abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28802147
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:51 schreef calvobbes het volgende:
Ik hoop echt dat ze de komende dagen de DVD gaan opnemen
Als is het publiek vrijdag en zaterdag maar half zo enthousiast, het zou echt een geweldige sfeer zijn voor een DVD
Ik hoop dat ze 't qua geluid dan goed kunnen regelen (je wil toch ook wat publiek laten horen, zeg maar). Niet dat het zo gaat klinken als dat badkamergeluid bij het voorprogramma .
pi_28802168
Iemand al recensies uit de pers gelezen? Er zou in de volkskrant iets staan, maar dat heb ik nog niet gevonden.
pi_28802202
Volkskrant is meestal een beetje traag met die dingen.... Een concertverslag komt meestal pas 2 dagen na het concert. In dit geval morgen dus....
pi_28802214
Staan trouwens nog vier pagina's (+ cover) over Bono in Schotland (G8) in Intermediair van deze week, zie ik nu .
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:54:34 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802216
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze 't qua geluid dan goed kunnen regelen (je wil toch ook wat publiek laten horen, zeg maar). Niet dat het zo gaat klinken als dat badkamergeluid bij het voorprogramma .
Ik hoorde in 425 de stem geeneens Alleen muziek..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_28802231
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef calvobbes het volgende:
Volkskrant is meestal een beetje traag met die dingen.... Een concertverslag komt meestal pas 2 dagen na het concert. In dit geval morgen dus....
Ik vond 't al snel als er vanmorgen al een uitgebreid verslag in zou staan .
pi_28802247
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik hoorde in 425 de stem geeneens Alleen muziek..
Precies. Bij de laatste nummers van U2 verstond ik ook vrij weinig niets meer .
pi_28802254
Ik moet nog zoooooveeeellll schrijven, maar ik blijf hier maar op F5 drukken!!!
pi_28802258
Heb overigens nog het tourboek gekocht. Voor 20 fucking euro, maar ach .
pi_28802283
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:55 schreef Waxxer het volgende:
Ik moet nog zoooooveeeellll schrijven, maar ik blijf hier maar op F5 drukken!!!
Ik heb m'n eerste gedachten maar ff virtueel uitgestort .
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:57:21 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802307
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Precies. Bij de laatste nummers van U2 verstond ik ook vrij weinig niets meer .
Klopt.. bij de voorprogramma's vond ik het niet zo erg, maar bij U2 had ik zoiets van. 'wat zegt hij nou?..' heel erg jammer.. lees nu dingen die ik half heb kunnen verstaan.. zoals Theo van Gogh en Pim.. ik hoorde alleen Londen
pi_28802333
quote:
Vitaal U2 terug naar de eenvoud

Bono: 'Laat ons geen monster worden'

Door Richard Stekelenburg

Amsterdam - ,,Ik hou van Holland,'' luidt de liefdesverklaring van U2-zanger Bono in niet eens zo heel erg slecht Nederlands. Hij staat een half uur op het podium als hij de speciale band tussen U2 en Nederland nog eens extra onderstreept: ,,Bedankt voor het geweldige leven dat jullie ons hebben gegeven. Jullie zijn er altijd voor ons geweest.'' Pas dan kan het concert, het eerste van drie Nederlandse U2-optredens, echt beginnen. Een concert dat meer zal blijken te zijn dan een concert alleen. U2 anno 2005 in Amsterdam is vooral ook Bono's persoonlijke politieke manifest. Live8 revisited.

Is het terecht dat U2 zich tegenwoordig de 'Grootste Rockband van de wereld' noemt? Tja, waarom ook eigenlijk niet? De wereldwijde media-aandacht rondom de huidige 'Vertigo Tour' is minimaal vergelijkbaar met het circus dat losbarst als die andere Grootste Band opnieuw besluit een rondje aarde te gaan doen. Maar belangrijker: U2 oogt na 25 jaar heel wat vitaler dan The Rolling Stones bij hún zilveren jubileum. Dat was in 1989, ten tijde van 'Steel Wheels'.

U2's 'Vertigo Tour' dankt zijn naam aan het openingsnummer van het vorig jaar verschenen album 'How to dismantle an atomic bomb' - een plaat die zich makkelijk kan meten met het beste dat in een kwarteeuw uit de vingers van de vier Ierse wereldburgers gekomen is. Terug naar de eenvoud, luidde het devies bij U2 de afgelopen jaren, terug naar de puntige, niet al te ingewikkelde rocksongs. Die eenvoud wás al te horen op 'All that you leave behind' uit 2000, is nog duidelijker voelbaar op 'How to dismantle', en wordt nog eens onderstreept in de Arena, waar de band in een relatief kaal decor speelt.

U2 vertoont ook na 25 jaar nog opvallend weinig slijtageplekken. Drummer Larry Mullen is rotsvast als altijd, The Edge nog altijd indrukwekkend met zijn uit duizenden herkenbare, kristalheldere gitaargeluid. Alleen de stem van Bono hapert tegen het einde van de ruim twee uur durende show een beetje. Teveel krachten verspild? Er is overigens niemand die er echt over valt. Bono is meer dan een zanger. Bono is de veldheer, de entertainer, de prediker, de missionaris. Al een paar keer is hij, als door een wijkende Rode Zee aan wuivende armen, over de twee catwalks naar het centrum van de Arena gewandeld als hij een meisje uit de menigte plukt. De gelukkige mag in de armen van de zanger een nummer lang haar mooiste U2-moment beleven: 'All I want is you...'

Maar zoals gezegd, dit concert is meer dan een concert alleen. Bono predikt zoals alleen Bono dat kan. Zo grijpt hij 'Sunday Bloody Sunday' aan om op te roepen tot verbroedering tussen de drie wereldgodsdiensten. Ondertussen wordt op de videomuur met een halve maan (de 'c'), een Davidster (de 'x') en een Heilig Kruis (de 't') het woord 'coexist' - samenleven - gevormd. Op dezelfde videowall passeren even later de universele rechten van de mens. Bono roept andermaal op een einde te maken aan de honger in de wereld. En tenslotte, naar aanleiding van de recente aanslagen in Londen, spreekt hij de hartenwens uit: ,,Laat ons geen monster worden teneinde het monster te verslaan.''
Stukje uit het Rotterdams Dagblad
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 14:59:29 #53
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28802374
En dan te bedenken dat het vrijdag nog een stuk warmer wordt..

Misschien moeten ze de sprinklerinstallatie maar aanzetten.
Of dat achterlijke kutdak open doen.

Maar dat verslag van u2.com... daar krijg je wel trek van!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28802407
En damn, wat was het publiek gaaf . Zo ongeveer elk nummer werd luid meegezongen, -geklapt en -gesprongen . Heeeeerlijk . Wat moet dat een gaaf gevoel voor Bono en co. zijn .
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:00:50 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802411
Krijg nu ook kippevel
pi_28802507
Ik krijg een drang.
pi_28802523
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:18 schreef vanBoeschoten het volgende:
Morgen, vak 428 trouwens...
Wel ver weg maja, wel goed zicht dus en ik ben er in ieder geval bij
Zeker goed zicht... als je op het veld staat kun je nooit de hele lichtshow zien..
pi_28802529
Ik zo'n groen shirt voor 30 pleuri. Wel relaxed shirt.

Heeft er trouwens ook iemand in de rij gestaan voor eten daaro? Dat was gewoon lachwekkend slecht geregeld. Maar omdat de stemming er goed in zat was iedereen erg melig en waren ze het personeel daar af en toe belachelijk aan 't maken (geschikt hoor, niet lullig ofzo).

Maar ik merkte wel dat het galmde als ik van het voorste vak die sluis inging en dan weer omhoog kwam in het achterste gedeelte van de zaal. Ben blij dat ik in het voorste vak stond.

MAAR WAT EEN CONCERT HE???

Ik vond de voorprogramma's best tof (Killers waren een beetje mat), maar The Music is wel kicken zeg!!!! Jammer dat wij die niet hadden.
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:04:41 #59
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28802535
Ik probeer te kiezen welk concert ik mooier vond, dat in Dublin of die van gisteravond... Ik ben tot de conclusie gekomen dat het bijzonder was om er in Dublin bij te zijn omdat het hun hometown is, maar de sfeer was gisteravond veel uitgelatener! Die kolkende mensenmassa, dat was daar voor mijn gevoel toch een stukje minder uitbundig... (nog steeds hardstikke gaaf natuurlijk, dat geheel terzijde)...
pi_28802563
*mental note: stukje uit het plaatselijk dagblad inscannen*
omdat tvp's niet meer mogen
pi_28802615
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:04 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik zo'n groen shirt voor 30 pleuri. Wel relaxed shirt.

Heeft er trouwens ook iemand in de rij gestaan voor eten daaro? Dat was gewoon lachwekkend slecht geregeld. Maar omdat de stemming er goed in zat was iedereen erg melig en waren ze het personeel daar af en toe belachelijk aan 't maken (geschikt hoor, niet lullig ofzo).
Iemand die bij ons in de buurt stond, is anderhalf uur onderweg geweest voor 3 friet en 2 hamburgers ......
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:07:46 #62
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28802625
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:03 schreef Waxxer het volgende:
Ik krijg een drang.
Moet je even naar het toilet gaan
pi_28802633
Ben net bij het postkantoor geweest, er zijn nog kaarten voor vak 408, maar daar zie je niks. Ze heten dan ook kaarten "met beperkt uitzicht"
pi_28802636
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:04 schreef twentemeisje het volgende:
Ik probeer te kiezen welk concert ik mooier vond, dat in Dublin of die van gisteravond... Ik ben tot de conclusie gekomen dat het bijzonder was om er in Dublin bij te zijn omdat het hun hometown is, maar de sfeer was gisteravond veel uitgelatener! Die kolkende mensenmassa, dat was daar voor mijn gevoel toch een stukje minder uitbundig... (nog steeds hardstikke gaaf natuurlijk, dat geheel terzijde)...
Kolkend was het zeker . Wat een enthousiasme .
pi_28802653
Eens kijken of er wat gelukt is van de bijna 100 foto's die ik met m'n foon heb gemaakt .
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:09:51 #66
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28802695
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eens kijken of er wat gelukt is van de bijna 100 foto's die ik met m'n foon heb gemaakt .
Ik heb hier ook hele coole foto's ben alleen mijn uploadkabeltje vergeten, dus kan ze vanavond pas online zetten...
pi_28802738
quote:
Sorry hoor, maar daar geloof ik weinig van dat je vanaf die plek het podium niet kon zien.
Dat vak is bijna recht voor het podium.

Je zou in dat vak ongeveer dit zicht moeten hebben
quote:
Dat kan nooit kloppen, ze zat vast in 409?
Nee zat in ring 1, volgensmij in 401 dus, en dan helemaal boven in, dusi k denk dat ze tegen de onderkant van ring 2 aan keken als ze richting het podium keken. Vanaf daar kan je wss het veld wel zien nog aangezien dat lager ligt.
Mn schoonbroer heeft er foto's van gemaakt maar die heb ik nog niet. Het is echt zo, anders zouden ze geen andere plekken gekregen hebben he

*edit*
sorry
ik bedoelde dus 101 ipv 401...dr onder dus
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 15:12:45 #68
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28802772
Gezien de hitte: mag je flessen water mee naar binnen nemen?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28802794
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
Nee .
  Redactie Games donderdag 14 juli 2005 @ 15:13:50 #70
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28802802
Ik ga d'r morgen heen maar wordt nog leuk met parkeren daaro..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_28802845
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij ligt er een aantal Q-Park parkeergarages daar (Uitgaansdriehoek o.a.).
pi_28802849
quote:
Parkeren zelf was niet zo'n probleem, gisteren. Wij waren best laat en konden toch nog makkelijk een plekje vinden. Wegrijden was een groter probleem.

Wij werden trouwens naar een parkeerterrein van de omliggende bedrijven gestuurd. Achter dat Atlas gebouw.
pi_28802863
quote:
succes !!

wat wij hebben gedaan is de auto bij station hoofddorp geparkeerd en vanaf daar met de trein verder. Dit ging super!! Heel wat beter dan in de file staan naar de Arena en niet te vergeten op de terugweg nog veel langer in de file staan!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:17:42 #74
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802893
quote:
Helaas niet.. je kunt daar wel van die aparte bakjes Spa halen .. het is me wel gelukt om pepermunt mee naar binnen te smokkelen.. (beter nog, was vergeten dat ik het doosje in mijn handtas had gedaan, bij de controle niks over gehoord) dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen
pi_28802903
quote:
ik heb 't even gevraagd, pakken drinken mag wel..
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:18:38 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802917
quote:
Parkeren is geen probleem als je een beetje vroeg bent.. vertrekken is een ramp ..
pi_28802919
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Helaas niet.. je kunt daar wel van die aparte bakjes Spa halen .. het is me wel gelukt om pepermunt mee naar binnen te smokkelen.. (beter nog, was vergeten dat ik het doosje in mijn handtas had gedaan, bij de controle niks over gehoord) dus je kunt gewoon wat lekkers in zo'n doosje doen
Mag toch wel gewoon? Ik liet dat ook gewoon zien, en ze zeiden er niks van...
pi_28802926
Ik ga met een bus Betuhr
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:19:27 #79
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28802940
Oh ok.. dat wist ik niet.. wist alleen dat je geen flesjes mocht meenemen.. dacht dan dat je ook geen eten mee mocht hebben
pi_28802947
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:07 schreef FireFoz het volgende:
Ben net bij het postkantoor geweest, er zijn nog kaarten voor vak 408, maar daar zie je niks. Ze heten dan ook kaarten "met beperkt uitzicht"
Kopen! En dan gewoon een eind naar links lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')