage set up at the Amsterdam Arena. A black curtain has been hung behind the stage. Are U2 gearing up to film their three shows in the Dutch capital? Another reader claims to have seen director Hamish Hamilton (Boston and Slane DVDs) at the Paris shows. Let the speculation begin.
http://u2log.com/archive/(...)eady_for_a_shoot.php

// Foto's opbouw

http://www.rtl.nl/experie(...)tos_arena_opbouw.xml
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Foto's van gisterenmiddag in de Arena.

Mochten de afbeeldingen niet weergegeven worden (website is deels beveiligd), kopieer dan onderstaande URL's in de adres balk van je browser.

http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg

[quote]
Op dinsdag 12 juli 2005 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande URL's vind je de tweede (en laatste) serie foto's van de opbouw van het podium in de Arena. De foto's zijn van vanmiddag 13.30 uur.

OPGELET!!! De URL's moet je kopiëren en plakken in je browser-venster in verband met de beveiliging van de website!!!!

http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
// Zuipen (¤¤¤!)

In de ArenA betaalt u al het eten en drinken met een ArenA Card. De cards zijn verkrijgbaar in de volgende waarden: ¤ 10,= en ¤ 20,=. U betaalt de kaart contant of met uw pinpas bij één van de mobiele of vaste verkoopunten. De verkopers van ArenA Cards zijn te herkennen aan oranje shirts.

Op de omlopen achter alle tribunes zijn er vele kiosken te vinden waar u een hapje kunt eten en iets te drinken kunt bestellen. Ook op het veld is er voldoende catering aanwezig. Er staan aan beide kanten op het veld grote drankbarren. Ook hier kunt u iets te eten bestellen aan de foodbar.

Uw ArenA Card is een leuke herinnering aan uw ArenA bezoek echter heeft u uw kaart niet helemaal verbruikt dan kunt u tijdens het evenement uw kaart weer inwisselen bij een van de verkooppunten.

// Ik, no1uknow
Loopt de 15e rond in dit shirt:

SPREEK MIJ GERUST EENS AAN!

// Afterparty

Voor het eerst wordt de HMH ingezet voor afterparty's na stadionconcerten in de ArenA. Op 15 en 16 juli wordt de zaal met een capaciteit van 5500 bezoekers gebruikt als feestruimte na twee van de drie Amsterdamse optredens van U2. "De concerten waren in een paar uur uitverkocht, het valt in het weekend en de mensen gaan er vast een heel dagje U2 van maken. Dus we dachten, laten we het eens proberen. Als er één moment is, dan is het nu," verklaart Robin Groeneveld, directeur van One And Only Productions, die de afterparty samen met concertorganisator Mojo organiseert.

Voor een toegangsprijs van vijftien euro krijgen de bezoekers van de HMH eerst een concertfilm van U2 met laag volumeniveau om daar overheen na te praten. Welke film precies mag de organisatie van rechtenorganisatie Videma vooraf niet bekendmaken, omdat 'bioscoopje spelen' in een hoger tarief valt. Daarna speelt U2-coverband U2UK een set met nummers die U2 niet meer speelt. Tenslotte draait een onbekende dj tot drie uur 's nachts een verzameling U2-mixen.

// Na Amsterdam

Juli:

18 Zurich
20 Milan
21 Milan
23 Rome
27 Oslo
29 Gothenburg
31 Copenhagen

Augustus:

03 Munich
05 Nice
07 Barcelona
09 San Sebastian
11 Madrid
14 Lisbon

En dit is deeltje 9 alweer
Zeg het even als er een fout in de OP staat!

Zeg even in welk vak je zit, als je vrijdag of zaterdag gaat
Vraag voor de mensen die woensdag zijn geweest, hoe was het?

Ik zit in vak 418

De OP van dit topic vind je HIER

[ Bericht 0% gewijzigd door no1uknow op 14-07-2005 14:28:01 ]
pi_28800657
Heb even jou OP gekopieerd, Murray
pi_28800774
Kut
pi_28800806
U2 on tour #9: everyone.... éveryone..... EVVVRRYYONE!!!!!

Naja, great minds think alike zeggen ze wel eens stoer
pi_28800842
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:15 schreef Waxxer het volgende:
Kut
pi_28800876
Ik was eerder
Zeg maar even tegen een mod dat ze die van jou mogen sluiten, Waxx
pi_28800902
Morgen, vak 428 trouwens...
Wel ver weg maja, wel goed zicht dus en ik ben er in ieder geval bij
pi_28800940
Wow je moet echt een verrekijker meenemen
@Waxxer ik weet dat je diep treurt, maar we doen het zo: We spammen deze van mij wel vol en dan mag jij deeltje 10 maken
pi_28801000
Zin in morgen
pi_28801047
Ben je nu boos, Waxx
pi_28801053
Hahaha wat maakt het uit joh

Eigenlijk zou de OP ergens 'gehost' moeten worden klik-copy-paste enzo
pi_28801114
*klik*

Nu op mij van toepassing
pi_28801261
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:22 schreef Waxxer het volgende:

Eigenlijk zou de OP ergens 'gehost' moeten worden klik-copy-paste enzo
Gedaan
pi_28801271
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:23 schreef Waxxer het volgende:
*klik*

Nu op mij van toepassing
pi_28801316
Ik ben moe en wil slapen
Maar dat lukt me toch niet
Ik wil naar U2
pi_28801328
Wat goed!!!!! !!
pi_28801342
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:28 schreef Waxxer het volgende:
Wat goed!!!!! !!
pi_28801359
ff naar de WC
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:30:07 #19
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28801376
Ik begin echt totaal in te kakken, dacht vanochtend nog dat het allemaal wel mee viel maar volgens mij word ik nu officieel te oud voor nachtbraken .

Man wat was het gaaf.... (ik val in herhaling... sorry!). Zat net naar dat interview met Bono vanuit het vliegtuig te luisteren, apart zeg, leuk interview met als slotakkoord een verzoekplaat van Bono zelf 'Radar Love' . Die draaiden ze toch ook direct na het concert gisteravond?
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:30:49 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28801397
@ mvroegin:

Geluid in vak 425 is wel goed hoor. Alleen had ik moeite om Bono soms te verstaan, maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb pfeiffer en was best wel moe
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_28801447
Hopelijk staat het geluid beter afgesteld morgenavond (voorprogramma (en natuurlijk u2)):

-->
quote:
Er waren 2 voorprogramma's, eerst "The Music" en man wat was dat een teringherie.
Het lag niet zozeer aan de band maar het geluid was helemaal verkeerd afgesteld en elke keer als de drummer op zijn bassdrum trapte leek het wel op een aardbeving in het stadion !
Je zag bij de eerst tonen het hele voorvak zich kapotschrikken en iedereen wist niet hoe vlug hij of zij iets in de oren moest proppen.
Een ramp dus, herrie en je kon geeneens verstaan wat de zanger zong...
Daarna kwam "Snow Patrol" een leuke band maar niet echt boeiend, vrij vlak allemaal maar gelukkig met een stuk beter geluid.
@parijs

had denk ik toch liever Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs gehad, lekker springen en twee bands met uitstekende live presentatie
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_28801452
Radar Love draaiden ze inderdaad ook meteen na het concert .
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 14:35:07 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28801566
Heb tribunekaart. Kun je makkelijk ff tussendoor even pissen en bier halen, of mis je dan meteen twee nummers?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28801576
hopelijk hebben ze wat geleerd van Woensdag en stellen ze het geluid iets beter af
pi_28801609
Verslagje van de U2.com site
quote:
14.07.2005
'Welcome home U2'

‘Where’s the bass man? Adam Clayton!’ Right there where he should be. ‘Unos, dos, tres…catorce!’

Apart from Dublin, Amsterdam is the only city on the European leg to get three shows and right from the off last night it was clear that the band retain a special place in their hearts for the Dutch. Maybe, as they say, the most important relationships are formed early, which might explain Bono’s introduction to I Will Follow.
‘Our first No.1 anywhere in the world… in this great, extraordinary land, Holland.’

As a young band, a quarter century ago, why wouldn’t you remember the first time you got to No.1. No wonder, as Bono smiles, two and a half hours later, ‘Welcome home U2!’

Needless to say, 50,000 Dutch fans are mad for it, even if the Amsterdam Arena, with its huge glass roof, takes forever to get dark. And even though it is unbelievably warm.

‘I want to thank The Kaiser Chiefs and The Killers,’ says the singer, as Edge heads to the keyboard for New Year’s Day. ‘Two great rock’n’roll bands.’ (Both band played fiercely energetic sets earlier, even though most Dutch fans seem more bemused than familiar with their music.)

New Year’s Day, Beautiful Day and I Still Haven’t Found What I’m Looking For seem to shake the foundations of the building, with everyone in the house on their feet and straining to join in with every word.

‘We want to say so much tonight,’ explains Bono, almost lost for words at times. ‘Most of all we want to thank you for giving us a great life.’ The Netherlands, he continues, is a ‘place that still plays us on the radio, still wants to see us in your football stadiums’ a place that still sees U2 as ‘about the present.’

And right now, the present is frozen for all time for one young woman as she scrambles up on stage for her date with destiny and the smooch of a lifetime in All I Want Is You. ‘Blessings, blessings… in the Port of Amsterdam.’ adds Bono as City of Blinding Lights fades out and Edge begins picks out the unmistakeable opening riff of Miracle Drug which is dedicated, to great cheers, to ‘the scientists, doctors, nurses – especially the nurses – that keep us well, that get us to the future.’

As Larry leaves his kit to head to the foot of one of the b-stages, Adam saunters down to the tip of the other and it’s time for a spot of Love and Peace. The sequence of tracks this kicks off – Sunday Bloody Sunday, Bullet The Blue Sky and Running to Stand Still – have seemed to gain poignancy and potency in the days subsequent to the bombs in London last week. There is added relevance tonight as Holland has been gripped by the murder trial of another religious extremist and tonight Bono dedicates Running To Stand still to film-maker Theo van Gogh.

‘We’d like to turn this song into a prayer, we’d like to remind the religious people, Jewish, Christian, Moslem, that we all come from Father Abraham, all three are Abrahamic , so this is a family feud, a family fight.. and it must stop. We have so much more in common…’

The roars of appreciation are deafening.

‘The prayer is that we don’t become a monster in order to defeat a monster.’ The harmonica to introduce Running To Stand Still, rising eerily through the stadium, also speaks volumes as does another spontaneous rendition of the hymn Amazing Grace which closes the track as the United Nations Declaration of Human Rights begins climbing up the screens.

Pride, Streets and One prove climactic as ever but – maybe it is the peculiar acoustics in this building – the cacophony demanding an encore at the end seems to be louder than at any date on the tour so far. Whistles, screams, yelling, it is an unrelenting block of noise which is rewarded with Zoo Station and The Fly before the biggest singalong of the night for With Or Without You.

As well as dropping into Dutch regularly tonight, there is still time for a special Happy Birthday to the oldest Dutch friend of the band who is in the audience tonight – photographer Anton Corbijn.

A hot first night in Holland – with two more to come.
pi_28801621
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:35 schreef Gert het volgende:
Kun je makkelijk ff tussendoor pissen en bier halen (tribune), of mis je dan meteen twee nummers?
Geen probleem, is allemaal vlakbij.
pi_28801623
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:35 schreef Gert het volgende:
Kun je makkelijk ff tussendoor pissen en bier halen (tribune), of mis je dan meteen twee nummers?
Ik neem aan dat er verschillende mannetjes met van die biervaten op hun rug rondlopen want als je vooraan sta kom je anders never nooit meer terug

[edit] tribune... nevermind
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_28801640
Teksten Bono:
I feel like I......... eh..... like I come to occur...
I wanna say so much.... and you wanna say so much
Thank you.... for giving us.... a great life..
...........

gives us like... temporary
we're still present... and <APPLAUS>
feels like....the future...
some of the songs that we take with us into the future....
this is what says so much
I still haven't found what I'm looking for

......a song.......into a prayer
We'd like to remind.. the religious people......Jewish, Christian and Moslims
All.... Father Abraham.... all..
this is a founding .... this is a founding fire.... 'must come'
..................

the justice of the new ..
bring to justice....... history[u]
Where the streets have no name[u/]

[ Bericht 8% gewijzigd door jeoren op 14-07-2005 15:37:32 ]
pi_28801655
FOto's zelf genomen?
Erg mooi
pi_28801758
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]

pi_28801779
quote:
even though most Dutch fans seem more bemused than familiar with their music.
pi_28801949
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:19 schreef no1uknow het volgende:
Wow je moet echt een verrekijker meenemen
@Waxxer ik weet dat je diep treurt, maar we doen het zo: We spammen deze van mij wel vol en dan mag jij deeltje 10 maken
Ach ja, is wel jammer dat we zover wegzitten maar goed...
Ben er in ieder geval bij.

Meer mensen die vanavond ook al ergens in Amsterdam rondhangen toevallig ??
Wij gaan lekker vanavond alvast ergens stappen ofzo, blijven dan ergens pitten en gaan morgen overdag nog een beetje hangen en dan 's avonds naar U2
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:46:51 #34
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28801977
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]

Krijg zo weer kippevel nu ik dit verslag lees!!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:47:04 #35
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_28801987
16 juli, veld zin in
pi_28802009
Zo, ik ben ook weer thuis (heb elders geslapen).

het was GE-WEL-DIG .

Om 14.00 uur samen met een vriend van me bij ingang J aangekomen. Stond natuurlijk al een hele rij. Rond half 4 kwam er beweging en toen arriveerde ook een andere vriend met z'n vriendin. Ik had 't idee ergens halverwege het veld terecht te komen, maar uiteindelijk had ik een geweldig plekje tegen het hek tussen het voorste vak en het achterste (grote) vak . Iets rechts van het midden, maar prima uitzicht . Naast me stond iemand die sinds 10.00 uur in de rij stond. Vier uur langer wachten maakten dus niets uit .

Voorprogramma was kut. Over U2 kan ik eik alleen maar lyrisch zijn . Alleen al het scherm (met name bij de tweede helft van 't concert). Erg gaaf . Bijna al m'n favoriete nummers zijn voorbijgekomen (behalve Bad en Unforgettable Fire ). En zowel het publiek als Bono hadden er zin in . Zeker bij nummers als WOWY, Elevation of WTSHNN kon ik m'n eigen geschreeuw niet meer horen . Hoogtepunten: veel . One , With or Without You , Elevation (E-LE-VA-TION ) , maar ook Vertigo (blijft lekker in je hoofd hangen ) en vele andere nummers. Eik alles van voor tot achteren meegezongen. Was op 't einde wel even afzien qua stem .

Nadeel: rokers (asociale mensen; ga ergens anders verslaafd zijn ) en soms was het verhaaltje van Bono niet helemaal te verstaan. Verder was het geluid vanaf mijn plaats goed .

Zo, en nu nog steeds bijkomen .
pi_28802016
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:46 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Krijg zo weer kippevel nu ik dit verslag lees!!!
Inderdaad! Mooi verslag!
pi_28802102
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, ik ben ook weer thuis (heb elders geslapen).

het was GE-WEL-DIG .

Om 14.00 uur samen met een vriend van me bij ingang J aangekomen. Stond natuurlijk al een hele rij. Rond half 4 kwam er beweging en toen arriveerde ook een andere vriend met z'n vriendin. Ik had 't idee ergens halverwege het veld terecht te komen, maar uiteindelijk had ik een geweldig plekje tegen het hek tussen het voorste vak en het achterste (grote) vak . Iets rechts van het midden, maar prima uitzicht . Naast me stond iemand die sinds 10.00 uur in de rij stond. Vier uur langer wachten maakten dus niets uit .

Voorprogramma was kut. Over U2 kan ik eik alleen maar lyrisch zijn . Alleen al het scherm (met name bij de tweede helft van 't concert). Erg gaaf . Bijna al m'n favoriete nummers zijn voorbijgekomen (behalve Bad en Unforgettable Fire ). En zowel het publiek als Bono hadden er zin in . Zeker bij nummers als WOWY, Elevation of WTSHNN kon ik m'n eigen geschreeuw niet meer horen . Hoogtepunten: veel . One , With or Without You , Elevation (E-LE-VA-TION ) , maar ook Vertigo (blijft lekker in je hoofd hangen ) en vele andere nummers. Eik alles van voor tot achteren meegezongen. Was op 't einde wel even afzien qua stem .

Nadeel: rokers (asociale mensen; ga ergens anders verslaafd zijn ) en soms was het verhaaltje van Bono niet helemaal te verstaan. Verder was het geluid vanaf mijn plaats goed .

Zo, en nu nog steeds bijkomen .
Leuk om zulke positieve dingen te horen
pi_28802124
Ik hoop echt dat ze de komende dagen de DVD gaan opnemen
Als is het publiek vrijdag en zaterdag maar half zo enthousiast, het zou echt een geweldige sfeer zijn voor een DVD
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:51:34 #40
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802133
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:47 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Inderdaad! Mooi verslag!
Helemaal mee eens.. super..

Wie stond er trouwens nog meer bij ingang Noord A?
pi_28802147
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:51 schreef calvobbes het volgende:
Als is het publiek vrijdag en zaterdag maar half zo enthousiast, het zou echt een geweldige sfeer zijn voor een DVD
Ik hoop dat ze 't qua geluid dan goed kunnen regelen (je wil toch ook wat publiek laten horen, zeg maar). Niet dat het zo gaat klinken als dat badkamergeluid bij het voorprogramma .
pi_28802168
Iemand al recensies uit de pers gelezen? Er zou in de volkskrant iets staan, maar dat heb ik nog niet gevonden.
pi_28802202
Volkskrant is meestal een beetje traag met die dingen.... Een concertverslag komt meestal pas 2 dagen na het concert. In dit geval morgen dus....
pi_28802214
Staan trouwens nog vier pagina's (+ cover) over Bono in Schotland (G8) in Intermediair van deze week, zie ik nu .
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:54:34 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802216
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze 't qua geluid dan goed kunnen regelen (je wil toch ook wat publiek laten horen, zeg maar). Niet dat het zo gaat klinken als dat badkamergeluid bij het voorprogramma .
Ik hoorde in 425 de stem geeneens Alleen muziek..
pi_28802231
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef calvobbes het volgende:
Volkskrant is meestal een beetje traag met die dingen.... Een concertverslag komt meestal pas 2 dagen na het concert. In dit geval morgen dus....
Ik vond 't al snel als er vanmorgen al een uitgebreid verslag in zou staan .
pi_28802247
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik hoorde in 425 de stem geeneens Alleen muziek..
Precies. Bij de laatste nummers van U2 verstond ik ook vrij weinig niets meer .
pi_28802254
Ik moet nog zoooooveeeellll schrijven, maar ik blijf hier maar op F5 drukken!!!
pi_28802258
Heb overigens nog het tourboek gekocht. Voor 20 fucking euro, maar ach .
pi_28802283
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:55 schreef Waxxer het volgende:
Ik moet nog zoooooveeeellll schrijven, maar ik blijf hier maar op F5 drukken!!!
Ik heb m'n eerste gedachten maar ff virtueel uitgestort .
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:57:21 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802307
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Precies. Bij de laatste nummers van U2 verstond ik ook vrij weinig niets meer .
Klopt.. bij de voorprogramma's vond ik het niet zo erg, maar bij U2 had ik zoiets van. 'wat zegt hij nou?..' heel erg jammer.. lees nu dingen die ik half heb kunnen verstaan.. zoals Theo van Gogh en Pim.. ik hoorde alleen Londen
pi_28802333
quote:
Vitaal U2 terug naar de eenvoud

Bono: 'Laat ons geen monster worden'

Door Richard Stekelenburg

Amsterdam - ,,Ik hou van Holland,'' luidt de liefdesverklaring van U2-zanger Bono in niet eens zo heel erg slecht Nederlands. Hij staat een half uur op het podium als hij de speciale band tussen U2 en Nederland nog eens extra onderstreept: ,,Bedankt voor het geweldige leven dat jullie ons hebben gegeven. Jullie zijn er altijd voor ons geweest.'' Pas dan kan het concert, het eerste van drie Nederlandse U2-optredens, echt beginnen. Een concert dat meer zal blijken te zijn dan een concert alleen. U2 anno 2005 in Amsterdam is vooral ook Bono's persoonlijke politieke manifest. Live8 revisited.

Is het terecht dat U2 zich tegenwoordig de 'Grootste Rockband van de wereld' noemt? Tja, waarom ook eigenlijk niet? De wereldwijde media-aandacht rondom de huidige 'Vertigo Tour' is minimaal vergelijkbaar met het circus dat losbarst als die andere Grootste Band opnieuw besluit een rondje aarde te gaan doen. Maar belangrijker: U2 oogt na 25 jaar heel wat vitaler dan The Rolling Stones bij hún zilveren jubileum. Dat was in 1989, ten tijde van 'Steel Wheels'.

U2's 'Vertigo Tour' dankt zijn naam aan het openingsnummer van het vorig jaar verschenen album 'How to dismantle an atomic bomb' - een plaat die zich makkelijk kan meten met het beste dat in een kwarteeuw uit de vingers van de vier Ierse wereldburgers gekomen is. Terug naar de eenvoud, luidde het devies bij U2 de afgelopen jaren, terug naar de puntige, niet al te ingewikkelde rocksongs. Die eenvoud wás al te horen op 'All that you leave behind' uit 2000, is nog duidelijker voelbaar op 'How to dismantle', en wordt nog eens onderstreept in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt.

U2 vertoont ook na 25 jaar nog opvallend weinig slijtageplekken. Drummer Larry Mullen is rotsvast als altijd, The Edge nog altijd indrukwekkend met zijn uit duizenden herkenbare, kristalheldere gitaargeluid. Alleen de stem van Bono hapert tegen het einde van de ruim twee uur durende show een beetje. Teveel krachten verspild? Er is overigens niemand die er echt over valt. Bono is meer dan een zanger. Bono is de veldheer, de entertainer, de prediker, de missionaris. Al een paar keer is hij, als door een wijkende Rode Zee aan wuivende armen, over de twee catwalks naar het centrum van de Arena gewandeld als hij een meisje uit de menigte plukt. De gelukkige mag in de armen van de zanger een nummer lang haar mooiste U2-moment beleven: 'All I want is you...'

Maar zoals gezegd, dit concert is meer dan een concert alleen. Bono predikt zoals alleen Bono dat kan. Zo grijpt hij 'Sunday Bloody Sunday' aan om op te roepen tot verbroedering tussen de drie wereldgodsdiensten. Ondertussen wordt op de videomuur met een halve maan (de 'c'), een Davidster (de 'x') en een Heilig Kruis (de 't') het woord 'coexist' - samenleven - gevormd. Op dezelfde videowall passeren even later de universele rechten van de mens. Bono roept andermaal op een einde te maken aan de honger in de wereld. En tenslotte, naar aanleiding van de recente aanslagen in Londen, spreekt hij de hartenwens uit: ,,Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan.''
Stukje uit het Rotterdams Dagblad
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 14:59:29 #53
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28802374
En dan te bedenken dat het vrijdag nog een stuk warmer wordt..

Misschien moeten ze de sprinklerinstallatie maar aanzetten.
Of dat achterlijke kutdak open doen.

Maar dat verslag van u2.com... daar krijg je wel trek van!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28802407
En damn, wat was het publiek gaaf . Zo ongeveer elk nummer werd luid meegezongen, -geklapt en -gesprongen . Heeeeerlijk . Wat moet dat een gaaf gevoel voor Bono en co. zijn .
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:00:50 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802411
Krijg nu ook kippevel
pi_28802507
Ik krijg een drang.
pi_28802523
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:18 schreef vanBoeschoten het volgende:
Morgen, vak 428 trouwens...
Wel ver weg maja, wel goed zicht dus en ik ben er in ieder geval bij
Zeker goed zicht... als je op het veld staat kun je nooit de hele lichtshow zien..
pi_28802529
Ik zo'n groen shirt voor 30 pleuri. Wel relaxed shirt.

Heeft er trouwens ook iemand in de rij gestaan voor eten daaro? Dat was gewoon lachwekkend slecht geregeld. Maar omdat de stemming er goed in zat was iedereen erg melig en waren ze het personeel daar af en toe belachelijk aan 't maken (geschikt hoor, niet lullig ofzo).

Maar ik merkte wel dat het galmde als ik van het voorste vak die sluis inging en dan weer omhoog kwam in het achterste gedeelte van de zaal. Ben blij dat ik in het voorste vak stond.

MAAR WAT EEN CONCERT HE???

Ik vond de voorprogramma's best tof (Killers waren een beetje mat), maar The Music is wel kicken zeg!!!! Jammer dat wij die niet hadden.
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:04:41 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28802535
Ik probeer te kiezen welk concert ik mooier vond, dat in Dublin of die van gisteravond... Ik ben tot de conclusie gekomen dat het bijzonder was om er in Dublin bij te zijn omdat het hun hometown is, maar de sfeer was gisteravond veel uitgelatener! Die kolkende mensenmassa, dat was daar voor mijn gevoel toch een stukje minder uitbundig... (nog steeds hardstikke gaaf natuurlijk, dat geheel terzijde)...
pi_28802563
*mental note: stukje uit het plaatselijk dagblad inscannen*
omdat tvp's niet meer mogen
pi_28802615
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:04 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik zo'n groen shirt voor 30 pleuri. Wel relaxed shirt.

Heeft er trouwens ook iemand in de rij gestaan voor eten daaro? Dat was gewoon lachwekkend slecht geregeld. Maar omdat de stemming er goed in zat was iedereen erg melig en waren ze het personeel daar af en toe belachelijk aan 't maken (geschikt hoor, niet lullig ofzo).
Iemand die bij ons in de buurt stond, is anderhalf uur onderweg geweest voor 3 friet en 2 hamburgers ......
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:07:46 #62
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28802625
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:03 schreef Waxxer het volgende:
Ik krijg een drang.
Moet je even naar het toilet gaan
pi_28802633
Ben net bij het postkantoor geweest, er zijn nog kaarten voor vak 408, maar daar zie je niks. Ze heten dan ook kaarten "met beperkt uitzicht"
pi_28802636
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:04 schreef twentemeisje het volgende:
Ik probeer te kiezen welk concert ik mooier vond, dat in Dublin of die van gisteravond... Ik ben tot de conclusie gekomen dat het bijzonder was om er in Dublin bij te zijn omdat het hun hometown is, maar de sfeer was gisteravond veel uitgelatener! Die kolkende mensenmassa, dat was daar voor mijn gevoel toch een stukje minder uitbundig... (nog steeds hardstikke gaaf natuurlijk, dat geheel terzijde)...
Kolkend was het zeker . Wat een enthousiasme .
pi_28802653
Eens kijken of er wat gelukt is van de bijna 100 foto's die ik met m'n foon heb gemaakt .
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:09:51 #66
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28802695
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eens kijken of er wat gelukt is van de bijna 100 foto's die ik met m'n foon heb gemaakt .
Ik heb hier ook hele coole foto's ben alleen mijn uploadkabeltje vergeten, dus kan ze vanavond pas online zetten...
pi_28802738
quote:
Sorry hoor, maar daar geloof ik weinig van dat je vanaf die plek het podium niet kon zien.
Dat vak is bijna recht voor het podium.

Je zou in dat vak ongeveer dit zicht moeten hebben
quote:
Dat kan nooit kloppen, ze zat vast in 409?
Nee zat in ring 1, volgensmij in 401 dus, en dan helemaal boven in, dusi k denk dat ze tegen de onderkant van ring 2 aan keken als ze richting het podium keken. Vanaf daar kan je wss het veld wel zien nog aangezien dat lager ligt.
Mn schoonbroer heeft er foto's van gemaakt maar die heb ik nog niet. Het is echt zo, anders zouden ze geen andere plekken gekregen hebben he

*edit*
sorry
ik bedoelde dus 101 ipv 401...dr onder dus
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 15:12:45 #68
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28802772
Gezien de hitte: mag je flessen water mee naar binnen nemen?
pi_28802794
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
Nee .
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 15:13:50 #70
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28802802
Ik ga d'r morgen heen maar wordt nog leuk met parkeren daaro..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_28802845
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij ligt er een aantal Q-Park parkeergarages daar (Uitgaansdriehoek o.a.).
pi_28802849
quote:
Parkeren zelf was niet zo'n probleem, gisteren. Wij waren best laat en konden toch nog makkelijk een plekje vinden. Wegrijden was een groter probleem.

Wij werden trouwens naar een parkeerterrein van de omliggende bedrijven gestuurd. Achter dat Atlas gebouw.
pi_28802863
quote:
succes !!

wat wij hebben gedaan is de auto bij station hoofddorp geparkeerd en vanaf daar met de trein verder. Dit ging super!! Heel wat beter dan in de file staan naar de Arena en niet te vergeten op de terugweg nog veel langer in de file staan!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:17:42 #74
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802893
quote:
Helaas niet.. je kunt daar wel van die aparte bakjes Spa halen .. het is me wel gelukt om pepermunt mee naar binnen te smokkelen.. (beter nog, was vergeten dat ik het doosje in mijn handtas had gedaan, bij de controle niks over gehoord) dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen
pi_28802903
quote:
ik heb 't even gevraagd, pakken drinken mag wel..
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:18:38 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802917
quote:
Parkeren is geen probleem als je een beetje vroeg bent.. vertrekken is een ramp ..
pi_28802919
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Helaas niet.. je kunt daar wel van die aparte bakjes Spa halen .. het is me wel gelukt om pepermunt mee naar binnen te smokkelen.. (beter nog, was vergeten dat ik het doosje in mijn handtas had gedaan, bij de controle niks over gehoord) dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen
Mag toch wel gewoon? Ik liet dat ook gewoon zien, en ze zeiden er niks van...
pi_28802926
Ik ga met een bus Betuhr
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:19:27 #79
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802940
Oh ok.. dat wist ik niet.. wist alleen dat je geen flesjes mocht meenemen.. dacht dan dat je ook geen eten mee mocht hebben
pi_28802947
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:07 schreef FireFoz het volgende:
Ben net bij het postkantoor geweest, er zijn nog kaarten voor vak 408, maar daar zie je niks. Ze heten dan ook kaarten "met beperkt uitzicht"
Kopen! En dan gewoon een eind naar links lopen.
pi_28802983
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:18 schreef Murray het volgende:

[..]

Mag toch wel gewoon? Ik liet dat ook gewoon zien, en ze zeiden er niks van...
Eten kan idd prima mee. Zelfs een appel was geen probleem . Plastic flessen .
pi_28803120
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/watuzegt/22766341/Stelling:_U2_is_de_beste_rockband_van_de_wereld.html
pi_28803185
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/watuzegt/22766341/Stelling:_U2_is_de_beste_rockband_van_de_wereld.html
Als eenmaal de Stones stoppen wel, maar ik wil geen u2vsStones bash topic ervan maken

U2
pi_28803191
http://www.telegraaf.nl/prive/22767681/U2_overrompelend.html :
quote:
Gisteravond begon U2 aan de eerste van de drie Nederlandse stadionconcerten. De 150.000 kaarten hiervoor waren binnen tachtig minuten uitverkocht. Het was dan ook al weer vijftien jaar geleden sinds U2 Nederland had aangedaan.

De band overrompelde zijn 50.000 fans in de Amsterdamse ArenA met een show van 24 nummers waarbij een gulle greep werd gedaan uit het meer dan 25 jaar oude oeuvre van de Ieren.

Zo werden krakers als Beautiful Day en Elevation afgestoft en afgewisseld met nieuwlichters als Vertigo en het inspirerende Sometimes You Can't Make It On Your Own.

Zanger Bono refereerde tussen de nummers door regelmatig aan politieke onderwerpen. Hij droeg het nummer To Stand Still op aan Theo van Gogh, Pim Fortuin en de slachtoffers van de recente aanslagen in Londen.
Vijftien jaar geleden?
pi_28803197
....................................................... a MOLE!!!!

Mja ik kjk maar even de dvd ter afleiding van dit gebeuren
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:30:29 #87
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28803246
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Eten kan idd prima mee. Zelfs een appel was geen probleem . Plastic flessen .
Waarom is dat eigenlijk? Vanwege gevechten ofzo?
pi_28803258
Zijn er nog nergens opnamen te downloaden?
pi_28803312
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk? Vanwege gevechten ofzo?
Een volle plastic fles kan hard aankomen . En natuurlijk wil de ArenA geen omzet mislopen doordat iedereen z'n eigen drank meeneemt.
pi_28803329
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zijn er nog nergens opnamen te downloaden?
Ik zat ook al te zoeken. Ik heb nog niks kunnen vinden.
pi_28803384
Het viel mij trouwens op dat tijdens veel nummers van de nieuwe CD (Miracle Drug, Love and Peace) veel mensen om mij heen gewoon gingen zitten En dat terwijl MD toch een van mijn persoonlijke hoogtepunten was.
pi_28803400
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Bono is eigenlijk best lelijk
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 15:37:02 #93
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28803440
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/prive/22767681/U2_overrompelend.html :
[..]

Vijftien jaar geleden?
Mja, ze zijn zich ervan bewust inmiddels. De volgende lezersreactie is op de site geplaatst:

U2

Ondanks het feit dat ik het geweldig vind dat U2 een grote foto heeft gekregen op de voorpagina, wat je na 12 uur weer het gevoel geeft of je in de Arena staat, moet ik wel zeggen dat uw popredactie wel wat beter mag kijken naar gegevens. Zo staat er dat U2 15 jaar geleden Nederland aandeed, wat echt maar 4 jaar terug is, in het Gelredome in Arnhem.
pi_28803458
Ik luister en kijk nu naar de gitaarsolo van Until the End of the World.
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 15:37:46 #95
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28803468
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Maraca het volgende:
dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen
Ja hallo, het is geen sensation black.
pi_28803477
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:37 schreef no1uknow het volgende:
FOto's zelf genomen?
Erg mooi
Bedankt!
pi_28803538
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Mja, ze zijn zich ervan bewust inmiddels. De volgende lezersreactie is op de site geplaatst:

U2

Ondanks het feit dat ik het geweldig vind dat U2 een grote foto heeft gekregen op de voorpagina, wat je na 12 uur weer het gevoel geeft of je in de Arena staat, moet ik wel zeggen dat uw popredactie wel wat beter mag kijken naar gegevens. Zo staat er dat U2 15 jaar geleden Nederland aandeed, wat echt maar 4 jaar terug is, in het Gelredome in Arnhem.
Sommige mensen zijn echt dom
pi_28803549
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef Waxxer het volgende:
Ik luister en kijk nu naar de gitaarsolo van Until the End of the World.
Hier bootleg van San Diego, alvast in de stemming komen

Ben al best nerveus eigelijk
pi_28803567
Heeft een vriend van me gemaakt:

Bono's in the bush
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:41:20 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28803596
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja hallo, het is geen sensation black.
Sorry.. eerste concert in mijn leven
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:46:54 #101
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28803793
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:39 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn echt dom
Idd.

En dit vind ik ook al zo'n rare zin:
quote:
Zo werden krakers als Beautiful Day en Elevation afgestoft en afgewisseld met nieuwlichters als Vertigo en het inspirerende Sometimes You Can't Make It On Your Own.
Alsof Beautiful Day en Elevation al zo gigantisch oud zijn of dat er überhaupt ooit stof op die nummers komt ....
pi_28803842
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:38 schreef jeoren het volgende:

[..]

Bedankt!
hij staat op telegraaf.nl
Heb je die verkocht aan hun dan ofzo...
pi_28803913
Ik word eigenlijk alleen maar zenuwachtiger door dit topic
pi_28804017
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef Waxxer het volgende:
Ik ook
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:54:30 #105
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28804077
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:50 schreef Waxxer het volgende:
.
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 15:55:05 #106
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28804106
Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot 3,2 megapixels!
Godverhoerige, dit hebben ze er dus gister pas bijgezet

Dacht, ik nog m'n 5.0 MP camera met bescheiden zoomlens te kunnen meenemen, kan dat ook niet meer..
pi_28804193
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot 3,2 megapixels!
Godverhoerige, dit hebben ze er dus gister pas bijgezet

Dacht, ik nog m'n 5.0 MP camera met bescheiden zoomlens te kunnen meenemen, kan dat ook niet meer..
Als het geen joekel is kan je natuurlijk beetje handig freubelen en er een sticker met 3.2 erop plakken oid, zo goed zouden ze toch niet controleren denk ik, en anders krijg je hem toch altijd weer terug
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:57:42 #108
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28804207
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Letten ze niet op.. geen zorgen.. die van mij heeft ook 5.0 met een bescheiden zoomlens.. had hem gewoon in het hoesje gedaan en ben zonder problemen door de controle gekomen..
pi_28804267
Oke, mijn mobiele tel mag he?? Siemens S65

*opzoek*
pi_28804282
het enige stuk wat jullie moeten lezen is het stuk wat FOK! publiceert
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:01:58 #111
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28804364
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
het enige stuk wat jullie moeten lezen is het stuk wat FOK! publiceert
Ik stuur je mijn reknr. en dan praten we verder

//

Ik vond de wave trouwens ook erg leuk
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 16:03:31 #112
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28804426
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:57 schreef Cure het volgende:

[..]

Als het geen joekel is kan je natuurlijk beetje handig freubelen en er een sticker met 3.2 erop plakken oid, zo goed zouden ze toch niet controleren denk ik, en anders krijg je hem toch altijd weer terug

Jammer dat er vrij duidelijk 5.0 staat.. Moet ik er zelf een stickertje voor fabriceren.
Zwart inkleuren en met zilver overschrijven..
pi_28804536
1,3MP.....

Ken net
pi_28804549
Een paar van mijn meest geslaagde foto's:
Ik stond op veld, ter hoogte van de middenstip.

pi_28804677
oooooohhhhhh.........

GVD morgen!!!!!!!!!!

(....)

*dichtklap*

Hoeveel megapixels is dat trouwens??
pi_28804714
Trouwens, wie waagt het eigenlijk om te zeggen dat het een karig podium is??? Dat scherm is praktisch net als Popmart zo groot, alleen zonder olijf, gele boog en het ding uit mijn avatar
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:14:52 #117
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28804823
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:12 schreef Waxxer het volgende:
Trouwens, wie waagt het eigenlijk om te zeggen dat het een karig podium is??? Dat scherm is praktisch net als Popmart zo groot, alleen zonder olijf, gele boog en het ding uit mijn avatar
Het scherm is GIGANTISCH . Meer dan 260 m2 geloof ik. PopMart heb ik nooit in 't echt gezien .
pi_28804824
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:07 schreef Darklance het volgende:
Ik stond op veld, ter hoogte van de middenstip.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
.......en besef jij wel dat jij dit gisteren in het echt zag? En dat het nu foto's zijn?? JIJ hebt DAT gewoon GEZIEN, jij was DAARBIJ, jij hebt op dat knopje van dat toestel gedrukt om die foto's te maken, jij HOORDE de muziek en ZAG U2 in levende lijve, jij was tussen die mensen, jij proefde de sfeer, jij maakte het mee!!! En nu zijn het afbeeldingen.... op een computerscherm.... En de herinneringen. En de lege portemonnee...
pi_28804893
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Waxxer het volgende:

[..]

.......en besef jij wel dat jij dit gisteren in het echt zag? En dat het nu foto's zijn?? JIJ hebt DAT gewoon GEZIEN, jij was DAARBIJ, jij hebt op dat knopje van dat toestel gedrukt om die foto's te maken, jij HOORDE de muziek en ZAG U2 in levende lijve, jij was tussen die mensen, jij proefde de sfeer, jij maakte het mee!!! En nu zijn het afbeeldingen.... op een computerscherm.... En de herinneringen. En de lege portemonnee...
Rustig waxx
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:17:19 #120
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28804915
quote:

[..]

. .
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:20:42 #121
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805040
Volgens mij was het PopMart scherm trouwens groter. Maar daar zat ik zo schuin naar te kijken dat ik het niet meer zo goed weet.
pi_28805046
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het scherm is GIGANTISCH . Meer dan 260 m2 geloof ik. PopMart heb ik nooit in 't echt gezien .
Ja dat bedoel ik

Dat zijn twee doorzonwoningpercelen méér zelfs!! Dus ik snap dit niet zo:
quote:
......en wordt nog eens onderstreept in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt.
Oftewel, typisch geval van bureauredacteur i.m.o.
pi_28805051
Lege portemonnee?? Whó gives a fuck!??! Je zou er je ziel bijna voor verkopen!
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:22:21 #124
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_28805091
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:51 schreef calvobbes het volgende:
Heb gisteren nog 's gekeken wat er allemaal aan camera's stond, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Publiek is idd fantastisch voor een dvd, de Arena echter niet. Het blijft er gewoon veel te lang licht en daardoor komen lichteffecten niet echt goed over op tv.
Een opening als Elevation 2001 (hele zaal in 1x donker) was niet eens mogelijk geweest in de Arena.
pi_28805123
Ik was aan het werk. Stond bij de tweede ring, in zo'n kiosk. Zag mijn hele avond naar de haaien gaan, omdat we daar niets van het concert meemaakten. Toen zag ik dat ik maar tot tien uur hoefde te werken Heb ik dus mooi nog even ruim een uur kunnen zien

En wat was het gaaaaaaaf!!! Kippevel momenten zijn er veel geweest bij mij!
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_28805157
Enige camera's die er stonden waren gewoon voor de videoschermen. Vrijdag zal er ook niet geilmd worden lijkt me, anders hadden ze gister al 'geoefend'.
pi_28805192
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:20 schreef H.Flick het volgende:
Volgens mij was het PopMart scherm trouwens groter. Maar daar zat ik zo schuin naar te kijken dat ik het niet meer zo goed weet.
En, niet negatief bedoeld voor jou en/of wie dan ook, maar als je een stuk jonger bent is het misschien ook wat indrukwekkender Het is volgens mij minstens zo hoog! Toen ik dat popmartscherm zag dacht ik, nou, poeh poeh, daar moet goed beeld uit komen?? Maar zodra het donker was, bleek het hele concert één grote hallicunatie

Ben heeelll benieuwd.......

Naja ik houd nu op met mijn commentaar, ik lal als een junk Let maar niet op mij
pi_28805226
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:16 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Rustig waxx
*hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh*
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:26:40 #129
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805244
Mijn foto's (uit een SE P910i, dus geen superkwaliteit )

Mobieltjesmoment

donderdag 14 juli 2005 @ 16:28:37 #130
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805311
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:25 schreef Waxxer het volgende:

[..]

En, niet negatief bedoeld voor jou en/of wie dan ook, maar als je een stuk jonger bent is het misschien ook wat indrukwekkender Het is volgens mij minstens zo hoog! Toen ik dat popmartscherm zag dacht ik, nou, poeh poeh, daar moet goed beeld uit komen?? Maar zodra het donker was, bleek het hele concert één grote hallicunatie

Ben heeelll benieuwd.......

Naja ik houd nu op met mijn commentaar, ik lal als een junk Let maar niet op mij
Ja, dat zou ook kunnen. Bovendien zat ik er bij PopMart dichter op en zat ik gisteren bijna helemaal achterin het stadion.
pi_28805338
Kon je gisteren ook je naam sms-en en later teruglezen op het scherm? Dit was in Brussel wel het geval.
Just because you're paranoid,
Don't mean they're not after you
pi_28805346

(......)

Ik weet gewoon niks te zeggen steeds bij die foto's

en jij shaken natuurlijk:

donderdag 14 juli 2005 @ 16:30:22 #133
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805365
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef mazzle het volgende:
Kon je gisteren ook je naam sms-en en later teruglezen op het scherm? Dit was in Brussel wel het geval.
Als ik het nummer had kunnen verstaan wel
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:30:46 #134
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805373
quote:
.
Namen verschenen op 't einde.
pi_28805374
quote:
Yep
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:31:08 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805385
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef Waxxer het volgende:

(......)

Ik weet gewoon niks te zeggen steeds bij die foto's

en jij shaken natuurlijk:

[afbeelding]

Nogal ja .
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:31:33 #137
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805398
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Stond iig op het rechter videoscherm .
pi_28805453
Ik heb zin
WAXXER KOM NOU OP MSN
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:33:23 #139
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28805455
quote:

[..]

En jij moet nog wachten om die heerlijke sfeer mee te maken Ik leef met je mee..

Trouwens.. dat scherm was idd erg groot

Dit is trouwens wat je ziet in vak 425
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:33:52 #140
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_28805463
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Yep
mijn telefoon was leeg
Ik heb voor de lichtshow maar ff mijn fietslampje op gedaan
haha
'T best bewaarde geheim van Nederland
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:35:11 #141
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28805500
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Nummer stond op het scherm (rechterkant) 't was 3555.. heb trouwens niet gekeken of mijn naam erbij stond.. dacht dat het de namen waren van de crew
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:35:13 #142
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805503
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Stond iig op het rechter videoscherm .
Dat heb ik dan gemist.
pi_28805510
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:48 schreef FireFoz het volgende:

[..]

hij staat op telegraaf.nl
Heb je die verkocht aan hun dan ofzo...
Mijn foto niet hoor..
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:38:48 #144
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805588
http://www.nrc.nl/kunst/artikel/1121317147248.html :
quote:
Magisch repertoire U2 blijft boeien

Door Hester Carvalho

Wat is charisma? Waarin zit hem die onzichtbare maar onmiskenbare kwaliteit? Wellicht is het suggestie. Wellicht is het het charisma dat ons doet vermoeden dat iemand over grotere mogelijkheden beschikt dan de meeste anderen. Of hij die mogelijkheden ook wil benutten, maakt niet uit. Het gaat erom dat wij erin geloven.

Als de Ierse rockzanger Paul Hewson alleen maar zijn hand omhoogsteekt, kan hij een kudde boze olifanten tegenhouden. Als hij in de lucht bokst, verwacht je een luchtverplaatsing. Zo groot is zijn uitstraling. En zo groot is de verbeelding die hij bij zijn publiek weet op te roepen. Paul Hewson is dan ook beter bekend als Bono, zanger van U2.

Dat charisma zit ook in de muziek van U2. Alledaagse frasen lijken een diepere betekenis te krijgen, zoals bij het liedje dat de groep gisteravond direct na opkomst speelde in de afgeladen Amsterdam Arena: Vertigo, met zijn simpele maar ongekend opzwepende opening: ,,Unos dos tres catorce..''. Dit was niet zomaar aftellen, dit was aftellen voor iets magisch.

In de twee uur die volgden zou U2 de parels pikken uit bijna dertig jaar muziek maken. Van de onschuld van I Will Follow tot de werveling van Elevation, de freakshow van The Fly, het drama van Sunday Bloody Sunday en de overgave van Pride (In The Name Of Love). Dit keer hingen er geen auto's aan het plafond, en kwam de groep ook niet tevoorschijn uit een reuzecitroen, zoals bij eerdere tournees. De opstelling was simpel, met twee plankieren de zaal in, zodat de bandleden dichtbij de fans konden komen. Tegen de achterwand stond een stoer hekwerk met lichtjes die een Las Vegas-achtige skyline tevoorschijn toverden, graffiti of animaties. Voor wie veraf stond, gaf die achterwand een relativerend effect: de vier muzikanten als mieren bij een flatgebouw.

Dit concert was een drieluik. In het eerste, langste gedeelte speelden ze de bekendste hits, en was de stemming optimistisch. Bono bedankte de zaal voor ,,giving us a great life''. Hij dartelde heen en weer, was beter bij stem dan bij Live 8, en haalde een vrouw uit de zaal om mee te schuifelen tijdens All I Want Is You. Het tweede deel, toen de duisternis viel, was grimmig realistisch. Bono zong het emotionele lied voor zijn overleden vader, Sometimes You Can't Make It On Your Own - voor het eerst zonder zonnebril. Hij droeg een nummer op aan Theo van Gogh en Pim Fortuyn, en knielde geblinddoekt tijdens Bullet The Blue Sky, in een pose die deed denken aan beelden uit de Abu Ghraib-gevangenis.

Terloops citeerde hij andere muzikanten: The Beatles (Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band) en een veelzeggend citaat van The Smashing Pumpkins (,,Despite all my rage/ I'm still like a rat in a cage''). Het is niet alleen door zulke variaties dat het U2-repertoire niet versleten raakt. Het helpt dat U2-liedjes juist niet die geramde Arbeidsvitaminen-kwaliteit hebben als sommige andere muzieklegendes. Bij U2 houden de melodieën een zekere ongrijpbaarheid.

In het afsluitende deel regeerde weer de levenslust, met Bono als een Napoleon van medemenselijkheid, vol hoop en goede bedoelingen. Het concert eindigde zoals het begonnen was, met Vertigo. En dat is wellicht waar dat ,,Unos, dos, tres, catorce'' voor staat: toekomst, hier zijn we.
Iemand die er wel verstand van heeft .
pi_28805653
Puik verslag
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:45:01 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28805732
Super om te lezen... weer kippevel Alleen moet het nog even tot me doordringen dat ik er gisteren was.. 't is gewoon niet realistisch.. alleen in dromen ga ik naar een U2 concert en maak ik zoiets geweldigs mee.. dat is het.. .. een droom..
pi_28805774
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:24 schreef Murray het volgende:
Enige camera's die er stonden waren gewoon voor de videoschermen. Vrijdag zal er ook niet geilmd worden lijkt me, anders hadden ze gister al 'geoefend'.
Misschien gaan ze vrijdag oefenen voor zaterdag?
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:46:44 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805783
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=9337 :
quote:
Zwarthandelaren U2-kaarten opgepakt

Woensdagavond zijn vier zwarthandelaren aangehouden in de omgeving van de Amsterdam-ArenA die illegale kaartjes voor U2 probeerden te verkopen.
De verdachten zijn naar een politiebureau overgebracht en de kaarten zijn in beslag genomen. De politie zal ook bij volgende concerten extra controle houden op de illegale kaartverkoop.
Voorafgaand, tijdens en na het concert vonden verder geen noemenswaardige incidenten plaats. Het concert van de Ierse rockgroep, waar 50.000 bezoekers op afkwamen en vrijdag en zaterdag nog eens 50.000 per avond, verliep in een zeer prettige en rustige sfeer.
.
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 16:48:33 #149
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28805829
Tering... die playlist is wel lang

Vertigo
I Will Follow
Electric Co.
Elevation
New Year's Day
Beautiful Day
I Still Haven't Found What I'm Looking For
All I Want Is You
City of Blinding Lights
Miracle Drug
Sometimes you Can't Make It On Your Own
Love and Peace
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky
Running To Stand Still
Pride In The Name of Love
Where The Streets Have No Name
One

Zoo Station
The Fly
With Or Without You

All Because of You
Yahweh
Vertigo
pi_28805847
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:22 schreef Hawkeye het volgende:

Het blijft er gewoon veel te lang licht en daardoor komen lichteffecten niet echt goed over op tv.
Dat is wel vaker bij openluchtconcerten het geval. En toch zijn er al een aantal openluchtconcerten op DVD verschenenen (U2 op Slane, Robbie Williams op Knebworth e.v.a.), En vandaar ook dat het licht en video pas later in de show echt gebruikt werd. Blijkbaar hebben ze daar al rekening mee gehouden.
Die lui weten ook echt wel dat ze zo'n effect als Elevation 2001 niet bij een stadion concert kunnen gebruiken. Dus dat gaan ze niet eens proberen....
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:49:37 #151
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805851
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tering... die playlist is wel lang
Die van U2tour.de is vollediger:
quote:
Vertigo
I Will Follow
The Electric Co. / Bullet With Butterfly Wings (Snippet) / I Can See For Miles (Snippet)
Elevation
New Year's Day
Beautiful Day / Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Snippet)
I Still Haven't Found What I'm Looking For
All I Want Is You
City Of Blinding Lights
Miracle Drug
Sometimes You Can't Make It On Your Own
Love And Peace Or Else
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky / When Johnny Comes Marching Home (Snippet) / The Hands That Built America (Snippet)
Running To Stand Still
Pride (In The Name Of Love)
Where The Streets Have No Name
One

Zugabe(n):
Zoo Station
The Fly
With Or Without You
All Because Of You
Yahweh
Vertigo
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:54:30 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805955
http://www.gelderlander.n(...)E!__2790041_,00.html en http://www.limburger.nl/P(...)94619-1471--,00.html
quote:
Dak van de ArenA gaat er toch af
Door RICHARD STEKELENBURG

Eindelijk waren ze dan in Amsterdam: Bono, The Edge, Adam Clayton en Larry Mullen. U2 dus, de zelfbenoemde 'grootste rockband ter wereld'. Voorman Bono stak zijn hartstocht voor het land waar de Europese doorbraak van U2 bijna 25 jaar geleden begon, niet onder stoelen of banken. "Ik hou van Holland", verklaarde hij meteen aan het begin van het concert in niet eens zo slecht Nederlands.

De fans in de Amsterdam ArenA hadden uren op deze liefdesverklaring moeten wachten. De poorten van het stadion gingen al in de middag open, want vanaf zes uur vulden twee bands het voorprogramma: The Killers uit Las Vegas en Kaiser Chiefs uit Leeds.

Maar om even voor negenen begon het dan eindelijk waar de U2-fans al maanden onrustig van slapen: het Nederlandse gedeelte van de Vertigo tour waarmee de band deze maanden over de wereld reist. Het dak van het stadion bleef gisteravond dicht, zo had productiemanager Jake Berry eerder deze week al bepaald. Maar met buitengemeen veel enthousiasme speelde het Ierse viertal figuurlijk gezien het glazen plafond aan flarden.

Behalve nummers van het eind vorig jaar verschenen album How to dismantle an atomic bomb dook U2 uitgebreid de eigen geschiedenis in middels nummers als I still haven't found what I'm looking for, I will follow, Sunday bloody sunday en New years' day. Voorman Bono had er duidelijk zin in: hij kon met gemak wedijveren met die andere grote blikvanger in het stadion: een 540 vierkante meter groot scherm achter het podium waarin een slordige anderhalf miljoen lampen waren verwerkt.

Maar Bono zou Bono niet zijn als hij niet zou prediken. Meer dan ooit is deze Vertigo tour behalve een muzikale tour de force ook een politieke manifestatie. Live 8 wordt nog eens dunnetjes overgedaan. Zo roept de zanger via Sunday bloody sunday op tot verbroedering tussen de drie wereldgodsdiensten en passeren via de videowall de universele rechten van de mens. En natuurlijk moet er een einde komen aan de honger in de

wereld. En naar aanleiding van de aanslagen in Londen slaakt de zanger een hartenkreet: "Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan".

Was Nederland bij eerdere tours nog steevast U2's startplaats voor het Europese continent, door omstandigheden ging die eer vorige maand al naar België. Daarentegen zijn Bono en de zijnen in Amsterdam voor niet minder dan drie stijf uitverkochte shows, tegen bijvoorbeeld 'slechts' één in Berlijn en twee in Parijs.

Concert door U2, The Killers en Kaiser Chiefs. Bijgewoond: 13/7. ArenA Amsterdam. Herhalingen: 15 en 16/7.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roel_Jewel op 14-07-2005 17:04:56 ]
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:56:22 #153
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806008
http://www.gelderlander.n(...)E!__2790041_,00.html :
quote:
Voorman Bono had er duidelijk zin in: hij kon met gemak wedijveren met die andere grote blikvanger in het stadion: een 540 vierkante meter groot scherm achter het podium waarin een slordige anderhalf miljoen lampen waren verwerkt.
.
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:57:31 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806032
http://www.goudschecouran(...)E!__2791015_,00.html :
quote:
U2: Laat ons geen monster worden
door Richard Stekelenburg

POP
Concert U2. Bijgewoond: woensdagavond in Amsterdam Arena. Daar nog op 15 en 16 juli. Alle concerten zijn uitverkocht.

"Ik hou van Holland", verklaart U2-zanger Bono na een goed half uur zijn liefde ten overstaan van een volgepakte Arena in Amsterdam. In niet eens zo heel erg slecht Nederlands. En om de speciale band die U2 en Nederland al bijna 25 jaar hebben nog eens extra te onderstrepen: "Bedankt voor het geweldige leven dat jullie ons hebben gegeven. Jullie zijn er altijd voor ons geweest." Pas dan kan het concert, het eerste van drie Nederlandse U2 concerten, echt beginnen. Een concert dan meer zal blijken te zijn dan een concert alleen. U2 anno 2005 in Amsterdam is vooral ook Bono's persoonlijke politieke manifest. Live8 revisited.

Is het terecht dat U2 zich de 'Grootste Rockband van de wereld' noemt? Tja. De wereldwijde media-aandacht over de huidige Vertigo Tour is minimaal vergelijkbaar met het circus dat losbarst als die andere Grootste Band besluit een rondje te doen. Maar belangrijker: U2 oogt heel wat vitaler dan The Rolling Stones bij hún zilveren jubileum.
U2's Vertigo Tour dankt zijn naam aan het openingsnummer, van het vorig jaar verschenen album 'How to dismantle an atomic bomb'. Terug naar de eenvoud, luidde het devies bij U2 de afgelopen jaren, terug naar de puntige rocksongs. Die eenvoud was al te horen op 'All that you leave behind' uit 2000, is nog duidelijker voelbaar op 'How to disable' en in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt. Al blijft het eenvoud volgens de U2-norm. Nog altijd wordt het podium gesierd door een metershoog en -breed videoscherm en leiden twee gebogen catwalks het pubiek in. Maar het is niks vergeleken met het spektakel dat de Zoo TV Tour destijds in zich droeg.

Liedjes dus, drijvend op hun eigen emotionele kracht, wat misschien wel dé kracht van U2 is. U2 duikt ook uitgebreid de eigen geschiedenis in met nummers als 'I Still Haven't Found What I'm Looking For', 'With or without you', een prachtige versie van 'Running to stand still', 'I Will Follow' en 'New Year's Day'. Het zijn vooral de nummers van vóór het album 'Achtung Baby' die door het wat oudere publiek met enthousiast gejuich worden ontvangen, ook al zeggen die de meegebrachte kinderen (die zijn er ook) veel minder.

Haperen
U2 vertoont na 25 jaar opvallend weinig slijtageplekken. Bassist Larry Mullen is rotsvast als altijd, The Edge nog altijd indrukwekkend met zijn herkenbare, kristalheldere gitaargeluid. Alleen de stem van Bono hapert tegen het einde van de ruim twee uur durende show een beetje. Teveel krachten verspild? Er is overigens niemand die er over valt. Bono is meer dan een zanger. Bono is de veldheer, de entertainer, de prediker, de missionaris. Al een paar keer is hij over de twee catwalks naar het centrum van de Arena gewandeld als hij een meisje uit de menigte plukt. De gelukkige mag in de armen van de zanger een nummer lang haar mooiste U2-moment beleven: 'All I want is you...'
Maar dit concert is meer dan een concert. Bono grijpt hij 'Sunday Bloody Sunday' aan om op te roepen tot verbroedering tussen de wereldgodsdiensten. Ondertussen wordt op de videomuur met een halve maan (de 'c'), een Davidster (de 'x') en een Heilig Kruis (de 't') het woord 'coexist' – samenleven – gevormd. Op dezelfde videowall paseren even later de universele rechten van de mens. Bono roept andermaal op een einde te maken aan de honger in de wereld. En tenslotte, naar aanleiding van de recente aanslagen in Londen, spreekt hij de hartenwens uit: "Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan.

Vijfentwintig jaar U2. Da's veel om op terug te kijken. "Maar we zijn een band van de toekomst", roept Bono. "Het volgende nummer dragen we daarom op aan de wetenschappers, dokters en de verpleegsters – vooral de verpleegsters. Wat volgt is een emotionele uitvoering van 'Miracle drug', een nummer dat Bono scheef voor zijn overleden vader en een universele waarde heeft. Daar past geen cynisme meer.
Typisch dat dezelfde recensent voor twee dagbladen twee verschillende recensies schrijft ....
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 17:08:46 #155
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28806327
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:45 schreef Maraca het volgende:
Super om te lezen... weer kippevel Alleen moet het nog even tot me doordringen dat ik er gisteren was.. 't is gewoon niet realistisch.. alleen in dromen ga ik naar een U2 concert en maak ik zoiets geweldigs mee.. dat is het.. .. een droom..
Ach, dromen kun je kopen voor ¤70,-
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:08:59 #156
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806335
http://www.rtl.nl/experie(...)ome/u2_concerten.xml

Tsja, 't is dat er U2 audio en foto's staan. Maar Yorin . Er is één zin op die pagina die niet met een uitroepteken eindigt, zo te zien .
pi_28806474
ik heb net nog een kaartje bij GWK kunnen kopen, ben helemaal blij Na een niet al te beste sollicitatie toch nog goed nieuws vandaag
Zit in vak 117.... is dat nog te doen met beperkt zicht !?
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:15:12 #158
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806504

OMG . .
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:18:20 #159
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28806605
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:08 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ach, dromen kun je kopen voor ¤70,-
200 euro... (don't ask) (2 kaartjes)
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 17:22:11 #160
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28806693
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:18 schreef Maraca het volgende:

[..]

200 euro... (don't ask) (2 kaartjes)
Dan hoop ik voor je dat het wel veldkaartjes zijn..
pi_28806724
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]

OMG . .
Heb ik gisteren ook op tv gezien ja. Lag er zo'n miep bij helemaal in paniek... oh als we nu maar op tijd komen bij het concert.... LOL
pi_28806725
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef linebear het volgende:
ik heb net nog een kaartje bij GWK kunnen kopen, ben helemaal blij Na een niet al te beste sollicitatie toch nog goed nieuws vandaag
Iemand die gister was gegaan zei dat ie in van 117 zat en hij had prima zicht
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:23:44 #163
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28806735
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:07 schreef Darklance het volgende:
Coole foto's Darklance!

Na al dit podiumgeweld nu maar wat close-ups van onze helden!

donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:07 #164
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806743
Schandalig als je de prijzen op marktplaats ziet .
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:24 #165
44906 merino
World of Sleepers
pi_28806747
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:22 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Heb gisteren nog 's gekeken wat er allemaal aan camera's stond, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Publiek is idd fantastisch voor een dvd, de Arena echter niet. Het blijft er gewoon veel te lang licht en daardoor komen lichteffecten niet echt goed over op tv.
Een opening als Elevation 2001 (hele zaal in 1x donker) was niet eens mogelijk geweest in de Arena.
dat klopt niet helemaal kan ik je zeggen. De Arena is daardoor juist handiger dan stadions waar het meteen donker is. Alles wat opgenomen wordt is namelijk donkerder dan in werkelijkheid. Extra licht is dus alleen maar mooi meegenomen.

Toen ze in Boston tijdens de Elevation Tour opnamens gingen maken hebben ze een deel van het zaallicht aangehouden om de opnames beter te maken
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:47 #166
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806757
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef linebear het volgende:

[..]

Heb ik gisteren ook op tv gezien ja. Lag er zo'n miep bij helemaal in paniek... oh als we nu maar op tijd komen bij het concert.... LOL
En vooral dat Yorin erboven .

Wanneer zou Yorin gaan roepen dat zij U2 hebben opgericht?
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:24:49 #167
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28806760
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:22 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor je dat het wel veldkaartjes zijn..
Er... nee maar we hebben ze dan ook pas veeeel later gekocht.. normaal gesproken moest je dan een pakket bestellen maar dankzij mijn moeder en wat geregel kon ze ze los kopen.. anders was mijn moeder nog meer geld kwijt.. (dan kreeg je een rondleiding enzo) maar goed.. voor één keertje moet zoiets kunnen toch? Heb genoten en geweldige herinneringen eraan..
pi_28806766
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Schandalig als je de prijzen op marktplaats ziet .
Toen de verkoop net was geweest waren er toch 2 kaartjes voor 1000 euro verkocht ofzo?!
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:25:11 #169
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28806767
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef no1uknow het volgende:

[..]

... op een deel van het podium, maar no way dat je wat op het grote scherm kunt zien... Maar zoals hier al eerder gezegd, je bent zo vrij als een vogeltje in de Arena
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:25:59 #170
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806786
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Coole foto's Darklance!

Na al dit podiumgeweld nu maar wat close-ups van onze helden!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Coole foto's .

Mag ik daar wat van gebruiken voor 't verhaal op m'n weblog? Mijn pics zijn wat minder duidelijk zoals je hierboven kunt zien .
pi_28806793
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:25 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

... op een deel van het podium, maar no way dat je wat op het grote scherm kunt zien... Maar zoals hier al eerder gezegd, je bent zo vrij als een vogeltje in de Arena
Kan je overal heen als je eenmaal binnen bent dan?!
pi_28806815
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:23 schreef no1uknow het volgende:

[..]

jippie Het is een dooddoener, maar er bij zijn is ook belangrijk

Moeten we blij zijn met The Music !?? Ken ze niet
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:27:15 #173
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806820
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:25 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Toen de verkoop net was geweest waren er toch 2 kaartjes voor 1000 euro verkocht ofzo?!
Geen idee.
Maar iedereen die ver boven de 100 euro aanbiedt (en dat zijn er nogal wat): eikels .
pi_28806830
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:27 schreef linebear het volgende:

[..]

jippie Het is een dooddoener, maar er bij zijn is ook belangrijk

Moeten we blij zijn met The Music !?? Ken ze niet
Zijn wel goed hoor
DOwnload Freedom FIghters van ze maar is
pi_28806846
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Geen idee.
Maar iedereen die ver boven de 100 euro aanbiedt (en dat zijn er nogal wat): eikels .
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:28:27 #176
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28806855
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:26 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Kan je overal heen als je eenmaal binnen bent dan?!
Zou ik niet doen.. (tenminste bij de tribune) tenzij je staat bij de railing.. anders krijg je de hele tijd van 'ja, maar dit is mijn plaats '
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:28:38 #177
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28806858
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Coole foto's .

Mag ik daar wat van gebruiken voor 't verhaal op m'n weblog? Mijn pics zijn wat minder duidelijk zoals je hierboven kunt zien .
Be my guest!
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:29:40 #178
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28806884
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zou ik niet doen.. (tenminste bij de tribune) tenzij je staat bij de railing.. anders krijg je de hele tijd van 'ja, maar dit is mijn plaats '
Ik zou inderdaad ook niet op de plek van een ander gaan zitten, maar je kunt inderdaad bij een railing gaan staan of op een trap gaan zitten...
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:29:55 #179
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28806892
@ Twentemeisje: Superfoto's!
pi_28806906
ach zal vast genoeg kunnen zien
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:30:52 #181
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28806909
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:29 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad ook niet op de plek van een ander gaan zitten, maar je kunt inderdaad bij een railing gaan staan of op een trap gaan zitten...

Maar dan is het nog lastig voor de mensen die iets te drinken willen halen.. want jij moet dan steeds opstaan enzo..
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:32:11 #182
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28806932
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:28 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Be my guest!
Thanks .
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:32:56 #183
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28806949
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maar dan is het nog lastig voor de mensen die iets te drinken willen halen.. want jij moet dan steeds opstaan enzo..
Dus is het eigenlijk het lastigs voor jezelf, telkens opstaan

Ik zou de gok wel durven nemen om een kaartje voor een dergelijk vak te kopen....
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:36:04 #184
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_28807030
Nog mensen hier die tussen de 2 catwalks hebben gestaan? Of het grote voorvak? Hoelaat waren jullie dan daar?
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:41:56 #185
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28807194
Radiozender organiseert 'Geen U2-Week'

Uitgegeven: 14 juli 2005 17:20

HILVERSUM - Radiozender Kink FM organiseert de 'Geen U2-Week'. De muziek van U2 is vanaf zaterdag een week lang niet te horen op de alternatieve zender, zo laat Kink FM donderdag weten. De reden hiervoor is de stortvloed aan media-aandacht voor de Ierse band, die momenteel in Nederland is voor drie concerten in de Amsterdam ArenA.

"Er is natuurlijk niet zo veel mis met U2, maar veel van onze luisteraars zijn het mediabombardement eromheen spuugzat. Voor velen voelt een week zonder U2 als een verkwikkende vakantie", aldus programmaleider Arjen Grolleman. Hij sluit niet uit dat de zender dit soort weken in de toekomst vaker gaat organiseren "bijvoorbeeld met Alanis Morissette".
pi_28807206
Morrigun99 Morrigun99 - donderdag 14 juli 2005 @ 13:31

Hé Waxxer! Is dat jouw tattooage? Want degene die die tattoo op d'r rug had zat bij ons in de rij.

dat was ik denk ik dan :-).....zaten jullie naast ons of achter ons ofzo ?? greetzzz ro

ik ben trouwens een hij en heb nog een tatootje van the joshua tree met u2 eronder op mijn andere schouder staan
http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/tatoos.htm
greetzzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:45:43 #188
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28807238
quote:
leuk!
pi_28807256
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:43 schreef Waxxer het volgende:

HILVERSUM - Radiozender Kink FM organiseert de 'Geen U2-Week'. De muziek van U2 is vanaf zaterdag een week lang niet te horen op de alternatieve zender, zo laat Kink FM donderdag weten. De reden hiervoor is de stortvloed aan media-aandacht voor de Ierse band, die momenteel in Nederland is voor drie concerten in de Amsterdam ArenA.

"Er is natuurlijk niet zo veel mis met U2, maar veel van onze luisteraars zijn het mediabombardement eromheen spuugzat. Voor velen voelt een week zonder U2 als een verkwikkende vakantie", aldus programmaleider Arjen Grolleman. Hij sluit niet uit dat de zender dit soort weken in de toekomst vaker gaat organiseren "bijvoorbeeld met Alanis Morissette".
goede actie. Hoor U2 al genoeg op Arrow (luister ik als op Kink weer eens kutmuziek is).
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:46:27 #190
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28807260
quote:

donderdag 14 juli 2005 @ 17:48:12 #191
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28807297
quote:

.

Het is natuurlijk ook belachelijk dat twee radiozenders hard roepen dat ze de 'allerlaatste U2-kaarten' weggeven . Om maar es een voorbeeld te noemen. En tsja, Yorin he .
pi_28807344
Beetje krom, ze zoeken zelf nu de media om keihard te roepen dat ze géén U2 uit zenden....
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:50:41 #193
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_28807349
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:24 schreef merino het volgende:

[..]

Toen ze in Boston tijdens de Elevation Tour opnamens gingen maken hebben ze een deel van het zaallicht aangehouden om de opnames beter te maken
Dat is ook weer waar ja....

Als ze echter opnames voor een dvd maken dan doen ze dat zeker over meerdere avonden; dat zou dan vrijdag en zaterdag moeten zijn.

Ze hebben woensdag in ieder geval niet gebruikt om dingen te testen. Er stond (behalve de standaard camera's voor alle schermen) geen extra apparatuur.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:51:04 #194
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28807356
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:50 schreef Cure het volgende:
Beetje krom, ze zoeken zelf nu de media om keihard te roepen dat ze géén U2 uit zenden....
Waardoor U2 dus weer in de media komt
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:53:04 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28807403
Voor de liefhebbers hier wat avi-tjes. Geen topkwaliteit (understatement en veel achtergrondgezang... maar toch leuk om even weer dat gevoel te krijgen!

Unos
Dos
Tres
Catorce

en vooruit, nog eentje dan....
pi_28807423
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:24 schreef merino het volgende:

Sterker nog, ze hebben extra licht in de zaal gehangen.
Dat gebeurd bij elk concert dat voor een DVD/TV wordt opgenomen, ander is het alleen maar een zwart gat als je richting het publiek kijkt.
Voor het concert van Tina Turner in dezelfde ArenA hebben ze aan beide zijkanten over de hele lengte van het veld extra licht opgehangen.

U2 heeft nu al wel wat licht op het publiek hangen, maar ook daar waren zwarte gaten bij te zien als dat allemaal aanstond.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:05:16 #197
60704 LeonH
pi_28807717
@Twentemeisje: Hoelaat was je daar? Want dit is wel heuul errug dichtbij
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:07:56 #198
120548 T-H
in state called Vertigo
pi_28807769
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waardoor U2 dus weer in de media komt
en een aanzienlijk deel van Nederland iTunes opstart i.p.v. de radio met Kink - fucking - FM
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:09:44 #199
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28807825
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:05 schreef LeonH het volgende:
's ochtends om negen uur... naast ons stonden mensen die er dinsdagavond al waren gaan liggen.... dat leverde dus niet echt veel extra op
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:09:53 #200
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28807827
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:05 schreef LeonH het volgende:
Waar stond jij, Leon? Jij vertrok toch al om 4 uur ofzo hier uit het diepe zuiden??
pi_28807977
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:09 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

's ochtends om negen uur... naast ons stonden mensen die er dinsdagavond al waren gaan liggen.... dat leverde dus niet echt veel extra op
Als je maar in dat voorste vak terecht komt of niet? Dan sta je sowieso goed?
pi_28807981
Super concert gisteren!!
Blijf het alleen toch zonde van de geluidskwaliteit in die arena, schijnt op de ringen nog slechter te zijn.

Volgende keer gewoon weer de Kuip jongens!

[ Bericht 0% gewijzigd door Staanplaats op 14-07-2005 18:23:04 ]
"..and in my brain it's going wrong.."
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:24:35 #203
60704 LeonH
pi_28808120
Ik ga morgen... Wij stonden idd op het punt om tussen 3 en 4 te vertrekken. We moeten ook nog ff alvast inchecken in het hotel in Breukelen, dus verwacht dat we tussen 6 en 7 aan de arena aankomen. Dus die 2 uurtjes scheelt het ook weer niet voor ons
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 18:27:35 #204
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28808187
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:17 schreef Staanplaats het volgende:
Blijf het alleen toch zonde van de geluidskwaliteit in die arena, schijnt op de ringen nog slechter te zijn.

Toch wel jammer hoor.
Zou je op de een of andere manier U2 niet kunnen laten weten dat ze nooit meer in die ^%$& arena moeten spelen?
pi_28808288
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:14 schreef linebear het volgende:
Heb net zo'n kaartje gekocht voor vak 117, oor zaterdag.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_28808403
coexist!
I got soul, but I'm not a soldier
pi_28808426
OLA!

Ik zat in vak 402, 2e ring en heb het concert prima kunnen volgen. Afgezien van de kleine vertraging in het geluid kon ik de muziek, de teksten en de preken van Bono goed verstaan (als mijn collega's naast me niet zo aan het ouwehoeren waren )

Mijn hoogtepunten van de avond vond ik toch Zoo Station (dat intro ) en The Fly, het was weer echt een beetje het ouderwetse ZOO-TV gevoel
pi_28808590
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:32 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dus is het eigenlijk het lastigs voor jezelf, telkens opstaan

Ik zou de gok wel durven nemen om een kaartje voor een dergelijk vak te kopen....
Wordt je niet weggestuurd door van die stewards? Die controleren toch de kaartjes bij ieder vak?
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:53:07 #209
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28808656
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:49 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Wordt je niet weggestuurd door van die stewards? Die controleren toch de kaartjes bij ieder vak?
Nee, toen ik eenmaal binnen was heb ik mijn kaartje niet meer nodig gehad.
pi_28808661
Mijn 5.1mp camera werd ingenomen, omdat hij (dus) meer dan 3.2 mp was. Er was geen praten aan. Dus voor de mensen die de komende dagen gaan....

Het was absoluut geweldig! Ik was ook bij een concert op de elevation tour, maar het was dus absoluut geen herhalingsoefening. Fantastisch.

Op de setlist ontbreekt btw overal de klassieker Happy Birthday dear Anton....
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:55:00 #211
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28808697
Ik vond de Elevation Tour trouwens wel beter. Bono was toen volgens mij energieker en rende en sprong meer rond. Maar dat kan ook komen omdat ik in Arnhem dichter bij het podium stond.
pi_28808814
Ben nu toch wel erg benieuwd wat ik in vak 117 zal zien. Ik denk niet veel. Overigens had ik het 'laatste' kaartje bij de GWk, want iemand achter mij wilde er nog 4 uit laten draaien en dat ging niet meer....zal morgen wel weer lukken denk ik....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_28809429
Ik denk dat je in 117 de heren zelf wel goed ziet, maar het scherm dus niet. Idemdito voor het vak (418) waar ik zaterdag zit! Ach ik ben erbij en als we echt niet veel zien kijken we wel of we elders kunnen staan! Nee heb je, ja ken je krijgen!
pi_28809582
Is dat echt zo voor vak 418, sonja?
Want daar zit ik morgen dus
Ik heb je trouwens nog niet gezien @ MSN
pi_28809637
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Evenement: U2 in Amsterdam
Hawkmoon 269?
Of was het geluid waar jij stond zo slecht, dat je een nummer voor Hawkmoon aangehoord hebt?
pi_28809641
Veldkaarten! Morgen om 7 uur sochtends bivakkeer ik voor de arena *vroeg*
Laat alstublieft die fototoestellen thuis .. het is zoooooooooooooooooooooooooooo irritant.. dan staat er weer iemand met een groothoektelebuislens naast je te vragen of je ff niet wil springen zodat ie rustig een foto kan maken..
verlangen voorbij vanitas
pi_28809748
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:37 schreef Murray het volgende:

[..]

Hawkmoon 269?
Of was het geluid waar jij stond zo slecht, dat je een nummer voor Hawkmoon aangehoord hebt?
Dit houden we stil

het was Running to stand still
pi_28809785
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:37 schreef Volano het volgende:
Veldkaarten! Morgen om 7 uur sochtends bivakkeer ik voor de arena *vroeg*
Laat alstublieft die fototoestellen thuis .. het is zoooooooooooooooooooooooooooo irritant.. dan staat er weer iemand met een groothoektelebuislens naast je te vragen of je ff niet wil springen zodat ie rustig een foto kan maken..
zoals ik al zei, je camera wordt ingenomen als hij meer dan 3.2 mp heeft, dus je zal ook wel niet binnenkomen met je lenzentas
pi_28810011
http://www.telegraaf.nl/m(...)6/U2_jpg_936861g.jpg hier heeft die gozer helemaal vooraan anders wel weer een dikke unit.. rechts van die gozer met die oorkleppen!? :/
pi_28810038
p.s. wat zijn dat voor dikke zolen onder die schoenen?! "soul" schoenen?
pi_28810108
Das vast de perscorner, Volanovertigo
pi_28810236
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:34 schreef no1uknow het volgende:
Is dat echt zo voor vak 418, sonja?
Want daar zit ik morgen dus
Ik heb je trouwens nog niet gezien @ MSN
Naar het schijnt, maar ik hoop stiekem toch dat het mee zal vallen Heb msn nog niet aangehad, zal ff komen koekeloeren! Hmmm ik zie je niet, ik had je wel toegevoegd??? Had je een berichtje dat ik je had toegevoegd?
pi_28810466
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:04 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Naar het schijnt, maar ik hoop stiekem toch dat het mee zal vallen Heb msn nog niet aangehad, zal ff komen koekeloeren! Hmmm ik zie je niet, ik had je wel toegevoegd??? Had je een berichtje dat ik je had toegevoegd?
Nee
Doe het nog maar een keer

sandere AT gmail PUNT com

Maar welk scherm bedoel je dan? dat grote scherm/al die lampjes? En wat dan met het zijscherm (de echte videobeelden zeg maar)
pi_28810480
Waxxer waarom ben je niet op MSN gekomen/waarom kom je niet
pi_28810493
BTW
Eindelijk klaar met mn site
(check sig)
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:18:17 #227
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28810528
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:56 schreef Volano het volgende:
p.s. wat zijn dat voor dikke zolen onder die schoenen?! "soul" schoenen?
Het lijken wel Spice Girl boots ... and what about those pants... Het is me al eerder opgevallen en gisteren weer... Bono heeft splitjes achterin zijn pijpen...

pi_28810541
IK VOEL WEER RILLINGEN OVER MN RUG LOPEN

GODALLEMACHTIG WAT HEB IK ER ZIN IN
M'n eerste U2 concert, eerste (echt) concert overigens
En 21 juli dan meteen naar Toto, maar dat is nu niet relevant
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:24:02 #229
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28810632
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:18 schreef no1uknow het volgende:
IK VOEL WEER RILLINGEN OVER MN RUG LOPEN

GODALLEMACHTIG WAT HEB IK ER ZIN IN
M'n eerste U2 concert, eerste (echt) concert overigens
En 21 juli dan meteen naar Toto, maar dat is nu niet relevant
Je had iets slechters kunnen uitkiezen als allereerste concert.
For great justice!
pi_28810642
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:24 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Je had iets slechters kunnen uitkiezen als allereerste concert.
pi_28810672
[offtopic]@ Qyroz, waar heb jij je domeinnaam gekocht?[/offtopic]
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 20:27:33 #232
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28810712
Nog 30 minuten!

plus 24 uur.
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:29:06 #233
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28810746
Zijn er al opnames te vinden van gisteren?
pi_28810750
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:27 schreef Gert het volgende:
Nog 30 minuten!

plus 24 uur.
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:34:14 #235
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28810899
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:29 schreef H.Flick het volgende:
Zijn er al opnames te vinden van gisteren?
Nog niet gevonden .
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:41:40 #236
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28811076
Als je lid bent van U2.com kun je in het Zootopia gedeelte filmpjes downloaden van het concert van gisteren! Moet je in het Internationale forum kijken en dan het Nederlandstalige topic over het concert van gisteren.
pi_28811234
Bier [14.gif]
pi_28811326
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:41 schreef H.Flick het volgende:
Als je lid bent van U2.com kun je in het Zootopia gedeelte filmpjes downloaden van het concert van gisteren! Moet je in het Internationale forum kijken en dan het Nederlandstalige topic over het concert van gisteren.
Mot je gaan dokken, met een free membership kom je nergens
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:52:15 #239
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28811363
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:50 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Mot je gaan dokken, met een free membership kom je nergens
Ja, dat is zo. Ik ben lid geworden om kaartjes te kunnen bestellen via internet.
pi_28811383
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:52 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Ik ben lid geworden om kaartjes te kunnen bestellen via internet.
Kan je niet ff de linkjes plaatjes hierzo
Of ff mailen
pi_28811457
BTW: Vind iedereen Yahweh zo'n geweldig liedje? want ik vind hem niet echt zo van
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:08:38 #242
60704 LeonH
pi_28811789
Zo mensen, ik ben pitten en vannacht vertrekken!!! JAaaaa heb er zin an!
Tot morgen voor een gedeelte van jullie!
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:10:10 #243
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28811836
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:08 schreef LeonH het volgende:
Geniet ervan. Het is gaaf .

.
pi_28811928
Ik ga morgen ff How to dismantle an atomic bomb kopen
Ik heb de al de hele tijd een kopietje van mn pa maar het orgineel zelf hebben is toch veel leuker, en bij de Media Markt krijg je er nu een U2 Zippo bij
pi_28811949
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:08 schreef LeonH het volgende:
Tot morgen, vrind
pi_28812036
Nog 1 nachtje slapen
* anne_Chris gaat plat
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_28812065
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:13 schreef no1uknow het volgende:
Ik ga morgen ff How to dismantle an atomic bomb kopen
Ik heb de al de hele tijd een kopietje van mn pa maar het orgineel zelf hebben is toch veel leuker, en bij de Media Markt krijg je er nu een U2 Zippo bij
koop de limited, dvd'tje is erg leuk om te zien (vooral de versie van vertigo )
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:21:40 #248
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28812152
IK GA ZATERDAG WEER!!!! Vip kaarten met etentje en de hele pleuriszooi erbij
pi_28812182
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:21 schreef H.Flick het volgende:
IK GA ZATERDAG WEER!!!! Vip kaarten met etentje en de hele pleuriszooi erbij
Hoe kom je daar nou weer aan?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:23:48 #250
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28812211
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:22 schreef Murray het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer aan?
Relatiegeschenk
pi_28812239
U2 morgenvroeg bij Giel Beelen? Zie http://giel.vara.nl.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:25:15 #252
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28812251
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:24 schreef Sjimmie het volgende:
U2 morgenvroeg bij Giel Beelen? Zie http://giel.vara.nl.
Dat mag nooit van YorinFM en die zijn tenslotte eigenaar van U2.
pi_28812302
Er is inmiddels een 'Very good audience recording' van gisteren op de bekende u2 torrents site te vinden...
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:28:27 #254
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28812316
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:27 schreef Murray het volgende:
Er is inmiddels een 'Very good audience recording' van gisteren op de bekende u2 torrents site te vinden...
Deze avond wordt beter en beter
pi_28812350
Ik heb hem nog niet gehoord hoor, de term 'very good' wordt wel vaker gebruikt, ook voor bootlegs die niet aan te horen zijn.. maar goed, ik ben benieuwd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:30:32 #256
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28812364
Ik ben toch helemaal in extase omdat ik zaterdag weer ga, mijn dag kan sowieso niet meer stuk

M'n kater is ook opeens voorbij.
pi_28812368
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:25 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Dat mag nooit van YorinFM en die zijn tenslotte eigenaar van U2.
Misschien een coverband?
pi_28812410
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:18 schreef Cure het volgende:

[..]

koop de limited, dvd'tje is erg leuk om te zien (vooral de versie van vertigo )
Kan ik ook doen, maar mn pa heeft DVD ook al, en dat vind ik nou net niet de moeite waard, behalve als ie even duur is
pi_28812456
Ik ga het hele concert opnemen met mn MP3 speler, misschien hoor je er nog wat van
Toch 512 MB en ik haal m helemaal leeg
pi_28812462
Meesmokkelen in mn onderbroek
pi_28812527
Zo ik ben ff aan het zoeken geslagen in mn ouders CD collectie
Heb nu 2 albums en 8 singles gevonden en dat is nog maar gevonden in 1 4e van de cd collectie
pi_28812598
Ben ff The best of 1980 - 1990 (mn geboortejaar ) aant rippen naar PC
pi_28812671
Waxxer als je straks de nieuwe topic wil openen, moet je er wel zijn, hé
pi_28812683
Klaar met rippen
pi_28812812
*bump*
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:45:40 #266
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28812822
quote:
damn ik ben de bookmark naar die site kwijt....
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:46:36 #267
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28812867
quote:
Ff zoeken ...
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:54:03 #268
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28813104
Ik ben echt helemaal de weg kwijt, ik sta zaterdag gewoon in 'the bombshelter'
pi_28813434
VRIJDAG
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:04:09 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28813436
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:45 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

damn ik ben de bookmark naar die site kwijt....
Muts dat ik er ben... makkelijker kan haast niet

Torrent gevonden!
pi_28813461
en hoe was het geluid?
pi_28813641
Waar ik stond 427 (achteraan, bovenste ring, bovenste rij tegen het beton ) niet slecht
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:16:08 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_28813795
Ik ga morgen weer! Ja, weer, want ben ook al naar Brussel geweest. Daar had ik een zitplaats (nogal ver achterin) en morgen staplaats. Heb er echt onwijs veel zin in!!
Waarschijnlijk zal ik er pas om een uur of 18.00 zijn , dus het wordt waarschijnlijk moeilijk om vooraan te komen.
(Maar ik ben erg goed in voorkruipen... )
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:19:48 #274
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28813930
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:05 schreef pascalheister het volgende:
en hoe was het geluid?
download loopt nog (en retetraag ook...)... dus nog ff afwachten!
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 22:20:31 #275
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28813953
Bono, zal vast gedacht hebben, fuck Airforce one... I've got my own plane...

donderdag 14 juli 2005 @ 22:20:50 #276
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28813962
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:16 schreef cattie het volgende:
(Maar ik ben erg goed in voorkruipen... )
Voorkruipers had a really hard time in our section yesterday
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:24:53 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_28814082
Ja maar, ja maar, ik ben lief klein en onschuldig!!!
pssst, nee hoor, mensen die al zo lang voor het concert aanwezig zijn verdienen het om vooraan te staan. Ik zal me (redelijk) netjes gedragen
pi_28814153
haha grapjas
pi_28814169
quote:
ik was er ook en het concert was waardeloos ! het geluid echode en galmde. wat een waardeloze plaats de ARENA !!!!!!!!!!!!
en al die meezingers ( elevation , vertigo , all i want is you , pride ) komen me strot uit! zing eens THE UNFORGETTABLE FIRE , PLEASE, WHEN I LOOK AT THE WORLD !!!
Van de frontpage
pi_28814279
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Van de frontpage
Dat is ook een van de weinige negatieve reacties die ik ben tegengekomen....

Maar ik heb er wel meer gelezen:
quote:
I'm Polish and I really regret I didn't attend the concert in Chorzow. The 13/07 show was my definitely my last Dutch U2 concert, period. Who the hell decided to give a concert in ArenA, the worst god damn sound nightmare you can image? The result was that I didn't understand a word from what Bono was saying and signing, not to mention The Edge's guitar, Adam's bass and Larry's drums. All I could hear was a horrible wall of noise. I really wanted this concert to be a one-of-the-lifetime experience and, damn, it was not. I was standing about 30 meters from the stage in a big pile of garbage, because (maybe it's only a Dutch custom) everybody seemed to confuse a rock concert with a picnic eating and drinking right next to the stage and leaving all that shit there. On top of it, some asshole who didn't want to miss the show and go to the toilet, pissed right next to me and other people in the middle of the stadium. Concluding: next U2 show I am attending will be in Poland and nowhere else.
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:32:04 #281
44906 merino
World of Sleepers
pi_28814301
ik vind de setlist ook kut

mja blijft natuurlijk wel een U2 concert
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_28814323
... vreemd. De mensen die ik hoor klagen over het geluid stonden op het veld.
Overigens lijkt die Pool een verwende fan die al tig optredens heeft gezien en eigenlijk niet meer kan genieten van de muziek als mensen die hen voor het eerst zien. Ze hopen obscure nummers te horen om hun honger te stillen en als die niet komen ergeren ze zich aan alles wat hen niet bevalt. Beetje triest
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 22:35:09 #283
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28814393
Eigenlijk toch totaal nutteloos als je daar om 9:00 al staat
Op een gegeven moet je toch pissen en dan moet je uit de rij gaan...
of je moet zo aso zijn om gewoon naast je te pissen zoals hierboven..
pi_28814518
Als je in de rij staat kun je er echt wel even uit om te gaan plassen om andere dingen te doen. Er zal niemand zijn die meteen op jouw plaats gaat staan....
pi_28814531
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmja, ik sta zaterdag dus.

Ik zit er over te denken om gewoon heel vroeg te gaan of heel laat. Ga ik heel vroeg dan sta ik zeker in dat voorste vak en ben je er dus van verzekerd dat je redelijk vooraan staat.

Ik ga ook wel om 5 uur 's middags binnenkomen, mij naar voren wurmen in het grote vak, maar vlak voor aanvang van 't concert wil ik sowieso toch ff gaan pissen en wat te eten/drinken halen. En dan sta je dus weer helemaal achteraan.

Dan kan ik ook net zo goed gewoon om kwart over 8 de Arena binnenstappen... Athlete ken ik niet, Snow Patrol lijkt me wel leuk, maar zou ook geen ramp zijn om dat te missen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:41:34 #286
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28814583
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik stond om 14.00 uur in de rij, kwam de ArenA binnen en kon zo tegen het hek van het achterste vak staan. geen verkeerde plek dus. Zeker als je naast iemand staat die al om 10.00 uur in de rij stond ...
pi_28814614
Wat bedoel je nou met het achterste vak?
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:43:00 #288
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28814628
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:42 schreef Murray het volgende:
Wat bedoel je nou met het achterste vak?
Het grootste 'vak' .
pi_28814658
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het grootste 'vak' .
Maar daar heb je dus van 4 tot 9 gestaan?
pi_28814792
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:31 schreef Murray het volgende:

[..]

Dat is ook een van de weinige negatieve reacties die ik ben tegengekomen....

Maar ik heb er wel meer gelezen:
[..]

Hallo, Nederland heeft toch een reputatie, niet raar gaan kijken als die waar blijkt te zijn
Tap tap tap
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:48:52 #291
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28814823
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:44 schreef Murray het volgende:

[..]

Maar daar heb je dus van 4 tot 9 gestaan?
.
We waren met z'n vieren. Stonden daar prima. Af en toe ging er een wat drank halen. En met die 'security zone' net voor ons (waar die security mensjes dus wandelen) was het voor de kleinste van het groepje ook nog prima te zien (dan staan lange mensen niet een meter voor je ).
pi_28814829
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hallo, Nederland heeft toch een reputatie, niet raar gaan kijken als die waar blijkt te zijn
Als er iemand tegen mij aan gaat pissen sta ik denk ik toch wel raar te kijken.
pi_28814892
Ik ga maar is naar mijn bed toe
Morgen concert
pi_28814929
Oh al bijna 300
Ff volspammen
pi_28814946
Ik heb zoooo'n zin in morgen
pi_28814952
Te veel zin
pi_28814953
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
We waren met z'n vieren. Stonden daar prima. Af en toe ging er een wat drank halen. En met die 'security zone' net voor ons (waar die security mensjes dus wandelen) was het voor de kleinste van het groepje ook nog prima te zien (dan staan lange mensen niet een meter voor je ).
Hmja, ik had ook graag iemand meegenomen die steeds voor mij bier ging halen... (Cherrylips... )

Ik zorg gewoon dat ik in dat voorste vak kom, is 's ochtends dan wel een flinkte tijd wachten, maar dat wachten van 4 tot 9 is dan wel relaxed.
pi_28814973
Ik zit @ vak 418, daar schijn je alles te zien
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:54:18 #299
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28815023
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:52 schreef Murray het volgende:

[..]

Hmja, ik had ook graag iemand meegenomen die steeds voor mij bier ging halen... (Cherrylips... )

Ik zorg gewoon dat ik in dat voorste vak kom, is 's ochtends dan wel een flinkte tijd wachten, maar dat wachten van 4 tot 9 is dan wel relaxed.
In het voorste vak was nog meer dan genoeg ruimte. Dus daar kun je prima zitten .
pi_28815030
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:49 schreef Murray het volgende:

[..]

Als er iemand tegen mij aan gaat pissen sta ik denk ik toch wel raar te kijken.
wereldvreemd
Tap tap tap
pi_28815032
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

In het voorste vak was nog meer dan genoeg ruimte. Dus daar kun je prima zitten .
Ze hebben toch ook het veld een beetje opgedeeld, om drang te voorkomen?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')