abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28805157
Enige camera's die er stonden waren gewoon voor de videoschermen. Vrijdag zal er ook niet geilmd worden lijkt me, anders hadden ze gister al 'geoefend'.
pi_28805192
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:20 schreef H.Flick het volgende:
Volgens mij was het PopMart scherm trouwens groter. Maar daar zat ik zo schuin naar te kijken dat ik het niet meer zo goed weet.
En, niet negatief bedoeld voor jou en/of wie dan ook, maar als je een stuk jonger bent is het misschien ook wat indrukwekkender Het is volgens mij minstens zo hoog! Toen ik dat popmartscherm zag dacht ik, nou, poeh poeh, daar moet goed beeld uit komen?? Maar zodra het donker was, bleek het hele concert één grote hallicunatie

Ben heeelll benieuwd.......

Naja ik houd nu op met mijn commentaar, ik lal als een junk Let maar niet op mij
pi_28805226
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:16 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Rustig waxx
*hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh*
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:26:40 #129
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805244
Mijn foto's (uit een SE P910i, dus geen superkwaliteit )

Mobieltjesmoment

donderdag 14 juli 2005 @ 16:28:37 #130
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805311
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:25 schreef Waxxer het volgende:

[..]

En, niet negatief bedoeld voor jou en/of wie dan ook, maar als je een stuk jonger bent is het misschien ook wat indrukwekkender Het is volgens mij minstens zo hoog! Toen ik dat popmartscherm zag dacht ik, nou, poeh poeh, daar moet goed beeld uit komen?? Maar zodra het donker was, bleek het hele concert één grote hallicunatie

Ben heeelll benieuwd.......

Naja ik houd nu op met mijn commentaar, ik lal als een junk Let maar niet op mij
Ja, dat zou ook kunnen. Bovendien zat ik er bij PopMart dichter op en zat ik gisteren bijna helemaal achterin het stadion.
pi_28805338
Kon je gisteren ook je naam sms-en en later teruglezen op het scherm? Dit was in Brussel wel het geval.
Just because you're paranoid,
Don't mean they're not after you
pi_28805346

(......)

Ik weet gewoon niks te zeggen steeds bij die foto's

en jij shaken natuurlijk:

donderdag 14 juli 2005 @ 16:30:22 #133
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805365
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef mazzle het volgende:
Kon je gisteren ook je naam sms-en en later teruglezen op het scherm? Dit was in Brussel wel het geval.
Als ik het nummer had kunnen verstaan wel
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:30:46 #134
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805373
quote:
.
Namen verschenen op 't einde.
pi_28805374
quote:
Yep
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:31:08 #136
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805385
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:29 schreef Waxxer het volgende:

(......)

Ik weet gewoon niks te zeggen steeds bij die foto's

en jij shaken natuurlijk:

[afbeelding]

Nogal ja .
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:31:33 #137
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805398
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Stond iig op het rechter videoscherm .
pi_28805453
Ik heb zin
WAXXER KOM NOU OP MSN
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:33:23 #139
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28805455
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:14 schreef Waxxer het volgende:

[..]

.......en besef jij wel dat jij dit gisteren in het echt zag? En dat het nu foto's zijn?? JIJ hebt DAT gewoon GEZIEN, jij was DAARBIJ, jij hebt op dat knopje van dat toestel gedrukt om die foto's te maken, jij HOORDE de muziek en ZAG U2 in levende lijve, jij was tussen die mensen, jij proefde de sfeer, jij maakte het mee!!! En nu zijn het afbeeldingen.... op een computerscherm.... En de herinneringen. En de lege portemonnee...
En jij moet nog wachten om die heerlijke sfeer mee te maken Ik leef met je mee..

Trouwens.. dat scherm was idd erg groot

Dit is trouwens wat je ziet in vak 425
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:33:52 #140
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_28805463
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Yep
mijn telefoon was leeg
Ik heb voor de lichtshow maar ff mijn fietslampje op gedaan
haha
'T best bewaarde geheim van Nederland
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:35:11 #141
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28805500
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Nummer stond op het scherm (rechterkant) 't was 3555.. heb trouwens niet gekeken of mijn naam erbij stond.. dacht dat het de namen waren van de crew
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:35:13 #142
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28805503
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Stond iig op het rechter videoscherm .
Dat heb ik dan gemist.
pi_28805510
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:48 schreef FireFoz het volgende:

[..]

hij staat op telegraaf.nl
Heb je die verkocht aan hun dan ofzo...
Mijn foto niet hoor..
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:38:48 #144
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805588
http://www.nrc.nl/kunst/artikel/1121317147248.html :
quote:
Magisch repertoire U2 blijft boeien

Door Hester Carvalho

Wat is charisma? Waarin zit hem die onzichtbare maar onmiskenbare kwaliteit? Wellicht is het suggestie. Wellicht is het het charisma dat ons doet vermoeden dat iemand over grotere mogelijkheden beschikt dan de meeste anderen. Of hij die mogelijkheden ook wil benutten, maakt niet uit. Het gaat erom dat wij erin geloven.

Als de Ierse rockzanger Paul Hewson alleen maar zijn hand omhoogsteekt, kan hij een kudde boze olifanten tegenhouden. Als hij in de lucht bokst, verwacht je een luchtverplaatsing. Zo groot is zijn uitstraling. En zo groot is de verbeelding die hij bij zijn publiek weet op te roepen. Paul Hewson is dan ook beter bekend als Bono, zanger van U2.

Dat charisma zit ook in de muziek van U2. Alledaagse frasen lijken een diepere betekenis te krijgen, zoals bij het liedje dat de groep gisteravond direct na opkomst speelde in de afgeladen Amsterdam Arena: Vertigo, met zijn simpele maar ongekend opzwepende opening: ,,Unos dos tres catorce..''. Dit was niet zomaar aftellen, dit was aftellen voor iets magisch.

In de twee uur die volgden zou U2 de parels pikken uit bijna dertig jaar muziek maken. Van de onschuld van I Will Follow tot de werveling van Elevation, de freakshow van The Fly, het drama van Sunday Bloody Sunday en de overgave van Pride (In The Name Of Love). Dit keer hingen er geen auto's aan het plafond, en kwam de groep ook niet tevoorschijn uit een reuzecitroen, zoals bij eerdere tournees. De opstelling was simpel, met twee plankieren de zaal in, zodat de bandleden dichtbij de fans konden komen. Tegen de achterwand stond een stoer hekwerk met lichtjes die een Las Vegas-achtige skyline tevoorschijn toverden, graffiti of animaties. Voor wie veraf stond, gaf die achterwand een relativerend effect: de vier muzikanten als mieren bij een flatgebouw.

Dit concert was een drieluik. In het eerste, langste gedeelte speelden ze de bekendste hits, en was de stemming optimistisch. Bono bedankte de zaal voor ,,giving us a great life''. Hij dartelde heen en weer, was beter bij stem dan bij Live 8, en haalde een vrouw uit de zaal om mee te schuifelen tijdens All I Want Is You. Het tweede deel, toen de duisternis viel, was grimmig realistisch. Bono zong het emotionele lied voor zijn overleden vader, Sometimes You Can't Make It On Your Own - voor het eerst zonder zonnebril. Hij droeg een nummer op aan Theo van Gogh en Pim Fortuyn, en knielde geblinddoekt tijdens Bullet The Blue Sky, in een pose die deed denken aan beelden uit de Abu Ghraib-gevangenis.

Terloops citeerde hij andere muzikanten: The Beatles (Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band) en een veelzeggend citaat van The Smashing Pumpkins (,,Despite all my rage/ I'm still like a rat in a cage''). Het is niet alleen door zulke variaties dat het U2-repertoire niet versleten raakt. Het helpt dat U2-liedjes juist niet die geramde Arbeidsvitaminen-kwaliteit hebben als sommige andere muzieklegendes. Bij U2 houden de melodieën een zekere ongrijpbaarheid.

In het afsluitende deel regeerde weer de levenslust, met Bono als een Napoleon van medemenselijkheid, vol hoop en goede bedoelingen. Het concert eindigde zoals het begonnen was, met Vertigo. En dat is wellicht waar dat ,,Unos, dos, tres, catorce'' voor staat: toekomst, hier zijn we.
Iemand die er wel verstand van heeft .
pi_28805653
Puik verslag
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:45:01 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28805732
Super om te lezen... weer kippevel Alleen moet het nog even tot me doordringen dat ik er gisteren was.. 't is gewoon niet realistisch.. alleen in dromen ga ik naar een U2 concert en maak ik zoiets geweldigs mee.. dat is het.. .. een droom..
pi_28805774
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:24 schreef Murray het volgende:
Enige camera's die er stonden waren gewoon voor de videoschermen. Vrijdag zal er ook niet geilmd worden lijkt me, anders hadden ze gister al 'geoefend'.
Misschien gaan ze vrijdag oefenen voor zaterdag?
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:46:44 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_28805783
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=9337 :
quote:
Zwarthandelaren U2-kaarten opgepakt

Woensdagavond zijn vier zwarthandelaren aangehouden in de omgeving van de Amsterdam-ArenA die illegale kaartjes voor U2 probeerden te verkopen.
De verdachten zijn naar een politiebureau overgebracht en de kaarten zijn in beslag genomen. De politie zal ook bij volgende concerten extra controle houden op de illegale kaartverkoop.
Voorafgaand, tijdens en na het concert vonden verder geen noemenswaardige incidenten plaats. Het concert van de Ierse rockgroep, waar 50.000 bezoekers op afkwamen en vrijdag en zaterdag nog eens 50.000 per avond, verliep in een zeer prettige en rustige sfeer.
.
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 16:48:33 #149
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28805829
Tering... die playlist is wel lang

Vertigo
I Will Follow
Electric Co.
Elevation
New Year's Day
Beautiful Day
I Still Haven't Found What I'm Looking For
All I Want Is You
City of Blinding Lights
Miracle Drug
Sometimes you Can't Make It On Your Own
Love and Peace
Sunday Bloody Sunday
Bullet The Blue Sky
Running To Stand Still
Pride In The Name of Love
Where The Streets Have No Name
One

Zoo Station
The Fly
With Or Without You

All Because of You
Yahweh
Vertigo
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_28805847
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:22 schreef Hawkeye het volgende:

Het blijft er gewoon veel te lang licht en daardoor komen lichteffecten niet echt goed over op tv.
Dat is wel vaker bij openluchtconcerten het geval. En toch zijn er al een aantal openluchtconcerten op DVD verschenenen (U2 op Slane, Robbie Williams op Knebworth e.v.a.), En vandaar ook dat het licht en video pas later in de show echt gebruikt werd. Blijkbaar hebben ze daar al rekening mee gehouden.
Die lui weten ook echt wel dat ze zo'n effect als Elevation 2001 niet bij een stadion concert kunnen gebruiken. Dus dat gaan ze niet eens proberen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')